Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kruhová křižovatka u školy nemá přechody, podle policie je to bezpečnější

Žádné přechody pro chodce. Tak vypadá nedávno otevřená frekventovaná kruhová křižovatka v centru Prostějova. V blízkosti je přitom základní škola, kterou navštěvují dvě stovky dětí. Přechody však podle policie chybí právě kvůli bezpečnosti chodců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a94r71e52k 76Š88i88m29o27n 2404647768348

Je to naprosto absurdní. Nejprve byla zavedena přednost na přechodech. Populistické opatření, které mělo zvýšit bezpočnost chodců. Ale ukázalo se, že pro chodce je bezpečnější, když tu přednost nemají (kupodivu), tak přechody pro jistotu přestaneme kreslit vůbec. Co je rovnou vymazat i ze zákona?

0/0
11.10.2015 21:58

J62a81n 42S76o53u78k97u66p 1504404576885

Zábavná diskuze. Jinak, je to samozřejmě správně, chodcům se vezme namalovaný pocit jistoty a budou aspoň elementárně přemýšlet u přecházení. Druhá věc je snad jen to nekonečné cpaní přechodů hned do exitů kruhových křižovatek, což je u nás naprosto zavedený zlozvyk.

+3/−1
9.10.2015 12:54

J45i60ř50í 31K86o49c37u40r10e25k 6895134345498

Když byla zavedena přednost chodců na přechodu, vzrostl počet zraněných a usmrcenýh zhruba trojnásobně. Tohle je fix. Když na přechodu přesdnost nebyla, bylo méně zraněných. Tak přechody přestaneme dělat s vidinou toho, že se situace vrátí do stavu před zavedením přednosti.

+1/0
8.10.2015 20:18
Foto

P47a24v37e15l 12S40t53r55a39k65o19š 6117671350195

V Prostějově moc lidí nezná pravidla silničního provozu, bohužel i cyklisté a řidiči. Vždy když tudy jedu, zažiju nějakou perličku :)

+1/0
8.10.2015 17:10

L81e92n63a 24P62á40t38k48o96v40á 8891363464339

Že je nenamalovali na kruháči U Rodenů do chápu, ale tady se mi to zdá nebezpečné že přechod chybí

0/0
8.10.2015 12:57

L46u91k38á52š 13V41a83ň38u44r37a 1275444883303

Nejvetsi blbost je prechod hned na kraji kruhoveho objezdu. Ale 10 metru od kruhoveho objezdu je uz v poradku. Ale nedelat prechod vubec, to je nesmysl a policie si tim jen usnadnila praci. Za to by meli nekoho zavrit. Chodec by opravdu mel na prechodu absolutni prednost.

+1/−6
8.10.2015 7:44

L84u22k84á80š 12V31a28ň32u35r88a 1705184193743

Absolutni přednost ma na prechodu treba chodec v USA.

0/−3
8.10.2015 7:46

M40i74r21o13s17l32a92v 72B80u58d64a 9922342527572

" Chodec by opravdu mel na prechodu absolutni prednost."

Tak to ani náhodou, to by to vypadalo! A proč by jí měl vlastně mít? Podle stejného klíče bych požadoval absolutní přednost aut před vlakem! Blbost, že?

+2/−2
8.10.2015 8:15
Foto

M35a95r28t50i17n 62R84o54t19t34e24r 2155242659487

A proč by ji mít neměl? Vypadalo by to prostě tak, že by každý řidič před přechodem dával opravdu pozor, zda u přechodu není někdo, kdo chce přejít a poctivě by přednost dával. (jsem řidič i chodec) Často se v Olomouci stává, že stejně prostě do přechodu musíte stoupnout, jinak auto nezastaví.

+1/−1
8.10.2015 8:43

M80i94r32o18s97l69a25v 24B37u66d37a 9212412367262

Já se ptal první. Dávám pozor, ale rozhodně nezastavuji před každým přechodem kde někdo stojí! To, jestli chodec hodlá nebo nehodlá přecházet vyhodnotím pouze já jako řidič. Téměř vždy se u přechodu někdo pohybuje nebo u něj někdo stojí. To bych musel zastavovat pořád a nikam bych nedojel. Úplně "miluji" situace, kdy vidím na velkou vzdálenost stát chodce u přechodu. Je jisté, že by stihl přejít tam i zpět s velkou rezervou ale on tam stojí, čeká až k přechodu dojede auto, mnohdy jediné v dohledu a začne se hrnout na přechod! Tak takhle tedy ne!

