Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modernizace Nebelovy tratě na Jesenicku skončila fiaskem. Firma nestíhá

Jediná železniční spojnice severu Olomouckého kraje s vnitrozemím má potíže. Zakázka na modernizaci trati ze Šumperka do Jeseníku totiž stojí, neboť maďarský dodavatel nestíhá termíny. Měsíce, po které se na železnici nepracuje, však budou zřejmě chybět. A mohou ohrozit i klíčovou evropskou dotaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30e90t65r 95R24u20m35p38l28i74k 4289337109483

kdyby bylo železniční vojsko VU1104, tak za den 7km tratě.

0/0
21.9.2015 19:55

R96a93d24e59k 86V19o90k38á68l 1750118607814

Jesenicko nějak přitahuje tyhle podivné zakázky... viz http://olomouc.idnes.cz/evropske-dotace-chyba-sdruzeni-cestovniho-ruchu-jeseniky-pnp-/olomouc-zpravy.aspx?c=A150504_2160249_olomouc-zpravy_stk

0/0
21.9.2015 13:06

H35o49n87z74a 25F13á55t24o66r 2339215424600

To vyžaduje opravdu know-how nezvládnout stavět. O to ať se s ostatními raději fakt nedělí.

0/0
21.9.2015 9:56

L85u16k10á59š 11Š70m33a28h74e81l 2187474272754

Výsledek českého šlendriánu, který v podobných věcech bohužel často panuje. Na rozdíl od dalších diskutérů si ovšem nemyslím, že za to může nějaké dotační zlo nebo dokonce Evropská unie, ale je to typicky český problém. Naopak, bez dotací by řada silnic a železničních tratí byla stále ve stavu jako před 30-70 lety, protože by nikdo neuvolnil prostředky na opravy.

+4/−1
21.9.2015 9:43

A14n38d62r95e30j 23O58l52e12k77s86a 3535181957911

Zcela přesně R^

0/−1
21.9.2015 10:29

V81l37a89s48t53i57m14i32l 68P26r10o89c58h17á74z15k65a 5760840798198

Pánové, podle našich výběrových byli najlevnější, sice s takovou stavbou nemají žádné zkušenosti - je první - výběrová komise to věděla. Kdyby vybrala ty co umí, niť by na ní nezůstala suchá. A tak je to dobře. Ne ti co umí, ale ať máme alibi a trať a lidi. No ti se mohou jí za keř vy-s-rat. Nikdo je dlouho neuvidí - trať je v .iti.RvRvRvRv

0/0
21.9.2015 12:49

B37l70a24h22o47m37í62r 96S80k23o27u24p31ý 1810105808567

A nějak se vůbec nemluví o sankcích pro dodavatelské firmy za nesplnění termínu (?!!). Že by šlo opět o špatně, pro stát, státní firmu nevýhodně napsané smlouvy, jak je v Česku zvykem? A pokud by vše muselo skončit soudní cestou, všichni víme, jak naše soudy rychle a kvalitně pracují: deset let normálka se spoustou odvolání, opakovaných znaleckých důkazů, zpochybňování všeho... Viz železniční neštěstí pádem mostní konstrukce u Studénky 8. srpna 2008 (tak smutně "slavné", že se dostalo do Wikipedie!). Ani po 7 letech soudně nedořešeno. V soudním sporu ohledně určení viníka, který trvá tolik let, ještě v roce 2015 nebyl nikdo obviněn! Subdodavatelská firma Bögl a Krýsl má od té doby na kontě ještě několik dalších stavebních havárií s mrtvými, ale pořád může vesele soutěžit ve výběrových řízeních.

"V Česku? Tam je všechno možný!"

Hlavně že politici jsou schopni "oslavovat", slavnostně uvádět do provozu i takové organizační, technologické (opakovaná výměna navlhlých voděodolných kabelů!) a finanční (obrovské předražení) fiasko, jakým je tunel Blanka. Že zatím od otevření funguje? No - ještě nepršelo...

