Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Povodí žádá u přehrady nosnost cyklostezky 25 tun, Plumlov na to nemá

Město Plumlov zastavilo stavbu cyklostezky okolo přehrady. Povodí Moravy požadovalo, aby kvůli údržbě nádrže mohlo na stezku také s nákladními auty. Zvýšená nosnost cesty by ale výrazně zvedla cenu a to už si město nemůže dovolit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z44d85e65ň81k55a 19V78e94s42e65l40á 8449905247900

Je fakt, že pokud Povodí žádá nějaký jinak nadbytečný parametr, mělo by přispět. A že se diví, že Plumlov musel hodit projekt do koše? To je asi jasný, protože je rozdíl dělat klasickou cyklostezku a cyklostezku s výrazně vyšší nosností. To se hnedka musí všechno přepočítávat, vzít v úvahu taky ona přístupová místa a podobně. Nemluvě o tom, že klasická cyklostezka by i přes to, kudy si myslím, že má vést, asi byla o něco užší a náklaďák by se na ni nevešel...

+1/−1
29.8.2016 18:36
Foto

I11v60o 16C53h29u84d18o98b29a 9840446791614

Tak přehrada je čistá?a co to tam plave na hladině zelenyho misty i tři metry vprůměru velkyho?

0/−1
29.8.2016 15:30

V53l94a92d71i37s95l67a92v 87Ž12i87d25e20k 3628390580

Na těch pozemcích dnes je skoro jistě věcné břemeno umožňující pohyb techniky nutné k údržbě přehrady (to dle zákona veřejný zájem, což cyklostezka jen málokdy).

0/0
29.8.2016 14:00

M53i76l41a31n 81C59h59a26l58u38p22a 7504236387843

Je otázkou co je nosnost 25 tun? Předpokládám, že se jedná o vozidlo, které váží dohromady 25 tun a má tři nápravy a splňuje podmínky pro provoz na PK v ČR, tj. nemá na jednu z náprav více jak 10 tun. Pokud je cyklostezka navržena jako standartní komunikace s možností občasné údržby a pokud je stavěna běžnou technikou, je takováto konstrukce schopna občasně přenést i libovolné nákladní vozidlo splňující podmínku max.10 tun na nápravu. Není tedy potřeba nic zesilovat a standartní konstrukce cyklostezky vyhoví pro příjezd vozidel Povodí.

0/0
29.8.2016 12:00

J86i26n90d91ř53i50c30h 80Š61k65o47p34e28k 4835711680345

cyklostezky opravdu nejsou budované standardtně na zátěž 10 t

+1/0
29.8.2016 12:37

M91i49l90a72n 93C65h33a67l18u76p79a 7454516277723

To je všeobecně šířený omyl. Závisí na technologii, kterou jsou budované. Pokud jsou asfaltové a položené finišérem, ke kterému vozí asfalt tatrovky a za finišérem jezdí normální 15 tunové válce, pak vězte, že taková cyklostezka 25 tunové vozidlo Povodí unese. Jediným slabým místem mohou být lávky, které se opravdu mohou dělat na nižší únosnost. Případně může být vjezd omezen z důvodu omezení velikosti vozidla, hluku apod. Ale to už nemá nic společného s únosností vlastní vozovky. Více viz TP 170 a ČSN 73 6121 až 33.

0/0
29.8.2016 13:57

J16i50n31d77ř85i43c54h 85Š83k52o48p81e90k 4865651590345

no 15 t válec má trochu jiné rozložení hmotnosti než 15 t náklaďák

0/0
29.8.2016 20:00

M69a14r73e43k 92K42o69s53t84e51l32e72c43k47ý 6163786628

Proč musí být cyklostezky asfaltové a tak složitě (a samozřejmě i draze) stavěné?

Většina lidí si pořizuje horská kola, tak stačí pro jízdu trochu srovnaný terén, bez velkých kamenů a výmolů. Aspoň se mezi cyklisty nebudou plést bruslaři, matky s kočárky a důchodci. Tam, kde projede tatrovka, projede i cyklista.

Levná cyklostezka ovšem znamená menší příjem pro všechny píživníky tyjící z přerozdělování všelijakých dotací.

