Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kruhová křižovatka u školy nemá přechody, podle policie je to bezpečnější

Žádné přechody pro chodce. Tak vypadá nedávno otevřená frekventovaná kruhová křižovatka v centru Prostějova. V blízkosti je přitom základní škola, kterou navštěvují dvě stovky dětí. Přechody však podle policie chybí právě kvůli bezpečnosti chodců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a47r72e75k 87Š36i43m57o53n 2884607208498

Je to naprosto absurdní. Nejprve byla zavedena přednost na přechodech. Populistické opatření, které mělo zvýšit bezpočnost chodců. Ale ukázalo se, že pro chodce je bezpečnější, když tu přednost nemají (kupodivu), tak přechody pro jistotu přestaneme kreslit vůbec. Co je rovnou vymazat i ze zákona?

0/0
11.10.2015 21:58

J73a26n 87S36o98u52k77u49p 1504984676575

Zábavná diskuze. Jinak, je to samozřejmě správně, chodcům se vezme namalovaný pocit jistoty a budou aspoň elementárně přemýšlet u přecházení. Druhá věc je snad jen to nekonečné cpaní přechodů hned do exitů kruhových křižovatek, což je u nás naprosto zavedený zlozvyk.

+3/−1
9.10.2015 12:54

J77i97ř95í 72K87o15c45u41r53e46k 6705314515688

Když byla zavedena přednost chodců na přechodu, vzrostl počet zraněných a usmrcenýh zhruba trojnásobně. Tohle je fix. Když na přechodu přesdnost nebyla, bylo méně zraněných. Tak přechody přestaneme dělat s vidinou toho, že se situace vrátí do stavu před zavedením přednosti.

+1/0
8.10.2015 20:18
Foto

P97a20v10e23l 34S67t75r22a38k80o39š 6487541230855

V Prostějově moc lidí nezná pravidla silničního provozu, bohužel i cyklisté a řidiči. Vždy když tudy jedu, zažiju nějakou perličku :)

+1/0
8.10.2015 17:10

L93e47n15a 28P87á58t44k60o79v10á 8551743184309

Že je nenamalovali na kruháči U Rodenů do chápu, ale tady se mi to zdá nebezpečné že přechod chybí

0/0
8.10.2015 12:57

L79u26k15á57š 82V78a39ň50u85r42a 1885334643683

Nejvetsi blbost je prechod hned na kraji kruhoveho objezdu. Ale 10 metru od kruhoveho objezdu je uz v poradku. Ale nedelat prechod vubec, to je nesmysl a policie si tim jen usnadnila praci. Za to by meli nekoho zavrit. Chodec by opravdu mel na prechodu absolutni prednost.

+1/−6
8.10.2015 7:44

L25u42k48á60š 32V54a58ň97u65r12a 1625204633583

Absolutni přednost ma na prechodu treba chodec v USA.

0/−3
8.10.2015 7:46

M29i22r78o92s66l91a58v 63B34u90d70a 9442552527612

" Chodec by opravdu mel na prechodu absolutni prednost."

Tak to ani náhodou, to by to vypadalo! A proč by jí měl vlastně mít? Podle stejného klíče bych požadoval absolutní přednost aut před vlakem! Blbost, že?

+2/−2
8.10.2015 8:15
Foto

M71a38r64t92i74n 45R47o60t94t51e62r 2705802609127

A proč by ji mít neměl? Vypadalo by to prostě tak, že by každý řidič před přechodem dával opravdu pozor, zda u přechodu není někdo, kdo chce přejít a poctivě by přednost dával. (jsem řidič i chodec) Často se v Olomouci stává, že stejně prostě do přechodu musíte stoupnout, jinak auto nezastaví.

+1/−1
8.10.2015 8:43

M93i72r24o79s31l72a63v 95B65u72d20a 9602182577882

Já se ptal první. Dávám pozor, ale rozhodně nezastavuji před každým přechodem kde někdo stojí! To, jestli chodec hodlá nebo nehodlá přecházet vyhodnotím pouze já jako řidič. Téměř vždy se u přechodu někdo pohybuje nebo u něj někdo stojí. To bych musel zastavovat pořád a nikam bych nedojel. Úplně "miluji" situace, kdy vidím na velkou vzdálenost stát chodce u přechodu. Je jisté, že by stihl přejít tam i zpět s velkou rezervou ale on tam stojí, čeká až k přechodu dojede auto, mnohdy jediné v dohledu a začne se hrnout na přechod! Tak takhle tedy ne!

