Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok železničního utrpení. Cesty vlakem trápí nejvíce zpoždění v historii

I dvě hodiny zpoždění nasbírá celkem každý týden při cestování vlaky Českých drah student David Križan z Hranic. Přitom jezdí na trase, kde cesta běžně trvá pouhou půlhodinu. S podobnými problémy se v regionu potýkají všichni pravidelní cestující, může za ně rekordní množství výluk na železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R33o98m82a44n 77N65o49v18a79k 6169181122876

A průvodčí jí pak ještě s úsměvem na rtech oznámí, že její další spoj ve Valašském Meziříčí čekat nebude...

Podobnou hlaskku jsem slysel v Nemecku pri ceste ICE vlakem do Lucemburku s prestupem v Koblenzi....vlak mel 10 minut zpozdeni....pruvodci hlasil: Mame 10 minut zpozdeni, upozornujeme cestujici, ze navazujici vlak nebude cekat. Jedte nasledujicim (za 2 hodiny) R^

Je to stejny vsude

0/0
21.11.2015 4:10

M97a62r58t91i30n 66S50m83o96l55k54a 8289344892725

To víte proč musí stávka želežničářů trvat dýl jak 24 hodin? Aby lidi poznali, že je to stávka a né zpoždění :-D

+2/−4
16.11.2015 14:24

B38r82o75n13i71s26l72a57v 75G53a72b98r55y56š 6605954940

Zpoždění na železnici? To nic není. Ale co taková zpoždění na silnicích? Hlavně na dálnicích, když se něco vymele. :-P Několikahodinové čekání na D1 je nejspíš normální, a to nemusí být ani výluka, ale stačí jeden či více imbecilních řidičů.

+2/0
16.11.2015 10:45

R66o36s22t43i87s77l54a63v 20C86i92b29u18l48k42a 2399739150314

Není to tak dlouho, co jsem jel vlakem z Berouna do Prahy. Koupil jsem si lístek do rychlíku, jako abych tam byl za půl hodiny. Stojím na peróně, chvíli před plánovaným příjezdem vlaku info, že bude 10 min. zpoždění. Za pár minut už 20 min. Když už bylo plánované zpoždění 40 min., skočil jsem do obyčejného osobáku na jiném nástupišti. Ten sice jel do Prahy další skoro hodinu, ale přesto tam byl ještě dřív než ten rychlík.

+2/0
16.11.2015 10:12

O59t86o 74M57a19n 2744404331550

proč se k čertu čd se sždc nedomluví? to jim to musí nařídit zákon?

0/−4
16.11.2015 9:32

M98i71r73e93k 77Z62á72v28o40d89n59ý 7372227920848

A jak asi? Víte Vy vůbec, jak je železniční doprava komplikovaná? Každý den je vypraveno několik tisíc osobních vlaků. Pokud i jeden vlak bude mít zpoždění řekněme několik minut, řetězová rekace se může dotknout desítek či stovek vlaků (především tam, kde jsou jednokolejné tratě). A teď si představte, že máte místo dvoukolejné trati jednokolejnou (oprava trati), na které projede vlak. V daném místě průměrně 10 vlaků za hodinu. A teď mi řekněte, jak je tam nacpete bez toho, aby měly zpoždění a poté mi řekněte, jak přesně určíte, jak by měl vypadat výlukový jízdní řád, když netušíte, s jakými dalšími zpožděními ten vlak do daného místa přijede. Může tedy někdy projet míste bez zpoždění, ale někdy může vzniknout situace, kdy bude vlak zpožděný hodinu. Co s tím chcete dělat? Budete ho vždy zpožďovat o hodinu. Úplně zbožňuju ty, co o tom nic neví a poučují.

+6/−1
16.11.2015 9:44

J33a52k48u36b 21S42t34a49n35ě11k 8180296194271

V tom pripade asi fungují vlaky v DE nebo AT na jinem principu...

