Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči vběhla na R46 před auto zvěř, vůz skončil v kotrmelcích na poli

Poničeným autem a dvěma zraněnými lidmi skončila krátce po pondělní půlnoci dopravní nehoda na Prostějovsku. Před auto jedoucí po rychlostní silnici R46 vběhla zvěř, řidič při snaze zabránit srážce ale dostal smyk a vůz havaroval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20a13v80e76l 42J28e36ř42á56b16e62k 7401872654767

Vážení - na rychlostní silnici při běžné rychlosti divoké prase včas skoro nevidíte, srnčí na poslední chvíli, jelena se šíleně leknete.

Nezřídka není čas ani sundat noho z plynu a začít brzdit.

Takže ty teorie  jsou jen teoriemi.

Jediné co platí buď mít pomalé reflexy a nebo překonat pud sebezáchovy - tj. uhnout před živou překážkou - a nabourat do ní. A rovnou čelně, kde je předpoklad deformační zóny. Nicméně od srny k větším zvířatům skutečně hrozí po nárazu jejich sklouznutí po kapotě k čelnímu oknu a deformace čelních sloupků a okna.

A navíc u jelena, případně krav, koně je přežití takové srážky téměř loterie.

Zlaté staré škodovky. ty okolo lesa jely tak rychle, že i kdyby z něj vyběhl mamut, tak se daly i včas zastavit. Navíc klepání, hvízdání plechů karosérie a řev motoru byl lepším plašičem, než pachové ohradníky.

0/0
3.11.2015 20:40
Foto

P24e71t66r 94P45r85o45c91h83á60z43k24a 3422346542964

Nezvládnul losí test.Někdy se tomu opravdu nedá zabránit,ani to předvídat.Pak už jen záleží na pohotovosti řidiče, kvalitě brzd a silnice.Někdy se tomu střetu podaří zabránit, případně alespoň snížit sílu a úhel nárazu,Jindy to dopadne katastrofálně.Je však spousta míst, kde se střet se zvěří dá předpokládat a přesto někteří jedou co to jde, zvláště v noci, a pak se diví.:-(

+1/0
3.11.2015 14:34

P92e94t77r 73V91o47n17d82r98a72c24e30k 7815181503130

Mě se líbí jak jsou lidé naivní a věří že se na střet se zvěří dá pojistit - omyl !!! Pokud je u silnice značka ,, pozor zvěř " tak vás pojišťovna oškube na tom , že jste nerespektovali dopravní značku ...... je to postě hnus ........ jinak taky mám na svědomí jednu potvoru srnku - v 50km/hod škoda na autě 32tis/kč - světla kapota , blatník , chladič a klimatizace - a pojišťovna - dostal jsem 8tis po 2 letech nehutných tahanic a ze strany pojišťovny i vyhrožování !!

+1/0
3.11.2015 13:59

M80a88r53t56i98n 73K21o96ž26í97n 1145936181110

Já mám opačnou zkušenost. Po střetu se srnou škoda na autě 40 tis. Kč a já dostal za čtrnáct dní 40 tis. Kč.

0/0
3.11.2015 14:02

P18e68t44r 20V90o84n75d64r83a94c72e70k 7245191753190

tak to je zázrak - znám několik lidí z autoservisů a zkušenosti jsou naprosto opačné ......

0/0
3.11.2015 14:12

M40i23r79o77s73l17a49v 48B77u98d79a 9502892837942

Tomu se ani nechce věřit. To máte připojištění k povinnému ručení nebo havarijní pojištění?

0/0
3.11.2015 14:15

M77a16r28t72i48n 16K91o18ž77í79n 1265156571820

Bylo to havarijko od Kooperativy

0/0
3.11.2015 14:16

J37a59r11o31s17l67a89v 23P39o37l11á29k 9949410918147

Žádná zvěř nestojí za rozbití huby ) a to mám zvířátka rád). Neuhýbat, pevně držet volant a směr. Pořád to zdůrazňuju i dceři, která jezdí hodně večer. Vím že to chce v tu chvílí chladnou hlavu a realita může být jiná, proto jí to občas připomenu jen tak když spolu jedeme.

+8/0
3.11.2015 13:26

J34a73r98o10s93l64a95v 45L36e12b47e14d12a 3966569127900

Ba, ba. Prudký vyhýbací manévr ve vyšší rychlosti prostě není to pravé. A to měl kliku, že skončil na poli a ne ve stromu, sloupu, mostku apod.

+1/0
3.11.2015 13:38
Foto

P65e50t49r 77P29r82o25c14h64á75z89k71a 3282216592264

No když vám takový stokilový kus díky tomu vletí do kabiny, je to celkem jedno.....:-(

0/0
3.11.2015 14:31

M73i54r51e15k 57G87a72j62e65r 5931146309850

V tomto pripade nedokazeme rict, co bylo spravne udelat. Po primem narazu, ktery se spise doporucuje, by presne jak pisete mohl ridic skoncit mnohem hur. Podle uvedenych indicii ale ridic chybu udelal. Mel vyhybaci manevr udelat mirnejsi v mensi rychlosti a zvire pripadne nabrat jednim svetlem. Rezerva tam byla, protoze zvire nenabral vubec.