+4/−2
8.10.2015 8:57

M18i96r74o73s98l92a52v 66B11u22d54a 9292122777922

...a víte jak to dělám já jako chodec? Pokud vidím, že se k přechodu blíží auto, tak udělám krok zpět a otočím hlavu na druhou stranu. Jasně tedy nehodlám přecházet a pouštím auto. Cítil bych se trapně, kdyby kvůli mě musel zastavovat, klidně ty dvě vteřiny počkám a je to rychlejší pro nás oba.

+2/−2
8.10.2015 9:04

M26i77r16o41s76l68a70v 26B54u87d20a 9812892827792

...přecházím pak až tehdy, když vidím, že řidič blížícího se auta nebude muset před přechodem zastavit nebo bude muset jen mírně zpomalit. Tomu se říká ohleduplnost, víte! Chodci většinou po ohleduplnosti volají, ale sami jsou velice neohleduplní!

+3/−2
8.10.2015 9:09

M51i53r28o92s25l27a39v 49B66u55d38a 9372302957522

Za co mínus pane Strouhale?

0/0
8.10.2015 9:35

P50a23v45e44l 50N58e14v98e59č56e47ř80a30l 6852886214610

Máte plnou pravdu. Svatá slova. Kdyby tak přemýšleli všichni, bylo by méně (nebo žádní) sražených.

+1/0
8.10.2015 19:29
Foto

M82a31r70t11i11n 19R61o74t85t38e49r 2855482419497

No, jenže chodci se často špatně vyhodnocuje rychlost auta, tak to prostě je. Taky se mi to občas stane, dojdu k přechodu, vidím auto. Párkrát se rozmyslím (pár vteřin pryč), rozhodnu se přejit (mezitím je auto o dost blíž), nakonec radši počkám, na oční kontakt s řidičem/zpomalení auta, následně přejdu. Nikde není žádný problém.

0/0
8.10.2015 9:17

M29i11r46o96s45l55a42v 30B46u53d68a 9452772457192

Právě jste ten problém popsal, ne že žádný není. Buď chce přecházet nebo ne. Nebudu čekat na to, až se milostivě rozhodne. Při dávání přednosti auto - auto je to podobné a těm, co se chovají podle vašeho popisu se říká zmatkaři!

0/−2
8.10.2015 9:28

M63i77r44o75s53l98a35v 50B49u13d83a 9682632307642

...jen bych rád podotkl, že pokud vidím u přechodu děti nebo vyloženě staré lidi, zastavuji vždy!

0/−1
8.10.2015 9:30

D23r21a25h96o60m28í48r 90S74t15r50o10u33h57a42l 4725828392764

Plácáte bludy. Řidičák dostane dnes každý pitomec a nedozrálý floutek. Normálnímu řidiči přechod pro chodce a opatrný chodec NEVADÍ, protože ví, že chodec je u přechodu, kde prostě zvýší pozornost a ne někde uprostřed silnice bez značení.

Řidič má být především trpělivý a ohleduplný, protože právě on v rukou třímá nástroj smrti. Ne každý chodec je způsobilý řádně vyhodnotit bezpečnost provozu. Například malé děti. To, že dítě vběhne pod auto, je sice vina rodičů, ale to, že řidič někoho zabil, už nikdo zpět nevezme.

Osobně si myslím, že vydávání řidičských průkazů by mělo probíhat za podmínek stejných jako vydávání průkazů zbrojních - tedy včetně psychotestů a pouze lidem bez kriminální minulosti.

Mám vážnou obavu, že Vy, pane Rottere, byste řidičák nedostal.