"V Česku? Tam je všechno možný!"

+4/−1
21.9.2015 9:30

P78e32t56r 33Č39i37h13a22ř 2672928940133

Není čas. Maďaři dělají ploty...

+1/−1
21.9.2015 9:21

J81i86ř41í 21E22n71g98l29i33š 1415199765681

Sice po bitvě každý generál, ale co čekali od Hotentotů, kteří neměli jedinou zkušenost se stavbami na železnici. Je to výsledek překotného a křecovitého čerpání těch proklatých dotací z EU. Všechny firmy, které stály za řeč jsou kapacitně vyčerpány a odmítají krátkodobě investovat do drahých mechanizmů a přeplácení kvalifikovaných pracovníků. Nazávidím jesenickým horalům tuhle situaci, kdy je ničí tranzit náklaďáků vlivem uzavírky Červenohorského sedla a ještě zbytečně jezdící autobusy od náhradní dopravy místo vlaků. Úžasná koordinace činnosti jednotlivých rezortů dopravy ;-€;-€;-€

+11/−1
21.9.2015 8:45

A70n44d85r72e44j 84O91l15e84k30s16a 3565621137411

To je ale problém proklatě neschopných a prokamarádíčkovaných českých úřadů, že teď nestíhají čerpat dotace. Na každou akci se tak dlouho soustředí smečka potřebných, hledá se přijatelný způsob odlití peněz na ta správná konta, až je zkrátka za  minutu dvanáct. Unii z toho neviňte:-)

0/−1
21.9.2015 10:24

P85e18t34r 68F69i12a76l41a 9393826203683

Je to především kvůli ministrům dopravy, za kterých se nemohly stavět silnice a železnice, jak bylo potřeba.

Např. Slovák, který neuměl česky, kvalifikace - bez šajnu o dopravě, za to se svým partnerem půjčovali byt Topolánkovi.

Další ministr naprosto nelogicky zastavil silniční a železniční stavby, nyní se to dohání. Není to proto za minutu dvanáct, ale po dvanácté.

+1/−1
21.9.2015 12:27

R37a80d36e54k 90V46o56k69á66l 1670368947584

A teď si představte (nechci to přivolávat), kdyby třeba přišla nějaká ta povodeň a ta rozebrala most nějaký ten most či jen podemlela silnici kdekoliv na úseku Hanušovice-Jeseník.

0/0
21.9.2015 13:04

P19a21v76e12l 21Ř14a65p18e94k 7872476329835

Pořád říkám, že dotace jsou zlo. EURv

Všichni se najednou mohou zbláznit kvůli dotacím, jako bychom byli nějaké nesvéprávné stádo. Jako když si vodíte hladového psa na kus žvance. Strašné. Pak se není čemu divit, že při tom dotačním šílenství najednou chybí kvalifikovaní lidé a je to jeden průšvih za druhým. Má tohle smysl?

+9/−2
21.9.2015 8:32

A17n98d67r67e53j 43O60l73e32k76s13a 3925601657251

Má. Dotace jsou jediný způsob, jak náš stát donutit investovat do veřejně prosopěšných staveb.

0/0
21.9.2015 10:25
Foto

O56l70d28ř50i97c73h 20V91y65k64y36d71a16l 1139281849484

"Společnost Klement se nechce ke svým potížím příliš vyjadřovat. „Obchodní případy společnosti Klement a. s. nekomentujeme, protože vše podléhá know-how a obchodnímu tajemství společnosti,“ uvedla mluvčí firmy Pavlína Moudrá."

.... Podtrhnout cenu a snažit se najít trubky, kteří to za ně udělají?:-)

+13/0
21.9.2015 8:12

L16u67k62á48š 69O97d10s82t60r96č45i87l 7980984277520

Tak doufám že za to bude pro firmu nějaký postih. Takhle to dopadá když musí vyhrát nabídka z nejnižší cenou.

Pak to dostávají firmy, které na to nemají kapacity.

