Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Povodí žádá u přehrady nosnost cyklostezky 25 tun, Plumlov na to nemá

Město Plumlov zastavilo stavbu cyklostezky okolo přehrady. Povodí Moravy požadovalo, aby kvůli údržbě nádrže mohlo na stezku také s nákladními auty. Zvýšená nosnost cesty by ale výrazně zvedla cenu a to už si město nemůže dovolit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z83d53e28ň56k30a 46V36e49s39e33l59á 8539975127790

Je fakt, že pokud Povodí žádá nějaký jinak nadbytečný parametr, mělo by přispět. A že se diví, že Plumlov musel hodit projekt do koše? To je asi jasný, protože je rozdíl dělat klasickou cyklostezku a cyklostezku s výrazně vyšší nosností. To se hnedka musí všechno přepočítávat, vzít v úvahu taky ona přístupová místa a podobně. Nemluvě o tom, že klasická cyklostezka by i přes to, kudy si myslím, že má vést, asi byla o něco užší a náklaďák by se na ni nevešel...

+1/−1
29.8.2016 18:36
Foto

I47v56o 73C20h61u39d40o25b73a 9160146381324

Tak přehrada je čistá?a co to tam plave na hladině zelenyho misty i tři metry vprůměru velkyho?

0/−1
29.8.2016 15:30

V94l59a41d69i42s87l37a11v 40Ž60i32d33e32k 3188750240

Na těch pozemcích dnes je skoro jistě věcné břemeno umožňující pohyb techniky nutné k údržbě přehrady (to dle zákona veřejný zájem, což cyklostezka jen málokdy).

0/0
29.8.2016 14:00

M54i18l12a86n 30C11h28a59l85u51p86a 7524386537503

Je otázkou co je nosnost 25 tun? Předpokládám, že se jedná o vozidlo, které váží dohromady 25 tun a má tři nápravy a splňuje podmínky pro provoz na PK v ČR, tj. nemá na jednu z náprav více jak 10 tun. Pokud je cyklostezka navržena jako standartní komunikace s možností občasné údržby a pokud je stavěna běžnou technikou, je takováto konstrukce schopna občasně přenést i libovolné nákladní vozidlo splňující podmínku max.10 tun na nápravu. Není tedy potřeba nic zesilovat a standartní konstrukce cyklostezky vyhoví pro příjezd vozidel Povodí.

0/0
29.8.2016 12:00

J25i17n13d54ř78i90c89h 20Š19k73o77p17e94k 4515861390305

cyklostezky opravdu nejsou budované standardtně na zátěž 10 t

+1/0
29.8.2016 12:37

M64i10l28a96n 12C50h12a93l41u80p83a 7904106847723

To je všeobecně šířený omyl. Závisí na technologii, kterou jsou budované. Pokud jsou asfaltové a položené finišérem, ke kterému vozí asfalt tatrovky a za finišérem jezdí normální 15 tunové válce, pak vězte, že taková cyklostezka 25 tunové vozidlo Povodí unese. Jediným slabým místem mohou být lávky, které se opravdu mohou dělat na nižší únosnost. Případně může být vjezd omezen z důvodu omezení velikosti vozidla, hluku apod. Ale to už nemá nic společného s únosností vlastní vozovky. Více viz TP 170 a ČSN 73 6121 až 33.

0/0
29.8.2016 13:57

J85i20n16d25ř29i63c95h 33Š64k97o91p23e51k 4925321170985

no 15 t válec má trochu jiné rozložení hmotnosti než 15 t náklaďák

0/0
29.8.2016 20:00

M22a65r86e38k 34K52o23s65t10e59l47e19c15k28ý 6183886148

Proč musí být cyklostezky asfaltové a tak složitě (a samozřejmě i draze) stavěné?

Většina lidí si pořizuje horská kola, tak stačí pro jízdu trochu srovnaný terén, bez velkých kamenů a výmolů. Aspoň se mezi cyklisty nebudou plést bruslaři, matky s kočárky a důchodci. Tam, kde projede tatrovka, projede i cyklista.

Levná cyklostezka ovšem znamená menší příjem pro všechny píživníky tyjící z přerozdělování všelijakých dotací.

