Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči neumějí reagovat na počasí. Není kde trénovat, upozorňuje expert

Nezkušenost, pramenící ovšem i z nedostatku tréninkových ploch, ale také neochota řidičů přizpůsobit styl jízdy aktuálnímu počasí. Takové jsou podle dopravního experta příčiny řady lednových nehod v Olomouckém kraji. Podle meteorologů přitom v následujících dnech počasí řidiče ještě pořádně vyzkouší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M97i26r60o72s21l49a54v 12S55t90e33i19n45e63r 6618154193965

Nejlépe se naučíte sledovat stav vozovky a počasí na motorce. Pokud to přežijete, víte, co udělá vhkost na poklopu kanálu nebo na kolejích, náledí nebo jenom bláto z traktoru.

Kavalírské starty a klopené zatáčky vás rychle přejdou na písku nebo na olejových skvrnách.

0/0
29.1.2016 17:25

S18t65a78n57i28s60l71a12v 73J30a42n23c20z71i48n50s18k63ý 6958145691255

Se mi zdá, že řidiči zapoměli na základní fyzikální zákony a výrobci vozidel je v této naivitě utvrzují, když říkají, že s ABS a ESP jsou proti smyku imunní.

0/0
25.1.2016 20:40

J35a50r41o26s60l54a77v 16V98e54r47n71e68r 8401521505972

Není kde trénovat .... . To je vtip že? Ať lidi jezdí víc v klidu a bude to lepší. Když se na to necítí ať jedou autobusem.

0/0
25.1.2016 9:21

R98a10d19e74k 33J68a42h79n 8616697945545

...tři centimetry a u Muzea čtyři.:-):-)

To máte zato, že se smějete Pražákům. Teď si představte, že tudy pojede 70.000 aut denně, jako u Muzea. To je 2900 za hodinu a 48 za minutu, jedno za vteřinu. Vlastně bych ani nechtěl vědět, jak by to dopadlo.

0/0
24.1.2016 1:57

R97a18d14o36m91í40r 38V25a11v98r26e33č67k31a 7871749485133

V Praze už by byl rondl dávno zavřený. ;-D

0/0
26.1.2016 7:47

R18a97d67e65k 96J13a60h50n 8116807975465

Nebyl.

0/0
26.1.2016 8:06

M98a84r82t61i11n 45J42i45r76o10u23s35e95k 7106825845178

Dokud jsem bydlel v Černém Dole, bývalo mou oblíbenou zábavou při cigaretce pozorovat lufťáky, co přijeli do hor zoufale hrabat a túrovat svá vozidla za ukrutného nadávání, kde jsou silničáři. ;-D Že měli obuté slicky a s takovou výbavou se do hor prostě nejezdí je nenapadlo.

0/0
23.1.2016 23:19

M12a79r67e41k 57H61r96u86b42y 6217112741508

Trosku je problem se smlouvami na udrzbu. Vetsi mesta zacinaji uklizet az po skonceni snezeni - takze kdyz snezi nekolik dni, k sypacum uz se nikdo nedostane :-P

0/0
23.1.2016 23:16

K39a56r26e63l 98L41o50p15a29t52a 8416127351187

No nevím, ale podle toho jak tam bruslí vlastně úplně každý a to nejezdí až na pár střelců nijak rychle, tam je buď totálně debilní povrch vozovky nebo led. Takže bych to asi na ty řidiče tak úplně neházel...

+4/0
23.1.2016 22:53
Foto

P83a42v68e96l 29S75t43r97a11k40o15š 6507321850745

Přizpůsobit jízdu stavu silnice neumí spousty řidičů, ale konkrétně v Prostějově je to se zimní údržbou v porovnání s jinými venkovskými regiony zoufalé i na hlavních tazích. Jezdím tudy pravidelně a není vyjímkou že silnice nejsou upraveny 24. hod po posledním sněžení.

+1/0
23.1.2016 22:02

J68a33r41o69s35l70a65v 18P41r10u51s44a 9112810372354

to je tim ze tu lidi nemaj zadokolky ;-D

0/−1
23.1.2016 15:29

P38a32v53e22l 54J72e24ř80á97b17e40k 7551852584587

Se zadokolky a motorem na předku by byly příkopy plné aut.

