Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Povodí žádá u přehrady nosnost cyklostezky 25 tun, Plumlov na to nemá

Město Plumlov zastavilo stavbu cyklostezky okolo přehrady. Povodí Moravy požadovalo, aby kvůli údržbě nádrže mohlo na stezku také s nákladními auty. Zvýšená nosnost cesty by ale výrazně zvedla cenu a to už si město nemůže dovolit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z39d82e65ň95k89a 29V84e19s22e57l23á 8339695577630

Je fakt, že pokud Povodí žádá nějaký jinak nadbytečný parametr, mělo by přispět. A že se diví, že Plumlov musel hodit projekt do koše? To je asi jasný, protože je rozdíl dělat klasickou cyklostezku a cyklostezku s výrazně vyšší nosností. To se hnedka musí všechno přepočítávat, vzít v úvahu taky ona přístupová místa a podobně. Nemluvě o tom, že klasická cyklostezka by i přes to, kudy si myslím, že má vést, asi byla o něco užší a náklaďák by se na ni nevešel...

+1/−1
29.8.2016 18:36
Foto

I95v22o 55C18h70u34d34o95b52a 9100296301294

Tak přehrada je čistá?a co to tam plave na hladině zelenyho misty i tři metry vprůměru velkyho?

0/−1
29.8.2016 15:30

V69l55a55d95i28s92l94a36v 64Ž27i14d23e44k 3308550330

Na těch pozemcích dnes je skoro jistě věcné břemeno umožňující pohyb techniky nutné k údržbě přehrady (to dle zákona veřejný zájem, což cyklostezka jen málokdy).

0/0
29.8.2016 14:00

M13i51l42a55n 39C33h91a81l95u73p95a 7144586687533

Je otázkou co je nosnost 25 tun? Předpokládám, že se jedná o vozidlo, které váží dohromady 25 tun a má tři nápravy a splňuje podmínky pro provoz na PK v ČR, tj. nemá na jednu z náprav více jak 10 tun. Pokud je cyklostezka navržena jako standartní komunikace s možností občasné údržby a pokud je stavěna běžnou technikou, je takováto konstrukce schopna občasně přenést i libovolné nákladní vozidlo splňující podmínku max.10 tun na nápravu. Není tedy potřeba nic zesilovat a standartní konstrukce cyklostezky vyhoví pro příjezd vozidel Povodí.

0/0
29.8.2016 12:00

J89i98n64d88ř51i11c67h 36Š50k64o68p68e57k 4375131570895

cyklostezky opravdu nejsou budované standardtně na zátěž 10 t

+1/0
29.8.2016 12:37

M14i50l28a95n 77C86h72a39l32u62p23a 7324286987323

To je všeobecně šířený omyl. Závisí na technologii, kterou jsou budované. Pokud jsou asfaltové a položené finišérem, ke kterému vozí asfalt tatrovky a za finišérem jezdí normální 15 tunové válce, pak vězte, že taková cyklostezka 25 tunové vozidlo Povodí unese. Jediným slabým místem mohou být lávky, které se opravdu mohou dělat na nižší únosnost. Případně může být vjezd omezen z důvodu omezení velikosti vozidla, hluku apod. Ale to už nemá nic společného s únosností vlastní vozovky. Více viz TP 170 a ČSN 73 6121 až 33.

0/0
29.8.2016 13:57

J16i57n60d33ř44i65c66h 80Š12k83o16p15e74k 4635321340675

no 15 t válec má trochu jiné rozložení hmotnosti než 15 t náklaďák

0/0
29.8.2016 20:00

M24a54r28e34k 92K31o77s25t21e77l14e23c28k45ý 6693466508

Proč musí být cyklostezky asfaltové a tak složitě (a samozřejmě i draze) stavěné?

Většina lidí si pořizuje horská kola, tak stačí pro jízdu trochu srovnaný terén, bez velkých kamenů a výmolů. Aspoň se mezi cyklisty nebudou plést bruslaři, matky s kočárky a důchodci. Tam, kde projede tatrovka, projede i cyklista.

Levná cyklostezka ovšem znamená menší příjem pro všechny píživníky tyjící z přerozdělování všelijakých dotací.

