- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
„Jde o to, že na regionální trati Šumperk - Kouty nad Desnou patřící Svazku obcí údolí Desné zajišťoval dopravu privátní dopravce Arriva, zatímco na trati ze Šumperka do vnitrozemí už České dráhy. Arrivě končí smlouva koncem roku, takže bude záležet, zda se dohodneme na jejím ukončení v dřívějším termínu,“ vysvětlil Tomík.
Znamená to tedy, že bude Kouteckou "elektrolokálku" provozovat ČD?
Ano, budou. Infrastruktura pochopitelně však zůstane ve vlastnictví obcí.
„Lidé se ptají, zda by bylo možné zajistit přípojné spoje k vlakům RegioJet nebo Leo Express,
A proč se lidé neptají u RJ a LEO aby nezajistily dojezd jejich vlaků na ty přípoje???
Nevím, proč by se kraj měl starat o nějaké přípoje ke komerčním vlakům? Ke státem objednanym ano, ale ke komerčním nikoliv... Až si postavím areál zábavy pro turisty, objedná mi kraj k mojí komerční aktivitě dopravu?
Jistěže ano, vždyť to píší v článku ...Už v zimě tak mohou hlavně lyžaři z jižní části Olomouckého kraje využít železnici až do zimního střediska v Koutech nad Desnou bez přestupu ... část železnice je komerční, zimní střediska v Koutech taktéž.