Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

K pádu dívky ze dveří vlaku mohl přispět dobíhající pasažér, riziko trvá

Nešťastná souhra okolností v kombinaci s nebezpečnou záludností dveří starých vagonů. Kombinace těchto faktorů stála podle informací MF DNES za smrtí tříleté dívky, která před necelými dvěma týdny vypadla na Olomoucku ze dveří jedoucího rychlíku a na místě zemřela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J20a63n 69V56a47l29a34l64í58k 6976509900736

zde máte to WC

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200903/DSC09122.jpg

0/0
4.8.2016 19:59

M95a76r58t45i89n 44N39o75v81o16t39n90ý 8709274667304

Je to samozřejmě tragédie, ale taky je to důsledek dnešní výchovy dětí. Já jsem jako dítě jezdil s mámou vlakem na chatu skoro každý víkend a nikdy bych se ke dveřím ani nepřiblížil. Ne že bych si ve třech letech uvědomoval, že bych mohl vypadnout, ale proto, že mi to máma zakázala a že jsem věděl, že když mě u těch dveří uvidí, dostanu takový výprask, že si týden nesednu. Dneska se dětem dovolí všechno, rodiče se bojí dát dítěti pohlavek, a takhle to dopadá...

+2/−4
4.8.2016 17:51

A72n49n96a 40K17u23l70i77c39h52o57v19á 2166644

Nemyslím si, že se dnes dětem dovolí všechno. Naopak mi přijde, že za našeho dětství jsme mívali víc svobody, lítali jsme po venku všude možně, kdežto dnes rodiče své děti dozorují a kontrolují mnohem víc... je mnohem hustší dopravní provoz a taky je mnohem víc věcí, na které se nesmí sahat - všechna ta vábivá tlačítka a displeje.

Sama jsem opatrná velmi, typická "stará matka", ale nikdy by mě nenapadlo varovat svoje dítě před vlakovými dveřmi. Vůbec nevím, že se mohou samovolně otevřít, i když jsou zavřené. Vaše matka to věděla, když jste jezdili vlakem každý týden - já jela vlakem poprvé až na střední škole a od té doby jen párkrát. V tramvaji, autobusu, letadle... napadne mě paranoidně ledacos, ale že se najednou otevřou dveře a kdo u nich stojí nebo sedí vypadne ven, to tedy nikoliv.

0/0
5.8.2016 11:28

M39a38r95t80i67n 24N96o87v86o44t95n68ý 8389574397644

Dneska jsou děti na jednu stranu víc hlídané, nic nesmí sami dělat, nikam nesmí sami chodit, furt je rodiče vodí za ručičku... Na druhou stranu je trend zlobící děti nenapomínat a netrestat. Vidím to denně kolem sebe, v dopravních prostředcích, v restauracích... děto zlobí, vřískají, obtěžují ostatní a matka je ani nenapomene.

Když já byl malý, na jednu stranu jsem měl volnost, lítal jsem celé odpoledne venku, od 1. třídy jsem sám chodil do školy (bylo to jen tři bloky), na chatě jsem byl klidně celý den pryč někde v lese nebo u rybníka. Na druhou stranu, když mi máma řekla, že se něco nesmí, tak jsem si sakra rozmyslel to porušit, abych nebyl bit.

A k těmm dveřím - vlakem jsme jezdili často a ke dveřím jsme sami nesměli, vždy až když vlak zastavil, máma otevřela dveře a mohli jsme vystupovat. Protože tehdy lidi nespoléhali na všemožná zabezpečovací zařízení ale na zdravý rozum.

+1/0
5.8.2016 11:36

A75n12n67a 43K84u57l52i60c66h82o15v80á 2166474

V daném případě nikdo netvrdí - ani České dráhy - že by ta holčička dveře sama otevřela. Je proto nesmyslné rozkládat tady o neposlušných dětech, zpovykané mládeži a výhodách tělesných trestů.

