Diskuze

Protažení D1 získalo výjimku EU, brzdí ho výkupy parcel od čtyř lidí

Dostavbu klíčové dálnice D1 odsouhlasila Evropská komise. Proto už nehrozí, že se dokončení klíčového posledního úseku dálnice z Říkovic do Přerova odloží o pár let. Přesto však Přerov ještě vyhráno nemá. D1 totiž dál zdržuje několik nevykoupených pozemků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Znovu vám připomínám starou informaci, aby jste tady stále nEtápali zemákovici, vy kecálisti:

Petr Gereš zdědil dům, zároveň ale tak trochu i past. Stavení totiž stojí právě v Dluhonicích přímo na trase blížící se dálnice D1 a jako další dva domy v sousedství má jít k zemi. Nedá se k němu nic přistavovat, vlastně nemá vůbec smysl do něj investovat. Už přes dvacet let. (sic.!)

„Kvůli dálnici je tu stavební uzávěra. Založil jsem si tady firmu, ale nemůžu ji rozšiřovat. A tak pořád čekám, co mi za dům dají, abych mohl znovu začít někde jinde,“ říká Gereš.

V Dluhonicích se živí jako zámečník a kovář. Jak spočítal, na ministerstvu dopravy se za dobu, co čeká, vystřídalo už šestnáct ministrů a na jeho dům padlo pět odhadů. Gereš zatím neprodal.

„To, co mi nabídli naposledy, bylo směšné. Dal jsem svůj návrh, uvidím, jak se k němu Ředitelství silnic a dálnic postaví.“

Za dvacet let to snad mohli vyřešit, co? Nebo to není dostatečná doba?

Co dělalo ředitelství silnic a dálnic? "to se nějak vyřeší." A před dvaceti lety ty pozemky stály jinou cenu než nyní.

TO BY MNE ZAJÍMALO, CO BUDETE DĚLAT VY, AŽ VÁM BUDOU BRÁT VÁŠ MAJETEK, VÁŠ DŮM, VAŠI ZAHRADU..... CO VY ZA TO BUDETE CHTÍT VY, Jáchyme Kvasničko a další chytrolíni?

Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/dostavba-d1-prerov-dluhonice-vyvlastneni-protesty-f8o-/olomouc-zpravy.aspx?c=A160606_2251522_olomouc-zpravy_stk

0 0
možnosti

Jo, vždycky se najde pár hlupců, kteří budou bránit stavbě která pomůže statisícům lidí... Nakonec stejně skončí vyvlastnění a bez peněz...

1 1
možnosti

P77e16t32r 38H91o61r30á54k

13. 7. 2016 18:29

I při vyvlastnění dostanou náhradu ve výši obvyklé ceny. jen nedostanou ten bonus 15%.

1 0
možnosti

Vyvlastnit a hotovo !

2 1
možnosti

M10a29r57e46k 40H17r39u23b89y

13. 7. 2016 12:46

Klasika - plany jsou namalovane po desetileti, ale vykupy pozemku se resi az jako uplne posledni krok pred zahajenim stavby. Kdyby je totiz nahodou RSD vykoupilo driv, tak hrozi, ze by je mohlo koupit vcas nebo dokonce levne8-o:-P

3 0
možnosti

Když je koupí dřív, hrozí zas riziko, že stavba nebude realizována kvůli tomu, že nebude stavební povolení, EIA či se sepíše petice, budou obstrukce nebo stavbu zastaví soud. Co pak s těmi pozemky, které v tu chvíli nemají žádnou cenu?

2 0
možnosti

J24a86n 69S81l97o85v22í85k

13. 7. 2016 11:58

Chápu ty majitele domů, kteří se ocitnou v blízkosti dálnice, ale namísto blokování stavby a zbytečné snahy odsunout trasu, kterou už nejde zvrátit, se včas musí orientovat na snížení důsledků vedené trasy. Vymoci si lepší ochranu před hlukem, zeleň, lepší povrch. Když někdo bude jen bezhlavě protestovat a zdržovat, nakonec se ta dálnice stejně postaví a o snížení důsledků se s ním už nikdo bavit nebude.

7 0
možnosti

P84e76t17r 95K14e29ř

13. 7. 2016 11:03

A už je to tu zase! Stát pro zjednodušení svého problému okrádá občany. Těm co potřebují vzít pozemek zaplatit adekvátní částku, tedy min. 10x tržní hodnotu (jinak nelze vyvlastnit) a těm co se jich problém týká, vyrovnat škody. Tedy vyrovnání snížení cen nemovitostí, protiprašné a protihlukové úpravy a nebo zatunelovat. Krom toho pokud to jinudy nejde (což je vždycky lež), pak by měl být zájem pozemky vykoupit za "jakoukoli" cenu. Horní hranici může tvořit např. rozpočet na uložení vozovky do tunelu.

1 5
možnosti

Tomu rikam genialni myslenka. Nakoupim si pozemky na planovanych trasach silnic a budu pak zadat desetinasonek trzni ceny.

Kdyz nahrada, tak primerena a ne to, co navrhujete Vy. Kdo myslite, ze ty nahrady plati?

4 0
možnosti

nechápu, jak můžou napřed dostat povolení a pak vykupovat pozemky. Logicky by měly být vlastnické vztahy vyjasněné při podání žádosti o územní rozhodnutí

3 1
možnosti

To jako myslíš, že by se vykoupily pozemky a pak by se čekalo, jestli se tam vůbec může stavět? A měly by se vykoupit pozemky jenom u preferované varianty nebo rovnou u všech, které padají v úvahu?

1 0
možnosti

J23o18s12e31f 87T43r75n55k96a

13. 7. 2016 10:17

Tak jim musí nabídnout alespoň 8 násobek tržní ceny - jako onehdy panu Burešovi za spekulativní pozemky.

0 1
možnosti

P89e11t10r 47H57o66r63á83k

13. 7. 2016 18:29

Osminásobek se vyplácí jen za ornou půdu, protože normálně stojí 15 kč/m.

1 0
možnosti

J77o11s59e72f 95T53r31n46k36a

13. 7. 2016 10:15

Jak by asi měla probíhat stavba a její plánování:

Vytyčím několik možných tras přes území, a jednám o výkupu pozemků...vykoupím-zestátním pozemky, pak změním územní plán, zažádám o povolení a stavím....ale v téhle zemi se to dělá stále obráceně (nejprve změním územní plán a pak se divím, že mi ty pozemky nikdo neprodá!!!)

1 1
možnosti

Kdyby stát vykupoval parcely za tržní ceny (to jest u pole cena nezasíťované stavební parcely v místě a čase obvyklá, u domů a stavebních parcel dvojnásobek tržní hodnoty v místě a čase obvyklý) zvednuté o 30% bonus za rychlé jednání, nebyl by problém. V celkovém rozpočtu stavby dálnice je to stejně jak kapka v moři.

3 0
možnosti

V první větě chceš vykupovat za tržní ceny + 30% a následně v závorce požaduješ dvojnásobek tržní ceny. Trochu psycho. 8-o

3 0
možnosti