No a jsem zvědavý na ro zrychlení po modernizaci. Max mezi Zábřehem a Hanušovicemi. Takže možná 10-15minut. Na zbytku trati, toho díky převýšení a zatáček se asi moc nezrychlil. Ale ty výhledy stojí zato 😉

+3/0
21.9.2015 8:11

M98i92l48o26s 28Z81a85k 6426888757115

To je tak, kdyz je rozhodujici jen a pouze nejnizsi cena...

+16/0
21.9.2015 7:49

D87a16n88i67e29l 57T27s54c54h96e62r17n11a30y 2495242229222

Ale at je nejnizzsi klidne, ale at je v podmince smlouvy jednoducha veta, " Za kazdy den z prodleni je zhotovitel povinnen uhradit  jedno procento penale z celkove smluvni ceny" A je po problemech.

+2/0
21.9.2015 7:59

P56a77v65e37l 53O62b14d35r46ž31á87l85e75k 6156804328982

V praxi to ale nefunguje. Firma nezaplatí, za rok se to možná dostane k soudu a ty se mohou táhnout roky. Stačí se podívat na Eurovii. Ve finále se firma zlikviduje a případný exekutor bude hledat nového jednatele z Ukrajiny.

A mezitím nic nestavíte, dotace propadnou a kdyby se ta firma přihlásila do jiného výběrka - musíte ji znovu vybrat.

+2/0
21.9.2015 8:10

R93o54m18a77n 68J50e80s72c97h12k39e 9408255977415

Nedivte se, když máme tisíce kvalitních právníků z Dioséka - Sládkovičova.

0/0
2.10.2015 14:54

Z70d30e75n29e32k 32B77o45h14a25c32e80k 1328657207869

Treba to tam ve smlouve maji; a co dal? Takovych smluv, event. povinnosti dle zakona, je /viz napr. H-system/. A je po problemech?

0/0
21.9.2015 9:18

P11a29v96e49l 29O67b14d77r19ž24á56l79e63k 6116954168152

Možná ještě horší je, když ve výběrové komisi lidi třeba i tuší, že to daná firma nezvládne - ale i tak jí musí kvůli ceně vybrat, protože jinak se odvolá a vyšší instance výběrko zruší.

+3/0
21.9.2015 8:03

A88n53d14r84e15j 13O76l71e75k71s72a 3535271107491

Ten, kdo výběrové řízení pořádá, by měl mít mnohem vyšší míru zodpovědnosti. Konkrétní osoby by měly v té rozhodovací pozici ručit vlastním majetkem. Pak by se dalo rozhodovat kvalifikovaně a ne pod tlakem lobbistů za soukromé zájmy.

0/0
21.9.2015 10:29

P41a90v52e38l 95O11b91d50r61ž71á50l22e17k 6316644498232

Asi si nerozumíme ... pokud budou mít lidé v komisi ještě větší odpovědnost a budou ručit svým majetkem, tak tím spíše vyberou automaticky nejnižší nabídku - kterou si před ÚOHS obhájí vždy - než jakoukoliv jinou, u které stačí narazit na úředníka, který bude mít "jiný názor".

Případně 2. varianta - že do výběrových komisí nikoho neseženete, všichni se prohlásí za podjaté.

0/0
7.10.2015 18:22

L36u73d27ě76k 66M81u26s24e92l72í57k 3916419

Hlavní tajný knowhow je obrovský tunel.

+7/−1
21.9.2015 7:39

P15e65t95r 55K39o31z20á53k 8765187877614

To je komické ... "... po modernizaci bude možno po trati jezdit až 100km/h ... "

To ano ... od Hanušovic dále. Tedy po poslední 1/3 tratě ... zbylé 2/3 vedoucí přes hory nic nezrychlí, spousta zatáček, velké převýšení. Takže v podstatě, žádné terno. 

