Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brát skupinu lidí paušálně za teroristy je rasismus, říká exsenátor Jařab

Současná imigrační krize může Evropě pomoci. Přesvědčený je o tom bývalý senátor Josef Jařab. „Nebezpečnější jsou zatím pro Evropu ti, kteří imigraci nepřijímají, než lidé, kteří přicházejí,“ říká v rozhovoru, v němž jako amerikanista upozorňuje na podobnosti s vlnami imigrantů do USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T23o45m81á55š 87B20o91č23e93k 2724109137709

v míse je sto bonbónů, jen tři jsou otrávené, vezmete si z té mísy nějaký bonbón?

+2/0
31.5.2016 16:44

T42o69m83á48š 34B66o16č61e57k 2724749337649

Je třeba fenomén posoudit v širším kontextu postkoloniálního světa a v delší perspektivě - i retrospektivě vývoje světa------- to mně utěší až mně imigrant přepadne na ulici

0/0
31.5.2016 16:41

D32a19v82i55d 62L94i64p28n46i57c64k11ý 4213315934736

Senilní dědek!!

+2/0
31.5.2016 16:07

P29e52t20r 49S45o92j97k22a 8322472929726

Terorista začíná u kamenů a končí u kalašnikova !!!!

+5/0
27.5.2016 20:09

M81a65r72t17i31n 33R86a82m 9401484191142

Brát skupinu lidí paušálně za teroristy je rasismus, říká exsenátor Jařab

Já jsem do teď netušil, že terorista je rasa, pane exsenátore Jařabe. :-/

+8/0
27.5.2016 18:58

M48i52c94h22a29l 46U22k44r21o87p37e29c 9630834287381

Pan Jařab se vydal správným směrem, ale nepochopil situaci. Srovnání s Amerikou je přesné. Akorát zapomněl dodat, že my jsme to původní domorodé obyvatelstvo, a různí musulmani se přetavují do jednoho smrtelného nebezpečí. Nemám zájem skončit v rezervaci, protože si to pan Jařab i s kamarádama ze ziskovek přeje.

+9/0
27.5.2016 18:27

K20a69r32e24l 12M90o46k80r84y56k 3786878443

prej jako v usa ;-D

usa - obrovská kriminalita ve velkých městech,černošské gangy!

ten člověk je zralej na pilulky!

+4/−1
27.5.2016 18:02

J21i42ř80í 42V16l11a92d97i85m92í85r 35M57a61t93ý37s52e52k 6478150571729

To nepochybně i vy ;-)

+1/−2
29.5.2016 9:34

J70a25r94o11m56í15r 23A37n71d66r34l10a 5106543569851

Pane Jařabe, vy neberete německé nacisty paušálně za teroristy? To je podle vás rasismus?

+3/0
27.5.2016 16:22

O57t81o 34J40u33r75n45e88č54k38a 2513520411143

Je li konstatování že mezi přišelci je velké procento teroristů a kriminálníků rasismem, potom je rasismus asi pravdivá doktrína...

.

Jejich škatulky a labely už ale nikoho nezajímají..

+5/0
27.5.2016 16:17

P40e81t85r 47F71r64a47n14c 9537871838588

Blazen.

+4/−2
27.5.2016 15:17

J31i29ř11í 57F60r48a80n65k93l 9653791270480

S překvapením konstatuji,,že pan Jařab schvaluje genocidu.Přistěhovalectvím do Ameriky bylo původní obyvatelstvo docela zdecimováno.

+12/−1
27.5.2016 12:31

P93e79t15r 55M27a62r69e94č66e35k 1513231619818

Ano :-D ! Do Ameriky nepochybně utíkali za bezpracným životem na dávkách.

+12/0
27.5.2016 12:30

M91a47r53e38k 46J55a74n54e26č86k96a 1777136713741

Buď si tento bláhový stařík potřeboval udělat svých pár minut slávy a nebo se již jedná o duševní sešlost pokročilým věkem.

