- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Očividně to chce stejně výrazná omezení u čerstvých řidičů, jako mají třeba v Itálii, kde mimochodem je i omezení max. rychlosti po nějakou dobu, nehledě na povolenou rychlost na silnici pro takové mladé a nezkušené řidiče. Při porušení automatické odebrání řidičského průkazu a tučná pokuta. Je to sice dosti tvrdé, ale po dobrém to očividně již nejde. Kdyby to ucho jelo dle předpisů, nemuselo to opět skončit zraněním dalšího řidiče.
Zatáčka vypadá na devadesátku v pohodě a silnice se zdá být suchá, ale kdoví jak to bylo v době nehody. Jinak s vámi plně souhlasím.
Tentokrát všichni přežili a snad budou i bez trvalých následků. Skoro se mi chce říct "paráda", i když jde pořád o čtyři zraněné a dvě kupky šrotu.
Že mladík nezvládne řízení, je asi jeden z nejčastějších důvodů nehod, kdy auto ve vysoké rychlosti vyletí ze silnice, nebo vrazí do někoho jiného. Řidičák na zkoušku by asi nebyl od věci už proto, aby každý kdo jej má, jezdil s neustálým vědomím, že ještě není řidič a je vlastně pořád v podmínce. Magory to nezastaví, ale tohle bývají normální kluci s přehnanou představou o vlastních schopnostech. Většina z nás jsme byli podobní a díky štěstí, třeba menší potřebě riskovat, slabším autům a přecejen schopnostech poučit se z přestátých řidičských chyb, jsme se naučili jezdit, aniž bysme u toho někomu ublížili. Nevidím ale důvod dávat klukovi co je mu osmnáct do ruky papíry s tím, že po pár hodinách s instruktorem teď už může jezdit sám a dovolit si to co dospělý řidič. To bych mu ty papíry raději dal o rok dřív s tím, že do plnoletosti může jenom s tatínkem, nebo jiným plnoletým člověkem s řidičákem, který ho bude krotit, upozorňovat, učit, no a v rozmezí roku až tří jít na druhou zkoušku (jenom praktickou aby se znovu nebuzerovalo s testy, zdravovědou, technikou,.....) a po zkoušce dovolit jezdit v noci, jezdit stejnou maximálkou jako ostatní, jezdit do zahraničí, smět řídit služebně, sundat z auta povinné "Z". No a kdo by neměl ochotného dospělého, tak to stejné od osmnácti, jen smět jezdit sám. Kdo to nestihne do tří let, tak pěkně odevzdat řidičák a znovu.
Já jako kluk bych to uvítal, i když jsme stejně jezdili po polních cestách už od chvíle kdy jsem došáhl na pedály. Prostě autoškola za těch pár lekcí z člověka řidiče neudělá a pak z ní vypadávají lidé, co jezdí až do důchodu jako při závěrečkách, protože nemají motivaci se zlepšovat, hazardéři, co si myslí že oni už se zlepšili a pak ti co to se štěstím a rozumem vzali za správný konec. Těch ale není takové procento, aby se ti dva předchozí případi dali ignorrovat.
To už je fakt alarmující, co se děje na silnicích. Opět mladý cucák, kterého očividně zaskočilo, co dělá auto na "zimní" (spíše by se slušelo napsat podzimní) silnici. Člověk může jet sebeopatrněji a stejně mu tam vletí mistr světa. :-(
Co byste chtěl od člověka, kterému dali řidičák za pár hodin odježděných v létě. Nikdo nechce dělat řidičák když je škaredé počasí a ejhle, systém umožňuje se škaredému počasí vyhnout vhodným naplánováním autoškoly. Takže maximálně jedna jízda v dešti, aby byly splněné osnovy. Ty mistry světa si z těch mlaďochů děláme systémem výuky. V autoškole se nikdy nikdo řídit nenaučil, ale papíry má, jako by to už uměl a k tomu věk na dokazování svého umění okolí.
Už nastavili zrcadlo? Já přijdu, až Báča nastaví zrcadlo
To by musela být řidička, tam je jeho zrcadlo ihned.
Prosím vás, toto má být přepravní systém hodný 21. století?
Není, ale všichni čekají, co z Vás vypadne. Navrhněte něco lepšího a neoddalujte to, jinak se lidstvo nikam nepohne.
Naprosto stejná situace co se stala nám. Z pozice poškozeného. Akorát klukovi co to do nás našil bylo 19.