Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči neumějí reagovat na počasí. Není kde trénovat, upozorňuje expert

Nezkušenost, pramenící ovšem i z nedostatku tréninkových ploch, ale také neochota řidičů přizpůsobit styl jízdy aktuálnímu počasí. Takové jsou podle dopravního experta příčiny řady lednových nehod v Olomouckém kraji. Podle meteorologů přitom v následujících dnech počasí řidiče ještě pořádně vyzkouší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M30i37r50o19s89l48a26v 27S77t43e94i21n67e50r 6858974583965

Nejlépe se naučíte sledovat stav vozovky a počasí na motorce. Pokud to přežijete, víte, co udělá vhkost na poklopu kanálu nebo na kolejích, náledí nebo jenom bláto z traktoru.

Kavalírské starty a klopené zatáčky vás rychle přejdou na písku nebo na olejových skvrnách.

0/0
29.1.2016 17:25

S98t45a55n18i23s65l17a61v 14J66a83n42c32z32i11n12s60k42ý 6178855541495

Se mi zdá, že řidiči zapoměli na základní fyzikální zákony a výrobci vozidel je v této naivitě utvrzují, když říkají, že s ABS a ESP jsou proti smyku imunní.

0/0
25.1.2016 20:40

J16a64r85o67s90l86a80v 67V52e73r85n61e50r 8811781215242

Není kde trénovat .... . To je vtip že? Ať lidi jezdí víc v klidu a bude to lepší. Když se na to necítí ať jedou autobusem.

0/0
25.1.2016 9:21

R83a12d38e43k 59J43a45h21n 8716197655895

...tři centimetry a u Muzea čtyři.:-):-)

To máte zato, že se smějete Pražákům. Teď si představte, že tudy pojede 70.000 aut denně, jako u Muzea. To je 2900 za hodinu a 48 za minutu, jedno za vteřinu. Vlastně bych ani nechtěl vědět, jak by to dopadlo.

0/0
24.1.2016 1:57

R53a89d72o51m58í39r 90V31a54v74r29e79č45k23a 7201569705813

V Praze už by byl rondl dávno zavřený. ;-D

0/0
26.1.2016 7:47

R28a32d48e27k 33J82a26h15n 8556317505565

Nebyl.

0/0
26.1.2016 8:06

M29a77r25t77i98n 82J22i19r90o52u86s89e69k 7196825585978

Dokud jsem bydlel v Černém Dole, bývalo mou oblíbenou zábavou při cigaretce pozorovat lufťáky, co přijeli do hor zoufale hrabat a túrovat svá vozidla za ukrutného nadávání, kde jsou silničáři. ;-D Že měli obuté slicky a s takovou výbavou se do hor prostě nejezdí je nenapadlo.

0/0
23.1.2016 23:19

M45a32r87e49k 88H89r42u50b35y 6667882351538

Trosku je problem se smlouvami na udrzbu. Vetsi mesta zacinaji uklizet az po skonceni snezeni - takze kdyz snezi nekolik dni, k sypacum uz se nikdo nedostane :-P

0/0
23.1.2016 23:16

K82a68r79e96l 54L50o64p67a24t36a 8446607901757

No nevím, ale podle toho jak tam bruslí vlastně úplně každý a to nejezdí až na pár střelců nijak rychle, tam je buď totálně debilní povrch vozovky nebo led. Takže bych to asi na ty řidiče tak úplně neházel...

+4/0
23.1.2016 22:53
Foto

P45a58v57e23l 10S67t17r20a97k62o16š 6397871810365

Přizpůsobit jízdu stavu silnice neumí spousty řidičů, ale konkrétně v Prostějově je to se zimní údržbou v porovnání s jinými venkovskými regiony zoufalé i na hlavních tazích. Jezdím tudy pravidelně a není vyjímkou že silnice nejsou upraveny 24. hod po posledním sněžení.

+1/0
23.1.2016 22:02

J72a26r32o83s47l68a27v 20P71r63u41s93a 9392300952524

to je tim ze tu lidi nemaj zadokolky ;-D

0/−1
23.1.2016 15:29

P87a97v23e96l 91J76e52ř88á67b45e72k 7701262894257

Se zadokolky a motorem na předku by byly příkopy plné aut.