+2/−3
8.10.2015 9:40

M74i70r51o71s86l49a93v 60B96u92d60a 9862782107802

Tak teď nevím, kdo tady plácá bludy;-D

+1/0
8.10.2015 9:43

M40i56r30o79s84l89a24v 85B68u70d13a 9982112927172

...a pokud to byla narážka na mne, tak já psychotesty mám, výše jsem psal, že pokud vidím děti tak zastavuji, nikde jsem nenapsal, že mi chodci vadí, jezdím třicet let denně bez nehody (i nezaviněné) a nemám žádný trestný bod!

Pouze upozorňuji na to, co denně vidím na silnicích - přechodech.

0/0
8.10.2015 9:48

D39r10a39h85o55m92í70r 48S37t57r66o67u50h97a24l 4285718982524

Tak proč nechcete na přechodech absolutní přednost pro chodce?

0/0
8.10.2015 9:52

M27i84r52o13s53l86a59v 84B81u11d83a 9502912677892

Protože je to blbost která stála spoustu životů už když byla jen imaginární v myslích chodců! Nemůžete přeci zaručit, že auto zastaví vždy a za všech okolností včas a jak jste podotkl, ne každý chodec dokáže vyhodnotit situaci!

Chodec naproti tomu může zastavit okamžitě!

Dáte jim absolutní přednost a oni se budou vrhat metr před auto!

0/0
8.10.2015 9:57

D62r60a57h91o54m86í68r 18S92t32r28o32u73h87a54l 4515418982574

Ale právě řidič by situaci vyhodnotit měl! Proto může řídit auto. A to s tím okamžitým zastavením se dá vyřešit jednoduše. Před přechodem se zavede třicítka stejně jako u neosvětleného přejezdu a auto už prakticky okamžitě zastaví...

0/0
8.10.2015 10:13

M74i32r86o96s84l98a94v 18B88u47d53a 9172732987602

Ani ze třicítky nezastaví na metru! Chodec zastaví na pár centimetrech!

Víte o tom, že přechody jsou mnohdy pouhých pár desítek metrů od sebe?  To by doprava zkolabovala!

Ale stále jste neodpověděl na to, proč tu přednost pro chodce vlastně chcete! Vždyť to jsou oni kteří kříží cestu autům, vstupují do jejich jízdní dráhy tak hlavně oni si musejí dávat pozor!

Nabízí se přirovnání s vlakem když jste to nastínil. Proč nemají přednost auta před vlakem?:-)

+1/−1
8.10.2015 10:21

D44r62a69h78o53m64í57r 75S59t79r35o63u85h95a37l 4585528502434

Já jsem podobnost s vlakem nenastiňoval. Ale pokud to chcete vědět, tak ten zásadní rozdíl je v tom, že železnice není univerzálně společnou dopravní cestou pro automobily a vlaky a automobily a vlaky se běžně nesetkávají v takové frekvenci.

Naproti tomu auta a chodci zvláště ve městech sdílejí společný habitat a když pomineme výjimky, jako jsou silnice pro motorová vozidla a dálnice, je chodec běžnou součástí automobilového provozu a to i v případě, kdy je nezpůsobilý se v něm vyskytovat.

Proto musí být vůči chodcům z pozice řidičů dána maximální míra ohleduplnosti a pozornosti.

0/0
8.10.2015 10:38

M91i67r75o62s72l91a59v 77B79u69d48a 9252532327222

"zavede třicítka stejně jako u neosvětleného přejezdu"

Ale ano.

"Proto musí být vůči chodcům z pozice řidičů dána maximální míra ohleduplnosti a pozornosti."

Jistě, ale to neznamená, že mají dostat absolutní přednost! Stačí neohrozit je.

+1/0
8.10.2015 10:52

D52r90a81h61o54m92í26r 55S36t26r58o44u19h21a60l 4885118662394

Jak ale chcete zajistit "neohrozit je"? Technicky vzato v okamžiku, kdy chodec nakročí do vozovky a auto nezačne zastavovat, dochází k ohrožení.

0/0
8.10.2015 12:19

V17í91t 67B10r96z85o93b85o77h16a20t64ý 7800412723521

Silnice rozhodně není univerzální společnou cestou pro chodce a automobily, zejména ve městech, která zmiňujete jsou chodníky, které jsou ze zákona chodci užít. Přechod přes silnici může být pouze mezi dvěma chodníky, tudíž se křižuje trasa chodců s trasou aut a srovnání s železnicí je proto namístě.

