- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Osoba zajišťující bezpečný přechod dětí přes silnici – tato osoba může zastavovat vozidla, pouze pokud tím byla pověřena obecním úřadem obce s rozšířenou působností. Zastavovat vozidla přitom může pouze za účelem zajištění bezpečného přechodu dětí a školní mládeže přes pozemní komunikaci v blízkosti školního zařízení. Zastavovat vozidla je přitom oprávněna pouze na přechodu pro chodce, pouze pokud by se v místě nenacházel nebo byl neschůdný, je tato osoba oprávněna zastavovat vozidla i mimo přechod pro chodce.
Tak co do toho taháte MPíky? :-P
Asi bude potřeba převaděč jak v USA s oranžovou vestou a cedulkou stop.
Zvláštní je, že když nám nedávno zrušili všechny "nevyhovující" přechody v celém v našem okrese Jeseník, tak se za obce a města nikdo z Olomouce ani z Kraje nepostavil. Teď se v Olomouci zruší na jedené ulici a najednou všichni horlivě bojují. Možná by se na Jesenicko mohlo myslet i jindy než před volbami....
A za Olomouce se snad kraj postavil? Ten naopak zrušení přechodů nařídil.
http://kds.vsb.cz/mkk/mk-prechody.htm předkožená norma je přímo šílená a v menších městech, ale i v Olomouci, tím pádem zmizí spoustu přechodu. protože nedokáží splnit podmínky, za kterých lze přechod znovu vybudovat
Dovoluji si rekapitulaci. Rozhodnutí o odstranění přechodů učinil Krajský úřad na žádost Policie ČR. ŘSD muselo toto rozhodnutí respektovat.
První upozornění na nevyhovující přechody obdrželo město Olomouc v roce 2010, v září 2014 zaslal Krajský úřad specifikaci nevyhovujících přechodů, v březnu 2015 vydal kraj rozhodnutí o zrušení. Město bylo celou dobu informováno...tvrdit, že je zrušení překvapilo není úplně korektní.
Díky za rekapitulaci, takto to neznám. Takže prakticky měli městští úředníci rok, což musí stačit, máslo je tedy spíše na jejich hlavě.
Ještě jednou díky za info, předchozí příspěvky jsem psal pod dojmem vyjádření nějakého úředníka či voleného zástupce lidu z města, že to ví od února či března.
Pokud se pletu, opravte mne: Projektování místních komunikací -ČSN 73 6110 je po změně (ve věci přechodů) je platná od roku 2010? Dá se tedy říci, že cca 4 roky bylo dostatek času na přebudování nevhodných přechodů ve městě například v ulicích kolem škol a školek, učilišť, zdravotnických zařízení, domovů pro seniory, kde je situace tradičně nejkritičtější.
V podstatě to tak je, měli času dost. Za to, že ustanovení 73 6110 pro přechody se na úřadech neberou až tak vážně, můžou především sami zpracovatelé normy a odpovědné orgány (ŘSD a MD), protože v předchozích verzích tam byly naprosto nesmyslné požadavky na přechody. Navíc nikde není stanovena povinnost existující přechody uvést do souladu s novým zněním normy. Pokud byl byly úřady aktivní tak, jak Vy pane Rapante implicitně navrhujete, konkrétně přechody by se posledních 15 let pořád jen (zbytečně a nákladně) předělávaly. Ne, že bych s postojem úředníků v Olomouci nějak vehementně souhlasil, ale ani se jim moc nedivím, ve věci přechodů se neaktivita zatím vždy vyplácela.
To, že se přechody budou rušit, se dozvěděli v únoru (pokud si dobře pamatuji předchozí související články, když tak mne opravte) a za půl roku je to opravdu nezvladatelné.
V žádném případě nechci vyvolávat flameware o současné podobě normy na přechody pro pěší. Berme to tak, že jde o v současné době nejmenší zlo, přijatelné pro všechny strany - stačí si vzpomenout na stav před pár lety, to byla kardinální blbost, bijící každému rozumnému (kromě pár bezpečnostně fanatických tupých zaslepenců) do očí. Pro neznalé - normy platí zásadně až pro nově zřizované přechody, stávající mohou zůstat tak, jak jsou (do nejbližší rekonstrukce).
Situace v Olomouci ilustruje stav, kdy se relativně dobrého - či alespoň akceptovatelného - ustanovení chytne aktivní úředník, bohužel nadaný rozhodovací pravomocí. ŘSD rozhodovací pravomoc má a rozhodlo, že normy platí i pro stávající přechody, na což má též právo. Výsledek je nabíledni, pravomocí nadaný alibistický úředník upřednostnil papírovou bezpečnost před faktickou bezpečností a potřebami účastníků provozu na pozemních komunikacích, zde konkrétně chodců. Úředník z ŘSD si může hrdě prozpěvovat "Já nic, já muzikant", může za to úředník z města.
takze si to shrnme:
a) prechody neodpovidaji legislative
b) nadrizeny organ rozhodne o odstraneni, da to obci na vedomi a majiteli naridi odstraneni
c) obec ma moznost prechod zachovat nebo obnovit tak, ze ho uvede do souladu s legislativou
... myslim, ze tady je chyba na strane olomouce, ze se proste na ty prechody vykaslala a kaslala by na ne do doby, nez by byly zruseny. ted nebo za pet let
Pane Kochu, máte představu, co konkrétně znamená uvést přechody na Hodolanské do souladu s legislativou? Já (bohužel) ano a mohu Vás ubezpečit, že pokud by radnice neměla překročit či obejít nějaký zákon, tak je to nejméně na rok.