Kdybych na ten kruháč najel, tak z něho vyletím dřív než všichni co tam bourali o obrubník a nebo jsem "v hodinách".

Ale zas na druhou stranu, asi bych jel výrazně pomaleji než ostatní, protože vím, že zadní náprava je ochotná auto předbíhat rychleji než myšlenka.

+1/0
23.1.2016 15:39

J18a63r40o60s28l10a41v 10P47r27u33s36a 9952770412414

jo no ja dve zimi prave se zadokolkou odjezdil bez esp bez abs ,trochu adrenalin ale dalo se to :-) a vyjel sem vetsinou vsechno akorad prave treba do zatacky a do kopce tak v rychlim pruhu jel borec se 4x4 normalne a ja v pomalim to jel trochu bokem ;-D

0/−2
23.1.2016 15:42

L26u72d14v76í28k 78G73a30j94d18o59š70í28k 2405203314822

NE.

Je to tím, že všichni mají v autě ABS a ESP a tudíž jsou ušetřeni všech drobných smyků. Když to pak klouže tak, že na to ani elektronika nestačí, tak vůbec netuší co mají dělat a čumí jak tele na vrata.

Elektronika sebrala řidičům jejich dovednosti.

+7/0
23.1.2016 17:05

V50l42a79d70i31m18i35r 95J32a16n93k30i45n 3270136664747

Teraz som sa bol posmykat a presne toto! ESP ta dostane aj z chceneho smyku a nedovoli mi skusit kde su limity. Citim ze mam veeelke medzery v jazde na snehu a nic stym nemozem spravit na nasom aute ...

0/0
23.1.2016 18:09

J23a81r80o81s39l38a89v 20L64e20b49e69d80a 3166179127530

Když ESP, tak s vypínačem :-)

0/0
24.1.2016 22:39

R55a44d60e69k 94Č64e78r79v95e72n78k98a 5584891564142

stačí se dívat na brzdová světla a vše je jasné....pokud šlápnu na brzdu tak je auto neovladatelné, pro některé je to moc složité na pochopení...

+4/0
23.1.2016 14:19

J53i26n37d50ř11i21c14h 89Š60k65o96p85e36k 4505981850275

8-o8-oNo co trénink ? 8-o8-o

Pane tzv. experte, opravdu si myslíte, že lidi potřebují trénink a školení, aby zjistili, že sníh klouže, mlha může namrzat atd ?;-D;-D

+2/−3
23.1.2016 13:07

F91r71a68n15t14i28š27e11k 12F42a65l20e20š15n29í92k 8644379891793

I z toho videa je vidět, že potřebují tréning aby se naučili co v takovém případě dělat.

+6/0
23.1.2016 14:36

P60a51v43e40l 70J19e38ř66á92b52e54k 7731912804667

V dané chvíli musí řidič reagovat víc na základě zažitých návyků než vzpomínat na technické návody jak reagovat.

takže ano - musí cvičit, aby se "návyky zadřely pod kůži".

+1/0
23.1.2016 15:41

J27i86n98d48ř96i20c48h 98Š77k47o79p50e59k 4775911700235

vždyť mohou, někde na okruhu si zaplatit pár hodin např.

0/0
23.1.2016 17:00

L18u16d66v49í38k 38G43a94j88d59o18š58í86k 2915273384482

Jistě. To dělá skoro každý, že si jen tak zaplatí extra kurzy na okruhu, aby se potrénoval. ;-D

Já tedy osobně nikoho takové neznám. Vaše představa je celkem najivní.

0/0
23.1.2016 17:08

M12a15r65e87k 92H68r22u52b65y 6917902681788

Kdokoli s alespon zakladni odpovednosti by si chovani na snehu vyzkouset mel. Skola smyku na okruhu stoji par stovek, to za to stoji, ne? ;-)

0/0
23.1.2016 23:19

L88a10d81a 41N64o84v24a27k 4882573647

takovýhle škopky fakt miluju... Jezděj vždycky tak, aby jim to neuklouzlo a když se to stane.., křečovitě točej volantem a dupou na brzdu...

