Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo obětovalo Zábřeh a omezí zastávky rychlíků. Šumpersko zuří

Devět rychlíkových spojů Českých drah nebude od prosince zastavovat v Zábřehu na Šumpersku. Ministerstvo dopravy omezení obhajuje snahou o rychlejší dopravu bez zpoždění. Obce se však se ztrátou těžce vydobytých vlaků odmítají smířit, lidé totiž budou muset kvůli přestupům jezdit do Olomouce či České Třebové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i67r39e53k 28Z42á68v58o38d20n18ý 7192537680578

"Po zralé úvaze ministerstvo dopravy" ... zralý je akorát Ťok a to tak, že na vyhození :/

0/0
21.8.2016 15:35

R87o33m45a16n 67V68í19c44e37n96e29c 2419212738682

První a hlavní předpoklad nějakých koncepcí je, aby vlaky jezdily bez zpoždění. Jenomže dnes je tutovka, že na trase Přerov-Praha jich má vždycky aspoň polovina.

0/0
20.8.2016 16:56

J37a36n 94Č30e66k26a98l 7449215144904

Mimojiné protože na sebe komplikovaně čekají na předjíždění...

0/0
23.8.2016 11:41

M86a36r81i84e 92V14a90ř11e11k34o79v35á 3257289724331

Dnes z velké části rychlíky jsou spěšnými vlaky. Když někdo jede z Prahy do velkých měst střední Moravy, tak volí expres za stejnou cenu, ne rychlík. Proč by tedy všechny rychlíky nemohli v Zábřehu zastavovat.

0/0
20.8.2016 12:21

P12a55v98e10l 57R83y68š82a81v23ý 7336110414883

Já myslím, že v Pardubicích by rychlíky taky nemuseli stavět, lidí ta stanice obsluhuje celkově méně, tak co ..... :-)

+1/0
20.8.2016 10:50

J88a33r12d75a 80C81h61o51v14a24n50e19c 6711445563109

Kdo jiný má tak husté spojení s Prahou? Plzeň, mnohonásobně větší než Zábřeh, ho nemá. Ani Liberec. A Ústí nad Labem. A Hradec Králové.

+8/−1
19.8.2016 12:55

P79a11v93e92l 95R88y22š13a43v12ý 7666980134783

Nejde o zábřeh, ale o spoje navazující na Jeseník a Šumperk ... ale to jen tak mimochodem.

+1/0
20.8.2016 10:46

R80o89m69a22n 45V56í32c48e46n90e71c 2599502838592

Jenomže trasa Plzeň- Praha je obsluhována také autobusovými spoji.

0/0
20.8.2016 16:48

M47i21r34e35k 80Z43á31v17o48d91n10ý 7202977420778

Neuvěřitelně hloupý příspěvek - Plzeň - Praha mezi 15 a 17 hodinou - celkem (podle idosu) 9 spojů ... Zábřeh - Praha 15 a 17 hodinou - celkem (podle idosu) 5 spojů ... Snad je jasné, které číslo je vyšší.

0/0
21.8.2016 15:39

J24a61n 48Č34e43k59a49l 7599975104764

A 5 spojů za dvě hodiny Vám přijde jako málo??? Pro přímé spojení města s 13.000 obyvateli s Prahou? Dobře, připočtu Šumperk, dalších 27.000, ale i to jsou, při vší úctě, marginální počty...

0/0
23.8.2016 11:44

L40u63k12á31š 45B47r38a52n94d90e41j73s 2313455591811

Jenže přes ŽS Zábřeh jezdí kompletně celé Šumpersko a Jesenicko. Vždyť donedávna to byla i poslední elektrifikovaná zastávka směr Jeseníky. Mimochodem Jeseníky = turistická oblast.

Navíc ZŠ Zábřeh prošla důkladnou rekonstukcí mj. právě proto, aby mohla i nadále obsluhovat i rychlíky..

A HK nebo Plzeň? Tam vede z Prahy dálnice a jezdí expresní busy, to v této oblasti taky nehrozí.

+1/0
25.8.2016 15:46

J30a29r45d45a 33C16h67o75v19a21n25e49c 6981975613369

Rychlík musí jet rychle a nemůže stavět v každé díře.

