Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok železničního utrpení. Cesty vlakem trápí nejvíce zpoždění v historii

I dvě hodiny zpoždění nasbírá celkem každý týden při cestování vlaky Českých drah student David Križan z Hranic. Přitom jezdí na trase, kde cesta běžně trvá pouhou půlhodinu. S podobnými problémy se v regionu potýkají všichni pravidelní cestující, může za ně rekordní množství výluk na železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R87o43m61a71n 50N71o51v45a72k 6539891102116

A průvodčí jí pak ještě s úsměvem na rtech oznámí, že její další spoj ve Valašském Meziříčí čekat nebude...

Podobnou hlaskku jsem slysel v Nemecku pri ceste ICE vlakem do Lucemburku s prestupem v Koblenzi....vlak mel 10 minut zpozdeni....pruvodci hlasil: Mame 10 minut zpozdeni, upozornujeme cestujici, ze navazujici vlak nebude cekat. Jedte nasledujicim (za 2 hodiny) R^

Je to stejny vsude

0/0
21.11.2015 4:10

M19a66r66t84i85n 84S90m76o12l47k85a 8969924232175

To víte proč musí stávka želežničářů trvat dýl jak 24 hodin? Aby lidi poznali, že je to stávka a né zpoždění :-D

+2/−4
16.11.2015 14:24
Foto

B60r52o49n10i72s31l74a60v 93G45a74b25r52y69š 2572259221

Zpoždění na železnici? To nic není. Ale co taková zpoždění na silnicích? Hlavně na dálnicích, když se něco vymele. :-P Několikahodinové čekání na D1 je nejspíš normální, a to nemusí být ani výluka, ale stačí jeden či více imbecilních řidičů.

+2/0
16.11.2015 10:45

R61o97s74t39i23s32l40a95v 91C31i21b41u23l84k53a 2789379370214

Není to tak dlouho, co jsem jel vlakem z Berouna do Prahy. Koupil jsem si lístek do rychlíku, jako abych tam byl za půl hodiny. Stojím na peróně, chvíli před plánovaným příjezdem vlaku info, že bude 10 min. zpoždění. Za pár minut už 20 min. Když už bylo plánované zpoždění 40 min., skočil jsem do obyčejného osobáku na jiném nástupišti. Ten sice jel do Prahy další skoro hodinu, ale přesto tam byl ještě dřív než ten rychlík.

+2/0
16.11.2015 10:12

O11t50o 98M38a86n 2914164891500

proč se k čertu čd se sždc nedomluví? to jim to musí nařídit zákon?

0/−4
16.11.2015 9:32

M20i74r33e41k 89Z69á83v40o25d42n31ý 7382277690768

A jak asi? Víte Vy vůbec, jak je železniční doprava komplikovaná? Každý den je vypraveno několik tisíc osobních vlaků. Pokud i jeden vlak bude mít zpoždění řekněme několik minut, řetězová rekace se může dotknout desítek či stovek vlaků (především tam, kde jsou jednokolejné tratě). A teď si představte, že máte místo dvoukolejné trati jednokolejnou (oprava trati), na které projede vlak. V daném místě průměrně 10 vlaků za hodinu. A teď mi řekněte, jak je tam nacpete bez toho, aby měly zpoždění a poté mi řekněte, jak přesně určíte, jak by měl vypadat výlukový jízdní řád, když netušíte, s jakými dalšími zpožděními ten vlak do daného místa přijede. Může tedy někdy projet míste bez zpoždění, ale někdy může vzniknout situace, kdy bude vlak zpožděný hodinu. Co s tím chcete dělat? Budete ho vždy zpožďovat o hodinu. Úplně zbožňuju ty, co o tom nic neví a poučují.

+6/−1
16.11.2015 9:44

J39a52k48u62b 31S88t71a72n42ě29k 8130216214971

V tom pripade asi fungují vlaky v DE nebo AT na jinem principu...

