Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvacet tisíc aut denně už obec na konci dálnice nevydrží, žádá obchvat

Do boje za urychlení výstavby obchvatu se pustila Libivá na Mohelnicku. Lidem v osadě ležící na frekventované spojnici Mohelnice a Šumperka vadí zplodiny, hluk a především mají strach o bezpečí dětí. Libivá je totiž první na ráně po ukončení dálnice ve směru od Olomouce do Mohelnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53i83ř25í 95J68i59n46d53r68a 8899785510676

Obchvat je jeste daleko, ale obec by si mohla rychle pomoci výstavbou zpomalovacich retarderu na obou koncích obce. Plus jeste dalsi u prechodu. Ve Francii je to ve vesnicích úplně bezne. A mají na nich plno kytek, vypadá to pekne. Plus výzvu rodičům.... To ze bude každý druhy nadávat, ze musí zpomalit na 30...? Nevadí, to je právě účel hry. Ostatně si zvyknou.

0/−2
12.12.2016 23:14

M52a26r15t75i69n 25K74y97p40r 2432495664144

Obec by si tímto způsobem pomoct nemohla. Je to silnice I.třídy, tudíž majetek státu ve správě ŘSD a obec těžko může něco stavět na cizím majetku. Obec to může ŘSD pouze navrhnout.

+3/0
12.12.2016 23:32

J16o55s14e70f 49N12o27v85á94k 1800703285

Nejvíc by pomohl papírový policajt na každém konci obce. Toto opatření se vejde do milionu a větší část nákladů uhradí Evropsá unie.

0/0
13.12.2016 0:15

T79o37m71á79š 62K14l49í78m57a 4884697683663

ono staci obcas nejakou bouracku nejaky zemedelec s hnojem a oni si najdou jinou cestu nez se trtkat za traktorem :D

0/−2
12.12.2016 22:29

P29e28t70r 82H65o44r68á95k 1789833499294

Třeba přes hradec. ;-D

0/0
12.12.2016 22:35

T20o31m61á96š 82K58l42í55m51a 4534907413943

hehe 12 let cekani :-P spousta obci ceka uz i 40 let, o nekterych cestach mluvi a stale nic ....

+2/0
12.12.2016 22:26

L74u52k86á30š 65B36r92a48n86d14e43j36s 2613345281731

No, oni už čekají právě zhruba od r.90, teď jim bylo řečeno, že musí počkat ještě dalších 12. To jsme na těch cca 40ti taky. Tu cestu znám, jezdím tudy dost často. Hodně pomohl čtyřpruhových obchvat Zvole, kdyby takhle postavili i Líbivou a přímo to napojili na sebe, vůbec bych se nezlobil

+1/0
14.12.2016 12:30

M87i94r76e15k 19Z26á29v22o30d94n30ý 7802617370928

Ono je hlavně nesmyslné, že nevznikla dálnice Mohelnice - Šumperk. Zvole má svůj obchovat, Rájec má svůj obchvat, Postřelmov má obchvat, ale koncepce na pytel.

0/−1
12.12.2016 21:48

F66r46a63n90t56i73š29e73k 73R33o10c97h10o66v76a11n96s15k61ý 6840172368508

Myslíte koncepci celkové přeložky silnice I/44 v úseku Mohelnice - Šumperk (Rapotín)?

Víte o té koncepci vůbec něco? Obchvaty Rájce a Zábřeha nejsou součástí řešení, narozdíl od úseků kolem Zvole a Postřelmova. Chybí stavební úseky M62 - M64, realizace v nedohlednu, jestli se nepletu vše v kategorii S22,5/100 https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/poi/560d7ea1290bfacf2c3d7842

0/0
13.12.2016 9:30

R48o10m33a23n 56V42í36c94e48n30e37c 2429392568712

"Obchvaty Rájce a Zábřeha nejsou součástí řešení.." a dole pod mapkou se píše "... úsek přeložky silnice I/44 vedený východním obchvatem města Zábřeh".

Dalo by se stejně odpovědět: "Víte o té koncepci vůbec něco?"

0/0
17.12.2016 18:33

R43o66m60a53n 37V14í85c12e72n78e93c 2109812608342

Tady je ještě mapka obchvatu Zábřeha:

http://1url.cz/QtBkQ

0/0
17.12.2016 18:35

J94i63ř20í 73L30i33e94t29a90v68e86c 8303369283159

U nás asi 30000 aut denně a sliby staré 25 let. Je to všude.

0/0
12.12.2016 21:44

M66i93c50h71a19l 97G74r42e16g26o53r 8796414540682

Na co obchvat? Nová dálnice nepomůže?