+8/−3
19.8.2016 12:51

M34i13r13e66k 14Z27á56v61o81d55n47ý 7862817870278

No v té Vaší ve spodní části rozhodně :/

0/0
21.8.2016 15:39
Foto

J88a83n 77V28a40l62a63l53í34k 6956369210346

Jo když by bylo uznávání jízdného tak nevadí že tam jezdí i soukromý dopravce.

+5/0
19.8.2016 10:53

J31a87n 52J96e38m15e48l27k41a 1915760

Tak co, můžete to brát jako trénink na Ťokovu britizovanou železnici, která zdá se příjde velmi brzy (Ťok bude pseudosoutěžit hromadu rychlíků). Však co, cestující si přece dopředu přes internet koupí na každý úsek zvlášť (dráž), na x stránkách, dle x obchodních podmínek, x dokladů, pokud bude potřebovat změnu nebo se nějaký vlak náhodou zpozdí, možná stihne zrušit přes internet starý (pokud nebyl akční), koupí si dle leteckého tarifu nový. Co je na tom divného.

Zatímco Švýcar si koupí za rozumné peníze jednou ročně síťový lístek na celý stát, včetně autobusů. A letecké tarify, lístky neřeší. Snad 20% Švýcarů (včetně střední třídy) nepotřebuje a nevlastní ŽÁDNÉ auto.

+3/−1
19.8.2016 10:34

P13e72t82r 63G77r67i79v92a31l93s35k65ý 6312784309723

tak rozumné peníze podle vás znamená CHF 3.655 (přes 90.000 Kč) za druhou třídu a CHF 5970 (přes 148.000 Kč) za třídu první. Tak mi ukažte těch 20% lidí, co si to u nás pořídí, když brebtaj nad 4.000 Kč za lítačku ;-D

+3/−1
19.8.2016 14:40

R69o59m78a70n 77V15í31c40e92n12e50c 2589752498982

Uvedená částka je pro neobčany Švýcarska a Lichtenštejnska. A i tak - dát za neomezené ježdění necelý měsíční plat, proč ne? Kdo opravdu jezdí a nepotřebvoal by ani auto.

0/0
20.8.2016 16:47

P57e90t10r 25G67r79i10v74a65l25s42k89ý 6402944329313

Jinak v Británii si můžete také koupit lístek bez rozdílu dopravce. Jen stojí min. 2x tolik co normální lístek.

0/0
19.8.2016 14:42

J27a18n 42Č77e66k62a31l 7989965504514

Technická - Ex2 měly podle návrhu GVD 2016/2017 stavět i v Mohelnici a Července, to, předpokládám, také skončí?

0/0
19.8.2016 10:05

P69e75t27r 31N26e80c93h77a73n31i62c62k91ý 7693846238540

neskončí, to je ta změna, je to srovnání Ex2 (mírné zpomalení) a R na Luhačovice a Vsetín (mírné zrychlení a lepší vagony), tím dojde k tomu, že mezi Prahou a Olomoucí nebude nutné předjíždět a bude mnohem větší výběr spojů než dosud (protože R do teď měly smysl jen regionálně). Problém té koncepce je právě zhoršení přímých spojení mezi Přeloučí, Ústí n.O.,Chocní a Záběřehem, Červenkou a Mohelnicí. Prostě se počítá, že z těch míst se jezdí jen do těch větších stanic. A pak nějaké nenávaznosti ve zlínském kraji.

+2/0
19.8.2016 10:14

P44e25t90r 44N70e79c32h49a43n70i41c93k69ý 7103286268370

O jaká přímá spojení tedy Zábřeh přijde? O Choceň, Ústí nad Orlicí, Přelouč, (Přerov, Otrokovice, Staré město u U.h.) - s ČD, pár spojů LE tam jede a v Zábřehu staví, Uherské Hradiště, Uherský Brod, Luhačovice

+2/0
19.8.2016 9:59

F40r97a47n92t26i18š45e27k 57R98o64c54h49o18v81a49n75s64k80ý 6590172988948

osobně znám dost lidí, kteří jezdí ze Zábřehu na Luhačovice, Brod, Hradiště i případně Zlín... a jeden spoj RJ a LE to nezachrání

+1/0
19.8.2016 11:27

J94a80n 82Č19e62k82a14l 7309445454644

Tak popojedou do Olomouce... Je to taková katastrofa?