+2/0
16.11.2015 10:31

O47l13d63ř31i55c91h 46J91a25n65e44č30e11k 8489246763191

celkem se i dá říct že ano. v Rakousku když je někde nezanedbatelná výluka, tak i když to je třeba jen jeden víkend, udělá se extra výlukový jízdní řád. sice to pak často znamená, že nejsou dodrženy obvyklé přípoje, protože výlukou postižené vlaky musí jet dříve / později, ale cestující aspoň dopředu jasně ví, na čem je.

naopak v ČR se prostě udělá jízdní řád na celých 12 měsíců podle 'očekávaného průměrného stavu výluk' a podle něj se celých těch 12 měsíců jezdí - když je výluk více, nabírá všechno velká zpoždění, když méně, vlaky přijíždějí do stanic dříve, než stojí v JŘ.

je ale taky nutno říci, že v ČR je většinou problém výluky objíždět po jiných tratích - speciálně nejvytíženější trať Praha - Přerov vyjma úseku Praha - Kolín nemá alternativu a přitom je jen dvojkolejná, Kolín - Brno se dá alternativně jet přes Havlíčkův Brod ale to je výrazně pomalejší.

v Rakousku je trať Wien - Linz čtyřkolejná (resp. jsou to dvě dvojkolejné trati poblíž sebe) a Wien - Wiener Neustadt se v případě potřeby dá objet po sousedních tratích a na ostatních tratích ten provoz většinou není tak hustý, aby se tam nedal nějak poskládat i při výluce. a noční rychlíky se při výlukách posílají stokilometrovými oklikami.

0/−1
16.11.2015 11:07

L65i12b51o14r 69V47e28s89e31l58ý 2459716842572

Vy se tváříte, jako by u nás výlukové jízdní řády a opatření nevznikaly.

+2/0
16.11.2015 11:28

O52l55d80ř37i35c38h 81J30a56n91e18č86e14k 8169206933201

když je někde komplet zavřená trať, tak ano (co máte na mysli "výlukovým opatřením"? náhradní autobusovou dopravu?).

ale na 010/270 a dalších hlavních tratích se udělá jízdní řád na celý rok a nehýbe se s ním bez ohledu na to, jestli je cestou nula nebo patnáct výluk.

ano máte pravdu i nějaká ta opatření typu odklonů přes Nymburk nebo spojování vlaků se dějí. ale očividně to ani náhodou nestačí.

0/0
16.11.2015 11:33

L72i25b44o16r 77V15e57s98e83l73ý 2109956552732

Opatřením mám na mysli změny časů odjezdů, změnu trasování atd.

0/0
16.11.2015 11:38

O16l66d23ř88i49c73h 22J84a93n88e19č19e42k 8279656403181

proč se k čertu nedomluví ministerstvo dopravy s řidiči aut aby neucpávali rozkopanou D1? to jim to musí nařídit zákon?

+1/0
16.11.2015 11:08

T95o21m84á29š 36P78a78p47á96k 5809528615389

ČD = Čekej Dlouho!

A víte proč musí železničáři stávkovat vždycky dva dny?

Protože kdyby stávkovali jen jeden den, tak si budou cestující myslet, že se jedná o běžné zpoždění! ;-D

+1/−7
16.11.2015 9:30

M84i73c81h85a50l 73P24a66s45t80o34r77e36k 4354960458868

Uniká mi smysl tohoto článku. Jde o to plivat na ČD nebo o neschopnost studenta dojet včas do školy? Vždyť sám autor uvádí, že zpoždění trápí i RJ a LE. Takže v tom, že ČD jsou neschopné problém není. Nechápu závěr článku, že o výlukách ví každý 3 měsíce dopředu a může si zařídit náhradní dopravu. Ještě se mi nestalo, že by při výluce nejel ani vlak ani náhradní doprava. Tam problém není. Jinak jízdní řád na železnici platí rok a připravuje se už půl roku dopředu. Takže pokud pak někdo přijde a řekne, že rozkope půl republiky tak s tím se dá těžko něco dělat (těžko překopu JŘ ze dne na den a stihnu vydat nový když normálně to trvá měsíce). Dopravci se snaží v rámci možností o co nejmenší dopady, bohužel se to při tolika výlukách dá jen těžko aplikovat. Ostatně pokud někdo jede po D1 do Prahy 3 hodiny a najednou pojede 4 protože tam bude nějaká uzavírka a kvůli tomu nestihne důležitou schůzku, tak 100% bude nadávat na opravy a na stát, ale ne na svoji blbost, že si to mohl zjistit už před měsícem, že se tam bude něco dít. Ale u nás umí lidé jen nadávat a na vše jsou odborníci. Typický český národ.

