Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok železničního utrpení. Cesty vlakem trápí nejvíce zpoždění v historii

I dvě hodiny zpoždění nasbírá celkem každý týden při cestování vlaky Českých drah student David Križan z Hranic. Přitom jezdí na trase, kde cesta běžně trvá pouhou půlhodinu. S podobnými problémy se v regionu potýkají všichni pravidelní cestující, může za ně rekordní množství výluk na železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R60o43m53a49n 60N52o36v32a69k 6649401272986

A průvodčí jí pak ještě s úsměvem na rtech oznámí, že její další spoj ve Valašském Meziříčí čekat nebude...

Podobnou hlaskku jsem slysel v Nemecku pri ceste ICE vlakem do Lucemburku s prestupem v Koblenzi....vlak mel 10 minut zpozdeni....pruvodci hlasil: Mame 10 minut zpozdeni, upozornujeme cestujici, ze navazujici vlak nebude cekat. Jedte nasledujicim (za 2 hodiny) R^

Je to stejny vsude

0/0
21.11.2015 4:10

M48a71r37t78i15n 77S78m42o43l98k89a 8989594262835

To víte proč musí stávka želežničářů trvat dýl jak 24 hodin? Aby lidi poznali, že je to stávka a né zpoždění :-D

+2/−4
16.11.2015 14:24
Foto

B85r62o13n76i77s77l64a71v 45G53a26b18r47y59š 2692709641

Zpoždění na železnici? To nic není. Ale co taková zpoždění na silnicích? Hlavně na dálnicích, když se něco vymele. :-P Několikahodinové čekání na D1 je nejspíš normální, a to nemusí být ani výluka, ale stačí jeden či více imbecilních řidičů.

+2/0
16.11.2015 10:45

R60o93s62t40i96s31l35a33v 51C81i60b52u54l89k44a 2679499680664

Není to tak dlouho, co jsem jel vlakem z Berouna do Prahy. Koupil jsem si lístek do rychlíku, jako abych tam byl za půl hodiny. Stojím na peróně, chvíli před plánovaným příjezdem vlaku info, že bude 10 min. zpoždění. Za pár minut už 20 min. Když už bylo plánované zpoždění 40 min., skočil jsem do obyčejného osobáku na jiném nástupišti. Ten sice jel do Prahy další skoro hodinu, ale přesto tam byl ještě dřív než ten rychlík.

+2/0
16.11.2015 10:12

O87t62o 49M44a76n 2364834621950

proč se k čertu čd se sždc nedomluví? to jim to musí nařídit zákon?

0/−4
16.11.2015 9:32

M39i28r71e71k 43Z38á14v95o84d85n64ý 7372787340958

A jak asi? Víte Vy vůbec, jak je železniční doprava komplikovaná? Každý den je vypraveno několik tisíc osobních vlaků. Pokud i jeden vlak bude mít zpoždění řekněme několik minut, řetězová rekace se může dotknout desítek či stovek vlaků (především tam, kde jsou jednokolejné tratě). A teď si představte, že máte místo dvoukolejné trati jednokolejnou (oprava trati), na které projede vlak. V daném místě průměrně 10 vlaků za hodinu. A teď mi řekněte, jak je tam nacpete bez toho, aby měly zpoždění a poté mi řekněte, jak přesně určíte, jak by měl vypadat výlukový jízdní řád, když netušíte, s jakými dalšími zpožděními ten vlak do daného místa přijede. Může tedy někdy projet míste bez zpoždění, ale někdy může vzniknout situace, kdy bude vlak zpožděný hodinu. Co s tím chcete dělat? Budete ho vždy zpožďovat o hodinu. Úplně zbožňuju ty, co o tom nic neví a poučují.

+6/−1
16.11.2015 9:44

J27a21k26u54b 18S57t68a77n91ě81k 8170256264271

V tom pripade asi fungují vlaky v DE nebo AT na jinem principu...