0/0
23.8.2016 11:44

R39a85d74k60o 28K17ř55i27v22á80n67e93k 7920623595540

Koukal jsem do návrhu jř 2017 a napočítal jsem ze Zábřeha 32 přímých spojů do Prahy, z toho cca polovina ČD a polovina jiní dopravci. V současné době je to kolem 40. Těch devět zrušených zastavení se mi zdá být rozumný počin.

Populističtí politici v Zábřehu adorovali Jančuru jako osvoboditele od ČD a poskytovali mu publicitu a různé výhody k tíži veřejných rozpočtů. Konzistentní politik by nyní úbytek 9 vlaků ČD oslavoval jako vítězství své vize.:-)

+11/−1
19.8.2016 9:52

Z92d45e46ň66k29a 40V13e52s21e43l97á 8829435537780

Lidi nepotřebují jenom do Prahy ale...

+2/0
19.8.2016 17:15

R29o19m84a77n 94V73í25c45e73n14e89c 2859242368852

Jenomže je nutné se podívat, jaké časy odjezdů (příjezdů) se zruší. Jaké návaznosti na okolní obce budou mít ty, které tam zastavovat budou. A netýká se to jenom směru na Prahu.

0/0
20.8.2016 16:51

M88i55r13e38k 21Z84á96v78o44d97n82ý 7312497840188

jasný, každý chce do pupku světa zvaného Praha

0/0
21.8.2016 15:41

M71i82r68o11s47l84a18v 84T63e79i77s98s72i62g 1390546875253

Zadal jsem do vyhledavače přímé železniční spojení ze Zábřehu do Prahy a dostal jsem se pro dnešní den na číslo 43, z toho 40 přímých vlaků mezi 05:30 a 20:00 hodin. To je bratru v průměru přímý vlak každé necelé 22 minuty!

No řekněte - kdo z vás to má!?

Ani se nedivím, že chce ministerstvo dopravy tuto opravdu nesmyslnou četnost vlaků snížit.

+6/−5
19.8.2016 9:10

P35e53t51r 78D15r42a92p32a40l 3495798223525

jenže nejde o lidi ze Zábřeha, ale ze Šumperska a Jesenicka...ti se musí do Z8břehu nějak dostat a vzhledem k návaznosti těch spoju je pak počet vlaků do Prahy(nebo na Olomouc) podstatně menší. Navíc na soukromníky musíte mít jízdenku na konkrétní vlak a riskujete, že při zpoždění přípoje (a to je v těch podhorských podmínkách běžné) Vám vlak ujede a vyhodíte peníze oknem

+5/0
19.8.2016 9:35

M74i60r64o41s16l27a22v 88T11e79i70s48s57i42g 1840336255143

Potom ale není problém v nedostatku přímých spojů mezi Zábřehem a Prahou (Ostravou), ale v nedostatku časově vhodných spojů mezi Horní Dolní a Zábřehem. V tom případě není problém u dálkových vlaků objednávaných ministerstvem dopravy ČR, ale u objednatele základní dopravní obslužnosti v rámci kraje, tedy odbor dopravy Krajského úřadu pro Olomoucký kraj. Ten musí rozhodnout o smysluplném využití jím objednávaných vlakových spojů místní dopravní obslužnosti tak, aby časově vhodně navazovaly na spoje dálkové v příslušném železničním uzlu, tedy v Zábřehu.

+3/−3
19.8.2016 9:46

P52e93t16r 24N40e66c92h77a35n18i24c54k68ý 7143516378120

Rychlíky z Jesenicka objednává taky MD, ale ty se vážou na Ex2 ne? A pokud jde o osobáky, tak tam vidím asi jediný problém, že kraj má nějakou dlouhodobou koncepci a pokud mu s tou páteří MD hne, tak mu ji celou rozrube

+3/0
19.8.2016 9:55

J47a18n 30Č32e37k75a36l 7339735794404

Na druhou stranu - koncepce je hezká věc, ale i místní požadavky se mění průběžně, takže stejně je potřeba koncepci přizpůsobovat a vyvíjet, takže dálkové vlaky jsou jen jeden z faktorů, byť důležitý.

