Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třikrát v řadě rozkopaná. Úřady neumí sladit opravy důležité výpadovky

Loni byla frekventovaná výpadovka z Prostějova na Plumlov zavřená téměř dva měsíce, letos bude kvůli opravám vodovodu na několik týdnů znovu a na příští rok radnice chystá opravu znamenající opět uzavírku. Místní se nyní ptají, proč nelze opravy sjednotit, úřady ale samy přiznávají, že se domluvit nedokážou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a23r55o43s57l53a79v 67B60a85š69n75ý 1100853277

To je tu zase rozumbradů, kteří za život nic nepostavili a ani vzdáleně nemají páru o čem investiční výstavba je, ale recept znají: všechny zainteresované vyházet na dlažbu. A nějaké reálné řešení problematiky máte, mudrlanti? Kromě smajlíků ovšem!

0/0
5.3.2016 8:17

Z20d71e77n75ě71k 36P51o38l47á76k 3579379855122

I za tohle jsme kritizovali předlistopadový režim. Ani tohle se nezměnilo.:-/

+1/0
3.3.2016 12:59

M57i15c72h32a48l 94S63t75e28b83l45o 5349601744267

A tím to skončí?8-o

Že to prostě nejde?;-€

Zkuste tohle v soukromé firmě a vyhodí Vás...!!;-O

+1/0
3.3.2016 10:24

J75i64ř91í 27P91e79r16n46i58c47a 6562710654274

Takže zase budu jak trotl objíždět Prostějov, protože je někdo neschopný. Mmch loni ty díry tam byly dost dlouho bez sebemenšího náznaku práce na nich. Až se najednou blížil termín otevření, tak se prostě díry zasypaly, udělal se povrch a bylo hotovo.

0/0
3.3.2016 9:07

M57a54r95e73k 93H37r46u73b21y 6337672421738

Sladit to samozrejme lze.

Jenze vydat 3 samostatna rozhodnuti da podstatne mene prace nez koordinovat 3 ruzne akce tak, aby navazovaly. Takze urednik si radeji usetri praci, obcan nikoho nezajima.

Bohuzel ve ve statni sprave (i samosprave) obecne chybi odpovednost a zajem o praci - jediny zajem je o kazdorocni pridani.:-/Rv

+5/0
3.3.2016 7:50

R46a27d10o54s60l86a45v 29K83l77a31u48d53a 5204588114662

Já se nestačím divit. Tady zjevně na kompetentních místech sedí lidé kteří tam nemají co pohledávat, ale v diskusi najdou zastání, že to prostě jinak nejde. Přesně na tohle dojel socialismus. A na to samé dojede i to co je tady teď.

+1/−1
3.3.2016 7:38

H30o46n19z79a 53P88u17r87k85r62á91b18e31k 1279798749795

Socialismus dojel na neco uplne jineho, neb to bylo neco, co vubec fungovat nemohlo...asi byste potreboval rok dva na takovem miste sedet k pochopeni, ze to neni o nekompetentnosti tech lidi, ale celem systemu a strukture fungovani statu, ktera by potrebovala prebudovani.

+1/0
3.3.2016 8:12

M60i85l71o11s36l86a86v 95H19r10b85e25k 7925706255360

Kolik jsi toho za živit vysoutěžil...? Já se přes 10 let pohybuji v tomto prostředí, sice na straně dodavatele, ale to nevadí. Ono se to hezky píše do diskusí, ale praxe je úplně jiná. Není to o těch úřednících (ve většině případů), ale o systému. Ono totiž stačí, že se ti jeden jediný uchazeč dvakráte odvolá proti výsledku a jseš v háji s termíny jak dotací, tak koordinace s ostatními. Při skloubení oprav přeložky vody, el. sítí, a ještě kdoví co je potřeba udělat, těžko seženeš jednoho jedinného dodavatele práce.To se ti nikdo nepřihlásí, každej chce dělat jen to jedno jedinné... Nechci se úředníků zastávat, v mnoha případech jsou to lemplové, ale ono se s tím opravdu v mnoha případech nedá nic dělat, navíc pokud se pokusí nějakým způsobem (byť i v dobré víře) "hnout" s výběrovým řízením (byť i za účelem koordinace), tak si říkají o pořádný malér...

