Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči při vystupování přehlédli cyklistky, srazili je dveřmi od aut

Dvě velmi podobné nehody řešili v rozmezí jediné hodiny policisté z Prostějova. Při obou se z aut vystupující řidiči dostatečně nepřesvědčili, zda zrovna kolem jejich vozu někdo neprojíždí, a otevřenými dveřmi srazili k zemi cyklistky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z61d19e44n36ě53k 42T96r20u16t52n51o85v69s45k82ý 7513663356910

Auta do měst nepatří. Max. Tak MHD a taxi.

0/0
19.5.2016 18:12

Z17d47e63n48ě28k 71T70r80u14t66n91o26v24s39k76ý 7683223496590

:D

0/0
19.5.2016 18:12

R93o98s13t22i49s82l89a83v 78J55a77n18d94a 5959469436490

To je asi tak stejně blbé jako říct, že na silnice nepatří kola.

+1/0
20.5.2016 7:00

P97e70t25r 63K82o61n92í53č23e35k 8374552915765

Je to stejné jako nedání přednosti. Značku a auto na hlavní by taky měl řidič vidět, a stejně je spousta nehod navzdory vší osvětě. Není důvod to akcentovat, všechna PSP jsou stejně důležitá.

0/0
19.5.2016 14:44

P69a12v17e41l 92Ř13a34p23e64k 7382866909355

Taky se mi to stalo. Masový automobilismus je natolik bezkoncepční paskvil, že těmto nehodám prakticky nelze zabránit. Dveře s ostrým rohem nahoře se otevírají přímo do dráhy cyklistů. Tohle by nevymyslel ani pacient psychiatrické léčebny.

Kde parkují popelnice, tam jezdím na kole prostředkem silnice. A může mít někdo nějaké poznámky, tak uvidí. ;-€

+1/−7
19.5.2016 13:50

R36o57b96b30e76r94t 37B70e51r33g94e21r 2465204679

Cyklista na silnici nepatří... Pak by bylo bezpečněji a předešlo by se těmto zbytečným diskusím...

+2/−13
19.5.2016 13:58

R36o57s61t37i85s77l18a16v 86J64a53n40d24a 5839169866760

Jako že zahuštěním dopravy zvýšením počtu automobilů (protože cyklisté taky potřebují do práce) by se zvýšila bezpečnost?

+3/0
19.5.2016 14:01

M90i36c66h94a25l 14M59a60j64e16r 6274779220296

Mne sa páčia argumenty typu: cyklista na cestu nepatrí. takže si to zhrňme:

1. Podľa časti verejnosti cyklista nepatrí na cesty

2. Podľa druhej časti verejnosti cyklista nepatrí ani na chodník (neraz sa tieto dve skupiny prelínajú :-P

3. Keď cyklisti chcú cestičky len pre seba, aby nezavadzali jedným ani druhým, tak nikto im nechce dovoliť "ukrojiť" z cesty či chodníka.

4. Keď chcú cyklisti cestičky len pre seba, tak vraj nech to nie je platené "z našich daní" (tzv. wtf argumet)

Výsledok: ČR (a teda môžeme pokojne zahrnúť aj SR, keďže aj u nás táto zaujímavá rovnica platí) budú jediné krajiny na svete, kde s bicyklom v rámci mesta nebudete môcť vyjsť z domu...

+5/−2
19.5.2016 14:17

M55i91c65h85a16l 75B58a15š56t27a 6514190645324

Demagogie.

0/−4
19.5.2016 14:47

R63o23s85t44i46s27l30a20v 53J72a20n53d11a 5769319716890

Ne, bonmot, který je položený na věcech, které člověk slyší v každé druhé diskuzi.

+5/0
19.5.2016 15:03

R37o73b45b97e47r57t 96B10e20r27g84e78r 2485524159

A co třeba MHD?

Mimochodem silnice byly prvoplánovaně určeny pro motorová vozidla a podle toho byly projektovány a stavěny. Takže pokud cyklista jede po silnici měl by na to brát ohled... Pokud toho není schopen nemá tam co dělat. Nechápu, co je na tom nesrozumitelné...