+2/0
29.8.2016 7:48

J80i79n12d79ř80i68c42h 25Š30k67o30p32e40k 4345471320945

taky to nechápu, stačilo by něco v podobě polní cesty

0/0
29.8.2016 7:52

Z92d29e54ň38k67a 44V51e24s14e63l52á 8159135827160

"Většina lidí si pořizuje horská kola" - v Prostějově a okolí je zapotřebí nanejvýš trekové. Horské je zbytečnost, pokud někdo nejezdí vyloženě do hor.

0/0
29.8.2016 18:29

P65ř70e28m44y36s92l 44Č65e50r47n98í22k 9257254269178

Povodí tam potřebuje kvůli údržbě. A jak tam jezdily ta nákladní auta do teď? To lítali ;-D

+2/−1
29.8.2016 7:34

J79i57n39d82ř63i72c59h 96Š72k46o19p61e33k 4155321840125

jezdili přes pozemky, přes které má vést cyklostezka ?

+2/0
29.8.2016 7:36

P79a84v41e22l 31R17e78z85n49i95c97e84k 3795774644162

pokud to tam tak nutne potrebuji tak at prihodi taky neco ze sveho a ten rozdil dorovnaji...

+1/0
29.8.2016 10:42

J90o15s95e50f 59H10a43n84y26á64š 2514609323

Povodí cyklostezku nepotřebuje, tak proč by mělo na ni přispívat?

0/0
29.8.2016 11:23

J43a42n 68P23o72k28o26r41n36ý 1113919320913

Evidentně potřebuje, kdy přes ni potřebuje jezdit.

+1/−1
29.8.2016 12:18

K57a76r18e47l 71Š13o33u45m67a63l 1704613678

Oni tam dojedou i bez ní jako dosud. Ale když jim tam dovolí postavit cyklostezku, pak při údržbě přes ní přejedou k břehu nádrže a stezka se díky malé nosnosti poničí, tak budou muset hradit způsobené škody.Takže ten jejich požadavek je celkem logický....

+2/0
29.8.2016 12:52

J46i25n27d48ř13i89c46h 58Š48k14o74p91e32k 4115561680285

přesně tak. Je to jednoduché, přesto to někteří v diskuzi nejsou schopni pochopit

0/0
29.8.2016 13:12

J12a71n 15P90o46k71o33r58n27ý 1353429820403

Jistě že je logické, stejně jako jejich finanční spoluúčast, pokud budou chtít stezku podle svých požadavků.

0/−1
29.8.2016 13:41

K52a31r64e34l 24Š51o49u14m10a45l 1634733548

Tak Vám to zkusím přiblížit na jiném příkladu.

Máte pole přes které bude chtít stát nebo firma vést například plynovod. Vzhledem k tomu, že plynovod vede pod zemí, tak s tím většinou nikdo nemá ani žádný problém.

Standardní hloubka uložení je např. 60cm hluboko, ale vy používáte způsob velmi hluboké orby - rygolování, a proto přidáte požadavek, aby plynovod uložili do větší hloubky např. 100 cm. Co byste jim odpověděl, kdyby po vás následně žádali, abyste se na vyšších nákladech způsobených vaším požadavkem na hlubší uložení podílel i vy?

0/0
29.8.2016 14:00

J14a13n 55P35o40k10o85r49n38ý 1373779360933

Za

1. mícháte hrušky s jablky. Ten příměr je úplně mimo.

2. v případě plynovodu se zavádí věcné břemeno a s tím jsou spojeny způsoby chování na dotyčném místě. Takže, pokud použiji ten váš plynovod, nebudete moci dělat činnosti, které by mohli vést k poškození předmětu věcného břemene, v tomto případě můžete zapomenout na hlubokou orbu. Prakticky si v ochranném pásmu plynovodu bez povolení majitele (plynovodu) nemůžete postavit ani kadibudku. A získat v takovém pásmu povolení je skoro nemožné.

3. případ cykloztesky se týká jen majitelů dotčených pozemků, tedy těch na kterých bude stezka vybudována. A to Povodí není. Pravděpodobně to není to ani pan Škopek. Takže povodí má samozřejmě možnost požádat o nějakou úpravu, ale jelikož jsou až třetí osoby nemusí jim být vyhověno. Nebo ano a logické je že se na zvýšených nákladech budou podílet.