+2/0
16.11.2015 10:31

O35l56d44ř34i94c14h 79J19a27n24e49č92e59k 8809836413861

celkem se i dá říct že ano. v Rakousku když je někde nezanedbatelná výluka, tak i když to je třeba jen jeden víkend, udělá se extra výlukový jízdní řád. sice to pak často znamená, že nejsou dodrženy obvyklé přípoje, protože výlukou postižené vlaky musí jet dříve / později, ale cestující aspoň dopředu jasně ví, na čem je.

naopak v ČR se prostě udělá jízdní řád na celých 12 měsíců podle 'očekávaného průměrného stavu výluk' a podle něj se celých těch 12 měsíců jezdí - když je výluk více, nabírá všechno velká zpoždění, když méně, vlaky přijíždějí do stanic dříve, než stojí v JŘ.

je ale taky nutno říci, že v ČR je většinou problém výluky objíždět po jiných tratích - speciálně nejvytíženější trať Praha - Přerov vyjma úseku Praha - Kolín nemá alternativu a přitom je jen dvojkolejná, Kolín - Brno se dá alternativně jet přes Havlíčkův Brod ale to je výrazně pomalejší.

v Rakousku je trať Wien - Linz čtyřkolejná (resp. jsou to dvě dvojkolejné trati poblíž sebe) a Wien - Wiener Neustadt se v případě potřeby dá objet po sousedních tratích a na ostatních tratích ten provoz většinou není tak hustý, aby se tam nedal nějak poskládat i při výluce. a noční rychlíky se při výlukách posílají stokilometrovými oklikami.

0/−1
16.11.2015 11:07

L62i66b31o33r 59V80e74s14e37l61ý 2369886642282

Vy se tváříte, jako by u nás výlukové jízdní řády a opatření nevznikaly.

+2/0
16.11.2015 11:28

O22l86d70ř37i51c39h 41J74a54n85e98č96e76k 8619586753831

když je někde komplet zavřená trať, tak ano (co máte na mysli "výlukovým opatřením"? náhradní autobusovou dopravu?).

ale na 010/270 a dalších hlavních tratích se udělá jízdní řád na celý rok a nehýbe se s ním bez ohledu na to, jestli je cestou nula nebo patnáct výluk.

ano máte pravdu i nějaká ta opatření typu odklonů přes Nymburk nebo spojování vlaků se dějí. ale očividně to ani náhodou nestačí.

0/0
16.11.2015 11:33

L46i15b29o50r 92V92e67s53e80l39ý 2969436772902

Opatřením mám na mysli změny časů odjezdů, změnu trasování atd.

0/0
16.11.2015 11:38

O54l98d12ř62i31c31h 39J54a98n22e18č79e32k 8359816283261

proč se k čertu nedomluví ministerstvo dopravy s řidiči aut aby neucpávali rozkopanou D1? to jim to musí nařídit zákon?

+1/0
16.11.2015 11:08

T37o52m24á30š 69P23a34p28á29k 5269568215429

ČD = Čekej Dlouho!

A víte proč musí železničáři stávkovat vždycky dva dny?

Protože kdyby stávkovali jen jeden den, tak si budou cestující myslet, že se jedná o běžné zpoždění! ;-D

+1/−7
16.11.2015 9:30

M97i95c62h41a10l 93P24a40s36t46o39r46e91k 4204690708668

Uniká mi smysl tohoto článku. Jde o to plivat na ČD nebo o neschopnost studenta dojet včas do školy? Vždyť sám autor uvádí, že zpoždění trápí i RJ a LE. Takže v tom, že ČD jsou neschopné problém není. Nechápu závěr článku, že o výlukách ví každý 3 měsíce dopředu a může si zařídit náhradní dopravu. Ještě se mi nestalo, že by při výluce nejel ani vlak ani náhradní doprava. Tam problém není. Jinak jízdní řád na železnici platí rok a připravuje se už půl roku dopředu. Takže pokud pak někdo přijde a řekne, že rozkope půl republiky tak s tím se dá těžko něco dělat (těžko překopu JŘ ze dne na den a stihnu vydat nový když normálně to trvá měsíce). Dopravci se snaží v rámci možností o co nejmenší dopady, bohužel se to při tolika výlukách dá jen těžko aplikovat. Ostatně pokud někdo jede po D1 do Prahy 3 hodiny a najednou pojede 4 protože tam bude nějaká uzavírka a kvůli tomu nestihne důležitou schůzku, tak 100% bude nadávat na opravy a na stát, ale ne na svoji blbost, že si to mohl zjistit už před měsícem, že se tam bude něco dít. Ale u nás umí lidé jen nadávat a na vše jsou odborníci. Typický český národ.