+4/−2
8.10.2015 8:57

M87i97r16o46s93l73a97v 26B87u23d81a 9602832507142

...a víte jak to dělám já jako chodec? Pokud vidím, že se k přechodu blíží auto, tak udělám krok zpět a otočím hlavu na druhou stranu. Jasně tedy nehodlám přecházet a pouštím auto. Cítil bych se trapně, kdyby kvůli mě musel zastavovat, klidně ty dvě vteřiny počkám a je to rychlejší pro nás oba.

+2/−2
8.10.2015 9:04

M30i76r13o31s95l97a29v 75B31u87d18a 9412972297632

...přecházím pak až tehdy, když vidím, že řidič blížícího se auta nebude muset před přechodem zastavit nebo bude muset jen mírně zpomalit. Tomu se říká ohleduplnost, víte! Chodci většinou po ohleduplnosti volají, ale sami jsou velice neohleduplní!

+3/−2
8.10.2015 9:09

M83i39r13o15s63l64a64v 44B65u37d95a 9552362667492

Za co mínus pane Strouhale?

0/0
8.10.2015 9:35

P22a78v54e61l 51N43e56v85e61č89e67ř32a84l 6572846424980

Máte plnou pravdu. Svatá slova. Kdyby tak přemýšleli všichni, bylo by méně (nebo žádní) sražených.

+1/0
8.10.2015 19:29
Foto

M96a33r38t51i57n 77R86o48t65t41e46r 2925102529917

No, jenže chodci se často špatně vyhodnocuje rychlost auta, tak to prostě je. Taky se mi to občas stane, dojdu k přechodu, vidím auto. Párkrát se rozmyslím (pár vteřin pryč), rozhodnu se přejit (mezitím je auto o dost blíž), nakonec radši počkám, na oční kontakt s řidičem/zpomalení auta, následně přejdu. Nikde není žádný problém.

0/0
8.10.2015 9:17

M18i80r75o38s85l45a76v 30B37u52d50a 9252942417782

Právě jste ten problém popsal, ne že žádný není. Buď chce přecházet nebo ne. Nebudu čekat na to, až se milostivě rozhodne. Při dávání přednosti auto - auto je to podobné a těm, co se chovají podle vašeho popisu se říká zmatkaři!

0/−2
8.10.2015 9:28

M85i80r94o95s58l12a37v 96B63u11d67a 9222852127202

...jen bych rád podotkl, že pokud vidím u přechodu děti nebo vyloženě staré lidi, zastavuji vždy!

0/−1
8.10.2015 9:30

D91r61a47h74o23m13í81r 56S55t63r29o13u11h97a16l 4625908172864

Plácáte bludy. Řidičák dostane dnes každý pitomec a nedozrálý floutek. Normálnímu řidiči přechod pro chodce a opatrný chodec NEVADÍ, protože ví, že chodec je u přechodu, kde prostě zvýší pozornost a ne někde uprostřed silnice bez značení.

Řidič má být především trpělivý a ohleduplný, protože právě on v rukou třímá nástroj smrti. Ne každý chodec je způsobilý řádně vyhodnotit bezpečnost provozu. Například malé děti. To, že dítě vběhne pod auto, je sice vina rodičů, ale to, že řidič někoho zabil, už nikdo zpět nevezme.

Osobně si myslím, že vydávání řidičských průkazů by mělo probíhat za podmínek stejných jako vydávání průkazů zbrojních - tedy včetně psychotestů a pouze lidem bez kriminální minulosti.

Mám vážnou obavu, že Vy, pane Rottere, byste řidičák nedostal.

