Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třikrát v řadě rozkopaná. Úřady neumí sladit opravy důležité výpadovky

Loni byla frekventovaná výpadovka z Prostějova na Plumlov zavřená téměř dva měsíce, letos bude kvůli opravám vodovodu na několik týdnů znovu a na příští rok radnice chystá opravu znamenající opět uzavírku. Místní se nyní ptají, proč nelze opravy sjednotit, úřady ale samy přiznávají, že se domluvit nedokážou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a80r86o68s82l82a92v 43B94a47š14n26ý 1200103447

To je tu zase rozumbradů, kteří za život nic nepostavili a ani vzdáleně nemají páru o čem investiční výstavba je, ale recept znají: všechny zainteresované vyházet na dlažbu. A nějaké reálné řešení problematiky máte, mudrlanti? Kromě smajlíků ovšem!

0/0
5.3.2016 8:17

Z34d20e14n37ě82k 54P39o43l55á95k 3279479775532

I za tohle jsme kritizovali předlistopadový režim. Ani tohle se nezměnilo.:-/

+1/0
3.3.2016 12:59

M17i58c10h42a72l 58S25t82e41b66l84o 5699401514207

A tím to skončí?8-o

Že to prostě nejde?;-€

Zkuste tohle v soukromé firmě a vyhodí Vás...!!;-O

+1/0
3.3.2016 10:24

J24i49ř27í 39P49e91r60n93i59c44a 6252740464414

Takže zase budu jak trotl objíždět Prostějov, protože je někdo neschopný. Mmch loni ty díry tam byly dost dlouho bez sebemenšího náznaku práce na nich. Až se najednou blížil termín otevření, tak se prostě díry zasypaly, udělal se povrch a bylo hotovo.

0/0
3.3.2016 9:07

M72a65r44e24k 88H87r88u14b83y 6467512291508

Sladit to samozrejme lze.

Jenze vydat 3 samostatna rozhodnuti da podstatne mene prace nez koordinovat 3 ruzne akce tak, aby navazovaly. Takze urednik si radeji usetri praci, obcan nikoho nezajima.

Bohuzel ve ve statni sprave (i samosprave) obecne chybi odpovednost a zajem o praci - jediny zajem je o kazdorocni pridani.:-/Rv

+5/0
3.3.2016 7:50

R77a47d51o23s24l86a33v 40K55l98a17u37d60a 5564638494962

Já se nestačím divit. Tady zjevně na kompetentních místech sedí lidé kteří tam nemají co pohledávat, ale v diskusi najdou zastání, že to prostě jinak nejde. Přesně na tohle dojel socialismus. A na to samé dojede i to co je tady teď.

+1/−1
3.3.2016 7:38

H57o83n78z51a 68P11u49r54k50r62á31b20e65k 1809868309515

Socialismus dojel na neco uplne jineho, neb to bylo neco, co vubec fungovat nemohlo...asi byste potreboval rok dva na takovem miste sedet k pochopeni, ze to neni o nekompetentnosti tech lidi, ale celem systemu a strukture fungovani statu, ktera by potrebovala prebudovani.

+1/0
3.3.2016 8:12

M82i56l17o31s10l86a22v 10H26r65b37e85k 7385416345630

Kolik jsi toho za živit vysoutěžil...? Já se přes 10 let pohybuji v tomto prostředí, sice na straně dodavatele, ale to nevadí. Ono se to hezky píše do diskusí, ale praxe je úplně jiná. Není to o těch úřednících (ve většině případů), ale o systému. Ono totiž stačí, že se ti jeden jediný uchazeč dvakráte odvolá proti výsledku a jseš v háji s termíny jak dotací, tak koordinace s ostatními. Při skloubení oprav přeložky vody, el. sítí, a ještě kdoví co je potřeba udělat, těžko seženeš jednoho jedinného dodavatele práce.To se ti nikdo nepřihlásí, každej chce dělat jen to jedno jedinné... Nechci se úředníků zastávat, v mnoha případech jsou to lemplové, ale ono se s tím opravdu v mnoha případech nedá nic dělat, navíc pokud se pokusí nějakým způsobem (byť i v dobré víře) "hnout" s výběrovým řízením (byť i za účelem koordinace), tak si říkají o pořádný malér...