+1/−3
19.5.2016 14:48

R48o37s95t51i29s82l41a93v 97J45a48n92d75a 5629749816820

Na to, že se těsně před Vámi otevřou dveře auta, nezareagujete ani na kole, ani v autě. To už je prostě věcí biologie a fyziky.

+1/0
19.5.2016 15:02

R84o37s24t44i29s34l25a64v 88J44a35n10d44a 5409149296140

A k té MHD - jasně, řidiči aut můžou jezdit MHD, městům by to pomohlo asi nejvíce a tyhle konflikty by to omezilo, to je fakt.

+4/0
19.5.2016 15:02

R14o73b79b79e52r17t 94B79e46r61g98e64r 2315464459

Tak znovu. Silnice byly stavěny pro auta. Takže cyklisté by se měli přizpůsobit. Navíc pominu-li cokoli, tak cyklistovi jde o život, nikoli řidiči auta a podle toho by se v prvé řadě měl chovat. Už jsem to tady psal, k čemu je cyklistovi to, že měl přednost, když bude ležet v rakvi?

0/−2
19.5.2016 17:20

R44o12s93t21i38s70l29a12v 79J85a39n47d15a 5939629156440

Silnice jsou stavěny pro silniční dopravu, a součástí silniční dopravy jsou od nepaměti a ze zákona i cyklisté. Jo, některé věci se časem mění - ale cyklisté byli součástí provozu od 19. století. Ten prostor je prostě sdílený a až na výjimky (dálnice, cyklostezka) vždycky bude, a proto je třeba, aby si obě skupiny vycházely vstříc. Představa, že jedna bude bezmezně ustupovat druhé je prostě chybná, takhle to v životě nechodí, a výsledkem takových představ je jenom frustrace.

Ano, cyklisté jsou ohroženější a musejí dávat větší pozor, ale to neznamená, že by pro ně platila jiná pravidla, než pro auta (co se dávání přednosti týče). Jasně, pokud vidím, že mi auto nedává přednost, tak mu tam nevjedu - ale tímtéž se přece řídím i za volantem...

+2/0
20.5.2016 7:05

J73i70ř57í 10K11ü13h42r 2300296640816

Silnice jsou stavěny i pro kola, koňské povozy, ručně tlačené vozíky, chodce atd.....

0/0
20.5.2016 10:13

P72a26v98e67l 96K89h64a42i45l 2928909432848

To je fakt, ve starém Římě po nich žádní cyklisté nejezdili, to byla pohoda ;-D;-D;-D

0/0
20.5.2016 17:33

P71a10v92e22l 68Ř88a84p82e56k 7642906599885

Že je masový automobilismus nekompatibilní s cyklistikou, s tím zcela souhlasím. Bohužel dveře od parkujících aut často zasahují i do cyklostezek a cyklopruhů.

+1/−1
19.5.2016 14:13

M45i43c98h61a89l 19M15a46j39e62r 6864719490256

Opäť absolútne zbytočná diskusia. Dostatočný odstup od prekážky? Reflexné prvky? Zle naprojektovaná cyklotrasa? Čo ešte vymyslíte? Riešenie cyklotrasy na strane vodičov áut určite nie je najideánejšie, ale vo svete je absolútne bežné. Jediná vec, ktorá je v týchto prípadoch potrebná je, aby vodič pri vystupovaní nekontroloval len autá, ale automaticky počítal aj s cyklistom. To, samozrejme, musí už dnes, ale cykloslepota vodičov je problém sám osebe. Je to len o vyspelosti účastníkov premávky, o ničom inom... namiesto milióna argumentov, čo je zlé na strane cyklistu či projektanta cyklotrasy by stačilo mať pri vystupovaní z auta otvorené oči a predvídať, a problém je vyriešený...