+16/0
27.5.2016 12:25
Foto

K20a74r12e68l 98S77e83i41d57l 8359345230638

"Turecký velvyslanec požaduje vyšetřování Samkové. Urážet islám je trestné i v Česku"

Zdroj: http://www.lidovky.cz/turecky-velvyslanec-samkova-urazila-islam-to-je-trestne-i-v-cr-p70-/zpravy-domov.aspx?c=A160527_090035_ln_domov_ELE#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ln_lidovky&utm_content=main

Objektivní informace o islámu je urážka? A u nás by měla platit šaría? To je opravdu jak přístup tehdejších kolonistů "mrtvý indián - dobrý indián".:-/

+17/0
27.5.2016 11:53

M63a92r58e43k 97H66a88l28í50k 7363438708724

Původní američtí obyvatelé tu migraci asi nevidí tak pozitivně jako Jeřáb. Abychom nedopadli stejně.

+15/0
27.5.2016 11:51
Foto

P48a62v28e58l 49P59o97d29e56š59v49a 5539617149

Brát jednu skupinu lidí paušálně za nácky a rasisty je rasismus.

+13/0
27.5.2016 11:35

M17a16r94t13i22n 41F21i90a32l37a 7624786454827

Brat skupinu lidi pausalne jako uprchliky je stejny extrem, jako brat skupinu lidi pausalne jako teroristy. Akorat ze jedna pausalizace je medialne tolerovana a protezovana...

+6/0
27.5.2016 11:34
Foto

M56i69r48o67s97l36a38v 31B23u98d84í73n 8255437172

Ano, i z tavícího kotle v Evropě vzejde nový člověk. Bude to muslim. Ti také chtějí vyznávat náboženství podle svých představ. Bohužel stávající obyvatelé Evropy jim do těch představ tak nějak nezapadají.

Současní imigranti si bohužel vůbec nejsou podobní s těmi, kteří kdysi přicházeli do Ameriky. Přesto to pro původní obyvatele Ameriky dopadlo hodně neslavně. Jak to asi skončí s původními obyvateli Evropy?

Většina imigrantů nepochází ze Sýrie a ani ti se k nám nepřichází schovat ani asimilovat. Podobně jako ostatní přicházejí parazitovat na štědrém sociálním systému.

A že by většina stávajících obyvatel Evropy byla nebezpečnější než invazní muslimská vlna, to se mi fakt nezdá. Ale asi jsem rasista. Leda snad, že by imigranti nebyli rasa.:-P

Třeba se dočkáme i vděku? Projevy toho vděku přece můžeme každodenně pozorovat už nyní.

Už se těším na to, jak motivovaní imigranti přinesou Evropě citelný ekonomický pokrok.

Tak je mimo mísu pan exsenátor nebo většina populace?

+14/0
27.5.2016 11:28

M43a19r89t46i62n 80F21i54a33l31a 7394616574407

Z evropskeho taviciho kotle nevzejde novy clovek, ale ten ktery nakonec prezije...

+7/0
27.5.2016 11:37

M89a94r70i23e 25J71a86h21n80o55v35á 5742853914945

Jak známo, atomový výbuch přežijí jen někteří hlodavci, v tomto případě to dopadne asi podobně.

+4/0
27.5.2016 12:38

M27a47r26t76i82n 88F28i72a42l82a 7114446244247

Ta sedla :-D

+3/0
27.5.2016 13:26

T46o68m73a80s 89S33l13u24k59a 8101710302316

Islám je v tom případě jediná rasa, která je přenosná a dá se i "vyléčit". Stejně tak umožňuje být rasistou vůči vlastnímu bratrovi, pokud chytí rasu např Wahabismu.

-

Pane senátore, jak řekl Winston Churchill, islám je u lidí totéž, co je vzteklina u psů. Muslimové a zejména ženy jsou jeho největší obětí, ale vzteklinu také neléčíme jejím importem a podporou jejích diseminačních center.

