Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo obětovalo Zábřeh a omezí zastávky rychlíků. Šumpersko zuří

Devět rychlíkových spojů Českých drah nebude od prosince zastavovat v Zábřehu na Šumpersku. Ministerstvo dopravy omezení obhajuje snahou o rychlejší dopravu bez zpoždění. Obce se však se ztrátou těžce vydobytých vlaků odmítají smířit, lidé totiž budou muset kvůli přestupům jezdit do Olomouce či České Třebové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i51r61e65k 61Z26á29v49o52d60n24ý 7712107490658

"Po zralé úvaze ministerstvo dopravy" ... zralý je akorát Ťok a to tak, že na vyhození :/

0/0
21.8.2016 15:35

R69o77m15a49n 61V57í70c38e98n42e62c 2179242528262

První a hlavní předpoklad nějakých koncepcí je, aby vlaky jezdily bez zpoždění. Jenomže dnes je tutovka, že na trase Přerov-Praha jich má vždycky aspoň polovina.

0/0
20.8.2016 16:56

J25a97n 39Č94e36k52a43l 7299235114424

Mimojiné protože na sebe komplikovaně čekají na předjíždění...

0/0
23.8.2016 11:41

M89a93r73i12e 91V79a98ř17e44k23o90v12á 3777319224221

Dnes z velké části rychlíky jsou spěšnými vlaky. Když někdo jede z Prahy do velkých měst střední Moravy, tak volí expres za stejnou cenu, ne rychlík. Proč by tedy všechny rychlíky nemohli v Zábřehu zastavovat.

0/0
20.8.2016 12:21

P62a32v98e19l 15R95y36š44a25v41ý 7156220224353

Já myslím, že v Pardubicích by rychlíky taky nemuseli stavět, lidí ta stanice obsluhuje celkově méně, tak co ..... :-)

+1/0
20.8.2016 10:50

J57a91r47d29a 67C75h63o96v49a81n17e16c 6181135333949

Kdo jiný má tak husté spojení s Prahou? Plzeň, mnohonásobně větší než Zábřeh, ho nemá. Ani Liberec. A Ústí nad Labem. A Hradec Králové.

+8/−1
19.8.2016 12:55

P60a73v23e40l 80R96y24š91a36v92ý 7676390854593

Nejde o zábřeh, ale o spoje navazující na Jeseník a Šumperk ... ale to jen tak mimochodem.

+1/0
20.8.2016 10:46

R74o85m94a18n 65V98í63c57e62n45e57c 2649812268112

Jenomže trasa Plzeň- Praha je obsluhována také autobusovými spoji.

0/0
20.8.2016 16:48

M97i87r32e20k 30Z79á40v98o81d54n60ý 7762557910748

Neuvěřitelně hloupý příspěvek - Plzeň - Praha mezi 15 a 17 hodinou - celkem (podle idosu) 9 spojů ... Zábřeh - Praha 15 a 17 hodinou - celkem (podle idosu) 5 spojů ... Snad je jasné, které číslo je vyšší.

0/0
21.8.2016 15:39

J18a34n 21Č88e16k31a21l 7989475344414

A 5 spojů za dvě hodiny Vám přijde jako málo??? Pro přímé spojení města s 13.000 obyvateli s Prahou? Dobře, připočtu Šumperk, dalších 27.000, ale i to jsou, při vší úctě, marginální počty...

0/0
23.8.2016 11:44

L13u21k76á81š 26B24r96a90n38d14e44j28s 2653785441851

Jenže přes ŽS Zábřeh jezdí kompletně celé Šumpersko a Jesenicko. Vždyť donedávna to byla i poslední elektrifikovaná zastávka směr Jeseníky. Mimochodem Jeseníky = turistická oblast.

Navíc ZŠ Zábřeh prošla důkladnou rekonstukcí mj. právě proto, aby mohla i nadále obsluhovat i rychlíky..

A HK nebo Plzeň? Tam vede z Prahy dálnice a jezdí expresní busy, to v této oblasti taky nehrozí.

+1/0
25.8.2016 15:46

J22a63r14d31a 18C64h86o37v32a52n91e20c 6781855873849

Rychlík musí jet rychle a nemůže stavět v každé díře.

