- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Znovu vám připomínám starou informaci, aby jste tady stále nEtápali zemákovici, vy kecálisti:
Petr Gereš zdědil dům, zároveň ale tak trochu i past. Stavení totiž stojí právě v Dluhonicích přímo na trase blížící se dálnice D1 a jako další dva domy v sousedství má jít k zemi. Nedá se k němu nic přistavovat, vlastně nemá vůbec smysl do něj investovat. Už přes dvacet let. (sic.!)
„Kvůli dálnici je tu stavební uzávěra. Založil jsem si tady firmu, ale nemůžu ji rozšiřovat. A tak pořád čekám, co mi za dům dají, abych mohl znovu začít někde jinde,“ říká Gereš.
V Dluhonicích se živí jako zámečník a kovář. Jak spočítal, na ministerstvu dopravy se za dobu, co čeká, vystřídalo už šestnáct ministrů a na jeho dům padlo pět odhadů. Gereš zatím neprodal.
„To, co mi nabídli naposledy, bylo směšné. Dal jsem svůj návrh, uvidím, jak se k němu Ředitelství silnic a dálnic postaví.“
Za dvacet let to snad mohli vyřešit, co? Nebo to není dostatečná doba?
Co dělalo ředitelství silnic a dálnic? "to se nějak vyřeší." A před dvaceti lety ty pozemky stály jinou cenu než nyní.
TO BY MNE ZAJÍMALO, CO BUDETE DĚLAT VY, AŽ VÁM BUDOU BRÁT VÁŠ MAJETEK, VÁŠ DŮM, VAŠI ZAHRADU..... CO VY ZA TO BUDETE CHTÍT VY, Jáchyme Kvasničko a další chytrolíni?
Jo, vždycky se najde pár hlupců, kteří budou bránit stavbě která pomůže statisícům lidí... Nakonec stejně skončí vyvlastnění a bez peněz...
I při vyvlastnění dostanou náhradu ve výši obvyklé ceny. jen nedostanou ten bonus 15%.
Klasika - plany jsou namalovane po desetileti, ale vykupy pozemku se resi az jako uplne posledni krok pred zahajenim stavby. Kdyby je totiz nahodou RSD vykoupilo driv, tak hrozi, ze by je mohlo koupit vcas nebo dokonce levne
Když je koupí dřív, hrozí zas riziko, že stavba nebude realizována kvůli tomu, že nebude stavební povolení, EIA či se sepíše petice, budou obstrukce nebo stavbu zastaví soud. Co pak s těmi pozemky, které v tu chvíli nemají žádnou cenu?
Chápu ty majitele domů, kteří se ocitnou v blízkosti dálnice, ale namísto blokování stavby a zbytečné snahy odsunout trasu, kterou už nejde zvrátit, se včas musí orientovat na snížení důsledků vedené trasy. Vymoci si lepší ochranu před hlukem, zeleň, lepší povrch. Když někdo bude jen bezhlavě protestovat a zdržovat, nakonec se ta dálnice stejně postaví a o snížení důsledků se s ním už nikdo bavit nebude.
A už je to tu zase! Stát pro zjednodušení svého problému okrádá občany. Těm co potřebují vzít pozemek zaplatit adekvátní částku, tedy min. 10x tržní hodnotu (jinak nelze vyvlastnit) a těm co se jich problém týká, vyrovnat škody. Tedy vyrovnání snížení cen nemovitostí, protiprašné a protihlukové úpravy a nebo zatunelovat. Krom toho pokud to jinudy nejde (což je vždycky lež), pak by měl být zájem pozemky vykoupit za "jakoukoli" cenu. Horní hranici může tvořit např. rozpočet na uložení vozovky do tunelu.
Tomu rikam genialni myslenka. Nakoupim si pozemky na planovanych trasach silnic a budu pak zadat desetinasonek trzni ceny.
Kdyz nahrada, tak primerena a ne to, co navrhujete Vy. Kdo myslite, ze ty nahrady plati?
nechápu, jak můžou napřed dostat povolení a pak vykupovat pozemky. Logicky by měly být vlastnické vztahy vyjasněné při podání žádosti o územní rozhodnutí
To jako myslíš, že by se vykoupily pozemky a pak by se čekalo, jestli se tam vůbec může stavět? A měly by se vykoupit pozemky jenom u preferované varianty nebo rovnou u všech, které padají v úvahu?
Tak jim musí nabídnout alespoň 8 násobek tržní ceny - jako onehdy panu Burešovi za spekulativní pozemky.
Osminásobek se vyplácí jen za ornou půdu, protože normálně stojí 15 kč/m.
Jak by asi měla probíhat stavba a její plánování:
Vytyčím několik možných tras přes území, a jednám o výkupu pozemků...vykoupím-zestátním pozemky, pak změním územní plán, zažádám o povolení a stavím....ale v téhle zemi se to dělá stále obráceně (nejprve změním územní plán a pak se divím, že mi ty pozemky nikdo neprodá!!!)
Kdyby stát vykupoval parcely za tržní ceny (to jest u pole cena nezasíťované stavební parcely v místě a čase obvyklá, u domů a stavebních parcel dvojnásobek tržní hodnoty v místě a čase obvyklý) zvednuté o 30% bonus za rychlé jednání, nebyl by problém. V celkovém rozpočtu stavby dálnice je to stejně jak kapka v moři.
V první větě chceš vykupovat za tržní ceny + 30% a následně v závorce požaduješ dvojnásobek tržní ceny. Trochu psycho.