A to se týká i umírněných, protože to jsou něco jako bacilonosiči. Jak vyplynulo že včera zveřejněné studie. K fundamentu islámu se vrací spíš až druhá či třetí generace imigrantů. Je to časovaná bomba. Vzpomeňme na Indii, Pákistán a Bangladéš. Bangladéš je východní Bengálsko, jsou to stejní lidé, jako západní Bengálci. To, co je krvavě rozdělilo, byl islám. S vaším přístupem to čeká i Evropu.

+15/0
27.5.2016 11:04

H38o44n20z87a 94B29e59d15n82á23ř 9836733502710

Já říkám, že brát skupinu teroristů paušálně za imigranty je taky rasismus.

+7/0
27.5.2016 10:57

J32a37r40d23a 36C72h95o43v86a61n92e94c 6671915123879

Kde nejsou muslimové, tam není ani muslimský terorismus.

+13/0
27.5.2016 10:34

P25e15t62r 66Č88a37p32e94k 3167258646182

A kde není čočka, nebude ani čočková polévka.

0/−2
27.5.2016 10:51

P63a55v88e16l 49K61o80l86á29č85e44k 9574354932571

Tady vidíme ty konce, kam se aplikací frankfurtské školy dospělo, kdy se od 60. let, zejména díky rudo-zeleným zvrhla z původně sympatických hnutí za občanská práva v sociálně inženýrskou mašinerii dneška. Pan profesor srovnává nesrovnatelné a nezmínil, co způsobila migrace z Evropy domorodým indiánům. Evropa je sice civilizačně jinde, ale psychologicky vzato je ve stavu, kdy není schopna se současné masivní migraci adekvátně bránit či na ni reagovat způsobem, aby ji dokázala regulovat ve svůj prospěch. Na takové vlny se prostě nedá připravit, zejména ne proto, že se dnes již nepochybuje o tom, že současná migrační vlna je organizovaná či minimálně podmíněná účelovým rozvrácením států předního východu a subsaharské Afriky. Evropa tahá za kratší konec. Navíc se ukazuje, že své kostlivce ve skříni mají vedle USA i bývalé koloniální velmoci - zejména Velká Británie a Francie, angažující se v likvidaci režimu v Libyi. Migrační krize je také zřejmě jedním z produktů letitého tvrdého sporu a neumně skrývaných třecích ploch mezi USA a EU (které nyní zviditelňuje pat okolo "dohody" TTIP), jimž by politicky sebevědomá a ekonomicky silná Evropa nešla do geopolitických karet. Role Turecka je proto zcela záměrná a Merkelová je jen ve vleku tlaků silnějších aktérů. Tohle nahrává bohužel i Putinovi. Střední Evropa je tak v situaci, kdy si začíná uvědomovat, že polarizace a věčné přetahování směr východ -západ, jí nic dlouhodobě stabilního vlastně nepřináší. Takže je otázkou, zda by nestálo za pokus tu faktickou střední Evropu obnovit. Protože dle mého soudu je už v rámci západní části Evropy pozdě. Tam už postupná islamizace probíhá dlouhá desetiletí a není cesty zpět. Nedokáži si představit, že obdobný proces se vnutí střední Evropě, která má zcela jiné historické pozadí a defacto se nikdy nepodílela na koloniální expanzi, zejména ne v arabském světě. Tady se střetávaly geopolitické tlaky Německa a Ruska a v jv. Evropě pak turecká expanze, kde je toto trauma stále živé.

+8/0
27.5.2016 10:33
Foto

K57a93r10e60l 66S13e94i96d78l 8219825810938

Doufám, že si pan profesor nepřeje, abychom skončili zdecimovaní v rezervacích jako Indiáni.:-/

A nějak jsem z článku nepochopil, jak chce rozeznat v davu, kdo je nebezpečný džihádista a kdo jsou ta masa, která ho "jen" podporuje.;-)

+15/0
27.5.2016 10:32

M15i44c17h21a18l 86B79r41ň71á86k 6544164207258

Do Ameriky utíkali lidé s tím, že se svou vlastní prací vypracují a budou spoluvytvářet nově vznikající národ. Do Evropy utíkají lidé s tím, že se o ně Evropa postará a stávající národy se přizpůsobí jim.

