Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič jel Jesenickem na letních pneumatikách, narazil do stromu a auta

O tom, že se v první polovině ledna nevyplácí jezdit po Jesenicku na letních pneumatikách, se přesvědčil v pondělí senior za volantem Škody Octavia. Jízda totiž skončila smykem a nárazy do stromu a dalšího auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D39e43n78i51s 97W48i31t86z81k11u 3793231849587

klasický pYrát a ještě na letních,kdyby za ním jela nová neoznačená policejní oktávka, tak ho mohla rovnou změřit a to je tak všechno

+2/0
13.1.2016 5:19

A85l49e17x57a24n77d51r 35Š82í72r 5681120603

Ty sugestivní popisky k fotkám - "Lednová jízda na letních pneumatikách!?" Jeden by čekal minus deset a na silnici zledovatělý sníh. Na fotkách je ale vidět zcela suchá silnice, a teplota podle zpráv meteo asi 5 nad nulou. To věru nejsou podmínky pro zimní pneu. Prostě jel moc rychle, jako ty desítky ostatních, co se nabourali na zimních a o kterých se nepíše.

+8/0
12.1.2016 22:44

F39r65a44n73t48i48š83e22k 29E29l72i68á40š 6477653385236

V zimě by měly i socky používat zimní pneumatiky.

0/−2
13.1.2016 8:18

M12a52r66e37k 22H15r83u46b17y 6107772131598

Slava, konecne v tech vsech bourackch nasli redaktori jednoho chudaka na letnich :-P

Jinak by to snad vypadalo, ze se da bourat i stemi superbezpecnymi zimnimi ;-)

+4/0
12.1.2016 22:24

A16l82e95x87a90n30d46r 37Š40í74r 5101460653

Samozřejmě - proč by nejel na letních, když bylo 5 nad nulou?

0/0
12.1.2016 22:38

F30r44a88n83t40i84š95e68k 69E25l45i32á27š 6607603375416

Pod 7 nad nulou by se měly užívat zimní.

0/−1
13.1.2016 8:19

V48l15a18s69t23i89m72i52l 55P45r90a85u70s 6774650906554

M+S = marast and sajrajt

0/0
12.1.2016 21:54

E83d49u56a33r68d 91B16l89a45z66e60k 1643730685855

No a ostatní co havarovali dneska měli zimní a přesto havarovali Takže na zimních havarovala většina! :-P Neb stejnak nevyužili lepší přilnavost na náledí k bezpečnější jídě, ale krychlejší o to :-( Jak je to relativní ;-)

+4/−1
12.1.2016 18:28

J10a98n 36V93e38r94n17e53r 2265407840

Nikdo netvrdí, že jsou zimáky samospasitelné.

Ovšem nikdo nespočítá kolik lidí dnes dojelo v pořádku a kdyby měli letní tak by třeba havarovalo. ;-)

+2/−3
12.1.2016 20:36

V49l15a82d97i47s78l41a70v 76N20o79h17e78j22l 7118787768321

to sou ti nejrozumnejsi lidi se zkusenostma, bez mladicke nerozvaznosti, kteri jsou nam vzdy prikladem, zejo. :-P

+2/0
12.1.2016 17:42

P21a87t81r76i14k 84K71o51u71b61a 3592762940405

jo a pri tom pravidelne ti nejhorsi ridici.

0/0
12.1.2016 18:14

F92r83a52n11t17i47š29e80k 32E12l91i75á29š 6917563805376

Kritizovat bychom měli, pokud najedeme alespoň milion bez jakékoli nehody.

0/0
13.1.2016 8:23

J26a40r30e14k 52W12o72l10f 5960369940

Škoda poctivé rotačky 1,9 TDi! R^

0/0
12.1.2016 17:34

M16a78r20e10k 24H49r24u94b69y 6987702381128

Stejne skonci v Ackach jako lehce tukla, po duchodci (a tentokrat to bude i zcasti pravda ;-))

+1/0
12.1.2016 22:24

P39e64t78r 83H38o65r79á93k 1909343439454

V zimě ovšem končí mimo vozovku mnohem více řidičů na zimních gumách. A rád bych, aby o tom vždy byl článek.