+8/−1
16.11.2015 9:28

O91l67d75ř76i87c21h 35J46a37n87e74č90e67k 8309606563181

v zásadě souhlas. mně to přijde hlavně jako blbost toho studenta - když ví, že vlaky mají pravidelně zpoždění přes půl hodiny, tak si hold musí dát ještě větší rezervu. navíc speciálně z Hranic do Ostravy jezdí vlaky každou chvíli, takže je dost pravděpodobné, že když přijde na nádraží a "jeho" vlak má půl hodiny zpoždění, jede zrovna jiný, který měl jet před půl hodinou ale taky má půl hodiny zpoždění. v době, kdy je všechno na internetu a v mobilu, stačí vstát o 20 minut dříve a kouknout na internet, kdy něco vhodného pojede.

jo ta jeho přítelkyně to má horší, pokud jí nečekají přípoje.

nicméně s tím, že "jízdní řád platí rok a těžko se s tím dá něco dělat" nesouhlasím. tady je česká železniční doprava očividně hodně málo flexibilní. v Rakousku taky jízdní řád platí rok a připravuje se půl roku dopředu, ale jakmile je někde nějaká nezanedbatelná výluka, hned se udělá výlukový JŘ, i kdyby to bylo jen na jeden víkend. sice pak třeba často nejsou dodrženy obvyklé přípoje, ale cestující aspoň dopředu jasně vědí, na čem jsou. Pendolina, RJ a LE mají navíc kvůli konkurenci jízdní doby tak našponované, že by měli co dělat je dodržovat i bez výluk (RJ by snad nestíhal ani to, pokud pravidelně posílá více vagonů, než na co má spočítané jízdní řády??) - pak okamžitě nastává lavinový efekt, protože i kdyby třeba couráky mohly jet načas, tak nemůžou, protože musí pustit zpožděný rychlík.

je nicméně pravda, že pokud je mezi Prahou a Ostravou a na sousedních tratích 12 různých výluk současně a situace se týden od týdne mění, dělat neustále výlukové JŘ podle aktuálních podmínek je takřka nemožné.

+1/0
16.11.2015 11:24

P24a37v32e90l 53K50h73a71i25l 2858179922118

"Hold" je něco jiného než "holt", radši používejte češtinu.

0/0
16.11.2015 15:57

M80a43r60i15á23n 76B84é49r73e48š 1442572626974

Podobně jako u dálnic - půl roku nic a pak konečně přijdou prachy z EU (pozastavené dotace) s tím, že všechno musí být proinvestováno do konce roku. Tak se maká bez ohledu na cestující. Od úředníků bych ani nic takového jako starost o lidi nečekal, mají svou jistou. Pak jsou ale schopni se rozčilovat v krámu, když nedostanou služby, jaké požadují. Rv

+4/0
16.11.2015 9:14

P33a98v25e29l 76V68a22j97n73e53r 4430512934137

Já se na vlak vykašlal a pořídil si auto. Cesta do / z práce mi teď trvá polovinu času, pokud bych počítal vlak bez zpoždění, či třetinu času, budu-li realista. ;-)

+3/−6
16.11.2015 8:57

M60i11r14e42k 45Z55á53v24o84d54n53ý 7742177440758

Tak to Vám přejeme.

+5/−1
16.11.2015 9:00

L91u73b37o54m26í73r 56B94a19b47i79s13z 1177892262634

V zásadě mne nezajímá jaké smluvní vztahy mají dráhy se SŽDC, mám listek a tedy smluvní vztah (lístek je obdoba obchodní smlouvy) s drahami, oni ať si udělají pořádek se svými subdodavateli, nebo ať se neplatí tedy jim, ale SŽDC, čekám na dobu, kdy dráhy přestanou vyprávět zákazníkům (vlastní zkušenost), že klimatizace (když náhodou jede vlak, kde všude je info neotevírat okna, jinak klimatizace nepojede) nefunguje, protože je venku příliš velké teplo, v zimě, že se netopí protože venku je třeskutý mráz (v obou případech jsem se průvodčího zeptal, jestli to opravdu myslí vážně, prej jo, vlaky prej stojí za nic) a začnou jezdit podle vlastních jízdních řádů... konkurenci brzdí, ale sami nejsou schopni dodat základní službu.. prostě socialismus v plné parádě z dotací našich daní... minule jsem jel hodinovou vzdálenost (dle jízdního řádu) dvě hodiny, prostě totální masakr, tyhle naše české dráhy... asi tak.. ;-)

+6/−7
16.11.2015 8:44

J28a72n 33N47e69š15p98o12r 4196838476542

Vy máte evidentně životní cestovatelskou smůlu, tolik traumatizujících zážitků při cestách vlakem běžný cestující nenasbírá za celý život... Mimochodem, SŽDC je subdodavatel ČD? Jinak, co se klimatizace týká, o tom by mohli vyprávět své i zákaznící jiného přepravce, že... A jak brzdí konkrétně ČD konkurenci?

