Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modernizace Nebelovy tratě na Jesenicku skončila fiaskem. Firma nestíhá

Jediná železniční spojnice severu Olomouckého kraje s vnitrozemím má potíže. Zakázka na modernizaci trati ze Šumperka do Jeseníku totiž stojí, neboť maďarský dodavatel nestíhá termíny. Měsíce, po které se na železnici nepracuje, však budou zřejmě chybět. A mohou ohrozit i klíčovou evropskou dotaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48e94t27r 19R25u77m29p81l65i62k 4869967289433

kdyby bylo železniční vojsko VU1104, tak za den 7km tratě.

0/0
21.9.2015 19:55

R63a42d58e80k 42V56o40k61á28l 1740338487904

Jesenicko nějak přitahuje tyhle podivné zakázky... viz http://olomouc.idnes.cz/evropske-dotace-chyba-sdruzeni-cestovniho-ruchu-jeseniky-pnp-/olomouc-zpravy.aspx?c=A150504_2160249_olomouc-zpravy_stk

0/0
21.9.2015 13:06

H90o24n84z62a 89F61á61t16o42r 2789495234190

To vyžaduje opravdu know-how nezvládnout stavět. O to ať se s ostatními raději fakt nedělí.

0/0
21.9.2015 9:56

L89u52k84á45š 50Š86m76a51h84e76l 2867374672804

Výsledek českého šlendriánu, který v podobných věcech bohužel často panuje. Na rozdíl od dalších diskutérů si ovšem nemyslím, že za to může nějaké dotační zlo nebo dokonce Evropská unie, ale je to typicky český problém. Naopak, bez dotací by řada silnic a železničních tratí byla stále ve stavu jako před 30-70 lety, protože by nikdo neuvolnil prostředky na opravy.

+4/−1
21.9.2015 9:43

A10n95d45r65e36j 30O62l18e66k33s16a 3405551357841

Zcela přesně R^

0/−1
21.9.2015 10:29

V35l77a77s47t93i19m15i25l 21P29r65o37c64h46á31z22k41a 5350910928338

Pánové, podle našich výběrových byli najlevnější, sice s takovou stavbou nemají žádné zkušenosti - je první - výběrová komise to věděla. Kdyby vybrala ty co umí, niť by na ní nezůstala suchá. A tak je to dobře. Ne ti co umí, ale ať máme alibi a trať a lidi. No ti se mohou jí za keř vy-s-rat. Nikdo je dlouho neuvidí - trať je v .iti.RvRvRvRv

0/0
21.9.2015 12:49

B81l84a61h38o19m40í50r 66S31k51o18u59p29ý 1860895908297

A nějak se vůbec nemluví o sankcích pro dodavatelské firmy za nesplnění termínu (?!!). Že by šlo opět o špatně, pro stát, státní firmu nevýhodně napsané smlouvy, jak je v Česku zvykem? A pokud by vše muselo skončit soudní cestou, všichni víme, jak naše soudy rychle a kvalitně pracují: deset let normálka se spoustou odvolání, opakovaných znaleckých důkazů, zpochybňování všeho... Viz železniční neštěstí pádem mostní konstrukce u Studénky 8. srpna 2008 (tak smutně "slavné", že se dostalo do Wikipedie!). Ani po 7 letech soudně nedořešeno. V soudním sporu ohledně určení viníka, který trvá tolik let, ještě v roce 2015 nebyl nikdo obviněn! Subdodavatelská firma Bögl a Krýsl má od té doby na kontě ještě několik dalších stavebních havárií s mrtvými, ale pořád může vesele soutěžit ve výběrových řízeních.

"V Česku? Tam je všechno možný!"

Hlavně že politici jsou schopni "oslavovat", slavnostně uvádět do provozu i takové organizační, technologické (opakovaná výměna navlhlých voděodolných kabelů!) a finanční (obrovské předražení) fiasko, jakým je tunel Blanka. Že zatím od otevření funguje? No - ještě nepršelo...