0/0
12.12.2016 21:24

M22a98r75t42i63n 42K90a66r46á72s68e34k 9548363838348

Ona tam ma vest dalnice?8-o

0/0
12.12.2016 23:19

M54a56r13t66i94n 33K49y95p90r 2142955724104

Má, resp. má to být rychlostní silnice. Tedy přesněji ten obchvat má být v kategorii rychlostní silnice S 22,5/100, což je směrově rozdělená čtyřproudovka, tedy skoro dálnice.

0/0
12.12.2016 23:36

M60a98r49t92i17n 44K42a72r33á60s20e42k 9548543808148

No ale to jen ten obchvat, zadna olanovana dalnice siroko daleko nebude resit to, co ma resit ten obchvat

0/0
13.12.2016 0:24

F11r41a54n27t13i86š33e20k 35R48o75c24h32o31v87a45n85s41k70ý 6660912988198

Jedná se o jeden z pěti stavebních úseků nového propojení Mohelnice se Šumperkem, hotové jsou dva, které slouží jako obchvaty Postřelmova a Zvole, po dokončení se doprava vyhne všem obcím včetně Zábřeha a do Šumperka zaústí na kruhovém objezdu na kraji města (a následně bude pokračovat v nové trase i na Rapotín).

0/0
13.12.2016 9:33

T79o46m30á46š 77D28o29m18i26n74i13k 7675195404395

Je pravda, že obyvatel je mi líto pokaždé, když Libivou projíždím. Nápor dopravy přímo středem vesnice, navíc tam člověk přiletí rozjetý prakticky rovnou z dálnice...Ale Šumperský okres je holt po stránce silniční infrastruktury těžce "rozvojová" oblast.

+3/0
12.12.2016 21:12

P93a16t50r82i37k 96E22g36e54r 2428890339371

Obyvatelům pražského Starého Spořilova a Nového Spořilova které je součástí Záběhlic vadí Spořilovská spojka na dálnici D1 a pražskou magistrálu. Chtějí po MČ Praha 4 zastřešení přesněji uměle vytvořený tunel. Na střeše tunelu by mohl vzniknout park. Je to však vysoká investice. Praha 11 zase chce výstavbu parkovacích domů.

0/0
12.12.2016 21:09

P78e77t46r 92K70u11b60i20š61t13a 7959228225211

Ve Slaném čekáme na severní obchvat 30 let. Tak co je to nějakých 12, jakkoliv bych jim to přál.....

+1/0
12.12.2016 20:40

L30u81k41á96š 59B66r18a94n77d95e89j47s 2983275421331

Znova - oni na ten obchvat čekají už od r.90 = 27 let. A teď jim řekli, že budou muset počkat ještě dalších 12 (minimálně).. Jupí.

0/0
14.12.2016 12:32

Š33t64e17f98a36n 84F77r52i11č11a 7442618973256

No, řekl bych, že brněnské Bosonohy jsou na tom výrazně hůře. Mají 20 tisíc vozidel skrz obec na silnici II/602, 70 tisíc vozidel na dálnici D1, přičemž obě komunikace jsou souběžné a vzdáleny jen 200 metrů. A územní plánovači tam hodlají napříč naservírovat dálnici R43 a R52 a mamutí křižovatku R43 x R52 x D1 a x II/602. Rozhodně to nebude místo k žití. Zatím nikdo nepřišel s návrhem, jak hodlají úřady ochránit zdraví lidí. RvRvRv

0/0
12.12.2016 20:35

S12t83a19n64i87s12l89a35v 90N96ý52v11l34t 2444905363

lidi odejdou sami a nemovitosti nechaji dožít.

0/0
13.12.2016 0:47

K48a62r93e58l 29S86t57r34ž18a40n56o50v98s17k64ý 1828605855

Celá ta dálnice je vtipná. Než se konečně povede někam dál, tak se ten starý úsek rozpadne.

+2/0
12.12.2016 20:32

T68o51m84á14š 67P23e46l75i40k97á68n 3781430781449

U nás máme zatím 50 tis. vozidel /den. Nevšiml jsem si ale že by některý starosta proti tomu nějak bojoval...

0/0
12.12.2016 20:22

P45e27t82r 75H38o73r27á79k 1509513519364

Kde to je? To není přes obec možné.