+8/−1
16.11.2015 9:28

O84l34d63ř12i53c28h 56J30a40n73e82č42e14k 8749276213111

v zásadě souhlas. mně to přijde hlavně jako blbost toho studenta - když ví, že vlaky mají pravidelně zpoždění přes půl hodiny, tak si hold musí dát ještě větší rezervu. navíc speciálně z Hranic do Ostravy jezdí vlaky každou chvíli, takže je dost pravděpodobné, že když přijde na nádraží a "jeho" vlak má půl hodiny zpoždění, jede zrovna jiný, který měl jet před půl hodinou ale taky má půl hodiny zpoždění. v době, kdy je všechno na internetu a v mobilu, stačí vstát o 20 minut dříve a kouknout na internet, kdy něco vhodného pojede.

jo ta jeho přítelkyně to má horší, pokud jí nečekají přípoje.

nicméně s tím, že "jízdní řád platí rok a těžko se s tím dá něco dělat" nesouhlasím. tady je česká železniční doprava očividně hodně málo flexibilní. v Rakousku taky jízdní řád platí rok a připravuje se půl roku dopředu, ale jakmile je někde nějaká nezanedbatelná výluka, hned se udělá výlukový JŘ, i kdyby to bylo jen na jeden víkend. sice pak třeba často nejsou dodrženy obvyklé přípoje, ale cestující aspoň dopředu jasně vědí, na čem jsou. Pendolina, RJ a LE mají navíc kvůli konkurenci jízdní doby tak našponované, že by měli co dělat je dodržovat i bez výluk (RJ by snad nestíhal ani to, pokud pravidelně posílá více vagonů, než na co má spočítané jízdní řády??) - pak okamžitě nastává lavinový efekt, protože i kdyby třeba couráky mohly jet načas, tak nemůžou, protože musí pustit zpožděný rychlík.

je nicméně pravda, že pokud je mezi Prahou a Ostravou a na sousedních tratích 12 různých výluk současně a situace se týden od týdne mění, dělat neustále výlukové JŘ podle aktuálních podmínek je takřka nemožné.

+1/0
16.11.2015 11:24

P25a54v48e31l 41K67h87a89i89l 2238769372588

"Hold" je něco jiného než "holt", radši používejte češtinu.

0/0
16.11.2015 15:57

M53a63r61i44á90n 91B19é87r78e49š 1422112366204

Podobně jako u dálnic - půl roku nic a pak konečně přijdou prachy z EU (pozastavené dotace) s tím, že všechno musí být proinvestováno do konce roku. Tak se maká bez ohledu na cestující. Od úředníků bych ani nic takového jako starost o lidi nečekal, mají svou jistou. Pak jsou ale schopni se rozčilovat v krámu, když nedostanou služby, jaké požadují. Rv

+4/0
16.11.2015 9:14

P80a35v60e29l 27V45a76j65n31e48r 4350262454737

Já se na vlak vykašlal a pořídil si auto. Cesta do / z práce mi teď trvá polovinu času, pokud bych počítal vlak bez zpoždění, či třetinu času, budu-li realista. ;-)

+3/−6
16.11.2015 8:57

M21i40r51e28k 70Z86á20v31o97d23n82ý 7172337310758

Tak to Vám přejeme.

+5/−1
16.11.2015 9:00

L22u46b94o30m85í62r 38B70a94b40i60s92z 1317242352274

V zásadě mne nezajímá jaké smluvní vztahy mají dráhy se SŽDC, mám listek a tedy smluvní vztah (lístek je obdoba obchodní smlouvy) s drahami, oni ať si udělají pořádek se svými subdodavateli, nebo ať se neplatí tedy jim, ale SŽDC, čekám na dobu, kdy dráhy přestanou vyprávět zákazníkům (vlastní zkušenost), že klimatizace (když náhodou jede vlak, kde všude je info neotevírat okna, jinak klimatizace nepojede) nefunguje, protože je venku příliš velké teplo, v zimě, že se netopí protože venku je třeskutý mráz (v obou případech jsem se průvodčího zeptal, jestli to opravdu myslí vážně, prej jo, vlaky prej stojí za nic) a začnou jezdit podle vlastních jízdních řádů... konkurenci brzdí, ale sami nejsou schopni dodat základní službu.. prostě socialismus v plné parádě z dotací našich daní... minule jsem jel hodinovou vzdálenost (dle jízdního řádu) dvě hodiny, prostě totální masakr, tyhle naše české dráhy... asi tak.. ;-)

+6/−7
16.11.2015 8:44

J55a28n 96N57e37š30p70o24r 4256888826222

Vy máte evidentně životní cestovatelskou smůlu, tolik traumatizujících zážitků při cestách vlakem běžný cestující nenasbírá za celý život... Mimochodem, SŽDC je subdodavatel ČD? Jinak, co se klimatizace týká, o tom by mohli vyprávět své i zákaznící jiného přepravce, že... A jak brzdí konkrétně ČD konkurenci?

