Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo obětovalo Zábřeh a omezí zastávky rychlíků. Šumpersko zuří

Devět rychlíkových spojů Českých drah nebude od prosince zastavovat v Zábřehu na Šumpersku. Ministerstvo dopravy omezení obhajuje snahou o rychlejší dopravu bez zpoždění. Obce se však se ztrátou těžce vydobytých vlaků odmítají smířit, lidé totiž budou muset kvůli přestupům jezdit do Olomouce či České Třebové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i47r36e77k 63Z86á22v18o42d34n54ý 7952767680218

"Po zralé úvaze ministerstvo dopravy" ... zralý je akorát Ťok a to tak, že na vyhození :/

0/0
21.8.2016 15:35

R32o10m42a48n 33V66í45c92e80n55e11c 2819462918122

První a hlavní předpoklad nějakých koncepcí je, aby vlaky jezdily bez zpoždění. Jenomže dnes je tutovka, že na trase Přerov-Praha jich má vždycky aspoň polovina.

0/0
20.8.2016 16:56

J57a62n 36Č13e31k14a92l 7849605294284

Mimojiné protože na sebe komplikovaně čekají na předjíždění...

0/0
23.8.2016 11:41

M44a34r82i90e 42V74a63ř31e91k23o73v10á 3547479134541

Dnes z velké části rychlíky jsou spěšnými vlaky. Když někdo jede z Prahy do velkých měst střední Moravy, tak volí expres za stejnou cenu, ne rychlík. Proč by tedy všechny rychlíky nemohli v Zábřehu zastavovat.

0/0
20.8.2016 12:21

P55a32v62e15l 74R26y39š76a91v69ý 7726470174393

Já myslím, že v Pardubicích by rychlíky taky nemuseli stavět, lidí ta stanice obsluhuje celkově méně, tak co ..... :-)

+1/0
20.8.2016 10:50

J25a80r28d14a 32C20h19o88v22a36n27e25c 6981875823619

Kdo jiný má tak husté spojení s Prahou? Plzeň, mnohonásobně větší než Zábřeh, ho nemá. Ani Liberec. A Ústí nad Labem. A Hradec Králové.

+8/−1
19.8.2016 12:55

P80a64v27e58l 47R61y97š24a53v28ý 7936150974723

Nejde o zábřeh, ale o spoje navazující na Jeseník a Šumperk ... ale to jen tak mimochodem.

+1/0
20.8.2016 10:46

R12o26m23a62n 97V92í81c49e25n91e44c 2659202368862

Jenomže trasa Plzeň- Praha je obsluhována také autobusovými spoji.

0/0
20.8.2016 16:48

M59i26r50e93k 39Z87á17v29o58d90n62ý 7812137600148

Neuvěřitelně hloupý příspěvek - Plzeň - Praha mezi 15 a 17 hodinou - celkem (podle idosu) 9 spojů ... Zábřeh - Praha 15 a 17 hodinou - celkem (podle idosu) 5 spojů ... Snad je jasné, které číslo je vyšší.

0/0
21.8.2016 15:39

J25a14n 89Č49e33k11a11l 7469895894794

A 5 spojů za dvě hodiny Vám přijde jako málo??? Pro přímé spojení města s 13.000 obyvateli s Prahou? Dobře, připočtu Šumperk, dalších 27.000, ale i to jsou, při vší úctě, marginální počty...

0/0
23.8.2016 11:44

L40u49k34á23š 80B50r71a37n93d11e53j21s 2683835931951

Jenže přes ŽS Zábřeh jezdí kompletně celé Šumpersko a Jesenicko. Vždyť donedávna to byla i poslední elektrifikovaná zastávka směr Jeseníky. Mimochodem Jeseníky = turistická oblast.

Navíc ZŠ Zábřeh prošla důkladnou rekonstukcí mj. právě proto, aby mohla i nadále obsluhovat i rychlíky..

A HK nebo Plzeň? Tam vede z Prahy dálnice a jezdí expresní busy, to v této oblasti taky nehrozí.

+1/0
25.8.2016 15:46

J64a71r44d20a 77C88h20o75v40a74n70e12c 6841575793609

Rychlík musí jet rychle a nemůže stavět v každé díře.

