Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Koutů vyrazí první elektrické vlaky, pak jsou na řadě spoje do Olomouce

Doba, kdy lidé budou moci dojet z Olomouce až do podhůří Jeseníků vlakem komfortně a bez přestupů, se opět o něco přiblížila. Na trati ze Šumperka do Koutů nad Desnou totiž už skončila elektrifikace za 475 milionů. První elektrické vlaky po ní začnou pravidelně vozit cestující od 12. června.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i70r89o62s48l37a85v 73V78i78d72l32i51č64k49a 3814204235543

Trati do Koutů fandím, bohužel odbočka do Sobotína po zrušení fabrik fakt nemá budoucnost, vlaky nebudou levnější než autobusy.

0/0
28.4.2016 11:50

I92v73a27n 59M75a10r69e26k 6614338322

Chraň Bůh že bych záviděl , ale když si představím štreku do krajského města ! ! ! Zlína na které se kodrcají "Regionovy" připadá mi to zde opravdu jako v Kocourkově ! ;-(

Ale obyvatelům a hlavně cestujícím v údolí kolem Desné přeji příjemné cestování R^

0/0
27.4.2016 21:26
Foto

J40i33ř78í 69M62a96k97o94ň 5533719604795

elektrifikace, resp. proud v troleji byl zapnut již v prosinci. Nyní se z neznámých důvodů čeká rok, než začnou jezdit "pantografy". Ovšem souběžná doprava autobusy zůstane. Úvaha, že by autobusy nejezdily za Šumperk ale až z Petrova nad Desnou byla zamítnuta. Ale ona je to legrace, třeba ve Vikýřovicích ve stejný okamžik zastavuje na zastávce vlak a vedle ní autobus. Ale nejde o konkurenci, vlaky i autobusy provozuje dceřinná společnost Německých spolkových drah. No prostě kočkopes.8-o Ale (prý) se zruší původní trať do Sobotína a budou tady jezdit jen autobusy. On sice ten autobus i motorový vůz řady 152.,0 má stejný motor, ale ten vláček přeci jen jezdí levněji. Pro neznalé - původní trať postavili bratři Kleinové pro obsluhu svých železáren v Sobotíně. Vedla ze Zábřehu na Moravě přes Šumperk do Sobotína. Až později byla postavena odbočka do Koutů nad Desnou, která je dnes chápána jako trať hlavní a uvažuje se o jejím prodloužení v Koutech n.D. až k lyžařskému areálu. Zcela jistě vím, že Kleinové by uvažovali ekonomicky,jak vždy a původní trať do Sobotína by nerušili. Vždyť je tam u nádraží velká pila, které každý den nakládá několik vagonů. To se bude vozit dříví zas po silnici?V

0/−1
26.4.2016 21:04
Foto

P50e77t92r 10P95r34o56c33h34á41z81k10a 3412976212244

Naprosto zbytečná investice. Nevěřím ani počtu přepravených lidí ročně. Pokud vidím, tak vlaky jezdí skoro prázdné. Za ty peníze, které se do toho investovali tam mohli sto let jezdit zadarmo autobusy a bylo by to rychlejší a lepší.

+2/−1
26.4.2016 17:58

D61u77š20a33n 49M56a48n49d53á80t 8114517832242

treba kopnou tunel a bude se jezdit po sedlem do Polska :-)

0/0
26.4.2016 18:51
Foto

P68e81t41r 92P75r80o81c10h73á90z15k10a 3962976502784

Jo kdyby se místo toho postavil tunel pod sedlem to by bylo něco lepšího a pomohlo by to všem.Ne do Polska ale ve směru na Olomouc.

0/0
26.4.2016 18:53

P37e64t84r 82V43e74s60e36l39ý 8935395522556

Ekonomická studie ukázala, že je to ekonomický nesmysl, který by se nezaplatil ani za sto let.

0/−4
26.4.2016 19:17

M24i32r14o49s19l71a98v 67Z48i31k40m41u61n14d 6298272497588

Ze stejného úhlu pohledu jsou ekonomicky nesmyslné základnové tunely budované ve Švýcarsku, které se v rámci tzv. kupeckých počtů > má dáti / dal taky nikdy nezaplatí .... tyhle investice se nedají hodnotit formou školních úloh v počtech "jeden zedník postaví zeď za 100 dní, za jak dlouho ji postaví 100 zedníků" .... 100 zedníků jí ovšem za den nepostaví, protože to technologicky nejde ....

0/−1
27.4.2016 16:30

P49e97t73r 53V46e65s10e80l92ý 8305155632816

Naprosto zbytečný příspěvek člověka, který o tom nic neví. To jste vážně tak hloupý, že si myslíte, že by ty prachy na autobus dostali? A v zimě tam není žádná sranda jezdit po cestě.