Ta panenka šla poslušně s maminkou a sourozencem na WC a poslušně na ně čekala. Možná i dostala výslovný příkaz, ať na nic nesahá, který poslechla. Že se vstupní dveře samy otevřou, a je proto nebezpečné byť jen postávat poblíž, maminka nevěděla, já bych to na jejím místě nevěděla taky a je otázka, jestli v tom malém prostoru vůbec je místo, kde by malé dítě mohlo počkat bezpečně.

0/0
5.8.2016 11:55

B86o29h68u26s76l11a94v 88K59r51á33l84í61k 2621440479846

Hlavně bych úplně zrušil silniční provoz, protože desetitisíce nehod a stovky mrtvých ročně dokazují, že silniční vozidla nemají dostatečné jištění proti nehodám, proti řízení psychopatickými a opilými řidiči, proti jízdě v protisměru, proti nedání přednosti, proti překračování nejvyšší povolené rychlosti atd. Nechápu, že něco tak nebezpečného může vůbec někdo pustit do provozu.

Pak bych ještě zrušil všechny obytné domy, protože v nich se taky děje spousta ošklivých věcí, proti kterým ty domy nejsou dostatečně zajištěny.

+4/0
4.8.2016 17:15

M23i47r73o75s55l51a71v 78Š80i84m44á24k 8844196251812

Ať se na to dívám z jakéhokoli pohledu a vnímám názory zde z celé diskuze, mě z toho plyne jedno: ČD jsou si vědomy, že provozují vozy (tedy úmyslně), u kterých je zcela reálné otevření dveří za jízdy (příčiny jsou zde v diskuzi, případy "skorovypadení" popsány).

Jakýkoli cestující nemá povinnost studovat mechanismus zabezpečení nebo stav zavření dveří, protože to takto neděláme ani v letadle, ani na lodi, ani v autobusu. Činí tak dopravce. Pohybuji-li se v prostoru pro cestující, má být bezpečný.

Dopravce povinen zabezpečit bezpečnou přepravu osob a takto za ně zodpovídá, stejně tak jako za vypadený balík, natož člověka!

Matka neudělala nic špatně, děti mohly být (čistě teoreticky) starší a ty snad za ruku stále nedržíme a je jen ke cti jiných diskutérů, kteří děti drží za ruce ve vlaku při jakémkoli přesunu.

Rizika otevření dveří zná spíše častý cestující (i já) a argumentace nedostatkem peněz na opravu nebo zdržením ve stanici při kontrole je jednoduše trapná. Nezajištěné dveře jsou pastí zejména v okamžiku míjení souprav ve vysoké rychlosti, fyzika se ani zde ošidit prostě nedá. Tak jako budete těžko provozovat autobus s "vlajícími" dveřmi ve větru nebo letadlo, kde běžně vypadnou dveře, nevidím důvod, proč by to u vlaku mělo být jinak. (Argumntace splněním norem je alibistická, tu jsme tady místně u přejezdů slyšeli od odborníků několikrát, ale ono to prostě nefunguje.)

Dráhy nemohou ručit za to, pokud někdo úmyslně něco otevře a vyskočí, ale podle mě je jejich problém, jak zajistí skutečné zavření dveří a nevypadnutí kohokoli při takových rychlostech. Pochopitelně, že vzniklý podtlak snadněji vytáhne dítě, než dospělého, který má více síly a fyzické "rozložitosti" se na poslední chvíli něčeho zachytit.

Dveře prostě mají být za jízdy zavřené a zajištěné. Pokud se samovolně otevřou (byť z viny dobíhajícího cestujícího), je vina dopravce, že tímto připustí provoz nebezpečného dopravního prostředku. Vše ostatní jsou jen nezodpovědný plky.

+7/−7
4.8.2016 16:12

J49o57s75e98f 21S79t38e68f86l 5524257203100

Tim jste to vystihl nejlip.Za meR^.A kdyz Vam daji panove typu Baca,Holas,Valalik a Nastoupil minus,tak si toho nevsimejte.

+2/−2
4.8.2016 16:19

P94e89t26r 28N96o90v43o41t70n41y 1771950461

Jsem absolutně pro. 80 % procent vagónů kvůli dvěma vypadlým dětem za 10 let vyhodíme a budem chodit pěšky.

