Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli normám přišla olomoucká ulice o přechody, vrácení stálo šest milionů

Od loňského srpna chyběly lidem v rušné olomoucké Hodolanské ulici přechody pro chodce, o které město přišlo kvůli novým normám. Teď jsou po více než půlroce zpět. Město je nově vybavilo i semafory, provoz by však podle něj ve vytížené ulici, jež slouží i jako výpadovka na Šternberk, brzdit neměly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O46n89d51ř55e67j 76Z81e90m73a63n 5250124528479

Tak kvůli novým normám to nebylo, ale kvůli tomu, že se někdo rozhodl je uplatnit na stávající, již existující. Jde o to, že tohle se musí dodržet u nově budovaných.

+3/0
24.4.2016 15:55
Foto

J69i97n98d43ř59i41c54h 90C96o91u36f19a50l 7797379749410

Normy tvori lide a pokud za stolem sedi blbec tak vyplodi blbou normu a kdyz za dalsim stolem sedi blbec tak tu blbou normu vyzaduje, prece nechce prijit o misto. Plati tedy porekadli laik se divy odbornik zasne.

+6/−1
24.4.2016 14:28

P26a89v11e19l 25N71o33v53á28k 2755897942272

tak ten údajný blbec co normu vyžaduje, tak on za to nemůže, nechtít jí, schválit nenormovaný přechod, odnese to klidně také. To je jako říkat, že výrobce potravin ať klidně nedodržuje hygienické normy, neboť je vymyslel někdo od stolu? Prober se...Rv

+1/0
24.4.2016 14:30
Foto

J64i76n18d43ř44i78c75h 14C47o66u76f85a57l 7967639709840

A urednicek z Prahy ;-D. Byl jsem u par jednani kdy na vesele rusili prechody i kdyz to bylo nelogicke,ale ukol znel jasne: nesmi zustat ani jeden.

+1/−2
24.4.2016 14:41

J55i81n33d82ř87i36c20h 30Š79k96o89p27e87k 4185101720305

8-o za dalším stolem sedí ten co ji vyžaduje

Jednou norma platí, tak se musí dodržovat. Nejde si říct, tahle je divná, to poznám z praxe, udělám to dle svého

0/0
24.4.2016 15:42
Foto

J11i40n90d85ř12i28c41h 95C47o23u95f71a58l 7947479959300

Vážený pane, souhlasím s vašimi slovy, ale ty přechody platily podle dříve schválené normy a pouze lidská blbost je ruší, norma by se začala uplatnovat u nově zřizovaných. Je to jako by někdo řekl, že se na silnicích budou moci pohybovat pouze auta s normou EURO 4 a ostatní se musí vyřadit.

+1/0
24.4.2016 21:36

P21a29v20e71l 82H53a35l54b17i67c54h 6349502766589

Zajímalo by mě, kolik by tak stálo vybudování jednoho nadchodu u školy. Když pominu byrokratická kolečka a úplatky, vešlo by se to třeba do milionu? Pěti? Za cenu nulového zdržení provozu v daném místě a daleko větší bezpečnosti pro chodce? Nebyla by ta investice navíc lepší? Navíc pokud by byl nadchod správně naprojektován, není problém aby vydržel 50, 100 let a více. A během té doby může město pronajímat božní plochu na reklamy místním firmám a obchodníkům. Takže oproti nákladům na údržbu přechodu a zvýšeným nákladům na palivo všem projíždějícím lidem by to nějakou tu korunu do rozpočtu přineslo. Pochybuji, že když bychom to takhle komplexně spočítali, že bychom nedošli k závěru, že se tato stavba během několika málo let zaplatí.

0/0
24.4.2016 14:18

P96a48v95e90l 49N82o25v89á46k 2805697942232

Tak když i jen hloupý přechod pro chodce s těmi plastovými retardéry vyjde na 400.000,- Kč, bez semaforů, je prostě zebra, retardéry (samotný retardéry vyjdou na cca 12.000,- Kč materiál), tak nadchod by bylo tak 10.000.000,- Kč Navíc nevím jak je dlouhá ulice, byl by tam jen jeden, lidi, děti by klidně přecházeli jinde, než dojít k nadchodu a pak se třeba vracet... Navíc je bariérový, to je další nevýhoda.

+3/0
24.4.2016 14:23

P82a65v10e28l 68H92a70l14b51i19c81h 6309292136589

Oukej, v tomhle oboru se nepohybuju, proto byl můj odhad ceny spíše otázkou. Nicméně dá se snadno udělat bezbariérový přístup, který nezabere mnoho místa. Mám namysli řešení, které lze vidět v Praze u stanice Černý Most (nejlepší obrázek je asi toto https://www.google.cz/maps/@50.108094,14.5779673,3a,17.6y,346.89h,90.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sF-zVB9TNUKabBNN0VBvkyw!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs )

Každopádně díky za odhad.

0/0
24.4.2016 15:15

P91a85v87e78l 67N70o30v80á45k 2495567342292

jj, znám to na Čerňáku, a ono to celkem zabere dost místa, to bude téměř 10 m, chodník bývá kolem 3-4 m...