0/0
3.3.2016 8:48

A12n53t23o53n66í58n 40K46a61t51z64e27r 8482193966700

Vím co tím chcete říct,ale ono je to trochu jinak.Vy začnete jednu etapu oprav,ale už vám nikdo neřekne,že je tam potřeba ještě něco dodělat z minula a třetí etapa je zase o něčem jiném,ale už nikdo se nepostará o to aby měl na všechny tři etapy lidi na práci.Každý si musí sehnat na každou etapu lidi na práci a když je nemá tak bude to vše jen o prodloužení prací!!A za další jsem byl v minulosti svědkem toho,že kopali hlavní silnic a pokládali vodovod.Když to bylo hotovo a položený koberec,tak to chtěli kopat znovu,že prý tam ještě něco zapoměli položit.Víte proč se to stalo?Dotyčný podnik neměl zrovna pro tyto lidi práci,tak proto to chtěli udělat.Ale ředitele vodáren tahaly tenkrát po všech možných soudech a úřadech KSČ,co že si to dovolil udělat bez jejich vědomí!!!Chtěl městu ušetřit peníze a tak se mu odvděčily výhazovem!!!Vše je jen o vůli se dohodnout,ale tady zjevně žádná vůle není,tady je jen zvůle nadřízených!!!!!Rv

+1/0
3.3.2016 8:51

M61i81c18h31a23l 78M34a37r18t92i38n 1954450725584

U nás v Hronově to šlo - sladit akci vodáren, silničářů a města. Ale zasadila se o to paní starostka osobně, která rok obíhala jednotlivé firmy a úřady a prosila a přesvědčovala... Bez soustavného tlaku na všechny zúčastněné instituce by se termín naladit nepovedlo, jim je to celkem jedno. Viz http://www.mestohronov.cz/predstaveni-projektu-zbecnik/clanek/zakladni-udaje-o-jednotlivych-stavbach

+8/0
3.3.2016 7:07

R60a48d94o77s60l31a43v 42K97l44a16u82d87a 5774888344562

Solidní firmy se domluví snadno a ve vlastním zájmu. Kopat jednou je daleko levnější než třikrát. O náklady se podělí.

+3/−1
3.3.2016 7:11

M28i76c92h78a91l 89M98a93r60t83i56n 1304850805854

To je pravda. Ale tady šlo o 3 km průtahu městem, silnice 2. třídy - krajská. Takže domluvit se museli hlavně investoři.

0/0
3.3.2016 7:23

M23a55r85e66k 27H74r64u71b27y 6747342431458

Jde o to, jestli prislusnou domluvu schvali i urad. A v tom byva problem.

0/0
3.3.2016 7:51

M88i98l80o88s25l45a26v 53H81r59b65e86k 7215306405440

Neschválí, nesmí. Zákon o zadávání veřejných zakázek.......!!

0/0
3.3.2016 8:50

J61i55ř83í 87K29o26c69u13r34e62k 6395524525598

A jak je teda možné, že v Brně probíhá erkonstrukce Minské ulice, mění se všechny sítě. To je voda, kanalizace, plyn, kabely NN, komplet v.o., vozovka, chodníky ... a mimo jiné i tramvajová trať se vším všudy při jediné akci?

0/0
3.3.2016 14:22

A43l13e89š 27F14i44f48k40a 2754133312303

Z Vašeho odkazu na web města: SFŽP spolufinancoval, dotace z ROP "v jednání", výsledek jsem tam při rychlém hledání neobjevil. Byla tedy dotace jedna nebo dvě? Druhý případ by byl zajímavější.

+1/0
3.3.2016 8:21

R35a44d65o35s81l22a19v 86K38l54a17u72d41a 5634468514462

To jsou žvásty. Co je složité na tom domluvit se s ostatními na opravě? A proč do toho motá silničáře? Ti snad musí povrch zatáhnout tak jako tak. Připadá mi to, že ten ředitel kanalizací žije v hluboké totalitě, kdy bídně fungovaly dodavatelsko-odběratelské stavy.

+4/−3
3.3.2016 6:20

M72i84l81o50s90l41a61v 52H72r88b63e41k 7405356575530

Nemáš pravdu, v dnešní době plné dotací a termínů čerpání těchto dotací, prostě opravy sladit logicky ani nejde...

+2/−3
3.3.2016 6:46

R63a89d87o89s25l74a10v 96K44l85a12u48d53a 5754678714622

To je divné, že jinde to jde. A nejen v Německu aj., ale i u nás. I v době dotací.