+2/0
29.8.2016 7:48

J79i52n33d55ř48i83c46h 93Š92k80o67p64e67k 4405871640575

taky to nechápu, stačilo by něco v podobě polní cesty

0/0
29.8.2016 7:52

Z60d17e61ň38k35a 39V22e86s50e69l34á 8789915857390

"Většina lidí si pořizuje horská kola" - v Prostějově a okolí je zapotřebí nanejvýš trekové. Horské je zbytečnost, pokud někdo nejezdí vyloženě do hor.

0/0
29.8.2016 18:29

P93ř85e83m86y27s24l 68Č15e44r87n98í37k 9957574569198

Povodí tam potřebuje kvůli údržbě. A jak tam jezdily ta nákladní auta do teď? To lítali ;-D

+2/−1
29.8.2016 7:34

J73i34n63d86ř19i38c88h 50Š26k93o42p60e42k 4765691240875

jezdili přes pozemky, přes které má vést cyklostezka ?

+2/0
29.8.2016 7:36

P80a35v73e54l 14R76e39z45n48i55c93e47k 3405834904922

pokud to tam tak nutne potrebuji tak at prihodi taky neco ze sveho a ten rozdil dorovnaji...

+1/0
29.8.2016 10:42

J22o24s15e67f 32H51a84n56y93á45š 2104309353

Povodí cyklostezku nepotřebuje, tak proč by mělo na ni přispívat?

0/0
29.8.2016 11:23

J54a11n 20P39o23k18o75r31n45ý 1293299850573

Evidentně potřebuje, kdy přes ni potřebuje jezdit.

+1/−1
29.8.2016 12:18

K72a88r42e56l 78Š62o58u69m49a64l 1544193298

Oni tam dojedou i bez ní jako dosud. Ale když jim tam dovolí postavit cyklostezku, pak při údržbě přes ní přejedou k břehu nádrže a stezka se díky malé nosnosti poničí, tak budou muset hradit způsobené škody.Takže ten jejich požadavek je celkem logický....

+2/0
29.8.2016 12:52

J57i83n88d96ř19i40c39h 25Š23k10o92p36e11k 4705811260905

přesně tak. Je to jednoduché, přesto to někteří v diskuzi nejsou schopni pochopit

0/0
29.8.2016 13:12

J77a85n 47P45o93k21o67r61n88ý 1303669760843

Jistě že je logické, stejně jako jejich finanční spoluúčast, pokud budou chtít stezku podle svých požadavků.

0/−1
29.8.2016 13:41

K60a55r83e14l 87Š27o46u56m31a19l 1554273568

Tak Vám to zkusím přiblížit na jiném příkladu.

Máte pole přes které bude chtít stát nebo firma vést například plynovod. Vzhledem k tomu, že plynovod vede pod zemí, tak s tím většinou nikdo nemá ani žádný problém.

Standardní hloubka uložení je např. 60cm hluboko, ale vy používáte způsob velmi hluboké orby - rygolování, a proto přidáte požadavek, aby plynovod uložili do větší hloubky např. 100 cm. Co byste jim odpověděl, kdyby po vás následně žádali, abyste se na vyšších nákladech způsobených vaším požadavkem na hlubší uložení podílel i vy?

0/0
29.8.2016 14:00

J75a41n 63P52o61k86o86r32n72ý 1763329800223

Za

1. mícháte hrušky s jablky. Ten příměr je úplně mimo.

2. v případě plynovodu se zavádí věcné břemeno a s tím jsou spojeny způsoby chování na dotyčném místě. Takže, pokud použiji ten váš plynovod, nebudete moci dělat činnosti, které by mohli vést k poškození předmětu věcného břemene, v tomto případě můžete zapomenout na hlubokou orbu. Prakticky si v ochranném pásmu plynovodu bez povolení majitele (plynovodu) nemůžete postavit ani kadibudku. A získat v takovém pásmu povolení je skoro nemožné.

3. případ cykloztesky se týká jen majitelů dotčených pozemků, tedy těch na kterých bude stezka vybudována. A to Povodí není. Pravděpodobně to není to ani pan Škopek. Takže povodí má samozřejmě možnost požádat o nějakou úpravu, ale jelikož jsou až třetí osoby nemusí jim být vyhověno. Nebo ano a logické je že se na zvýšených nákladech budou podílet.

