Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič si myslel, že ho vůz před ním pouští. V protisměru srazil motorkáře

K další vážné prázdninové dopravní nehodě museli vyjíždět záchranáři z Olomouckého kraje. Řidič osobního auta na Jesenicku při přejíždění přehlédl v protisměru jedoucího motorkáře a následovala čelní srážka, kterou muž na motorce odnesl těžkými zraněními.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K14a23r59e37l 23V94a98c82h92u24t 9473482539673

Vidíte - jak velký SMYSL mají světla pro životy motoristů a motorkářů obzvláště?! 8-o

0/0
9.8.2016 13:10

S94t34a83n80i77s18l75a59v 57S83r95b48a 4595174388334

motorkáře je mi líto. nicméně, na rozdíl od spousty chytráků, na silnici opravdu platí nepsaná pravidla. blinkr vpravo auta přede mnou znamená předjeď mě. bliknutí dálkovýma na protijedoucího, který odbočuje doleva, znamená odboč. stejně jako platí, že blinkr neznamená pro okolní řidiče vůbec nic, a to dokonce ani na křižovatce, mohu blikat doprava a přitom odbočovat doleva, pokud jsem na hlavní, mám přednost....i přesto, že to nejsou závazná pravidla, dopravu to ulehčuje. a tyto nehody jsou proto spíše neštěstím než chybou.

+3/−7
9.8.2016 9:00

K64a15m75i30l24a 64K60a90l40e21n21s57k67á 9416137797558

I přes nepsaná pravidla, chyba automobilisty. Jedině on sám se musí přesvědčit zda manévr může bezpečně provést.

+15/−1
9.8.2016 9:19

D53a90n11i73e18l82a 58U98r54b65a74n41o73v44á 2904540685596

Tak tohle tedy zrovna nepovažuju za nepsaná pravidla, jezdím deně a pokud mne někdo pouští abych ho předjela tak maximálně uhle víc k pravému kraji silnice, ale s tím že by blikal jsem se zatím myslím ani nesetkala. Navíc opravdu nemá smysl slepě něco předpokládat blinkr může dát protože odbočuje nebo protože se chystá zastavit u krajnice...důvodů může být víc a opravdu se nejde slepě spoléhat že když mne pustil, že mám místo......za řízení svého vozu odpovídá každý sám. Mne taky traktor pouštěl že ho můžu předjet do zatáčky mával na mne rukou že můžu, ale prostě jsem radši počkala do místa kde jsem viděla že tam místo skutečně mám....... Chyba to rozhodně je a to zcela zásadní v prvé řadě praví oficielní pravidla odvolávat se na nějaká nepsaná která navíc rozhodně nezná každá je alibizmus nejvyššího stupně.

+6/−2
9.8.2016 11:00

S42t72a33n53i39s72l92a50v 65S95r28b90a 4255794258914

kdyby ve vaší logice všichni například čekali, až jestli ten kdo dává blinkr k odbočení, skutečně odbočí, tak doprava na křižovatkách zkolabuje. já přece nebrojím za to, abyse jezdilo soudilo podle nepsaných pravidel, já pouze říkám, že na silnici je běžné, že se něco dělá podle nepsaných pravidel.

+2/−1
9.8.2016 11:44

K16a26r36e59l 55V32a26c30h69u98t 9853582659763

Může to být běžné jak chce, když kvůli tomu někoho zabijete ;-€, budete souzen dle toho, zda jste dodržel Vyhlášku sil.provozu VY (a nikdo jiný)!

+4/0
9.8.2016 13:13

P30e12t98r 81B70á16č32a 8105606385795

Boze muj zensky nas tady budou poucovat, jakozto jedna z nejhorsich skupin na nasich silnicich ;-D

0/−1
9.8.2016 15:52

M66a26r62t79i63n 50K93a25d80l38e73c 5271195133194

tohle dělávaj občas kamiony protože přes ně neni vidět. Ale je hloupost tomu věřit, protože o tu páčku moh klidně jenom zavadit. Taky nemůže vědět jak silný máte auto, jestli je mezera dostatečně velká... Dávat blinkr je nesmysl z tohodle důvodu. Stačí jet trošku víc u krajnice aby nemusel vjíždět do protisměru jen kvůli tomu aby se podival jak to vypadá a hotovo.