A tím se dostáváme zpět k jádru problému ... tunel pod Sedlem. Ten snad, podle posledních projektů pokud by se budoval, by měl být silniční i železniční ( 2 průrazy ). Dává mi i trochu logiku potom zavedení elektrifikace do Koutů ( v opačném případě bych tuto modernizaci absolutně nepochopil ). Potom se můžeme bavit o tom, že se Jesenicko otevře zbytku republiky a tak přiláká investory!

+5/0
21.9.2015 7:38

D62a33n43i62e63l 63T54s16c32h40e90r35n32a64y 2335692229812

Jak nepochopil ?  Je to dobry kseft, misto aby potrestali toho, kdo mel na starosti udrzbu trate a vykaslal se na to, tak se proinvestuje ve finale miliardicka, neco malo se odkloni a vsichni (krome cestujicich) budou spokojeni

+2/0
21.9.2015 7:57

P17e28t92r 69K39o45z56á20k 8745357277124

No ano nepochopil, protože nepřemýšlím jak "vydělat", "udělat peníze", ale jak zefektivnit. A elektrifikace lokální tratě, bez valného významu, jakou trať ŠPK-Kouty bez pochyb je  ( to už ta naše ŠPK - JES je významější ) je prostě pro mě nepochopitelný čin. Pokud by se ovšem v budoucnu nepočítalo se žel. tunelem ( čemuž já osobně absolutně nevěřím ) a protažením elektrifikace do Jeseníku.

0/0
21.9.2015 8:36

J96i18ř87í 14P29r91ů80š40a 7195922475349

Elektrifikaci do Koutu si vyřvali (a zařídili) obce které tu trať vlastní. Jakým způsobem se jim povedlo získat potřebnou efektivitu je tajemstvím. Ale v zásadě je to nesmysl. Zbytek investice do té tratě (zabezpečení přejezdů) smysl dává. 

A k trati na Jeseník zkrácení jízdních dob nejvíce pomůže odstranění propadů rychlostí a kratší jízdní doby umožní sestavit  smysluplný jízdní řád.

0/0
21.9.2015 9:04

J81a35n 15S30e17d66l85á82k 9632367806434

maďarský dodavatel nestíhá protože místo kolejí kuje žiletkový dráty když jim to německo zařízlo ;-D

+2/0
21.9.2015 7:34

R69a62d13e27k 16V53o78k80á14l 1370188377244

A co je tam vlastně udělané, když dle článku se nepracuje a nic není hotové. Teď tam vlaky nejezdí a v zimě budou. Tomu nějak nerozumím... Udělalo se tam vůbec něco? Nějaké úseky budou do zimy nové?

0/0
21.9.2015 7:00

M75i28l49e29n11a 75N18o98v32a14n62s31k15a 4532287609259

Neudělalo se tam nic. Provoz na trati byl přerušen, aby se pracovat mohlo a když se za celou dobu nestalo nic, tak se provoz zase obnoví.

+1/0
21.9.2015 7:03

J98a42n 80K17a70š59p38a76r 9231133490677

nejsou tama koleje

0/0
21.9.2015 7:44

A52l76e96x95a91n92d89r 66Š43m43í35r14o 9346697404976

Koleje nejsou v úseku Bludov-Olšanské papírny. Tato výluka nemá s touto popisovanou nic společného. Jsou to dvě rozdílné zakázky.;-)

0/0
21.9.2015 16:32

M62i15c58h63a60l 84K33o18z61a35k 7704572641970

Ano něco se tam udělalo, vytrhaly se koleje.

+1/0
21.9.2015 7:45

R54a13d46e88k 97V77o58k28á11l 1420898337844

viděl jsem, že bez kolejí je úsek Bludov-Ruda, jak je to dál nevim. Proto mi nějak nejde do hlavy, jak by chtěli na úseku s vytrhanými kolejemi obnovovat na zimu provoz.

0/0
21.9.2015 13:01

Z86d96e59n30e19k 52P52e12t50r28z21d 2752465777607

Úsek Bludov-Hanušovice vyhrála jiná firma která práce stíhá, takže po dokončení prací výluka skončí.