+6/−3
16.11.2015 8:49

P71a54v69e34l 46R15e98z25n87i34c29e56k 3655914654612

Ano SZDC je v dané situaci subdodavatel ČD. Protože ČD si u nich platí zua to že svým vlakem pojedou v danou dobu po jejich kolejích... Pokud však subdodavatel, tedy SŽDC, není schopno ČD řádně umožnit využití trati v daný čas, měly by ČD dostat slevu a tedy i koncový zákazník by to měl pocítit...

Je to asi jako s virtuálními operátory. Taky si koupíte SIMku od Blesk Mobilu abyste měl jejich výhodné tarify a služby. To že jejich síť běží na infrastruktuře O2 Vás vůbec nemusí zajímat. To je problém Blesk Mobilu aby měl zajištěno že mu subdodavatel (O2) zajistí funkční infra... vy jako zákazník při výpadku či poklesu kvality služeb taky budete čekat slevu či nápravu od Bleskmobilu a ten zase stejně tak od O2,...

+4/−3
16.11.2015 9:03

M41i48c63h96a31l 35P79a51s68t74o69r92e71k 4284700778298

Tak jednoduché to není. SŽDC sice má na trati vyhrazený čas ve kterém má vlak jet, ale pokud vlak přijede třeba o 15 minut později, tak SŽDC ho nechají taky projet. Naplánovat to přesně na sekundy nelze. Musí se pracovat s aktuální situací. Musí pozdržet nebo naopak dříve pustit nějaký nákladní vlak. Pak různé vlaky mají přednost. Stačí když pojede Pendolíno z Ostravy do Prahy včas a za ním se povleče RJ ze Žiliny do Prahy s 20 min zpožděním, které nabral na Slovensku. V Olomouci pak klidně Pendolino které má vyšší rychlost nechají stát a pustí RJ protože je to mezinárodní vlak. A rázem má Pendolíno 10 minut zpoždění a protože už nejede v tom svém čase tak pak nabírá další protože se musí přizpůsobit (například plížit se menší rychlostí za RJ). A takhle vzniká zpoždění i bez výluky.

+2/0
16.11.2015 9:39

P83a50v49e23l 43R96e17z73n37i38c98e25k 3675554134532

ja jsem netvrdil ze je to jednoduche a zcela chapu ze i pri "idealnim" stavu infrastruktury bude dochazet ke zpozdeni - viz. vas popis - zpozdeny mezinarodni vlak dostane prednost pred nezpozdenym vnitrostatnim a hned je tu problem - ano to uz je pak jina situace...

Ja pouze vysvetlil panu Nesporovi ze v dane situaci je opravdu SZDC subdodavatelem pro CD + jsem k tomu dal nejakou omacku ;)

0/0
16.11.2015 10:34

M66i62r55e85k 26Z29á90v12o10d59n76ý 7222367960278

Toto popisujete situaci Regiojetu? Protože to naprosto klasická argumentace u klimatizace, odvěká zpoždění díky nendodržitelným jízdním dobám, jejich pomalé vlaky brdí konkurenci (jak ČD, tak Leo Expres). Jen bych to nenazýval socialismem.

+5/−1
16.11.2015 8:57

M55i10c72h24a52l 52P27a43s41t89o68r91e35k 4644830238708

RJ je typický dopravce který si neumí udělat ani jízdní řád. Má ho děsně na knap. Dostává mě, že ČD mají u nás 3 minuty na výstup a nástup a RJ kde se musí nastupovat přesně kvůli místenkám tak má jednu nebo dvě. Pravidelně tu stojí ve vytížené dny i 5 minut. Pak nemá RJ jezdit se zpožděním.

