Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Koutů vyrazí první elektrické vlaky, pak jsou na řadě spoje do Olomouce

Doba, kdy lidé budou moci dojet z Olomouce až do podhůří Jeseníků vlakem komfortně a bez přestupů, se opět o něco přiblížila. Na trati ze Šumperka do Koutů nad Desnou totiž už skončila elektrifikace za 475 milionů. První elektrické vlaky po ní začnou pravidelně vozit cestující od 12. června.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i74r83o12s81l46a56v 32V30i11d29l30i76č12k47a 3334804495573

Trati do Koutů fandím, bohužel odbočka do Sobotína po zrušení fabrik fakt nemá budoucnost, vlaky nebudou levnější než autobusy.

0/0
28.4.2016 11:50

I27v27a83n 81M81a42r60e25k 6314668932

Chraň Bůh že bych záviděl , ale když si představím štreku do krajského města ! ! ! Zlína na které se kodrcají "Regionovy" připadá mi to zde opravdu jako v Kocourkově ! ;-(

Ale obyvatelům a hlavně cestujícím v údolí kolem Desné přeji příjemné cestování R^

0/0
27.4.2016 21:26
Foto

J86i27ř71í 50M16a72k82o15ň 5383689914225

elektrifikace, resp. proud v troleji byl zapnut již v prosinci. Nyní se z neznámých důvodů čeká rok, než začnou jezdit "pantografy". Ovšem souběžná doprava autobusy zůstane. Úvaha, že by autobusy nejezdily za Šumperk ale až z Petrova nad Desnou byla zamítnuta. Ale ona je to legrace, třeba ve Vikýřovicích ve stejný okamžik zastavuje na zastávce vlak a vedle ní autobus. Ale nejde o konkurenci, vlaky i autobusy provozuje dceřinná společnost Německých spolkových drah. No prostě kočkopes.8-o Ale (prý) se zruší původní trať do Sobotína a budou tady jezdit jen autobusy. On sice ten autobus i motorový vůz řady 152.,0 má stejný motor, ale ten vláček přeci jen jezdí levněji. Pro neznalé - původní trať postavili bratři Kleinové pro obsluhu svých železáren v Sobotíně. Vedla ze Zábřehu na Moravě přes Šumperk do Sobotína. Až později byla postavena odbočka do Koutů nad Desnou, která je dnes chápána jako trať hlavní a uvažuje se o jejím prodloužení v Koutech n.D. až k lyžařskému areálu. Zcela jistě vím, že Kleinové by uvažovali ekonomicky,jak vždy a původní trať do Sobotína by nerušili. Vždyť je tam u nádraží velká pila, které každý den nakládá několik vagonů. To se bude vozit dříví zas po silnici?V

0/−1
26.4.2016 21:04
Foto

P42e77t31r 27P45r97o93c24h88á43z31k52a 3842316912514

Naprosto zbytečná investice. Nevěřím ani počtu přepravených lidí ročně. Pokud vidím, tak vlaky jezdí skoro prázdné. Za ty peníze, které se do toho investovali tam mohli sto let jezdit zadarmo autobusy a bylo by to rychlejší a lepší.

+2/−1
26.4.2016 17:58

D50u66š25a89n 37M43a83n56d79á70t 8394647272512

treba kopnou tunel a bude se jezdit po sedlem do Polska :-)

0/0
26.4.2016 18:51
Foto

P80e65t15r 83P15r59o64c95h62á30z17k76a 3602646742864

Jo kdyby se místo toho postavil tunel pod sedlem to by bylo něco lepšího a pomohlo by to všem.Ne do Polska ale ve směru na Olomouc.

0/0
26.4.2016 18:53

P28e23t30r 42V48e23s78e63l77ý 8585315512556

Ekonomická studie ukázala, že je to ekonomický nesmysl, který by se nezaplatil ani za sto let.

0/−4
26.4.2016 19:17

M16i43r75o71s18l77a26v 67Z79i70k37m55u87n45d 6178222767788

Ze stejného úhlu pohledu jsou ekonomicky nesmyslné základnové tunely budované ve Švýcarsku, které se v rámci tzv. kupeckých počtů > má dáti / dal taky nikdy nezaplatí .... tyhle investice se nedají hodnotit formou školních úloh v počtech "jeden zedník postaví zeď za 100 dní, za jak dlouho ji postaví 100 zedníků" .... 100 zedníků jí ovšem za den nepostaví, protože to technologicky nejde ....

0/−1
27.4.2016 16:30

P18e69t60r 56V18e31s78e38l11ý 8115365352836

Naprosto zbytečný příspěvek člověka, který o tom nic neví. To jste vážně tak hloupý, že si myslíte, že by ty prachy na autobus dostali? A v zimě tam není žádná sranda jezdit po cestě.

