- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokračování
ŘSD: Jako výkonný orgán, podřízení správnímu orgánu realizovalrozhodnutí. Nelze nic vytknout ani za co pochválit, dělají to, co jim zákonukládá.
Město: Ve věci "nevyhovujících" stávajícíchpřechodů zaujalo zcela v souladu s duchem i textem normy pozici mrtvého brouka.Poněkud podcenili situaci z podzimu 2014, kdy městu kraj oznámil, kterépřechody zruší a pokud si jejich úpravu do souladu s normou nezaplatí město zesvého, tak game over. Jenže příprava rozpočtu krajského města je obvykletahanice od jara a na podzim je víceméně upečen tak, aby stávající koalice přežiladalší rok (=každá strana nějak uspokojila své priority). Po oznámení z března2015, že za 6 měsíců přechody zmizí, se věci na olomoucké poměry začaly dít neuvěřitelněrychle. Politici překopali rozpočet, úředníci začali jednat a konat, projektujese a projednává ve velkém. Jenže ono to (=právoplatné stavební povolení) dřívenež za nějakých 9 měsíců prostě nejde zařídit, standardní doba je 12 měsíců,když si nikdo nijak moc nevymýšlí a pracuje se pouze na pozemcích města čistátu. Podle mého názoru tedy není na město moc nadávat, zachovalo se celkemstandardně.
Základní chybu vidím v kraji (pokud tedy nebudu zpochybňovatzákladní rozhodnutí = retroaktivní platnost, to je naprostá právní zhovadilost)- dal městu nereálně krátký termín a i když pak viděli, že do 6 měsíců toprostě nejde, přesto nařídili ŘSD přechody zrušit. Názorná ukázka, jak vzorněspolupracují byrokratické orgány našeho banánistánu na stejném hřišti – silniceve městě, po které jezdí "krajská" auta a přes kterou chodí"městští" obyvatelé.
Pokus o rekapitulaci, jak faktickou, tak časovou.
Norma pro přechod: Platí pro nově zřizované čirekonstruované, již existujících se netýká. Rokem 2006 bych se neoháněl, to bylpaskvil a výplod chorého mozku, posvěcený patrně v pominutí smyslů ŘSD a MD,nikoli použitelná norma. Verzi roku 2010 lze považovat za celkemakceptovatelnou, i když pořád typicky českoúřednicky alibistickou.
Dopravní policie v OC: koná tak, jak má a málokteré město mátak schopné dopraváky pro dopravní značení (=nemám na mysli ty, kteří buzerujína silnicích, ti jsou všude divní). Policie upozorňuje na nesoulad s normami aNEMÁ v této věci, jako v téměř žádné, rozhodovací pravomoc. Ve věci přechodůzačali upozorňovat opakovaně město i kraj až po roce 2010, anžto i jim bylojasné, že verze 2006 je nesmysl.
Správní orgán (=krajský úřad pro silnice 1. třídy): Jest mushůry dána rozhodovací pravomoc a zcela v rozporu s duchem i textem normyrozhodl, že existující přechody, nevyhovující normě verze 2010, budou zrušeny.Jako drobnou obhajobu lze ve prospěch krajského úřednictva uvést, že PČŘ ikrajští úředníci byli ve svém nátlaku na město zcela neúspěšní. Není mi všakjasné, proč nápravu chtěl kraj po městě, když komunikace patří kraji, měl topodle mého (ničím dalším nepodepřeného) názoru zúřadovat, zajistit a zaplatitkraj - s výjimkou zřízení semaforů, to je parketa města. Před rokem předalměstu seznam přechodů, které budou rušeny a v březnu k seznamu dodal termíny(cca 6 měsíců).
Proč potrestáni? Protože lhát se nemá a pan primátor lže, až se mu od huby kouří - viz http://www.olomouc.eu/aktualni-informace/aktuality/18272
To by si měli zapamatovat voliči, až půjdou k urnám. Bohužel v Olomouci ať se tane cokoli, socani a/nebo ODS se k moci vždy dostanou.
