Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouc si otevírá možnost vyvlastnit pozemky pro novou tramvajovou trať

Při budování tramvajové trati na Nové Sady sází Olomouc tvrdě na jistotu. Potřebné parcely jí sice zatím stále nepatří, zastupitelé ale otevřeli cestu k tomu, že město může za rok začít sbírat nutná razítka i bez souhlasu majitelů. Ve hře navíc bude i možnost vyvlastnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a88n 12V40a75l16o59u50c76h 6872247368850

co to je "skutečně slušná cena"?  Bohužel o té má majitel většinou značně nadsazené představy. Jaká je cena protějšího domu (v přepočtu na pozemek i obytnou plochu)? Pokud nepostačí dvojnásobek, pak asi jiné cesty než vyvlastnění není (jinak je to zase špatné hospodaření s veřejnými penězi). 

Ale k začátku - ten dům měl být vykoupen dříve než byla jasná poloha trati od Velkomoravské (tramvaj rachotící pod okny - ať se staví tratě jakkoli odhlučněné, když se koupí vozy co nejlevněji, tedy s podvozky "sypající se příborník", případně se trať pravidelně nebrousí - může cenu nemovitosti snížit). Když už byla zveřejněna poloha umožňující pokračování pouze "skrz dům", je jasné, že hodnota (alespoň dle majitele) skokově vzrostla.

0/0
10.7.2015 10:39

L59a98d32i14s20l73a61v 43B76u54r13d73a 2747334768165

Mě vlastně udivuje, že ty dva domy zůstaly stát, když se při výstavbě sídliště (kvůli parkovišti a nevyužitému trávníku!) zdemolovala jinak kompletně celá zástavba podél západní strany ulice. Co začali bezohlední socialističní plánovači, se teď definitivně dokončí.

+2/0
10.7.2015 14:55
Foto

P31e50t78r 85P84r29o68c60h20á22z87k12a 3122876632184

Když to není nátlak tak co to je?Pokud by město nabídlo majitelům skutečně slušnou cenu a případně náhradní pozemek pro stavbu nového domu tak by k domluvě jistě došlo.Místo toho dělají vše pro vyvlastnění. I když je tramvajová trať smysluplná a rozumná stavba, která pomůže celému sídlišti, ale vyvlastnění by měla být až opravdu poslední možnost a to ještě jen v případě, že to blokují různí spekulanté. kteří se na tom chtějí napakovat.

0/0
10.7.2015 6:08

D12a69d39a75k 48P33e84t18r 7931770644228

Idealisto !

0/0
10.7.2015 6:21
Foto

P56e36t12r 40P35r73o70c66h72á57z98k74a 3792626532104

No jo, hledám v lidech spíše to dobré....:-)

0/0
13.7.2015 16:14

V60á72c40l73a65v 49M64y71š62k47a 9406815275936

Zase bude mit olomouc jedno prvenstvi. Nepamatuji ze by po roce 89 ministvo nebo radnice si dovolily sahnout na soukromy majetek. Pritom cely tramvajovy projekt je jedna velka hloupost. Moudri hospodari zacali v krajskych mestech pouzivat v mestske doprave elektrobusy ktere nejsou zavisle na kolejich ani trolejich.

+1/−4
9.7.2015 18:51

D76a89d50a13k 48P62e84t85r 7711750244928

Nejsou moudří.

+1/0
10.7.2015 4:09

L50a38d22i39s10l68a69v 40B18u42r14d33a 2487904868465

A kde? Já četl jen něco o zkušebním provozu, s tím že by časem možná nahradily autobusy na méně vytížených trasách.

0/0
10.7.2015 15:01

O68n71d36ř39e84j 55H62á31j83e39k 5588159478751

Tramvaj, vedená po samostatném tramvajovém pásu či dokonce na samostatném tělese má jednu obrovskou výhodu proti MHD, jedoucí v jízdních pruzích s ostatní dopravou. Hádejte jakou?

Právě předmětnou Roosseveltovou ulicí, jinak též silnicí 435, je přiváděna doprava do oblasti z R 35.

+1/0
16.7.2015 4:14

L86a68d96i50s55l24a43v 50B17u39r23d56a 2627684568455

Kdyby tramvaj vedla logicky středem ulice, a ne nesmyslně v zeleném pásu kde stojí domy a v poli, žádné jednání s majiteli (a drahé výkupy) by nebylo potřeba.

+1/−5
9.7.2015 14:03

M78a10r70t96i48n 13G14r87i62l65l 3824588

Praxe ukazuje, že vedení středem ulice zase tak moc logické není. MHD je mnohdy omezena neukázněnými řidiči, nehledě na nutnost dlouhodobé uzavírky komunikace, jež by se musela takto upravit. Vedení trati ve vlastní stopě je výhodnější i z hlediska údržby.

+7/0
9.7.2015 14:40

L18a25d39i21s35l69a66v 27B64u50r50d40a 2327344318285

Olomouc přežije i dlouhodobou uzavírku Velkomoravské, tím spíš krátkého úseku Rooseveltovy či Schweitzerovy.

0/0
10.7.2015 14:48

Z10d71e97n10e61k 37H92r78d15i76n77a 9480659923620

Ta ulice není zas tak široká, aby se tam vešla tramvaj i silnice. V případě, že by šla středem, musel by se ten barák shodit kvůli nutnému rozšíření silnice.

+7/0
9.7.2015 15:12

L92a58d59i90s97l23a83v 45B36u98r89d28a 2247584308665

No pokud se nemýlím, tramvaj může vést např. přímo v jízdním pásu, čili žádné rozšiřování, a tudíž demolice domu, by nebylo potřeba.

0/0
10.7.2015 14:40

O26n77d81ř68e62j 93H84á58j55e87k 5458419308911

Ano, vést ji tam technicky lze. Pak to ale nebude to, co se od tramvaje očekává a klidně to může být autobus, protože bude popojíždět před semaforem s ostatní dopravou.

0/0
16.7.2015 4:19

M87a78r97t57i86n 47S72m74o40l29k85a 8869614722615

A proč ta tramvaj nemůže trochu uhnout vpravo a objet to? Tam je místa habaděj :-P

0/0
11.7.2015 23:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.