Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Se sypačem na Červenohorském sedle. Kamion se podsoluje i osmkrát

Zatímco v nižších polohách Olomouckého kraje včetně Olomouce nezpůsobil sníh ve středu téměř žádné problémy, na Šumpersku a Jesenicku se s ním museli silničáři prát jako už dlouho ne. Jen během dopoledne zde totiž místy napadlo i dvacet centimetrů. Reportér MF DNES vyjel na jízdu s jedním z nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62i72l72o69š 81Ř61e82h68á24k 8656468627825

Červenohorské sedlo je na hranici mezi Moravou a Slezskem

0/0
11.1.2017 16:22

T34o24m55á35š 85K79l80í43m41a 4174567733623

To je doslova:

"Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha" ... boj s vetrnymi mlyny :D

Hmm skoda ze misto budovani sirsi silnice neudelali rovnou tunel ????

0/0
5.1.2017 11:28

P47e46t22r 60V48o92n37d22r23a98c39e67k 7635321903110

Tunel se měl stavět, ale nepovolili ho ekoteroristé ....... že by to prý změnilo ráz krajiny !

+1/0
5.1.2017 14:42

P55e51t16r 65V59o84n24d65r36a57c11e66k 7895121333780

Některé příspěvky jsou zralé na pár facek - píší je žvanilové, kteří sice nic neví o kamionech, ale moudra tady sypou jak mudrcové světa.

Konkrétně na Č.sedle absolutně chybí informační systém , který by řidiče kamionu informoval o sjízdnosti a pokud kamion dojede do místa, kde začne hrabat tak nasadit řetězy v kopci je dost velký problém - už jsem viděl kamion, který se sunul pomalu i se zataženou brzdou .....

+2/0
5.1.2017 7:13

O42s69k47a83r 38P56e11t24r 2706815789724

Sjeté pneumatiky a lenost nasadit řetězy ale co je nejhorší že ty silnice zablokují schválně protože když budou stát pod kopcem na odstavném parkovišti tak tam budou stát bez povšimnutí několik dní, když ale silnici zablokují tak zachvili jim přijedou na pomoc aby je přes kopec dostali.

+1/−1
5.1.2017 6:31

P49e68t36r 93K66e76ř 8143594542178

Pokud by jim někdo pod kopcem zakázal jízdu jako to dělají němečtí policisté, jistě by k blokování nedocházelo. Řidič, potažmo firma, by měl/a i jasné podklady pro zpoždění. Jenže onen kamioňák, ať je jeho motivace jakákoli neobdrží ani oficiální informaci, že ten kopec nepřejede. Krom toho pokud nasněží za 1/2 dne 20cm a způsobí to neprůjezdnost hlavního tahu, pak je jistě něco špatně i v údržbě silnic. Stav, kdy auta která nemohou pokračovat v jízdě a mají před sebou zhruba oněch 20cm sněhu, vypovídá za vše. Jsou místa která stačí protáhnout 2x za den a jiné je třeba projet i 5x. To ale správce komunikace dobře ví.

+3/0
5.1.2017 7:43

L72a45d22i42s28l78a54v 52S82a65u96e25r 8957811533284

Každý tady jenom nadává, že má mít kamion řetězy.Ty řetězy nemůže mít stabilně obuté, protože by je na normální vozovnce zničil včetně té vozovky. Jenže pod žádným z těchto kritických míst prostě není místo pro odstavení kamionu tak, aby mohl řidič řetězy bezpečně nasadit. Případně pro úplné odstavení kamionů než bude vozovka dostatečně upravena. Věřte, že ani šoféři kamionů nechtějí do toho jet, ale co mají dělat když není jiná možnost. Prasátka z ŘSD a místní správci komunikací jenom chrochtají a nic pro bezpečnost včetně kvality silnic takřka nedělají. Vždyť přece mají paragraf o přizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky, takže proč by se namáhali když mají nulovou zodpovědnost.

+1/0
5.1.2017 0:15

B61r85o25n21i98s81l79a63v 20K29o84s65i54k 3560826547330

V civilizovanem svete uz by byl pod sedlem davno tunel a do jeseniku..