+8/−3
19.8.2016 12:51

M85i88r76e29k 31Z98á37v45o79d64n63ý 7702727160558

No v té Vaší ve spodní části rozhodně :/

0/0
21.8.2016 15:39

J19a71n 45V98a45l42a12l32í47k 6336489580726

Jo když by bylo uznávání jízdného tak nevadí že tam jezdí i soukromý dopravce.

+5/0
19.8.2016 10:53

J31a86n 22J51e25m59e41l75k12a 1245640

Tak co, můžete to brát jako trénink na Ťokovu britizovanou železnici, která zdá se příjde velmi brzy (Ťok bude pseudosoutěžit hromadu rychlíků). Však co, cestující si přece dopředu přes internet koupí na každý úsek zvlášť (dráž), na x stránkách, dle x obchodních podmínek, x dokladů, pokud bude potřebovat změnu nebo se nějaký vlak náhodou zpozdí, možná stihne zrušit přes internet starý (pokud nebyl akční), koupí si dle leteckého tarifu nový. Co je na tom divného.

Zatímco Švýcar si koupí za rozumné peníze jednou ročně síťový lístek na celý stát, včetně autobusů. A letecké tarify, lístky neřeší. Snad 20% Švýcarů (včetně střední třídy) nepotřebuje a nevlastní ŽÁDNÉ auto.

+3/−1
19.8.2016 10:34

P22e35t68r 51G53r11i26v64a26l96s81k47ý 6432864529513

tak rozumné peníze podle vás znamená CHF 3.655 (přes 90.000 Kč) za druhou třídu a CHF 5970 (přes 148.000 Kč) za třídu první. Tak mi ukažte těch 20% lidí, co si to u nás pořídí, když brebtaj nad 4.000 Kč za lítačku ;-D

+3/−1
19.8.2016 14:40

R83o65m38a94n 81V49í64c24e92n52e22c 2549222738782

Uvedená částka je pro neobčany Švýcarska a Lichtenštejnska. A i tak - dát za neomezené ježdění necelý měsíční plat, proč ne? Kdo opravdu jezdí a nepotřebvoal by ani auto.

0/0
20.8.2016 16:47

P17e56t80r 85G19r73i59v78a46l16s83k42ý 6742484489773

Jinak v Británii si můžete také koupit lístek bez rozdílu dopravce. Jen stojí min. 2x tolik co normální lístek.

0/0
19.8.2016 14:42

J63a72n 17Č57e20k72a29l 7819725704534

Technická - Ex2 měly podle návrhu GVD 2016/2017 stavět i v Mohelnici a Července, to, předpokládám, také skončí?

0/0
19.8.2016 10:05

P58e11t88r 71N51e52c27h74a90n62i11c42k77ý 7333866918870

neskončí, to je ta změna, je to srovnání Ex2 (mírné zpomalení) a R na Luhačovice a Vsetín (mírné zrychlení a lepší vagony), tím dojde k tomu, že mezi Prahou a Olomoucí nebude nutné předjíždět a bude mnohem větší výběr spojů než dosud (protože R do teď měly smysl jen regionálně). Problém té koncepce je právě zhoršení přímých spojení mezi Přeloučí, Ústí n.O.,Chocní a Záběřehem, Červenkou a Mohelnicí. Prostě se počítá, že z těch míst se jezdí jen do těch větších stanic. A pak nějaké nenávaznosti ve zlínském kraji.

+2/0
19.8.2016 10:14

P97e17t88r 74N53e73c57h80a15n26i68c43k37ý 7973226488290

O jaká přímá spojení tedy Zábřeh přijde? O Choceň, Ústí nad Orlicí, Přelouč, (Přerov, Otrokovice, Staré město u U.h.) - s ČD, pár spojů LE tam jede a v Zábřehu staví, Uherské Hradiště, Uherský Brod, Luhačovice

+2/0
19.8.2016 9:59

F11r77a57n44t42i88š57e73k 57R25o61c40h39o33v33a80n40s82k64ý 6800782158368

osobně znám dost lidí, kteří jezdí ze Zábřehu na Luhačovice, Brod, Hradiště i případně Zlín... a jeden spoj RJ a LE to nezachrání

+1/0
19.8.2016 11:27

J40a90n 46Č36e58k40a62l 7639875924574

Tak popojedou do Olomouce... Je to taková katastrofa?