Kdybych na ten kruháč najel, tak z něho vyletím dřív než všichni co tam bourali o obrubník a nebo jsem "v hodinách".

Ale zas na druhou stranu, asi bych jel výrazně pomaleji než ostatní, protože vím, že zadní náprava je ochotná auto předbíhat rychleji než myšlenka.

+1/0
23.1.2016 15:39

J62a81r40o50s19l21a76v 52P17r27u48s85a 9592680722764

jo no ja dve zimi prave se zadokolkou odjezdil bez esp bez abs ,trochu adrenalin ale dalo se to :-) a vyjel sem vetsinou vsechno akorad prave treba do zatacky a do kopce tak v rychlim pruhu jel borec se 4x4 normalne a ja v pomalim to jel trochu bokem ;-D

0/−2
23.1.2016 15:42

L88u11d20v28í40k 73G83a43j95d73o43š26í11k 2945563924802

NE.

Je to tím, že všichni mají v autě ABS a ESP a tudíž jsou ušetřeni všech drobných smyků. Když to pak klouže tak, že na to ani elektronika nestačí, tak vůbec netuší co mají dělat a čumí jak tele na vrata.

Elektronika sebrala řidičům jejich dovednosti.

+7/0
23.1.2016 17:05

V47l77a21d98i79m85i40r 21J55a16n79k53i90n 3910296934687

Teraz som sa bol posmykat a presne toto! ESP ta dostane aj z chceneho smyku a nedovoli mi skusit kde su limity. Citim ze mam veeelke medzery v jazde na snehu a nic stym nemozem spravit na nasom aute ...

0/0
23.1.2016 18:09

J82a68r16o71s84l88a97v 96L54e45b77e59d51a 3216699547140

Když ESP, tak s vypínačem :-)

0/0
24.1.2016 22:39

R21a89d61e77k 18Č25e78r16v84e67n13k88a 5144801234322

stačí se dívat na brzdová světla a vše je jasné....pokud šlápnu na brzdu tak je auto neovladatelné, pro některé je to moc složité na pochopení...

+4/0
23.1.2016 14:19

J41i22n86d85ř18i62c88h 22Š11k35o50p62e61k 4135931190985

8-o8-oNo co trénink ? 8-o8-o

Pane tzv. experte, opravdu si myslíte, že lidi potřebují trénink a školení, aby zjistili, že sníh klouže, mlha může namrzat atd ?;-D;-D

+2/−3
23.1.2016 13:07

F85r80a39n41t90i73š53e37k 65F10a31l94e18š49n64í64k 8374199981813

I z toho videa je vidět, že potřebují tréning aby se naučili co v takovém případě dělat.

+6/0
23.1.2016 14:36

P68a94v58e10l 49J75e82ř74á26b54e80k 7721922894277

V dané chvíli musí řidič reagovat víc na základě zažitých návyků než vzpomínat na technické návody jak reagovat.

takže ano - musí cvičit, aby se "návyky zadřely pod kůži".

+1/0
23.1.2016 15:41

J98i82n89d50ř47i43c58h 52Š61k67o27p92e84k 4845971340935

vždyť mohou, někde na okruhu si zaplatit pár hodin např.

0/0
23.1.2016 17:00

L94u36d40v90í31k 38G91a24j90d77o20š21í29k 2585113274322

Jistě. To dělá skoro každý, že si jen tak zaplatí extra kurzy na okruhu, aby se potrénoval. ;-D

Já tedy osobně nikoho takové neznám. Vaše představa je celkem najivní.

0/0
23.1.2016 17:08

M64a80r46e67k 60H47r19u52b96y 6427312821978

Kdokoli s alespon zakladni odpovednosti by si chovani na snehu vyzkouset mel. Skola smyku na okruhu stoji par stovek, to za to stoji, ne? ;-)

0/0
23.1.2016 23:19

L88a28d30a 85N76o65v59a36k 4772543977

takovýhle škopky fakt miluju... Jezděj vždycky tak, aby jim to neuklouzlo a když se to stane.., křečovitě točej volantem a dupou na brzdu...