+4/−1
4.8.2016 16:20

J94o25s60e74f 73S42t17e12f21l 5144677483720

Tebe jsem zapomel pridat k tem panum.Ani tyhle 2 deti nesmely vypadnout.I kdyz to bylo za dlouhych 10 let.A nemyslim,ze je vinna tech matek.Ani ty vlaky na jednokolejce se nesmi srazit.Ted me neco napadlo.Pozoroval jsem asi dvourocni devcatko,co se sklouzlo na maly skluzavce na detskym hristi.

Dole se pripletlo asi rocni dite.To devcatko sjelo a porazilo to dite,Ta matkatoho ditete se pustila nejdrive do ty holcicky,a pak jeji matky.Ja jediny se pustil do ty matky toho ditete,protoze nesmela pripustit,aby se tam to dite pripletlo.Takze to vlastne byla jeji chyba.,Draha nesmi pripustit,aby vubec se

dvere za jizdy otevrely,a tim to hasne.

+2/−3
4.8.2016 16:36

P42e18t14r 88N12o36v61o78t84n93y 1281940861

Ale vždyť nesmí, dobře. A já vám popisuju, jak se to zařídí.

0/0
4.8.2016 16:38

I27v81o 50P78r26o97c12h73á84z23k18a 4211772824122

Ale ty dveře se otevřeli, protože byly špatně zavřené. To by pak znamenalo zaměstnat ke každým dveřím "dveřníka", který by hlídal jestli jsou dveře dobře zavřené. Průvodčí to udělat nemůže i když dveře zavře tak než přejde celou soupravu tak někdo nastoupí a tak zase dveře otevře a pořád dokola.

+1/−1
4.8.2016 16:58

B97o82h84u57s79l34a58v 35K36r80á38l50í44k 2671190319416

Shodou okolnosti zrovna tohle k povinnostem průvodčího patří, a má to větší prioritu než štípání lístků. V delších vlacích obvykle bývají průvodčí dva (respektive jeden z nich má titul "vlakvedoucího").

Ale zažil jsem i to, že strojvedoucí elektrické jednotky (žabotlamu) úplně zapomněl zavřít dveře v celé soupravě a ujel celou stanici s otevřenými všemi dveřmi po jedné straně soupravy. A průvodčí na to jen bezmocně koukal, protože nemá na strojvedoucího jiné spojení než píšťalku, a tu za jízdy strojvedoucí neslyší. To jsem teda koukal, protože i tramvaje z počátku 60. let už měly blokován rozjezd z otevřenými dveřmi, a tahle souprava není o moc starší.

+1/0
4.8.2016 17:19

M79i86r24o35s61l42a87v 69Š45i98m57á94k 8954776331532

Já jsem zase zaznamenal cca rok zpět, že při vystupování třídy při návratu z výletu stihlo vystoupit jen několik dětí, přičemž během vystupování se souprava "pod nimi" rozjela a pokračovala do další stanice (naštěstí se zdravým zbytkem třídy).

Vlak měl zpoždění, ale tímhle přeci nemohu hájit chybu ani průvodčího, ani strojvedoucího.

Dráha je plná takovýchto rizik - unavení strojvedoucí, často sami snadno projedou návěst, nebezpečné přejezdy, atd...

0/0
6.8.2016 0:11

P58e79t11r18a 70N24o62v68á56k23o97v86á 7568676154748

Proč dveřníka? Stačí, aby se ty dveře uměly zavřít a zablokovat na signál, který dá třeba strojvůdce ještě před tím, než se vlak dá do pohybu. Pak už je nikdo neotevře, tedy ani neodblokuje. Vozidla mhd taky neotevřou dveře, dokud to řidič nepovolí, ačkoli si cestující pomačkají tlačítka, že budou vystupovat.

