Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Koutů vyrazí první elektrické vlaky, pak jsou na řadě spoje do Olomouce

Doba, kdy lidé budou moci dojet z Olomouce až do podhůří Jeseníků vlakem komfortně a bez přestupů, se opět o něco přiblížila. Na trati ze Šumperka do Koutů nad Desnou totiž už skončila elektrifikace za 475 milionů. První elektrické vlaky po ní začnou pravidelně vozit cestující od 12. června.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17i33r55o50s74l81a44v 47V81i40d32l49i56č31k96a 3554144795113

Trati do Koutů fandím, bohužel odbočka do Sobotína po zrušení fabrik fakt nemá budoucnost, vlaky nebudou levnější než autobusy.

0/0
28.4.2016 11:50

I45v83a89n 47M31a55r83e41k 6454888292

Chraň Bůh že bych záviděl , ale když si představím štreku do krajského města ! ! ! Zlína na které se kodrcají "Regionovy" připadá mi to zde opravdu jako v Kocourkově ! ;-(

Ale obyvatelům a hlavně cestujícím v údolí kolem Desné přeji příjemné cestování R^

0/0
27.4.2016 21:26
Foto

J82i84ř67í 96M67a10k68o85ň 5603889184635

elektrifikace, resp. proud v troleji byl zapnut již v prosinci. Nyní se z neznámých důvodů čeká rok, než začnou jezdit "pantografy". Ovšem souběžná doprava autobusy zůstane. Úvaha, že by autobusy nejezdily za Šumperk ale až z Petrova nad Desnou byla zamítnuta. Ale ona je to legrace, třeba ve Vikýřovicích ve stejný okamžik zastavuje na zastávce vlak a vedle ní autobus. Ale nejde o konkurenci, vlaky i autobusy provozuje dceřinná společnost Německých spolkových drah. No prostě kočkopes.8-o Ale (prý) se zruší původní trať do Sobotína a budou tady jezdit jen autobusy. On sice ten autobus i motorový vůz řady 152.,0 má stejný motor, ale ten vláček přeci jen jezdí levněji. Pro neznalé - původní trať postavili bratři Kleinové pro obsluhu svých železáren v Sobotíně. Vedla ze Zábřehu na Moravě přes Šumperk do Sobotína. Až později byla postavena odbočka do Koutů nad Desnou, která je dnes chápána jako trať hlavní a uvažuje se o jejím prodloužení v Koutech n.D. až k lyžařskému areálu. Zcela jistě vím, že Kleinové by uvažovali ekonomicky,jak vždy a původní trať do Sobotína by nerušili. Vždyť je tam u nádraží velká pila, které každý den nakládá několik vagonů. To se bude vozit dříví zas po silnici?V

0/−1
26.4.2016 21:04
Foto

P70e75t88r 92P64r33o13c32h56á36z26k92a 3412696112104

Naprosto zbytečná investice. Nevěřím ani počtu přepravených lidí ročně. Pokud vidím, tak vlaky jezdí skoro prázdné. Za ty peníze, které se do toho investovali tam mohli sto let jezdit zadarmo autobusy a bylo by to rychlejší a lepší.

+2/−1
26.4.2016 17:58

D66u43š46a55n 27M97a54n63d51á87t 8314377682532

treba kopnou tunel a bude se jezdit po sedlem do Polska :-)

0/0
26.4.2016 18:51
Foto

P89e91t80r 23P23r57o37c89h59á37z22k41a 3922666912354

Jo kdyby se místo toho postavil tunel pod sedlem to by bylo něco lepšího a pomohlo by to všem.Ne do Polska ale ve směru na Olomouc.

0/0
26.4.2016 18:53

P37e65t98r 12V52e24s42e90l65ý 8265215472156

Ekonomická studie ukázala, že je to ekonomický nesmysl, který by se nezaplatil ani za sto let.

0/−4
26.4.2016 19:17

M42i94r44o78s65l43a45v 79Z28i21k73m19u17n16d 6338242347418

Ze stejného úhlu pohledu jsou ekonomicky nesmyslné základnové tunely budované ve Švýcarsku, které se v rámci tzv. kupeckých počtů > má dáti / dal taky nikdy nezaplatí .... tyhle investice se nedají hodnotit formou školních úloh v počtech "jeden zedník postaví zeď za 100 dní, za jak dlouho ji postaví 100 zedníků" .... 100 zedníků jí ovšem za den nepostaví, protože to technologicky nejde ....

0/−1
27.4.2016 16:30

P61e38t23r 31V31e35s26e39l57ý 8115255952116

Naprosto zbytečný příspěvek člověka, který o tom nic neví. To jste vážně tak hloupý, že si myslíte, že by ty prachy na autobus dostali? A v zimě tam není žádná sranda jezdit po cestě.