+6/−3
16.11.2015 8:49

P77a21v93e24l 11R53e83z53n15i39c82e44k 3495444204672

Ano SZDC je v dané situaci subdodavatel ČD. Protože ČD si u nich platí zua to že svým vlakem pojedou v danou dobu po jejich kolejích... Pokud však subdodavatel, tedy SŽDC, není schopno ČD řádně umožnit využití trati v daný čas, měly by ČD dostat slevu a tedy i koncový zákazník by to měl pocítit...

Je to asi jako s virtuálními operátory. Taky si koupíte SIMku od Blesk Mobilu abyste měl jejich výhodné tarify a služby. To že jejich síť běží na infrastruktuře O2 Vás vůbec nemusí zajímat. To je problém Blesk Mobilu aby měl zajištěno že mu subdodavatel (O2) zajistí funkční infra... vy jako zákazník při výpadku či poklesu kvality služeb taky budete čekat slevu či nápravu od Bleskmobilu a ten zase stejně tak od O2,...

+4/−3
16.11.2015 9:03

M77i64c94h95a79l 66P63a19s74t93o54r50e32k 4784410138508

Tak jednoduché to není. SŽDC sice má na trati vyhrazený čas ve kterém má vlak jet, ale pokud vlak přijede třeba o 15 minut později, tak SŽDC ho nechají taky projet. Naplánovat to přesně na sekundy nelze. Musí se pracovat s aktuální situací. Musí pozdržet nebo naopak dříve pustit nějaký nákladní vlak. Pak různé vlaky mají přednost. Stačí když pojede Pendolíno z Ostravy do Prahy včas a za ním se povleče RJ ze Žiliny do Prahy s 20 min zpožděním, které nabral na Slovensku. V Olomouci pak klidně Pendolino které má vyšší rychlost nechají stát a pustí RJ protože je to mezinárodní vlak. A rázem má Pendolíno 10 minut zpoždění a protože už nejede v tom svém čase tak pak nabírá další protože se musí přizpůsobit (například plížit se menší rychlostí za RJ). A takhle vzniká zpoždění i bez výluky.

+2/0
16.11.2015 9:39

P59a59v11e26l 58R49e47z70n30i87c71e82k 3575224264622

ja jsem netvrdil ze je to jednoduche a zcela chapu ze i pri "idealnim" stavu infrastruktury bude dochazet ke zpozdeni - viz. vas popis - zpozdeny mezinarodni vlak dostane prednost pred nezpozdenym vnitrostatnim a hned je tu problem - ano to uz je pak jina situace...

Ja pouze vysvetlil panu Nesporovi ze v dane situaci je opravdu SZDC subdodavatelem pro CD + jsem k tomu dal nejakou omacku ;)

0/0
16.11.2015 10:34

M92i58r29e92k 12Z54á23v11o28d30n56ý 7122607730728

Toto popisujete situaci Regiojetu? Protože to naprosto klasická argumentace u klimatizace, odvěká zpoždění díky nendodržitelným jízdním dobám, jejich pomalé vlaky brdí konkurenci (jak ČD, tak Leo Expres). Jen bych to nenazýval socialismem.

+5/−1
16.11.2015 8:57

M35i41c84h89a42l 93P18a37s27t34o74r91e94k 4804610618768

RJ je typický dopravce který si neumí udělat ani jízdní řád. Má ho děsně na knap. Dostává mě, že ČD mají u nás 3 minuty na výstup a nástup a RJ kde se musí nastupovat přesně kvůli místenkám tak má jednu nebo dvě. Pravidelně tu stojí ve vytížené dny i 5 minut. Pak nemá RJ jezdit se zpožděním.

