Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči neumějí reagovat na počasí. Není kde trénovat, upozorňuje expert

Nezkušenost, pramenící ovšem i z nedostatku tréninkových ploch, ale také neochota řidičů přizpůsobit styl jízdy aktuálnímu počasí. Takové jsou podle dopravního experta příčiny řady lednových nehod v Olomouckém kraji. Podle meteorologů přitom v následujících dnech počasí řidiče ještě pořádně vyzkouší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M48i70r18o81s24l16a49v 41S74t27e28i10n41e83r 1905715458623

Nejlépe se naučíte sledovat stav vozovky a počasí na motorce. Pokud to přežijete, víte, co udělá vhkost na poklopu kanálu nebo na kolejích, náledí nebo jenom bláto z traktoru.

Kavalírské starty a klopené zatáčky vás rychle přejdou na písku nebo na olejových skvrnách.

0/0
29.1.2016 17:25

S19t15a16n29i30s22l10a23v 64J28a43n29c78z86i25n63s47k90ý 6328645811645

Se mi zdá, že řidiči zapoměli na základní fyzikální zákony a výrobci vozidel je v této naivitě utvrzují, když říkají, že s ABS a ESP jsou proti smyku imunní.

0/0
25.1.2016 20:40

J37a12r73o75s96l26a68v 75V65e18r69n40e70r 8501271425512

Není kde trénovat .... . To je vtip že? Ať lidi jezdí víc v klidu a bude to lepší. Když se na to necítí ať jedou autobusem.

0/0
25.1.2016 9:21

R86a69d23e91k 84J23a41h97n 8486237265295

...tři centimetry a u Muzea čtyři.:-):-)

To máte zato, že se smějete Pražákům. Teď si představte, že tudy pojede 70.000 aut denně, jako u Muzea. To je 2900 za hodinu a 48 za minutu, jedno za vteřinu. Vlastně bych ani nechtěl vědět, jak by to dopadlo.

0/0
24.1.2016 1:57

R53a80d23o96m37í49r 78V26a56v45r13e96č94k51a 7761219195553

V Praze už by byl rondl dávno zavřený. ;-D

0/0
26.1.2016 7:47

R53a23d29e57k 79J76a22h51n 8446277605435

Nebyl.

0/0
26.1.2016 8:06

M98a77r55t59i46n 64J88i27r73o23u76s63e34k 7406335205948

Dokud jsem bydlel v Černém Dole, bývalo mou oblíbenou zábavou při cigaretce pozorovat lufťáky, co přijeli do hor zoufale hrabat a túrovat svá vozidla za ukrutného nadávání, kde jsou silničáři. ;-D Že měli obuté slicky a s takovou výbavou se do hor prostě nejezdí je nenapadlo.

0/0
23.1.2016 23:19

M77a98r46e29k 66H87r72u39b25y 6517732381908

Trosku je problem se smlouvami na udrzbu. Vetsi mesta zacinaji uklizet az po skonceni snezeni - takze kdyz snezi nekolik dni, k sypacum uz se nikdo nedostane :-P

0/0
23.1.2016 23:16

K71a75r83e44l 86L94o51p25a26t14a 8906857351327

No nevím, ale podle toho jak tam bruslí vlastně úplně každý a to nejezdí až na pár střelců nijak rychle, tam je buď totálně debilní povrch vozovky nebo led. Takže bych to asi na ty řidiče tak úplně neházel...

+4/0
23.1.2016 22:53
Foto

P75a82v56e71l 51S32t59r95a78k71o19š 6267981920315

Přizpůsobit jízdu stavu silnice neumí spousty řidičů, ale konkrétně v Prostějově je to se zimní údržbou v porovnání s jinými venkovskými regiony zoufalé i na hlavních tazích. Jezdím tudy pravidelně a není vyjímkou že silnice nejsou upraveny 24. hod po posledním sněžení.

+1/0
23.1.2016 22:02

J74a11r23o41s41l44a35v 18P87r28u20s65a 9422780282584

to je tim ze tu lidi nemaj zadokolky ;-D

0/−1
23.1.2016 15:29

P33a51v27e51l 17J48e26ř93á73b97e22k 7781142714777

Se zadokolky a motorem na předku by byly příkopy plné aut.