+2/−3
8.10.2015 9:40

M54i65r97o13s93l89a80v 83B21u37d28a 9332902277262

Tak teď nevím, kdo tady plácá bludy;-D

+1/0
8.10.2015 9:43

M60i88r76o29s28l75a14v 33B49u42d39a 9982362977562

...a pokud to byla narážka na mne, tak já psychotesty mám, výše jsem psal, že pokud vidím děti tak zastavuji, nikde jsem nenapsal, že mi chodci vadí, jezdím třicet let denně bez nehody (i nezaviněné) a nemám žádný trestný bod!

Pouze upozorňuji na to, co denně vidím na silnicích - přechodech.

0/0
8.10.2015 9:48

D47r75a15h97o57m53í93r 57S53t84r42o29u69h29a36l 4395378842834

Tak proč nechcete na přechodech absolutní přednost pro chodce?

0/0
8.10.2015 9:52

M47i27r84o70s88l20a49v 41B57u70d63a 9892532847632

Protože je to blbost která stála spoustu životů už když byla jen imaginární v myslích chodců! Nemůžete přeci zaručit, že auto zastaví vždy a za všech okolností včas a jak jste podotkl, ne každý chodec dokáže vyhodnotit situaci!

Chodec naproti tomu může zastavit okamžitě!

Dáte jim absolutní přednost a oni se budou vrhat metr před auto!

0/0
8.10.2015 9:57

D88r51a28h91o69m72í66r 40S33t43r84o55u43h14a22l 4125118232514

Ale právě řidič by situaci vyhodnotit měl! Proto může řídit auto. A to s tím okamžitým zastavením se dá vyřešit jednoduše. Před přechodem se zavede třicítka stejně jako u neosvětleného přejezdu a auto už prakticky okamžitě zastaví...

0/0
8.10.2015 10:13

M60i39r62o14s26l87a17v 21B45u86d88a 9942872437152

Ani ze třicítky nezastaví na metru! Chodec zastaví na pár centimetrech!

Víte o tom, že přechody jsou mnohdy pouhých pár desítek metrů od sebe?  To by doprava zkolabovala!

Ale stále jste neodpověděl na to, proč tu přednost pro chodce vlastně chcete! Vždyť to jsou oni kteří kříží cestu autům, vstupují do jejich jízdní dráhy tak hlavně oni si musejí dávat pozor!

Nabízí se přirovnání s vlakem když jste to nastínil. Proč nemají přednost auta před vlakem?:-)

+1/−1
8.10.2015 10:21

D40r84a21h44o25m21í80r 85S60t37r13o63u16h37a45l 4675628762114

Já jsem podobnost s vlakem nenastiňoval. Ale pokud to chcete vědět, tak ten zásadní rozdíl je v tom, že železnice není univerzálně společnou dopravní cestou pro automobily a vlaky a automobily a vlaky se běžně nesetkávají v takové frekvenci.

Naproti tomu auta a chodci zvláště ve městech sdílejí společný habitat a když pomineme výjimky, jako jsou silnice pro motorová vozidla a dálnice, je chodec běžnou součástí automobilového provozu a to i v případě, kdy je nezpůsobilý se v něm vyskytovat.

Proto musí být vůči chodcům z pozice řidičů dána maximální míra ohleduplnosti a pozornosti.

0/0
8.10.2015 10:38

M34i34r35o46s12l14a61v 60B31u53d44a 9482952227372

"zavede třicítka stejně jako u neosvětleného přejezdu"

Ale ano.

"Proto musí být vůči chodcům z pozice řidičů dána maximální míra ohleduplnosti a pozornosti."

Jistě, ale to neznamená, že mají dostat absolutní přednost! Stačí neohrozit je.

+1/0
8.10.2015 10:52

D73r37a90h66o96m40í78r 52S11t76r22o33u11h83a10l 4285368282854

Jak ale chcete zajistit "neohrozit je"? Technicky vzato v okamžiku, kdy chodec nakročí do vozovky a auto nezačne zastavovat, dochází k ohrožení.

0/0
8.10.2015 12:19

V19í80t 14B47r19z39o62b59o58h42a25t88ý 7160512773631

Silnice rozhodně není univerzální společnou cestou pro chodce a automobily, zejména ve městech, která zmiňujete jsou chodníky, které jsou ze zákona chodci užít. Přechod přes silnici může být pouze mezi dvěma chodníky, tudíž se křižuje trasa chodců s trasou aut a srovnání s železnicí je proto namístě.

