Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kruhová křižovatka u školy nemá přechody, podle policie je to bezpečnější

Žádné přechody pro chodce. Tak vypadá nedávno otevřená frekventovaná kruhová křižovatka v centru Prostějova. V blízkosti je přitom základní škola, kterou navštěvují dvě stovky dětí. Přechody však podle policie chybí právě kvůli bezpečnosti chodců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84a96r47e47k 27Š95i95m69o34n 2674387828988

Je to naprosto absurdní. Nejprve byla zavedena přednost na přechodech. Populistické opatření, které mělo zvýšit bezpočnost chodců. Ale ukázalo se, že pro chodce je bezpečnější, když tu přednost nemají (kupodivu), tak přechody pro jistotu přestaneme kreslit vůbec. Co je rovnou vymazat i ze zákona?

0/0
11.10.2015 21:58

J44a76n 80S57o85u59k43u42p 1674414986285

Zábavná diskuze. Jinak, je to samozřejmě správně, chodcům se vezme namalovaný pocit jistoty a budou aspoň elementárně přemýšlet u přecházení. Druhá věc je snad jen to nekonečné cpaní přechodů hned do exitů kruhových křižovatek, což je u nás naprosto zavedený zlozvyk.

+3/−1
9.10.2015 12:54

J61i14ř52í 55K43o46c32u79r26e93k 6325764885418

Když byla zavedena přednost chodců na přechodu, vzrostl počet zraněných a usmrcenýh zhruba trojnásobně. Tohle je fix. Když na přechodu přesdnost nebyla, bylo méně zraněných. Tak přechody přestaneme dělat s vidinou toho, že se situace vrátí do stavu před zavedením přednosti.

+1/0
8.10.2015 20:18
Foto

P37a25v48e45l 50S44t98r60a39k16o91š 6947111790885

V Prostějově moc lidí nezná pravidla silničního provozu, bohužel i cyklisté a řidiči. Vždy když tudy jedu, zažiju nějakou perličku :)

+1/0
8.10.2015 17:10

L24e26n65a 48P28á64t91k53o24v89á 8301153124819

Že je nenamalovali na kruháči U Rodenů do chápu, ale tady se mi to zdá nebezpečné že přechod chybí

0/0
8.10.2015 12:57

L50u54k14á67š 53V32a28ň93u32r90a 1635284113733

Nejvetsi blbost je prechod hned na kraji kruhoveho objezdu. Ale 10 metru od kruhoveho objezdu je uz v poradku. Ale nedelat prechod vubec, to je nesmysl a policie si tim jen usnadnila praci. Za to by meli nekoho zavrit. Chodec by opravdu mel na prechodu absolutni prednost.

+1/−6
8.10.2015 7:44

L45u62k48á45š 52V90a12ň76u66r37a 1695754453703

Absolutni přednost ma na prechodu treba chodec v USA.

0/−3
8.10.2015 7:46

M33i54r29o39s95l77a88v 61B86u37d56a 9572692297932

" Chodec by opravdu mel na prechodu absolutni prednost."

Tak to ani náhodou, to by to vypadalo! A proč by jí měl vlastně mít? Podle stejného klíče bych požadoval absolutní přednost aut před vlakem! Blbost, že?

+2/−2
8.10.2015 8:15
Foto

M17a60r51t84i62n 21R79o72t87t75e96r 2765862569707

A proč by ji mít neměl? Vypadalo by to prostě tak, že by každý řidič před přechodem dával opravdu pozor, zda u přechodu není někdo, kdo chce přejít a poctivě by přednost dával. (jsem řidič i chodec) Často se v Olomouci stává, že stejně prostě do přechodu musíte stoupnout, jinak auto nezastaví.

+1/−1
8.10.2015 8:43

M76i70r34o31s32l84a82v 74B21u87d93a 9302812827912

Já se ptal první. Dávám pozor, ale rozhodně nezastavuji před každým přechodem kde někdo stojí! To, jestli chodec hodlá nebo nehodlá přecházet vyhodnotím pouze já jako řidič. Téměř vždy se u přechodu někdo pohybuje nebo u něj někdo stojí. To bych musel zastavovat pořád a nikam bych nedojel. Úplně "miluji" situace, kdy vidím na velkou vzdálenost stát chodce u přechodu. Je jisté, že by stihl přejít tam i zpět s velkou rezervou ale on tam stojí, čeká až k přechodu dojede auto, mnohdy jediné v dohledu a začne se hrnout na přechod! Tak takhle tedy ne!