+1/−1
9.8.2016 20:33

K55a12t82e40r86i44n83a 88Z75a25n91á42š18k18o69v15á 1640976793873

jak rikate, kamion veprostred, bohorove blika, a vy vubec nevidite dopredu. taky mi staci, at jede chvili co nejvic na kraji, kouknu, zhodnotim mezeru a moznosti motoru, a rozhodnu se sama.

0/−1
10.8.2016 8:25

K15a63t49e16r57i90n42a 83Z48a55n83á89š77k61o60v29á 1260306513453

nepsana pravidla. nezlobte se, ale nesouhlasim..... ridim casto, potkavam se se spoustou ridicu, kteri jsou o nich presvedceni a jsou sami sobe i ostatnim nebezpecni. popisovat situace, jak jedete, najedete na vymol ci jinou nerovnost na silnici a jakoze "probliknete" ridice naproti a on vam tam vjede, protoze to chapal jako probliknuti "odboc" je jen jedno z mnoha :-) takze asi taky jeden z chytraku na silnici...... PS: jinak blinkr ja pouzivam na odbocovani a narozdil od mnohych vim, jak ho pouzivat i na kruhaci. a narozdil od mnohych nepouzivam svetelnou houkacku jako malou omluvu za d.ebilne zaparkovane auto znamenajici napis "prijdu hned, woe".

+2/−1
10.8.2016 8:23

P81e36t85r 63B71á17č85a 8175216325185

No jste proste uzasna, ale na silnici vas radeji nepotkat.

0/−2
10.8.2016 12:55

T29o38m24á14š 90V61a76l81d94e11r 7103500299

No vidíte a přesto je v každém návodu vozidla bliknutí dálkovými označeno jako světelná houkačka, či upozornění. Tedy houkačkou asi někomu nepovoluji v běžné jízdě nějakou přednost. Co když o páčku omylem zavadíte při přepínání ukazatele směru jízdy? Jak pak budete hledat viníka?

0/0
9.10.2016 2:18
Foto

M41a11r63t56i57n 50R88o44t55t44e16r 2775762849447

Takže předjížděl, když jel do kopce? Navíc, při předjíždění prostě ten předjíždějící MUSÍ vídět až tak daleko, kde bude končit předjížděcí manévr.

Očividně pochybení předjíždějícího. Nic jiného to ani být nemůže.

+11/0
9.8.2016 7:28

J49a15n 35J72o25r46d64a60n 5631577689

Predjizdet kdyz nekdo jede v protismeru se nevyplaci.

0/−1
8.8.2016 23:33

J66i48ř47í 55K43ü81h85r 2650326690526

Tady se nevyplatilo hlavně jet na motorce a vrazit do předjíždějícího vozidla.

Teda snad to motorkář rozchodí bez komplikací.

0/0
8.8.2016 23:36

T38o58m69á43š 73T72ř93í18s35k23a 7755426424895

Vy jste mi ale všichni řidiči. Koukám že tu nikoho nenapadlo, že blinkr třeba dával kvůli tomu, že vlevo byla vedlejší cesta. Budete se divit, ale blinkr se musí dávat kolikrát i na hlavní. Jenom vůl předjede auto, když před něj nevidí... Ze sta řidičů to ví a dodržuje tak 1 procento a i to je moc...

+5/0
8.8.2016 22:27

V75á36c34l82a75v 50D10o98k87s83a49n95s10k11ý 5330915216628

Vlevo?

+2/0
8.8.2016 22:31

J74o96s76e75f 13N81o71v90á65k 1540313545

Ano, vlevo, čtete dobře.

