Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouc si otevírá možnost vyvlastnit pozemky pro novou tramvajovou trať

Při budování tramvajové trati na Nové Sady sází Olomouc tvrdě na jistotu. Potřebné parcely jí sice zatím stále nepatří, zastupitelé ale otevřeli cestu k tomu, že město může za rok začít sbírat nutná razítka i bez souhlasu majitelů. Ve hře navíc bude i možnost vyvlastnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45a95n 82V85a59l22o25u74c91h 6222707718530

co to je "skutečně slušná cena"?  Bohužel o té má majitel většinou značně nadsazené představy. Jaká je cena protějšího domu (v přepočtu na pozemek i obytnou plochu)? Pokud nepostačí dvojnásobek, pak asi jiné cesty než vyvlastnění není (jinak je to zase špatné hospodaření s veřejnými penězi). 

Ale k začátku - ten dům měl být vykoupen dříve než byla jasná poloha trati od Velkomoravské (tramvaj rachotící pod okny - ať se staví tratě jakkoli odhlučněné, když se koupí vozy co nejlevněji, tedy s podvozky "sypající se příborník", případně se trať pravidelně nebrousí - může cenu nemovitosti snížit). Když už byla zveřejněna poloha umožňující pokračování pouze "skrz dům", je jasné, že hodnota (alespoň dle majitele) skokově vzrostla.

0/0
10.7.2015 10:39

L43a27d27i62s45l73a57v 40B16u36r35d22a 2627494398855

Mě vlastně udivuje, že ty dva domy zůstaly stát, když se při výstavbě sídliště (kvůli parkovišti a nevyužitému trávníku!) zdemolovala jinak kompletně celá zástavba podél západní strany ulice. Co začali bezohlední socialističní plánovači, se teď definitivně dokončí.

+2/0
10.7.2015 14:55
Foto

P94e15t49r 71P60r50o43c68h35á40z39k69a 3572736952714

Když to není nátlak tak co to je?Pokud by město nabídlo majitelům skutečně slušnou cenu a případně náhradní pozemek pro stavbu nového domu tak by k domluvě jistě došlo.Místo toho dělají vše pro vyvlastnění. I když je tramvajová trať smysluplná a rozumná stavba, která pomůže celému sídlišti, ale vyvlastnění by měla být až opravdu poslední možnost a to ještě jen v případě, že to blokují různí spekulanté. kteří se na tom chtějí napakovat.

0/0
10.7.2015 6:08

D84a87d66a73k 30P42e86t88r 7781150924338

Idealisto !

0/0
10.7.2015 6:21
Foto

P50e68t38r 33P21r84o26c57h98á67z35k82a 3142806142354

No jo, hledám v lidech spíše to dobré....:-)

0/0
13.7.2015 16:14

V23á77c63l94a24v 60M13y23š25k51a 9296615275596

Zase bude mit olomouc jedno prvenstvi. Nepamatuji ze by po roce 89 ministvo nebo radnice si dovolily sahnout na soukromy majetek. Pritom cely tramvajovy projekt je jedna velka hloupost. Moudri hospodari zacali v krajskych mestech pouzivat v mestske doprave elektrobusy ktere nejsou zavisle na kolejich ani trolejich.

+1/−4
9.7.2015 18:51

D91a54d57a19k 28P65e12t16r 7581710564488

Nejsou moudří.

+1/0
10.7.2015 4:09

L71a27d61i83s68l48a38v 61B75u10r50d97a 2197884648245

A kde? Já četl jen něco o zkušebním provozu, s tím že by časem možná nahradily autobusy na méně vytížených trasách.

0/0
10.7.2015 15:01

O18n68d65ř64e39j 49H74á79j35e94k 5618479338161

Tramvaj, vedená po samostatném tramvajovém pásu či dokonce na samostatném tělese má jednu obrovskou výhodu proti MHD, jedoucí v jízdních pruzích s ostatní dopravou. Hádejte jakou?

Právě předmětnou Roosseveltovou ulicí, jinak též silnicí 435, je přiváděna doprava do oblasti z R 35.

+1/0
16.7.2015 4:14

L29a91d48i75s88l85a60v 40B82u79r33d65a 2837914148585

Kdyby tramvaj vedla logicky středem ulice, a ne nesmyslně v zeleném pásu kde stojí domy a v poli, žádné jednání s majiteli (a drahé výkupy) by nebylo potřeba.

+1/−5
9.7.2015 14:03

M10a39r10t86i97n 88G15r91i18l32l 3524818

Praxe ukazuje, že vedení středem ulice zase tak moc logické není. MHD je mnohdy omezena neukázněnými řidiči, nehledě na nutnost dlouhodobé uzavírky komunikace, jež by se musela takto upravit. Vedení trati ve vlastní stopě je výhodnější i z hlediska údržby.

+7/0
9.7.2015 14:40

L58a72d85i89s37l68a79v 57B59u43r10d78a 2637764858855

Olomouc přežije i dlouhodobou uzavírku Velkomoravské, tím spíš krátkého úseku Rooseveltovy či Schweitzerovy.

0/0
10.7.2015 14:48

Z40d73e64n82e75k 75H93r32d46i45n18a 9400859563660

Ta ulice není zas tak široká, aby se tam vešla tramvaj i silnice. V případě, že by šla středem, musel by se ten barák shodit kvůli nutnému rozšíření silnice.

+7/0
9.7.2015 15:12

L65a43d78i81s19l92a43v 37B25u21r55d98a 2667384318335

No pokud se nemýlím, tramvaj může vést např. přímo v jízdním pásu, čili žádné rozšiřování, a tudíž demolice domu, by nebylo potřeba.

0/0
10.7.2015 14:40

O31n12d29ř60e44j 67H69á15j81e78k 5638529918601

Ano, vést ji tam technicky lze. Pak to ale nebude to, co se od tramvaje očekává a klidně to může být autobus, protože bude popojíždět před semaforem s ostatní dopravou.

0/0
16.7.2015 4:19

M49a71r12t75i44n 45S83m94o76l91k95a 8469494702305

A proč ta tramvaj nemůže trochu uhnout vpravo a objet to? Tam je místa habaděj :-P

0/0
11.7.2015 23:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.