+2/0
16.11.2015 10:31

O45l51d31ř25i50c54h 81J55a87n98e33č25e69k 8489226933891

celkem se i dá říct že ano. v Rakousku když je někde nezanedbatelná výluka, tak i když to je třeba jen jeden víkend, udělá se extra výlukový jízdní řád. sice to pak často znamená, že nejsou dodrženy obvyklé přípoje, protože výlukou postižené vlaky musí jet dříve / později, ale cestující aspoň dopředu jasně ví, na čem je.

naopak v ČR se prostě udělá jízdní řád na celých 12 měsíců podle 'očekávaného průměrného stavu výluk' a podle něj se celých těch 12 měsíců jezdí - když je výluk více, nabírá všechno velká zpoždění, když méně, vlaky přijíždějí do stanic dříve, než stojí v JŘ.

je ale taky nutno říci, že v ČR je většinou problém výluky objíždět po jiných tratích - speciálně nejvytíženější trať Praha - Přerov vyjma úseku Praha - Kolín nemá alternativu a přitom je jen dvojkolejná, Kolín - Brno se dá alternativně jet přes Havlíčkův Brod ale to je výrazně pomalejší.

v Rakousku je trať Wien - Linz čtyřkolejná (resp. jsou to dvě dvojkolejné trati poblíž sebe) a Wien - Wiener Neustadt se v případě potřeby dá objet po sousedních tratích a na ostatních tratích ten provoz většinou není tak hustý, aby se tam nedal nějak poskládat i při výluce. a noční rychlíky se při výlukách posílají stokilometrovými oklikami.

0/−1
16.11.2015 11:07

L71i33b39o61r 57V48e66s36e28l30ý 2139596982692

Vy se tváříte, jako by u nás výlukové jízdní řády a opatření nevznikaly.

+2/0
16.11.2015 11:28

O65l72d28ř26i96c78h 17J11a28n31e56č95e60k 8639976733111

když je někde komplet zavřená trať, tak ano (co máte na mysli "výlukovým opatřením"? náhradní autobusovou dopravu?).

ale na 010/270 a dalších hlavních tratích se udělá jízdní řád na celý rok a nehýbe se s ním bez ohledu na to, jestli je cestou nula nebo patnáct výluk.

ano máte pravdu i nějaká ta opatření typu odklonů přes Nymburk nebo spojování vlaků se dějí. ale očividně to ani náhodou nestačí.

0/0
16.11.2015 11:33

L34i29b34o23r 49V87e68s82e92l81ý 2589246362612

Opatřením mám na mysli změny časů odjezdů, změnu trasování atd.

0/0
16.11.2015 11:38

O52l37d10ř63i58c95h 29J94a96n20e63č31e20k 8409116513151

proč se k čertu nedomluví ministerstvo dopravy s řidiči aut aby neucpávali rozkopanou D1? to jim to musí nařídit zákon?

+1/0
16.11.2015 11:08

T71o30m55á11š 35P78a44p52á32k 5409578235859

ČD = Čekej Dlouho!

A víte proč musí železničáři stávkovat vždycky dva dny?

Protože kdyby stávkovali jen jeden den, tak si budou cestující myslet, že se jedná o běžné zpoždění! ;-D

+1/−7
16.11.2015 9:30

M35i51c14h93a94l 53P32a63s44t25o15r14e34k 4374120848658

Uniká mi smysl tohoto článku. Jde o to plivat na ČD nebo o neschopnost studenta dojet včas do školy? Vždyť sám autor uvádí, že zpoždění trápí i RJ a LE. Takže v tom, že ČD jsou neschopné problém není. Nechápu závěr článku, že o výlukách ví každý 3 měsíce dopředu a může si zařídit náhradní dopravu. Ještě se mi nestalo, že by při výluce nejel ani vlak ani náhradní doprava. Tam problém není. Jinak jízdní řád na železnici platí rok a připravuje se už půl roku dopředu. Takže pokud pak někdo přijde a řekne, že rozkope půl republiky tak s tím se dá těžko něco dělat (těžko překopu JŘ ze dne na den a stihnu vydat nový když normálně to trvá měsíce). Dopravci se snaží v rámci možností o co nejmenší dopady, bohužel se to při tolika výlukách dá jen těžko aplikovat. Ostatně pokud někdo jede po D1 do Prahy 3 hodiny a najednou pojede 4 protože tam bude nějaká uzavírka a kvůli tomu nestihne důležitou schůzku, tak 100% bude nadávat na opravy a na stát, ale ne na svoji blbost, že si to mohl zjistit už před měsícem, že se tam bude něco dít. Ale u nás umí lidé jen nadávat a na vše jsou odborníci. Typický český národ.