+2/0
29.8.2016 7:48

J30i84n45d70ř19i66c68h 75Š63k98o20p37e59k 4105181730845

taky to nechápu, stačilo by něco v podobě polní cesty

0/0
29.8.2016 7:52

Z78d43e96ň43k60a 66V91e58s28e13l58á 8239595787820

"Většina lidí si pořizuje horská kola" - v Prostějově a okolí je zapotřebí nanejvýš trekové. Horské je zbytečnost, pokud někdo nejezdí vyloženě do hor.

0/0
29.8.2016 18:29

P34ř46e72m46y71s37l 12Č98e28r61n70í53k 9137384509598

Povodí tam potřebuje kvůli údržbě. A jak tam jezdily ta nákladní auta do teď? To lítali ;-D

+2/−1
29.8.2016 7:34

J38i45n29d49ř74i90c69h 69Š28k52o22p90e62k 4205621140305

jezdili přes pozemky, přes které má vést cyklostezka ?

+2/0
29.8.2016 7:36

P36a13v22e37l 70R11e57z75n44i78c81e88k 3235884304762

pokud to tam tak nutne potrebuji tak at prihodi taky neco ze sveho a ten rozdil dorovnaji...

+1/0
29.8.2016 10:42

J53o29s76e39f 39H18a42n76y12á28š 2284259203

Povodí cyklostezku nepotřebuje, tak proč by mělo na ni přispívat?

0/0
29.8.2016 11:23

J45a18n 98P66o32k75o34r37n31ý 1663439710723

Evidentně potřebuje, kdy přes ni potřebuje jezdit.

+1/−1
29.8.2016 12:18

K39a21r87e79l 14Š63o91u23m19a89l 1844733898

Oni tam dojedou i bez ní jako dosud. Ale když jim tam dovolí postavit cyklostezku, pak při údržbě přes ní přejedou k břehu nádrže a stezka se díky malé nosnosti poničí, tak budou muset hradit způsobené škody.Takže ten jejich požadavek je celkem logický....

+2/0
29.8.2016 12:52

J28i69n45d34ř52i82c42h 65Š97k70o81p32e89k 4225941490325

přesně tak. Je to jednoduché, přesto to někteří v diskuzi nejsou schopni pochopit

0/0
29.8.2016 13:12

J62a43n 66P65o77k31o87r32n23ý 1633329960363

Jistě že je logické, stejně jako jejich finanční spoluúčast, pokud budou chtít stezku podle svých požadavků.

0/−1
29.8.2016 13:41

K27a24r91e42l 57Š63o91u95m24a60l 1394173408

Tak Vám to zkusím přiblížit na jiném příkladu.

Máte pole přes které bude chtít stát nebo firma vést například plynovod. Vzhledem k tomu, že plynovod vede pod zemí, tak s tím většinou nikdo nemá ani žádný problém.

Standardní hloubka uložení je např. 60cm hluboko, ale vy používáte způsob velmi hluboké orby - rygolování, a proto přidáte požadavek, aby plynovod uložili do větší hloubky např. 100 cm. Co byste jim odpověděl, kdyby po vás následně žádali, abyste se na vyšších nákladech způsobených vaším požadavkem na hlubší uložení podílel i vy?

0/0
29.8.2016 14:00

J50a15n 57P24o51k95o73r86n37ý 1513169330503

Za

1. mícháte hrušky s jablky. Ten příměr je úplně mimo.

2. v případě plynovodu se zavádí věcné břemeno a s tím jsou spojeny způsoby chování na dotyčném místě. Takže, pokud použiji ten váš plynovod, nebudete moci dělat činnosti, které by mohli vést k poškození předmětu věcného břemene, v tomto případě můžete zapomenout na hlubokou orbu. Prakticky si v ochranném pásmu plynovodu bez povolení majitele (plynovodu) nemůžete postavit ani kadibudku. A získat v takovém pásmu povolení je skoro nemožné.

3. případ cykloztesky se týká jen majitelů dotčených pozemků, tedy těch na kterých bude stezka vybudována. A to Povodí není. Pravděpodobně to není to ani pan Škopek. Takže povodí má samozřejmě možnost požádat o nějakou úpravu, ale jelikož jsou až třetí osoby nemusí jim být vyhověno. Nebo ano a logické je že se na zvýšených nákladech budou podílet.

