- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jednoduchou plnou čáru je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci. Jak patrno, plná čára nepředstavuje sama o sobě zákaz předjíždění, pouze ji nelze „přejíždět“. Předjíždění na plné čáře, pokud nenaplňuje podmínky zákazu předjíždění proto samo o sobě není porušením zákazu předjíždění a hrozí bloková pokuta do 2 000 Kč na místě (bez bodů).
ámen. Na plný čáře se smí předjet cyklista pokud nepřejedu přes plnou čáru. Tohle určitě ten případ nebyl.
Srážka je vždy soubor minimálně dvou příčin: jeden udělal chybu a ten druhý dostatečně nepředvídal.
A co měla řidička busu předvídat? Pokud chtěla cyklistku v bezpečné vzdálenosti objet a cyklistka ze zcela nepochopitelných důvodů odbočila doprostřed silnice, tak je 100% viny u cyklistky. Jedině, že by se celou dobu za ní ploužila a nabrala třeba třicetiminutové zpoždění.
To už byste pak musel umět předvídat úplně všechno, že třeba pojede auto v protisměru apod.
Ano vše je o lidech v Rakousku nebo Německu je radost jezdit protože účastnici silničniho provozu jsou k sobě plně ohleduplní
Vidět v Praze cyklistu, kterak dává znamení o změně směru jízdy rovná se téměř zázraku.
Naprosto běžně projíždějí napříč rušnou křižovatku na červenou, o jízdě na chodníku či naprosto bezohledné jízdě kde to je jen myslitelné ani nemluvě.
ač sám cyklista, musím dát plus, možná to někteří považují za nějaký archaický zvyk, dávat znamení rukou, nebo já nevím, nebo je to nikdo v dětství nenaučil, ikdyž by na tohle měl stačit selský rozum a pud sebezáchovy
Pokud to tam švihla, jako to dělají pumpičkáři tady v Pardubicích na přechody a z vedlejších silnic, pak se divím, že ještě vůbec žije...
Včera mi cyklista sjel z chodníku přímo pod kola auta, naštěstí jsem do brzdil na centimetry. Dočkal jsem se nadávek a kopance do blatniku. Při následně potyčce jsem byl cyklistou napaden a skončil se třemi stehy. Ano cyklisté nepatří na silnice, ale pouze na cyklostezky!!!
Jo to je uplne normalni, napojovani na silnici z vedlejsi nebo z chodniku bez ohlednuti je naprosto bezna praxe. Ale jinak ti zli agresori jsou jenom v autech a pumpicky jsou chudacci utlacovani.
Zase cyklista, JAK JINAK
Proboha uz je konecne na tech silnich zakazte, kolo patri na cyklostezku, pole a okresky.
Hmmm a jak to mají lidi asi dělat v obcích, kterými vedou silnice I. třídy (a že jich je)? Konkrétně podle mapy tady v tomto případě opravdu pár set metrů vzdálený Bludov je křižovatka hlavních tahů Ostrava - Olomouc - Hradec Králové. Zakázat lidem jezdit na kole např. pro nákup, když jsou v té obci doma?
Cca 10-20 metrů před odbočením vlevo pozvolna najíždím doprostřed svého pruhu a už ukazuju vlevo, abych skutečně ukázal dostatečnou dobu PŘED provedeném manévru.
Tak at s tim svym najizdenim na stred neskoncis pod kolama nakladaku.
Kdykoliv při jízdě po silnici na kole odbočuju vlevo, tak už "kilometr" před křižovatkou zkoumám provoz za sebou a přizpůsobuju rychlost tak, abych pokud možno ke křižovatce nedojel v čase, kdy mě budou dojíždět auta nebo motorky. Pokud se to kvůli hustému provozu nedaří a ještě k tomu se tam jezdí rychle, tak zajedu ke krajnici (třeba zastavím i na chodníku, pokud tam je) a počkám. Vím, že ani na té krajnici to není nic moc, ale je to volba nejmenšího zla. Že bych zamával rukou a vydal se do středu vozovky nastavit záda všem rychlejším, tak to si fakt netroufnu.
Tak já dávám znamení dlouho před odbočením, vyjetím od krajnice, kouknu dazadu a když mohu, tedy když někomu bezprostředně nejvedu před čumák, tak přejedu do středu vozovky, aby mě ti další v mém pruhu mohli zprava objet a já se mohl plně věnovat jen těm protijedoucím, klidně si tam i postojím a čekám na vhodnou příležitost.
Nechci se cyklistky zastávat, nevím jak to opravdu bylo, ale včera tu byl článek jak dodávka nedala přednost cyklistovi na hlavní a dost lidí tvrdilo, že měl předvídat.
Nebo že měl před křižovatkou zpomalit. Ale že by tím vytvořil nebezpečnou situaci, protože ty pruhy tam jsou úzké a on nevidí za sebe, to je už nenapadne.