- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Auta do měst nepatří. Max. Tak MHD a taxi.
Je to stejné jako nedání přednosti. Značku a auto na hlavní by taky měl řidič vidět, a stejně je spousta nehod navzdory vší osvětě. Není důvod to akcentovat, všechna PSP jsou stejně důležitá.
Taky se mi to stalo. Masový automobilismus je natolik bezkoncepční paskvil, že těmto nehodám prakticky nelze zabránit. Dveře s ostrým rohem nahoře se otevírají přímo do dráhy cyklistů. Tohle by nevymyslel ani pacient psychiatrické léčebny.
Kde parkují popelnice, tam jezdím na kole prostředkem silnice. A může mít někdo nějaké poznámky, tak uvidí.
Cyklista na silnici nepatří... Pak by bylo bezpečněji a předešlo by se těmto zbytečným diskusím...
Opäť absolútne zbytočná diskusia. Dostatočný odstup od prekážky? Reflexné prvky? Zle naprojektovaná cyklotrasa? Čo ešte vymyslíte? Riešenie cyklotrasy na strane vodičov áut určite nie je najideánejšie, ale vo svete je absolútne bežné. Jediná vec, ktorá je v týchto prípadoch potrebná je, aby vodič pri vystupovaní nekontroloval len autá, ale automaticky počítal aj s cyklistom. To, samozrejme, musí už dnes, ale cykloslepota vodičov je problém sám osebe. Je to len o vyspelosti účastníkov premávky, o ničom inom... namiesto milióna argumentov, čo je zlé na strane cyklistu či projektanta cyklotrasy by stačilo mať pri vystupovaní z auta otvorené oči a predvídať, a problém je vyriešený...
Zastavené vozidlo je překážka. Kolo je sice jednostopé vozidlo, ale díky tomu nemá další jízdní pruh pro sebe. Oblíbený omyl motorkářů, skútrařů i cyklistů, kteří se umně proplétají provozem, než je někdo sejme, protože je prostě neviděl ... vina 50/50
Mnoho cyklistů při objíždění stojícího, nebo pravě zastavujícího automobilu, moc nepočítá s tím, že někdo bude chtít vystoupit. Ale zároveň vystupující osoby z automobilů by měl počítat s jedoucím cyklistou.
Podle mne je chyba na straně zákona - cyklista by měl mít na sobě ze zákona dostatečné reflexní prvky, třeba onu oranžovou vestu. Cyklista je o něco menší než auto a v tmavém je neviditelný i za dne.
Většina cyklistů v Brně (bohužel zdaleka ne všichni) používá i ve dne blikačku. I bez ní ale dost pochybuju (jako aktivní řidič), že by problém byl v tom, že by nebylo možné cyklistu rozeznat (za normálních světelných podmínek). To už je pravděpodobnější, že řidič podvědomě hledal věděl, že v okolí není žádné auto, ale cyklistu do provozu nezahrnul (tohle se mi na kole stává poměrně často).
Trošku tomu nerozumím. Zastavím u kraje - čili pravým bokem. Otevřu dveře řidiče, tj levé a do nich narazí cyklista jedoucí po cyklostezce! Cyklostezky se nyní projektují všelijak, ale takhle blbě snad ne?
Jo, tady neni Viden, tady se cyklostezka vyrabi tak, ze na silnici domaluji bile postavicky na kole a je hotovo. Pak ta cyklostezka vede v jizdnim pruhu kolem zaparkovanych aut.
Mnoho řidičů by mělo přijít o řidičák. Jejich zrak je tak slabý, že nevidí cyklisty. Tito řidiči si myslí, že jsou páni světa.
Mnoho cyklistů by mělo přijít o kola, když si myslí, že jsou nesmrtelní...
Rob berte B., vy máte řidičský průkaz? Že píšete takové nesmysly. Nebo vám přijde normální otevřít dveře do vozovky a chtít od ostatních, aby kvůli tomu zastavili?
Ehm. Neznám přesně situaci, ale pokud zastaví vozidlo přede mnou, tak musím být schopen zastavit taky. Pokud otevře pravé dveře, tak kolo tam nemá co dělat. Než otevře levé dveře, tak se musí přesvědčit, že je může otevřít. Ale stejně tak se musí (nejlépe stojící) kolo za ním přesvědčit, že může (nyní) překážku objet ... a ne že ho myškou vezme zleva a doufá, že řidič nebude chtít vystoupit.
Až neznám přesné okolnosti mohu říci že jsou země kde je automatický vina na straně řidiče - neb ten musí dávat pozor. Rozhodně to má něco do sebe.
Tohle plati v Nemecku. Cykliste maji absolutni prednost jizdy.