+4/−2
8.10.2015 8:57

M52i69r22o28s63l71a13v 44B75u84d97a 9252732217392

...a víte jak to dělám já jako chodec? Pokud vidím, že se k přechodu blíží auto, tak udělám krok zpět a otočím hlavu na druhou stranu. Jasně tedy nehodlám přecházet a pouštím auto. Cítil bych se trapně, kdyby kvůli mě musel zastavovat, klidně ty dvě vteřiny počkám a je to rychlejší pro nás oba.

+2/−2
8.10.2015 9:04

M78i70r22o58s26l13a59v 77B41u41d34a 9852402957682

...přecházím pak až tehdy, když vidím, že řidič blížícího se auta nebude muset před přechodem zastavit nebo bude muset jen mírně zpomalit. Tomu se říká ohleduplnost, víte! Chodci většinou po ohleduplnosti volají, ale sami jsou velice neohleduplní!

+3/−2
8.10.2015 9:09

M90i96r89o94s32l36a64v 68B92u97d73a 9362572467342

Za co mínus pane Strouhale?

0/0
8.10.2015 9:35

P68a19v63e80l 18N33e17v33e65č87e92ř91a79l 6852386854710

Máte plnou pravdu. Svatá slova. Kdyby tak přemýšleli všichni, bylo by méně (nebo žádní) sražených.

+1/0
8.10.2015 19:29
Foto

M47a17r92t10i35n 77R87o13t24t12e29r 2605522769127

No, jenže chodci se často špatně vyhodnocuje rychlost auta, tak to prostě je. Taky se mi to občas stane, dojdu k přechodu, vidím auto. Párkrát se rozmyslím (pár vteřin pryč), rozhodnu se přejit (mezitím je auto o dost blíž), nakonec radši počkám, na oční kontakt s řidičem/zpomalení auta, následně přejdu. Nikde není žádný problém.

0/0
8.10.2015 9:17

M40i17r72o24s31l58a87v 44B82u73d34a 9162392447842

Právě jste ten problém popsal, ne že žádný není. Buď chce přecházet nebo ne. Nebudu čekat na to, až se milostivě rozhodne. Při dávání přednosti auto - auto je to podobné a těm, co se chovají podle vašeho popisu se říká zmatkaři!

0/−2
8.10.2015 9:28

M81i63r21o11s87l50a52v 33B43u40d75a 9772932307872

...jen bych rád podotkl, že pokud vidím u přechodu děti nebo vyloženě staré lidi, zastavuji vždy!

0/−1
8.10.2015 9:30

D72r23a21h89o60m72í22r 24S64t23r59o71u20h36a11l 4715578672384

Plácáte bludy. Řidičák dostane dnes každý pitomec a nedozrálý floutek. Normálnímu řidiči přechod pro chodce a opatrný chodec NEVADÍ, protože ví, že chodec je u přechodu, kde prostě zvýší pozornost a ne někde uprostřed silnice bez značení.

Řidič má být především trpělivý a ohleduplný, protože právě on v rukou třímá nástroj smrti. Ne každý chodec je způsobilý řádně vyhodnotit bezpečnost provozu. Například malé děti. To, že dítě vběhne pod auto, je sice vina rodičů, ale to, že řidič někoho zabil, už nikdo zpět nevezme.

Osobně si myslím, že vydávání řidičských průkazů by mělo probíhat za podmínek stejných jako vydávání průkazů zbrojních - tedy včetně psychotestů a pouze lidem bez kriminální minulosti.

Mám vážnou obavu, že Vy, pane Rottere, byste řidičák nedostal.