Každou zimu si při první příležitosti najdu plácek někde u marketu a čtvrt hoďky blbnu, abych si to po roce osvojil... a je to fakt znát.. Minimálně člověk získá nějakou jistotu a připomene si vlastnosti toho auta...

0/0
24.1.2016 1:01

P36e56t64r 47B41e42d18n26á74ř 4620304273863

...kdyz to klouze, musi se jezdit pomalu. Nic vic. To se nikdo nemusi ucit. Je videt, ze jsme pouze sportovni teoretici, ale vubec ne praktici. Po triceti letech skoro vrcholoveho sportu proste míč, ktery proti me leti 130 km/h z 10 metru nechytim a jsem rad, kdyz uhnu hlavou, kdyz na ni leti (tvrdy mic). Kdyby na me letel 80tkou, tak ho chytim. Kdyz pojedu pomalu, tak stacim neco udelat. Kdyz rychle, tak staci zareagovat jen ti s nejvetsim talentem mezi nami. A jelikoz rizeni je hodne masovy sport, talent vsichni jeho ucastnici nemaji. Tot prosty fakt.

+2/0
23.1.2016 10:56

V35l43a87d30i47m34i94r 69J41a92n88k91i90n 3420806444677

Na druhu stranu su experti ktori dokazu ist na mierne zasnezenej ceste 10km/h ... to ma vie pekne vytocit. hlavne ked sa neda ani obehnut.

0/0
23.1.2016 12:09

A94n86t35o47n41í14n 82S71e20b63e33r15a 7173448680119

Jak napdne prvni snih tak si najdu prvni zasnezenou prazdnou plochu a zkousim jak jsou na tom pneu, kdy to jedf a kdy uz to jde do smyku, jak mi to brzdi a jestli to drzi jeste stopu. Pak vim co si muzu tuhle zimu dovolit.

+4/0
23.1.2016 10:38

M42a60r42e76k 38H87r52u58b38y 6937622751548

Bohuzel, nakupaky sve rozlehle parkoviste dost casto ruzne prehradily, takze tohle casto nepripada v uvahu ani kdyz je uplne prazdne :-/

0/0
23.1.2016 23:20

J50i98r37k81a 17H66o43l90a49n 2922383150583

Když někdo nemá cit ve volantu a v noze a věří tomu, co mu napovídali v autosalonu při prodeji auta o všelijakých ABS, ESP, ACR, MCR a všelijakých dalších asistentech, tak to prostě dopadne takhle. A přitom stačilo dávat na základce pozor při fyzice

+1/0
23.1.2016 10:33

K36a69r71e63l 34V57a30c90h57u81t 9473662389163

Není pravda, že řidiči reagovat na počasí neumějí. - Oni na počasí reagovat NECHTĚJÍ. Bohužel v pořadech pro motoristy (jako např. AUTOSALON) slýchají tak nehorázné lži jako třeba tuto: "Tohle je úžasné auto, za podvozek by výrobce zasloužil Nobelovu cenu, to je neuvěřitelné, co všechno si s ním můžete na silnicích dovolit, s tímhle autem si totiž můžu dovolit úplně všechno!" ... a to je KONEC...

;-€

Po takovéto reklamě přece už některé řidiče nedonutíte chovat se rozumně a používat mozek. Domnívám se, že dopravní policie by měla tento pořad dát na index a zakázat jeho vysílání. Anebo aspoň obvinit pana redaktora z veřejného ohrožení,

z nabádání k sebevražednému (a vražednému!) jednání. :-(

+4/−1
23.1.2016 9:34

J43i76r19k46a 50H16o26l69a64n 2952333980763

Vycházíte z toho, že se na to dívají jenom pitomci, což sice pravda není, byť to na cestách tak vypadá. Spíše jde ale o nenaplněná ega spolu s malými pin***ry

+3/0
23.1.2016 10:35

P35a19v92e66l 13N71e79d60ě81l86a 5736690154551

Proč to není ošetřený?

+2/−1
23.1.2016 9:15

J62i91r27k88a 24H78o60l98a24n 2392553870983

Protože v té době byly horší úseky, ale to je jedno ;-D;-D

0/0
23.1.2016 10:37

P41e66t15r 74N40e34s79v94a81d64b24a 2434945576549

Proč by mělo být?