Povodí, zřejmě i vy očekáváte, že si nakladete požadavky a někdo to za vás zaplatí. Netvrdím, že se to stát nemůže. U nás je možné skoro všechno, ale myslím že je to nepravděpodobné.

0/−1
29.8.2016 19:48

Z48d57e12ň38k28a 19V67e71s52e67l39á 8579645407570

Pokud má stezka vést tama, kudy si myslím, tak tam vede stará skororozpadlá asfaltka.

0/0
29.8.2016 18:32

V35l48a81d37i58s46l80a81v 74Z97a22h36r32a48d89n71í85k 4182173253438

Plvodí jsou kreténi.

+1/−2
29.8.2016 7:03

J93i84n41d30ř48i68c96h 46Š27k66o86p65e26k 4615871680785

jj, nechají si přes pozemky, které nyní využívají pro přístup postavit cyklostezku s únosností nula nula nic a pak budou poslouchat kritiku, že nedělají údržbu (protože se tam nedostanou, ale to diskutéry a kritiky zpravidla nezajímá)

+1/0
29.8.2016 7:14

J74a13n 67P74o37k39o16r82n44ý 1323629940533

Jen pro upřesnění. Čí jsou pozemky které používáte k přístupu?

0/0
29.8.2016 7:27

J49i56n24d23ř40i62c50h 17Š19k77o83p44e56k 4415351690165

moje.

0/0
29.8.2016 7:29

J86i11n13d16ř42i13c57h 68Š66k54o35p46e13k 4455441510735

a část komunikace před barákem je obce

0/0
29.8.2016 7:30

J27a39n 50P13o30k35o28r71n64ý 1353839390793

A cyklostezka má být vystavěna na vašich pozemcích? Nebo obecních? Nebo někoho jiného?

0/0
29.8.2016 7:47

J97i80n22d38ř45i60c91h 46Š16k53o66p53e73k 4185241690165

po mých pozemcích se žádná cyklostezka stavět nemá.

0/0
29.8.2016 7:51

J42a48n 92P81o24k95o29r13n65ý 1753839440773

Takže trochu světla do problému by neškodilo.

Povodí chce udělat bytelnou stezku, aby po ni mohlo jezdit s technikou.

Jediný přístup k vodě je přes vaše pozemky.

Vy se tu bijete za pevnější stezku, která nepůjde přes vaše pozemky, za Povodí.

Vidím jednoduché řešení. Stezka se vybuduje podle stávajících předpisů a norem a povodí bude přistupovat k ploše tak jako dříve, přes vaše pozemky, na kterých nebude stezka.

Nebo je všechno jinak? :-)

0/0
29.8.2016 8:57

J77i73n38d85ř56i53c34h 74Š98k82o58p36e20k 4845831580565

k tomu světlu:

1) povodí má přístup přes pozemky (bez rozlišení vlastníků), kde se nechá s těžkou technikou jezdit

2) pokud přes tyto pozemky povede cyklostezka s nosností pod 25 t, může se stát, že se k nádrži nedostanou bez poškození cyklostezky. Proto si dávají podmínku 25 t

3) za pevnější stezku se nebiji, jen uvádím logický důvod, proč povodí tento požadavatek vznáší

4) přes mé pozemky logicky nepůjde, neboť bydlím hodně daleko od stavby

+1/0
29.8.2016 9:31

P26a13v11e58l 91R44e45z97n83i84c91e34k 3785834184112

Kde se nechá jezdit s technikou??? co je to za výraz???

Pokud je investorem mesto a povodi se pouze neceho dozaduje, tak at prisypou ze sveho...

0/−1
29.8.2016 10:44

J38i74n91d24ř86i60c69h 44Š40k42o65p44e54k 4135201450545

co by to mělo být za výraz ? Pokud tam bude ostatní plocha nebo nepodmáčená louka, tak přes ní s takovou technikou po většinu roku přejedou úplně bez problémů. Tzn. nechá se přes pozemky jezdit s technikou. Ve významu lze

Povodí na zpevněné cestě netrvá. Povodí akorát chce, aby se v trase současného přejezdu i po stavbě nechalo jezdit se stejnou technikou jako nyní

+1/0
29.8.2016 10:50

P19a58v79e43l 28R84e39z91n87i72c68e41k 3495304974502

požití sousloví "nechat jezit" mi přijde opravdu jako ničení našeho jazyka. Co třeba použít "aby se v trase současného přejezdu i po stavbě mohlo jezdit se stejnou technikou jako nyní" či "aby se dalo jezdit"

slovo nechat je v tomto kontextu opravdu naprosto nevhodné...

