Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouc si otevírá možnost vyvlastnit pozemky pro novou tramvajovou trať

Při budování tramvajové trati na Nové Sady sází Olomouc tvrdě na jistotu. Potřebné parcely jí sice zatím stále nepatří, zastupitelé ale otevřeli cestu k tomu, že město může za rok začít sbírat nutná razítka i bez souhlasu majitelů. Ve hře navíc bude i možnost vyvlastnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a66n 56V53a78l27o27u68c43h 6122797768100

co to je "skutečně slušná cena"?  Bohužel o té má majitel většinou značně nadsazené představy. Jaká je cena protějšího domu (v přepočtu na pozemek i obytnou plochu)? Pokud nepostačí dvojnásobek, pak asi jiné cesty než vyvlastnění není (jinak je to zase špatné hospodaření s veřejnými penězi). 

Ale k začátku - ten dům měl být vykoupen dříve než byla jasná poloha trati od Velkomoravské (tramvaj rachotící pod okny - ať se staví tratě jakkoli odhlučněné, když se koupí vozy co nejlevněji, tedy s podvozky "sypající se příborník", případně se trať pravidelně nebrousí - může cenu nemovitosti snížit). Když už byla zveřejněna poloha umožňující pokračování pouze "skrz dům", je jasné, že hodnota (alespoň dle majitele) skokově vzrostla.

0/0
10.7.2015 10:39

L73a83d50i55s42l32a32v 19B27u82r21d21a 2697854558455

Mě vlastně udivuje, že ty dva domy zůstaly stát, když se při výstavbě sídliště (kvůli parkovišti a nevyužitému trávníku!) zdemolovala jinak kompletně celá zástavba podél západní strany ulice. Co začali bezohlední socialističní plánovači, se teď definitivně dokončí.

+2/0
10.7.2015 14:55
Foto

P97e53t72r 71P98r51o67c47h60á65z17k66a 3472916272144

Když to není nátlak tak co to je?Pokud by město nabídlo majitelům skutečně slušnou cenu a případně náhradní pozemek pro stavbu nového domu tak by k domluvě jistě došlo.Místo toho dělají vše pro vyvlastnění. I když je tramvajová trať smysluplná a rozumná stavba, která pomůže celému sídlišti, ale vyvlastnění by měla být až opravdu poslední možnost a to ještě jen v případě, že to blokují různí spekulanté. kteří se na tom chtějí napakovat.

0/0
10.7.2015 6:08

D80a22d70a73k 89P42e36t80r 7571720604568

Idealisto !

0/0
10.7.2015 6:21
Foto

P38e69t67r 16P56r81o86c65h81á32z37k11a 3832986872944

No jo, hledám v lidech spíše to dobré....:-)

0/0
13.7.2015 16:14

V71á65c11l60a45v 28M92y64š15k42a 9736335635406

Zase bude mit olomouc jedno prvenstvi. Nepamatuji ze by po roce 89 ministvo nebo radnice si dovolily sahnout na soukromy majetek. Pritom cely tramvajovy projekt je jedna velka hloupost. Moudri hospodari zacali v krajskych mestech pouzivat v mestske doprave elektrobusy ktere nejsou zavisle na kolejich ani trolejich.

+1/−4
9.7.2015 18:51

D45a28d93a94k 85P13e37t47r 7981410444458

Nejsou moudří.

+1/0
10.7.2015 4:09

L26a24d39i47s46l88a57v 36B92u61r11d94a 2547774338495

A kde? Já četl jen něco o zkušebním provozu, s tím že by časem možná nahradily autobusy na méně vytížených trasách.

0/0
10.7.2015 15:01

O22n91d76ř54e91j 58H68á95j64e65k 5158919198671

Tramvaj, vedená po samostatném tramvajovém pásu či dokonce na samostatném tělese má jednu obrovskou výhodu proti MHD, jedoucí v jízdních pruzích s ostatní dopravou. Hádejte jakou?

Právě předmětnou Roosseveltovou ulicí, jinak též silnicí 435, je přiváděna doprava do oblasti z R 35.

+1/0
16.7.2015 4:14

L38a63d61i14s82l57a47v 89B13u36r85d74a 2817184348415

Kdyby tramvaj vedla logicky středem ulice, a ne nesmyslně v zeleném pásu kde stojí domy a v poli, žádné jednání s majiteli (a drahé výkupy) by nebylo potřeba.

+1/−5
9.7.2015 14:03

M92a90r57t59i23n 58G28r52i67l71l 3324808

Praxe ukazuje, že vedení středem ulice zase tak moc logické není. MHD je mnohdy omezena neukázněnými řidiči, nehledě na nutnost dlouhodobé uzavírky komunikace, jež by se musela takto upravit. Vedení trati ve vlastní stopě je výhodnější i z hlediska údržby.

+7/0
9.7.2015 14:40

L78a50d33i91s31l10a52v 42B66u90r25d29a 2657644538855

Olomouc přežije i dlouhodobou uzavírku Velkomoravské, tím spíš krátkého úseku Rooseveltovy či Schweitzerovy.

0/0
10.7.2015 14:48

Z51d64e71n93e24k 55H40r72d98i27n19a 9780499123850

Ta ulice není zas tak široká, aby se tam vešla tramvaj i silnice. V případě, že by šla středem, musel by se ten barák shodit kvůli nutnému rozšíření silnice.

+7/0
9.7.2015 15:12

L40a88d74i67s31l56a45v 50B88u85r33d87a 2607344668435

No pokud se nemýlím, tramvaj může vést např. přímo v jízdním pásu, čili žádné rozšiřování, a tudíž demolice domu, by nebylo potřeba.

0/0
10.7.2015 14:40

O93n92d62ř97e81j 30H66á19j83e35k 5768619588111

Ano, vést ji tam technicky lze. Pak to ale nebude to, co se od tramvaje očekává a klidně to může být autobus, protože bude popojíždět před semaforem s ostatní dopravou.

0/0
16.7.2015 4:19

M34a32r87t50i23n 43S35m74o78l27k29a 8179364522345

A proč ta tramvaj nemůže trochu uhnout vpravo a objet to? Tam je místa habaděj :-P

0/0
11.7.2015 23:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.