0/0
12.12.2016 20:42

M58o36j32m28í18r 32S89k97á72l52a 2720342296

Magistrála u Muzea...:-P

0/0
13.12.2016 6:46

D41a49v45i15d 81P81e80t29r28ž79e97l42a 2926624223260

Jojo, pi...... se řeší (kdejaká cyklostezka od nikud nikam), dotace se poskytují na sebevětší (slovo si doplňte) a zásadní věci, které by prospěly lidem (nenavázaným na penězovody) se neřeší. Vítejte v České republice :-)

+6/0
12.12.2016 20:02

M77a59r84t36i73n 10K69a57r25á87s59e25k 9978453138348

No tak ono pujde o to, ze ty cyklostezky stoji radove mene nez cesta, se zohlednenim dotace z EU jsou pak za pakatel....

0/0
12.12.2016 20:33

M30i63r21e94k 66Z94á23v77o50d65n11ý 7212437680918

Tak to si vzpomeňte na Béma a jeho cyklostezku dražší než dálnice.

0/0
12.12.2016 21:51

D33a53v94i48d 31P19e22t33r73ž53e31l37a 2416264783180

Jedna cyklostezka ke druhé a máte obchvat jednoho města. Tam jsou potřeba dotace, ne jinam.

0/0
12.12.2016 22:42

M83a21r16t18i48n 66K73a93r68á47s60e62k 9298773428258

Tech dotaci je dost, ale nekdo by se musel snazit i v mistni sprave a na RSD, EU na tadz nebude stavet silnice nasilim proti nasi vuli..

0/0
12.12.2016 23:18

P98e18t50r 41H85o39r93á84k 1629883279364

Tak to místní zase hodně zveličili, jak bývá zvykem. Objektivní data říkají, že denní průměrná intenzita při posledním sčítání v roce 2010 v daném úseku byla toliko 10.571 aut denně !!

+1/−4
12.12.2016 19:50

J29a43n 60C57o71n32s84t22a35n27t60i47n 1232101623680

;-D;-D tak vytáhnout sem 6 let staré sčítání jako argument vyžaduje nemalou odvahu ;-D;-D

+7/0
12.12.2016 20:13

P29e94t96r 53H20o70r78á69k 1929923949584

Je to poslední sčítání a ten nárůst bude maximálně 20 %. K žádné výrazné změně v těch místech za posledních šest let nedošlo.

0/−2
12.12.2016 20:16

J93a54n 70C35o66n20s35t49a52n62t18i18n 1172621553150

za posledních 17 let (do roku 2010) intenzita provozu stoupla na dálnicích v průměru o 130%. Takže těch 80% je celkem reálných, ale rozhodně je absolutně nereálných těch vašich 20%. To jste si vycucal kde?

+1/−1
12.12.2016 20:27

P24e55t82r 91H84o33r59á95k 1779903859764

V roce 2005 10.018 aut. takže beru zpět maximální nárůst na základě časových řad odhaduju na 5 % !Těch dvacet jsem hodně přestřelil.

0/0
12.12.2016 20:40

J79a51n 49C64o68n39s17t20a71n77t55i38n 1762121713500

Celkový nárůst intenzity dopravy od roku 1990 do roku 2007 byl na celé silniční síti v průměru 65 % (na silnicích 1. tříd 75 %, na rychlostních silnicích 108 % a na dálnicích 132 %)...

0/0
12.12.2016 20:29

V13í21t76ě39z28s39l15a34v 63K87l47o32z76í25k 3951899184627

Ano, vozíme si všichni prdel v autech a železniční vlečky jsou tak drahé, že vše jezdí v nákladních automobilech, pokud tohle nevyřešíme tak se jen problém posune o pár km k jiné obci! V Ostravě ohromně narůstá provoz, rok od roku, i já jsemlíný jezdit MHD, přiznávám se k tomu. Jenže jízdné je tak drashé že pokud jedu s manželkou po obchodech, vyplatí se auto, město má kecy co nedělá pro MHD, jenže u nádraží zdarma nezaparkuji abych dále jel vlakem...

+9/−1
12.12.2016 19:44

J98a48n 51C40o78n87s33t50a79n60t66i44n 1682171183630

"jízdné je tak drahé" ;-D;-D kolik vás stojí kilometr jízdy ve vlastním autě (samozřejmě veškeré náklady)?

0/0
12.12.2016 20:17

P15a69v38e86l 37S38t21a69v75j45a87n36í59k 6148425857301

Veškeré náklady 5.2 Kč/km, náklady za benzín 3.8 Kč/km. Jízdenka na 15 minut 20 Kč. Jízdenka na 60 minut 25 Kč. Maximální průměrná rychlost MHD zhruba 15 km/h. Auto 25 km/h při větším provozu.

Jízdné MHD je v poměru cena/výkon drahé.

