Diskuze

Poslední pokus, pak vyvlastnění. Spor o domy blokující dostavbu D1 vrcholí

Dostavbě posledního úseku dálnice D1 brání několik domů, které stojí v přerovské místní části Dluhonice. V březnu jeden z majitelů podepsal smlouvu o výkupu, ostatní vlastníky tím ale nepřesvědčil. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se proto chystá sáhnout ke krajnímu řešení - vyvlastnění.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P35e25t10r 79L78u82k15á78š

1. 6. 2016 12:44

By me zajimalo o jake jde domy, v jakem sou stavu a pak kolik jim bylo nabidnuto a vicemene preplaceno nez za kolik by ty baraky realne prodali? Proc mam pocit, ze to ze strany tech vlastniku zavani klasickym hamty hamty hamty....tak nejak by me to neprekvapilo.

0 1
možnosti

Za komančů to bylo tak že ti to sebereme a dostaneš kulový a stěžovat si jdi do suchý vrby.

0 0
možnosti

Jako za komančů - neprodáš za nadiktovanou cenu? Tak vyvlastníme a nazdar;-€. Tohle třeba v SRN neexistuje

0 1
možnosti

A já jsem zase slyšel že ano. A má to své opodstatnění. Pokud je společnost na tak vysoké morální úrovni a nezneužije institut vyvlastnění k osobním potřebám, pak ten institut není zcela špatný. Nám se pouze nelíbí, protože si tím komouši pěkně v minulosti nakradli.

Prý to v Německu je tak, že se nabídne cena, a když se po několikeré diskuzi strany nedohodnou, pozemek se vyvlastní a pak se danému nešťastlivci peníze stejně dají a předpokládám že si nikdo nedovolí ho umlčet nějakou malou částkou.

Že je to nepříjemné, o tom není třeba mluvit. Určitě bych se hádal, kdyby mi někdo přišel k baráku ke kterému mám citový vztah a řekl mi, tady povede dálnice, tak nám to prodej. A neprodáš-li, vezmeme si to stejně. Ale zase dálnice stát musí. Určitě bylo variantní řešení a tohle bylo nejmenší zlo.

Kdyť ta situace v okolí Přerova je neutěšená.

1 0
možnosti

J84a89n 82H59á58l67a

31. 5. 2016 12:19

Skutečně je pro stát takový neřešitelný problém nabídnout těm lidem dost peněz na to, aby si mohli dovolit bez starostí koupit jiný dům se zahradou, nebo si nechat postavit? I kdyby jim nabídli osminásobek odhadní ceny jejich stavebního pozemku + domu, pořád to bude promile z toho, na co si přijdou Metrostav, Skanska, Viamont a s nimi spojení státní úředníci a politici na předražených cenách dopravních staveb, resp. úplatcích za ně.

12 1
možnosti

P82e22t88r 20H32o58r72á42k

31. 5. 2016 19:18

Ze zákona mohou dostat jen 15 % nad odhadní cenu. Takže ano, je to problém.

0 0
možnosti

Lidé, kteří žijí v těch domech léta v nejistotě, třeba do nich již neinvestují. To ale neznamená, že by ty chalupy měly být vykoupeny lacino. Měli by dostat tolik, aby si mohli zajistit adekvátní slušné bydlení, ne ruiny nebo jim rovnou takové domy nabídnout.

5 1
možnosti

P85e14t39r 23H46o15r31á70k

31. 5. 2016 20:46

Tam bude asi problém, že se udělal odhad na tržní cenu, jak má být, ale ti lidé by si za ty peníze chtěli postavit to samé nové.

0 0
možnosti

Hmmm, doporucuju navštívit google street view, ty rozpadlé ruiny o ktere se nikdo desetiletí nestaral by do roka mozna spadly "majitelům" na hlavu. Muzou byt radi ze se toho zbaví a nemusi pak investovat penize do odklízení suti.

3 3
možnosti

Jenze v takovem dome se da dozit. Ale co budou delat s par stovkama tisic?

3 0
možnosti

Takze pozemky stat vykoupi za osminasobek, ale domy jen za 1,2 nasobek. To znamena, ze starousedlici, kterych se problem odkupu skutecne tyka a musi resit pomerne slozitou zivotni situaci, jsou brani na hul. Na druhe strane spekulanti, co nakoupi pozemky jen za ucelem vykoupeni na tom dal vydelaji i po zavedeni zakona o vyvlastneni. Vzpominam si, jak se odkup pozemku resil v pripade hradecke dalnice, a vlastniky vetsiny pozemku byli cirou nahodou sami starostove okolnich obci.

7 1
možnosti

"na změnu trasy je pozdě"

aha.

zajímala by mě ta odhadní cena :-P

0 0
možnosti