Každou zimu si při první příležitosti najdu plácek někde u marketu a čtvrt hoďky blbnu, abych si to po roce osvojil... a je to fakt znát.. Minimálně člověk získá nějakou jistotu a připomene si vlastnosti toho auta...

0/0
24.1.2016 1:01

P53e17t60r 39B50e89d55n61á21ř 4200754853143

...kdyz to klouze, musi se jezdit pomalu. Nic vic. To se nikdo nemusi ucit. Je videt, ze jsme pouze sportovni teoretici, ale vubec ne praktici. Po triceti letech skoro vrcholoveho sportu proste míč, ktery proti me leti 130 km/h z 10 metru nechytim a jsem rad, kdyz uhnu hlavou, kdyz na ni leti (tvrdy mic). Kdyby na me letel 80tkou, tak ho chytim. Kdyz pojedu pomalu, tak stacim neco udelat. Kdyz rychle, tak staci zareagovat jen ti s nejvetsim talentem mezi nami. A jelikoz rizeni je hodne masovy sport, talent vsichni jeho ucastnici nemaji. Tot prosty fakt.

+2/0
23.1.2016 10:56

V34l25a47d53i95m71i46r 52J35a20n69k17i75n 3550366414237

Na druhu stranu su experti ktori dokazu ist na mierne zasnezenej ceste 10km/h ... to ma vie pekne vytocit. hlavne ked sa neda ani obehnut.

0/0
23.1.2016 12:09

A31n22t57o11n44í84n 18S81e12b74e45r38a 7563678230249

Jak napdne prvni snih tak si najdu prvni zasnezenou prazdnou plochu a zkousim jak jsou na tom pneu, kdy to jedf a kdy uz to jde do smyku, jak mi to brzdi a jestli to drzi jeste stopu. Pak vim co si muzu tuhle zimu dovolit.

+4/0
23.1.2016 10:38

M77a16r49e47k 70H30r26u21b22y 6277952891328

Bohuzel, nakupaky sve rozlehle parkoviste dost casto ruzne prehradily, takze tohle casto nepripada v uvahu ani kdyz je uplne prazdne :-/

0/0
23.1.2016 23:20

J74i43r28k29a 96H88o62l38a13n 2892393390703

Když někdo nemá cit ve volantu a v noze a věří tomu, co mu napovídali v autosalonu při prodeji auta o všelijakých ABS, ESP, ACR, MCR a všelijakých dalších asistentech, tak to prostě dopadne takhle. A přitom stačilo dávat na základce pozor při fyzice

+1/0
23.1.2016 10:33

K93a96r10e23l 77V52a55c92h96u49t 9853932529113

Není pravda, že řidiči reagovat na počasí neumějí. - Oni na počasí reagovat NECHTĚJÍ. Bohužel v pořadech pro motoristy (jako např. AUTOSALON) slýchají tak nehorázné lži jako třeba tuto: "Tohle je úžasné auto, za podvozek by výrobce zasloužil Nobelovu cenu, to je neuvěřitelné, co všechno si s ním můžete na silnicích dovolit, s tímhle autem si totiž můžu dovolit úplně všechno!" ... a to je KONEC...

;-€

Po takovéto reklamě přece už některé řidiče nedonutíte chovat se rozumně a používat mozek. Domnívám se, že dopravní policie by měla tento pořad dát na index a zakázat jeho vysílání. Anebo aspoň obvinit pana redaktora z veřejného ohrožení,

z nabádání k sebevražednému (a vražednému!) jednání. :-(

+4/−1
23.1.2016 9:34

J94i45r87k26a 87H27o59l37a40n 2262183580773

Vycházíte z toho, že se na to dívají jenom pitomci, což sice pravda není, byť to na cestách tak vypadá. Spíše jde ale o nenaplněná ega spolu s malými pin***ry

+3/0
23.1.2016 10:35

P59a84v73e26l 20N18e98d35ě29l21a 5976480534431

Proč to není ošetřený?

+2/−1
23.1.2016 9:15

J38i76r93k42a 35H54o87l67a92n 2242723500213

Protože v té době byly horší úseky, ale to je jedno ;-D;-D

0/0
23.1.2016 10:37

P21e66t65r 82N15e29s73v95a18d33b32a 2754845536749

Proč by mělo být?