+8/−3
19.8.2016 12:51

M14i59r56e67k 93Z45á20v21o20d75n66ý 7122717910318

No v té Vaší ve spodní části rozhodně :/

0/0
21.8.2016 15:39

J64a39n 15V46a74l54a78l12í51k 6386589810156

Jo když by bylo uznávání jízdného tak nevadí že tam jezdí i soukromý dopravce.

+5/0
19.8.2016 10:53

J79a69n 51J46e31m91e17l19k36a 1355110

Tak co, můžete to brát jako trénink na Ťokovu britizovanou železnici, která zdá se příjde velmi brzy (Ťok bude pseudosoutěžit hromadu rychlíků). Však co, cestující si přece dopředu přes internet koupí na každý úsek zvlášť (dráž), na x stránkách, dle x obchodních podmínek, x dokladů, pokud bude potřebovat změnu nebo se nějaký vlak náhodou zpozdí, možná stihne zrušit přes internet starý (pokud nebyl akční), koupí si dle leteckého tarifu nový. Co je na tom divného.

Zatímco Švýcar si koupí za rozumné peníze jednou ročně síťový lístek na celý stát, včetně autobusů. A letecké tarify, lístky neřeší. Snad 20% Švýcarů (včetně střední třídy) nepotřebuje a nevlastní ŽÁDNÉ auto.

+3/−1
19.8.2016 10:34

P28e60t33r 10G11r32i18v13a48l53s15k71ý 6792204149163

tak rozumné peníze podle vás znamená CHF 3.655 (přes 90.000 Kč) za druhou třídu a CHF 5970 (přes 148.000 Kč) za třídu první. Tak mi ukažte těch 20% lidí, co si to u nás pořídí, když brebtaj nad 4.000 Kč za lítačku ;-D

+3/−1
19.8.2016 14:40

R34o56m15a38n 45V62í14c40e49n34e30c 2799792848222

Uvedená částka je pro neobčany Švýcarska a Lichtenštejnska. A i tak - dát za neomezené ježdění necelý měsíční plat, proč ne? Kdo opravdu jezdí a nepotřebvoal by ani auto.

0/0
20.8.2016 16:47

P38e14t14r 27G23r31i78v10a29l30s54k43ý 6612744979713

Jinak v Británii si můžete také koupit lístek bez rozdílu dopravce. Jen stojí min. 2x tolik co normální lístek.

0/0
19.8.2016 14:42

J35a27n 84Č81e61k31a95l 7649655564914

Technická - Ex2 měly podle návrhu GVD 2016/2017 stavět i v Mohelnici a Července, to, předpokládám, také skončí?

0/0
19.8.2016 10:05

P59e76t12r 37N33e62c40h76a67n75i92c90k84ý 7553566848180

neskončí, to je ta změna, je to srovnání Ex2 (mírné zpomalení) a R na Luhačovice a Vsetín (mírné zrychlení a lepší vagony), tím dojde k tomu, že mezi Prahou a Olomoucí nebude nutné předjíždět a bude mnohem větší výběr spojů než dosud (protože R do teď měly smysl jen regionálně). Problém té koncepce je právě zhoršení přímých spojení mezi Přeloučí, Ústí n.O.,Chocní a Záběřehem, Červenkou a Mohelnicí. Prostě se počítá, že z těch míst se jezdí jen do těch větších stanic. A pak nějaké nenávaznosti ve zlínském kraji.

+2/0
19.8.2016 10:14

P90e29t51r 65N51e61c93h62a93n13i59c16k17ý 7483616658380

O jaká přímá spojení tedy Zábřeh přijde? O Choceň, Ústí nad Orlicí, Přelouč, (Přerov, Otrokovice, Staré město u U.h.) - s ČD, pár spojů LE tam jede a v Zábřehu staví, Uherské Hradiště, Uherský Brod, Luhačovice

+2/0
19.8.2016 9:59

F28r32a27n91t31i80š30e97k 40R95o42c35h10o36v15a45n87s73k46ý 6150362188258

osobně znám dost lidí, kteří jezdí ze Zábřehu na Luhačovice, Brod, Hradiště i případně Zlín... a jeden spoj RJ a LE to nezachrání

+1/0
19.8.2016 11:27

J17a73n 38Č59e80k69a59l 7369405354554

Tak popojedou do Olomouce... Je to taková katastrofa?