+9/−1
12.1.2016 17:33

P73a35t50r80i79k 11K19o21u34b74a 3532912910605

Mas jich tady asi tisic.

+1/−2
12.1.2016 17:33

E79d76u61a21r37d 54B11l28a73z86e33k 1873700415555

Ale kdepak, nepíší, že havarovali na takovém a takovém druhu pneu :-P

+3/0
12.1.2016 18:29

F10r25a53n76t63i50š23e72k 23E89l96i61á27š 6777643215866

Je vyšší pravděpodobnost, že ke smyku dojde na letních.

+1/0
13.1.2016 8:21

P91a77t84r12i42k 78K96o87u44b55a 3612622560905

Tos toho usetril za pneu co? Dobre ti tak.

Kdyby hloupost nadnasela, tak je pulka buranskeho naroda v lufte.

+1/−7
12.1.2016 17:31

D40a77d64a33k 58P98e24t37r 7201660134488

Na Jesenicku v zimě na letních? Bóžinku, to je pako.

+2/−3
12.1.2016 17:30

A31l39e92x82a49n18d75r 46Š95í91r 5551530673

5 stupňů nad nulou - to není zima na zimní pneumatiky.

+1/0
12.1.2016 22:37

J46a56r88o29s93l61a20v 65Z97a66p83l62e54t16a21l 9717638672286

tak toho si pojišťovna vychutná...;-)

+3/−1
12.1.2016 17:28

J97i93n57d66ř93i60c16h 52Š86k20o94p47e31k 4205641220515

no jestli na silnici nebyl sníh/náledí námraza, nebyla taková předpověď nebo nebyl úsek za značkou zimní výbavat, tak pojišťovna nárok na krácení nemá

+4/0
12.1.2016 20:12

J35i18ř25í 15R92a81m32e72š 8196304940122

vcera jedu do prace skrz les a led v zatcce. zachranily me continental conti 850 ts sport zimni sada.

0/0
12.1.2016 17:16

L63i73b41o34r 36B55l73á87h89a 6939676863

Mně se letos v podobných podmínkách výborně osvědčily Nokian WR D-4. :-)

0/0
12.1.2016 18:05

M18a33r55t13i28n 61L51a88c93o 7683456548

Na ĽADE nefungujú žiadne pneumatiky. Zimné sa označujú M+S, mud+snow, blato a sneh. Nie ĽAD.

+3/0
12.1.2016 19:48

J51i23n14d21ř35i93c84h 40Š21k50o32p45e62k 4235931640905

M+S jsou zimní jen z pohledu zákona. Jinak to pravé zimáky nejsou, ty se totiž označují sněhovou vločkou

+1/0
12.1.2016 20:13

J33a61r41o50s38l95a69v 36L28e53b56e77d15a 3176949387850

Hlavně je v tom děsnej brajgl.

Označení M+S je jedinou právně platnou evropskou značkou pro označení zimní pneumatiky. Jen jaksi chybí zkušební postup v rámci typového osvědčení pneumatik...

Ty s původně americkou vločkou (a třemi horami) by měly být "zimnější" = musí splňovat index přilnavosti na sněhu. Má to ovšem drobný zádrhel, že vločka je chráněná značka, takže ji nemůže použít výrobce, který není členem WdK nebo ETRMA (asociace).

+2/0
12.1.2016 20:50

P81e22t50r 61R62u94m18p36l75i67k 4109197509153

doufám, že potom napíšete kolik ho ta sranda bude stát.

0/0
12.1.2016 17:15

L66e85o96p69o17l14d 14H23o27r44á84k 4162508379622

Doufám, že škodu poškozenému zaplatí pojišťovna a bude si na viníkovi vymáhat sama.