+3/0
16.11.2015 9:42

O25l35d19ř72i83c61h 10J92a48n48e62č66e84k 8799766203821

ale všichni kritizují ČD, soukromníci jsou svatí ;-) (přitom ale kupodivu tenhle článek nepsal pan Sůra)

nemám osobní zkušenost, ale z doslechu nebo občasného pobytu na pardubickém nádraží vím, že RJ je na tom se zpožděními ještě mnohem hůř než ČD. ano oni mají oproti konkurenci pomalejší a méně dynamické soupravy, tak to musí kompenzovat hrátkami s čísly, které pak ale logicky nemohou vycházet. zvlášť když pak připojí ještě dodatečné vagony.

docela věřím tomu, co tu před pár dny tvrdil Leoš, že on se nemusí nutně podbízet nejnižší cenou a kávou zdarma, že jsou i cestující, pro které je důležitější, že dojedou načas.

+1/0
16.11.2015 11:30

P98a52v52e13l 59K35h32a31i64l 2278349922358

Třeba to bude tím, že všichni platí na dotace ČD a ne soukromým dopravcům. ;-)

0/0
16.11.2015 16:01

J28i86ř87í 60S85t27r33a43k93a 9988786752138

Dokud jezdily na trase Praha - Ostrava jen CD, stálo to cca 10 Mega. Poté, co tam přišli soukromníci, doplácí stát na tuto trať cca 100 Mega. A to opravdu nejsou peníze jen pro ČD.

Takže dotace jdou i soukromníkům.

+1/0
17.11.2015 8:44

P88e60t58r 60P22i58d19r36m22a40n20n 7211893135873

Když se otevře okno při funkční klimatizaci,tak fungovat přestane.To se vám nemusí líbit,ale je to fakt.

0/0
16.11.2015 9:19

J17a65r37o17s66l29a60v 74K15o98m62o52ň 1750884984721

klimatizované vozy nemají otvíratelné okna, jen ty malé okýnka při poruše a jsou běžně uzamčena

0/0
16.11.2015 10:10

R76o98m69a74n 73N69o51v67a24k 6659231862766

v zime jsem ve vlaku na vysocine cekal 1,5 hodiny na prijezd nahradni lokomotivy z Brna (uz je to par let), cesta do Prahy diky tomu trvala pres 5 hodin

jednou me u vlaku EC do Bratislavy chytla lokomotiva, z Sakvic nejel zadny nahradni spoj

presto dal vlakem jezdim a rad :-)

0/0
21.11.2015 4:15

P76a70v82e39l 26Š77m65í91d 5222555518244

ČD už jsem vzdal. Definitivně.

+3/−6
16.11.2015 8:20

T54o58m97á69š 82K29n36a48i63f20l 6503240387270

a jak tohle souvisí s ČD?

+5/−2
16.11.2015 8:33

J64a96n 22N50e52š41p83o97r 4446258336352

A co nám tím chcete sdělit? Že pro vás cokoliv, co se týká kolejí, souvisí s ČD? V souvislostech tohoto článku byste mohl totéž prohlásit o RJ a LE, protože ti mají zpoždění taky.

+4/−1
16.11.2015 8:38

J97i32ř17í 60J30u56r55á29š24e71k 8817845940387

Co se tyce odskodneho, to je u CD taky legracni. Na ceste skrz republiku 2x prestupuju. Kdyz ma prostredni spoj treba dve hodiny zpozdeni, v jeho cilove stanici vam reknou, ze si mate nechat potvrdit zadost o kompenzaci v cilove stanici cele zakoupene trasy. Jenze do cilove stanice sice prijedete o dve a vice hodin pozdeji, ale ten spoj, kterym tam prijedete prijede nacas. Takze vam zadne zpozdeni nepotrdi. Uz nejednou jsem byl s oddelenim, ktere vyrizuje kompenzace v konfliktu. A to byla zpozdeni napr. 4 hod kvuli zruseni spoje apod.

+10/−1
16.11.2015 8:08

P74e33t65r 36N55e53c21h61a79n53i50c68k24ý 7673266198430

Problém je hlavně v pripojich, jeden čeká, druhý ne, je to dost problém při 2h taktu. Pak zpoždění způsobená obraty. Když se to stane 2x ok, když se to tomu vlaku děje furt, tak by se mohl někdo zamyslet a obrat změnit, přidat lokomotivu. Bohužel nový trend je zálohy nemít. Podobně nechápu EC110, ten vlak přijede včas do Bohumina a čeká na Ex Kysuca, který je věčně zpožděný a ještě od něj přebírá lokomotivu = další zpoždění. Ten vlak jezdí dost vytížený a má hromadu připojů a nikoho za celý rok nenapadlo dát do Bohumína další lokomotivu, která by EC v klidu odvezla a nevznikaly by tak naprosto zbytečná zpoždění.