To jsou ty dobré úmysly, dláždící cestu do pekla. Jistě někdo kdysi normu vymyslel s tím, aby byly přechody bezpečnější. A nenapadlo ho, že místo zvýšení bezpečnosti to bude mít fakticky za následek zrušení přechodů.
Bodejť by ho to napadlo, když přímo v normě se mluví o tom, že ji mají splňovat přechody nové, případně ty, které se rekonstruují. Že si někdo vymyslí, že se musejí naráz zrekonstruovat všechny stávající, které nevyhovují, budiž. Ale že se najde někdo, kdo ty nevyhovující prostě zruší?
Podíval jsem se rozklikávacího rozpočtu města http://rozpocet.olomouc.eu/#!StromPage/idPlanVerze=16&obdobi=PLAN. Projekt na přechody na Hodolanské původně v rozpočtu nebyl, od března tam je. Takže radnice na poslední vážnou výhrůžku zareagovala až neuvěřitelně rychle. Strom klikání: výdaje - kapitálové výdaje - projektová dokumentace.
nějak stejně nechápu, proč ty přechody musely odstranit, proč tam nemohly až do rekonstrukce zůstat? Konkrétně ten v Hodolanské ulici před školou například. Tam by byl lepší alespoň ten starý, nevyhovující, než teď, že tam není značka žádná a lidi tudy stejně chodí. A dostat se z tramvajových ostrůvků je také nemožné.
Nebo to měl být nátlak, aby s tím urychleně něco radní udělali, když jim bylo fuk, že nesplňují normy od roku 2006, na což je policie již pět let upozroňuje?
Každopádně zaspal státní úředník s tarifním platem a teplým místečkem. Rád bych se dočetl, že je na ÚP, protože nyní kvůli němu riskují životy chodci a řidiči přichází o nervy, neb neví, kdo jim skočí pod kola...
Těžko říct, kdo zaspal. Když to úředník nemá v rozpočtu, nemá na tom co dělat, v rozpočtu přechody nebyly. Zas bych ty úředníky tak nezatracoval. O tom, na co jsou peníze a na co nejsou rozhodují politici podle svých, pro nás normální smrtelníky (raději) nepochopitelných pravidel.
Úředník šlape brázdu, snaží se nezmastit výběrové řízení - což se mu většinou nepovede, protože to bez chyby prostě nejde a nakonec se dohaduje z dodavatelem, aby to udělal tak, jak má. Pokud mu do toho opět nevstoupí politik....
Proč potrestáni? To že přechody rekonstruují pomalu není podle mě žádná tragédie. Daleko horší je to zrušení přechodů, což není vina města - nidko je zrušit nemusel, kdyby nechtěl. Vyhovovaly do teď, žádné nehody se tam nestávaly, tak nevím, proč by nevydržely ještě chvíli, minimálně ten před školou - ten zrušit před začátkem školního roku už nemá ani náhodou co dělat s bezpečností nebo snad snahou "dokopat" město aby něco začalo dělat, to je prostě schválnost
Ráda bych četla, jak budou osoby, které toto zavinily POTRESTÁNY I!!!!
Tak jsou tam holt kvůli korýtkům ... no ...
no vida, ono je vsechno trosku jinak, nez se psalo v prvnim clanku - a tech specialistu v diskusi ....
V čem je to jinak? Řekl bych, že diskuze po upřesnění informací a časových vazeb nakonec skončila celkem smírně s téměř jednoznačným závěrem - radnice (ať již úřednictvo nebo politici) zaspala.
Za půl roku se to prostě nedá a úředníci v březnu zareagovali celkem promptně. Jiná věc je ta, že seznam přechodů k likvidaci je podle pana Milana Feranece na radnici znám rok a adekvátní reakce jaksi nepřišla, to je celkem na pováženou. Za rok se to v pohodě celé dalo. Zda mají máslo na hlavě úředníci či politici se zvenku nedá poznat - když není akce v rozpočtu, úředníci na ní nemají co pracovat. Ale proč se přechody do rozpočtu nedostaly.....vejce nebo slepice?