+1/0
23.1.2016 13:27

L60u88b44o76m45í60r 62V76l46č16e18k 4301268353941

Pan přispěvovatel videa je normální jouda, kterej 5 minut před nátáčením tohoto stupidního videa, sám driftoval a určitě ztratil i milovanou tuningovou poklici. Teď, místo toho, aby vystrčil zadek ze svýho žigulíka, přidá hloupu, rádobyveselo melodii a prodá video bulváru. Teď jste slavnej, joudo !

+3/−5
23.1.2016 7:36

J62a20r25o71s48l93a76v 21K43a45d34l60e80c 5371139552291

Vás natočili?;-D

+12/0
23.1.2016 8:18

P30a15v47e34l 94H78u51b47l 1785881673

Tak v Olonoci je pěkná tréningová plocha. Před Hradiskem doprava. Jenom město to nezvládá uklízet od pneumatik

+1/0
23.1.2016 3:43

Z68d31e14n63e68k 85K11o13z27á32k 1191601833767

Paní Helena píše že musí vyjet jde o to jestli chcete dojet.

První je předpověď.

Když přijdete k autu které je zaparkované na ulici co děláte než vyjedete jestli jenom košťátkem sundáte prašan nebo jestli nasněžilo 10 a více centimetrů sněhu nebo a to je to nejhorší mrznoucí mrholení - led.

Kdo parkuje v garáži vyjede má v autě 20°c tak možná ani nepozná že je Leden.

Když v noci mrzne tak je pravděpodobné že přes den povolilo a v noci zmrzlo to jsou ty těžké nehody v noci a k ránu.

Potom si zkusit jak se jede za podmínek které jsou a chtít dojet s celým autem.

0/0
23.1.2016 0:48

Z11d40e20n10e80k 49K43o60z88á98k 1211871693677

Četl jsem tady jeden příspěvek že řidič sypače stál na kopci a chtěl souhlas dispečinku. V Praze je správce komunikací TSK které vyhlašuje výjezd a tuto práci platí. Nejdřív se vyjíždí na 1. pořadí to jsou hlavní tahy . Potom se přechází na 2. pořadí.Když bude sněžit dva dny tak se může udržovat 1. pořadí celou dobu. A řidič na kopci nemůže svévolně dělat něco co je na cizím programu ani na příkaz Policie. Vždy musí dát souhlas dispečink který platí.Na všech vozech v Praze jsou GPS a dispečink pozná jestli sypete a kolik sypete jestli máte pluh dole a na kterou stranu.Proto chci napsat když je vyhlášen výjezd každý řidič sypače chce mít svůj úsek v pořádku. Zkuste pochopit že po těchto silnicích jezdí řidiči sanitek,hasiči,řidiči MHD a nemají tolik Dopravních nehod. Asi chápou že musí dojet.

0/0
22.1.2016 23:50

R41a73d33e69k 14Č18e52r21v41e70n91k93a 5354981374952

na kopci? v Prostějově?8-o

0/0
23.1.2016 14:22

H21e54l63e56n92a 47B40r47o96d49e34c17k41á 1145521802264

No to je strašně vtipný. Vůbec nejvtipnější by bylo, kdyby někdo spěchal do nemocnice (ke které se z tohoto kruháče přijíždí). Vím, že silničáři nemůžou být všude, ale tohle je docela důležitý kousek silnice. Jsem moc ráda, že je republika plná výborných zkušených řidičů - soudě podle zdejší diskuze. Protože až někde budu takhle bruslit v autě, všichni budou umět uhnout bezpečně, včas a dost daleko. A kecy o tom, že nevylítaní řidiči mají nechat v takovém počasí auto doma, jsou zbytečné. Někdy se prostě musí. Málokdo z nezkušených řidičů si takhle ráno řekne "dneska si zajedu proklouzat pár kilometrů silnice, když tak krásně mrzne". :-/

+4/−5
22.1.2016 21:52

M43i71r53o97s49l55a74v 34K88a98š49p18a85r 3232447331921

Obecně máte Heleno pravdu al na uježděném sněhu a ledu musíte dodržet základní pravidlo . Když brzdit tak jedině v přímem směru (tady před kruháčem) protože jakmile brzdíte v zatáčce tak auto ač máte kola na štorc se chová jako saně, prostě jede furt rovně. Pravda je že teoreticky je to snadné, je třeba si to vyzkoušet