+4/−2
16.11.2015 8:04

J73a44n 83N96e29š86p43o63r 4946948246552

Není tam třeba kromě přepřahaní ještě nějaký přechod vozů? Ono to s náhradní mašinou možná napadne spoustu lidí, ale bohužel jen ty, kteří se s tím denně perou, ne ty, kteří o tom rozhodují...

+1/−1
16.11.2015 8:28

M82i21c27h21a77l 18P27a71s88t71o22r73e28k 4784650918158

Jestli to nebude tím, že kromě lokomotivy se z jednoho vlaku do druhého také přesunuje jeden přímý vagon Warszawa Žilina. Takže náhradní lokomotiva nic neřeší. Stejně musí ty vlaky na sebe čekat. Ale nadávat umí každý. Než příště něco napíšete tak si zkuste zjistit fakta.

0/0
16.11.2015 9:50

P88e38t19r 80N96e46c11h96a18n86i89c12k40ý 7603386648770

Pletete si směry. Na EC110 opravdu neprechazi vůz od Žiliny, přechází jen vlak na Žilinu a to opravdu na jiný vlak než o kterém píši. Co takhle si zjistit fakta než začnete kritizovat?

0/0
16.11.2015 13:37

P67e35t39r 89R16u49m54p30l70i61k 4699657289633

jel jsem na NATO do Mošnova- tam zpoždění půl minuty, nazpátek 0min. O co Vám jde. Když se něco opravuje, tak je logické, že se to stane. Není ten student na VUMLu, nechce koridory, nechce zlepšení. At se odstěhuje do ruska.;-O

+2/−10
16.11.2015 7:42

J94i37ř73í 65J84u43r58á45š20e29k 8127905270257

Tak zrovna v nedeli, kdy koncily dny NATO mel rychlik Landek z Ovy na Prahu pekne zpozdeni. Pridavali mu vagony a absolutne nestihal.

+1/−2
16.11.2015 8:10

F40r37a42n56t94i59š52e36k 12V98a48n83ě87k 1197444767447

Takže je špatně, že se navyšovala kapacita vlaku, když byla zvýšená frekvence?

+3/−1
16.11.2015 9:05

M78i54c91h62a37l 74P74a94s16t42o56r15e36k 4974870348248

Podle některých bohužel ano. Oni furt oslavují RJ a nedochází jim, že nebýt ČD tak se z Ostravy v takových situacích nedostanou. Jim totiž pořád nedochází, že RJ má svých deset vagonu a odveze svých 100 cestujících a na zbytek zvysoka ser... Zato ČD pak vytáhne svoje zálohy a lidi i když třeba se zpožděním odveze.

+1/0
16.11.2015 9:54

P91a37v15e73l 15K75h37a91i37l 2358819952338

P. Jurášek něco takového napsal? 8-o

0/0
16.11.2015 16:02

P24e68t74r 50N57ě98m64e86c 4655622462507

Letos jsem jel 4x vlakem - 4 zpoždění, pokaždé mezi 20-30 minutama - 100% úspěch :(

+11/−2
16.11.2015 7:33

B62r13o46n10i13s21l24a68v 94G81a38b12r39y13š 6265984340

Letos jsem jel pětkrát z Ostravy do Prahy autem a měl jsem pokaždé hodinu až dvě zpoždění kvůli nějaké uzavírce. Takže 100% úspěch. :-)

+1/0
16.11.2015 10:48

M12a91r77t71i91n 72H80a64n77z98a33l 8478589399905

Takže pán je student, zaplatil zhruba setinu reálných nákladů za svou přepravu a teď se rozhodl napsat do Lupy, která je tak hloupá, že to i vydala...

Přátelé, 40 let se tady na to dlabalo úplně, dalších 25 let to mají v rukou lidé ne nepodobní předlistopadové době, takže infrastruktura je v příšerném stavu. Když je jedinečná šance vysát z Unie prachy, neváhal bych...

+7/−19
16.11.2015 7:32

V64a21c12l38a37v 88H25a21j22e10k 3506849659

No hlavně poděkujte vládám od r. 1989 do roku 2003, ted zejména panu Klausovi a spol...

+3/−1
16.11.2015 8:49

J45a47r40o10m39i83r 72C83h73a58l88o31u81p31k14a 4879757205657

Díky za vybudování prvního železničního koridoru v těchto letech.

+1/0
16.11.2015 9:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.