Chodec naproti automobilu je schopen daleko kratší reakční doby, ať už kvůli prodlevě kdy pokyn autu dává řidič a auto až na základě reakce řidiče reaguje a dále také podle daleko nižší rychlosti, kterou chodec vyvine. Tudíž právě naopak musí chodec i v rámci sebezáchovy, kdy mu nebude nic platné, když bude v právu ale mrtev, dbát zvýšené opatrnosti a ohleduplnosti v provozu.

A poslední věc - nikdo, znovu píšu NIKDO není neomylný, chyby dělají chodci, řidiči, dokonce i stroje mohou mít závadu, z tohoto důvodu je absolutně největší hloupost stavět absolutní přednost jedné skupiny účastníků dopravdy nad druhou, protože defakto pak jedna skupina nemá šanci na ovlivnění chyb druhou skupinou. Současný systém dokáže v případě křížení chodců s automobily za předpokladu, že chodci mají přednost nejvíce eliminovat chyby obou skupin. Vámi navrhovaný systém je z toho důvodu krajně nebezpečný.

+2/0
8.10.2015 13:23

D45r76a89h94o50m74í22r 48S45t23r57o49u66h28a80l 4475578242254

Přehlédnul jsem se. Myslím samozřejmě pana Budu, že by řidičák neměl dostat. To je to zanořování no... :(

0/0
8.10.2015 9:44

M30i84r90o83s74l60a16v 48B48u26d61a 9762132457682

A pročpak, co?

0/0
8.10.2015 9:49

M25i22r20o70s87l41a79v 28B63u83d38a 9542292597352

To není přehlédnutí, to je totální nepozornost. A vy tady chcete někoho školit?8-o

0/0
8.10.2015 9:50

D71r16a66h26o51m67í54r 91S25t44r44o36u72h32a83l 4455548132974

Samozřejmě že chci, protože naše silnice školení řidičů potřebují jako sůl. Já před svým prahem zametám dnes a denně. Ale když mě na dálnici předjíždí autobus plný lidí z prava jenom proto, že si udržuju odstup od vozidla před sebou a čekám, abych mohl předjet kamion, tak mě to docela vytáčí... O kličkování některých bláznů nemluvě.

Bohužel si spousta dnešních řidičů myslí, že auto je stihačka a slouží k ušetření času, což je totální kravina.

0/0
8.10.2015 9:57

M12i68r37o86s36l82a50v 65B36u10d45a 9152852877232

Pokud je v pravém pruhu dost místa pro autobus, máte jet v pravém pruhu i vy.

0/0
8.10.2015 10:01

D53r54a20h85o93m10í69r 29S94t36r52o15u16h95a78l 4475838502314

To není pravda... V okamžiku, kdy chci předjíždět a je v levém pruhu prostor, tak tam mohu vjet, umožním předemnou jedoucímu vozidlu dokončit předjížděcí manévr a potom jej dokončím i já.

0/0
8.10.2015 10:07

M56i66r44o29s40l42a11v 12B27u90d78a 9382572487582

To není pravda, levý pruh slouží pouze k předjíždění, ne na čekání před začátkem předjíždění. Takže jste tzv. okupant levého pruhu pokud tomu dobře rozumím.

0/0
8.10.2015 10:16

D77r39a34h67o19m96í42r 48S41t59r82o77u43h68a56l 4625618642634

Ale já ho používám k předjíždění, protože toto je součástí předjížděcího manévru a dokončuji předjížděcí manévr tak rychle, jak to situace dovoluje. Takže pravdu mám já a ne Vy. Možná by Vám stálo za to přečíst si dopravní zákon.

0/0
8.10.2015 10:23

M40i56r18o35s79l53a91v 97B52u38d25a 9962932657562

Já znám zákon o PNPK téměř dokonale...musím ho znát.