+14/0
27.5.2016 10:31

P67e39t69r 15Č41e94j79k73a 7116155639962

Pár bodů:

1.) Pokud někdo říká, že nechce přijímat "uprchlíky" do své země, tak to ještě neznamená, že nechce pomáhat! Pomáhající má právo si určit podmínky a podobu té pomoci.

2.) To panu Jařabovi opravdu, při jeho vzdělání a inteligenci, nedošlo, že problém není v první řadě na straně migrantů, ale v první řadě na straně členských států EU (a tedy i EU) - které nejsou schopny zabezpečit ten úplně nejzákladnější úkol, který stát má - totiž bezpečnost svého obyvatelstva? Pohybují se v Evropě statisíce lidí o kterých NIKDO NIC NEVÍ - a lidé pouze říkají, že taková situace je prostě neudržitelná a takový přístup naprosto nepřijatelný. Skutečnost, že občané v Evropě ve velké míře sami ozbrojují je důkazem selhání role státu, resp důvěry občanů v něj (což je v tomhle případě ještě zhoršeno Schengenem).

3.) IS cpe svoje lidi mezi migranty. A vzhledem k tomu, že prioritní odpovědnost státu je za jeho vlastní občany, pak je povinností státu zabezpečit, že lidé z IS přes vnější hranice Schengenu neprojdou. Dokud tohle nejsou schopny bezpečnostní složky zajistit, nesmí překročit vnější hranice Schengenu NIKDO z nich!

+7/0
27.5.2016 10:23

S15l67a57v20o94m65í79r 85B80e83n77e33š 6492477230264

Problém je, že lidé pronášející prázdné fráze tady v posledních 20 letech měli navrch.

Pro posluchačstvo složené z povrchních lidí je skutečně snadnější říkat prázdné fráze o vzájemném porozumění, o nutnosti brát v úvahu i názory opozice, o tom, že společnost se neustále vyvíjí a že je nutné tyto změny průběžně sledovat a pružně na ně reagovat, o tom, že je nutné nepřikládat věcem větší důležitost, než ve skutečnosti mají, ale že nic nesmí být ani podceňováno.

Zcela pravdivé výroky, nicméně neříkají vůbec nic. Méně přemýšliví lidé vidí tu jejich správnost, ale už nevidí, že to v podstatě ví každý a že takový politik tím ani slovo neříká o tom, jak chce řešit státní zadlužení, kolik má činit DPH, kde a za jakých okolností má být nasazována armáda v zahraničních misích apod..

Potom přijde jiný politik a začne se něčím takovým zabývat. Protože na konkrétní problém lze mít různé pohledy, okamžitě je rozcupován novináři, kteří třeba i vědomě píší nesprávné protiargumenty, které však na první pohled mohou vypadat rozumně.

Proti frázi, že se svět mění a že na tyto změny je nutné průběžně reagovat, nelze říci nic. Lidé vidí, že politik A říká pravdu, ale politik B říká něco, co kritizovat lze. Proto toho politika A považují za lepšího. Že říká prázdné fráze, to už povrchní lidé neprokouknou.

V podstatě někdy od roku 1994 nebo 1995 začali mezi českými (a domnívám se, že i mezi evropskými) politiky převažovat krasořečníci, kteří věci neřešili a pouze pronášeli obecné fráze. Obecné, zcela pravdivé, ale v podstatě neříkající vůbec nic.

Za to byli označováni za moudré, navzájem si dávali vyznamenání, jejich novinářská klaka ostouzela a zesměšňovala ty politiky, kteří říkali konkrétní věci.