0/0
3.3.2016 8:48

A85n88t67o50n98í18n 45K11a67t72z34e11r 8292893286290

Vím co tím chcete říct,ale ono je to trochu jinak.Vy začnete jednu etapu oprav,ale už vám nikdo neřekne,že je tam potřeba ještě něco dodělat z minula a třetí etapa je zase o něčem jiném,ale už nikdo se nepostará o to aby měl na všechny tři etapy lidi na práci.Každý si musí sehnat na každou etapu lidi na práci a když je nemá tak bude to vše jen o prodloužení prací!!A za další jsem byl v minulosti svědkem toho,že kopali hlavní silnic a pokládali vodovod.Když to bylo hotovo a položený koberec,tak to chtěli kopat znovu,že prý tam ještě něco zapoměli položit.Víte proč se to stalo?Dotyčný podnik neměl zrovna pro tyto lidi práci,tak proto to chtěli udělat.Ale ředitele vodáren tahaly tenkrát po všech možných soudech a úřadech KSČ,co že si to dovolil udělat bez jejich vědomí!!!Chtěl městu ušetřit peníze a tak se mu odvděčily výhazovem!!!Vše je jen o vůli se dohodnout,ale tady zjevně žádná vůle není,tady je jen zvůle nadřízených!!!!!Rv

+1/0
3.3.2016 8:51

M17i19c72h16a41l 75M56a95r65t50i51n 1454220675224

U nás v Hronově to šlo - sladit akci vodáren, silničářů a města. Ale zasadila se o to paní starostka osobně, která rok obíhala jednotlivé firmy a úřady a prosila a přesvědčovala... Bez soustavného tlaku na všechny zúčastněné instituce by se termín naladit nepovedlo, jim je to celkem jedno. Viz http://www.mestohronov.cz/predstaveni-projektu-zbecnik/clanek/zakladni-udaje-o-jednotlivych-stavbach

+8/0
3.3.2016 7:07

R31a96d56o79s90l29a79v 51K73l21a16u62d37a 5614208794362

Solidní firmy se domluví snadno a ve vlastním zájmu. Kopat jednou je daleko levnější než třikrát. O náklady se podělí.

+3/−1
3.3.2016 7:11

M46i17c78h28a67l 27M31a19r42t70i83n 1574660985884

To je pravda. Ale tady šlo o 3 km průtahu městem, silnice 2. třídy - krajská. Takže domluvit se museli hlavně investoři.

0/0
3.3.2016 7:23

M98a60r12e14k 72H20r37u10b37y 6667982941358

Jde o to, jestli prislusnou domluvu schvali i urad. A v tom byva problem.

0/0
3.3.2016 7:51

M22i28l44o54s70l25a97v 15H88r93b63e78k 7345696575570

Neschválí, nesmí. Zákon o zadávání veřejných zakázek.......!!

0/0
3.3.2016 8:50

J94i93ř17í 21K27o63c76u59r16e17k 6265194165508

A jak je teda možné, že v Brně probíhá erkonstrukce Minské ulice, mění se všechny sítě. To je voda, kanalizace, plyn, kabely NN, komplet v.o., vozovka, chodníky ... a mimo jiné i tramvajová trať se vším všudy při jediné akci?

0/0
3.3.2016 14:22

A60l67e31š 95F96i23f36k39a 2864503112823

Z Vašeho odkazu na web města: SFŽP spolufinancoval, dotace z ROP "v jednání", výsledek jsem tam při rychlém hledání neobjevil. Byla tedy dotace jedna nebo dvě? Druhý případ by byl zajímavější.

+1/0
3.3.2016 8:21

R19a66d48o34s47l50a78v 52K41l72a91u82d18a 5584518834472

To jsou žvásty. Co je složité na tom domluvit se s ostatními na opravě? A proč do toho motá silničáře? Ti snad musí povrch zatáhnout tak jako tak. Připadá mi to, že ten ředitel kanalizací žije v hluboké totalitě, kdy bídně fungovaly dodavatelsko-odběratelské stavy.

+4/−3
3.3.2016 6:20

M63i98l88o97s47l42a94v 56H38r71b44e30k 7645176655200

Nemáš pravdu, v dnešní době plné dotací a termínů čerpání těchto dotací, prostě opravy sladit logicky ani nejde...

+2/−3
3.3.2016 6:46

R43a53d20o20s80l68a75v 39K63l19a86u75d47a 5864488714512

To je divné, že jinde to jde. A nejen v Německu aj., ale i u nás. I v době dotací.

