Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli normám přišla olomoucká ulice o přechody, vrácení stálo šest milionů

Od loňského srpna chyběly lidem v rušné olomoucké Hodolanské ulici přechody pro chodce, o které město přišlo kvůli novým normám. Teď jsou po více než půlroce zpět. Město je nově vybavilo i semafory, provoz by však podle něj ve vytížené ulici, jež slouží i jako výpadovka na Šternberk, brzdit neměly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O39n71d15ř79e68j 13Z55e19m69a32n 5660664178499

Tak kvůli novým normám to nebylo, ale kvůli tomu, že se někdo rozhodl je uplatnit na stávající, již existující. Jde o to, že tohle se musí dodržet u nově budovaných.

+3/0
24.4.2016 15:55

J44i88n62d14ř14i73c15h 10C49o20u67f34a22l 7197799299670

Normy tvori lide a pokud za stolem sedi blbec tak vyplodi blbou normu a kdyz za dalsim stolem sedi blbec tak tu blbou normu vyzaduje, prece nechce prijit o misto. Plati tedy porekadli laik se divy odbornik zasne.

+6/−1
24.4.2016 14:28

P25a58v25e68l 14N85o80v35á51k 2555377762302

tak ten údajný blbec co normu vyžaduje, tak on za to nemůže, nechtít jí, schválit nenormovaný přechod, odnese to klidně také. To je jako říkat, že výrobce potravin ať klidně nedodržuje hygienické normy, neboť je vymyslel někdo od stolu? Prober se...Rv

+1/0
24.4.2016 14:30

J19i18n13d49ř22i86c23h 66C40o88u25f38a31l 7937219449900

A urednicek z Prahy ;-D. Byl jsem u par jednani kdy na vesele rusili prechody i kdyz to bylo nelogicke,ale ukol znel jasne: nesmi zustat ani jeden.

+1/−2
24.4.2016 14:41

J45i39n49d63ř50i17c90h 79Š40k12o80p78e61k 4275771330285

8-o za dalším stolem sedí ten co ji vyžaduje

Jednou norma platí, tak se musí dodržovat. Nejde si říct, tahle je divná, to poznám z praxe, udělám to dle svého

0/0
24.4.2016 15:42

J10i59n31d72ř95i91c16h 11C84o68u10f39a81l 7907699909600

Vážený pane, souhlasím s vašimi slovy, ale ty přechody platily podle dříve schválené normy a pouze lidská blbost je ruší, norma by se začala uplatnovat u nově zřizovaných. Je to jako by někdo řekl, že se na silnicích budou moci pohybovat pouze auta s normou EURO 4 a ostatní se musí vyřadit.

+1/0
24.4.2016 21:36

P19a96v36e66l 68H11a21l69b81i83c41h 6879772716469

Zajímalo by mě, kolik by tak stálo vybudování jednoho nadchodu u školy. Když pominu byrokratická kolečka a úplatky, vešlo by se to třeba do milionu? Pěti? Za cenu nulového zdržení provozu v daném místě a daleko větší bezpečnosti pro chodce? Nebyla by ta investice navíc lepší? Navíc pokud by byl nadchod správně naprojektován, není problém aby vydržel 50, 100 let a více. A během té doby může město pronajímat božní plochu na reklamy místním firmám a obchodníkům. Takže oproti nákladům na údržbu přechodu a zvýšeným nákladům na palivo všem projíždějícím lidem by to nějakou tu korunu do rozpočtu přineslo. Pochybuji, že když bychom to takhle komplexně spočítali, že bychom nedošli k závěru, že se tato stavba během několika málo let zaplatí.

0/0
24.4.2016 14:18

P15a12v93e61l 22N27o48v46á42k 2625657472892

Tak když i jen hloupý přechod pro chodce s těmi plastovými retardéry vyjde na 400.000,- Kč, bez semaforů, je prostě zebra, retardéry (samotný retardéry vyjdou na cca 12.000,- Kč materiál), tak nadchod by bylo tak 10.000.000,- Kč Navíc nevím jak je dlouhá ulice, byl by tam jen jeden, lidi, děti by klidně přecházeli jinde, než dojít k nadchodu a pak se třeba vracet... Navíc je bariérový, to je další nevýhoda.

+3/0
24.4.2016 14:23

P49a57v21e21l 86H11a17l79b95i61c41h 6589202136249

Oukej, v tomhle oboru se nepohybuju, proto byl můj odhad ceny spíše otázkou. Nicméně dá se snadno udělat bezbariérový přístup, který nezabere mnoho místa. Mám namysli řešení, které lze vidět v Praze u stanice Černý Most (nejlepší obrázek je asi toto https://www.google.cz/maps/@50.108094,14.5779673,3a,17.6y,346.89h,90.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sF-zVB9TNUKabBNN0VBvkyw!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs )

Každopádně díky za odhad.

0/0
24.4.2016 15:15

P18a73v22e16l 96N62o34v78á96k 2175787422692

jj, znám to na Čerňáku, a ono to celkem zabere dost místa, to bude téměř 10 m, chodník bývá kolem 3-4 m...