+7/0
19.5.2016 12:36

M38i30c68h50a82l 36B72a37š11t19a 6294600395794

Zastavené vozidlo je překážka. Kolo je sice jednostopé vozidlo, ale díky tomu nemá další jízdní pruh pro sebe. Oblíbený omyl motorkářů, skútrařů i cyklistů, kteří se umně proplétají provozem, než je někdo sejme, protože je prostě neviděl ... vina 50/50

+2/−6
19.5.2016 12:53

R98o25s61t18i17s18l54a31v 43J83a12n81d38a 5479419466160

Tady tenhle argument nedává smysl, ten cyklista musel jet v cyklopruhu (žádné proplétání). Nejpravděpodobnější je prostě to, že ten řidič cyklistu přehlédl.

+5/0
19.5.2016 13:01

M49i28c73h55a62l 86M23a18j33e25r 6174419880416

Nerozumiem Vášmu argumentu - ten vodič očividne trafil cyklistku na cykloceste vedúcej po ľavej strane vozidla. To mala ísť meter od cyklocesty, aby obiehala zaparkované autá (prekážky) s dostatočným odstupom? Chyba je jednoznačne na strane vodiča, ktorý už len samotným faktom, že parkoval pri cykloceste, mal dvojnásobne zvýšiť svoju pozornosť a cyklistu očakávať.

+4/0
19.5.2016 13:04

M39i78c34h47a23l 11B77a64š41t70a 6174860845474

Hm. Chytře udělaná cyklostezka, to asi nebude první incident, ale asi to tak mělo být. Pak bych u ní očekával zákaz parkování resp. u té části, která s ní přímo sousedí, a protože se jedná o vyhrazenou stezku pro cyklisty, kde se nemá chodec pohybovat - no a je tam parkovací místo, takže past na řidiče je připravená. Musí si totiž uvědomit, že vystupuje z auta do cyklostezky (= bývalého chodníku tak stavebně řešeného -:)

0/0
19.5.2016 13:51

M11i97c34h95a63l 13M78a42j64e33r 6454379470106

Aká pasca na vodičov? Aký zákaz parkovania? Aký chodník? Váš problém je najmä v tom, že nemáte prehľad o trendoch v riešení mestskej mobility a riešeniach interakcie rôznych druhov dopravy, ktoré sa v súčasnosti bežne aplikujú vo vyspelých krajinách. A tam je takéto riešenie úplne normálne a čuduj sa svete - všetci vodiči sú naň zvyknutí a vedia, ako reagovať.

Problém vidím v nevzdelanosti stredo a východoeurópskych šoférov, ktorí nie sú ochotní tieto elementárne pravidlá akceptovať. Pod elementárnym pravidlom rozumejte dôkladne sa pozrieť do spätného zrkadla. Nepotrebujete riešiť žiadne oddelené koridory, zakázať parkovanie ani nič iné - potrebujete naučiť ignorantských šoférov z našich komických krajiniek v strede Európy, ako vystupovať z auta. A že takáto dopravná situácia (cyklotrasa po ľavej strane vozidla) je úplne bežné riešenie dopravy, ktoré vyžaduje zvýšenú pozornosť vodiča a ktorej sa musí prispôsobiť. Nie že sa dopravná situácia bude prispôsobovať šoférom...

+1/0
19.5.2016 14:06

M82i92c47h88a53l 51B72a12š13t10a 6284440375844

Aha, obecné plky o trendech. Někdo se prostě rozhodne, že bude takto řešit přání "udělejme cyklostezky" a použije to, co bylo dosud chodníkem, vypadá jako chodník a je chodníkem v každé normální obci. Ne tak v Prostějové - natřeme chodník na červeno, osadíme značky a chovejte se vy středoevropští ignoranti podle toho. Pár obdobně "nově" řešených dopravních řešení jsem už viděl. Teoreticky dobré, v praxi horší, než to bylo před tím. Proč ? Protože skutečný provoz a úhly výhledu jsou jiné, než by se na papíře zdálo. To ovšem nic nemění na tom, že pravidla silničního provozu platí a řidič je vinen. Kdyby to byla aspoň mix-stezka s chodci, ale takhle se tam cyklista může klidně rozjet myšleje, že má přednost. Má, pokud mu bude udělena. Pak bude mít sice svatou pravdu, ale se zlomenou končetinou.