+8/−1
4.1.2017 19:26

M88i85l80o85š 23Ř59e29h70á52k 8296918577375

Pane Kosíku, tunel je jedna věc a nepříznivé geologické poměry věc druhá. A financování dopravní stavby "na periferii" je pro Prahu nepřijatelné.

0/0
11.1.2017 16:24

J69a54k24u12b 66K84a73m88e62n25i61c66k18ý 4389912727656

co ma kamion na takove silnici co delat? plati se tam myto? ma u sebe retezy, mastna pokuta a zabavit auto nez zaplati, policie zkontroluje gumy a pripadne pokutu jeste zvysi

+2/−3
4.1.2017 18:12

J68i16ř76í 54K53o61c60u70r33e26k 6705954955258

Jak se dostane z Jeseníku do Olomouce po placené dálnici?

Jo a mimochodem, pokud mu to auto zabavíte, tak jako zmizí ze silnice? To není jako sebrat klukovi hračku.

+5/−1
4.1.2017 18:28

J94a88k31u65b 68K14a86m48e54n62i59c32k27ý 4749182687166

otazka zni, kamion si zkracuje cestu do polska, ano x ne?

+2/−2
4.1.2017 18:31

M66i19c81h94a75l 85S40z73y38m29s22z44a 6288150831743

Otázka zní, jede ten kamion vůbec do Polska? Co kdyby jel třeba jen do Jeseníku?

+1/0
4.1.2017 21:57

P76e17t14r 57K15e74ř 8963564102988

Může všude, kam mu to dovolí.

Tedy dle Vašeho vzoru otázka zní: "Má do těchto míst předmětné vozidlo zakázaný vjezd"?!? Ano, nebo ne??

+3/0
5.1.2017 7:58

P19e44t71r 65K84e83ř 8913514412768

Je tam pro něj zákaz vjezdu?? Pokud nikoli, je to problém správce komunikace. Mýto je pouze podmínkou pro vjezd na komunikace podléhající tomuto režimu. Místní úprava je v dikci úřadu a v případě potřeby okamžitého zásahu v režii Policie ČR. Vlastnictví řetězů vám kamion ze silnice neodstraní a při 20cm pokrývce nepomůže ani jejich aplikace. To je opět problém správce komunikace. Snad jen ty ojete pneu, ale to by měla řešit opět Policie ČR a s předstihem.

0/0
5.1.2017 7:55

K82a79r75e83l 46W90a91t96z82k89o 9486877627756

Existují podhazovací řetězy, či jak se to jmenuje, jdou namontovat na většinu náklaďáků, řidič ani nemusí vylézat z kabiny, nevím proč se to nevyužívá. :-(

+1/−1
4.1.2017 18:07

P27e75t98r 33K44e11ř 8333964132338

Podhazováky jsou dobré tak pro vyškrábnutí z odpočívadla při námraze. Pro průjezd zasněženým Červenohorským sedlem budou mít mizivý efekt a za 100 tis. docela málo muziky. Kamiony mají v takovém místě odstavit a vpustit je zpět až je situace pro průjezd příznivá.

+1/0
5.1.2017 8:32

K54a63r89e58l 52N37o97v37o22t86n91y 2851675259940

Kamiony by meli mit povinnost vozit retezy celorocne a basta. Tech par kilo navic uz se pri jeho hmotnosti ztrati.

Navic, kazdy takovyto zasah by se jim mel radne nauctovat, protoze to stoji nejen material, ale i cas prace ridice sypace, navic diky tomu pak sypac stihne posypat mene silnic a bude mu to trvat dele, cimz se zvysuje rizko pro ostatni ridice. 10000-20000 by mohla byt adekvatni cena a mohl by je kasirovat rovnou ridic sypace, plus by meli zaplatit pokutu za jizdu bez retezu, potazmo dalsi pokutu za sjete pneumatiky. Ridic sypace by mel mit povinnost kazdy takovyto zasah hlasit policii.

+6/−5
4.1.2017 17:39
Foto

R39a57d31e57k 75D63o18m21i73n62i61k 38Š38e61f81r34á55n81e48k 7708584982159

A co kdyby ten silničář za to rovnou popravoval a kamion by rovnou propadl státu, ne? Člověče, čím vy to myslíte?

