Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič jel Jesenickem na letních pneumatikách, narazil do stromu a auta

O tom, že se v první polovině ledna nevyplácí jezdit po Jesenicku na letních pneumatikách, se přesvědčil v pondělí senior za volantem Škody Octavia. Jízda totiž skončila smykem a nárazy do stromu a dalšího auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D70e36n43i15s 11W26i70t64z26k81u 3443391379217

klasický pYrát a ještě na letních,kdyby za ním jela nová neoznačená policejní oktávka, tak ho mohla rovnou změřit a to je tak všechno

+2/0
13.1.2016 5:19

A50l76e14x62a67n16d84r 41Š40í15r 5471240293

Ty sugestivní popisky k fotkám - "Lednová jízda na letních pneumatikách!?" Jeden by čekal minus deset a na silnici zledovatělý sníh. Na fotkách je ale vidět zcela suchá silnice, a teplota podle zpráv meteo asi 5 nad nulou. To věru nejsou podmínky pro zimní pneu. Prostě jel moc rychle, jako ty desítky ostatních, co se nabourali na zimních a o kterých se nepíše.

+8/0
12.1.2016 22:44

F16r78a49n70t45i24š73e23k 41E35l37i72á51š 6327173415386

V zimě by měly i socky používat zimní pneumatiky.

0/−2
13.1.2016 8:18

M50a77r78e29k 17H63r28u86b35y 6287342381958

Slava, konecne v tech vsech bourackch nasli redaktori jednoho chudaka na letnich :-P

Jinak by to snad vypadalo, ze se da bourat i stemi superbezpecnymi zimnimi ;-)

+4/0
12.1.2016 22:24

A38l66e86x95a63n84d75r 21Š98í24r 5631970183

Samozřejmě - proč by nejel na letních, když bylo 5 nad nulou?

0/0
12.1.2016 22:38

F51r75a88n25t83i77š98e11k 63E69l45i98á97š 6257313825196

Pod 7 nad nulou by se měly užívat zimní.

0/−1
13.1.2016 8:19

V94l49a83s45t96i70m85i54l 67P31r65a27u51s 6624240316984

M+S = marast and sajrajt

0/0
12.1.2016 21:54

E21d52u97a20r44d 56B39l93a74z95e51k 1963640685545

No a ostatní co havarovali dneska měli zimní a přesto havarovali Takže na zimních havarovala většina! :-P Neb stejnak nevyužili lepší přilnavost na náledí k bezpečnější jídě, ale krychlejší o to :-( Jak je to relativní ;-)

+4/−1
12.1.2016 18:28

J37a89n 28V24e23r72n53e15r 2125707250

Nikdo netvrdí, že jsou zimáky samospasitelné.

Ovšem nikdo nespočítá kolik lidí dnes dojelo v pořádku a kdyby měli letní tak by třeba havarovalo. ;-)

+2/−3
12.1.2016 20:36

V56l43a83d21i17s30l77a98v 13N78o84h97e60j92l 7548507328731

to sou ti nejrozumnejsi lidi se zkusenostma, bez mladicke nerozvaznosti, kteri jsou nam vzdy prikladem, zejo. :-P

+2/0
12.1.2016 17:42

P44a57t12r61i20k 89K61o43u10b17a 3352662460955

jo a pri tom pravidelne ti nejhorsi ridici.

0/0
12.1.2016 18:14

F49r28a98n94t20i62š88e30k 29E65l65i75á52š 6907673315686

Kritizovat bychom měli, pokud najedeme alespoň milion bez jakékoli nehody.

0/0
13.1.2016 8:23

J32a31r40e66k 22W23o93l32f 5930599720

Škoda poctivé rotačky 1,9 TDi! R^

0/0
12.1.2016 17:34

M29a69r72e45k 41H87r58u42b92y 6587392681838

Stejne skonci v Ackach jako lehce tukla, po duchodci (a tentokrat to bude i zcasti pravda ;-))

+1/0
12.1.2016 22:24

P24e38t46r 95H44o46r70á75k 1789483139454

V zimě ovšem končí mimo vozovku mnohem více řidičů na zimních gumách. A rád bych, aby o tom vždy byl článek.