0/−1
12.12.2016 20:31

Š68t48e66f79a74n 33F49r10i17č69a 7382878743616

Existují i jiné, než jednorázové jízdenky.

0/0
12.12.2016 20:38

P87a27v43e38l 74S31t68a95v28j73a27n90í77k 6798635217901

Existují, ale k čemu mi bude roční jízdenka, když nemám šanci jí využít?

Na nákup jedu autem nebo pěšky. Jiná možnost je nesmysl.

Nejezdím do práce na nějaké místo, pracuji doma. Pokud mám jednání, je MHD z periferie ztráta času. Auto je vždy rychlejší a na přejezdu městem už je to pětinásobný čas.

Takže mi zbývá jízda jen tak za zábavou? Kam? Do centra se dostanu tak jednou měsíčně, protože tam prakticky nemám co dělat.

To je podobné, jak kdybyste si koupil nějakou síťovou letenku za desítky tisíc a pak letěl na dovolenou a zpět.

0/0
12.12.2016 20:44

M15a56r51t73i78n 87K83a11r41á67s63e20k 9308903948808

Ja mam kalkulovane naklady nejakych 5kc/km coz je doslova se vsim vsudy (i s naklady, ktere jsou fix a najezd je neovlivni). 3km do prace autem nebo tramvaji me vyjdou na stejno (v jendom cloveku), ve dvou lidech to je bez konkurence. Pricemz je dobre si uvedomit, ze cena jizdenky na MHD je je tretina nakladu, a dalsi dve tretiny dotije mesto (tj realne je ta cesta MHD nakladove asi 3x drazsi uz pri jizde v jednom cloveku).

0/0
12.12.2016 20:36

J75a44n 73C98o85n44s56t88a60n81t78i42n 1642851893860

mám auto. ale do práce jezdím tramvají, protože zastávka je 3 minuty pěšky od domu a 40 vteřin od práce. Je to 10 km autem. Mám měsíčník. Dával jsem za něj cca 1200 Kč na tři měsíce. Počet absolvovaných cest do práce a z práce cca 50 x měsíčně (někdy jedu dvakrát). Za měsíc MHD náklad 400 Kč. kdybych to absolvoval autem, vychází to na 2 500 Kč. O úspoře času a nervů nemůže být řeč, těch dvacet koleček při hledání parkovacího místa když z nějakého důvodu jedu do práce autem mě vždycky dokonale vyléčí z toho, že bych autem do práce jezdím, o ucpané Ostravě ani nemluvě. tak mi prosím neříkejte nic o tom, co je absolutně nezpochybnitelně levnější.

0/0
12.12.2016 21:00

M77a42r16t97i27n 23K27a57r93á28s41e17k 9248493408628

Tak kdyz lcovek jezdi denne a na mesicnik tak je to na pohodu (prelozeni zaplati mu to mesto), a kdyz nemas u prace kde parkovat tak je to napytel..... to bych jezdil taky samorejme MHD....

0/0
12.12.2016 21:02

J14a87n 92C85o77n83s85t86a43n33t26i83n 1682521923270

;-D no vidíš, a tomu město to z (ukrutných) daní zaplatím já, takže si to tak navzájem darujem. ;-D

0/0
12.12.2016 21:04

J32a57n 25C13o12n94s97t59a86n21t51i20n 1402151913380

...tomu městu...

0/0
12.12.2016 21:07

J31a21n 47C72o85n30s18t26a20n10t80i26n 1762421633170

a mimochodem upřesnění. nějaká finanční nákladnost obou zmiňovaných možností pravidelných cest do práce je mi úplně u zadku a je to ten poslední faktor, který bych řešil, rozhodně nejezdím do práce mhd proto, abych ušetřil. a možná proto mě úplně fascinují borci s kalkulačkou, co počítají každý km spotřeby a znají dokonale náklady na provoz auta a pak vypotí tak šílenou kravinu, že MHD je ukrutně drahá (píšu o panu Klozíkovi).

0/0
12.12.2016 21:11

P73a58v79e82l 59S85t11a90v43j92a29n15í20k 6218175827811

Záleží na využití MHD, pokud někdo jezdí denně na nějaké stejné místo do práce, má MHD smysl. Pokud člověk jezdí na různá místa různé dny v týdnu, je používání MHD drahý nesmysl.

Počítat jiné náklady na provoz auta je taky celkem nesmysl, protože to auto člověk má. Tak stačí spočítat náklady na benzín v městském provozu a je to. U mě je to 13 l/100 km, přesto mi MHD vychází dráž a časově zcela mimo.

0/0
12.12.2016 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.