0/−1
19.5.2016 14:31

R86o13s48t75i12s74l17a35v 89J21a77n85d62a 5959239116110

Teď se zase nechytám - kde má na sdíleném chodníku (který teda nemá moc společného s cyklopruhem) cyklista přednost?

0/0
19.5.2016 14:46

M84i63c77h80a47l 32B27a42š42t74a 6974930335764

Když se podíváte na streetview, tak Vám to docvakne. Je to tak udělaný, že řidič nemůže jen tak vystoupit. Otevírá totiž dveře do vyhrazený cyklostezky. Pokud si to neuvědomí, tak má smůlu. A nemusí jít hned o ignoranta. Dal bych tam zábradlí.

0/0
19.5.2016 14:53

R29o74s93t55i61s83l69a35v 71J92a57n12d36a 5219669886750

Můžu poprosit o odkaz? Myslel jsem, že mluvíte o sdíleném chodníku (použije to, co bylo dosud chodníkem, vypadá jako chodník a je chodníkem v každé normální obci").

0/0
19.5.2016 15:07

M87i12c98h42a80l 59B13a48š79t31a 6424680105184

https://mapy.cz/zakladni?x=17.1099142&y=49.4734615&z=18&l=2&pano=1&pid=34990518&yaw=1.714&fov=1.257&pitch=0.125&source=stre&id=126322

+1/0
19.5.2016 15:46

R40o65s43t58i21s67l50a61v 26J40a59n91d84a 5339459956150

Díky! Hodně blbé místo, souhlas se zábranou, tady by pomohla.

0/0
20.5.2016 6:59

M74i53c97h20a91l 34B44a47š25t90a 6164810625364

Ten druhej případ ve Van der Leekově ulici je ovšem klasika - úzká ulice, takže sorry. Tady cyklista objížděl překážku - zaparkované vozidlo ve svém jízdním pruhu ;-)

0/0
19.5.2016 14:06

P66a71v84e26l 45Š92e62s55t30á35k 3359840678

stejne tak jako by se cyklista nemel propletat dopredu, by se auta nemeli propletat kolem cyklisty dopredu, to vam ale prijde v poradku, ze? Uz v autoskole me ucili at se divam i do praveho zrdcatka pri odbocovani vpravo a to kvuli cyklistum.

0/0
19.5.2016 13:04

M82i88c74h79a12l 82B25a66š24t11a 6964480415974

Řekli Vám taky něco o mrtvém úhlu ? A o tom, že cyklista má menší siluetu, než auto ? To ale nic nemění na odpovědnosti ze zákona, samozřejmě.

0/0
19.5.2016 13:56

P20a95v76e43l 79P63e13l92c 2299983165

Copak ridic, ten si an to bacha da, ale spolucestujici...

0/0
19.5.2016 14:15

D98u13š51a29n 32M72a83s16á65r 3611581492205

Mnoho cyklistů při objíždění stojícího, nebo pravě zastavujícího automobilu, moc nepočítá s tím, že někdo bude chtít vystoupit. Ale zároveň vystupující osoby z automobilů by měl počítat s jedoucím cyklistou.

+3/0
19.5.2016 12:22
Foto

J13i97ř46í 69M51a69k86o77ň 5143939524585

Podle mne je chyba na straně zákona - cyklista by měl mít na sobě ze zákona dostatečné reflexní prvky, třeba onu oranžovou vestu. Cyklista je o něco menší než auto a v tmavém je neviditelný i za dne.!!

+2/−8
19.5.2016 12:17

R53o90s55t31i64s89l68a74v 73J13a79n72d47a 5919389226420

Většina cyklistů v Brně (bohužel zdaleka ne všichni) používá i ve dne blikačku. I bez ní ale dost pochybuju (jako aktivní řidič), že by problém byl v tom, že by nebylo možné cyklistu rozeznat (za normálních světelných podmínek). To už je pravděpodobnější, že řidič podvědomě hledal věděl, že v okolí není žádné auto, ale cyklistu do provozu nezahrnul (tohle se mi na kole stává poměrně často).