+2/−3
8.10.2015 9:40

M29i64r48o50s87l60a86v 83B39u83d55a 9802922247932

Tak teď nevím, kdo tady plácá bludy;-D

+1/0
8.10.2015 9:43

M10i20r93o48s82l22a69v 49B56u87d38a 9772422957412

...a pokud to byla narážka na mne, tak já psychotesty mám, výše jsem psal, že pokud vidím děti tak zastavuji, nikde jsem nenapsal, že mi chodci vadí, jezdím třicet let denně bez nehody (i nezaviněné) a nemám žádný trestný bod!

Pouze upozorňuji na to, co denně vidím na silnicích - přechodech.

0/0
8.10.2015 9:48

D68r27a19h64o11m32í33r 71S33t39r73o87u82h39a18l 4415658572254

Tak proč nechcete na přechodech absolutní přednost pro chodce?

0/0
8.10.2015 9:52

M35i89r76o19s84l26a59v 25B91u61d58a 9822542867962

Protože je to blbost která stála spoustu životů už když byla jen imaginární v myslích chodců! Nemůžete přeci zaručit, že auto zastaví vždy a za všech okolností včas a jak jste podotkl, ne každý chodec dokáže vyhodnotit situaci!

Chodec naproti tomu může zastavit okamžitě!

Dáte jim absolutní přednost a oni se budou vrhat metr před auto!

0/0
8.10.2015 9:57

D25r38a71h37o23m71í76r 48S70t19r19o33u85h19a47l 4565728302264

Ale právě řidič by situaci vyhodnotit měl! Proto může řídit auto. A to s tím okamžitým zastavením se dá vyřešit jednoduše. Před přechodem se zavede třicítka stejně jako u neosvětleného přejezdu a auto už prakticky okamžitě zastaví...

0/0
8.10.2015 10:13

M69i51r90o18s33l47a50v 17B41u19d74a 9552292117842

Ani ze třicítky nezastaví na metru! Chodec zastaví na pár centimetrech!

Víte o tom, že přechody jsou mnohdy pouhých pár desítek metrů od sebe?  To by doprava zkolabovala!

Ale stále jste neodpověděl na to, proč tu přednost pro chodce vlastně chcete! Vždyť to jsou oni kteří kříží cestu autům, vstupují do jejich jízdní dráhy tak hlavně oni si musejí dávat pozor!

Nabízí se přirovnání s vlakem když jste to nastínil. Proč nemají přednost auta před vlakem?:-)

+1/−1
8.10.2015 10:21

D24r79a68h37o44m53í58r 51S15t98r75o92u72h15a53l 4155858612374

Já jsem podobnost s vlakem nenastiňoval. Ale pokud to chcete vědět, tak ten zásadní rozdíl je v tom, že železnice není univerzálně společnou dopravní cestou pro automobily a vlaky a automobily a vlaky se běžně nesetkávají v takové frekvenci.

Naproti tomu auta a chodci zvláště ve městech sdílejí společný habitat a když pomineme výjimky, jako jsou silnice pro motorová vozidla a dálnice, je chodec běžnou součástí automobilového provozu a to i v případě, kdy je nezpůsobilý se v něm vyskytovat.

Proto musí být vůči chodcům z pozice řidičů dána maximální míra ohleduplnosti a pozornosti.

0/0
8.10.2015 10:38

M26i55r33o29s48l88a71v 63B45u38d94a 9622892317112

"zavede třicítka stejně jako u neosvětleného přejezdu"

Ale ano.

"Proto musí být vůči chodcům z pozice řidičů dána maximální míra ohleduplnosti a pozornosti."

Jistě, ale to neznamená, že mají dostat absolutní přednost! Stačí neohrozit je.

+1/0
8.10.2015 10:52

D94r67a86h44o85m72í21r 10S84t18r57o54u76h11a86l 4145888932904

Jak ale chcete zajistit "neohrozit je"? Technicky vzato v okamžiku, kdy chodec nakročí do vozovky a auto nezačne zastavovat, dochází k ohrožení.

0/0
8.10.2015 12:19

V83í39t 90B59r30z47o71b88o22h23a20t45ý 7850702713201

Silnice rozhodně není univerzální společnou cestou pro chodce a automobily, zejména ve městech, která zmiňujete jsou chodníky, které jsou ze zákona chodci užít. Přechod přes silnici může být pouze mezi dvěma chodníky, tudíž se křižuje trasa chodců s trasou aut a srovnání s železnicí je proto namístě.