+8/−1
16.11.2015 9:28

O57l52d91ř39i52c51h 16J15a50n11e30č28e15k 8729886473831

v zásadě souhlas. mně to přijde hlavně jako blbost toho studenta - když ví, že vlaky mají pravidelně zpoždění přes půl hodiny, tak si hold musí dát ještě větší rezervu. navíc speciálně z Hranic do Ostravy jezdí vlaky každou chvíli, takže je dost pravděpodobné, že když přijde na nádraží a "jeho" vlak má půl hodiny zpoždění, jede zrovna jiný, který měl jet před půl hodinou ale taky má půl hodiny zpoždění. v době, kdy je všechno na internetu a v mobilu, stačí vstát o 20 minut dříve a kouknout na internet, kdy něco vhodného pojede.

jo ta jeho přítelkyně to má horší, pokud jí nečekají přípoje.

nicméně s tím, že "jízdní řád platí rok a těžko se s tím dá něco dělat" nesouhlasím. tady je česká železniční doprava očividně hodně málo flexibilní. v Rakousku taky jízdní řád platí rok a připravuje se půl roku dopředu, ale jakmile je někde nějaká nezanedbatelná výluka, hned se udělá výlukový JŘ, i kdyby to bylo jen na jeden víkend. sice pak třeba často nejsou dodrženy obvyklé přípoje, ale cestující aspoň dopředu jasně vědí, na čem jsou. Pendolina, RJ a LE mají navíc kvůli konkurenci jízdní doby tak našponované, že by měli co dělat je dodržovat i bez výluk (RJ by snad nestíhal ani to, pokud pravidelně posílá více vagonů, než na co má spočítané jízdní řády??) - pak okamžitě nastává lavinový efekt, protože i kdyby třeba couráky mohly jet načas, tak nemůžou, protože musí pustit zpožděný rychlík.

je nicméně pravda, že pokud je mezi Prahou a Ostravou a na sousedních tratích 12 různých výluk současně a situace se týden od týdne mění, dělat neustále výlukové JŘ podle aktuálních podmínek je takřka nemožné.

+1/0
16.11.2015 11:24

P34a38v78e16l 45K15h97a81i18l 2858399952318

"Hold" je něco jiného než "holt", radši používejte češtinu.

0/0
16.11.2015 15:57

M54a17r50i47á73n 10B69é92r94e98š 1622872886134

Podobně jako u dálnic - půl roku nic a pak konečně přijdou prachy z EU (pozastavené dotace) s tím, že všechno musí být proinvestováno do konce roku. Tak se maká bez ohledu na cestující. Od úředníků bych ani nic takového jako starost o lidi nečekal, mají svou jistou. Pak jsou ale schopni se rozčilovat v krámu, když nedostanou služby, jaké požadují. Rv

+4/0
16.11.2015 9:14

P30a42v25e20l 41V24a85j52n76e56r 4860512164857

Já se na vlak vykašlal a pořídil si auto. Cesta do / z práce mi teď trvá polovinu času, pokud bych počítal vlak bez zpoždění, či třetinu času, budu-li realista. ;-)

+3/−6
16.11.2015 8:57

M41i69r42e30k 75Z53á79v74o20d63n35ý 7252477230418

Tak to Vám přejeme.

+5/−1
16.11.2015 9:00

L43u79b52o57m26í94r 60B74a69b29i64s16z 1677642732894

V zásadě mne nezajímá jaké smluvní vztahy mají dráhy se SŽDC, mám listek a tedy smluvní vztah (lístek je obdoba obchodní smlouvy) s drahami, oni ať si udělají pořádek se svými subdodavateli, nebo ať se neplatí tedy jim, ale SŽDC, čekám na dobu, kdy dráhy přestanou vyprávět zákazníkům (vlastní zkušenost), že klimatizace (když náhodou jede vlak, kde všude je info neotevírat okna, jinak klimatizace nepojede) nefunguje, protože je venku příliš velké teplo, v zimě, že se netopí protože venku je třeskutý mráz (v obou případech jsem se průvodčího zeptal, jestli to opravdu myslí vážně, prej jo, vlaky prej stojí za nic) a začnou jezdit podle vlastních jízdních řádů... konkurenci brzdí, ale sami nejsou schopni dodat základní službu.. prostě socialismus v plné parádě z dotací našich daní... minule jsem jel hodinovou vzdálenost (dle jízdního řádu) dvě hodiny, prostě totální masakr, tyhle naše české dráhy... asi tak.. ;-)

+6/−7
16.11.2015 8:44

J86a57n 63N16e63š38p29o66r 4236588506672

Vy máte evidentně životní cestovatelskou smůlu, tolik traumatizujících zážitků při cestách vlakem běžný cestující nenasbírá za celý život... Mimochodem, SŽDC je subdodavatel ČD? Jinak, co se klimatizace týká, o tom by mohli vyprávět své i zákaznící jiného přepravce, že... A jak brzdí konkrétně ČD konkurenci?