+6/0
19.5.2016 12:23

J75a46n 60V55a65c40e80k 6262436506593

Trošku tomu nerozumím. Zastavím u kraje - čili pravým bokem. Otevřu dveře řidiče, tj levé a do nich narazí cyklista jedoucí po cyklostezce! Cyklostezky se nyní projektují všelijak, ale takhle blbě snad ne?

+2/0
19.5.2016 12:16

M22a38r94t18i98n 69C77e81r38v84e10n71y 2893748466108

Jo, tady neni Viden, tady se cyklostezka vyrabi tak, ze na silnici domaluji bile postavicky na kole a je hotovo. Pak ta cyklostezka vede v jizdnim pruhu kolem zaparkovanych aut.

+4/0
19.5.2016 12:24

R27o72s32t59i40s74l44a37v 56J91a13n87d59a 5749149306480

Ono se to nezdá, ale cyklistům tyhle vyhrazené pruhy dost pomáhají. Jenom je tam to riziko otevřených dveří (po cestě mám takovýhle cca 200m úsek a snažím se tam být extra pozorný).

+1/0
19.5.2016 12:33
Foto

M18i62r45o18s70l73a76v 23D56v83o57ř74á74k 4692806289409

Toto tvrzení o cyklostezce opravňuje řidiče vystupovat řidiče bezohledně vůči okolí?

+1/0
19.5.2016 12:35

M63i52c21h90a28l 46B92a66š60t17a 6664890315634

Ne, ale před školama taky najdete zábradlí, i když chodci nesmějí vbíhat do vozovky.

0/0
19.5.2016 13:58

P79a79v32e80l 21Ř11a90p56e98k 7542456839895

Bohužel se projektují přesně takhle blbě.

0/0
19.5.2016 13:59
Foto

M86i62r81o31s32l68a29v 20D60v19o56ř88á25k 4512506199669

Mnoho řidičů by mělo přijít o řidičák. Jejich zrak je tak slabý, že nevidí cyklisty. Tito řidiči si myslí, že jsou páni světa.

+4/−4
19.5.2016 12:11

R20o32b34b30e76r94t 51B87e68r26g48e17r 2535654549

Mnoho cyklistů by mělo přijít o kola, když si myslí, že jsou nesmrtelní...

+6/−5
19.5.2016 12:15
Foto

M44i55r15o14s78l84a44v 30D11v52o28ř69á74k 4912956589509

Nechápu, že do diskuze se přihlašují lidé kteří neznají vyhlášku. Mnoho cyklistů se rekrutuje právě z řad řidičů a oproti Vám znají vyhlášku.

0/−3
19.5.2016 12:29
Foto

J46o42s44e23f 59M69e20d 5672406422

Nooo, a teď tu o Sněhurce. Neznám větší nebezpečí na vozovce pro řidiče motorového vozidla než je cyklista. Ne všichni ale kdyby se to vzalo procentuálně tak je to jistě vysoké číslo. Jízda za snížené viditelnosti bez osvětlení, jízda pod vlivem protože oni "přeci můžou", jízda v protisměru protože je to kratší, sjíždění z chodníku do vozovky přímo před projíždějící vozidlo a mnoho mnoho dalšího.

+5/0
19.5.2016 12:34
Foto

M62i51r80o13s17l52a12v 54D68v46o46ř40á80k 4752126339779

V tomto směru s Vámi plně souhlasím a nejraději takové bezohledné lidi srážel nejraději do příkopu.Toto je přímo trestný čin jako všeobecné ohrožení.

+3/0
19.5.2016 12:38

J57i34ř75í 95K72ü67h96r 2690216310416

Co takhle jiný řidič motorového vozidla?

0/0
19.5.2016 13:33

R83o85b94b46e48r52t 80B77e29r48g21e27r 2725464369

A právě proto tolik cyklistů na silnicích umírá... Budiž jim země lehká...

0/0
19.5.2016 12:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.