0/−1
29.8.2016 11:01

J34i81n20d90ř43i68c64h 42Š65k27o58p77e11k 4525791740565

v některých částech ČR se slovo nechat používá i v dalších významech než aby tam něco zůstalo na místě

Český jazyk ničí úplně jiná slova: Pacient byl přijat na emergency. Plzeň, mít mítink, jít šopovat atd atd.

+1/0
29.8.2016 11:23

J79a69n 35P37o67k19o88r62n32ý 1983879110133

Znám spoustu mladých lidí, co si postavili dům na parcelách co koupili od města, obce. A pro město, obec to prodejem skončilo. Museli si sami zavést a zaplatit inženýrské sítě a pokud chtěli cestu ke svým pozemkům, tak se museli složit a cestu si vybudovat na svoje náklady. Pak bylo na nich, jestli ji jako defakto soukromou nechají užívat veřejnosti, nebo si na začátek dají klacek a budou ji užívat jen oni sami. S tou stezkou a její nosností je to úplně stejné. Jestliže ji Povodí bude chtít používat, musí se podílet na nákladech její výstavby. A pokud si chytrouši myslí, že jim to někdo postaví dle jejich požadavků a oni ani nehnou prstem, tak je správné, že narazili.

0/0
29.8.2016 12:17

J90i22n66d93ř30i30c98h 53Š20k49o92p46e76k 4115361600905

jenže povodí pozemky pro přístup užívá již nyní.

Něco jiného by bylo, kdyby chtělo stavět nádrž až nyní

0/0
29.8.2016 12:37

J44a91n 93P84o68k60o72r23n65ý 1723309380213

To na situaci nic nemění. Máte nějaké požadavky? Máme. Chcete je? Chceme. Tak se budete finančně podílet. Tečka.

0/0
29.8.2016 12:43

J68i76n41d62ř36i46c21h 17Š32k58o74p12e68k 4295411890905

oni mají požadavky jen v případě, kdy tam vznikne stavba, která by je mohla omezit. Jinak ne. Tečka.

0/0
29.8.2016 13:13

J17a62n 11V41a63l95o16u27c31h 6612937808630

Jednoduché - Povodí žádá, Povodí si rozdíl ceny (vč. nového projektu) zaplatí. Takhle to totiž vypadá, že nutně tam nepotřebuje , ale když už tam něco (za cizí peníze) bude, tak se "sveze". Jako by nestačilo, kolik škod už místním napáchalo nedodržrním termínů o sezóny... Paraziti.

+1/−1
29.8.2016 7:01

J57i78n25d98ř80i26c15h 24Š74k88o49p82e22k 4425291810105

povodí cyklostezku nepotřebuje, na údržbu vyhovují stávající pozemky. Jenže když někdo po těchto pozemcích chce vybudovat cyklostezku, tak se logicky ozve povodí, protože i nadále chce mít možnost k nádrží jezdit

+2/0
29.8.2016 7:04

J41a41n 32P74o64k66o36r79n15ý 1793359440153

Takže teď není cyklostezka, tak se údržba přehrady zřejmě nekoná. A klidně si ji postavte, ale musí to unést naše náklaďáky. Takže se otevírá prostor pro město k vyjednání delší stezky za finanční spoluúčasti Povodí.

+1/−1
29.8.2016 6:15

J83i27n36d68ř11i94c86h 69Š47k24o84p76e42k 4725611570505

samozřejmě koná.

Jezdí se třeba po nezpevněných plochách.

Když ale na těchto nezpevněných plochách obec postaví cyklostezku o nosnosti 3,5 t, tak se tam povodí logicky nedostane, aniž by cyklostezku poničilo

+2/0
29.8.2016 6:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.