+1/0
4.8.2016 17:43
Foto

J90a76n 41V90a67l76a45l50í96k 6876439340106

U autobusu u dveří když odejde ovládací vzduch tak ty dveře klidně otevrete

0/−1
4.8.2016 18:11
Foto

J40a39n 12V14a96l85a86l17í23k 6706649330556

Je tam napsáno neotvirejte dokud vlak nezastaví tudíž mohou jít otevřít ale NIKDO je nemá co během jízdy otvírat

+3/0
4.8.2016 16:59

M78i47r43o10s22l77a93v 81Š13i29m46á42k 8854806441602

Problém je v tom, že ty dveře se u starých vozů mohou otevřít při nedovření relativně snadno a hlavně - SAMOVOLNĚ, přičemž osobně nevěřím, že by to zodpovědní vedoucí ČD nevěděli.

Pak je snadné to hodit na průvodčí, že něco zanedbal, protože např. spěchá s odjezdem.

(Pro úplnost - pokud si vybavuji, rizikové jsou vždy zadní dveře daného vozu ve směru jízdy, u ostatních je potřeba otevření pomoci proti proudu vzduchu a nestát na podlahové přepážce.)

Kdo tu plká o dveřnících na peróně, zřejmě není schopen uchopit problém technicky, kdo viní rodiče, zřejmě čeká, že každá matka bude jasnozřivý technik.

Argumentace typu zakázáním aut je poněkud ohraná a typická při nedostatku jiných argumentů k danému technickému problému. V autě mám relativní svobodu volby vlastního zabezepčení - pásy, počet airbagů, typ vozu, styl jízdy. Fakt je, že i tak se riziku vystavuji, ale rozhodně ne, že vypadnu z auta nebo autobusu. Pokud se tak stane, musím vědomě něco porušit.

Chci jen dodat, že nejsem zastáncem ošetení jakýchkoli rizik v životě, naopak, též preferuji rozumné uvažování a zodpovědnost.

Ale cestující nemůže předvídat, že někdo pustí na koleje něco tak nebezpečného, tohle není náhodně spadený strom na koleje.

Sám jsem takto otevřené dveře zažil při cestování několikrát a osobně to považuji za VLASTNOST tohoto systému a i právě proto usuzuji, že to technikům (ano, i manžerům) ČD musí být známo.

+2/−1
6.8.2016 0:06

P21e81t79r 37B67á25č82a 8945826595805

Zas budeme resit rok zavirani dveri ve vlaku misto toho aby si rodice poradne hlidali svoje decka.

+2/−8
4.8.2016 15:21

B27o67h77u15s76l67a21v 97K97r16á95l74í65k 2401270369206

Rodiče si mají hlídat svoje děcka, dopravce si má hlídat svoje vlaky a majitel trati si má hlídat svoji trať, aby byla bezpečná. Každému jeho odpovědnost.

+3/0
4.8.2016 17:22

I65v71a 21K14r52i56s11t87o83f94o87v62á 7645483272622

Ále, dokonalej Báča zas poučuje.

0/0
4.8.2016 19:16

V95l75a24d35i23s68l73a73v 81Z46a53h24r17a24d96n49í88k 4722383213478

Otázka.to ta holčička cestovala sama?

0/−2
4.8.2016 15:13

P76e73t20r 75R27e92z71e33k 3454427

Otázka.to jste nečetl článek?

+1/0
4.8.2016 20:57

J67a78r22o68s63l13a11v 95H95r96a46b32e16c 9127861806688

Koukám ,že diskuse je o něčem jiném ,než jak vyřešit ty přiotevřené dveře.Stačil by na každé dveře mikrospínač a signalizace u strojvůdce (žárovička) pokud by svítila, jel by vlak např.10km/h,průvodčí by proběhl vlak a zkontroloval dveře.Je to velký problém???

0/−2
4.8.2016 14:39
Foto

J97a47n 72V90a19l15a24l29í12k 6146589950756

Tak ten mikrospinac by moc dlouho nevydržel.