+6/−3
16.11.2015 8:49

P15a55v15e98l 48R39e44z23n16i97c58e69k 3455194664602

Ano SZDC je v dané situaci subdodavatel ČD. Protože ČD si u nich platí zua to že svým vlakem pojedou v danou dobu po jejich kolejích... Pokud však subdodavatel, tedy SŽDC, není schopno ČD řádně umožnit využití trati v daný čas, měly by ČD dostat slevu a tedy i koncový zákazník by to měl pocítit...

Je to asi jako s virtuálními operátory. Taky si koupíte SIMku od Blesk Mobilu abyste měl jejich výhodné tarify a služby. To že jejich síť běží na infrastruktuře O2 Vás vůbec nemusí zajímat. To je problém Blesk Mobilu aby měl zajištěno že mu subdodavatel (O2) zajistí funkční infra... vy jako zákazník při výpadku či poklesu kvality služeb taky budete čekat slevu či nápravu od Bleskmobilu a ten zase stejně tak od O2,...

+4/−3
16.11.2015 9:03

M55i88c72h16a55l 89P45a38s88t59o34r78e51k 4334890128468

Tak jednoduché to není. SŽDC sice má na trati vyhrazený čas ve kterém má vlak jet, ale pokud vlak přijede třeba o 15 minut později, tak SŽDC ho nechají taky projet. Naplánovat to přesně na sekundy nelze. Musí se pracovat s aktuální situací. Musí pozdržet nebo naopak dříve pustit nějaký nákladní vlak. Pak různé vlaky mají přednost. Stačí když pojede Pendolíno z Ostravy do Prahy včas a za ním se povleče RJ ze Žiliny do Prahy s 20 min zpožděním, které nabral na Slovensku. V Olomouci pak klidně Pendolino které má vyšší rychlost nechají stát a pustí RJ protože je to mezinárodní vlak. A rázem má Pendolíno 10 minut zpoždění a protože už nejede v tom svém čase tak pak nabírá další protože se musí přizpůsobit (například plížit se menší rychlostí za RJ). A takhle vzniká zpoždění i bez výluky.

+2/0
16.11.2015 9:39

P20a17v64e73l 59R17e29z35n38i76c79e59k 3145464274292

ja jsem netvrdil ze je to jednoduche a zcela chapu ze i pri "idealnim" stavu infrastruktury bude dochazet ke zpozdeni - viz. vas popis - zpozdeny mezinarodni vlak dostane prednost pred nezpozdenym vnitrostatnim a hned je tu problem - ano to uz je pak jina situace...

Ja pouze vysvetlil panu Nesporovi ze v dane situaci je opravdu SZDC subdodavatelem pro CD + jsem k tomu dal nejakou omacku ;)

0/0
16.11.2015 10:34

M62i16r66e69k 76Z60á58v64o68d70n59ý 7782207430648

Toto popisujete situaci Regiojetu? Protože to naprosto klasická argumentace u klimatizace, odvěká zpoždění díky nendodržitelným jízdním dobám, jejich pomalé vlaky brdí konkurenci (jak ČD, tak Leo Expres). Jen bych to nenazýval socialismem.

+5/−1
16.11.2015 8:57

M74i67c66h98a97l 58P94a81s38t65o86r30e61k 4674570388548

RJ je typický dopravce který si neumí udělat ani jízdní řád. Má ho děsně na knap. Dostává mě, že ČD mají u nás 3 minuty na výstup a nástup a RJ kde se musí nastupovat přesně kvůli místenkám tak má jednu nebo dvě. Pravidelně tu stojí ve vytížené dny i 5 minut. Pak nemá RJ jezdit se zpožděním.