0/0
23.8.2016 11:44

R36a33d67k25o 69K47ř30i67v21á65n61e37k 7930753545700

Koukal jsem do návrhu jř 2017 a napočítal jsem ze Zábřeha 32 přímých spojů do Prahy, z toho cca polovina ČD a polovina jiní dopravci. V současné době je to kolem 40. Těch devět zrušených zastavení se mi zdá být rozumný počin.

Populističtí politici v Zábřehu adorovali Jančuru jako osvoboditele od ČD a poskytovali mu publicitu a různé výhody k tíži veřejných rozpočtů. Konzistentní politik by nyní úbytek 9 vlaků ČD oslavoval jako vítězství své vize.:-)

+11/−1
19.8.2016 9:52

Z29d74e24ň60k12a 20V17e19s27e91l30á 8499375797680

Lidi nepotřebují jenom do Prahy ale...

+2/0
19.8.2016 17:15

R11o10m53a10n 81V76í71c14e97n83e67c 2969582548462

Jenomže je nutné se podívat, jaké časy odjezdů (příjezdů) se zruší. Jaké návaznosti na okolní obce budou mít ty, které tam zastavovat budou. A netýká se to jenom směru na Prahu.

0/0
20.8.2016 16:51

M44i82r35e98k 40Z60á25v73o53d25n25ý 7572977760278

jasný, každý chce do pupku světa zvaného Praha

0/0
21.8.2016 15:41

M79i39r41o95s60l36a49v 75T72e92i56s70s26i75g 1430236585643

Zadal jsem do vyhledavače přímé železniční spojení ze Zábřehu do Prahy a dostal jsem se pro dnešní den na číslo 43, z toho 40 přímých vlaků mezi 05:30 a 20:00 hodin. To je bratru v průměru přímý vlak každé necelé 22 minuty!

No řekněte - kdo z vás to má!?

Ani se nedivím, že chce ministerstvo dopravy tuto opravdu nesmyslnou četnost vlaků snížit.

+6/−5
19.8.2016 9:10

P80e57t46r 23D38r48a18p84a35l 3105838653295

jenže nejde o lidi ze Zábřeha, ale ze Šumperska a Jesenicka...ti se musí do Z8břehu nějak dostat a vzhledem k návaznosti těch spoju je pak počet vlaků do Prahy(nebo na Olomouc) podstatně menší. Navíc na soukromníky musíte mít jízdenku na konkrétní vlak a riskujete, že při zpoždění přípoje (a to je v těch podhorských podmínkách běžné) Vám vlak ujede a vyhodíte peníze oknem

+5/0
19.8.2016 9:35

M73i36r79o13s38l64a61v 93T19e93i17s62s16i83g 1890986975193

Potom ale není problém v nedostatku přímých spojů mezi Zábřehem a Prahou (Ostravou), ale v nedostatku časově vhodných spojů mezi Horní Dolní a Zábřehem. V tom případě není problém u dálkových vlaků objednávaných ministerstvem dopravy ČR, ale u objednatele základní dopravní obslužnosti v rámci kraje, tedy odbor dopravy Krajského úřadu pro Olomoucký kraj. Ten musí rozhodnout o smysluplném využití jím objednávaných vlakových spojů místní dopravní obslužnosti tak, aby časově vhodně navazovaly na spoje dálkové v příslušném železničním uzlu, tedy v Zábřehu.

+3/−3
19.8.2016 9:46

P12e66t92r 26N28e79c66h11a92n87i74c11k48ý 7913176738820

Rychlíky z Jesenicka objednává taky MD, ale ty se vážou na Ex2 ne? A pokud jde o osobáky, tak tam vidím asi jediný problém, že kraj má nějakou dlouhodobou koncepci a pokud mu s tou páteří MD hne, tak mu ji celou rozrube

+3/0
19.8.2016 9:55

J43a45n 72Č15e57k95a70l 7709625394604

Na druhou stranu - koncepce je hezká věc, ale i místní požadavky se mění průběžně, takže stejně je potřeba koncepci přizpůsobovat a vyvíjet, takže dálkové vlaky jsou jen jeden z faktorů, byť důležitý.