0/0
4.8.2016 14:46

I45v13a84n 45H94o54l42a46s 5877757418247

Ano, je. Ono nestačí "dát mikrospínač", ale hlavně se musí vyřešit komunikace mezi ním a nějakým signalizačním zařízením (tzn. natahat spoustu drátů skrz stěny všech vozů) atd. Navíc ten mikrospínač musí být spolehlivý v dost náročném prostředí (velký rozsah teplot, otřesy, velmi časté otevírání a zavírání dveří) - to fakt není takové sranda (notabene to dobastlit dodatečně, ne už přímo při konstrukci vozu).

+1/0
4.8.2016 14:56
Foto

L95í85d13a 27V50š84e24t64e10č84k25o76v90á 5230743449956

Já jen doufám, že nikoho z příbuzných nenapadne číst tuto diskuzi. !8-o

+4/0
4.8.2016 14:22

A69n59n52a 38K64u72l61i36c72h96o15v80á 2476454

Přesně. Tady kdyby na dítě spadl strom, tak se najdou lidi, co sem napíšou "rodiče si mají děti hlídat, zavřít, já bych své dítě pod stromem nikdy nenechal". Upřímnou soustrast celé rodině.

+4/−2
4.8.2016 14:28

K75a21r29e14l 67N62a89s47t60o19u18p84i86l 3350811800831

ne, vy byste hledala, jestli někdo na úřadě nebo lesníci neměli ten strom nechat pokácet...

+3/−1
4.8.2016 14:33

A73n27n12a 81K50u76l65i41c22h51o90v77á 2876184

Zase Vaše obsese buď-anebo, že? Neodpovědnost matky neznamená odpovědnost dopravce, zkuste už to pochopit.

0/0
5.8.2016 11:11

P83e62t49r 49N64o71v18o17t80n16y 1311970431

Jo tak do lesa, kde se kácí a nebo v silném větru nepůjdete, že? A to tam žádná cedule ani nebude(v případě toho větru).

+1/−1
4.8.2016 14:34

M29a79r85t35i54n 90N23o40v63o44t62n35ý 8449624727554

Matka si má děti hlídat. Jakákoliv zabezpečovací technika může selhat.

Nechtějte furt, aby o vás někdo pečoval, starejte se o sebe/své děti sami...

+2/−6
4.8.2016 14:14
Foto

L21í98d69a 71V10š34e31t47e84č26k19o74v66á 5450953609516

Tak to aby člověk raději nevycházel z domu.

+1/0
4.8.2016 14:16

P43e46t60r 35B25á46č85a 8745766295285

To uz je vase volba.

0/−3
4.8.2016 15:22

M85a24r30t18i44n60a 69S17e60d36l42i93c57k48á 5492375811482

To by platilo pouze v případě, že by nad každými dveřmi stál výrazný nápis: "Hrozí samovolné otevření dveří za jízdy, zákaz zdržování se v prostoru u dveří během jízdy". Tuhle závadu prostě řadový cestující nemůže předvídat!

+2/−3
4.8.2016 14:28
Foto

J73a27n 47V12a82l10a26l21í29k 6946619830966

Jo všude budou muset být cedule protože lidé ve 21 století již nedokáží uvažovat a přemýšlet.

+6/−2
4.8.2016 14:30

K33a15r13e60l 70N95a10s39t15o75u88p10i24l 3110521130861

máte doma na troubě ceduli, že se nemá zapínat, když v ní jsou děti?

+5/−1
4.8.2016 14:34

A74n18n13a 36K13u12l79i83c40h29o91v33á 2416734

Že dítě může vlézt do volně přístupné trouby průměrného rodiče napadne. Ovšem že se dveře dopravního prostředku samovolně otevírají, to vědí možná lidé od železnic nebo pravidelní cestující. Normální člověk nikoliv.

+1/−1
5.8.2016 11:17

J54o75s38e19f 88S54t86e78f41l 5814187673510

Vzdyt je hlidala.Vzala obe deti na zachod.Jen problem byl v tom,ze se obe deti na misu nevejdou.A jeste neco.Kolikrat jsem sel ve vlaku na zachod a ani jednou jsem nekontrolval dvere.A taky se vzijte do situace matky,ktera za jizdy vlece male deti na zachod..Zvlast kdyz chodbicky jsou zaplneny.Kolikrat jsem vravoral i ja.A to jsem nepil zadny alkohol.U me jasnyRv(samozrejme pro Tebe.tykam,protoze Te mam za vola.Volum tykam.