0/−1
19.8.2016 10:09

P56e98t18r 97N24e44c36h27a45n60i30c97k48ý 7383906148730

Podstatná je komunikace mezi všemi a ta někdy dost drhne

+2/0
19.8.2016 10:11

J55a21n 66Č96e30k40a46l 7259935814244

To bez diskuse. Jen by bylo špatné, kdyby se někdo upnul na koncepci, kterou sice pracně vytvořil a je na ni hrdý, ale která nereflektuje třeba nově otevřenou/zavřenou továrnu, turistický resort, atd atd atd...

0/0
19.8.2016 10:13

P28e79t89r 66N85e61c30h36a10n26i40c33k76ý 7333906508270

To je samozřejmě pravda, ale dálková doprava se většinou považovala (navíc v takovém rozsahu) za celkem neměnný celek. Uvidíme jak to dopadne. Třeba jestli někdo dojíždí ze Zábřehu do Přerova tak si dost pohorší

0/0
19.8.2016 10:16

A19l81e93x46a71n61d77r 61Š23m43í36r67o 9706817294626

Rychlíky od Jeseníku už nějaký ten pátek MD neobjednává.

0/0
19.8.2016 12:14

P21e98t65r 70D62r22a85p18a63l 3145578243865

já reagoval na Váš argument se 40 spoji, což považuji za nekorektní. A za druhé, z té Horní Dolní (Jeseník, Šumperk, Staré město...) víc vlaků nedostanete, protože trať na to kapacitně nestačí

0/0
19.8.2016 10:02

P88e72t38r 89N29e16c22h87a77n56i27c21k14ý 7713286938670

Víc přece nepotřebujete, jen jindy

+1/0
19.8.2016 10:11

M39i43r21o70s64l34a35v 78T63e96i95s84s81i66g 1130626735333

Tomu samozřejmě rozumím a ani s tím nechci polemizovat. V tom případě je to o včasnosti předložení návrhů ze strany MD, návazně na to komunikaci s KÚ. A co si budeme povídat - místní dopravní obslužnost se bude muset časově přizpůsobit dopravě dálkové, nikoli naopak!

Tedy česky: MD zveřejní časový plán objednávaných dálkových vlaků a podle toho kraj objedná místní spoje mezi Horní Dolní a zastávkami vlaků dálkových (=rychlíků) tak, aby na rychlíky v přestupních uzlech časově navazovaly. Ale to už opravdu není problémem MD (a potažmo daňových poplatníků z jiných krajů ČR, z jejichž peněz se provoz vzduch vozících rychlíků financuje) a jím objednávaných vlaků. Jeden vlak za 22 minuty do 200 kilometrů vzdáleného (byť hlavního) města? Takový interval nemá ve většině hodně velkých měst ani městská hromadná doprava. Podle mého subjektivního názoru potřebuje ten region v relaci Zábřeh-Praha a zpět v průměru jeden dostatečně dlouhý vlak s vagóny odpovídající kvalitou 21. století (klimatizace, prostor, možnost výběru typu vagónu - velkoprostor X postranní chodba atd.) za hodinu. Samozřejmě s garantovanou návazností na místní dopravní obslužnost. Holt dálkové rychlíky každých deset minut jezdit nebudou. Na to zdejší erár nemá.

+1/0
19.8.2016 10:46

R69a96d77k50o 75K16ř74i43v52á47n59e58k 7490673245940

1. Pokud si dobře pamatuju, tak Zábřežští politici dělali v minulých letech dost nechutné PR Jančurovi a vyjadřovali se o ČD s despektem. Mají na to právo. Pro obyvatele Zábřeha je spojení vlaky RJ dostatečné.

2. ČD si může samo řešit maximálně tak komerční spoje a klást si otázku, zda se jim obsluhovat Zábřeh vyplatí či nikoliv. Mají na to právo.

3. Ostatní spoje řeší MD. Protože musí dbát na obslužnost oblasti Jeseníků, kterým toho ostatní dopravci mnoho nenabízí, předpokládám, že bude zajištěn dostatek přípojů od Jeseníku i Šumperka na Prahu.

