Diskuze

Rok železničního utrpení. Cesty vlakem trápí nejvíce zpoždění v historii

I dvě hodiny zpoždění nasbírá celkem každý týden při cestování vlaky Českých drah student David Križan z Hranic. Přitom jezdí na trase, kde cesta běžně trvá pouhou půlhodinu. S podobnými problémy se v regionu potýkají všichni pravidelní cestující, může za ně rekordní množství výluk na železnici.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RN

R71o81m91a57n 52N42o24v92a28k

21. 11. 2015 4:10

A průvodčí jí pak ještě s úsměvem na rtech oznámí, že její další spoj ve Valašském Meziříčí čekat nebude...

Podobnou hlaskku jsem slysel v Nemecku pri ceste ICE vlakem do Lucemburku s prestupem v Koblenzi....vlak mel 10 minut zpozdeni....pruvodci hlasil: Mame 10 minut zpozdeni, upozornujeme cestujici, ze navazujici vlak nebude cekat. Jedte nasledujicim (za 2 hodiny) R^

Je to stejny vsude

0 0
možnosti
MS

To víte proč musí stávka želežničářů trvat dýl jak 24 hodin? Aby lidi poznali, že je to stávka a né zpoždění :-D

2 4
možnosti
BG

Zpoždění na železnici? To nic není. Ale co taková zpoždění na silnicích? Hlavně na dálnicích, když se něco vymele. :-P Několikahodinové čekání na D1 je nejspíš normální, a to nemusí být ani výluka, ale stačí jeden či více imbecilních řidičů.

2 0
možnosti
Foto

Není to tak dlouho, co jsem jel vlakem z Berouna do Prahy. Koupil jsem si lístek do rychlíku, jako abych tam byl za půl hodiny. Stojím na peróně, chvíli před plánovaným příjezdem vlaku info, že bude 10 min. zpoždění. Za pár minut už 20 min. Když už bylo plánované zpoždění 40 min., skočil jsem do obyčejného osobáku na jiném nástupišti. Ten sice jel do Prahy další skoro hodinu, ale přesto tam byl ještě dřív než ten rychlík.

2 0
možnosti
OM

O54t47o 41M87a81n

16. 11. 2015 9:32

proč se k čertu čd se sždc nedomluví? to jim to musí nařídit zákon?

0 4
možnosti
MZ

A jak asi? Víte Vy vůbec, jak je železniční doprava komplikovaná? Každý den je vypraveno několik tisíc osobních vlaků. Pokud i jeden vlak bude mít zpoždění řekněme několik minut, řetězová rekace se může dotknout desítek či stovek vlaků (především tam, kde jsou jednokolejné tratě). A teď si představte, že máte místo dvoukolejné trati jednokolejnou (oprava trati), na které projede vlak. V daném místě průměrně 10 vlaků za hodinu. A teď mi řekněte, jak je tam nacpete bez toho, aby měly zpoždění a poté mi řekněte, jak přesně určíte, jak by měl vypadat výlukový jízdní řád, když netušíte, s jakými dalšími zpožděními ten vlak do daného místa přijede. Může tedy někdy projet míste bez zpoždění, ale někdy může vzniknout situace, kdy bude vlak zpožděný hodinu. Co s tím chcete dělat? Budete ho vždy zpožďovat o hodinu. Úplně zbožňuju ty, co o tom nic neví a poučují.

6 1
možnosti
TP

ČD = Čekej Dlouho!

A víte proč musí železničáři stávkovat vždycky dva dny?

Protože kdyby stávkovali jen jeden den, tak si budou cestující myslet, že se jedná o běžné zpoždění! ;-D

1 7
možnosti
MP

Uniká mi smysl tohoto článku. Jde o to plivat na ČD nebo o neschopnost studenta dojet včas do školy? Vždyť sám autor uvádí, že zpoždění trápí i RJ a LE. Takže v tom, že ČD jsou neschopné problém není. Nechápu závěr článku, že o výlukách ví každý 3 měsíce dopředu a může si zařídit náhradní dopravu. Ještě se mi nestalo, že by při výluce nejel ani vlak ani náhradní doprava. Tam problém není. Jinak jízdní řád na železnici platí rok a připravuje se už půl roku dopředu. Takže pokud pak někdo přijde a řekne, že rozkope půl republiky tak s tím se dá těžko něco dělat (těžko překopu JŘ ze dne na den a stihnu vydat nový když normálně to trvá měsíce). Dopravci se snaží v rámci možností o co nejmenší dopady, bohužel se to při tolika výlukách dá jen těžko aplikovat. Ostatně pokud někdo jede po D1 do Prahy 3 hodiny a najednou pojede 4 protože tam bude nějaká uzavírka a kvůli tomu nestihne důležitou schůzku, tak 100% bude nadávat na opravy a na stát, ale ne na svoji blbost, že si to mohl zjistit už před měsícem, že se tam bude něco dít. Ale u nás umí lidé jen nadávat a na vše jsou odborníci. Typický český národ.