0/0
23.8.2016 11:44

R32a18d43k53o 65K27ř41i11v95á57n94e50k 7740913445620

Koukal jsem do návrhu jř 2017 a napočítal jsem ze Zábřeha 32 přímých spojů do Prahy, z toho cca polovina ČD a polovina jiní dopravci. V současné době je to kolem 40. Těch devět zrušených zastavení se mi zdá být rozumný počin.

Populističtí politici v Zábřehu adorovali Jančuru jako osvoboditele od ČD a poskytovali mu publicitu a různé výhody k tíži veřejných rozpočtů. Konzistentní politik by nyní úbytek 9 vlaků ČD oslavoval jako vítězství své vize.:-)

+11/−1
19.8.2016 9:52

Z96d24e57ň66k50a 95V50e27s53e94l62á 8979425937610

Lidi nepotřebují jenom do Prahy ale...

+2/0
19.8.2016 17:15

R72o46m80a11n 24V46í85c27e46n49e76c 2189782448492

Jenomže je nutné se podívat, jaké časy odjezdů (příjezdů) se zruší. Jaké návaznosti na okolní obce budou mít ty, které tam zastavovat budou. A netýká se to jenom směru na Prahu.

0/0
20.8.2016 16:51

M70i43r23e77k 65Z48á40v36o17d35n67ý 7262107690648

jasný, každý chce do pupku světa zvaného Praha

0/0
21.8.2016 15:41

M42i68r11o94s32l13a93v 90T30e25i20s95s20i26g 1730866705813

Zadal jsem do vyhledavače přímé železniční spojení ze Zábřehu do Prahy a dostal jsem se pro dnešní den na číslo 43, z toho 40 přímých vlaků mezi 05:30 a 20:00 hodin. To je bratru v průměru přímý vlak každé necelé 22 minuty!

No řekněte - kdo z vás to má!?

Ani se nedivím, že chce ministerstvo dopravy tuto opravdu nesmyslnou četnost vlaků snížit.

+6/−5
19.8.2016 9:10

P13e34t28r 83D64r37a22p41a19l 3725748553305

jenže nejde o lidi ze Zábřeha, ale ze Šumperska a Jesenicka...ti se musí do Z8břehu nějak dostat a vzhledem k návaznosti těch spoju je pak počet vlaků do Prahy(nebo na Olomouc) podstatně menší. Navíc na soukromníky musíte mít jízdenku na konkrétní vlak a riskujete, že při zpoždění přípoje (a to je v těch podhorských podmínkách běžné) Vám vlak ujede a vyhodíte peníze oknem

+5/0
19.8.2016 9:35

M85i57r81o16s17l17a82v 22T46e75i52s92s61i55g 1510306195433

Potom ale není problém v nedostatku přímých spojů mezi Zábřehem a Prahou (Ostravou), ale v nedostatku časově vhodných spojů mezi Horní Dolní a Zábřehem. V tom případě není problém u dálkových vlaků objednávaných ministerstvem dopravy ČR, ale u objednatele základní dopravní obslužnosti v rámci kraje, tedy odbor dopravy Krajského úřadu pro Olomoucký kraj. Ten musí rozhodnout o smysluplném využití jím objednávaných vlakových spojů místní dopravní obslužnosti tak, aby časově vhodně navazovaly na spoje dálkové v příslušném železničním uzlu, tedy v Zábřehu.

+3/−3
19.8.2016 9:46

P48e95t44r 96N44e45c58h13a72n82i89c93k30ý 7253736948330

Rychlíky z Jesenicka objednává taky MD, ale ty se vážou na Ex2 ne? A pokud jde o osobáky, tak tam vidím asi jediný problém, že kraj má nějakou dlouhodobou koncepci a pokud mu s tou páteří MD hne, tak mu ji celou rozrube

+3/0
19.8.2016 9:55

J48a37n 20Č65e79k87a69l 7669585754894

Na druhou stranu - koncepce je hezká věc, ale i místní požadavky se mění průběžně, takže stejně je potřeba koncepci přizpůsobovat a vyvíjet, takže dálkové vlaky jsou jen jeden z faktorů, byť důležitý.