+3/0
16.11.2015 9:42

O87l61d32ř70i83c45h 75J42a56n15e18č89e46k 8689556283431

ale všichni kritizují ČD, soukromníci jsou svatí ;-) (přitom ale kupodivu tenhle článek nepsal pan Sůra)

nemám osobní zkušenost, ale z doslechu nebo občasného pobytu na pardubickém nádraží vím, že RJ je na tom se zpožděními ještě mnohem hůř než ČD. ano oni mají oproti konkurenci pomalejší a méně dynamické soupravy, tak to musí kompenzovat hrátkami s čísly, které pak ale logicky nemohou vycházet. zvlášť když pak připojí ještě dodatečné vagony.

docela věřím tomu, co tu před pár dny tvrdil Leoš, že on se nemusí nutně podbízet nejnižší cenou a kávou zdarma, že jsou i cestující, pro které je důležitější, že dojedou načas.

+1/0
16.11.2015 11:30

P24a84v46e78l 27K30h13a20i83l 2408219722388

Třeba to bude tím, že všichni platí na dotace ČD a ne soukromým dopravcům. ;-)

0/0
16.11.2015 16:01

J13i10ř22í 30S33t31r80a42k14a 9838306332648

Dokud jezdily na trase Praha - Ostrava jen CD, stálo to cca 10 Mega. Poté, co tam přišli soukromníci, doplácí stát na tuto trať cca 100 Mega. A to opravdu nejsou peníze jen pro ČD.

Takže dotace jdou i soukromníkům.

+1/0
17.11.2015 8:44

P73e42t34r 42P53i18d18r44m11a66n72n 7601453315823

Když se otevře okno při funkční klimatizaci,tak fungovat přestane.To se vám nemusí líbit,ale je to fakt.

0/0
16.11.2015 9:19

J72a60r72o54s59l50a46v 65K51o50m53o38ň 1370234444231

klimatizované vozy nemají otvíratelné okna, jen ty malé okýnka při poruše a jsou běžně uzamčena

0/0
16.11.2015 10:10

R54o71m16a83n 25N50o43v51a87k 6169301812176

v zime jsem ve vlaku na vysocine cekal 1,5 hodiny na prijezd nahradni lokomotivy z Brna (uz je to par let), cesta do Prahy diky tomu trvala pres 5 hodin

jednou me u vlaku EC do Bratislavy chytla lokomotiva, z Sakvic nejel zadny nahradni spoj

presto dal vlakem jezdim a rad :-)

0/0
21.11.2015 4:15

P51a42v97e75l 21Š34m12í28d 5132705628944

ČD už jsem vzdal. Definitivně.

+3/−6
16.11.2015 8:20

T93o79m67á29š 43K15n89a98i34f44l 6493160457610

a jak tohle souvisí s ČD?

+5/−2
16.11.2015 8:33

J56a19n 38N12e71š44p25o83r 4436978206402

A co nám tím chcete sdělit? Že pro vás cokoliv, co se týká kolejí, souvisí s ČD? V souvislostech tohoto článku byste mohl totéž prohlásit o RJ a LE, protože ti mají zpoždění taky.

+4/−1
16.11.2015 8:38

J60i11ř20í 20J36u68r45á31š30e56k 8627835680727

Co se tyce odskodneho, to je u CD taky legracni. Na ceste skrz republiku 2x prestupuju. Kdyz ma prostredni spoj treba dve hodiny zpozdeni, v jeho cilove stanici vam reknou, ze si mate nechat potvrdit zadost o kompenzaci v cilove stanici cele zakoupene trasy. Jenze do cilove stanice sice prijedete o dve a vice hodin pozdeji, ale ten spoj, kterym tam prijedete prijede nacas. Takze vam zadne zpozdeni nepotrdi. Uz nejednou jsem byl s oddelenim, ktere vyrizuje kompenzace v konfliktu. A to byla zpozdeni napr. 4 hod kvuli zruseni spoje apod.

+10/−1
16.11.2015 8:08

P25e90t18r 27N96e57c69h74a71n55i18c73k67ý 7893606778950

Problém je hlavně v pripojich, jeden čeká, druhý ne, je to dost problém při 2h taktu. Pak zpoždění způsobená obraty. Když se to stane 2x ok, když se to tomu vlaku děje furt, tak by se mohl někdo zamyslet a obrat změnit, přidat lokomotivu. Bohužel nový trend je zálohy nemít. Podobně nechápu EC110, ten vlak přijede včas do Bohumina a čeká na Ex Kysuca, který je věčně zpožděný a ještě od něj přebírá lokomotivu = další zpoždění. Ten vlak jezdí dost vytížený a má hromadu připojů a nikoho za celý rok nenapadlo dát do Bohumína další lokomotivu, která by EC v klidu odvezla a nevznikaly by tak naprosto zbytečná zpoždění.