0/−1
9.8.2016 1:20

D89a16n15i64e66l55a 60U82r56b28a52n38o69v85á 2934760725926

v článku se jasně píše o tom že blikal pravou směrovkou. ;-)

+1/0
9.8.2016 11:01

V84á42c12l23a67v 45D23o98k33s52a20n84s84k54ý 5760425936428

Pouští se ale pravým blinkrem vy mudrlante.

+1/0
9.8.2016 18:49

P90e44t43r 77B40á37č15a 8555536475155

Ano my jsme vsichni ridici a on bude davat blinkr vlevo na znameni aby predjel, to jste videl kde? :-)

+1/−1
8.8.2016 22:34
Foto

P26e87t94r 28K71l69e88i51n 4750480698505

Při čtení mě napadlo, že si ten blinkr vymyslel jako polehčující okolnost.

+2/0
8.8.2016 22:10

V32á18c72l70a42v 96D60o37k91s60a85n37s59k17ý 5120745176218

No jak to tady čtu, tak to je masakr. Naprosto souhlasím s ženským názorem, který je v tomto případě naprosto správný. Nikdy nereaguju na blikání kohokoliv kdo mi dává signál, že můžu údajně předjet. Proboha copak víte co je to za trotla a jak moc má nadelano v hlavě? Pokud nevidíte sami, tak přeci nevsadite svůj život na někoho o kom vůbec nic nevíte. Mám za sebou zážitek kdy jsem měl čerstvě řidičák a blbecek v autobusu mě takhle pěkně poslal ať ho předjedu. Když jsem byl v půlce proti mně kamion. No bylo to o fous. Opřel jsem to o autobus a kamion si vzal s sebou moje zrcátko. Od té doby nikdy víc.

+14/−1
8.8.2016 21:52

K90a75t92e16r64i25n66a 22Z83a87n90á27š93k31o93v75á 1550316643443

presne jak pisete. blikaci blikaji a auta v protismeru fici. nekdy mam pocit, ze to delaji schvalne. nejsem ani svatecni ridic (rizeni me zivi) a urcite ne pomaly. auto ma primerene silne, ale predjizdet tretim pruhem povazuji za zhovadilost a moznou (sebe)vrazdu. hodne kilometru bez nehody preji ;)

+3/0
8.8.2016 21:59

V23á56c85l77a34v 36D19o89k22s62a85n76s67k36ý 5770745736258

Jj taky mě napadlo jestli to nemají někteří jako sport? Tak dnes mám pět čárek za ty co se nachytali :-). I vám hodně štěstí na silnicích.

+1/0
8.8.2016 22:01

K53a57t14e29r22i71n45a 73Z65a64n43á82š61k79o20v72á 1970446883243

jojo, mam tu zkusenost :-) bud jsou slepi, hloupi nebo skodolibi, ale neva. ja si pockam a pak to mam predjete na to tata. ale vzdycky az vidim.

0/0
8.8.2016 22:04

L81u37d16ě75k 10V31á11v23r59a 9662520289128

To je jenom Báča - nejlepší virtuální řidič ve vesmíru. ;-)

+4/0
8.8.2016 22:08

P39e77t17r 40B92á43č23a 8415596695535

Nejde o to slepe jet, kdyz tam nevidite, ale brat to pouze jako malou napovedu. Blikne, nakouknu, podivam jeslti muzu a jedu. Myslim, ze to neni tak tezky pochopit i pro ty co jezdi do Kauflandu a nazpet.

+2/−1
8.8.2016 22:28

V56á38c11l16a66v 93D38o43k85s58a42n25s50k37ý 5290905706328

No s ohledem na kvalitu vašich příspěvků, bych slovy jako pochopit velmi šetřil. Nápověda není třeba. Buď vidím, nebo ne.

+9/0
8.8.2016 22:30

P24e98t21r 24B80á31č11a 8125426155105

Ze ja se vubec do tehle diskuzi zapojuji, se pak muzu divit, ze na silnici je to samy nemehlo brzdici plynulost provozu, kdyz diskuze je lautr to stejny, same teoretik a ve skutecnosti to neumi ani otocit volantem.