"V Česku? Tam je všechno možný!"

+4/−1
21.9.2015 9:30

P42e90t39r 76Č91i84h34a22ř 2342538860113

Není čas. Maďaři dělají ploty...

+1/−1
21.9.2015 9:21

J62i22ř48í 12E12n14g13l78i37š 1875379635591

Sice po bitvě každý generál, ale co čekali od Hotentotů, kteří neměli jedinou zkušenost se stavbami na železnici. Je to výsledek překotného a křecovitého čerpání těch proklatých dotací z EU. Všechny firmy, které stály za řeč jsou kapacitně vyčerpány a odmítají krátkodobě investovat do drahých mechanizmů a přeplácení kvalifikovaných pracovníků. Nazávidím jesenickým horalům tuhle situaci, kdy je ničí tranzit náklaďáků vlivem uzavírky Červenohorského sedla a ještě zbytečně jezdící autobusy od náhradní dopravy místo vlaků. Úžasná koordinace činnosti jednotlivých rezortů dopravy ;-€;-€;-€

+11/−1
21.9.2015 8:45

A44n20d21r18e74j 90O73l26e73k93s73a 3655471427521

To je ale problém proklatě neschopných a prokamarádíčkovaných českých úřadů, že teď nestíhají čerpat dotace. Na každou akci se tak dlouho soustředí smečka potřebných, hledá se přijatelný způsob odlití peněz na ta správná konta, až je zkrátka za  minutu dvanáct. Unii z toho neviňte:-)

0/−1
21.9.2015 10:24

P27e50t63r 20F35i87a40l86a 9803406883353

Je to především kvůli ministrům dopravy, za kterých se nemohly stavět silnice a železnice, jak bylo potřeba.

Např. Slovák, který neuměl česky, kvalifikace - bez šajnu o dopravě, za to se svým partnerem půjčovali byt Topolánkovi.

Další ministr naprosto nelogicky zastavil silniční a železniční stavby, nyní se to dohání. Není to proto za minutu dvanáct, ale po dvanácté.

+1/−1
21.9.2015 12:27

R73a23d57e46k 83V69o92k51á90l 1760158947514

A teď si představte (nechci to přivolávat), kdyby třeba přišla nějaká ta povodeň a ta rozebrala most nějaký ten most či jen podemlela silnici kdekoliv na úseku Hanušovice-Jeseník.

0/0
21.9.2015 13:04

P30a95v87e27l 73Ř46a63p71e60k 7602856339265

Pořád říkám, že dotace jsou zlo. EURv

Všichni se najednou mohou zbláznit kvůli dotacím, jako bychom byli nějaké nesvéprávné stádo. Jako když si vodíte hladového psa na kus žvance. Strašné. Pak se není čemu divit, že při tom dotačním šílenství najednou chybí kvalifikovaní lidé a je to jeden průšvih za druhým. Má tohle smysl?

+9/−2
21.9.2015 8:32

A64n98d12r26e57j 89O94l54e89k60s49a 3455681687151

Má. Dotace jsou jediný způsob, jak náš stát donutit investovat do veřejně prosopěšných staveb.

0/0
21.9.2015 10:25
Foto

O90l52d68ř17i93c34h 62V23y62k70y23d66a42l 1309471679474

"Společnost Klement se nechce ke svým potížím příliš vyjadřovat. „Obchodní případy společnosti Klement a. s. nekomentujeme, protože vše podléhá know-how a obchodnímu tajemství společnosti,“ uvedla mluvčí firmy Pavlína Moudrá."

.... Podtrhnout cenu a snažit se najít trubky, kteří to za ně udělají?:-)

+13/0
21.9.2015 8:12

L37u18k85á31š 93O71d69s83t51r18č80i98l 7200504637570

Tak doufám že za to bude pro firmu nějaký postih. Takhle to dopadá když musí vyhrát nabídka z nejnižší cenou.

Pak to dostávají firmy, které na to nemají kapacity.

