Diskuze

Nahradím škodu za dům, ne za emoce, říká manažer ŘSD k výkupům kvůli D1

Poslední dva domy brání v přerovských Dluhonicích stavbě D1. „Dokud nemám všechny pozemky, jako bych neměl nic,“ říká v rozhovoru šéf brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Fiala.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TT

No, Fiala mně případne jako 100 % úřední šiml. Bude dupat nožičkou, jak je co na papíře a v tabulce. Lidi = předměty.

Ad zbytečné investice: hodnota by měla být vypočítána podle stavu v okamžiku první zprávy, že by dotčená nemovitost MOHLA být v trase. Dobře si pamatuju, jak se v Brně navrhoval okruh: už sama možnost, že by, snižovala cenu jako hyperinflace.

0 0
možnosti
MJ

Komunisté znárodňovali, kapitalisti vyvlastňujou - je to stejná verbež.;-(

To se ŘSD líbí, zaplatit minimum za nemovitosti a pak z těchto nemovitostí tvrdě vybírat mýtné.;-(

2 3
možnosti
PJ

Tak nějak mě zarazilo, že mají lidi investovat i do objektů, které budou v brzké doby zničené (udržovat nemovitost...).

když nic jiného, tak je to jen zbytečné plýtvání materiálem a energií.

Cena by měla být tedy stanovena podle stavu objektu v době, kdy začalo být veřejně (či to vlastník již věděl) známé, že objekty jsou určené k demolici.

To, že se to vleče řadu let, je jiná otázka.

2 1
možnosti
PD

P81e89t78r 77D26r68a36p36a89l

22. 7. 2016 11:25

cena nemovitostí před 20 lety (a tak to u liniových staveb dlouho trvá) byla asi někde jinde, to by vlastníci nedostali na dnešní poměry skoro nic

1 1
možnosti
RN

R57a41d62e61k 38N85o11v18a31k

22. 7. 2016 10:58

Nemohlo by se s paní Pfeiferovou domluvit město Přerov?

Její odpor k prodeji za nabízenou částku státem chápu, ALE stát resp. ŘSD nemá jinou možnost než dát to, co je v zákoně, město se naopak může dohodnout s majitelem na libovolné částce a pak parcelu směnit s ŘSD za zákonně danou částku. Rozdíl, resp. ztráta města Přerova bude daleko nižší, než enviromentální náklady za tranzitní dopravu Přerovem. (zatížení hlukem, imisemi, ztracený čas řidičů, zdravotní náklady vlivem nadměrné tranzitní dopravy)

0 2
možnosti
MJ

A nemohlo by se s paní Pfeiferovou domluvit ŘSD? ŘSD doposud neuznalo za vhodné s ní komunikovat!!!!!!!!

0 0
možnosti
PD

P43e91t31r 59D39r12a64p51a34l

22. 7. 2016 10:18

jako obyvatel Přerova můžu říct, že Dluhonice jsou tou poslední místní částí, kde bych kdy chtěl bydlet...chemička, železnice, kousek letiště. Dát mi za jinak neprodejný barák 15%bonus, tak beru všemi deseti.

Jinak mě udivuje myšlení některých lidí, co si myslí, že naprojektovat dálnici je jako postavit kozí chlívek. To si fakt myslí, že projektanti to schválně trasují lidem přes barák?

3 1
možnosti
JZ

J38i20ř92í 25Z84ý97k34a

22. 7. 2016 12:17

pokud v tom baráku bydlíte, tak je Vám 15%, resp. 7% navrch k ničemu. Protože za ty prachy nové bydlení neseženete.

Ano, pokud by šlo o neobývanou nemovitost v havarijním stavu, tak rád prodám se ziskem, protože jinak by mi hrozila spíše ztráta.

1 1
možnosti
DZ

Pan je trosku narcis, ne? On to vyplaci?Ta prvni osoba zni strasne nadrazene.

2 0
možnosti
PJ

Taky mě zarazilo, jako by kupoval za svoje, a přitom je jen zaměstnancem státu - státní organizace.

2 0
možnosti
JO

Jak jsem pochopil tak si pan manažer přes média vytváří image seriozního vyjednávače, přitom případ Jarmily Pfeilerové naznačuje, že je realita někde trochu jinde.

2 1
možnosti
MJ

takže stejně jako u Havránkové! Arogantní úředníci ve spolupráci s médii štvou proti paní Pfeilerové a ta se s úředníky ŘSD ani nesetkala! Paní Pfeilerová jasně říká, že je ochotna jednat a hlavní ouřada vyhrožuje vyvlastněním - H N U S!!!!

6 2
možnosti

Citovou vazbu nejde převést na peníze. Bohužel ta dálnice někudy vést musí a je jasné, že nikdo nechce, aby vedla zrovna přes jeho parcelu.

2 0
možnosti
LG

Ale samozřejmě že jde převést na peníze.

Máme občanský zákoník hovořící o ceně zvláštní obliby. Jenže to by něco takového výkup pozemků musel umožňovat.

Pořád platí, že cenu majetku při prodeji určuje majitel. Jakákoliv jiná varianta je zásah do vlastnických práv. Pokud je veřejný zájem tak významný a důležitý, měla by takovému zájmu odpovídat i ochota respektovat požadovanou cenu.

Jenže tady to funguje tak, že sice máme velký veřejný zájem, ale nejsme ho ochotni zaplatit. Pak se není co divit, že vznikají vyvlystňovací spory.

2 1
možnosti
PV

Nejen dálnice/silnice, ale nejrůznější liniové stavby ve veřejném zájmu jsou potřeba. Na jedné straně není možné aby se stát nechal vydírat spekulanty s pozemky. Na druhé straně nemůže postupovat arogantně vůči lidem, kteří někde bydlí třeba i po generace. A z odpovědí tohoto "manažera" mám dojem, že jsou mu ti lidé naprosto ukradení a nejraději by se s nimi vůbec nebavil.

3 1
možnosti
DT

to ze by se s nimi nebavil jste nazval jeste velmi korektne. Pritom penez maji na stavbu dost, stacilo by stavet normalne a ne predrazene, jenze to je jina kapitola

0 1
možnosti