Chodec naproti automobilu je schopen daleko kratší reakční doby, ať už kvůli prodlevě kdy pokyn autu dává řidič a auto až na základě reakce řidiče reaguje a dále také podle daleko nižší rychlosti, kterou chodec vyvine. Tudíž právě naopak musí chodec i v rámci sebezáchovy, kdy mu nebude nic platné, když bude v právu ale mrtev, dbát zvýšené opatrnosti a ohleduplnosti v provozu.

A poslední věc - nikdo, znovu píšu NIKDO není neomylný, chyby dělají chodci, řidiči, dokonce i stroje mohou mít závadu, z tohoto důvodu je absolutně největší hloupost stavět absolutní přednost jedné skupiny účastníků dopravdy nad druhou, protože defakto pak jedna skupina nemá šanci na ovlivnění chyb druhou skupinou. Současný systém dokáže v případě křížení chodců s automobily za předpokladu, že chodci mají přednost nejvíce eliminovat chyby obou skupin. Vámi navrhovaný systém je z toho důvodu krajně nebezpečný.

+2/0
8.10.2015 13:23

D85r28a50h75o64m15í54r 47S21t89r44o93u62h57a33l 4165688972474

Přehlédnul jsem se. Myslím samozřejmě pana Budu, že by řidičák neměl dostat. To je to zanořování no... :(

0/0
8.10.2015 9:44

M70i14r17o65s95l23a82v 97B86u74d72a 9712822157902

A pročpak, co?

0/0
8.10.2015 9:49

M11i85r47o27s36l78a84v 52B48u39d13a 9772362637882

To není přehlédnutí, to je totální nepozornost. A vy tady chcete někoho školit?8-o

0/0
8.10.2015 9:50

D13r75a86h33o11m16í77r 61S54t62r80o16u67h71a47l 4285608872704

Samozřejmě že chci, protože naše silnice školení řidičů potřebují jako sůl. Já před svým prahem zametám dnes a denně. Ale když mě na dálnici předjíždí autobus plný lidí z prava jenom proto, že si udržuju odstup od vozidla před sebou a čekám, abych mohl předjet kamion, tak mě to docela vytáčí... O kličkování některých bláznů nemluvě.

Bohužel si spousta dnešních řidičů myslí, že auto je stihačka a slouží k ušetření času, což je totální kravina.

0/0
8.10.2015 9:57

M56i47r68o51s71l68a85v 60B68u36d92a 9442562437962

Pokud je v pravém pruhu dost místa pro autobus, máte jet v pravém pruhu i vy.

0/0
8.10.2015 10:01

D71r95a83h59o14m84í32r 33S92t64r54o71u26h80a10l 4215518882644

To není pravda... V okamžiku, kdy chci předjíždět a je v levém pruhu prostor, tak tam mohu vjet, umožním předemnou jedoucímu vozidlu dokončit předjížděcí manévr a potom jej dokončím i já.

0/0
8.10.2015 10:07

M17i50r44o34s25l64a24v 54B18u35d61a 9272342717692

To není pravda, levý pruh slouží pouze k předjíždění, ne na čekání před začátkem předjíždění. Takže jste tzv. okupant levého pruhu pokud tomu dobře rozumím.

0/0
8.10.2015 10:16

D10r51a44h10o83m85í34r 23S75t85r26o95u68h79a68l 4245508552904

Ale já ho používám k předjíždění, protože toto je součástí předjížděcího manévru a dokončuji předjížděcí manévr tak rychle, jak to situace dovoluje. Takže pravdu mám já a ne Vy. Možná by Vám stálo za to přečíst si dopravní zákon.

0/0
8.10.2015 10:23

M36i56r37o70s67l94a88v 39B23u97d40a 9472302107552

Já znám zákon o PNPK téměř dokonale...musím ho znát.