+4/−2
16.11.2015 8:04

J34a30n 33N73e39š96p23o34r 4226468106402

Není tam třeba kromě přepřahaní ještě nějaký přechod vozů? Ono to s náhradní mašinou možná napadne spoustu lidí, ale bohužel jen ty, kteří se s tím denně perou, ne ty, kteří o tom rozhodují...

+1/−1
16.11.2015 8:28

M35i61c74h28a12l 70P10a91s35t80o22r81e89k 4364470648278

Jestli to nebude tím, že kromě lokomotivy se z jednoho vlaku do druhého také přesunuje jeden přímý vagon Warszawa Žilina. Takže náhradní lokomotiva nic neřeší. Stejně musí ty vlaky na sebe čekat. Ale nadávat umí každý. Než příště něco napíšete tak si zkuste zjistit fakta.

0/0
16.11.2015 9:50

P94e76t40r 69N78e66c58h48a48n50i61c20k13ý 7723446338740

Pletete si směry. Na EC110 opravdu neprechazi vůz od Žiliny, přechází jen vlak na Žilinu a to opravdu na jiný vlak než o kterém píši. Co takhle si zjistit fakta než začnete kritizovat?

0/0
16.11.2015 13:37

P41e29t56r 97R49u86m88p77l13i97k 4489217919483

jel jsem na NATO do Mošnova- tam zpoždění půl minuty, nazpátek 0min. O co Vám jde. Když se něco opravuje, tak je logické, že se to stane. Není ten student na VUMLu, nechce koridory, nechce zlepšení. At se odstěhuje do ruska.;-O

+2/−10
16.11.2015 7:42

J70i75ř68í 94J50u32r10á65š82e18k 8687635320587

Tak zrovna v nedeli, kdy koncily dny NATO mel rychlik Landek z Ovy na Prahu pekne zpozdeni. Pridavali mu vagony a absolutne nestihal.

+1/−2
16.11.2015 8:10

F40r24a77n48t46i66š60e16k 45V70a96n37ě52k 1807104627597

Takže je špatně, že se navyšovala kapacita vlaku, když byla zvýšená frekvence?

+3/−1
16.11.2015 9:05

M98i37c58h22a49l 36P14a49s81t51o40r62e73k 4884790338668

Podle některých bohužel ano. Oni furt oslavují RJ a nedochází jim, že nebýt ČD tak se z Ostravy v takových situacích nedostanou. Jim totiž pořád nedochází, že RJ má svých deset vagonu a odveze svých 100 cestujících a na zbytek zvysoka ser... Zato ČD pak vytáhne svoje zálohy a lidi i když třeba se zpožděním odveze.

+1/0
16.11.2015 9:54

P29a71v83e70l 71K54h80a19i69l 2328349532938

P. Jurášek něco takového napsal? 8-o

0/0
16.11.2015 16:02

P56e84t81r 54N18ě64m93e10c 4285742502437

Letos jsem jel 4x vlakem - 4 zpoždění, pokaždé mezi 20-30 minutama - 100% úspěch :(

+11/−2
16.11.2015 7:33
Foto

B96r84o19n74i81s96l17a57v 29G24a80b90r75y37š 2652139401

Letos jsem jel pětkrát z Ostravy do Prahy autem a měl jsem pokaždé hodinu až dvě zpoždění kvůli nějaké uzavírce. Takže 100% úspěch. :-)

+1/0
16.11.2015 10:48

M39a66r80t25i37n 56H83a77n90z44a70l 8678719289535

Takže pán je student, zaplatil zhruba setinu reálných nákladů za svou přepravu a teď se rozhodl napsat do Lupy, která je tak hloupá, že to i vydala...

Přátelé, 40 let se tady na to dlabalo úplně, dalších 25 let to mají v rukou lidé ne nepodobní předlistopadové době, takže infrastruktura je v příšerném stavu. Když je jedinečná šance vysát z Unie prachy, neváhal bych...

+7/−19
16.11.2015 7:32

V19a30c37l57a95v 10H93a50j37e46k 3466379709

No hlavně poděkujte vládám od r. 1989 do roku 2003, ted zejména panu Klausovi a spol...

+3/−1
16.11.2015 8:49

J10a63r42o36m38i95r 86C44h82a62l81o56u61p90k14a 4159717855607

Díky za vybudování prvního železničního koridoru v těchto letech.

+1/0
16.11.2015 9:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.