+1/−2
26.4.2016 19:15
Foto

P18e18t89r 28P53r44o68c81h47á17z17k57a 3852746542124

Znám to tam v létě i v zimě. Viděl jsem jak trať vypadala po povodních a viděl jsem kolik se do toho investovalo a s jakým výsledkem. Stejně tak vím, jak na ní probíhá provoz a jak je vytížená. Sleduji jak se elektrifikovala. Nebýt peněz EU tak dávno skončila. Proč když už se do toho tolik investuje tam zároveň jezdí autobusy více vytížené než vlak?Ono nebýt zájmu několika papalášů s Brna, kteří tam jezdí lyžovat a majitelů areálu tak by se nejspíš nic nedělo.Ale asi je zbytečné se o tom bavit.Máte svůj názor a já vám ho neberu.

+3/−2
26.4.2016 19:38

M15i65r86o98s50l60a90v 98Z96i21k96m42u16n75d 6898422947628

O obnovení provozu (trati jako takové) na povodní poničené trati se postaral Svazek obcí údolí Desné, nikoli nějací "papaláši" ... jistý papaláš v podobě tehdejšího ministra dopravy (ODS) naopak chtěl trať zrušit, aby se ušetřilo ....

0/0
27.4.2016 16:36
Foto

P28e65t68r 91P72r53o93c41h10á62z13k70a 3432766762324

Hmm, to o tom víte hodně málo.Vyzkoušejte Mr.Google kdo se nejvíc presentoval a kdo usiloval o dotace a kdo je prosazoval.A koukněte se na kolik celá ta sranda nakonec přišla a kolik stojí jen provoz a jaká je ekonomická návratnost.

0/0
27.4.2016 16:43

J45a24n 36V83a32l27o19u91c17h 6552117618150

Tak, tak. Na jedné straně nemají dopravci (tedy nedostanou od kraje/obcí) peníze na posílení přetížených linek, na druhé straně financují "vzduchovoziče" - Tohle je krásný příklad - na trať kde jezdí sólo 810 (případně Regionova od dvou vozech, protože v sóle to nejde) vyrazí vozidla, která na další části trati musí pobrat poptávku Zábřeh - Olomouc - Prostějov. Přitom by při trošce dobré vůle stačil přestup v Šumperku u jednoho nástupiště, z vlaku do vlaku do 10m. Ale né, to se vyhodí půl miliardy za elektrifikaci (když se kolem trati plazí obcemi kamiony) a rozněž souběžně jedoucí busy se musejí nechat, protože

a/ komfortněji obslouží místní vazby - více zastávek

b/ zahustí interval, vlak po hodině žádné terno není

+1/0
27.4.2016 5:24
Foto

P56e74t21r 93P67r19o85c20h42á22z91k67a 3492976872374

Naprosto s vámi souhlasím. Znám historii téhle trati docela dobře a viděl jsem obrovské nadšení když ji po povodních renovovali, jak mohutně investovali peníze s dotací a stejně tak jak to postupně upadalo.Počínaje uniformami výpravčích až po jejich stížnosti na to, že nemají ani kde si opláchnout ruce.Nasekali na trati spoustu zastávek a mysleli jak s toho lidé nebudou nadšeni.Nebyli i když to svaz obcí neustále presentuje. Pak došlo na odkup vozidel od ČD, posléze nasazení RN a nakonec na elektrifikaci. Teď se snaží dohodnout s ČD.Je to jejich jediná šance, že vlaky ČD budou jezdit s Brna až do Koutů.Do toho se samozřejmě montují majitelé areálu, kteří tam potřebují přitáhnout lidi. Proto ta snaha prodloužit trať. A hlavně je to potřeba presentovat jako to nejlepší řešení pro tamní obyvatele..:-(

0/0
27.4.2016 16:40

M63i44r30o20s70l61a62v 57Z72i45k19m72u61n45d 6708902877838

Jistý Václav Klaus při cestě z Českých Budějovic z auta stojícího před závorami v Dobříši také "kdysi" viděl, že v jedoucím vlaku končícím v podvečer na Dobříši "nikdo" není a tudíž vlak je zbytečný - o tento významný zážitek se musel veřejně podělit - ale nepovažoval za nutné zjistit, kolik lidí jelo z Prahy ...

0/−1
27.4.2016 16:26
Foto

P35e50t18r 13P34r90o65c89h33á31z68k44a 3332396802374

Nejsem VK, věřím, že sem tam může být vlak využitý. Docela často se kolem pohybuji a vidím ne jeden, ale několik vlaků v průběhu dne a vidím kolik lidí nastupuje v Šumperku a kolik vystupuje. Dokonce pokud bych o to hodně usiloval by nebyl problém zjistit skutečnou obsazenost vlaků v průběhu dne. Co by se však změnilo?Nic.Tady jsou tlaky s jiných míst, které prosadí jakýkoliv nesmysl hlavně aby se se párkrát v zimě svezli na lyže a možná v létě na houby. Nějaký ekonomický rozbor nikoho nezajímá.Kéž bych se mýlil, ale znám obdobný případ s trati Bruntál Karlovice, dneska v podstatě opuštěné a další s trati Milotice- Vrbno která měla být také zrušena a dneska živoří. Ta má navíc pech v tom, že tam dotace nejdou a není tak extrémní zájem udržet ji za každou cenu v provozu.

0/0
27.4.2016 18:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.