Povodí, zřejmě i vy očekáváte, že si nakladete požadavky a někdo to za vás zaplatí. Netvrdím, že se to stát nemůže. U nás je možné skoro všechno, ale myslím že je to nepravděpodobné.

0/−1
29.8.2016 19:48

Z89d76e39ň57k51a 18V58e46s25e41l79á 8279655927980

Pokud má stezka vést tama, kudy si myslím, tak tam vede stará skororozpadlá asfaltka.

0/0
29.8.2016 18:32

V53l31a63d38i89s75l64a90v 29Z35a77h15r88a97d37n82í16k 4802163153568

Plvodí jsou kreténi.

+1/−2
29.8.2016 7:03

J79i91n61d13ř19i97c39h 26Š31k71o43p31e92k 4335291550685

jj, nechají si přes pozemky, které nyní využívají pro přístup postavit cyklostezku s únosností nula nula nic a pak budou poslouchat kritiku, že nedělají údržbu (protože se tam nedostanou, ale to diskutéry a kritiky zpravidla nezajímá)

+1/0
29.8.2016 7:14

J52a31n 24P22o47k38o26r39n52ý 1563279140963

Jen pro upřesnění. Čí jsou pozemky které používáte k přístupu?

0/0
29.8.2016 7:27

J20i84n86d92ř95i51c71h 76Š86k65o65p61e12k 4145151700675

moje.

0/0
29.8.2016 7:29

J14i13n62d60ř22i63c82h 42Š66k53o33p86e78k 4545811980265

a část komunikace před barákem je obce

0/0
29.8.2016 7:30

J74a32n 46P16o39k32o14r95n75ý 1443579550843

A cyklostezka má být vystavěna na vašich pozemcích? Nebo obecních? Nebo někoho jiného?

0/0
29.8.2016 7:47

J35i22n34d81ř88i22c10h 43Š59k71o33p19e62k 4835271530985

po mých pozemcích se žádná cyklostezka stavět nemá.

0/0
29.8.2016 7:51

J86a21n 79P13o86k40o48r31n97ý 1723399560253

Takže trochu světla do problému by neškodilo.

Povodí chce udělat bytelnou stezku, aby po ni mohlo jezdit s technikou.

Jediný přístup k vodě je přes vaše pozemky.

Vy se tu bijete za pevnější stezku, která nepůjde přes vaše pozemky, za Povodí.

Vidím jednoduché řešení. Stezka se vybuduje podle stávajících předpisů a norem a povodí bude přistupovat k ploše tak jako dříve, přes vaše pozemky, na kterých nebude stezka.

Nebo je všechno jinak? :-)

0/0
29.8.2016 8:57

J86i48n84d21ř67i97c74h 54Š72k92o85p26e40k 4725731820295

k tomu světlu:

1) povodí má přístup přes pozemky (bez rozlišení vlastníků), kde se nechá s těžkou technikou jezdit

2) pokud přes tyto pozemky povede cyklostezka s nosností pod 25 t, může se stát, že se k nádrži nedostanou bez poškození cyklostezky. Proto si dávají podmínku 25 t

3) za pevnější stezku se nebiji, jen uvádím logický důvod, proč povodí tento požadavatek vznáší

4) přes mé pozemky logicky nepůjde, neboť bydlím hodně daleko od stavby

+1/0
29.8.2016 9:31

P68a30v77e32l 44R70e44z15n31i35c93e42k 3675244364142

Kde se nechá jezdit s technikou??? co je to za výraz???

Pokud je investorem mesto a povodi se pouze neceho dozaduje, tak at prisypou ze sveho...

0/−1
29.8.2016 10:44

J12i55n45d70ř77i71c59h 54Š34k41o48p86e26k 4695981740565

co by to mělo být za výraz ? Pokud tam bude ostatní plocha nebo nepodmáčená louka, tak přes ní s takovou technikou po většinu roku přejedou úplně bez problémů. Tzn. nechá se přes pozemky jezdit s technikou. Ve významu lze

Povodí na zpevněné cestě netrvá. Povodí akorát chce, aby se v trase současného přejezdu i po stavbě nechalo jezdit se stejnou technikou jako nyní

+1/0
29.8.2016 10:50

P24a52v69e36l 47R64e13z23n76i62c75e48k 3605394344712

požití sousloví "nechat jezit" mi přijde opravdu jako ničení našeho jazyka. Co třeba použít "aby se v trase současného přejezdu i po stavbě mohlo jezdit se stejnou technikou jako nyní" či "aby se dalo jezdit"

slovo nechat je v tomto kontextu opravdu naprosto nevhodné...