+1/0
23.1.2016 13:27

L74u34b89o76m43í83r 30V60l45č83e81k 4141898913911

Pan přispěvovatel videa je normální jouda, kterej 5 minut před nátáčením tohoto stupidního videa, sám driftoval a určitě ztratil i milovanou tuningovou poklici. Teď, místo toho, aby vystrčil zadek ze svýho žigulíka, přidá hloupu, rádobyveselo melodii a prodá video bulváru. Teď jste slavnej, joudo !

+3/−5
23.1.2016 7:36

J59a52r68o95s86l68a63v 37K92a29d79l47e30c 5521719652491

Vás natočili?;-D

+12/0
23.1.2016 8:18

P11a23v92e67l 33H94u16b37l 1905161293

Tak v Olonoci je pěkná tréningová plocha. Před Hradiskem doprava. Jenom město to nezvládá uklízet od pneumatik

+1/0
23.1.2016 3:43

Z97d32e24n82e13k 25K73o79z17á88k 1651161203957

Paní Helena píše že musí vyjet jde o to jestli chcete dojet.

První je předpověď.

Když přijdete k autu které je zaparkované na ulici co děláte než vyjedete jestli jenom košťátkem sundáte prašan nebo jestli nasněžilo 10 a více centimetrů sněhu nebo a to je to nejhorší mrznoucí mrholení - led.

Kdo parkuje v garáži vyjede má v autě 20°c tak možná ani nepozná že je Leden.

Když v noci mrzne tak je pravděpodobné že přes den povolilo a v noci zmrzlo to jsou ty těžké nehody v noci a k ránu.

Potom si zkusit jak se jede za podmínek které jsou a chtít dojet s celým autem.

0/0
23.1.2016 0:48

Z96d57e62n45e98k 17K73o28z42á12k 1751981333357

Četl jsem tady jeden příspěvek že řidič sypače stál na kopci a chtěl souhlas dispečinku. V Praze je správce komunikací TSK které vyhlašuje výjezd a tuto práci platí. Nejdřív se vyjíždí na 1. pořadí to jsou hlavní tahy . Potom se přechází na 2. pořadí.Když bude sněžit dva dny tak se může udržovat 1. pořadí celou dobu. A řidič na kopci nemůže svévolně dělat něco co je na cizím programu ani na příkaz Policie. Vždy musí dát souhlas dispečink který platí.Na všech vozech v Praze jsou GPS a dispečink pozná jestli sypete a kolik sypete jestli máte pluh dole a na kterou stranu.Proto chci napsat když je vyhlášen výjezd každý řidič sypače chce mít svůj úsek v pořádku. Zkuste pochopit že po těchto silnicích jezdí řidiči sanitek,hasiči,řidiči MHD a nemají tolik Dopravních nehod. Asi chápou že musí dojet.

0/0
22.1.2016 23:50

R56a61d68e95k 61Č44e39r70v15e95n43k14a 5784901574602

na kopci? v Prostějově?8-o

0/0
23.1.2016 14:22

H44e17l81e71n36a 47B52r90o90d98e54c78k89á 1215171142914

No to je strašně vtipný. Vůbec nejvtipnější by bylo, kdyby někdo spěchal do nemocnice (ke které se z tohoto kruháče přijíždí). Vím, že silničáři nemůžou být všude, ale tohle je docela důležitý kousek silnice. Jsem moc ráda, že je republika plná výborných zkušených řidičů - soudě podle zdejší diskuze. Protože až někde budu takhle bruslit v autě, všichni budou umět uhnout bezpečně, včas a dost daleko. A kecy o tom, že nevylítaní řidiči mají nechat v takovém počasí auto doma, jsou zbytečné. Někdy se prostě musí. Málokdo z nezkušených řidičů si takhle ráno řekne "dneska si zajedu proklouzat pár kilometrů silnice, když tak krásně mrzne". :-/

+4/−5
22.1.2016 21:52

M47i32r54o29s69l53a75v 65K36a51š66p11a93r 3372827691801

Obecně máte Heleno pravdu al na uježděném sněhu a ledu musíte dodržet základní pravidlo . Když brzdit tak jedině v přímem směru (tady před kruháčem) protože jakmile brzdíte v zatáčce tak auto ač máte kola na štorc se chová jako saně, prostě jede furt rovně. Pravda je že teoreticky je to snadné, je třeba si to vyzkoušet