0/−1
12.1.2016 16:59

J15a42n 36B17u75c40h80a24r 9399701652326

Smůla, že jel na Jesenicku. Tam se za to věší, i když sníh zrovna není :-)

+3/0
12.1.2016 16:54

J23a61n 38S68v26e77t47l89i90k 8187469879339

A co teprve na Bruntálsku. Tomáš "vsákneš se do mě jako déšť" se tam bál jet i vystupovat.

+2/0
12.1.2016 17:29

J80a68n 94B15u75c55h54a79r 9739701342726

Taky měl kliku, že neměl BMW, Audi nebo tak něco... to by mu taky dali sežrat :-)

0/0
12.1.2016 18:40

J11a73n 73M84a71t67ě98j50k80a 4902604877

Bruntál, to drsný kraj i v létě, já bych tam nejel snad nikdy. Naštěstí ani nemusím.

0/0
13.1.2016 13:23

D74a67v37i12d 47T70o96m95a48n 9825937712857

Témata: Jeseník, Olomoucký kraj, Alkohol, Jeseníky, lázně, Letní pneumatiky

A alkohol je tam proc? :-P

+3/0
12.1.2016 16:28

K18a62r24e20l 52W48a90t14z94k25o 9136737147286

Na letňálách se dá jezdi v zimě normálně, jen opatrněji. Bejvávali doby kdy měl zimáky málokdo a nemám pocit že by bylo víc nehod, je to spíš naopak.

+12/−1
12.1.2016 16:11

M50a47r46t52i89n 17P16r39a18c27h52a41ř 9135739

Určitě tenkrát bývávalo méně nehod - hlavně proto, že jezdilo asi 100x méně aut.

+4/−6
12.1.2016 16:13

K37a34r28e78l 11W98a62t14z83k39o 9386527697836

Jasně že dnes jezdí víc aut, ale procentuálně to bylo lepší. Hlavně nejezdili šílenci v silných autech.

+2/−3
12.1.2016 16:22

J79i52ř33í 37P43e51l55n57á12ř 6405143646789

Jen tak pro zajímavost - o jaké době je řeč a kdo je šílenec v silném autě?

+2/0
12.1.2016 16:28

K77a54r95e67l 20W45a27t75z70k95o 9346717147656

Vidím to denně na silnicích co si někteří dovolují, hlavně řidiči silných aut co nejsou ještě vyježděný. Běžné předjíždění na plné čáře, na horizontu, před nepřehlednou zatáčkou a pod. O rychlosti a přejížděním přejezdu na červenou raději pomlčím. Tohle opravdu dřív nebývalo a řidiči k sobě byli o poznání ohleduplnější.

+1/−1
12.1.2016 16:39

L45i62b17o24r 46B47l32á59h64a 6939256973

Já jsem ještě nevyježděný řidič - mám 23 let, papíry mám jen 3 roky + pár týdnů navíc, mám naježděno necelých 90 000km po CZ, SK, A, H, SRB, MNE, AL - většinou cesty do práce + vodácké a cestovatelské výpravy, vlastním necelý rok relativně silné auto (starší benzínový kombík Volvo o 140 koních, upozorňuju že jsem si na něj vydělal sám, rodiče ani jiní příbuzní mi ho neplatili, předtím jsem jezdil s rodinnou Felicií 1.3MPI a Octávkou 1 1.6MPI) a většinou mne „vyprasí“ - stylem, jaký popisujete - slabší auta: votuněný VW/jiná koncernovka a sem tam nějaká naftová jedničková nebo dvojková oktávka (naftová soudím podle dýmu a smradu), vyjímečně někdo s jiným autem. A nejsou to vždy jen mladí, kolikrát to jsou muži ve středních letech (čas od času se potom s dotyčnými potkáme - semafory, v pruzích vedle sebe, parkoviště, benzinky...).