Kdybych na ten kruháč najel, tak z něho vyletím dřív než všichni co tam bourali o obrubník a nebo jsem "v hodinách".

Ale zas na druhou stranu, asi bych jel výrazně pomaleji než ostatní, protože vím, že zadní náprava je ochotná auto předbíhat rychleji než myšlenka.

+1/0
23.1.2016 15:39

J77a52r31o94s39l88a72v 92P89r41u57s48a 9822330212934

jo no ja dve zimi prave se zadokolkou odjezdil bez esp bez abs ,trochu adrenalin ale dalo se to :-) a vyjel sem vetsinou vsechno akorad prave treba do zatacky a do kopce tak v rychlim pruhu jel borec se 4x4 normalne a ja v pomalim to jel trochu bokem ;-D

0/−2
23.1.2016 15:42

L62u10d52v59í92k 56G75a78j66d62o96š46í66k 2455233384832

NE.

Je to tím, že všichni mají v autě ABS a ESP a tudíž jsou ušetřeni všech drobných smyků. Když to pak klouže tak, že na to ani elektronika nestačí, tak vůbec netuší co mají dělat a čumí jak tele na vrata.

Elektronika sebrala řidičům jejich dovednosti.

+7/0
23.1.2016 17:05

V55l42a86d89i56m33i29r 44J78a33n60k74i90n 3760216504867

Teraz som sa bol posmykat a presne toto! ESP ta dostane aj z chceneho smyku a nedovoli mi skusit kde su limity. Citim ze mam veeelke medzery v jazde na snehu a nic stym nemozem spravit na nasom aute ...

0/0
23.1.2016 18:09

J25a71r36o75s55l33a94v 44L19e98b76e77d17a 3726539297390

Když ESP, tak s vypínačem :-)

0/0
24.1.2016 22:39

R51a21d81e49k 75Č73e90r22v25e60n24k51a 5504841694302

stačí se dívat na brzdová světla a vše je jasné....pokud šlápnu na brzdu tak je auto neovladatelné, pro některé je to moc složité na pochopení...

+4/0
23.1.2016 14:19

J37i37n74d77ř97i21c77h 53Š54k57o29p42e17k 4715921330555

8-o8-oNo co trénink ? 8-o8-o

Pane tzv. experte, opravdu si myslíte, že lidi potřebují trénink a školení, aby zjistili, že sníh klouže, mlha může namrzat atd ?;-D;-D

+2/−3
23.1.2016 13:07

F12r62a82n13t97i54š72e94k 59F68a87l90e52š46n56í77k 8724769131683

I z toho videa je vidět, že potřebují tréning aby se naučili co v takovém případě dělat.

+6/0
23.1.2016 14:36

P53a44v74e93l 27J62e86ř70á46b19e75k 7761692574747

V dané chvíli musí řidič reagovat víc na základě zažitých návyků než vzpomínat na technické návody jak reagovat.

takže ano - musí cvičit, aby se "návyky zadřely pod kůži".

+1/0
23.1.2016 15:41

J43i54n65d37ř16i42c29h 63Š25k77o78p81e49k 4125841740605

vždyť mohou, někde na okruhu si zaplatit pár hodin např.

0/0
23.1.2016 17:00

L85u79d80v57í28k 17G18a79j90d85o34š23í58k 2225243814882

Jistě. To dělá skoro každý, že si jen tak zaplatí extra kurzy na okruhu, aby se potrénoval. ;-D

Já tedy osobně nikoho takové neznám. Vaše představa je celkem najivní.

0/0
23.1.2016 17:08

M80a44r27e21k 75H62r21u25b21y 6777492821148

Kdokoli s alespon zakladni odpovednosti by si chovani na snehu vyzkouset mel. Skola smyku na okruhu stoji par stovek, to za to stoji, ne? ;-)

0/0
23.1.2016 23:19

L31a43d33a 11N26o82v76a92k 4842363577

takovýhle škopky fakt miluju... Jezděj vždycky tak, aby jim to neuklouzlo a když se to stane.., křečovitě točej volantem a dupou na brzdu...