Povodí, zřejmě i vy očekáváte, že si nakladete požadavky a někdo to za vás zaplatí. Netvrdím, že se to stát nemůže. U nás je možné skoro všechno, ale myslím že je to nepravděpodobné.

0/−1
29.8.2016 19:48

Z92d62e24ň87k48a 96V54e48s67e20l27á 8769955537220

Pokud má stezka vést tama, kudy si myslím, tak tam vede stará skororozpadlá asfaltka.

0/0
29.8.2016 18:32

V92l71a71d28i50s18l44a54v 32Z33a41h79r68a52d13n34í19k 4842563403318

Plvodí jsou kreténi.

+1/−2
29.8.2016 7:03

J36i13n91d51ř80i82c42h 83Š15k27o95p54e63k 4265951570195

jj, nechají si přes pozemky, které nyní využívají pro přístup postavit cyklostezku s únosností nula nula nic a pak budou poslouchat kritiku, že nedělají údržbu (protože se tam nedostanou, ale to diskutéry a kritiky zpravidla nezajímá)

+1/0
29.8.2016 7:14

J82a89n 68P53o38k40o18r75n27ý 1443759680463

Jen pro upřesnění. Čí jsou pozemky které používáte k přístupu?

0/0
29.8.2016 7:27

J93i63n68d17ř74i75c26h 64Š34k21o85p45e49k 4425721360395

moje.

0/0
29.8.2016 7:29

J21i94n58d90ř50i80c71h 83Š41k48o33p44e15k 4165251280795

a část komunikace před barákem je obce

0/0
29.8.2016 7:30

J15a19n 19P24o82k33o31r78n70ý 1943209610873

A cyklostezka má být vystavěna na vašich pozemcích? Nebo obecních? Nebo někoho jiného?

0/0
29.8.2016 7:47

J59i45n90d85ř95i51c33h 41Š86k48o49p36e69k 4665161500505

po mých pozemcích se žádná cyklostezka stavět nemá.

0/0
29.8.2016 7:51

J87a64n 65P77o47k62o73r50n61ý 1583669150533

Takže trochu světla do problému by neškodilo.

Povodí chce udělat bytelnou stezku, aby po ni mohlo jezdit s technikou.

Jediný přístup k vodě je přes vaše pozemky.

Vy se tu bijete za pevnější stezku, která nepůjde přes vaše pozemky, za Povodí.

Vidím jednoduché řešení. Stezka se vybuduje podle stávajících předpisů a norem a povodí bude přistupovat k ploše tak jako dříve, přes vaše pozemky, na kterých nebude stezka.

Nebo je všechno jinak? :-)

0/0
29.8.2016 8:57

J38i47n51d53ř10i82c18h 44Š49k19o77p39e26k 4535531450455

k tomu světlu:

1) povodí má přístup přes pozemky (bez rozlišení vlastníků), kde se nechá s těžkou technikou jezdit

2) pokud přes tyto pozemky povede cyklostezka s nosností pod 25 t, může se stát, že se k nádrži nedostanou bez poškození cyklostezky. Proto si dávají podmínku 25 t

3) za pevnější stezku se nebiji, jen uvádím logický důvod, proč povodí tento požadavatek vznáší

4) přes mé pozemky logicky nepůjde, neboť bydlím hodně daleko od stavby

+1/0
29.8.2016 9:31

P69a56v37e19l 45R52e55z43n31i96c48e41k 3945684254952

Kde se nechá jezdit s technikou??? co je to za výraz???

Pokud je investorem mesto a povodi se pouze neceho dozaduje, tak at prisypou ze sveho...

0/−1
29.8.2016 10:44

J46i38n70d95ř52i22c62h 14Š14k27o17p37e67k 4115191280175

co by to mělo být za výraz ? Pokud tam bude ostatní plocha nebo nepodmáčená louka, tak přes ní s takovou technikou po většinu roku přejedou úplně bez problémů. Tzn. nechá se přes pozemky jezdit s technikou. Ve významu lze

Povodí na zpevněné cestě netrvá. Povodí akorát chce, aby se v trase současného přejezdu i po stavbě nechalo jezdit se stejnou technikou jako nyní

+1/0
29.8.2016 10:50

P39a61v27e73l 57R68e32z55n17i70c21e21k 3915374554722

požití sousloví "nechat jezit" mi přijde opravdu jako ničení našeho jazyka. Co třeba použít "aby se v trase současného přejezdu i po stavbě mohlo jezdit se stejnou technikou jako nyní" či "aby se dalo jezdit"

slovo nechat je v tomto kontextu opravdu naprosto nevhodné...