0/−1
19.8.2016 10:09

P12e81t70r 21N10e39c36h59a84n88i23c45k57ý 7133436108310

Podstatná je komunikace mezi všemi a ta někdy dost drhne

+2/0
19.8.2016 10:11

J54a36n 29Č65e31k13a92l 7989775684184

To bez diskuse. Jen by bylo špatné, kdyby se někdo upnul na koncepci, kterou sice pracně vytvořil a je na ni hrdý, ale která nereflektuje třeba nově otevřenou/zavřenou továrnu, turistický resort, atd atd atd...

0/0
19.8.2016 10:13

P73e39t85r 69N67e11c90h21a78n92i90c88k24ý 7193446358900

To je samozřejmě pravda, ale dálková doprava se většinou považovala (navíc v takovém rozsahu) za celkem neměnný celek. Uvidíme jak to dopadne. Třeba jestli někdo dojíždí ze Zábřehu do Přerova tak si dost pohorší

0/0
19.8.2016 10:16

A61l61e45x86a47n24d13r 48Š70m46í60r67o 9276117604666

Rychlíky od Jeseníku už nějaký ten pátek MD neobjednává.

0/0
19.8.2016 12:14

P50e21t58r 37D75r88a12p52a87l 3525588623475

já reagoval na Váš argument se 40 spoji, což považuji za nekorektní. A za druhé, z té Horní Dolní (Jeseník, Šumperk, Staré město...) víc vlaků nedostanete, protože trať na to kapacitně nestačí

0/0
19.8.2016 10:02

P15e55t85r 77N11e46c26h32a31n36i25c81k31ý 7953636408530

Víc přece nepotřebujete, jen jindy

+1/0
19.8.2016 10:11

M60i91r39o31s72l97a85v 96T25e72i58s92s97i94g 1640496105653

Tomu samozřejmě rozumím a ani s tím nechci polemizovat. V tom případě je to o včasnosti předložení návrhů ze strany MD, návazně na to komunikaci s KÚ. A co si budeme povídat - místní dopravní obslužnost se bude muset časově přizpůsobit dopravě dálkové, nikoli naopak!

Tedy česky: MD zveřejní časový plán objednávaných dálkových vlaků a podle toho kraj objedná místní spoje mezi Horní Dolní a zastávkami vlaků dálkových (=rychlíků) tak, aby na rychlíky v přestupních uzlech časově navazovaly. Ale to už opravdu není problémem MD (a potažmo daňových poplatníků z jiných krajů ČR, z jejichž peněz se provoz vzduch vozících rychlíků financuje) a jím objednávaných vlaků. Jeden vlak za 22 minuty do 200 kilometrů vzdáleného (byť hlavního) města? Takový interval nemá ve většině hodně velkých měst ani městská hromadná doprava. Podle mého subjektivního názoru potřebuje ten region v relaci Zábřeh-Praha a zpět v průměru jeden dostatečně dlouhý vlak s vagóny odpovídající kvalitou 21. století (klimatizace, prostor, možnost výběru typu vagónu - velkoprostor X postranní chodba atd.) za hodinu. Samozřejmě s garantovanou návazností na místní dopravní obslužnost. Holt dálkové rychlíky každých deset minut jezdit nebudou. Na to zdejší erár nemá.

+1/0
19.8.2016 10:46

R89a73d88k26o 63K44ř44i29v84á42n54e54k 7920483215440

1. Pokud si dobře pamatuju, tak Zábřežští politici dělali v minulých letech dost nechutné PR Jančurovi a vyjadřovali se o ČD s despektem. Mají na to právo. Pro obyvatele Zábřeha je spojení vlaky RJ dostatečné.

2. ČD si může samo řešit maximálně tak komerční spoje a klást si otázku, zda se jim obsluhovat Zábřeh vyplatí či nikoliv. Mají na to právo.

3. Ostatní spoje řeší MD. Protože musí dbát na obslužnost oblasti Jeseníků, kterým toho ostatní dopravci mnoho nenabízí, předpokládám, že bude zajištěn dostatek přípojů od Jeseníku i Šumperka na Prahu.