+9/−1
12.1.2016 17:33

P16a39t36r15i14k 71K26o12u26b11a 3592912290435

Mas jich tady asi tisic.

+1/−2
12.1.2016 17:33

E63d41u34a37r19d 91B62l56a52z83e75k 1973870565885

Ale kdepak, nepíší, že havarovali na takovém a takovém druhu pneu :-P

+3/0
12.1.2016 18:29

F96r49a30n69t10i35š58e32k 37E87l85i23á65š 6677223785546

Je vyšší pravděpodobnost, že ke smyku dojde na letních.

+1/0
13.1.2016 8:21

P75a10t82r38i50k 50K39o20u82b58a 3852522390165

Tos toho usetril za pneu co? Dobre ti tak.

Kdyby hloupost nadnasela, tak je pulka buranskeho naroda v lufte.

+1/−7
12.1.2016 17:31

D83a68d23a28k 60P38e31t28r 7181140194968

Na Jesenicku v zimě na letních? Bóžinku, to je pako.

+2/−3
12.1.2016 17:30

A49l32e78x95a88n39d15r 30Š31í86r 5721590563

5 stupňů nad nulou - to není zima na zimní pneumatiky.

+1/0
12.1.2016 22:37

J98a90r58o27s75l71a79v 97Z80a12p53l52e48t61a49l 9337578912786

tak toho si pojišťovna vychutná...;-)

+3/−1
12.1.2016 17:28

J28i52n11d16ř41i85c69h 56Š46k18o83p96e95k 4625711610475

no jestli na silnici nebyl sníh/náledí námraza, nebyla taková předpověď nebo nebyl úsek za značkou zimní výbavat, tak pojišťovna nárok na krácení nemá

+4/0
12.1.2016 20:12

J71i10ř41í 41R39a98m67e30š 8346534500762

vcera jedu do prace skrz les a led v zatcce. zachranily me continental conti 850 ts sport zimni sada.

0/0
12.1.2016 17:16

L64i95b73o94r 93B40l13á96h83a 6279406163

Mně se letos v podobných podmínkách výborně osvědčily Nokian WR D-4. :-)

0/0
12.1.2016 18:05

M25a42r88t96i14n 57L88a75c10o 7113606568

Na ĽADE nefungujú žiadne pneumatiky. Zimné sa označujú M+S, mud+snow, blato a sneh. Nie ĽAD.

+3/0
12.1.2016 19:48

J59i46n88d53ř42i85c16h 42Š28k78o80p21e20k 4125111310685

M+S jsou zimní jen z pohledu zákona. Jinak to pravé zimáky nejsou, ty se totiž označují sněhovou vločkou

+1/0
12.1.2016 20:13

J63a63r53o69s35l26a96v 20L70e26b76e63d73a 3766629457260

Hlavně je v tom děsnej brajgl.

Označení M+S je jedinou právně platnou evropskou značkou pro označení zimní pneumatiky. Jen jaksi chybí zkušební postup v rámci typového osvědčení pneumatik...

Ty s původně americkou vločkou (a třemi horami) by měly být "zimnější" = musí splňovat index přilnavosti na sněhu. Má to ovšem drobný zádrhel, že vločka je chráněná značka, takže ji nemůže použít výrobce, který není členem WdK nebo ETRMA (asociace).

+2/0
12.1.2016 20:50

P44e57t51r 58R64u96m21p96l86i45k 4609767859113

doufám, že potom napíšete kolik ho ta sranda bude stát.

0/0
12.1.2016 17:15

L55e66o17p46o47l16d 86H34o30r91á43k 4702698389782

Doufám, že škodu poškozenému zaplatí pojišťovna a bude si na viníkovi vymáhat sama.

