- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tramvajová doprava je v současné době jednoznačně nejnákladnějš způsob zajištění dopravy obyvatelstva. Když je to ale zadarmo, pardon z evropských fondů, tak proč ne, že.
Co takhle elektrobusy pánové z radnice. Nepotřebují kolejový svršek, ani troleje. Využívají běžnou silniční síť, ale to bych po vás asi žádal mnoho.
V systému, kdy jen přes centrum jede za hodinu v každém směru 16 souprav, se dost těžko představuje, jak je to nahrazeno kloubovými busy po 2 minutách... Přes Denisovu/Pekařskou neprůchodné, přes Dobrovského kvůli provozu nestabilní a pro cestující nepříjemné, když je cíl cesty dál a na kopci. Ano, Pavlovičky vytrhat, ale páteř naopak zachovat. A cena se nesmí počítat ve vozokilometrech (to pak jasně tramvaj kvůli infrastruktuře vychází draze), ale osobokilometrech (tedy náklady na km na jedno místo nabízené kapacity vozidla).
Když už tak usilovně budujete ty koleje, to se vybodnout na vize, že povedou koleje každou ulicí z centra pryč (Hněvotínská, I.P. Pavlovka, Pražská....) a až postavíte koleje na Schweitzerku, tak za billou zahnout, napojit se na Hraniční a pokračovat na Tabulák, Neředín a Globus? Lidi by se všade dostali během minuty a nemuseli by to čtvrthodiny objíždět přes centrum...
Už Nové Sady ukazují, že i na největší sídliště není tramvaj (pokud není nějaká centrální komunikace) to pravé ořechové. Proti busu totiž mnohdy vzroste docházková vzdálenost (vypadne zastávka Slavonínská a zejména Povel škola už nebude tak obsluhována) a jasně se ukazuje, že stejně plošně hůře by se obsloužilo i sídliště pod Tabulákem.
Trať Zikova-Hraniční-Okružní- Globus? Kolik lidí by to používalo? Pokud by to bylo potřeba, nezanikla by před lety po pár měsících provozu linka 34, ale naopak by z Neředína přes Okružní a Brněnskou (či Hněvotínskou) jezdila 26. Jo, takovou "zkratkou po obvodu" by se "dojelo všude", ale kdo by do Neředína jel z centra místo 12 minut dvojkou nějakých 23 vyhlídkou přes NS a NU?
Prostě se jasně ukazuje, že Nové Sady se už dodělat musí (aby měly aspoň nějaký smysl) a další trati jsou utopie (kromě "služebních" úseků Zámečnická a odstaného kolejiště Jeremenkova).
Je to vše potřebné,neboť tramvaje v Olomouci tvoří páteřní síť MHD jak dnes,tak i do budoucna.Bez finančních prostředků realizace zůstane jen na papíře.Takže držím všechny palce,aby se předpokládané dotace podařilo získat !