0/−1
29.8.2016 11:01

J88i36n69d27ř46i58c90h 57Š28k76o20p38e94k 4285151640935

v některých částech ČR se slovo nechat používá i v dalších významech než aby tam něco zůstalo na místě

Český jazyk ničí úplně jiná slova: Pacient byl přijat na emergency. Plzeň, mít mítink, jít šopovat atd atd.

+1/0
29.8.2016 11:23

J67a20n 98P82o43k75o18r80n66ý 1633949960783

Znám spoustu mladých lidí, co si postavili dům na parcelách co koupili od města, obce. A pro město, obec to prodejem skončilo. Museli si sami zavést a zaplatit inženýrské sítě a pokud chtěli cestu ke svým pozemkům, tak se museli složit a cestu si vybudovat na svoje náklady. Pak bylo na nich, jestli ji jako defakto soukromou nechají užívat veřejnosti, nebo si na začátek dají klacek a budou ji užívat jen oni sami. S tou stezkou a její nosností je to úplně stejné. Jestliže ji Povodí bude chtít používat, musí se podílet na nákladech její výstavby. A pokud si chytrouši myslí, že jim to někdo postaví dle jejich požadavků a oni ani nehnou prstem, tak je správné, že narazili.

0/0
29.8.2016 12:17

J84i80n18d61ř54i80c72h 14Š39k77o93p78e78k 4285861920845

jenže povodí pozemky pro přístup užívá již nyní.

Něco jiného by bylo, kdyby chtělo stavět nádrž až nyní

0/0
29.8.2016 12:37

J80a43n 70P83o65k71o23r71n15ý 1913939180653

To na situaci nic nemění. Máte nějaké požadavky? Máme. Chcete je? Chceme. Tak se budete finančně podílet. Tečka.

0/0
29.8.2016 12:43

J90i36n61d31ř96i34c57h 86Š66k59o83p30e62k 4805311880635

oni mají požadavky jen v případě, kdy tam vznikne stavba, která by je mohla omezit. Jinak ne. Tečka.

0/0
29.8.2016 13:13

J96a88n 92V73a78l23o62u18c11h 6242467478820

Jednoduché - Povodí žádá, Povodí si rozdíl ceny (vč. nového projektu) zaplatí. Takhle to totiž vypadá, že nutně tam nepotřebuje , ale když už tam něco (za cizí peníze) bude, tak se "sveze". Jako by nestačilo, kolik škod už místním napáchalo nedodržrním termínů o sezóny... Paraziti.

+1/−1
29.8.2016 7:01

J74i79n20d30ř21i12c52h 26Š96k88o68p37e93k 4765201100455

povodí cyklostezku nepotřebuje, na údržbu vyhovují stávající pozemky. Jenže když někdo po těchto pozemcích chce vybudovat cyklostezku, tak se logicky ozve povodí, protože i nadále chce mít možnost k nádrží jezdit

+2/0
29.8.2016 7:04

J18a42n 49P26o38k95o28r71n27ý 1563479670883

Takže teď není cyklostezka, tak se údržba přehrady zřejmě nekoná. A klidně si ji postavte, ale musí to unést naše náklaďáky. Takže se otevírá prostor pro město k vyjednání delší stezky za finanční spoluúčasti Povodí.

+1/−1
29.8.2016 6:15

J33i42n49d28ř76i18c50h 51Š59k20o86p20e80k 4915141140515

samozřejmě koná.

Jezdí se třeba po nezpevněných plochách.

Když ale na těchto nezpevněných plochách obec postaví cyklostezku o nosnosti 3,5 t, tak se tam povodí logicky nedostane, aniž by cyklostezku poničilo

+2/0
29.8.2016 6:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.