0/−1
12.1.2016 16:59

J54a12n 27B75u92c66h53a79r 9199971652426

Smůla, že jel na Jesenicku. Tam se za to věší, i když sníh zrovna není :-)

+3/0
12.1.2016 16:54

J71a47n 79S45v43e83t24l31i96k 8667409259389

A co teprve na Bruntálsku. Tomáš "vsákneš se do mě jako déšť" se tam bál jet i vystupovat.

+2/0
12.1.2016 17:29

J39a20n 36B59u25c92h37a82r 9289421432426

Taky měl kliku, že neměl BMW, Audi nebo tak něco... to by mu taky dali sežrat :-)

0/0
12.1.2016 18:40

J10a92n 43M12a85t96ě47j81k73a 4242854497

Bruntál, to drsný kraj i v létě, já bych tam nejel snad nikdy. Naštěstí ani nemusím.

0/0
13.1.2016 13:23

D55a98v86i54d 17T80o86m71a12n 9465637562267

Témata: Jeseník, Olomoucký kraj, Alkohol, Jeseníky, lázně, Letní pneumatiky

A alkohol je tam proc? :-P

+3/0
12.1.2016 16:28

K30a92r14e37l 59W52a15t46z12k42o 9906797297206

Na letňálách se dá jezdi v zimě normálně, jen opatrněji. Bejvávali doby kdy měl zimáky málokdo a nemám pocit že by bylo víc nehod, je to spíš naopak.

+12/−1
12.1.2016 16:11

M69a91r43t64i24n 34P85r13a26c16h81a74ř 9465549

Určitě tenkrát bývávalo méně nehod - hlavně proto, že jezdilo asi 100x méně aut.

+4/−6
12.1.2016 16:13

K70a40r62e39l 86W84a65t13z42k53o 9236717807136

Jasně že dnes jezdí víc aut, ale procentuálně to bylo lepší. Hlavně nejezdili šílenci v silných autech.

+2/−3
12.1.2016 16:22

J53i66ř95í 74P86e70l27n78á68ř 6815483316409

Jen tak pro zajímavost - o jaké době je řeč a kdo je šílenec v silném autě?

+2/0
12.1.2016 16:28

K27a76r97e54l 83W15a59t74z71k78o 9616917447546

Vidím to denně na silnicích co si někteří dovolují, hlavně řidiči silných aut co nejsou ještě vyježděný. Běžné předjíždění na plné čáře, na horizontu, před nepřehlednou zatáčkou a pod. O rychlosti a přejížděním přejezdu na červenou raději pomlčím. Tohle opravdu dřív nebývalo a řidiči k sobě byli o poznání ohleduplnější.

+1/−1
12.1.2016 16:39

L65i58b88o50r 52B52l81á58h58a 6199176873

Já jsem ještě nevyježděný řidič - mám 23 let, papíry mám jen 3 roky + pár týdnů navíc, mám naježděno necelých 90 000km po CZ, SK, A, H, SRB, MNE, AL - většinou cesty do práce + vodácké a cestovatelské výpravy, vlastním necelý rok relativně silné auto (starší benzínový kombík Volvo o 140 koních, upozorňuju že jsem si na něj vydělal sám, rodiče ani jiní příbuzní mi ho neplatili, předtím jsem jezdil s rodinnou Felicií 1.3MPI a Octávkou 1 1.6MPI) a většinou mne „vyprasí“ - stylem, jaký popisujete - slabší auta: votuněný VW/jiná koncernovka a sem tam nějaká naftová jedničková nebo dvojková oktávka (naftová soudím podle dýmu a smradu), vyjímečně někdo s jiným autem. A nejsou to vždy jen mladí, kolikrát to jsou muži ve středních letech (čas od času se potom s dotyčnými potkáme - semafory, v pruzích vedle sebe, parkoviště, benzinky...).