Chodec naproti automobilu je schopen daleko kratší reakční doby, ať už kvůli prodlevě kdy pokyn autu dává řidič a auto až na základě reakce řidiče reaguje a dále také podle daleko nižší rychlosti, kterou chodec vyvine. Tudíž právě naopak musí chodec i v rámci sebezáchovy, kdy mu nebude nic platné, když bude v právu ale mrtev, dbát zvýšené opatrnosti a ohleduplnosti v provozu.

A poslední věc - nikdo, znovu píšu NIKDO není neomylný, chyby dělají chodci, řidiči, dokonce i stroje mohou mít závadu, z tohoto důvodu je absolutně největší hloupost stavět absolutní přednost jedné skupiny účastníků dopravdy nad druhou, protože defakto pak jedna skupina nemá šanci na ovlivnění chyb druhou skupinou. Současný systém dokáže v případě křížení chodců s automobily za předpokladu, že chodci mají přednost nejvíce eliminovat chyby obou skupin. Vámi navrhovaný systém je z toho důvodu krajně nebezpečný.

+2/0
8.10.2015 13:23

D17r76a94h78o70m54í81r 33S69t88r80o60u75h31a35l 4185298202124

Přehlédnul jsem se. Myslím samozřejmě pana Budu, že by řidičák neměl dostat. To je to zanořování no... :(

0/0
8.10.2015 9:44

M56i69r89o81s36l44a79v 30B19u85d87a 9152802337302

A pročpak, co?

0/0
8.10.2015 9:49

M91i50r40o49s25l63a97v 79B77u29d58a 9122832377172

To není přehlédnutí, to je totální nepozornost. A vy tady chcete někoho školit?8-o

0/0
8.10.2015 9:50

D16r68a95h49o30m93í27r 94S67t43r89o34u71h47a80l 4825988372554

Samozřejmě že chci, protože naše silnice školení řidičů potřebují jako sůl. Já před svým prahem zametám dnes a denně. Ale když mě na dálnici předjíždí autobus plný lidí z prava jenom proto, že si udržuju odstup od vozidla před sebou a čekám, abych mohl předjet kamion, tak mě to docela vytáčí... O kličkování některých bláznů nemluvě.

Bohužel si spousta dnešních řidičů myslí, že auto je stihačka a slouží k ušetření času, což je totální kravina.

0/0
8.10.2015 9:57

M38i83r77o79s93l47a57v 88B21u61d77a 9422952917122

Pokud je v pravém pruhu dost místa pro autobus, máte jet v pravém pruhu i vy.

0/0
8.10.2015 10:01

D78r29a19h41o12m36í74r 55S72t15r35o39u36h41a95l 4455588732374

To není pravda... V okamžiku, kdy chci předjíždět a je v levém pruhu prostor, tak tam mohu vjet, umožním předemnou jedoucímu vozidlu dokončit předjížděcí manévr a potom jej dokončím i já.

0/0
8.10.2015 10:07

M98i33r38o87s12l11a71v 14B15u42d88a 9112922427692

To není pravda, levý pruh slouží pouze k předjíždění, ne na čekání před začátkem předjíždění. Takže jste tzv. okupant levého pruhu pokud tomu dobře rozumím.

0/0
8.10.2015 10:16

D67r61a73h67o34m29í63r 37S14t74r68o18u31h57a25l 4255298672684

Ale já ho používám k předjíždění, protože toto je součástí předjížděcího manévru a dokončuji předjížděcí manévr tak rychle, jak to situace dovoluje. Takže pravdu mám já a ne Vy. Možná by Vám stálo za to přečíst si dopravní zákon.

0/0
8.10.2015 10:23

M92i77r50o40s16l40a40v 31B68u22d82a 9132412957652

Já znám zákon o PNPK téměř dokonale...musím ho znát.