8 1
možnosti
OJ

v zásadě souhlas. mně to přijde hlavně jako blbost toho studenta - když ví, že vlaky mají pravidelně zpoždění přes půl hodiny, tak si hold musí dát ještě větší rezervu. navíc speciálně z Hranic do Ostravy jezdí vlaky každou chvíli, takže je dost pravděpodobné, že když přijde na nádraží a "jeho" vlak má půl hodiny zpoždění, jede zrovna jiný, který měl jet před půl hodinou ale taky má půl hodiny zpoždění. v době, kdy je všechno na internetu a v mobilu, stačí vstát o 20 minut dříve a kouknout na internet, kdy něco vhodného pojede.

jo ta jeho přítelkyně to má horší, pokud jí nečekají přípoje.

nicméně s tím, že "jízdní řád platí rok a těžko se s tím dá něco dělat" nesouhlasím. tady je česká železniční doprava očividně hodně málo flexibilní. v Rakousku taky jízdní řád platí rok a připravuje se půl roku dopředu, ale jakmile je někde nějaká nezanedbatelná výluka, hned se udělá výlukový JŘ, i kdyby to bylo jen na jeden víkend. sice pak třeba často nejsou dodrženy obvyklé přípoje, ale cestující aspoň dopředu jasně vědí, na čem jsou. Pendolina, RJ a LE mají navíc kvůli konkurenci jízdní doby tak našponované, že by měli co dělat je dodržovat i bez výluk (RJ by snad nestíhal ani to, pokud pravidelně posílá více vagonů, než na co má spočítané jízdní řády??) - pak okamžitě nastává lavinový efekt, protože i kdyby třeba couráky mohly jet načas, tak nemůžou, protože musí pustit zpožděný rychlík.

je nicméně pravda, že pokud je mezi Prahou a Ostravou a na sousedních tratích 12 různých výluk současně a situace se týden od týdne mění, dělat neustále výlukové JŘ podle aktuálních podmínek je takřka nemožné.

1 0
možnosti
MB

Podobně jako u dálnic - půl roku nic a pak konečně přijdou prachy z EU (pozastavené dotace) s tím, že všechno musí být proinvestováno do konce roku. Tak se maká bez ohledu na cestující. Od úředníků bych ani nic takového jako starost o lidi nečekal, mají svou jistou. Pak jsou ale schopni se rozčilovat v krámu, když nedostanou služby, jaké požadují. Rv

4 0
možnosti
PV

Já se na vlak vykašlal a pořídil si auto. Cesta do / z práce mi teď trvá polovinu času, pokud bych počítal vlak bez zpoždění, či třetinu času, budu-li realista. ;-)

3 6
možnosti
MZ

Tak to Vám přejeme.

5 1
možnosti
LB

V zásadě mne nezajímá jaké smluvní vztahy mají dráhy se SŽDC, mám listek a tedy smluvní vztah (lístek je obdoba obchodní smlouvy) s drahami, oni ať si udělají pořádek se svými subdodavateli, nebo ať se neplatí tedy jim, ale SŽDC, čekám na dobu, kdy dráhy přestanou vyprávět zákazníkům (vlastní zkušenost), že klimatizace (když náhodou jede vlak, kde všude je info neotevírat okna, jinak klimatizace nepojede) nefunguje, protože je venku příliš velké teplo, v zimě, že se netopí protože venku je třeskutý mráz (v obou případech jsem se průvodčího zeptal, jestli to opravdu myslí vážně, prej jo, vlaky prej stojí za nic) a začnou jezdit podle vlastních jízdních řádů... konkurenci brzdí, ale sami nejsou schopni dodat základní službu.. prostě socialismus v plné parádě z dotací našich daní... minule jsem jel hodinovou vzdálenost (dle jízdního řádu) dvě hodiny, prostě totální masakr, tyhle naše české dráhy... asi tak.. ;-)

6 7
možnosti
JN

J33a39n 74N81e54š27p18o46r

16. 11. 2015 8:49

Vy máte evidentně životní cestovatelskou smůlu, tolik traumatizujících zážitků při cestách vlakem běžný cestující nenasbírá za celý život... Mimochodem, SŽDC je subdodavatel ČD? Jinak, co se klimatizace týká, o tom by mohli vyprávět své i zákaznící jiného přepravce, že... A jak brzdí konkrétně ČD konkurenci?

6 3
možnosti