+2/0
4.8.2016 15:44

M58a11r67t98i73n 18N41o29v53o79t70n30ý 8139324767394

Nevidím důvod, proč je tam tahala obě najednou. Nechat ho v kupé je pro to dítě bezpečnější, než nechat ho pobíhat bez dozoru po chodbičce.

Obecně dneska je trend, že lidi nepřemýšlí a když je průšvih, dovolávají se zastání, a že je nikdo nevaroval a tak dále. Ať už se jedná o úrazy, podepsání nesmyslných smluv... Z lidí se stávají ovce, které vyžadují, aby je někdo furt vodil za ručičku, ochraňoval je, myslel za ně.

0/−1
4.8.2016 17:47
Foto

M75a18r16t73i11n 44R33o85t90t62e58r 2105952769317

Takže byste někde nechal dítě samotné? To je teda taky velké bezpečí. Já jako rodič bych nikdy ve vlaku nenechal svoje dítě samotné v takovém věku.

+1/0
5.8.2016 7:12

M27a44r59t31i81n 71N29o28v24o98t54n11ý 8959674887854

No furt je lepší nechat dítě v kupé než ho nechat lítat po chodbičce.

0/0
5.8.2016 9:53

A31n19n48a 64K72u12l93i50c23h77o81v17á 2206594

A když se mezitím tříletá holčička, zamčená samotná v tom kupé, udusí sušenkou? Zase bude vinna matka, že? Měla to PŘEDVÍDAT a vzít ji s sebou raději na záchod.

0/−1
5.8.2016 11:20

M40a33r75t58i53n 84N52o10v93o67t55n89ý 8739564437374

No rozhodně je pro dítě větší nebezpečí pobíhat po chodbičce než sedět v kupé. Navíc v kupé není sama, okolo sedí spousta lidí.

0/0
5.8.2016 11:29

A28n12n76a 36K90u57l22i57c24h50o19v18á 2136894

To tvrdíte teď, když dítě vypadlo z vlaku. Kdyby se mu něco stalo samotnému zamčenému v kupé, tvrdil byste zase opak. A pokud ne vy, tak jiný chytrolín. Po bitvě je kdekdo generál.

0/0
5.8.2016 12:19

L22u17k64á68š 31H34l46o23u13c42a30l 6242800181824

to je strašný příběh ;-(

+1/0
4.8.2016 14:03

M21a29r93t79i50n63a 15S42e32d49l74i63c10k38á 5442435911892

Bylo nutné dlouho vymýšlet jiný důvod než: České dráhy posílají nebezpečné vagony se samootvíracími nezablokovanými dveřmi. Na matku se dvěma dětmi na WC se to hodit nedalo, protože přece jenom WC je hned u dveří, 3 lidé se dovnitř nevejdou a nechat dítě samotné v kupé taky nemohla. Tak se vymyslel aspoň neznámý dobíhající pasažér, co nedovřel dveře. Hlavně shodit vinu někam jinam než na veřejně velmi dobře známé, život ohrožující nedostatky vlaků... :-/

+4/−3
4.8.2016 13:57
Foto

J77a43n 81V35a14l35a18l89í14k 6976449160756

Dvě malé děti + dospěla osoba se ve vlaku na WC vejdou...

0/−4
4.8.2016 14:00

M76a13r74t13i30n24a 37S62e36d16l74i42c28k55á 5702455831682

Když to druhé dítě nacpete pod umyvadlo, tak možná. Nicméně s sebou může mít děti tři, čtyři, pět... Mělo by být relativně bezpečné nechat dítě stát u otevřených dveří od WC. Tohle se prostě v 21. století stávat nemá!

+2/−3
4.8.2016 14:06
Foto

J97a37n 33V13a74l10a84l25í67k 6706599580166

Co furt máte s tím 21 století? Proč by ho cpala pod umyvadlo může stát na WC u okna.

+2/−1
4.8.2016 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.