Každou zimu si při první příležitosti najdu plácek někde u marketu a čtvrt hoďky blbnu, abych si to po roce osvojil... a je to fakt znát.. Minimálně člověk získá nějakou jistotu a připomene si vlastnosti toho auta...

0/0
24.1.2016 1:01

P28e35t50r 42B39e12d28n66á67ř 4660234133403

...kdyz to klouze, musi se jezdit pomalu. Nic vic. To se nikdo nemusi ucit. Je videt, ze jsme pouze sportovni teoretici, ale vubec ne praktici. Po triceti letech skoro vrcholoveho sportu proste míč, ktery proti me leti 130 km/h z 10 metru nechytim a jsem rad, kdyz uhnu hlavou, kdyz na ni leti (tvrdy mic). Kdyby na me letel 80tkou, tak ho chytim. Kdyz pojedu pomalu, tak stacim neco udelat. Kdyz rychle, tak staci zareagovat jen ti s nejvetsim talentem mezi nami. A jelikoz rizeni je hodne masovy sport, talent vsichni jeho ucastnici nemaji. Tot prosty fakt.

+2/0
23.1.2016 10:56

V42l74a14d28i46m13i94r 40J39a18n80k12i78n 3350206964977

Na druhu stranu su experti ktori dokazu ist na mierne zasnezenej ceste 10km/h ... to ma vie pekne vytocit. hlavne ked sa neda ani obehnut.

0/0
23.1.2016 12:09

A21n87t58o89n62í57n 36S69e81b81e74r31a 7263468630309

Jak napdne prvni snih tak si najdu prvni zasnezenou prazdnou plochu a zkousim jak jsou na tom pneu, kdy to jedf a kdy uz to jde do smyku, jak mi to brzdi a jestli to drzi jeste stopu. Pak vim co si muzu tuhle zimu dovolit.

+4/0
23.1.2016 10:38

M29a70r82e18k 72H74r47u33b61y 6867952421608

Bohuzel, nakupaky sve rozlehle parkoviste dost casto ruzne prehradily, takze tohle casto nepripada v uvahu ani kdyz je uplne prazdne :-/

0/0
23.1.2016 23:20

J36i33r92k55a 69H68o11l25a80n 2512213550903

Když někdo nemá cit ve volantu a v noze a věří tomu, co mu napovídali v autosalonu při prodeji auta o všelijakých ABS, ESP, ACR, MCR a všelijakých dalších asistentech, tak to prostě dopadne takhle. A přitom stačilo dávat na základce pozor při fyzice

+1/0
23.1.2016 10:33

K76a30r23e64l 18V91a44c48h57u15t 9493242889483

Není pravda, že řidiči reagovat na počasí neumějí. - Oni na počasí reagovat NECHTĚJÍ. Bohužel v pořadech pro motoristy (jako např. AUTOSALON) slýchají tak nehorázné lži jako třeba tuto: "Tohle je úžasné auto, za podvozek by výrobce zasloužil Nobelovu cenu, to je neuvěřitelné, co všechno si s ním můžete na silnicích dovolit, s tímhle autem si totiž můžu dovolit úplně všechno!" ... a to je KONEC...

;-€

Po takovéto reklamě přece už některé řidiče nedonutíte chovat se rozumně a používat mozek. Domnívám se, že dopravní policie by měla tento pořad dát na index a zakázat jeho vysílání. Anebo aspoň obvinit pana redaktora z veřejného ohrožení,

z nabádání k sebevražednému (a vražednému!) jednání. :-(

+4/−1
23.1.2016 9:34

J22i20r66k10a 69H40o36l31a55n 2512373690753

Vycházíte z toho, že se na to dívají jenom pitomci, což sice pravda není, byť to na cestách tak vypadá. Spíše jde ale o nenaplněná ega spolu s malými pin***ry

+3/0
23.1.2016 10:35

P94a29v13e88l 40N95e26d82ě70l13a 5486310864501

Proč to není ošetřený?

+2/−1
23.1.2016 9:15

J25i87r74k86a 16H54o78l61a13n 2692843200853

Protože v té době byly horší úseky, ale to je jedno ;-D;-D

0/0
23.1.2016 10:37

P60e49t97r 67N23e79s31v67a52d38b11a 2594835926329

Proč by mělo být?