No a jsem zvědavý na ro zrychlení po modernizaci. Max mezi Zábřehem a Hanušovicemi. Takže možná 10-15minut. Na zbytku trati, toho díky převýšení a zatáček se asi moc nezrychlil. Ale ty výhledy stojí zato 😉

+3/0
21.9.2015 8:11

M32i80l60o63s 32Z82a60k 6126848497545

To je tak, kdyz je rozhodujici jen a pouze nejnizsi cena...

+16/0
21.9.2015 7:49

D44a32n61i34e52l 91T12s17c60h81e82r95n79a98y 2325522269812

Ale at je nejnizzsi klidne, ale at je v podmince smlouvy jednoducha veta, " Za kazdy den z prodleni je zhotovitel povinnen uhradit  jedno procento penale z celkove smluvni ceny" A je po problemech.

+2/0
21.9.2015 7:59

P24a51v30e58l 18O19b48d85r14ž24á54l56e83k 6456534268352

V praxi to ale nefunguje. Firma nezaplatí, za rok se to možná dostane k soudu a ty se mohou táhnout roky. Stačí se podívat na Eurovii. Ve finále se firma zlikviduje a případný exekutor bude hledat nového jednatele z Ukrajiny.

A mezitím nic nestavíte, dotace propadnou a kdyby se ta firma přihlásila do jiného výběrka - musíte ji znovu vybrat.

+2/0
21.9.2015 8:10

R60o88m83a38n 17J17e43s13c75h48k84e 9798645987405

Nedivte se, když máme tisíce kvalitních právníků z Dioséka - Sládkovičova.

0/0
2.10.2015 14:54

Z29d70e96n34e84k 24B52o85h65a87c86e61k 1138967477519

Treba to tam ve smlouve maji; a co dal? Takovych smluv, event. povinnosti dle zakona, je /viz napr. H-system/. A je po problemech?

0/0
21.9.2015 9:18

P63a73v71e63l 41O52b16d44r86ž55á42l70e63k 6156494258242

Možná ještě horší je, když ve výběrové komisi lidi třeba i tuší, že to daná firma nezvládne - ale i tak jí musí kvůli ceně vybrat, protože jinak se odvolá a vyšší instance výběrko zruší.

+3/0
21.9.2015 8:03

A21n63d73r56e90j 49O45l46e97k72s28a 3305801987771

Ten, kdo výběrové řízení pořádá, by měl mít mnohem vyšší míru zodpovědnosti. Konkrétní osoby by měly v té rozhodovací pozici ručit vlastním majetkem. Pak by se dalo rozhodovat kvalifikovaně a ne pod tlakem lobbistů za soukromé zájmy.

0/0
21.9.2015 10:29

P11a42v26e89l 36O76b12d76r63ž62á47l38e80k 6806314598482

Asi si nerozumíme ... pokud budou mít lidé v komisi ještě větší odpovědnost a budou ručit svým majetkem, tak tím spíše vyberou automaticky nejnižší nabídku - kterou si před ÚOHS obhájí vždy - než jakoukoliv jinou, u které stačí narazit na úředníka, který bude mít "jiný názor".

Případně 2. varianta - že do výběrových komisí nikoho neseženete, všichni se prohlásí za podjaté.

0/0
7.10.2015 18:22

L71u47d91ě43k 72M94u71s33e35l26í43k 6783879242158

Hlavní tajný knowhow je obrovský tunel.

+7/−1
21.9.2015 7:39

P56e63t68r 31K88o58z87á47k 8185857207934

To je komické ... "... po modernizaci bude možno po trati jezdit až 100km/h ... "

To ano ... od Hanušovic dále. Tedy po poslední 1/3 tratě ... zbylé 2/3 vedoucí přes hory nic nezrychlí, spousta zatáček, velké převýšení. Takže v podstatě, žádné terno. 