0/0
21.9.2015 18:24

D39u72š37a81n 62R53a95j86n65i21n11e91c 4544142863561

A v čom je problém , nechápem ? 

Blanka sa otvorila asi o 4 roky neskôr a namiesto mastných penale to  pani primátorka ešte oslavuje!

+1/−1
21.9.2015 7:00

J30a70n 60B47o30h63a74t49ý 7487220548522

„Obchodní případy společnosti Klement a. s. nekomentujeme, protože vše podléhá know-how a obchodnímu tajemství společnosti“. V čem spočívá to know-how, to by mě zajímalo. Vysoutěžit zakázku, na kterou nemám? To není know-how, to je diletantství. Měli by zaplatit všechny náklady, co vznikly s výlukou.

+10/0
21.9.2015 6:58

D61a27v77i31d 41P79e67c71a 1695624511316

Těžko vyčíslit např. obchodní případy které nevznikly.

+1/−1
21.9.2015 7:34

O43n10d72ř64e97j 51F59i56g46u41r63a 5559759278228

Do Jeseniku se jezdi jeste pres Krnov ne? A dal na Ostravu nebo Olmik nebo jak to tam je...

0/−2
21.9.2015 6:56

J18a18n 61B41u24g41d50o43l 7134929327700

Ano, můžeš jet Jesenik-Glucholazy (PL)-Krnov-Ostrava (Olomouc). Ale přece nepojedou třeba do Prahy přes Olomouc. Musím se dostat na železniční uzel v Zábřehu. A jet vlakem asi 70km skoro dvě hodiny je opruz. A za další 2h jsi v Praze.

+2/0
21.9.2015 7:15

J23i33ř29í 84Č60e17r19n26ý 6868633120848

Za 1. to trvá déle

za 2. to vede kus po Polském území, čili další problém.

+1/0
21.9.2015 7:16

J49a69n 93B94u25g85d24o75l 7644629557620

Dnes už to polsko není problém. To když jsem před více jak dvaceti lety jezdil na intr, tak tam stáli polští celníci se zbraní okolo krku a když někdo omylem vystoupil nebo chtěl jenom přeběhnout z vagónu do vagonu, tak nastal šrumec ;-)

0/−3
21.9.2015 7:26

L61i10b19o17r 12M59a38l60ý 6143294885436

Polsko je zásadní problém. Trať přes Polsko je v dezolátním stavu a vlaky tam jezdí téměř krokem. Poláci kasírují peníze, ale o trať se nestarají. Rv

+5/0
21.9.2015 7:49

M23a22r77t93i67n 17H94o31u54b59a 6563731709558

krome stavu trate je treba mit taky schvalene vozy pro provoz CZ a PL

+1/0
21.9.2015 7:53

O47n87d17ř18e94j 57F69i73g31u98r17a 5989189838138

Ale v clanku se pise: Trať je totiž jedinou železniční spojnicí z Jeseníku do vnitrozemí. Takze neni, pres Krnov je ta trat taky prujezdna, ikdyz je delsi...

0/0
21.9.2015 7:56

L72u33k45á50š 15O61d11s73t45r80č96i54l 7590414167500

A co ty ostatní města a obce které jsou na trati mezi Jeseníkem a Zábřehem.

Přes Krnov je to asi stejná hovadina, jako je přímý spoj Jeseník-Praha, který jede přes 7 hodin, protože jede Jeseník-Olomouc-Brno-Pardubice-Praha

+1/0
21.9.2015 8:07

P61e42t40r 13S89p71á96l20e92n84ý 3525477569948

Co k tomu říct...ani mne to nepřekvapuje. Mnohem větší rozruch by udělala zpráva, že trať se podařilo zmodernizovat včas, nepadla žádná žaloba a ušetřilo se pár milionů proti předpokládané ceně.

+14/0
21.9.2015 6:27

J60i17ř86í 46H50o86d32a38n 6304497853850

a myslíte že se takové zprávy dočkáte? ;-D

0/0
21.9.2015 7:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.