Diskuze

Do Koutů vyrazí první elektrické vlaky, pak jsou na řadě spoje do Olomouce

Doba, kdy lidé budou moci dojet z Olomouce až do podhůří Jeseníků vlakem komfortně a bez přestupů, se opět o něco přiblížila. Na trati ze Šumperka do Koutů nad Desnou totiž už skončila elektrifikace za 475 milionů. První elektrické vlaky po ní začnou pravidelně vozit cestující od 12. června.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

Trati do Koutů fandím, bohužel odbočka do Sobotína po zrušení fabrik fakt nemá budoucnost, vlaky nebudou levnější než autobusy.

0 0
možnosti
Foto

I38v92a19n 76M67a74r93e84k

27. 4. 2016 21:26

Chraň Bůh že bych záviděl , ale když si představím štreku do krajského města ! ! ! Zlína na které se kodrcají "Regionovy" připadá mi to zde opravdu jako v Kocourkově ! ;-(

Ale obyvatelům a hlavně cestujícím v údolí kolem Desné přeji příjemné cestování R^

0 0
možnosti
JM

J12i45ř87í 93M51a96k79o44ň

26. 4. 2016 21:04

elektrifikace, resp. proud v troleji byl zapnut již v prosinci. Nyní se z neznámých důvodů čeká rok, než začnou jezdit "pantografy". Ovšem souběžná doprava autobusy zůstane. Úvaha, že by autobusy nejezdily za Šumperk ale až z Petrova nad Desnou byla zamítnuta. Ale ona je to legrace, třeba ve Vikýřovicích ve stejný okamžik zastavuje na zastávce vlak a vedle ní autobus. Ale nejde o konkurenci, vlaky i autobusy provozuje dceřinná společnost Německých spolkových drah. No prostě kočkopes.8-o Ale (prý) se zruší původní trať do Sobotína a budou tady jezdit jen autobusy. On sice ten autobus i motorový vůz řady 152.,0 má stejný motor, ale ten vláček přeci jen jezdí levněji. Pro neznalé - původní trať postavili bratři Kleinové pro obsluhu svých železáren v Sobotíně. Vedla ze Zábřehu na Moravě přes Šumperk do Sobotína. Až později byla postavena odbočka do Koutů nad Desnou, která je dnes chápána jako trať hlavní a uvažuje se o jejím prodloužení v Koutech n.D. až k lyžařskému areálu. Zcela jistě vím, že Kleinové by uvažovali ekonomicky,jak vždy a původní trať do Sobotína by nerušili. Vždyť je tam u nádraží velká pila, které každý den nakládá několik vagonů. To se bude vozit dříví zas po silnici?V

0 1
možnosti
Foto

Naprosto zbytečná investice. Nevěřím ani počtu přepravených lidí ročně. Pokud vidím, tak vlaky jezdí skoro prázdné. Za ty peníze, které se do toho investovali tam mohli sto let jezdit zadarmo autobusy a bylo by to rychlejší a lepší.

2 1
možnosti
DM

treba kopnou tunel a bude se jezdit po sedlem do Polska :-)

0 0
možnosti