0/−2
8.8.2016 22:32

T74o82m31á67š 61K29u70t29á94l56e64k 5384186428528

Pokud mně někdy někdo na silnici ohrozí, neřku-li zabije, vsadím boty, že to bude suvenýr jako vy ... :-P

+1/0
9.8.2016 13:14

P95e62t65r 12B72á52č52a 8195456705425

Spis az vy svoji neschopnosti se budete nekde motat a ja svym predvidavym manevrem zabrnaim srazce, tak to budu ja, takovych teoretiku uz bych napocital psousty za ty leta.

0/−1
9.8.2016 15:53

T41o56m79á15š 63V61a33l42d20e75r 7213570889

Nedávno se mi stalo, že jsem dojel auto který brzdilo provoz. Jelo v úseku s plnou čarou. Zatroubím ať přidá. Nic, pořád jelo šedesátkou, kde se může jet devadesátkou. No nic vydržím za ním co se dá dělat. Ale vždy se objeví šílenec, který musí na plný předjíždět. Objevil se. Předjel nás oba najednou. Vím. Podobný pomalu jedoucí řidič je na facku. Ale plná čára je snad mnohem víc, než blbec, blbka lenochod.

0/0
9.10.2016 2:32

A18n57t70o74n74í59n 69S13á81d37l34í48k 7468399413573

Musím se přiznat,že občas také probliknu pravým blinkrem. Je to ale těměř vždy proto,že nesnáším,když v devadesáti kilometrové rychlosti za mnou jede v pětimetrové vzdálenosti jiný řidič! Nikdy bych to ale neudělal ze zlomyslnosti a nebo kdybych nebyl na 100% přesvědčen,že předjížděcím mánevrem nehrozí nebezpečí jak jeho,tak i mě. Je dobře si uvedomit v takovém případě,že předjíždějící vozidlo - pokud se má čelně střetnout s vozidlem v protisměru - tak to bude zhruba na mé vlastní úrovni a jsem pak téměř stejně ohrožen nehodou,jako oba druzí. Čelní střet bývá ale podstaně horší.

Je dost velkou chybou,že nejméně 80% řidičů nedodržuje vzdálenost mezi vozidly a ještě větší procento nedodržuje stanovenou rychlost!

To jsou především důvody těchto zbytečných nehod!

+1/0
9.8.2016 22:05

V32l72a85d95i29m86í24r 49F89i91b12i15g74e31r 5764841151754

Koukám že ke střetu došlo v místě kde je plná čára. To by se snad nemělo předjíždět ani když někdo pouští nebo odbočuje. Je to v zatáčce, to bych raděj těch 10s počkal.

+13/0
8.8.2016 19:18

J93a25k80u76b 43F85e11i38f58a28r 7549659276319

přejet plnou čáru samozřejmě můžete, záleží na okolnostech. V článku není nic o rychlosti toho prvního auta. Jestli jelo krokem, mohlo se jednat klidně o objíždění překážky v silničním provozu.

+6/−4
8.8.2016 19:21

J91i84ř87í 12K34ü60h69r 2300436310846

A v kolika km/h se mění překážka na jedoucí vozidlo? Nejlépe přesně.

Děkuji.

+5/0
8.8.2016 22:50

M81a56r63e37k 59T60u49r43n69o45v25e76c 7545382100946

Jo, tohle by mě také zajímalo. A taky třeba jestli se na plné smí předjíždět motorka. Když ne motorka, co třeba nějaký moped nebo skútr? Babeta? A co kolo? Silniční kolo ne, strejce valícího se rychlostí chůze nebo pomalejší ano?

0/0
8.8.2016 23:30

J89i38ř94í 93K33ü74h80r 2230896430736

Ono to spíše bude tak, že pokud se to hýbe, tak to není překážka a objíždět to nelze (dle zákona).

Jednalo by se o předjíždění a to je v místě zakázáno.