0/−1
29.8.2016 11:01

J34i98n46d26ř76i43c60h 37Š30k78o82p35e80k 4845611740925

v některých částech ČR se slovo nechat používá i v dalších významech než aby tam něco zůstalo na místě

Český jazyk ničí úplně jiná slova: Pacient byl přijat na emergency. Plzeň, mít mítink, jít šopovat atd atd.

+1/0
29.8.2016 11:23

J34a34n 56P14o14k19o81r97n71ý 1533749450363

Znám spoustu mladých lidí, co si postavili dům na parcelách co koupili od města, obce. A pro město, obec to prodejem skončilo. Museli si sami zavést a zaplatit inženýrské sítě a pokud chtěli cestu ke svým pozemkům, tak se museli složit a cestu si vybudovat na svoje náklady. Pak bylo na nich, jestli ji jako defakto soukromou nechají užívat veřejnosti, nebo si na začátek dají klacek a budou ji užívat jen oni sami. S tou stezkou a její nosností je to úplně stejné. Jestliže ji Povodí bude chtít používat, musí se podílet na nákladech její výstavby. A pokud si chytrouši myslí, že jim to někdo postaví dle jejich požadavků a oni ani nehnou prstem, tak je správné, že narazili.

0/0
29.8.2016 12:17

J70i66n78d16ř88i28c83h 46Š31k77o86p34e49k 4335211280515

jenže povodí pozemky pro přístup užívá již nyní.

Něco jiného by bylo, kdyby chtělo stavět nádrž až nyní

0/0
29.8.2016 12:37

J97a87n 23P48o48k61o20r45n63ý 1413669190873

To na situaci nic nemění. Máte nějaké požadavky? Máme. Chcete je? Chceme. Tak se budete finančně podílet. Tečka.

0/0
29.8.2016 12:43

J25i76n90d98ř11i95c11h 41Š61k49o55p51e36k 4455431640645

oni mají požadavky jen v případě, kdy tam vznikne stavba, která by je mohla omezit. Jinak ne. Tečka.

0/0
29.8.2016 13:13

J56a71n 61V17a21l18o36u47c54h 6882877178860

Jednoduché - Povodí žádá, Povodí si rozdíl ceny (vč. nového projektu) zaplatí. Takhle to totiž vypadá, že nutně tam nepotřebuje , ale když už tam něco (za cizí peníze) bude, tak se "sveze". Jako by nestačilo, kolik škod už místním napáchalo nedodržrním termínů o sezóny... Paraziti.

+1/−1
29.8.2016 7:01

J31i82n15d68ř37i40c82h 23Š87k77o62p85e50k 4255611400365

povodí cyklostezku nepotřebuje, na údržbu vyhovují stávající pozemky. Jenže když někdo po těchto pozemcích chce vybudovat cyklostezku, tak se logicky ozve povodí, protože i nadále chce mít možnost k nádrží jezdit

+2/0
29.8.2016 7:04

J53a82n 97P18o51k77o12r11n93ý 1933859390723

Takže teď není cyklostezka, tak se údržba přehrady zřejmě nekoná. A klidně si ji postavte, ale musí to unést naše náklaďáky. Takže se otevírá prostor pro město k vyjednání delší stezky za finanční spoluúčasti Povodí.

+1/−1
29.8.2016 6:15

J65i27n28d73ř71i92c64h 84Š29k81o33p38e12k 4885631980685

samozřejmě koná.

Jezdí se třeba po nezpevněných plochách.

Když ale na těchto nezpevněných plochách obec postaví cyklostezku o nosnosti 3,5 t, tak se tam povodí logicky nedostane, aniž by cyklostezku poničilo

+2/0
29.8.2016 6:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.