Diskuze

Nahradím škodu za dům, ne za emoce, říká manažer ŘSD k výkupům kvůli D1

Poslední dva domy brání v přerovských Dluhonicích stavbě D1. „Dokud nemám všechny pozemky, jako bych neměl nic,“ říká v rozhovoru šéf brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Fiala.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No, Fiala mně případne jako 100 % úřední šiml. Bude dupat nožičkou, jak je co na papíře a v tabulce. Lidi = předměty.

Ad zbytečné investice: hodnota by měla být vypočítána podle stavu v okamžiku první zprávy, že by dotčená nemovitost MOHLA být v trase. Dobře si pamatuju, jak se v Brně navrhoval okruh: už sama možnost, že by, snižovala cenu jako hyperinflace.

0 0
možnosti

Komunisté znárodňovali, kapitalisti vyvlastňujou - je to stejná verbež.;-(

To se ŘSD líbí, zaplatit minimum za nemovitosti a pak z těchto nemovitostí tvrdě vybírat mýtné.;-(

2 3
možnosti

Tak nějak mě zarazilo, že mají lidi investovat i do objektů, které budou v brzké doby zničené (udržovat nemovitost...).

když nic jiného, tak je to jen zbytečné plýtvání materiálem a energií.

Cena by měla být tedy stanovena podle stavu objektu v době, kdy začalo být veřejně (či to vlastník již věděl) známé, že objekty jsou určené k demolici.

To, že se to vleče řadu let, je jiná otázka.

2 1
možnosti

P21e11t40r 36D85r85a44p87a16l

22. 7. 2016 11:25

cena nemovitostí před 20 lety (a tak to u liniových staveb dlouho trvá) byla asi někde jinde, to by vlastníci nedostali na dnešní poměry skoro nic

1 1
možnosti

R69a20d14e52k 89N96o66v69a80k

22. 7. 2016 10:58

Nemohlo by se s paní Pfeiferovou domluvit město Přerov?

Její odpor k prodeji za nabízenou částku státem chápu, ALE stát resp. ŘSD nemá jinou možnost než dát to, co je v zákoně, město se naopak může dohodnout s majitelem na libovolné částce a pak parcelu směnit s ŘSD za zákonně danou částku. Rozdíl, resp. ztráta města Přerova bude daleko nižší, než enviromentální náklady za tranzitní dopravu Přerovem. (zatížení hlukem, imisemi, ztracený čas řidičů, zdravotní náklady vlivem nadměrné tranzitní dopravy)

0 2
možnosti

A nemohlo by se s paní Pfeiferovou domluvit ŘSD? ŘSD doposud neuznalo za vhodné s ní komunikovat!!!!!!!!

0 0
možnosti

P25e87t74r 54D61r41a55p90a55l

22. 7. 2016 10:18

jako obyvatel Přerova můžu říct, že Dluhonice jsou tou poslední místní částí, kde bych kdy chtěl bydlet...chemička, železnice, kousek letiště. Dát mi za jinak neprodejný barák 15%bonus, tak beru všemi deseti.

Jinak mě udivuje myšlení některých lidí, co si myslí, že naprojektovat dálnici je jako postavit kozí chlívek. To si fakt myslí, že projektanti to schválně trasují lidem přes barák?

3 1
možnosti

J12i39ř22í 67Z91ý82k35a

22. 7. 2016 12:17

pokud v tom baráku bydlíte, tak je Vám 15%, resp. 7% navrch k ničemu. Protože za ty prachy nové bydlení neseženete.

Ano, pokud by šlo o neobývanou nemovitost v havarijním stavu, tak rád prodám se ziskem, protože jinak by mi hrozila spíše ztráta.

1 1
možnosti

Pan je trosku narcis, ne? On to vyplaci?Ta prvni osoba zni strasne nadrazene.

2 0
možnosti

Taky mě zarazilo, jako by kupoval za svoje, a přitom je jen zaměstnancem státu - státní organizace.

2 0
možnosti

Jak jsem pochopil tak si pan manažer přes média vytváří image seriozního vyjednávače, přitom případ Jarmily Pfeilerové naznačuje, že je realita někde trochu jinde.

2 1
možnosti

takže stejně jako u Havránkové! Arogantní úředníci ve spolupráci s médii štvou proti paní Pfeilerové a ta se s úředníky ŘSD ani nesetkala! Paní Pfeilerová jasně říká, že je ochotna jednat a hlavní ouřada vyhrožuje vyvlastněním - H N U S!!!!

6 2
možnosti

Citovou vazbu nejde převést na peníze. Bohužel ta dálnice někudy vést musí a je jasné, že nikdo nechce, aby vedla zrovna přes jeho parcelu.

2 0
možnosti

Ale samozřejmě že jde převést na peníze.

Máme občanský zákoník hovořící o ceně zvláštní obliby. Jenže to by něco takového výkup pozemků musel umožňovat.

Pořád platí, že cenu majetku při prodeji určuje majitel. Jakákoliv jiná varianta je zásah do vlastnických práv. Pokud je veřejný zájem tak významný a důležitý, měla by takovému zájmu odpovídat i ochota respektovat požadovanou cenu.

Jenže tady to funguje tak, že sice máme velký veřejný zájem, ale nejsme ho ochotni zaplatit. Pak se není co divit, že vznikají vyvlystňovací spory.

2 1
možnosti

Nejen dálnice/silnice, ale nejrůznější liniové stavby ve veřejném zájmu jsou potřeba. Na jedné straně není možné aby se stát nechal vydírat spekulanty s pozemky. Na druhé straně nemůže postupovat arogantně vůči lidem, kteří někde bydlí třeba i po generace. A z odpovědí tohoto "manažera" mám dojem, že jsou mu ti lidé naprosto ukradení a nejraději by se s nimi vůbec nebavil.

3 1
možnosti

to ze by se s nimi nebavil jste nazval jeste velmi korektne. Pritom penez maji na stavbu dost, stacilo by stavet normalne a ne predrazene, jenze to je jina kapitola

0 1
možnosti