+1/0
8.8.2016 23:44

J59a54k15u73b 81F59e91i61f38a46r 7119989676159

Předjet na plné čáře můžete jednostopé vozidlo, neměl byste však ani tak přejet plnou čáru. Co se týký objíždění vs. předjíždění, je výklad zákona nejednoznačný. Zákon říká, že vše co ohrožuje bezpečnost nebo plynulost provozu je překážka, tedy i pomalu jedoucí vozidlo. Na druhou stranu přesná deficine objíždění hovoří o sotjící překážce. Ovšem těžko lze poznat, zda vozidlo jede 2,3, 5 km/h, když se k němu blížíte třeba 90km/h. Pak byste musel v podstatě zastavit a vytvořit další překážku. České zákony. Co dodat.

0/0
9.8.2016 8:14

T32o56m85á75š 17V42a73l34d64e79r 7913470369

A taky by to tak mělo být. Přibrzdíte a dle potřeby zastavíte. Kolikrát se mi stává že jedu a proti mě objíždějí nějaké vozidlo. Mě přednost nedají a cpou se tam vždy ještě dva, kteří samozřejmě nestíhají a já musím brzdit, abychom se nestřetli. Byl bych radši, kdyby radši ve svém pruhu vytvářeli překážku, než v mém mě omezovali a ohrožovali. Samozřejmě, čím menší rychlost, tím více drzounů (egoistických jedinců) :-)

0/0
9.10.2016 2:45

A61n16t74o50n46í25n 86S88á88d63l70í43k 7278629763703

V nepřehledných úsecích - před zatáčkou nebo před vrcholem stoupání se to problikávání dělat nikdy nemá a také je špatné,když na to někdo reaguje!

0/0
9.8.2016 22:20

J58a87k39u37b 88F11e28i93f46a82r 7119109356889

Asi mu tou směrovkou chtěl pomoct a motorkáře přehlídnul taky. Blbý.

+3/−1
8.8.2016 19:16

D35a81n43i32e40l54a 62U94r63b82a80n26o43v91á 2244420895796

neznáme vápověď toho prvního řidiče možná blinkr vůbec nedáíval, možná chtěl fakt odbočit, možná chtěl zastavit u krajnice....

+1/0
9.8.2016 11:10

V96e62n15d90a 62B20e46n60d87o80v13á 4632247857

Na přesdržku!;-€

+1/−3
8.8.2016 19:06

J62a98n 38F88r98o93l32í32k 6176630345554

Možná si to jen vymyslel aby obhájil svoje jednání.

+2/0
8.8.2016 21:48

L56u72b66o35š 79P14o92s31p12í72š83i43l 6288334855

Zase škodovkář...tito řidiči nikdy neoplývali(a je to tak dodnes)bystrostí,ani inteligencí.

+4/−16
8.8.2016 19:01

P79e65t81r 90B98á67č93a 8625446635345

S tim naprosto souhlasim, skodovkari to je jedna z nejhorsich moznych skupin co je na nasich silnicich, ale zrovna tenhle pripad bych mu nemel az tak za zle.

+1/−11
8.8.2016 19:03
Foto

P42e94t56r 73P54r51o66c16h63á73z92k61a 3112986702914

Vzhledem k množství vozidel Škoda, tvoří tato skupina největší počet účastníků silničního provozu. Tím pádem, se budou podílet i na větším počtu nehod, než například řidiči Ferrari či jiné, málo se vyskytující značky. Já osobně se Škodovek nebojím a nepokládám je za žádné mimořádné nebezpečí. Podle mě, daleko horší jsou frajírci ve ojetých Audi, či BMW myslící si, že nad ně není.

+21/−1
8.8.2016 19:09

P83e88t24r 93B69á75č18a 8525656355715

To je oblibeny argument skodovkaru, nicmene potkat normalniho jezdce ve felicii nebo jednickovych fabiich ci oktaviich je hotovy zazrak.

Dojedete kolonu na hlavnim tahu za kterym se tahne x aut a vepredu to suverene vzdycky vede nejaky pirat se skodovkou.

Jeste takova dobra sorta jsou Thalie s Daciemi.

Statistiky k tomu nepotrebuji, staci mi rocne nalitanych 85 000 km a vim svoje.

+3/−16
8.8.2016 19:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.