+3/0
16.11.2015 9:42

O90l57d73ř58i48c11h 95J45a57n82e94č12e47k 8859956563611

ale všichni kritizují ČD, soukromníci jsou svatí ;-) (přitom ale kupodivu tenhle článek nepsal pan Sůra)

nemám osobní zkušenost, ale z doslechu nebo občasného pobytu na pardubickém nádraží vím, že RJ je na tom se zpožděními ještě mnohem hůř než ČD. ano oni mají oproti konkurenci pomalejší a méně dynamické soupravy, tak to musí kompenzovat hrátkami s čísly, které pak ale logicky nemohou vycházet. zvlášť když pak připojí ještě dodatečné vagony.

docela věřím tomu, co tu před pár dny tvrdil Leoš, že on se nemusí nutně podbízet nejnižší cenou a kávou zdarma, že jsou i cestující, pro které je důležitější, že dojedou načas.

+1/0
16.11.2015 11:30

P39a97v66e79l 32K54h64a41i94l 2278199582428

Třeba to bude tím, že všichni platí na dotace ČD a ne soukromým dopravcům. ;-)

0/0
16.11.2015 16:01

J48i65ř53í 64S54t86r24a34k34a 9458486412598

Dokud jezdily na trase Praha - Ostrava jen CD, stálo to cca 10 Mega. Poté, co tam přišli soukromníci, doplácí stát na tuto trať cca 100 Mega. A to opravdu nejsou peníze jen pro ČD.

Takže dotace jdou i soukromníkům.

+1/0
17.11.2015 8:44

P97e15t89r 40P37i27d40r64m82a94n81n 7531463915413

Když se otevře okno při funkční klimatizaci,tak fungovat přestane.To se vám nemusí líbit,ale je to fakt.

0/0
16.11.2015 9:19

J63a30r91o46s13l19a26v 51K46o91m97o81ň 1320374934581

klimatizované vozy nemají otvíratelné okna, jen ty malé okýnka při poruše a jsou běžně uzamčena

0/0
16.11.2015 10:10

R34o29m34a48n 74N10o66v10a78k 6939581532826

v zime jsem ve vlaku na vysocine cekal 1,5 hodiny na prijezd nahradni lokomotivy z Brna (uz je to par let), cesta do Prahy diky tomu trvala pres 5 hodin

jednou me u vlaku EC do Bratislavy chytla lokomotiva, z Sakvic nejel zadny nahradni spoj

presto dal vlakem jezdim a rad :-)

0/0
21.11.2015 4:15

P98a28v61e54l 60Š14m42í97d 5452325438554

ČD už jsem vzdal. Definitivně.

+3/−6
16.11.2015 8:20

T67o96m41á55š 94K13n69a33i69f62l 6293960277400

a jak tohle souvisí s ČD?

+5/−2
16.11.2015 8:33

J95a30n 22N51e53š65p42o52r 4286408536302

A co nám tím chcete sdělit? Že pro vás cokoliv, co se týká kolejí, souvisí s ČD? V souvislostech tohoto článku byste mohl totéž prohlásit o RJ a LE, protože ti mají zpoždění taky.

+4/−1
16.11.2015 8:38

J94i94ř23í 12J85u77r79á76š68e21k 8147745330357

Co se tyce odskodneho, to je u CD taky legracni. Na ceste skrz republiku 2x prestupuju. Kdyz ma prostredni spoj treba dve hodiny zpozdeni, v jeho cilove stanici vam reknou, ze si mate nechat potvrdit zadost o kompenzaci v cilove stanici cele zakoupene trasy. Jenze do cilove stanice sice prijedete o dve a vice hodin pozdeji, ale ten spoj, kterym tam prijedete prijede nacas. Takze vam zadne zpozdeni nepotrdi. Uz nejednou jsem byl s oddelenim, ktere vyrizuje kompenzace v konfliktu. A to byla zpozdeni napr. 4 hod kvuli zruseni spoje apod.

+10/−1
16.11.2015 8:08

P82e30t78r 31N44e23c63h83a29n55i90c66k10ý 7123496668870

Problém je hlavně v pripojich, jeden čeká, druhý ne, je to dost problém při 2h taktu. Pak zpoždění způsobená obraty. Když se to stane 2x ok, když se to tomu vlaku děje furt, tak by se mohl někdo zamyslet a obrat změnit, přidat lokomotivu. Bohužel nový trend je zálohy nemít. Podobně nechápu EC110, ten vlak přijede včas do Bohumina a čeká na Ex Kysuca, který je věčně zpožděný a ještě od něj přebírá lokomotivu = další zpoždění. Ten vlak jezdí dost vytížený a má hromadu připojů a nikoho za celý rok nenapadlo dát do Bohumína další lokomotivu, která by EC v klidu odvezla a nevznikaly by tak naprosto zbytečná zpoždění.