+1/−2
26.4.2016 19:15
Foto

P19e32t56r 63P92r43o74c58h31á22z17k26a 3912896942464

Znám to tam v létě i v zimě. Viděl jsem jak trať vypadala po povodních a viděl jsem kolik se do toho investovalo a s jakým výsledkem. Stejně tak vím, jak na ní probíhá provoz a jak je vytížená. Sleduji jak se elektrifikovala. Nebýt peněz EU tak dávno skončila. Proč když už se do toho tolik investuje tam zároveň jezdí autobusy více vytížené než vlak?Ono nebýt zájmu několika papalášů s Brna, kteří tam jezdí lyžovat a majitelů areálu tak by se nejspíš nic nedělo.Ale asi je zbytečné se o tom bavit.Máte svůj názor a já vám ho neberu.

+3/−2
26.4.2016 19:38

M89i28r65o33s63l82a34v 82Z21i68k27m49u18n41d 6298822277128

O obnovení provozu (trati jako takové) na povodní poničené trati se postaral Svazek obcí údolí Desné, nikoli nějací "papaláši" ... jistý papaláš v podobě tehdejšího ministra dopravy (ODS) naopak chtěl trať zrušit, aby se ušetřilo ....

0/0
27.4.2016 16:36
Foto

P51e61t52r 23P89r48o74c19h49á31z96k39a 3412406792484

Hmm, to o tom víte hodně málo.Vyzkoušejte Mr.Google kdo se nejvíc presentoval a kdo usiloval o dotace a kdo je prosazoval.A koukněte se na kolik celá ta sranda nakonec přišla a kolik stojí jen provoz a jaká je ekonomická návratnost.

0/0
27.4.2016 16:43

J38a45n 90V42a27l84o48u45c93h 6742927668270

Tak, tak. Na jedné straně nemají dopravci (tedy nedostanou od kraje/obcí) peníze na posílení přetížených linek, na druhé straně financují "vzduchovoziče" - Tohle je krásný příklad - na trať kde jezdí sólo 810 (případně Regionova od dvou vozech, protože v sóle to nejde) vyrazí vozidla, která na další části trati musí pobrat poptávku Zábřeh - Olomouc - Prostějov. Přitom by při trošce dobré vůle stačil přestup v Šumperku u jednoho nástupiště, z vlaku do vlaku do 10m. Ale né, to se vyhodí půl miliardy za elektrifikaci (když se kolem trati plazí obcemi kamiony) a rozněž souběžně jedoucí busy se musejí nechat, protože

a/ komfortněji obslouží místní vazby - více zastávek

b/ zahustí interval, vlak po hodině žádné terno není

+1/0
27.4.2016 5:24
Foto

P11e39t89r 23P50r37o52c32h10á79z89k24a 3242616362524

Naprosto s vámi souhlasím. Znám historii téhle trati docela dobře a viděl jsem obrovské nadšení když ji po povodních renovovali, jak mohutně investovali peníze s dotací a stejně tak jak to postupně upadalo.Počínaje uniformami výpravčích až po jejich stížnosti na to, že nemají ani kde si opláchnout ruce.Nasekali na trati spoustu zastávek a mysleli jak s toho lidé nebudou nadšeni.Nebyli i když to svaz obcí neustále presentuje. Pak došlo na odkup vozidel od ČD, posléze nasazení RN a nakonec na elektrifikaci. Teď se snaží dohodnout s ČD.Je to jejich jediná šance, že vlaky ČD budou jezdit s Brna až do Koutů.Do toho se samozřejmě montují majitelé areálu, kteří tam potřebují přitáhnout lidi. Proto ta snaha prodloužit trať. A hlavně je to potřeba presentovat jako to nejlepší řešení pro tamní obyvatele..:-(

0/0
27.4.2016 16:40

M79i38r47o11s78l95a38v 49Z98i26k12m26u57n47d 6958802577188

Jistý Václav Klaus při cestě z Českých Budějovic z auta stojícího před závorami v Dobříši také "kdysi" viděl, že v jedoucím vlaku končícím v podvečer na Dobříši "nikdo" není a tudíž vlak je zbytečný - o tento významný zážitek se musel veřejně podělit - ale nepovažoval za nutné zjistit, kolik lidí jelo z Prahy ...

0/−1
27.4.2016 16:26
Foto

P19e41t82r 87P13r87o56c48h58á54z75k28a 3652576942654

Nejsem VK, věřím, že sem tam může být vlak využitý. Docela často se kolem pohybuji a vidím ne jeden, ale několik vlaků v průběhu dne a vidím kolik lidí nastupuje v Šumperku a kolik vystupuje. Dokonce pokud bych o to hodně usiloval by nebyl problém zjistit skutečnou obsazenost vlaků v průběhu dne. Co by se však změnilo?Nic.Tady jsou tlaky s jiných míst, které prosadí jakýkoliv nesmysl hlavně aby se se párkrát v zimě svezli na lyže a možná v létě na houby. Nějaký ekonomický rozbor nikoho nezajímá.Kéž bych se mýlil, ale znám obdobný případ s trati Bruntál Karlovice, dneska v podstatě opuštěné a další s trati Milotice- Vrbno která měla být také zrušena a dneska živoří. Ta má navíc pech v tom, že tam dotace nejdou a není tak extrémní zájem udržet ji za každou cenu v provozu.

0/0
27.4.2016 18:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.