A tím se dostáváme zpět k jádru problému ... tunel pod Sedlem. Ten snad, podle posledních projektů pokud by se budoval, by měl být silniční i železniční ( 2 průrazy ). Dává mi i trochu logiku potom zavedení elektrifikace do Koutů ( v opačném případě bych tuto modernizaci absolutně nepochopil ). Potom se můžeme bavit o tom, že se Jesenicko otevře zbytku republiky a tak přiláká investory!

+5/0
21.9.2015 7:38

D53a20n64i64e75l 22T79s57c43h17e44r38n46a53y 2665102599682

Jak nepochopil ?  Je to dobry kseft, misto aby potrestali toho, kdo mel na starosti udrzbu trate a vykaslal se na to, tak se proinvestuje ve finale miliardicka, neco malo se odkloni a vsichni (krome cestujicich) budou spokojeni

+2/0
21.9.2015 7:57

P96e75t48r 41K81o26z22á10k 8705887827104

No ano nepochopil, protože nepřemýšlím jak "vydělat", "udělat peníze", ale jak zefektivnit. A elektrifikace lokální tratě, bez valného významu, jakou trať ŠPK-Kouty bez pochyb je  ( to už ta naše ŠPK - JES je významější ) je prostě pro mě nepochopitelný čin. Pokud by se ovšem v budoucnu nepočítalo se žel. tunelem ( čemuž já osobně absolutně nevěřím ) a protažením elektrifikace do Jeseníku.

0/0
21.9.2015 8:36

J82i56ř62í 11P28r23ů70š61a 7675662175659

Elektrifikaci do Koutu si vyřvali (a zařídili) obce které tu trať vlastní. Jakým způsobem se jim povedlo získat potřebnou efektivitu je tajemstvím. Ale v zásadě je to nesmysl. Zbytek investice do té tratě (zabezpečení přejezdů) smysl dává. 

A k trati na Jeseník zkrácení jízdních dob nejvíce pomůže odstranění propadů rychlostí a kratší jízdní doby umožní sestavit  smysluplný jízdní řád.

0/0
21.9.2015 9:04

J71a49n 29S40e83d45l90á86k 9862497876434

maďarský dodavatel nestíhá protože místo kolejí kuje žiletkový dráty když jim to německo zařízlo ;-D

+2/0
21.9.2015 7:34

R54a22d37e47k 52V74o51k89á73l 1420338877744

A co je tam vlastně udělané, když dle článku se nepracuje a nic není hotové. Teď tam vlaky nejezdí a v zimě budou. Tomu nějak nerozumím... Udělalo se tam vůbec něco? Nějaké úseky budou do zimy nové?

0/0
21.9.2015 7:00

M45i35l52e38n97a 10N40o68v81a68n42s96k80a 4262357979949

Neudělalo se tam nic. Provoz na trati byl přerušen, aby se pracovat mohlo a když se za celou dobu nestalo nic, tak se provoz zase obnoví.

+1/0
21.9.2015 7:03

J22a42n 67K28a55š15p84a33r 9191913250267

nejsou tama koleje

0/0
21.9.2015 7:44

A90l39e25x41a64n48d19r 48Š57m88í48r57o 9746717534946

Koleje nejsou v úseku Bludov-Olšanské papírny. Tato výluka nemá s touto popisovanou nic společného. Jsou to dvě rozdílné zakázky.;-)

0/0
21.9.2015 16:32

M49i70c58h25a91l 78K29o90z29a56k 7884292671150

Ano něco se tam udělalo, vytrhaly se koleje.

+1/0
21.9.2015 7:45

R88a18d25e51k 90V39o26k65á25l 1760258587464

viděl jsem, že bez kolejí je úsek Bludov-Ruda, jak je to dál nevim. Proto mi nějak nejde do hlavy, jak by chtěli na úseku s vytrhanými kolejemi obnovovat na zimu provoz.

0/0
21.9.2015 13:01

Z33d92e19n53e82k 61P88e82t47r43z98d 2342225197337

Úsek Bludov-Hanušovice vyhrála jiná firma která práce stíhá, takže po dokončení prací výluka skončí.