+4/−2
16.11.2015 8:04

J34a76n 17N74e20š67p76o51r 4266498716842

Není tam třeba kromě přepřahaní ještě nějaký přechod vozů? Ono to s náhradní mašinou možná napadne spoustu lidí, ale bohužel jen ty, kteří se s tím denně perou, ne ty, kteří o tom rozhodují...

+1/−1
16.11.2015 8:28

M25i47c28h28a82l 22P73a95s94t39o65r43e75k 4484310458848

Jestli to nebude tím, že kromě lokomotivy se z jednoho vlaku do druhého také přesunuje jeden přímý vagon Warszawa Žilina. Takže náhradní lokomotiva nic neřeší. Stejně musí ty vlaky na sebe čekat. Ale nadávat umí každý. Než příště něco napíšete tak si zkuste zjistit fakta.

0/0
16.11.2015 9:50

P74e40t19r 79N85e36c67h58a24n24i53c36k14ý 7933506788670

Pletete si směry. Na EC110 opravdu neprechazi vůz od Žiliny, přechází jen vlak na Žilinu a to opravdu na jiný vlak než o kterém píši. Co takhle si zjistit fakta než začnete kritizovat?

0/0
16.11.2015 13:37

P81e37t72r 82R87u38m52p71l58i67k 4439417359883

jel jsem na NATO do Mošnova- tam zpoždění půl minuty, nazpátek 0min. O co Vám jde. Když se něco opravuje, tak je logické, že se to stane. Není ten student na VUMLu, nechce koridory, nechce zlepšení. At se odstěhuje do ruska.;-O

+2/−10
16.11.2015 7:42

J32i90ř75í 85J39u91r97á87š78e68k 8137675680467

Tak zrovna v nedeli, kdy koncily dny NATO mel rychlik Landek z Ovy na Prahu pekne zpozdeni. Pridavali mu vagony a absolutne nestihal.

+1/−2
16.11.2015 8:10

F91r10a87n85t74i93š21e57k 61V96a46n86ě47k 1307274927357

Takže je špatně, že se navyšovala kapacita vlaku, když byla zvýšená frekvence?

+3/−1
16.11.2015 9:05

M33i35c90h61a59l 28P64a58s80t79o12r68e69k 4254280908608

Podle některých bohužel ano. Oni furt oslavují RJ a nedochází jim, že nebýt ČD tak se z Ostravy v takových situacích nedostanou. Jim totiž pořád nedochází, že RJ má svých deset vagonu a odveze svých 100 cestujících a na zbytek zvysoka ser... Zato ČD pak vytáhne svoje zálohy a lidi i když třeba se zpožděním odveze.

+1/0
16.11.2015 9:54

P70a70v80e67l 47K24h40a70i93l 2398979902708

P. Jurášek něco takového napsal? 8-o

0/0
16.11.2015 16:02

P79e94t53r 45N77ě75m16e85c 4735452382157

Letos jsem jel 4x vlakem - 4 zpoždění, pokaždé mezi 20-30 minutama - 100% úspěch :(

+11/−2
16.11.2015 7:33
Foto

B94r91o51n87i45s77l54a36v 76G59a45b34r86y18š 2932309671

Letos jsem jel pětkrát z Ostravy do Prahy autem a měl jsem pokaždé hodinu až dvě zpoždění kvůli nějaké uzavírce. Takže 100% úspěch. :-)

+1/0
16.11.2015 10:48

M29a29r72t86i11n 84H57a32n90z48a21l 8158869359415

Takže pán je student, zaplatil zhruba setinu reálných nákladů za svou přepravu a teď se rozhodl napsat do Lupy, která je tak hloupá, že to i vydala...

Přátelé, 40 let se tady na to dlabalo úplně, dalších 25 let to mají v rukou lidé ne nepodobní předlistopadové době, takže infrastruktura je v příšerném stavu. Když je jedinečná šance vysát z Unie prachy, neváhal bych...

+7/−19
16.11.2015 7:32

V75a72c55l71a52v 34H25a84j71e24k 3206439699

No hlavně poděkujte vládám od r. 1989 do roku 2003, ted zejména panu Klausovi a spol...

+3/−1
16.11.2015 8:49

J65a36r83o55m48i65r 54C71h50a14l20o43u29p95k96a 4659497495507

Díky za vybudování prvního železničního koridoru v těchto letech.

+1/0
16.11.2015 9:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.