+1/0
23.1.2016 13:27

L38u48b62o61m47í53r 85V15l67č75e50k 4631318253661

Pan přispěvovatel videa je normální jouda, kterej 5 minut před nátáčením tohoto stupidního videa, sám driftoval a určitě ztratil i milovanou tuningovou poklici. Teď, místo toho, aby vystrčil zadek ze svýho žigulíka, přidá hloupu, rádobyveselo melodii a prodá video bulváru. Teď jste slavnej, joudo !

+3/−5
23.1.2016 7:36

J10a29r54o84s40l32a31v 14K80a18d16l28e57c 5441459842551

Vás natočili?;-D

+12/0
23.1.2016 8:18

P70a84v39e73l 31H31u58b47l 1165621913

Tak v Olonoci je pěkná tréningová plocha. Před Hradiskem doprava. Jenom město to nezvládá uklízet od pneumatik

+1/0
23.1.2016 3:43

Z98d46e39n67e46k 37K71o11z40á38k 1171911153267

Paní Helena píše že musí vyjet jde o to jestli chcete dojet.

První je předpověď.

Když přijdete k autu které je zaparkované na ulici co děláte než vyjedete jestli jenom košťátkem sundáte prašan nebo jestli nasněžilo 10 a více centimetrů sněhu nebo a to je to nejhorší mrznoucí mrholení - led.

Kdo parkuje v garáži vyjede má v autě 20°c tak možná ani nepozná že je Leden.

Když v noci mrzne tak je pravděpodobné že přes den povolilo a v noci zmrzlo to jsou ty těžké nehody v noci a k ránu.

Potom si zkusit jak se jede za podmínek které jsou a chtít dojet s celým autem.

0/0
23.1.2016 0:48

Z58d80e39n46e66k 57K32o40z64á17k 1591391363357

Četl jsem tady jeden příspěvek že řidič sypače stál na kopci a chtěl souhlas dispečinku. V Praze je správce komunikací TSK které vyhlašuje výjezd a tuto práci platí. Nejdřív se vyjíždí na 1. pořadí to jsou hlavní tahy . Potom se přechází na 2. pořadí.Když bude sněžit dva dny tak se může udržovat 1. pořadí celou dobu. A řidič na kopci nemůže svévolně dělat něco co je na cizím programu ani na příkaz Policie. Vždy musí dát souhlas dispečink který platí.Na všech vozech v Praze jsou GPS a dispečink pozná jestli sypete a kolik sypete jestli máte pluh dole a na kterou stranu.Proto chci napsat když je vyhlášen výjezd každý řidič sypače chce mít svůj úsek v pořádku. Zkuste pochopit že po těchto silnicích jezdí řidiči sanitek,hasiči,řidiči MHD a nemají tolik Dopravních nehod. Asi chápou že musí dojet.

0/0
22.1.2016 23:50

R96a33d36e91k 26Č68e21r80v70e75n60k20a 5174731834242

na kopci? v Prostějově?8-o

0/0
23.1.2016 14:22

H42e77l47e68n14a 72B76r18o69d95e44c75k16á 1745591852964

No to je strašně vtipný. Vůbec nejvtipnější by bylo, kdyby někdo spěchal do nemocnice (ke které se z tohoto kruháče přijíždí). Vím, že silničáři nemůžou být všude, ale tohle je docela důležitý kousek silnice. Jsem moc ráda, že je republika plná výborných zkušených řidičů - soudě podle zdejší diskuze. Protože až někde budu takhle bruslit v autě, všichni budou umět uhnout bezpečně, včas a dost daleko. A kecy o tom, že nevylítaní řidiči mají nechat v takovém počasí auto doma, jsou zbytečné. Někdy se prostě musí. Málokdo z nezkušených řidičů si takhle ráno řekne "dneska si zajedu proklouzat pár kilometrů silnice, když tak krásně mrzne". :-/

+4/−5
22.1.2016 21:52

M44i74r42o15s80l98a88v 57K46a10š67p69a16r 3472257661801

Obecně máte Heleno pravdu al na uježděném sněhu a ledu musíte dodržet základní pravidlo . Když brzdit tak jedině v přímem směru (tady před kruháčem) protože jakmile brzdíte v zatáčce tak auto ač máte kola na štorc se chová jako saně, prostě jede furt rovně. Pravda je že teoreticky je to snadné, je třeba si to vyzkoušet