0/−1
19.8.2016 10:09

P32e63t27r 85N37e90c80h97a35n56i18c10k46ý 7373716738280

Podstatná je komunikace mezi všemi a ta někdy dost drhne

+2/0
19.8.2016 10:11

J18a54n 25Č55e41k11a56l 7629355144544

To bez diskuse. Jen by bylo špatné, kdyby se někdo upnul na koncepci, kterou sice pracně vytvořil a je na ni hrdý, ale která nereflektuje třeba nově otevřenou/zavřenou továrnu, turistický resort, atd atd atd...

0/0
19.8.2016 10:13

P70e32t55r 64N50e15c78h38a69n88i73c57k20ý 7183476358350

To je samozřejmě pravda, ale dálková doprava se většinou považovala (navíc v takovém rozsahu) za celkem neměnný celek. Uvidíme jak to dopadne. Třeba jestli někdo dojíždí ze Zábřehu do Přerova tak si dost pohorší

0/0
19.8.2016 10:16

A45l35e76x84a31n52d62r 18Š23m14í89r62o 9706327114856

Rychlíky od Jeseníku už nějaký ten pátek MD neobjednává.

0/0
19.8.2016 12:14

P36e36t13r 10D52r58a40p58a43l 3135388433955

já reagoval na Váš argument se 40 spoji, což považuji za nekorektní. A za druhé, z té Horní Dolní (Jeseník, Šumperk, Staré město...) víc vlaků nedostanete, protože trať na to kapacitně nestačí

0/0
19.8.2016 10:02

P15e47t92r 74N31e27c98h36a68n49i78c92k56ý 7373116878740

Víc přece nepotřebujete, jen jindy

+1/0
19.8.2016 10:11

M98i66r71o71s83l80a44v 35T81e85i93s28s51i27g 1230286215183

Tomu samozřejmě rozumím a ani s tím nechci polemizovat. V tom případě je to o včasnosti předložení návrhů ze strany MD, návazně na to komunikaci s KÚ. A co si budeme povídat - místní dopravní obslužnost se bude muset časově přizpůsobit dopravě dálkové, nikoli naopak!

Tedy česky: MD zveřejní časový plán objednávaných dálkových vlaků a podle toho kraj objedná místní spoje mezi Horní Dolní a zastávkami vlaků dálkových (=rychlíků) tak, aby na rychlíky v přestupních uzlech časově navazovaly. Ale to už opravdu není problémem MD (a potažmo daňových poplatníků z jiných krajů ČR, z jejichž peněz se provoz vzduch vozících rychlíků financuje) a jím objednávaných vlaků. Jeden vlak za 22 minuty do 200 kilometrů vzdáleného (byť hlavního) města? Takový interval nemá ve většině hodně velkých měst ani městská hromadná doprava. Podle mého subjektivního názoru potřebuje ten region v relaci Zábřeh-Praha a zpět v průměru jeden dostatečně dlouhý vlak s vagóny odpovídající kvalitou 21. století (klimatizace, prostor, možnost výběru typu vagónu - velkoprostor X postranní chodba atd.) za hodinu. Samozřejmě s garantovanou návazností na místní dopravní obslužnost. Holt dálkové rychlíky každých deset minut jezdit nebudou. Na to zdejší erár nemá.

+1/0
19.8.2016 10:46

R66a95d87k49o 15K12ř59i66v86á33n17e95k 7310393695670

1. Pokud si dobře pamatuju, tak Zábřežští politici dělali v minulých letech dost nechutné PR Jančurovi a vyjadřovali se o ČD s despektem. Mají na to právo. Pro obyvatele Zábřeha je spojení vlaky RJ dostatečné.

2. ČD si může samo řešit maximálně tak komerční spoje a klást si otázku, zda se jim obsluhovat Zábřeh vyplatí či nikoliv. Mají na to právo.

3. Ostatní spoje řeší MD. Protože musí dbát na obslužnost oblasti Jeseníků, kterým toho ostatní dopravci mnoho nenabízí, předpokládám, že bude zajištěn dostatek přípojů od Jeseníku i Šumperka na Prahu.