0/0
8.10.2015 10:27

M80i57r75o50s15l78a81v 36B68u48d97a 9682542747492

...jen vy si ho interpretujete podle sebe. Pokud nemůžete předjížděcí manévr bezprostředně dokončit, nemáte ho ani začínat!

0/0
8.10.2015 10:29

D20r20a70h42o44m23í71r 79S75t15r93o55u20h25a44l 4475958942234

Tak prosím - vyjádřete se o tom, jak se předjíždí na dálnici.

0/0
8.10.2015 10:32

M97i20r48o98s50l22a53v 29B67u32d68a 9362442637732

Už jsem se vyjádřil o příspěvek výše. Čemu konkrétně nerozumíte?

0/0
8.10.2015 10:54

D87r29a75h87o64m42í18r 76S98t45r20o33u71h21a33l 4105128722414

Nevyjádřil jste nic. Pokud dojde k tomu, že během předjížděcího manévru dojde k narušení jeho řádného průběhu, například tím, že vozidlo na dálnici zpomalí a přestane předjíždět, mám se skutečně vrátit zpět do levého pruhu. Jenomže on tam je ten autobus, víme...

Navíc jste nepopsal, jak se předjíždí na dálnici dostatečně podrobně. Zkuste to krok po kroku. Já budu tak hodný, že Vám k tomu dodám konstruktivní kritiku.

0/0
8.10.2015 12:25

V76í38t 71B21r30z30o89b93o13h57a16t77ý 7590902453361

Na dálnici máte jezdit v pravém jízdním pruhu, levý je určen pouze k předjíždění, takže pokud jel vedle vás autobus v levém pruhu, jak popisujete, tak předjížděl on Vás naprosto korektně, pokud si pletete pravou s levou tak byste sám potřeboval proškolit a držet se daleko od volantu. To že děláte chyby jste zde předvedl několikrát, tak nechtějte závadět řešení, které přináší větší chybovost a s tím spojené škody na majetku a zdraví.

0/0
8.10.2015 13:34

M24i71r17o40s80l89a43v 48B63u40d87a 9812182447322

A školíte i jiné řidiče na silnici? Pokud ano, jste to nejhorší co lze na silnicích potkat!

0/0
8.10.2015 10:02

D66r63a12h86o45m26í18r 55S66t73r48o14u29h92a66l 4595418352834

Na silnici ostatní řidiče neškolím, protože tam se to nemá dělat. Ale na fóru v diskuzích je to dobrý začátek.

0/0
8.10.2015 10:08

M19a38r93e41k 60Š85i94m33o57n 2894417188848

Pokud má mít přechodec absolutní přednost, tak přechodů musí být tak 1% proti současnému stavu. Jinak to nebudou vozovky, ale stojovky.

+1/0
11.10.2015 22:00

S68t35a49n24i56s14l10a20v 15H25o50r65á42č84e23k 5551958795564

Samozřejmě je to nesmysl, pokud bude mít chodec absolutní přednost, tak v případě že přechod bude těsně před nebo za kruháčem, bude doprava stát, kruháč zasekaný vozidly...a to že se přechody malují těsně před nebo za je zcela běžné..

+1/0
11.10.2015 10:15

J55i33ř34í 92K71o31c51u11r49e92k 6605654355658

Ridič dává přednost chodcům, kteří přecházejí ulici, na kterou odbočuje. Platí to nejen u světelné křižovatky. Platí to vždy, i při výjezdu z kruháče. Blbé je, že přitom ten kruháč na chvíli zablokuje.

0/0
8.10.2015 20:19

M62i44c92h52a52l 12V36e35s72e13l22ý 1533759

I deset metrů je pořád málo.

0/0
9.10.2015 9:40

M28a10r80t76i61n 19S83l61i61v44k41a 1776929156136

Zrušit veškeré přechody na všech komunikacích. Ať si každý přechází kde chce, ale jen na vlastní nebezpečí.

0/−1
7.10.2015 22:09

F60r27a54n59t24i10š78e50k 30N12o53v76á29k 6301605306801

Výborně. Takže prostě neuděláme jediný přechod. Opravdu řešení z dílny "rozumného" člověka.

+3/−1
7.10.2015 20:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.