- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jedna značka umístěná, aby se houbař nepraštil o sloupek, asi.
http://zpravy.idnes.cz/foto.aspx?r=krimi&c=A110715_203636_praha-zpravy_cen&foto=BRM3c7d40_tri.JPG
Nepleťte se! To není věc umístění dopravního značení, ale otázka údržby silnice (spíš Údržby silnic příslušného kraje, popř. příslušného správce komunikace).
Přísnější postih, nic nepůsobí na zbystření smyslů lépe.
Jak to ten psycholog umí správně prodat. Normálně tu zdejší čtenáři - autaři nadávají na zbytečně zúžené ulice, snižování počtu jízdních pruhů a zbytečné příčné prahy, ale když jim to pan psycholog správně podá, tak mu za to ještě vespolek tleskají, jak to těm úředníkům nandal. A ještě přijde s tím geniálním nápadem sázet stromořadí těsně vedle vozovky: asi pana psychologa mrzí, že školáci a důchodci, kteří se chystají vběhnout do vozovky, jsou takhle bez stromů moc zdálky vidět, zatímco když jsou schovaní mezi stromy, posiluje to u řidičů pocit odpovědnosti.
Zelený pruh není jen stromořadí, ale i trávník nebo keře o půlmetrové výšce. A ty mají kromě psychologického efektu i efekt ekologický - chytají prach a velmi výrazně tlumí hluk.
Milý pane psychologu, úpravu provozu na pozemních komunikacích nižších tříd (II, III a místní komunikace) stanoví obecní úřad obce s rozšířenou působností, což je orgán přenesené působnosti státu. O dopravním značení tedy všude (kromě účelových komunikací) rozhoduje stát. Myslíte si, že pokud správní rozhodování bude místo státních správních orgánů dělat ozbrojený bezpečnostní sbor, že pak o tom v celé republice bude rozhodovat jeden a tentýž policajt? To aby měl hlavu jako pátrací balón. Nikoliv, i za policii to budou dělat jednotlivá oblastní pracoviště a v nich jednotliví úředníci, z nichž každý bude mít jiný přístup, jiné zkušenosti, jiné preference. Tak tomu bude i kdyby o dopravním značení rozhodovala armáda, rozvědka nebo komu všemu by to nějaký zelený mozek byl schopen svěřit. Co takhle kdyby o dopravním značení rozhodovala záchranná nebo pohřební služba, když byste chtěl někoho, kdo má nejvíce zkušeností s následky dopravních nehod?
Větší legislativní problém je s tím, že od roku 2001 úřady rozhodují jen o "místní a přechodné úpravě provozu dopravními značkami..." Takže o těch dopravních značkách, které neupravují provoz, ale pouze informují nebo varují, vlastně dnes není pověřen rozhodovat nikdo. Ale tato mezera v zákoně evidentně nikomu nevadí, protože typičtí policajti, úředníci a řidiči jsou stejně prosťáčci, kteří se řídí víc jakýmisi tradičními výklady než skutečným zněním zákonů.
§61 odst. 2 zák. č. 361/2000Sb: "Místní úprava provozu na pozemních komunikacích je úprava provozu na pozemních komunikacích provedená dopravními značkami.....", a to bez rozlišení druhu dopravních značek!!!
Takže 2. odstavec Vašeho příspěvku je blábol z neznalosti.....
Souhlasím že zodpovědnost a pravomoce obcí za osazování značek (PČR jim jen doporučuje) je hloupost. Spíš se divím, že tu není ještě větší paskvil. Značky "obec" umístěné kilometr před zástavbou nebo omezení rychlosti 30km/h v nesmyslných místech stejně většina řidičů nebere moc vážně.
K tomu by hlavně bylo třeba, aby za každé rozhodnutí byl někdo odpovědný - aby byl pasport dopravního značení veřejně přístupný a u aby u každé dopravní značky v něm bylo přesně uvedeno, kdo, kdy, z jakého podnětu a s jakým odůvodněním o ní rozhodl, jak se vypořádal s námitkami a jakým způsobem lze toto rozhodnutí zvrátit, odvolat se atd. Tedy svěřit rozhodování civilním odborným úřadům byl správný krok, jen je třeba pokračovat. Nejsme vojenská diktatura, aby o občanských záležitostech rozhodovala policie, která na vlastní odpovědnost vůbec není zvyklá.
A co takhle výrazně zvětšit rozměr značek, hlavně těch nejdůležitějších? Aby si jich řidiči opravdu všimli. 314
Už se stalo. Větší rozměry už by byly kontraproduktivní, značky by pak zakrývaly silnici i výhled a řidiči by se taková značka ani nevešla do zorného pole, takže by ji musel číst po částech.
A proto budou další značky pozor (žáby, kanci, srny, jeleni, zajíci,jezevci a možná i tetřev hlušec)
a přitom ta nejdůležitější - blbcům vjezd zakázán - chybí :D
Tak takovyhle rozhovor v mediu typu iDnes.. smekam. Lupa ma ode mne male, bezvyznamne, plus.
Plus, je skvele videt, ze ne kazdy, kdo je oznacen za experta je idi...
Tak jsem si vzpomnl na vtip:
Cikán se učí řídit v autoškole a při cvičné jízdě mu instruktor říká
- Viděl jste tu značku?
- Viděl.
- A jaká to byla?
- Ocelóva. Mám se pro ni vrátit?
Já to teda znám s hliníkovou.
Souhlasím, ten člověk má v mnohém pravdu. Značky by se měly dávat s rozumem, měli by o nich rozhodovat jak obce, tak policie. Je zbytečné dávat v místě, kde se jezdí pomalu např. značku "Dej přednost v jízdě", ale to se taky na to místo musí někdo nejdřív podívat a vyhodnotit, jak se tam jezdí. Ono když je řidič na širší silnici a má dát přednost zprava podle pravidla pravé ruky někomu, kdo jede po menší silnici, je pravděpodobné, že to neudělá. Proč? Protože psychologicky se domnívá, že je na hlavní. Pak je lepší, když tam ta značka je. V místě, kde jsou silnice stejné, je to ale zbytečné. Prostě v téhle oblasti není možné zobecňovat, vždy je potřeba přihlížet k místním podmínkám a situaci.