Jinak pracuji jako zabezpečovák a při údržbě přejezdů pozoruju, kdože nám to nejčastěji projíždí červená světla: jsou to zejména chlapi 30-50 let nezávisle na značce auta, potom ženské s malými auty a až za nima jsou mladí a nevybouření. Tož asi tak. :-)

Dovolím si připomenout, že když blikají červená světla tak na přejezd nesmíte vjet - jediná výjimka je jen tehdy, pokud vám to dovolí železničář ve službě. To necílím zrovna na vás, ale říkám to všeobecně, neboť spousta výmluv zní „ale já myslel že když jste okolo přejezdu v tom oranžovým, že si to udržujete a já můžu jet“. Je to pak o nervy naše i strojvedoucích...

Perlička z nedávna: Kolega byl na údržbě přestavníků kousek od vjezdových návěstidel, asi 20 metrů od něj místní hojně přelézají koleje (dvoukolejka s hustým provozem a rychlostí 90km/h) a paní povídá asi 5tiletému děcku: „Tady sám chodit nemůžeš rozumíš? Tady můžeš chodit jenom se mnou.“ Svým způsobem je to dost smutný, že se překračování zákazu děcka učí už od mala...

+2/0
12.1.2016 18:39

K60a27r79e32l 87W74a46t30z84k59o 9866717277176

Souhlasím s Vámi, napsal jsem to příliš všeobecně. Ten kdo si na auto vydělal svojí prací zná cenu peněz. Ne každý mladík machruje svým sebevědomím že v rychlosti vše zvládne a ne každý starší řidič nebo řidič je ukázněný. Je to případ od případu.

0/0
12.1.2016 20:55

P51e18t19r 55D98v64o39ř85á20k 5944935259666

Nemáte pravdu pane Watzko, tady je to v absolutních číslech po přepočtu na počet aut by nehodovost byla +- stejná, počet usmrcených je dnes výratně nižší.

http://www.czrso.cz/clanky/vseobecny-vyvoj-nehodovosti-na-pozemnich-komunikacich/

0/0
12.1.2016 17:09

J26i55ř28í 89P12e51l22n83á10ř 6955483186589

Jak se to vezme. Na sněhu dnešní letní pneumatika prostě trakci nemá, protože vypadá úplně jinak, něž když "bejvávaly doby" Ovšem ve všech ostatních případech a zvlášť když ta silnice vypadá jako na obrázku, se na ní v zimě jezdit dá.

+8/0
12.1.2016 16:19

K34a83r79e85l 75W45a95t39z94k24o 9506187937596

Samozřejmě, ale podle obutí a jiným okolnostem musím podle toho přizpůsobit jízdu.

0/0
12.1.2016 16:27

V68á73c16l83a37v 71V17a29n73ě66k 3692835292157

Dobrý den , ANO , od listopadu mám na letních najeto +/- 5000 km .

V klidu , ale bydlím a jezdím kolem Plzně a Prahy

0/0
12.1.2016 17:06

P32a51t22r69i47k 50K40o55u15b34a 3282582280375

Kazdej nejezdi jednou mesicne o vikendu do Penny a zpet jako vy

Jedna hloupost vetsi jak druha co tady plodite.

0/0
12.1.2016 17:33

E31d41u76a80r18d 91B53l19a92z21e20k 1463510145195

přesně tak! Stejnak mnozí!!! se zimákama je využijí nikoliv k bezpečnější jízdě, ale o to k rychlejší... :-(

+2/0
12.1.2016 18:31

J23i26n90d26ř90i16c52h 12Š79k70o53p29e22k 4675811640785

dříve byly univerzály více měkčí, proto se na nich dalo v zimě jezdit bez problémů

Navíc auta s motorem vzadu a pohonem zadní nápravy vyjedou více než předohraby (to je prostě fyzikální důvod)

+1/0
12.1.2016 20:14

J52i78ř97í 42P88e87l75n36á61ř 6225583106589

Tak to je opravdu hustě hrubě zasněžená silnice, že by pomalu neprojela ani rolba. Na tu by vyjel na letních pneumatikách jenom blázen... ;-D

+21/0
12.1.2016 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.