4. Zábřeh je velmi vhodná stanice pro předjíždění, osobně uvítám, když Pendolino či expresy ze Slovenska, které často používám, v Zábřehu předjedou relativně pomalý a provoz zdržující RJ. Mám na tento subjektivní názor právo, neboť v Zábřehu vystupuji/nastupuji v průměru 1x za 15 let.:-)

+3/−3
19.8.2016 9:09

J14a71r71o34m30i65r 58C49h48a40l14o17u26p31k64a 4749457285437

Počítám, že lidi, kteří v Zábřehu přesedají 2x denně budou mít subjektivní názor trochu jiný. ;-)

+4/0
19.8.2016 9:11

R91a86d58k60o 69K21ř26i92v20á28n85e64k 7640583835220

S tím počítám :-)

0/0
19.8.2016 9:31

J51i56ř85í 86R11a46m48p10á73č96e51k 5491651673410

Zuřím. Co mám dělat? ing. Břetislav Břeh, Zábřeh

...............

Milý Břehu ze Zábřehu, vydržte!

+1/−1
19.8.2016 8:39

M59i12r95o77s79l55a20v 11T23i14š71e48r 4309629754492

By mě zajímalo, proč v podstatě všechno zastavuje třeba v Kolíně, přitom tak funguje vynikající spojeni do Prahy a třeba to lidé by měli s přestupem v Praze nebo Pardubicích mnohem menší problém.

+7/−1
19.8.2016 8:36

J58o42s18e23f 28T59r41ö42g54l 8489572856716

V Kolíně se zastavuje především kvůli přípojným rychlíkovým linkám - ze směru od ÚL po pravém bžehu Labe (Litoměřice, Mělník...), ze směru od RUmburku (Česká Lípa, Mladá Boleslav, Nymburk...) a za směru Trutnov (Krkonoše, Lázně Bělohrad, Chlumec...).

+1/−1
19.8.2016 9:44

M68i75r37o51s85l35a61v 67T80i14š66e40r 4549719824382

Ale lidé z Ústí přece mohou jet a přestoupit přímo v Praze. Nymburk má také přímé a časté spojeni s Prahou. Možná to Trutnovsko nemá na výběr.

+2/−1
19.8.2016 10:01

R97a27d47k97o 56K92ř17i56v54á23n10e69k 7630323405960

"Ústí" není Ústí, ale Litoměřice, Mělník, Nymburk, Poděbrady, z jiných směrů třeba Mladá Boleslav. I odtud se dost jezdí směr Ostrava a Slovensko.

+1/0
19.8.2016 10:09

M34i39r53o37s44l95a44v 37T23i80š76e38r 4509819724862

Všichni tito mají ale možnost bez problému přestoupit v Praze díky častým přímým spojům. Ze Šumperka nic přímo do Prahy nejede. A je jedno, na kterou stranu chce kdo pokračovat.

+1/0
19.8.2016 12:41

J58o13s56e31f 20T87r24ö75g67l 8799952716346

Lidé z Ústí samozřejmě ano. Ale z Litoměřic, Štětí, Mělníka atd. už to tak není.

Navíc pro trasu ÚL-Morava je to kupodivu mimo Prahu s přestupem v Kolíně rychlejší. Jízdní doba rychlíku po trati 072-231 ÚL-Kolín je 1:50, po 090 trvá ÚL-Praha hl.n. expresem 1:15 a do Kolína pak jede rychlík cca 45 minut.

0/0
19.8.2016 15:21

M90a14t58ě72j 69V16o24n28d54ř92i11č81k20a 4834750268786

Já Kolín vítám a často v něm přestupuji. Právě ve směru z Ústí n/L. Lze jet sice přes Prahu, ale je to časové zdržení, v Praze navíc na vlaky od Ústí mají dost špatné návaznosti a je to také delší kilometricky. V Kolíně přestupuji buďto ve směru Vysočina nebo Morava, na Brno bohužel nejsou návaznosti. Jednou už jsem přestupoval i směr Ledečko. Je to opravdu hodně velký uzel a podle mě si zastavování zaslouží.

0/0
19.8.2016 15:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.