+3/0
22.1.2016 23:56

H67e68l26e60n97a 18B18r76o14d62e88c59k80á 1925881392224

V tom je tragická poučka z naší autoškoly: Když projíždím zatáčku, do půlky brzdím a pak dám plyn. Tak nás to skutečně učili. Až jsem měla papíry a vezla rodiče, otec málem vyskočil z kůže. Od té doby to vím taky a řídím se tím i když zrovna nesněží ani neprší - tak nějak automaticky. Jinak nejsem blázen, abych jezdila rychle. Kde je málo místa, tam se snažím nezdržovat ostatní (v rámci předpisů), a pak co nejdřív uhnout a pustit spěchače ať letí. Já raději dorazím do cíle celá. Vím, že nejsem svělá řidička a řídím se tím.

0/0
23.1.2016 6:51

J40a68r12o41s74l62a15v 16K98a94d85l89e95c 5701719182181

To je normální poučka pro normální provoz a ideální silnici.

+1/0
23.1.2016 8:24

J53a47n 86U40l49r23i46c52h 8648893856151

To vas Heleno ucili spravne.

0/0
23.1.2016 14:01

P55a58v76e71l 81J95e24ř66á48b91e15k 7201542974227

Normální poučka z autoškoly má být brzdit před zatáčkou na rychlost, kterou jí projedu a v ní již nebrzdit.

Zkuste si přibrzdit v zatáčce s těžším nebržděným přívěsem a hned budete vědět, kdy je již potřeba rychlost na projetí zatáčky si upravit.

+2/0
23.1.2016 15:49

V31i86k18t91o27r 50J71o48h51á51n80e90k 4544654888190

Tak to vám řikali špatně. Brzdí se před otáčkou, zhruba první půlku pak na volno bez plynu, druhou půlku (výjezd z otáčky) už pod plynem. Brždění v otáčce je špatně (pokud nejezdíte řízeným smykem) a pokud se vám to ještě někde neutrhlo, tak jen proto, že jste tam měla rezervu (dostatečně nízká rychlost, suchá silnice, ne moc prudká otáčka...), ale pro běžnou jízdu je principielně brždění až v otáčce špatně.

0/0
25.1.2016 22:18

J72a29r10o53s46l19a28v 23K73r57á50l 6680605417758

Nesouhlasím, pane. Mě právě ESP pomohlo vyjet na sněhu kopec, kam bych bez něj s předním náhonem určitě nevyjel. Zkrátka nejsem tak skvělej pilot a ty hračky se mi občas hodí. Všechno má ale svoje limity a řidič je prozatím nezastupitelný.

0/−3
22.1.2016 21:48

M85a50r11e24k 64J56a96n68e63č83k19a 1347296113151

Souhlasím s tím, že dříve nebyl ve městech problém si s prvním sněhem někde a při tom se i pobavit. Dneska je všechno tak zastavěné a parkovací plochy tak přeplněné, že aby si člověk užil nějaký sníh na cestě, musí jet do hor. To, že někteří absolutně nerozlišují jízdu za sucha, deště, sněhu nebo dokonce na ledu je pouze problém hlavy řidiče. Největším rizikem na cestách nejsou ale sebehorší jízdní podmínky, ale právě řidiči, kteří předjíždějí za každou cenu a lepí se na kufr a nebo dokonce neřeší ani pneumatiky, natož aby je napadlo, že brzdná dráha se rapidně zvětšuje a jejich auto není pevně spojeno s vozovkou ;-)

+1/0
22.1.2016 21:36

T68o11m59á81š 42Z90e53m54a75n 3225688934285

Jo, kousek odtud je nevyužívaný plácek kde se když nasněží jezdí blbnout s auty - bohužel letos tam čekali policisté a vyháněli řidiče..

dtto platí o uzavřených úsecích komunikací - postaví se nová silnice a nevyužívaný úsek staré se uzavře - aby tam nikdo nezejdil a přitom zrovna tohle by bylo ideální místo na trénování jízdy.

+1/0
22.1.2016 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.