+1/−2
26.4.2016 19:15
Foto

P50e38t53r 58P67r11o60c87h35á51z21k88a 3432546512814

Znám to tam v létě i v zimě. Viděl jsem jak trať vypadala po povodních a viděl jsem kolik se do toho investovalo a s jakým výsledkem. Stejně tak vím, jak na ní probíhá provoz a jak je vytížená. Sleduji jak se elektrifikovala. Nebýt peněz EU tak dávno skončila. Proč když už se do toho tolik investuje tam zároveň jezdí autobusy více vytížené než vlak?Ono nebýt zájmu několika papalášů s Brna, kteří tam jezdí lyžovat a majitelů areálu tak by se nejspíš nic nedělo.Ale asi je zbytečné se o tom bavit.Máte svůj názor a já vám ho neberu.

+3/−2
26.4.2016 19:38

M70i41r19o89s44l88a54v 80Z70i85k47m48u38n78d 6788622847488

O obnovení provozu (trati jako takové) na povodní poničené trati se postaral Svazek obcí údolí Desné, nikoli nějací "papaláši" ... jistý papaláš v podobě tehdejšího ministra dopravy (ODS) naopak chtěl trať zrušit, aby se ušetřilo ....

0/0
27.4.2016 16:36
Foto

P88e12t17r 55P60r26o88c70h24á56z62k64a 3132216572984

Hmm, to o tom víte hodně málo.Vyzkoušejte Mr.Google kdo se nejvíc presentoval a kdo usiloval o dotace a kdo je prosazoval.A koukněte se na kolik celá ta sranda nakonec přišla a kolik stojí jen provoz a jaká je ekonomická návratnost.

0/0
27.4.2016 16:43

J32a88n 94V72a46l61o83u71c87h 6812627218590

Tak, tak. Na jedné straně nemají dopravci (tedy nedostanou od kraje/obcí) peníze na posílení přetížených linek, na druhé straně financují "vzduchovoziče" - Tohle je krásný příklad - na trať kde jezdí sólo 810 (případně Regionova od dvou vozech, protože v sóle to nejde) vyrazí vozidla, která na další části trati musí pobrat poptávku Zábřeh - Olomouc - Prostějov. Přitom by při trošce dobré vůle stačil přestup v Šumperku u jednoho nástupiště, z vlaku do vlaku do 10m. Ale né, to se vyhodí půl miliardy za elektrifikaci (když se kolem trati plazí obcemi kamiony) a rozněž souběžně jedoucí busy se musejí nechat, protože

a/ komfortněji obslouží místní vazby - více zastávek

b/ zahustí interval, vlak po hodině žádné terno není

+1/0
27.4.2016 5:24
Foto

P56e71t57r 14P93r64o48c73h24á79z92k11a 3732746962284

Naprosto s vámi souhlasím. Znám historii téhle trati docela dobře a viděl jsem obrovské nadšení když ji po povodních renovovali, jak mohutně investovali peníze s dotací a stejně tak jak to postupně upadalo.Počínaje uniformami výpravčích až po jejich stížnosti na to, že nemají ani kde si opláchnout ruce.Nasekali na trati spoustu zastávek a mysleli jak s toho lidé nebudou nadšeni.Nebyli i když to svaz obcí neustále presentuje. Pak došlo na odkup vozidel od ČD, posléze nasazení RN a nakonec na elektrifikaci. Teď se snaží dohodnout s ČD.Je to jejich jediná šance, že vlaky ČD budou jezdit s Brna až do Koutů.Do toho se samozřejmě montují majitelé areálu, kteří tam potřebují přitáhnout lidi. Proto ta snaha prodloužit trať. A hlavně je to potřeba presentovat jako to nejlepší řešení pro tamní obyvatele..:-(

0/0
27.4.2016 16:40

M15i82r36o89s38l55a89v 66Z21i12k37m28u45n67d 6788622767208

Jistý Václav Klaus při cestě z Českých Budějovic z auta stojícího před závorami v Dobříši také "kdysi" viděl, že v jedoucím vlaku končícím v podvečer na Dobříši "nikdo" není a tudíž vlak je zbytečný - o tento významný zážitek se musel veřejně podělit - ale nepovažoval za nutné zjistit, kolik lidí jelo z Prahy ...

0/−1
27.4.2016 16:26
Foto

P66e83t15r 60P19r55o19c35h18á18z12k71a 3712866862534

Nejsem VK, věřím, že sem tam může být vlak využitý. Docela často se kolem pohybuji a vidím ne jeden, ale několik vlaků v průběhu dne a vidím kolik lidí nastupuje v Šumperku a kolik vystupuje. Dokonce pokud bych o to hodně usiloval by nebyl problém zjistit skutečnou obsazenost vlaků v průběhu dne. Co by se však změnilo?Nic.Tady jsou tlaky s jiných míst, které prosadí jakýkoliv nesmysl hlavně aby se se párkrát v zimě svezli na lyže a možná v létě na houby. Nějaký ekonomický rozbor nikoho nezajímá.Kéž bych se mýlil, ale znám obdobný případ s trati Bruntál Karlovice, dneska v podstatě opuštěné a další s trati Milotice- Vrbno která měla být také zrušena a dneska živoří. Ta má navíc pech v tom, že tam dotace nejdou a není tak extrémní zájem udržet ji za každou cenu v provozu.

0/0
27.4.2016 18:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.