0/0
8.10.2015 10:27

M28i49r22o26s40l34a24v 27B13u68d56a 9642662427692

...jen vy si ho interpretujete podle sebe. Pokud nemůžete předjížděcí manévr bezprostředně dokončit, nemáte ho ani začínat!

0/0
8.10.2015 10:29

D38r27a73h93o17m11í68r 14S54t24r27o98u89h20a25l 4615878212854

Tak prosím - vyjádřete se o tom, jak se předjíždí na dálnici.

0/0
8.10.2015 10:32

M50i17r49o44s33l39a25v 38B15u65d32a 9872342647812

Už jsem se vyjádřil o příspěvek výše. Čemu konkrétně nerozumíte?

0/0
8.10.2015 10:54

D98r97a33h10o57m54í58r 45S67t12r23o35u34h17a86l 4165688522794

Nevyjádřil jste nic. Pokud dojde k tomu, že během předjížděcího manévru dojde k narušení jeho řádného průběhu, například tím, že vozidlo na dálnici zpomalí a přestane předjíždět, mám se skutečně vrátit zpět do levého pruhu. Jenomže on tam je ten autobus, víme...

Navíc jste nepopsal, jak se předjíždí na dálnici dostatečně podrobně. Zkuste to krok po kroku. Já budu tak hodný, že Vám k tomu dodám konstruktivní kritiku.

0/0
8.10.2015 12:25

V91í62t 88B81r49z63o91b72o62h47a31t35ý 7910432173201

Na dálnici máte jezdit v pravém jízdním pruhu, levý je určen pouze k předjíždění, takže pokud jel vedle vás autobus v levém pruhu, jak popisujete, tak předjížděl on Vás naprosto korektně, pokud si pletete pravou s levou tak byste sám potřeboval proškolit a držet se daleko od volantu. To že děláte chyby jste zde předvedl několikrát, tak nechtějte závadět řešení, které přináší větší chybovost a s tím spojené škody na majetku a zdraví.

0/0
8.10.2015 13:34

M27i38r86o63s41l90a70v 81B42u19d14a 9902312287582

A školíte i jiné řidiče na silnici? Pokud ano, jste to nejhorší co lze na silnicích potkat!

0/0
8.10.2015 10:02

D62r45a53h72o29m20í25r 82S45t65r81o94u96h45a75l 4315908272954

Na silnici ostatní řidiče neškolím, protože tam se to nemá dělat. Ale na fóru v diskuzích je to dobrý začátek.

0/0
8.10.2015 10:08

M69a77r81e88k 48Š10i90m17o49n 2404597108508

Pokud má mít přechodec absolutní přednost, tak přechodů musí být tak 1% proti současnému stavu. Jinak to nebudou vozovky, ale stojovky.

+1/0
11.10.2015 22:00

S88t67a89n47i70s87l10a11v 54H50o96r58á95č72e45k 5651878235734

Samozřejmě je to nesmysl, pokud bude mít chodec absolutní přednost, tak v případě že přechod bude těsně před nebo za kruháčem, bude doprava stát, kruháč zasekaný vozidly...a to že se přechody malují těsně před nebo za je zcela běžné..

+1/0
11.10.2015 10:15

J34i58ř79í 80K55o15c71u37r12e74k 6525854645418

Ridič dává přednost chodcům, kteří přecházejí ulici, na kterou odbočuje. Platí to nejen u světelné křižovatky. Platí to vždy, i při výjezdu z kruháče. Blbé je, že přitom ten kruháč na chvíli zablokuje.

0/0
8.10.2015 20:19

M60i18c77h85a82l 29V39e95s67e33l40ý 1903899

I deset metrů je pořád málo.

0/0
9.10.2015 9:40

M27a71r83t51i46n 36S26l85i18v85k43a 1426979596966

Zrušit veškeré přechody na všech komunikacích. Ať si každý přechází kde chce, ale jen na vlastní nebezpečí.

0/−1
7.10.2015 22:09

F35r11a64n41t27i44š63e66k 78N14o92v43á38k 6891565506631

Výborně. Takže prostě neuděláme jediný přechod. Opravdu řešení z dílny "rozumného" člověka.

+3/−1
7.10.2015 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.