- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ve stavu v jakém je , je vhodná tak s bídou na topení. Možná podle ní postavit repliku, ale k čemu vlastně?Podobných unikátních staveb se nacházelo na různých nádražích spousta, stejně jako úžasných litinových odlitků a podobně. I kdyby se celá stavba rekonstruovala za velké peníze, proto že levně by to nešlo a u nás nic nejde levně. Originál by to nebyl. Skončila by v nějakém museu a nebo skanzenu.Myslím, že je daleko víc věcí technického rázu, které chátrají a bylo by třeba na ně najít peníze a mají větší cenu, než tahle bouda a přesto se to nepodaří.
Zrušení čekárny: v letech 1935-1937 probíhala přestavba hlavního nádraží, kdy byla jednak "předsazena" odbavovaí hala (čímž se čelo budovy dostalo pohledově mimo osu Masarykovy ulice (to by dnešní zastánci architektonických hodnot řvali...), dále byla i přistavěna restaurace, a to právě v místech, kdy bývala čekárna i smyčka, takže tramvaje nově "obracely" na výhybkách (jako dnes na Trnkově) před novým vchodem (s drobnými úpravami zohledňující dopravní potřeby výhybna "přežila" až do rekonstrukce přednádraží r. 2001), a to až do r. 1958, kdy byla postavena smyčka na Fibichově.