+3/0
22.1.2016 23:56

H86e65l33e23n73a 92B42r84o71d63e83c45k79á 1365281202774

V tom je tragická poučka z naší autoškoly: Když projíždím zatáčku, do půlky brzdím a pak dám plyn. Tak nás to skutečně učili. Až jsem měla papíry a vezla rodiče, otec málem vyskočil z kůže. Od té doby to vím taky a řídím se tím i když zrovna nesněží ani neprší - tak nějak automaticky. Jinak nejsem blázen, abych jezdila rychle. Kde je málo místa, tam se snažím nezdržovat ostatní (v rámci předpisů), a pak co nejdřív uhnout a pustit spěchače ať letí. Já raději dorazím do cíle celá. Vím, že nejsem svělá řidička a řídím se tím.

0/0
23.1.2016 6:51

J91a37r82o96s71l97a87v 32K13a47d90l39e20c 5361899832481

To je normální poučka pro normální provoz a ideální silnici.

+1/0
23.1.2016 8:24

J27a85n 56U12l68r77i21c22h 8768903906881

To vas Heleno ucili spravne.

0/0
23.1.2016 14:01

P19a72v31e96l 18J30e16ř49á94b25e66k 7451892704557

Normální poučka z autoškoly má být brzdit před zatáčkou na rychlost, kterou jí projedu a v ní již nebrzdit.

Zkuste si přibrzdit v zatáčce s těžším nebržděným přívěsem a hned budete vědět, kdy je již potřeba rychlost na projetí zatáčky si upravit.

+2/0
23.1.2016 15:49

V50i55k61t37o93r 60J40o18h41á63n74e33k 4584714848930

Tak to vám řikali špatně. Brzdí se před otáčkou, zhruba první půlku pak na volno bez plynu, druhou půlku (výjezd z otáčky) už pod plynem. Brždění v otáčce je špatně (pokud nejezdíte řízeným smykem) a pokud se vám to ještě někde neutrhlo, tak jen proto, že jste tam měla rezervu (dostatečně nízká rychlost, suchá silnice, ne moc prudká otáčka...), ale pro běžnou jízdu je principielně brždění až v otáčce špatně.

0/0
25.1.2016 22:18

J17a95r43o93s73l69a42v 12K16r82á44l 6530125287208

Nesouhlasím, pane. Mě právě ESP pomohlo vyjet na sněhu kopec, kam bych bez něj s předním náhonem určitě nevyjel. Zkrátka nejsem tak skvělej pilot a ty hračky se mi občas hodí. Všechno má ale svoje limity a řidič je prozatím nezastupitelný.

0/−3
22.1.2016 21:48

M22a97r32e69k 66J25a63n96e37č77k63a 1887426423951

Souhlasím s tím, že dříve nebyl ve městech problém si s prvním sněhem někde a při tom se i pobavit. Dneska je všechno tak zastavěné a parkovací plochy tak přeplněné, že aby si člověk užil nějaký sníh na cestě, musí jet do hor. To, že někteří absolutně nerozlišují jízdu za sucha, deště, sněhu nebo dokonce na ledu je pouze problém hlavy řidiče. Největším rizikem na cestách nejsou ale sebehorší jízdní podmínky, ale právě řidiči, kteří předjíždějí za každou cenu a lepí se na kufr a nebo dokonce neřeší ani pneumatiky, natož aby je napadlo, že brzdná dráha se rapidně zvětšuje a jejich auto není pevně spojeno s vozovkou ;-)

+1/0
22.1.2016 21:36

T57o77m20á30š 59Z48e56m75a80n 3805228594315

Jo, kousek odtud je nevyužívaný plácek kde se když nasněží jezdí blbnout s auty - bohužel letos tam čekali policisté a vyháněli řidiče..

dtto platí o uzavřených úsecích komunikací - postaví se nová silnice a nevyužívaný úsek staré se uzavře - aby tam nikdo nezejdil a přitom zrovna tohle by bylo ideální místo na trénování jízdy.

+1/0
22.1.2016 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.