A výsledek? Po 20 letech pronášení krásných frází, kdy se však neřešilo vůbec nic, nám v Evropě zmatky přerostly přes hlavu.

Hlavně že jsme milovali Havla, Schwarzenberga, Roithovou, Mejstříka, že v čele senátu stál Pithart, že EU dostala Nobelovu cenu míru!

+10/0
27.5.2016 10:15

J85i17r54i 53C55e87e 5365661182168

No, já si vzpomínám, jak Zeman vyhrál volby v roce 1998 s rétorikou o spálené zemi a s volebním slibem, že bude vázat stranické knížky do kůže členů ODS...

Tenkrát média nebyla schopna adekvátně reagovat.

V současné době si takovouto kampaň vůbec nedokážu představit. Prezidentská kampaň jela na 1/3 intenzity toho, co se dělo v roce 1998, přesto se ozývaly hlasy stěžující si na její agresivitu, atd.

Pokud se v současnosti objeví politik, který se i dovolí upozornit na existenci problému, který mainstream ignoruje nebo popírá, je okamžitě spřátelenými presstituty označen za populistu. A nedejbože když si dovolí navrhnout řešení...

To pak mám pocit, že se zase bojuje u Kurska...

A nejvtipnější je, že se termínem "populista" ohání ti, co si voliče nepokrytě kupují.

+2/0
27.5.2016 10:33

D50a85v23i41d 43R11i56e20s81z 8214820

Je to už poměrně starý pán. Z akademického prostředí humanitního směru.

A navíc bývalý politik.

Ať si plácá co chce, návaznost na realitu v tom není.

+6/0
27.5.2016 10:11

J60o91s88e36f 34C43h82o60d46o65u93n81s63k86ý 4931606209500

Už jen z principu, že nepovažují ženy a muže za rovnoprávné osoby, bysme měli islámem opovrhovat.

+13/0
27.5.2016 9:57

E27v41a 90H12o87z25m92a72n49k50o76v76á 7386655117430

Brát paušálně lidi za teroristy určitě správné není! Ale kdo se zaručí, že se z"dobrého"občana terorista nestane ? Těch příkladů je už celá řádka. Poslední např. lékař z Anglie.

+5/0
27.5.2016 9:57

P34a25v65e27l 31V53e52r16n71e50r 1563143592537

ten je tak paralelni, az se z toho uplne prekrizil ;-D

+2/−1
27.5.2016 9:56

J49o49s46e69f 63S79u90k 4585130730424

Pan exsenátor velice dobře pamatuje, co a jak bylo před 250 lety a vyzývá k poučení. Škoda, že zjevně stejně tak dobře nevidí současnost a relativně nedávnou minulost a už vůbec v této souvislosti nevybízí k poučení[>-]

+4/0
27.5.2016 9:55

J60o93s42e83f 68C36h37o79d30o61u78n94s91k28ý 4731876849400

Tohle je vážně už diagnóza, některý ty odpovědi jsou vážně perly 8-o

+7/0
27.5.2016 9:54

J47i67ř88í 23V95l11a36d40i68m12í30r 51M75a21t90ý84s69e59k 6208320121239

To máte pravdu, ale mnohem víc se vaše důkladná analýza hodí na ty kydy, co jich je plná diskuze.

0/−1
29.5.2016 9:43
Foto

P28a33v38e90l 69M54a53r50t89i90n16e28k 9645155521473

Koukám že si pokecali dva mimoňové a otiskli to. Prej tavicí kotel.......:-D zapomněl podotknout kam se roztavili to původní obyvatelé. Ten zbytek ponechám bez komentáře, radši. Byla to ztráta času se jím zabývat.

+7/0
27.5.2016 9:53

J96i40r56i 38C67e35e 5585771852668

Živoření původního obyvatelstva v rezervacích, které jim milostivě vyměří a určí nově přišedší, je podle mistra Jařaba ta správná medicína, kterou je nutno Evropanům za jejich kolektivní vinu naordinovat.