4. Zábřeh je velmi vhodná stanice pro předjíždění, osobně uvítám, když Pendolino či expresy ze Slovenska, které často používám, v Zábřehu předjedou relativně pomalý a provoz zdržující RJ. Mám na tento subjektivní názor právo, neboť v Zábřehu vystupuji/nastupuji v průměru 1x za 15 let.:-)

+3/−3
19.8.2016 9:09

J74a24r13o26m34i48r 13C21h65a18l26o12u94p88k24a 4579397485587

Počítám, že lidi, kteří v Zábřehu přesedají 2x denně budou mít subjektivní názor trochu jiný. ;-)

+4/0
19.8.2016 9:11

R95a89d87k66o 14K94ř31i81v86á29n15e56k 7380703855910

S tím počítám :-)

0/0
19.8.2016 9:31

J88i59ř57í 98R31a93m66p84á66č89e72k 5471621333110

Zuřím. Co mám dělat? ing. Břetislav Břeh, Zábřeh

...............

Milý Břehu ze Zábřehu, vydržte!

+1/−1
19.8.2016 8:39

M28i10r19o27s15l85a56v 97T30i13š65e25r 4909609614872

By mě zajímalo, proč v podstatě všechno zastavuje třeba v Kolíně, přitom tak funguje vynikající spojeni do Prahy a třeba to lidé by měli s přestupem v Praze nebo Pardubicích mnohem menší problém.

+7/−1
19.8.2016 8:36

J40o18s95e34f 97T81r49ö36g12l 8339132986246

V Kolíně se zastavuje především kvůli přípojným rychlíkovým linkám - ze směru od ÚL po pravém bžehu Labe (Litoměřice, Mělník...), ze směru od RUmburku (Česká Lípa, Mladá Boleslav, Nymburk...) a za směru Trutnov (Krkonoše, Lázně Bělohrad, Chlumec...).

+1/−1
19.8.2016 9:44

M32i82r28o63s27l85a56v 28T52i80š16e42r 4609369944642

Ale lidé z Ústí přece mohou jet a přestoupit přímo v Praze. Nymburk má také přímé a časté spojeni s Prahou. Možná to Trutnovsko nemá na výběr.

+2/−1
19.8.2016 10:01

R77a74d34k15o 12K41ř39i66v98á12n45e60k 7810253815820

"Ústí" není Ústí, ale Litoměřice, Mělník, Nymburk, Poděbrady, z jiných směrů třeba Mladá Boleslav. I odtud se dost jezdí směr Ostrava a Slovensko.

+1/0
19.8.2016 10:09

M56i83r96o30s47l60a73v 73T15i68š86e37r 4889919474542

Všichni tito mají ale možnost bez problému přestoupit v Praze díky častým přímým spojům. Ze Šumperka nic přímo do Prahy nejede. A je jedno, na kterou stranu chce kdo pokračovat.

+1/0
19.8.2016 12:41

J53o70s33e57f 78T92r21ö90g52l 8609642256496

Lidé z Ústí samozřejmě ano. Ale z Litoměřic, Štětí, Mělníka atd. už to tak není.

Navíc pro trasu ÚL-Morava je to kupodivu mimo Prahu s přestupem v Kolíně rychlejší. Jízdní doba rychlíku po trati 072-231 ÚL-Kolín je 1:50, po 090 trvá ÚL-Praha hl.n. expresem 1:15 a do Kolína pak jede rychlík cca 45 minut.

0/0
19.8.2016 15:21

M94a46t37ě97j 33V84o75n38d74ř27i26č11k59a 4104420538116

Já Kolín vítám a často v něm přestupuji. Právě ve směru z Ústí n/L. Lze jet sice přes Prahu, ale je to časové zdržení, v Praze navíc na vlaky od Ústí mají dost špatné návaznosti a je to také delší kilometricky. V Kolíně přestupuji buďto ve směru Vysočina nebo Morava, na Brno bohužel nejsou návaznosti. Jednou už jsem přestupoval i směr Ledečko. Je to opravdu hodně velký uzel a podle mě si zastavování zaslouží.

0/0
19.8.2016 15:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.