0/0
8.10.2015 10:27

M72i44r70o89s49l17a44v 94B33u23d42a 9912502557892

...jen vy si ho interpretujete podle sebe. Pokud nemůžete předjížděcí manévr bezprostředně dokončit, nemáte ho ani začínat!

0/0
8.10.2015 10:29

D27r69a43h34o49m90í27r 30S66t37r93o96u94h25a31l 4705378212644

Tak prosím - vyjádřete se o tom, jak se předjíždí na dálnici.

0/0
8.10.2015 10:32

M83i80r53o38s28l60a57v 81B27u27d72a 9472892747782

Už jsem se vyjádřil o příspěvek výše. Čemu konkrétně nerozumíte?

0/0
8.10.2015 10:54

D94r23a68h16o56m73í55r 23S13t62r54o20u49h79a11l 4515158792844

Nevyjádřil jste nic. Pokud dojde k tomu, že během předjížděcího manévru dojde k narušení jeho řádného průběhu, například tím, že vozidlo na dálnici zpomalí a přestane předjíždět, mám se skutečně vrátit zpět do levého pruhu. Jenomže on tam je ten autobus, víme...

Navíc jste nepopsal, jak se předjíždí na dálnici dostatečně podrobně. Zkuste to krok po kroku. Já budu tak hodný, že Vám k tomu dodám konstruktivní kritiku.

0/0
8.10.2015 12:25

V71í19t 72B41r25z73o90b19o10h13a92t89ý 7140322263291

Na dálnici máte jezdit v pravém jízdním pruhu, levý je určen pouze k předjíždění, takže pokud jel vedle vás autobus v levém pruhu, jak popisujete, tak předjížděl on Vás naprosto korektně, pokud si pletete pravou s levou tak byste sám potřeboval proškolit a držet se daleko od volantu. To že děláte chyby jste zde předvedl několikrát, tak nechtějte závadět řešení, které přináší větší chybovost a s tím spojené škody na majetku a zdraví.

0/0
8.10.2015 13:34

M18i12r31o64s89l37a66v 49B74u72d50a 9182122257742

A školíte i jiné řidiče na silnici? Pokud ano, jste to nejhorší co lze na silnicích potkat!

0/0
8.10.2015 10:02

D67r66a14h13o68m31í80r 53S41t65r64o55u19h19a72l 4505878332594

Na silnici ostatní řidiče neškolím, protože tam se to nemá dělat. Ale na fóru v diskuzích je to dobrý začátek.

0/0
8.10.2015 10:08

M92a49r83e25k 93Š43i51m32o65n 2524337828168

Pokud má mít přechodec absolutní přednost, tak přechodů musí být tak 1% proti současnému stavu. Jinak to nebudou vozovky, ale stojovky.

+1/0
11.10.2015 22:00

S84t38a35n32i98s28l56a97v 36H57o88r98á35č81e57k 5391128315624

Samozřejmě je to nesmysl, pokud bude mít chodec absolutní přednost, tak v případě že přechod bude těsně před nebo za kruháčem, bude doprava stát, kruháč zasekaný vozidly...a to že se přechody malují těsně před nebo za je zcela běžné..

+1/0
11.10.2015 10:15

J84i51ř31í 35K82o50c20u68r27e98k 6255104185828

Ridič dává přednost chodcům, kteří přecházejí ulici, na kterou odbočuje. Platí to nejen u světelné křižovatky. Platí to vždy, i při výjezdu z kruháče. Blbé je, že přitom ten kruháč na chvíli zablokuje.

0/0
8.10.2015 20:19

M58i70c79h83a49l 51V68e75s61e65l90ý 1943269

I deset metrů je pořád málo.

0/0
9.10.2015 9:40

M68a60r93t91i63n 31S69l96i64v62k13a 1516809876586

Zrušit veškeré přechody na všech komunikacích. Ať si každý přechází kde chce, ale jen na vlastní nebezpečí.

0/−1
7.10.2015 22:09

F39r97a21n56t79i26š75e21k 76N55o61v78á92k 6181885646431

Výborně. Takže prostě neuděláme jediný přechod. Opravdu řešení z dílny "rozumného" člověka.

+3/−1
7.10.2015 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.