0/0
3.11.2015 14:45

J21a42r79o97s37l38a90v 51L35e15b89e82d95a 3396879157720

Nojo, ale to že vletí do kabiny je IMO pravděpodobné minimálně, kdežto aut rozstřelených kvůli zvěři o pevnou překážku je mnohem víc. Nemluvě o tom, že taková havárka je často i kvůli malému zvířeti.

Při takovém hrozícím střetu je ale málo času na nějaké vyhodnocování váhy zvířete a rozměrů paroží. Podle mně je tedy lepší se naučit v každém případě dupnout na brzdu a držet směr, ač je to trochu 'nepřirozené'. Teprve když je víc času - a tím pádem už mnohem nižší rychlost a taky nějaký přehled o okolí a protisměru - se dá rozmýšlet nad losím testem.

0/0
3.11.2015 15:15

I18v90o 86J86a38n52á14č96e43k 8763763851222

Tak tak, ale je možné o korigovat směr, ale vždy s rozumem s ohledem na stav vozovky a rychlost vozidla. Bohužel to dnešní řidiči jaksi neumím, protože mají pocit, že dnešní auta jezdí podle toho kam se natočí volant.

0/0
3.11.2015 16:28

V35i78k94t28o53r 43H20u73j89e81r 9681744472498

Taky jsem par tydnu zpet srazil srnu, no uz podruhe v zivote.. Ale ted ve 110, neposekany prikopy, tak minimum casu na zahlednuti, nebyla sance se vyhnout.. A ostatne bych se o to z podobnych duvodu ani nepokousel.. Proste pribrzdit, drzet smer a cekat na ránu.. Ale samozrejme nikdo nevime jak to bylo v tomto pripade..

+3/0
3.11.2015 13:25

O61l31d61ř58i83c57h 91D84r23t42i97l 4810895745102

Jen na okraj, pokud jde o vysokou. Brzděte, i když už vidíte, že ji minete! Nebývá sama. 

Ostatně vzdálenost, kde vyběhne, je až kuriózní, pokud to dobŕe dopadne. Na okresce, v pravotočivé zatáčce, ze zarostlého vyvýšeného svahu mi skočila srna přímo na auto. Že je to srna a ne "sebevrah" bylo poznat jen zábleskem hlavy ve světle potkávačky. Narazila za reflektorem do blatníku, sklouzla pod zrcátkem a bouchla do zadního kola. Ve svěle auta za mnou jsem v zrcátku zahlíd, že už na cestě není, odskočila. Bez zranění to asi nebylo. Později jsem na místě našel rozbitý plasový kryt disku zadního kola.

0/0
3.11.2015 20:18

J93a61r23o64s22l78a21v 87K76a85d54l93e98c 5271189282221

No zvěř, ve svém věku už by také měl mít rozum.

0/0
3.11.2015 13:20

P89e12t52r75a 81L28o91u38k29o50v64á 3626295700533

V takovém případě by měl řidič pouze co nejsilněji šlápnout na brzdu a držet pevně volant ve směru jízdy.

+4/−1
3.11.2015 13:11

J44i72ř95í 30P54a19u35l 3696505437832

To se to jednoduše píše od klávesnice. :-)

+1/0
3.11.2015 13:15

M71a39r62t92i66n 15K24o85ž91í86n 1325346211420

Zrovna to prudké šlápnutí na brzdu může uvést vozidlo do smyku.

0/−1
3.11.2015 13:22

B31l36a91ž38e55j 35M56o25t10y59č35k31a 8877737125640

když vám brzdí pouze jedno kolo tak ano;-)

+5/0
3.11.2015 13:25

M41i12r42o97s55l62a74v 36B82u59d47a 9432772657212

O ABS jste už slyšel? O souměrném brzdném účinku brzd který se kontroluje při TK také?

+1/0
3.11.2015 13:39

M48a84r86t33i82n 42K41o93ž18í36n 1565386121660

A o realitě technického stavu vozidla a "průběhu" STK u starších vozidel jste slyšel? Má každé auto ABS při průměrném stáří vozidel 16 let?

0/0
3.11.2015 13:53

M45i27r50o82s36l54a30v 91B23u86d68a 9602652557942

Tak samozřejmě předpokládám, že vozidlo je v pořádku! Co jsem měl dvě auta rok 1996 a 1999, obě nižší střední třídy tak obě měla ABS! Co dalšího si vymyslíte?

0/0
3.11.2015 14:00

M86a23r46t44i47n 86K46o10ž49í28n 1325106171340

Já si nic nevymýšlím, jen vám říkám jaká je realita na silnici a ne každé auto vyrobené před rokem 2000 má ABS.

0/0
3.11.2015 14:03

M70i97r33o71s68l46a42v 96B59u51d21a 9902552707102

Netvrdím, že to má každé auto ale dnes už naprostá většina ano! Realitu hodnotíte z pohledu svátečního řidiče nebo řidiče profesionála? Zkoumáte snad pro zábavu technický stav aut?

0/0
3.11.2015 14:06

R64a31d75o85s98l30a23v 20K93l64a78u98d26a 5104638144542

To je přesně vono. Údajně jsou RK a dálnice stavěny na kdoví jakou rychlost, ale to základní, že se po ní může téměř bez omezení pohybovat velká zvěř, to nikdo neřeší. V civilizovaných státech jsou tyto komunikace zabezpečeny plotem.

+7/0
3.11.2015 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.