Vždyť přece dnešní imigranti potřebují nový domov, novou šanci.

+5/0
27.5.2016 10:01

M13i17r57e23k 77S62á37l 1335491658834

ani ty rezervace by nám muslimové neposkytli...

+6/0
27.5.2016 10:16

L14u40d81v85í27k 21G39a45j57d56o85š41í32k 2615783744722

V zásadě bych s Jařabem souhlasil. Tedy až na ten poslední odstavec. Takový patos s Václavem Havlem je na mě už trochu moc.

Bohužel polovina národa nemá dostatečnou kapacitu, aby pochopila to, co Jařab říká.

+3/−9
27.5.2016 9:51

P55a91v73e59l 15V13e50r46n92e75r 1233533892407

rekl bych, ze mu nerozumi 95%, vcetne me.

+2/0
27.5.2016 9:58

L65u86d63v92í98k 73G51a50j24d29o42š37í20k 2275753354612

Tak blbě na tom zatím ještě nejsme. :-)

0/−1
27.5.2016 10:02

L97u86d63ě77k 56T90o33n97d37r 3401492342455

Každý má distatečnou kapacitu na Jařaba. Stručně řečeno říká: po vzoru kolonizace Ameriky by mělo být původní obyvatelstvo zničeno a převálcováno araby a černochy, kteří tady vytvoří novou civilizaci. A kdyby žil Havel, tak by tomu nadšeně tleskal a hlasoval pro kvóty.

+4/0
27.5.2016 12:06

J26i91ř66í 25V30l53a67d67i78m10í30r 14M77a54t27ý76s92e33k 6708660241249

To tam říká je stěží. Jen ve vašich úzce zaměřených mozcích si z toho vyzobáte to, co chcete a co se vám hodí do krámu.

0/−2
29.5.2016 9:44

M65i35c61h18a95l 39Š93u71l42c 8127267771134

Pane bože, dědek to má za pár a bude mi tu vykládat, jak máme přijímat islamisty s otevřenou náručí. Nepřipadám si tak kulturně vyprahlý, abych potřeboval zažít středověk v plném rozkvětu na vlastní kůži. Co mám jako říct doma ženský... jo, drahá, zítra pěkně hadr přes hlavu, to je dneska nový účes moderní evropské ženy a když tě cestou do práce znásilní skupinka mladých pracovitých hochů s neznámým původem, tak jim za to poděkuj neb ti rozšířili obzory a kulturně obohatili.

Je vidět, že někomu stáří opravdu leze na mozek.

+7/0
27.5.2016 9:50

Z50d70e93n95ě31k 66J92o29d85l 1434733779463

ještě jsem tu nenašel článek,který by naopak pravdivě popisoval všechny negativní vlivy současný migrace do Evropy.Článkama,jak je to skvělé,jak se Evropa nádherně ,,probarví",jaký to bude mít ekonomický přínos.....tak těch je tu každý den dost.Ale aby tu dostal prostor někdo,kdo nám popíše,co nás eventuelně čeká za problemy,to se nehodí do krámu.

+8/−1
27.5.2016 9:49

V16l30a43d17a78n 66Č31e12r35n41ý 8622216563376

Protože ti stejní lidé, kteří dřív (samozřejmě ale až po převratu) kritizovali komunistickou mediální propagandu, dnes stejně lžou a vyrábějí jedinou pravdu úplně stejně, pouze v zájmu někoho jiného. Médií však zneužívají úplně stejně nechutně. Jediná výhoda proti oné dřívější době je ta, že díky internetu už nemůžou umlčet nesouhlasné názory. Proto se ale musí snažit o to zarputileji a často překročí pomyslnou hranici únosnosti, kdy tu manipulaci ještě mnoho lidí nepozná. Proto už to kolikrát ani neskrývají a nemaskují a manipulují zcela bez zábran.

+2/0
27.5.2016 9:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.