Jinak pracuji jako zabezpečovák a při údržbě přejezdů pozoruju, kdože nám to nejčastěji projíždí červená světla: jsou to zejména chlapi 30-50 let nezávisle na značce auta, potom ženské s malými auty a až za nima jsou mladí a nevybouření. Tož asi tak. :-)

Dovolím si připomenout, že když blikají červená světla tak na přejezd nesmíte vjet - jediná výjimka je jen tehdy, pokud vám to dovolí železničář ve službě. To necílím zrovna na vás, ale říkám to všeobecně, neboť spousta výmluv zní „ale já myslel že když jste okolo přejezdu v tom oranžovým, že si to udržujete a já můžu jet“. Je to pak o nervy naše i strojvedoucích...

Perlička z nedávna: Kolega byl na údržbě přestavníků kousek od vjezdových návěstidel, asi 20 metrů od něj místní hojně přelézají koleje (dvoukolejka s hustým provozem a rychlostí 90km/h) a paní povídá asi 5tiletému děcku: „Tady sám chodit nemůžeš rozumíš? Tady můžeš chodit jenom se mnou.“ Svým způsobem je to dost smutný, že se překračování zákazu děcka učí už od mala...

+2/0
12.1.2016 18:39

K75a37r90e70l 80W89a65t54z47k35o 9436977397656

Souhlasím s Vámi, napsal jsem to příliš všeobecně. Ten kdo si na auto vydělal svojí prací zná cenu peněz. Ne každý mladík machruje svým sebevědomím že v rychlosti vše zvládne a ne každý starší řidič nebo řidič je ukázněný. Je to případ od případu.

0/0
12.1.2016 20:55

P31e38t80r 86D44v82o52ř26á61k 5304785409956

Nemáte pravdu pane Watzko, tady je to v absolutních číslech po přepočtu na počet aut by nehodovost byla +- stejná, počet usmrcených je dnes výratně nižší.

http://www.czrso.cz/clanky/vseobecny-vyvoj-nehodovosti-na-pozemnich-komunikacich/

0/0
12.1.2016 17:09

J78i57ř67í 27P87e47l95n39á32ř 6825113976709

Jak se to vezme. Na sněhu dnešní letní pneumatika prostě trakci nemá, protože vypadá úplně jinak, něž když "bejvávaly doby" Ovšem ve všech ostatních případech a zvlášť když ta silnice vypadá jako na obrázku, se na ní v zimě jezdit dá.

+8/0
12.1.2016 16:19

K36a89r16e39l 24W90a21t85z31k53o 9776717747346

Samozřejmě, ale podle obutí a jiným okolnostem musím podle toho přizpůsobit jízdu.

0/0
12.1.2016 16:27

V44á59c75l70a90v 49V92a85n95ě79k 3172555602427

Dobrý den , ANO , od listopadu mám na letních najeto +/- 5000 km .

V klidu , ale bydlím a jezdím kolem Plzně a Prahy

0/0
12.1.2016 17:06

P36a97t55r79i87k 72K55o62u19b31a 3152872290205

Kazdej nejezdi jednou mesicne o vikendu do Penny a zpet jako vy

Jedna hloupost vetsi jak druha co tady plodite.

0/0
12.1.2016 17:33

E56d13u89a55r22d 23B61l79a56z21e19k 1573770495925

přesně tak! Stejnak mnozí!!! se zimákama je využijí nikoliv k bezpečnější jízdě, ale o to k rychlejší... :-(

+2/0
12.1.2016 18:31

J36i31n68d39ř77i59c32h 97Š96k82o12p77e80k 4495531650135

dříve byly univerzály více měkčí, proto se na nich dalo v zimě jezdit bez problémů

Navíc auta s motorem vzadu a pohonem zadní nápravy vyjedou více než předohraby (to je prostě fyzikální důvod)

+1/0
12.1.2016 20:14

J30i82ř39í 92P88e61l42n47á80ř 6555513436709

Tak to je opravdu hustě hrubě zasněžená silnice, že by pomalu neprojela ani rolba. Na tu by vyjel na letních pneumatikách jenom blázen... ;-D

+21/0
12.1.2016 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.