+3/−1
3.3.2016 7:12

M90i33l51o21s84l71a33v 53H76r19b77e44k 7315766655350

Ale prdlajs, pokud máš dvě dotace, které se časově nepřekrývají, tak s tím prd naděláš...

+2/−1
3.3.2016 7:23

R72a74d14o41s73l66a93v 32K59l43a38u54d29a 5184518334712

Hlavně že je na co to svést.....Rv

+1/−1
3.3.2016 7:33

A77l73e83š 23F97i58f81k85a 2664133582963

Máte-li pozitivní příklad, sem s ním!

Všichni by se chtěli poučit, jak se dá úspěšně a nenapadnutelně podle regulí EU vypsat a vysoutěžit (na nejnižší cenu) kombinovaná stavba (voda, plyn, kanalizace, silnice...) s předem neznámým rozsahem, tudíž i neznámým, ale technicky zvládnutelným a zároveň co nejkratším termínem realizace, včetně smluvních pokut a penále za nedodržení.

Rádi to opíšeme a necháme děkovat.

+1/0
3.3.2016 7:25

M93i41l42o31s49l74a22v 43H39r77b34e38k 7285616505420

Pán chtěl být pouze velmi zajímavej, nic víc...

0/−3
3.3.2016 7:28

R77a33d67o67s53l71a53v 13K81l21a74u26d32a 5544168634442

U nás ve Slaném se takhle normálně opravují ulice. Zrovna nedávno byla dokončena Ouvalova a pěší zóna. Tam to bylo daleko náročnější kvůli archeologům, pod povrchem jsou základy bývalé brány.

+2/−1
3.3.2016 7:30

R35a64d12o95s32l78a43v 39K89l42a98u48d54a 5944468174482

Hrbku, za co mínus? Vadí ti že jinde nesedí na odpovědných místech idioti?

+1/0
3.3.2016 7:33

A17l42e44š 90F52i31f87k38a 2494373102943

Je veřejně přístupné zadání této konkrétní veřejné soutěže a vítězná nabídka?

Mě jde o variantu, kdy byl(byly) použit(y) dotační titul(y) a dokonce se to dalo v termínu zrealizovat. Ono to není jednoduché už podle zákona o veřejných zakázkách, s dotacemi na druhou. Možná i na pátou.

+1/0
3.3.2016 8:01

A20l84e70š 70F92i92f95k48a 2454553542343

Mně jde o variantu...

0/0
3.3.2016 8:02

J37i63ř39í 53K63o36c26u37r18e82k 6465734285538

Brno, ulice Milady Horákové - hotovo, odevzdáno, termín dodržen.

Brno, ulice Minská - téměř hotovo, vypadá to, že v termínu bude stavba dokončena. A to tam prakslá kanalizace podemlela tramvajovou trať, takže rozsah stavby není přesně znám.

0/0
3.3.2016 14:24

M81a43r24e66k 82H50r43u43b78y 6577372771618

Ad dotace: to byva dalsi duvod, proc je snaha prislusne akce delit. Jsou drazsi a lze tedy ziskat 3 ruzne dotace namisto jedne ...

+1/0
3.3.2016 7:52

J11i49n68d12ř61i87c20h 62Š88k91o43p74e22k 4205711860375

Silničáře do toho motat musí, neboť jsou účastníky řízení z pozice správců silnice (silnice je v majetku kraje, spravuje ji Súska), ke jakékoli stavbě se silničáři vyjadřují, proto argument v článku, že je problém práce zkoordinovat, je nesmysl.

Samozřejmě by nešlo spojit položení sítí s novým povrchem, který se bude hradit z dotace. Ale výměna všech trubek a sítí v silnici by sjednotit šla.

0/0
3.3.2016 6:53

R47a96d51o49s21l62a33v 78K71l13a89u93d84a 5814268844742

Podle mě tady nešlo o silničáře ve smyslu úřadu a majitele vozovky, ale o silničáře ve smyslu firmy, která zhotoví vozovku.

0/0
3.3.2016 7:10

J25i86n49d80ř84i85c18h 89Š92k50o80p90e70k 4395701560515

tak tím spíš.

Protože když vybíráš silničáče ve smyslu zhotovitele vozovky, tak dává investor podmínky, za jakých se bude stavět

0/0
3.3.2016 9:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.