0/0
24.4.2016 15:36

M59a92t13ě12j 62N30o29v33á72k 1302109763638

tak to ještě přidej, když pár barevných světýlek stálo 6, plus stavební řízení na roky, můj odhad je 60 milionů za nadchod

0/0
24.4.2016 16:01

F66r19a50n61t12i12s24e34k 38K68u50b58i50k 9371245770234

Uto by museli stavet stari rimani aby to vydrzelo 100 a vice let

0/0
24.4.2016 14:54

L13a18d67i47s30l12a58v 38B95u88r82d89a 2447534218395

Mimoúrovňové přechody jsou nesmysl. Každý radši přeběhně silnici, než by stoupal někde oklikou po rampách, to je prostě lidská přirozenost. Nemluvě o tom, kolik by to stálo peněz, zabralo místa, a jak by to narušilo charakter ulice.

+1/0
25.4.2016 8:41

P43a95v25e38l 45N15o75v28á45k 2305347622532

"„Přechody řídí světelnásignalizacepodle poptávky chodců. Vše je ovšem seřízené tak, aby celá soustava preferovala tramvajovou dopravu a zároveň koordinovala fungování přechodů s pro dopravu významnou křižovatkou ulic Tovární a Hodolanská,“ nastínil olomoucký primátor Antonín Staněk." - Ha, ha ha, už na fotce je vidět, jak to brzdí dopravu :-D Navíc jestli to je nastaveno tak parádně, jako bývá parádně nastaveno v Praze od Eltoda, tak to si to užijte, naprosto nesmyslné intervaly a naskakování červené, jak se to semaforu samo líbí :-D :-D :-D

+3/0
24.4.2016 14:11

V22í92t 14H55r58a26d91i19l 2264455161912

Moc děkujeme EU, co 150 metrů červená...

+4/−2
24.4.2016 13:48

B32o16ř22e41k 44K92u24š38i28l 6165400989493

Co s tím má co společného EU??

Pardon, vlastně odpověď vím. Nemá nic.

+1/−2
24.4.2016 14:24

P77a97v41e49l 12N98o77v95á84k 2825957772442

normy... např. z EU je i norma, že pokud je silnice více jak tříproudá - 2+1, 2+2 apod., tak tam musí být ostrůvek pro chodce mezi jízdními směry... Celou dobu to být nemuselo, nehody se nestávaly, pak se udělali ostrůvky a je to více o ústa - pruhy většinou u přechodů většinou svedené jen do 1 a sem tam někdo ten ostrůvek sestřelí... Takže proto píše o EU...

+3/0
24.4.2016 14:28

B85o36ř29e30k 27K59u19š46i22l 6975630869103

Nic takového žádná norma EU neurčuje. Jedná se o české normy okopírované z německých.

0/−2
24.4.2016 14:31

P37a19v33e34l 15N61o15v15á80k 2285597692232

nastuduj si to...

0/0
24.4.2016 14:34

B46o37ř94e47k 32K25u62š10i17l 6865190979883

Již jsem studoval. Takovou normu z EU jsem nenašel a ani v důvodových zprávách té české změny nic takového není, uvádí pouze inspiraci německými normami. Takže jestli vy o normě víte sem s tím.

0/0
24.4.2016 14:37

P79a89v12e65l 98N77o61v11á71k 2675717592772

četl jsem to před 3 lety, kdy se toto začalo řešit, z hlavy ji neznám, ale bylo a je to tak, jak píši...

0/0
24.4.2016 14:40

F44r72a38n14t18i69s59e13k 23K80u50b73i75k 9471335100294

Ze by Hittler je gentleman?

+1/−1
24.4.2016 14:56

P31a24v35e25l 80N24o12v24á28k 2805177222732

tady to je možná ono, už nevím, a to že to je ČSN norma je samozřejmé, české normy se ale musí řídit a slaďovat s normami z EU... http://www.unmz.cz/files/normalizace/%C4%8CSN%2073%206110/74506.pdf

0/0
24.4.2016 14:45

B68o33ř87e54k 80K88u70š12i78l 6485470859663

Jenomže na tohle žádná norma EU není. Slaďovat se to tak musí leda s mezinárodními dohodami (např. Ženeva 1949, Vídeň 1968), které ovšem nic takového jako šířka přechodů neřeší.

0/0
24.4.2016 15:20

P18a61v91e33l 40N38o11v51á45k 2565337612622

bývávalo jen s mezinárodními dohodami, od dob vlády EU je toho jak je všude slyšet, vidět, mnoho, pořád se něco slaďuje s EU...

0/0
24.4.2016 15:41

J58o35s89e89f 87Š52á89t48a21v26a 2844311656449

Já bych spíš řekl,že u nás si někdo vymyslí nějakou ptákovinu a pak když má strach že mu budou lidi nadávat,tak to svede na nařízení EU.Těch případů už bylo mraky.

+1/0
24.4.2016 17:55

J38i26n52d74ř86i39c24h 15C50o32u93f49a78l 7217329339750

Souhlasim s Novakem, je to pravda

0/0
24.4.2016 14:51

J63i91n28d40ř45i22c87h 60C94o94u27f96a44l 7167129749920

Info muzete mit v jakekoliv projekcni kancelari specializujici se na dopravni stavby nebo si zajdete na magistrat radi vam ji ukazou

0/0
24.4.2016 14:55

L71a34d92i81s46l32a47v 52B84u66r94d48a 2737784268875

Holt nezbývá než doufat, že východní tangenta bude co nejdřív. Pak snad bude zase z Hodolanské normální ulice.

0/0
25.4.2016 8:45

P50e31t38r 46B13á92č14a 8635246915445

Prisli o mensi opruz tak tam dali jeste vetsi opruz se semaforama, skvela prace Rv

+2/0
24.4.2016 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.