0/0
24.4.2016 15:36

M78a36t56ě91j 16N54o84v22á53k 2713670498587

tak to ještě přidej, když pár barevných světýlek stálo 6, plus stavební řízení na roky, můj odhad je 60 milionů za nadchod

0/0
24.4.2016 16:01

F88r14a77n91t49i39s11e93k 70K43u31b76i18k 9351145970384

Uto by museli stavet stari rimani aby to vydrzelo 100 a vice let

0/0
24.4.2016 14:54

L96a87d56i31s56l27a88v 12B92u72r20d51a 2477104758345

Mimoúrovňové přechody jsou nesmysl. Každý radši přeběhně silnici, než by stoupal někde oklikou po rampách, to je prostě lidská přirozenost. Nemluvě o tom, kolik by to stálo peněz, zabralo místa, a jak by to narušilo charakter ulice.

+1/0
25.4.2016 8:41

P95a13v80e32l 56N44o78v42á79k 2485347612302

"„Přechody řídí světelnásignalizacepodle poptávky chodců. Vše je ovšem seřízené tak, aby celá soustava preferovala tramvajovou dopravu a zároveň koordinovala fungování přechodů s pro dopravu významnou křižovatkou ulic Tovární a Hodolanská,“ nastínil olomoucký primátor Antonín Staněk." - Ha, ha ha, už na fotce je vidět, jak to brzdí dopravu :-D Navíc jestli to je nastaveno tak parádně, jako bývá parádně nastaveno v Praze od Eltoda, tak to si to užijte, naprosto nesmyslné intervaly a naskakování červené, jak se to semaforu samo líbí :-D :-D :-D

+3/0
24.4.2016 14:11

V71í32t 18H14r28a66d69i20l 2614115571552

Moc děkujeme EU, co 150 metrů červená...

+4/−2
24.4.2016 13:48

B44o31ř50e98k 11K97u33š78i38l 6175580789113

Co s tím má co společného EU??

Pardon, vlastně odpověď vím. Nemá nic.

+1/−2
24.4.2016 14:24

P35a25v65e98l 85N77o84v19á62k 2675217892792

normy... např. z EU je i norma, že pokud je silnice více jak tříproudá - 2+1, 2+2 apod., tak tam musí být ostrůvek pro chodce mezi jízdními směry... Celou dobu to být nemuselo, nehody se nestávaly, pak se udělali ostrůvky a je to více o ústa - pruhy většinou u přechodů většinou svedené jen do 1 a sem tam někdo ten ostrůvek sestřelí... Takže proto píše o EU...

+3/0
24.4.2016 14:28

B25o91ř71e16k 39K42u69š69i55l 6855320969573

Nic takového žádná norma EU neurčuje. Jedná se o české normy okopírované z německých.

0/−2
24.4.2016 14:31

P97a35v60e32l 48N52o78v95á68k 2875687832452

nastuduj si to...

0/0
24.4.2016 14:34

B44o58ř69e66k 46K40u45š42i86l 6425980229253

Již jsem studoval. Takovou normu z EU jsem nenašel a ani v důvodových zprávách té české změny nic takového není, uvádí pouze inspiraci německými normami. Takže jestli vy o normě víte sem s tím.

0/0
24.4.2016 14:37

P86a71v71e91l 54N94o53v10á54k 2865607632412

četl jsem to před 3 lety, kdy se toto začalo řešit, z hlavy ji neznám, ale bylo a je to tak, jak píši...

0/0
24.4.2016 14:40

F59r66a40n72t22i74s46e50k 73K85u34b20i37k 9621405200674

Ze by Hittler je gentleman?

+1/−1
24.4.2016 14:56

P89a27v45e15l 52N66o79v80á25k 2965917892492

tady to je možná ono, už nevím, a to že to je ČSN norma je samozřejmé, české normy se ale musí řídit a slaďovat s normami z EU... http://www.unmz.cz/files/normalizace/%C4%8CSN%2073%206110/74506.pdf

0/0
24.4.2016 14:45

B15o68ř22e59k 78K80u10š36i74l 6675490129223

Jenomže na tohle žádná norma EU není. Slaďovat se to tak musí leda s mezinárodními dohodami (např. Ženeva 1949, Vídeň 1968), které ovšem nic takového jako šířka přechodů neřeší.

0/0
24.4.2016 15:20

P34a30v28e68l 70N42o71v90á56k 2495957512412

bývávalo jen s mezinárodními dohodami, od dob vlády EU je toho jak je všude slyšet, vidět, mnoho, pořád se něco slaďuje s EU...

0/0
24.4.2016 15:41

J31o35s29e55f 93Š65á34t76a92v43a 2694321926289

Já bych spíš řekl,že u nás si někdo vymyslí nějakou ptákovinu a pak když má strach že mu budou lidi nadávat,tak to svede na nařízení EU.Těch případů už bylo mraky.

+1/0
24.4.2016 17:55
Foto

J60i87n18d27ř18i39c83h 27C77o68u89f75a73l 7317789719950

Souhlasim s Novakem, je to pravda

0/0
24.4.2016 14:51
Foto

J30i12n39d84ř58i93c52h 42C29o56u27f68a94l 7507749369720

Info muzete mit v jakekoliv projekcni kancelari specializujici se na dopravni stavby nebo si zajdete na magistrat radi vam ji ukazou

0/0
24.4.2016 14:55

L49a96d38i88s18l42a24v 23B94u44r38d26a 2957434108295

Holt nezbývá než doufat, že východní tangenta bude co nejdřív. Pak snad bude zase z Hodolanské normální ulice.

0/0
25.4.2016 8:45

P22e90t60r 95B96á57č58a 8335686245865

Prisli o mensi opruz tak tam dali jeste vetsi opruz se semaforama, skvela prace Rv

+2/0
24.4.2016 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.