- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak kvůli novým normám to nebylo, ale kvůli tomu, že se někdo rozhodl je uplatnit na stávající, již existující. Jde o to, že tohle se musí dodržet u nově budovaných.
Normy tvori lide a pokud za stolem sedi blbec tak vyplodi blbou normu a kdyz za dalsim stolem sedi blbec tak tu blbou normu vyzaduje, prece nechce prijit o misto. Plati tedy porekadli laik se divy odbornik zasne.
tak ten údajný blbec co normu vyžaduje, tak on za to nemůže, nechtít jí, schválit nenormovaný přechod, odnese to klidně také. To je jako říkat, že výrobce potravin ať klidně nedodržuje hygienické normy, neboť je vymyslel někdo od stolu? Prober se...
Zajímalo by mě, kolik by tak stálo vybudování jednoho nadchodu u školy. Když pominu byrokratická kolečka a úplatky, vešlo by se to třeba do milionu? Pěti? Za cenu nulového zdržení provozu v daném místě a daleko větší bezpečnosti pro chodce? Nebyla by ta investice navíc lepší? Navíc pokud by byl nadchod správně naprojektován, není problém aby vydržel 50, 100 let a více. A během té doby může město pronajímat božní plochu na reklamy místním firmám a obchodníkům. Takže oproti nákladům na údržbu přechodu a zvýšeným nákladům na palivo všem projíždějícím lidem by to nějakou tu korunu do rozpočtu přineslo. Pochybuji, že když bychom to takhle komplexně spočítali, že bychom nedošli k závěru, že se tato stavba během několika málo let zaplatí.
Tak když i jen hloupý přechod pro chodce s těmi plastovými retardéry vyjde na 400.000,- Kč, bez semaforů, je prostě zebra, retardéry (samotný retardéry vyjdou na cca 12.000,- Kč materiál), tak nadchod by bylo tak 10.000.000,- Kč Navíc nevím jak je dlouhá ulice, byl by tam jen jeden, lidi, děti by klidně přecházeli jinde, než dojít k nadchodu a pak se třeba vracet... Navíc je bariérový, to je další nevýhoda.
"„Přechody řídí světelnásignalizacepodle poptávky chodců. Vše je ovšem seřízené tak, aby celá soustava preferovala tramvajovou dopravu a zároveň koordinovala fungování přechodů s pro dopravu významnou křižovatkou ulic Tovární a Hodolanská,“ nastínil olomoucký primátor Antonín Staněk." - Ha, ha ha, už na fotce je vidět, jak to brzdí dopravu :-D Navíc jestli to je nastaveno tak parádně, jako bývá parádně nastaveno v Praze od Eltoda, tak to si to užijte, naprosto nesmyslné intervaly a naskakování červené, jak se to semaforu samo líbí :-D :-D :-D
Co s tím má co společného EU??
Pardon, vlastně odpověď vím. Nemá nic.
Prisli o mensi opruz tak tam dali jeste vetsi opruz se semaforama, skvela prace