0/0
21.9.2015 18:24

D89u79š52a10n 40R41a33j80n23i78n83e55c 4814102423411

A v čom je problém , nechápem ? 

Blanka sa otvorila asi o 4 roky neskôr a namiesto mastných penale to  pani primátorka ešte oslavuje!

+1/−1
21.9.2015 7:00

J95a97n 19B12o15h67a78t31ý 7507740268262

„Obchodní případy společnosti Klement a. s. nekomentujeme, protože vše podléhá know-how a obchodnímu tajemství společnosti“. V čem spočívá to know-how, to by mě zajímalo. Vysoutěžit zakázku, na kterou nemám? To není know-how, to je diletantství. Měli by zaplatit všechny náklady, co vznikly s výlukou.

+10/0
21.9.2015 6:58

D78a30v91i53d 16P27e35c78a 1935324611776

Těžko vyčíslit např. obchodní případy které nevznikly.

+1/−1
21.9.2015 7:34

O29n12d47ř20e98j 91F60i97g90u80r22a 5359119158538

Do Jeseniku se jezdi jeste pres Krnov ne? A dal na Ostravu nebo Olmik nebo jak to tam je...

0/−2
21.9.2015 6:56

J31a11n 30B58u65g25d16o12l 7924859407480

Ano, můžeš jet Jesenik-Glucholazy (PL)-Krnov-Ostrava (Olomouc). Ale přece nepojedou třeba do Prahy přes Olomouc. Musím se dostat na železniční uzel v Zábřehu. A jet vlakem asi 70km skoro dvě hodiny je opruz. A za další 2h jsi v Praze.

+2/0
21.9.2015 7:15

J64i74ř63í 46Č73e45r41n82ý 6138303670328

Za 1. to trvá déle

za 2. to vede kus po Polském území, čili další problém.

+1/0
21.9.2015 7:16

J58a23n 28B35u96g17d65o51l 7114729137760

Dnes už to polsko není problém. To když jsem před více jak dvaceti lety jezdil na intr, tak tam stáli polští celníci se zbraní okolo krku a když někdo omylem vystoupil nebo chtěl jenom přeběhnout z vagónu do vagonu, tak nastal šrumec ;-)

0/−3
21.9.2015 7:26

L72i72b94o61r 22M98a53l33ý 6673534955326

Polsko je zásadní problém. Trať přes Polsko je v dezolátním stavu a vlaky tam jezdí téměř krokem. Poláci kasírují peníze, ale o trať se nestarají. Rv

+5/0
21.9.2015 7:49

M37a43r48t89i68n 32H50o11u42b97a 6103521969808

krome stavu trate je treba mit taky schvalene vozy pro provoz CZ a PL

+1/0
21.9.2015 7:53

O14n84d29ř87e46j 90F71i85g73u10r49a 5789699138758

Ale v clanku se pise: Trať je totiž jedinou železniční spojnicí z Jeseníku do vnitrozemí. Takze neni, pres Krnov je ta trat taky prujezdna, ikdyz je delsi...

0/0
21.9.2015 7:56

L44u63k15á26š 94O97d63s68t75r81č77i31l 7120434747720

A co ty ostatní města a obce které jsou na trati mezi Jeseníkem a Zábřehem.

Přes Krnov je to asi stejná hovadina, jako je přímý spoj Jeseník-Praha, který jede přes 7 hodin, protože jede Jeseník-Olomouc-Brno-Pardubice-Praha

+1/0
21.9.2015 8:07

P52e64t41r 93S67p13á79l16e15n60ý 3505697489498

Co k tomu říct...ani mne to nepřekvapuje. Mnohem větší rozruch by udělala zpráva, že trať se podařilo zmodernizovat včas, nepadla žádná žaloba a ušetřilo se pár milionů proti předpokládané ceně.

+14/0
21.9.2015 6:27

J43i94ř36í 11H82o50d26a53n 6154687683680

a myslíte že se takové zprávy dočkáte? ;-D

0/0
21.9.2015 7:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.