4. Zábřeh je velmi vhodná stanice pro předjíždění, osobně uvítám, když Pendolino či expresy ze Slovenska, které často používám, v Zábřehu předjedou relativně pomalý a provoz zdržující RJ. Mám na tento subjektivní názor právo, neboť v Zábřehu vystupuji/nastupuji v průměru 1x za 15 let.:-)

+3/−3
19.8.2016 9:09

J90a65r33o25m41i57r 10C79h85a73l66o39u32p40k59a 4419307405737

Počítám, že lidi, kteří v Zábřehu přesedají 2x denně budou mít subjektivní názor trochu jiný. ;-)

+4/0
19.8.2016 9:11

R65a63d43k37o 94K86ř53i23v52á51n70e79k 7200803635130

S tím počítám :-)

0/0
19.8.2016 9:31

J97i26ř83í 34R42a73m19p40á89č76e15k 5951531813230

Zuřím. Co mám dělat? ing. Břetislav Břeh, Zábřeh

...............

Milý Břehu ze Zábřehu, vydržte!

+1/−1
19.8.2016 8:39

M33i61r73o55s79l57a38v 37T38i86š43e56r 4379259924562

By mě zajímalo, proč v podstatě všechno zastavuje třeba v Kolíně, přitom tak funguje vynikající spojeni do Prahy a třeba to lidé by měli s přestupem v Praze nebo Pardubicích mnohem menší problém.

+7/−1
19.8.2016 8:36

J57o68s37e61f 24T45r15ö41g91l 8549132466276

V Kolíně se zastavuje především kvůli přípojným rychlíkovým linkám - ze směru od ÚL po pravém bžehu Labe (Litoměřice, Mělník...), ze směru od RUmburku (Česká Lípa, Mladá Boleslav, Nymburk...) a za směru Trutnov (Krkonoše, Lázně Bělohrad, Chlumec...).

+1/−1
19.8.2016 9:44

M81i57r69o69s38l46a27v 45T35i82š55e69r 4879559474972

Ale lidé z Ústí přece mohou jet a přestoupit přímo v Praze. Nymburk má také přímé a časté spojeni s Prahou. Možná to Trutnovsko nemá na výběr.

+2/−1
19.8.2016 10:01

R26a80d25k96o 29K56ř36i26v30á97n86e56k 7420623355530

"Ústí" není Ústí, ale Litoměřice, Mělník, Nymburk, Poděbrady, z jiných směrů třeba Mladá Boleslav. I odtud se dost jezdí směr Ostrava a Slovensko.

+1/0
19.8.2016 10:09

M90i20r56o38s73l85a98v 77T75i21š31e85r 4809909354892

Všichni tito mají ale možnost bez problému přestoupit v Praze díky častým přímým spojům. Ze Šumperka nic přímo do Prahy nejede. A je jedno, na kterou stranu chce kdo pokračovat.

+1/0
19.8.2016 12:41

J67o42s75e72f 87T49r96ö34g30l 8539492406596

Lidé z Ústí samozřejmě ano. Ale z Litoměřic, Štětí, Mělníka atd. už to tak není.

Navíc pro trasu ÚL-Morava je to kupodivu mimo Prahu s přestupem v Kolíně rychlejší. Jízdní doba rychlíku po trati 072-231 ÚL-Kolín je 1:50, po 090 trvá ÚL-Praha hl.n. expresem 1:15 a do Kolína pak jede rychlík cca 45 minut.

0/0
19.8.2016 15:21

M69a12t71ě56j 11V78o77n97d18ř33i39č81k46a 4304170358506

Já Kolín vítám a často v něm přestupuji. Právě ve směru z Ústí n/L. Lze jet sice přes Prahu, ale je to časové zdržení, v Praze navíc na vlaky od Ústí mají dost špatné návaznosti a je to také delší kilometricky. V Kolíně přestupuji buďto ve směru Vysočina nebo Morava, na Brno bohužel nejsou návaznosti. Jednou už jsem přestupoval i směr Ledečko. Je to opravdu hodně velký uzel a podle mě si zastavování zaslouží.

0/0
19.8.2016 15:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.