+3/−1
3.3.2016 7:12

M58i35l22o88s67l82a71v 75H71r50b80e82k 7385846905270

Ale prdlajs, pokud máš dvě dotace, které se časově nepřekrývají, tak s tím prd naděláš...

+2/−1
3.3.2016 7:23

R84a50d48o70s51l48a37v 98K79l12a47u65d93a 5794198404372

Hlavně že je na co to svést.....Rv

+1/−1
3.3.2016 7:33

A28l51e66š 74F81i87f28k47a 2194413452243

Máte-li pozitivní příklad, sem s ním!

Všichni by se chtěli poučit, jak se dá úspěšně a nenapadnutelně podle regulí EU vypsat a vysoutěžit (na nejnižší cenu) kombinovaná stavba (voda, plyn, kanalizace, silnice...) s předem neznámým rozsahem, tudíž i neznámým, ale technicky zvládnutelným a zároveň co nejkratším termínem realizace, včetně smluvních pokut a penále za nedodržení.

Rádi to opíšeme a necháme děkovat.

+1/0
3.3.2016 7:25

M16i27l11o60s98l81a34v 28H43r63b78e33k 7735326735120

Pán chtěl být pouze velmi zajímavej, nic víc...

0/−3
3.3.2016 7:28

R61a44d43o31s39l26a63v 13K12l98a46u41d17a 5344368414202

U nás ve Slaném se takhle normálně opravují ulice. Zrovna nedávno byla dokončena Ouvalova a pěší zóna. Tam to bylo daleko náročnější kvůli archeologům, pod povrchem jsou základy bývalé brány.

+2/−1
3.3.2016 7:30

R96a28d12o64s40l74a46v 54K61l14a53u28d91a 5714298524832

Hrbku, za co mínus? Vadí ti že jinde nesedí na odpovědných místech idioti?

+1/0
3.3.2016 7:33

A25l78e25š 81F21i14f28k63a 2284903562973

Je veřejně přístupné zadání této konkrétní veřejné soutěže a vítězná nabídka?

Mě jde o variantu, kdy byl(byly) použit(y) dotační titul(y) a dokonce se to dalo v termínu zrealizovat. Ono to není jednoduché už podle zákona o veřejných zakázkách, s dotacemi na druhou. Možná i na pátou.

+1/0
3.3.2016 8:01

A85l32e66š 59F30i19f91k98a 2654173822393

Mně jde o variantu...

0/0
3.3.2016 8:02

J76i20ř33í 91K83o59c24u31r61e90k 6525244375918

Brno, ulice Milady Horákové - hotovo, odevzdáno, termín dodržen.

Brno, ulice Minská - téměř hotovo, vypadá to, že v termínu bude stavba dokončena. A to tam prakslá kanalizace podemlela tramvajovou trať, takže rozsah stavby není přesně znám.

0/0
3.3.2016 14:24

M42a98r20e17k 42H87r23u87b12y 6837442361928

Ad dotace: to byva dalsi duvod, proc je snaha prislusne akce delit. Jsou drazsi a lze tedy ziskat 3 ruzne dotace namisto jedne ...

+1/0
3.3.2016 7:52

J16i22n68d53ř48i67c91h 89Š37k53o13p42e66k 4105141820575

Silničáře do toho motat musí, neboť jsou účastníky řízení z pozice správců silnice (silnice je v majetku kraje, spravuje ji Súska), ke jakékoli stavbě se silničáři vyjadřují, proto argument v článku, že je problém práce zkoordinovat, je nesmysl.

Samozřejmě by nešlo spojit položení sítí s novým povrchem, který se bude hradit z dotace. Ale výměna všech trubek a sítí v silnici by sjednotit šla.

0/0
3.3.2016 6:53

R40a33d59o19s11l58a20v 51K28l80a55u41d83a 5394848714892

Podle mě tady nešlo o silničáře ve smyslu úřadu a majitele vozovky, ale o silničáře ve smyslu firmy, která zhotoví vozovku.

0/0
3.3.2016 7:10

J70i81n92d98ř61i86c82h 88Š10k42o20p13e59k 4395821640515

tak tím spíš.

Protože když vybíráš silničáče ve smyslu zhotovitele vozovky, tak dává investor podmínky, za jakých se bude stavět

0/0
3.3.2016 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.