+2/−6
4.1.2017 17:52

J38i66r93i 18F40i40n27k 6507219897228

To není špatný nápad - s každým kamionem který nevyjede klesnou emise, klesne opotřebení silnic, zkrátí se doba cestování, kdy kamiony nebudou zdržovat provoz za sebou atd.

A s každým popraveným kamioňákem stoupne průměrné IQ národa..R^

+2/−4
4.1.2017 18:09

J70i48ř71í 67K73o70c71u38r44e75k 6135654485388

A vy budete v obchodě -urvit, že tam není žádné zboží. Což bude svědčit o vašem velmi vysokém IQ.

+4/−2
4.1.2017 18:29

J17i58r34i 91F59i84n63k 6227169197678

Jestli tam místo 15ti druhů bílých jogurtů z celé EU bude jen 5 od producentů ze vzdáleností 50km od prodejny, budu naprosto, ale naprosto spokojen.

A volnější silnice navíc jako bonusR^

+2/−1
4.1.2017 19:10

J62a92n 69K48r15e87j89č65a 2100272155304

hlavně že ty jogurty pak budou o 30 % dražší

+1/−1
4.1.2017 22:17

P88e42t20r 63K10e74ř 8233774812398

A jak se asi řidič dozví, že to neprojede??

+1/0
5.1.2017 8:34

J94i33ř31í 58P86e28r29n72i64c59a 6812120734534

Dát mínusy panu Novotnému k jeho příspěvku může jen trotl, který by asi nejraději dělal to stejné......to je jezdil kamionem do hor se sjetými gumami.....Že trotle od Šefránků?

0/0
27.1.2017 9:54

A66d17o54l43f 92Ř12í48h62a 7938795512616

Tam kamión bez řetězů vůbec nemá co dělat! To už není ani na pokutu, ale na paragraf obecného ohrožení.

+9/−2
4.1.2017 17:33

I63v60o 42P62o28k90l47u89d38a 3204664133243

Před mnoha lety jsem zažil podobnou situaci ještě na té staré silnici B7 z Vídně do Brna. Před Wolkersdorfem, ze kterého se vyjíždí táhlým stoupáním, stálo četnické auto, které na místě vhodném pro montáž řetězů zastavovalo všechny nákladní automobily. Dál mohly pokračovat jen ty, kterým na pneumatiky hnaných náprav byly namontovány jejich posádkou sněhové řetězy. Pokud to někdo neudělal, tak tam musel stát až do doby, než se podařilo dotyčné stoupání zpojízdnit i pro nákladní automobily bez sněhových řetězů. Do té doby před kopcem byla nainstalována značka "Sněhové řetězy". Podle rakouského zákona takovým úsekem ale mohou projíždět osobní auta se zimními pneumatikami bez sněhových řetězů. Protože v kopci neblokoval dopravu žádný nákladní automobil, projeli jsme našim osobním autem na zimních pneumatikách nejen tento úsek, ale celou B7 z Vídně až na hranici hladce a bez problémů díky i vynikající práci rakouských silničářů.

Jak jednoduché! Ale musí se chtít něco rozumného dělat a ne jen posedávat a případně pospávat v autech s nápisem "Pomáhat a chránit".

+7/0
4.1.2017 19:07

J46a98n 91S71v71a37g85r 5933563697297

Podobne to funguje i v Coloradu pri prejezdu hor na I-70- zanou blikat znacky, ze se musi nosit retezy. Kdyz vas chytnou bez nich tak je to pokuta $500- $1500. Kdyz jedu do hor, ta znacka muze zacit blikat kdykoliv, ve 2.5-4km nad mored muze snezit kdykoliv at je leto nebo zima => retezy v aute vzdycky.

0/0
4.1.2017 20:35

P32e60t23r 30K96e42ř 8153404212968

Souhlas! Jen asi nemáme shodný názor na to, kdo ho má vyfasovat. Dle mého dopravní úřad, správce komunikace, Policie ČR. A to dle situace. Úřad a správce, že nekonal s předstihem i když je mu situace dlouhodobě známá. Policie ČR a správce, že zanedbal svou povinnost, protože jí bylo aktuální nebezpečí též známo.

0/0
5.1.2017 8:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.