+3/0
22.1.2016 23:56

H92e27l61e88n66a 92B59r58o83d55e72c76k14á 1645111102334

V tom je tragická poučka z naší autoškoly: Když projíždím zatáčku, do půlky brzdím a pak dám plyn. Tak nás to skutečně učili. Až jsem měla papíry a vezla rodiče, otec málem vyskočil z kůže. Od té doby to vím taky a řídím se tím i když zrovna nesněží ani neprší - tak nějak automaticky. Jinak nejsem blázen, abych jezdila rychle. Kde je málo místa, tam se snažím nezdržovat ostatní (v rámci předpisů), a pak co nejdřív uhnout a pustit spěchače ať letí. Já raději dorazím do cíle celá. Vím, že nejsem svělá řidička a řídím se tím.

0/0
23.1.2016 6:51

J20a38r18o80s36l95a47v 78K55a36d76l49e98c 5881969602491

To je normální poučka pro normální provoz a ideální silnici.

+1/0
23.1.2016 8:24

J92a66n 67U44l55r18i49c54h 8318253426841

To vas Heleno ucili spravne.

0/0
23.1.2016 14:01

P68a94v13e67l 15J23e15ř37á71b21e89k 7651502864467

Normální poučka z autoškoly má být brzdit před zatáčkou na rychlost, kterou jí projedu a v ní již nebrzdit.

Zkuste si přibrzdit v zatáčce s těžším nebržděným přívěsem a hned budete vědět, kdy je již potřeba rychlost na projetí zatáčky si upravit.

+2/0
23.1.2016 15:49

V33i81k43t56o82r 79J53o25h17á42n65e74k 4814104418810

Tak to vám řikali špatně. Brzdí se před otáčkou, zhruba první půlku pak na volno bez plynu, druhou půlku (výjezd z otáčky) už pod plynem. Brždění v otáčce je špatně (pokud nejezdíte řízeným smykem) a pokud se vám to ještě někde neutrhlo, tak jen proto, že jste tam měla rezervu (dostatečně nízká rychlost, suchá silnice, ne moc prudká otáčka...), ale pro běžnou jízdu je principielně brždění až v otáčce špatně.

0/0
25.1.2016 22:18

J73a32r45o70s66l80a46v 40K82r82á54l 6210315557778

Nesouhlasím, pane. Mě právě ESP pomohlo vyjet na sněhu kopec, kam bych bez něj s předním náhonem určitě nevyjel. Zkrátka nejsem tak skvělej pilot a ty hračky se mi občas hodí. Všechno má ale svoje limity a řidič je prozatím nezastupitelný.

0/−3
22.1.2016 21:48

M78a15r30e12k 30J49a80n84e11č87k51a 1867596723571

Souhlasím s tím, že dříve nebyl ve městech problém si s prvním sněhem někde a při tom se i pobavit. Dneska je všechno tak zastavěné a parkovací plochy tak přeplněné, že aby si člověk užil nějaký sníh na cestě, musí jet do hor. To, že někteří absolutně nerozlišují jízdu za sucha, deště, sněhu nebo dokonce na ledu je pouze problém hlavy řidiče. Největším rizikem na cestách nejsou ale sebehorší jízdní podmínky, ale právě řidiči, kteří předjíždějí za každou cenu a lepí se na kufr a nebo dokonce neřeší ani pneumatiky, natož aby je napadlo, že brzdná dráha se rapidně zvětšuje a jejich auto není pevně spojeno s vozovkou ;-)

+1/0
22.1.2016 21:36

T40o54m71á78š 18Z90e27m50a74n 3655108954265

Jo, kousek odtud je nevyužívaný plácek kde se když nasněží jezdí blbnout s auty - bohužel letos tam čekali policisté a vyháněli řidiče..

dtto platí o uzavřených úsecích komunikací - postaví se nová silnice a nevyužívaný úsek staré se uzavře - aby tam nikdo nezejdil a přitom zrovna tohle by bylo ideální místo na trénování jízdy.

+1/0
22.1.2016 21:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.