Diskuze

VIDEO: Se sypačem na Červenohorském sedle. Kamion se podsoluje i osmkrát

Zatímco v nižších polohách Olomouckého kraje včetně Olomouce nezpůsobil sníh ve středu téměř žádné problémy, na Šumpersku a Jesenicku se s ním museli silničáři prát jako už dlouho ne. Jen během dopoledne zde totiž místy napadlo i dvacet centimetrů. Reportér MF DNES vyjel na jízdu s jedním z nich.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Červenohorské sedlo je na hranici mezi Moravou a Slezskem

0 0
možnosti

To je doslova:

"Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha" ... boj s vetrnymi mlyny :D

Hmm skoda ze misto budovani sirsi silnice neudelali rovnou tunel ????

0 0
možnosti

Tunel se měl stavět, ale nepovolili ho ekoteroristé ....... že by to prý změnilo ráz krajiny !

1 0
možnosti

Některé příspěvky jsou zralé na pár facek - píší je žvanilové, kteří sice nic neví o kamionech, ale moudra tady sypou jak mudrcové světa.

Konkrétně na Č.sedle absolutně chybí informační systém , který by řidiče kamionu informoval o sjízdnosti a pokud kamion dojede do místa, kde začne hrabat tak nasadit řetězy v kopci je dost velký problém - už jsem viděl kamion, který se sunul pomalu i se zataženou brzdou .....

2 0
možnosti

O90s72k83a92r 96P49e68t45r

5. 1. 2017 6:31

Sjeté pneumatiky a lenost nasadit řetězy ale co je nejhorší že ty silnice zablokují schválně protože když budou stát pod kopcem na odstavném parkovišti tak tam budou stát bez povšimnutí několik dní, když ale silnici zablokují tak zachvili jim přijedou na pomoc aby je přes kopec dostali.

1 1
možnosti

P86e53t39r 79K78e49ř

5. 1. 2017 7:43

Pokud by jim někdo pod kopcem zakázal jízdu jako to dělají němečtí policisté, jistě by k blokování nedocházelo. Řidič, potažmo firma, by měl/a i jasné podklady pro zpoždění. Jenže onen kamioňák, ať je jeho motivace jakákoli neobdrží ani oficiální informaci, že ten kopec nepřejede. Krom toho pokud nasněží za 1/2 dne 20cm a způsobí to neprůjezdnost hlavního tahu, pak je jistě něco špatně i v údržbě silnic. Stav, kdy auta která nemohou pokračovat v jízdě a mají před sebou zhruba oněch 20cm sněhu, vypovídá za vše. Jsou místa která stačí protáhnout 2x za den a jiné je třeba projet i 5x. To ale správce komunikace dobře ví.

3 0
možnosti

Každý tady jenom nadává, že má mít kamion řetězy.Ty řetězy nemůže mít stabilně obuté, protože by je na normální vozovnce zničil včetně té vozovky. Jenže pod žádným z těchto kritických míst prostě není místo pro odstavení kamionu tak, aby mohl řidič řetězy bezpečně nasadit. Případně pro úplné odstavení kamionů než bude vozovka dostatečně upravena. Věřte, že ani šoféři kamionů nechtějí do toho jet, ale co mají dělat když není jiná možnost. Prasátka z ŘSD a místní správci komunikací jenom chrochtají a nic pro bezpečnost včetně kvality silnic takřka nedělají. Vždyť přece mají paragraf o přizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky, takže proč by se namáhali když mají nulovou zodpovědnost.

1 0
možnosti

V civilizovanem svete uz by byl pod sedlem davno tunel a do jeseniku..

8 1
možnosti

Pane Kosíku, tunel je jedna věc a nepříznivé geologické poměry věc druhá. A financování dopravní stavby "na periferii" je pro Prahu nepřijatelné.

0 0
možnosti

co ma kamion na takove silnici co delat? plati se tam myto? ma u sebe retezy, mastna pokuta a zabavit auto nez zaplati, policie zkontroluje gumy a pripadne pokutu jeste zvysi

2 3
možnosti

Jak se dostane z Jeseníku do Olomouce po placené dálnici?

Jo a mimochodem, pokud mu to auto zabavíte, tak jako zmizí ze silnice? To není jako sebrat klukovi hračku.

5 1
možnosti

Existují podhazovací řetězy, či jak se to jmenuje, jdou namontovat na většinu náklaďáků, řidič ani nemusí vylézat z kabiny, nevím proč se to nevyužívá. :-(

1 1
možnosti

P70e91t91r 70K17e58ř

5. 1. 2017 8:32

Podhazováky jsou dobré tak pro vyškrábnutí z odpočívadla při námraze. Pro průjezd zasněženým Červenohorským sedlem budou mít mizivý efekt a za 100 tis. docela málo muziky. Kamiony mají v takovém místě odstavit a vpustit je zpět až je situace pro průjezd příznivá.

1 0
možnosti

Kamiony by meli mit povinnost vozit retezy celorocne a basta. Tech par kilo navic uz se pri jeho hmotnosti ztrati.

Navic, kazdy takovyto zasah by se jim mel radne nauctovat, protoze to stoji nejen material, ale i cas prace ridice sypace, navic diky tomu pak sypac stihne posypat mene silnic a bude mu to trvat dele, cimz se zvysuje rizko pro ostatni ridice. 10000-20000 by mohla byt adekvatni cena a mohl by je kasirovat rovnou ridic sypace, plus by meli zaplatit pokutu za jizdu bez retezu, potazmo dalsi pokutu za sjete pneumatiky. Ridic sypace by mel mit povinnost kazdy takovyto zasah hlasit policii.

6 5
možnosti
Foto

A co kdyby ten silničář za to rovnou popravoval a kamion by rovnou propadl státu, ne? Člověče, čím vy to myslíte?

2 6
možnosti

A49d89o98l38f 64Ř98í28h66a

4. 1. 2017 17:33

Tam kamión bez řetězů vůbec nemá co dělat! To už není ani na pokutu, ale na paragraf obecného ohrožení.

9 2
možnosti

Před mnoha lety jsem zažil podobnou situaci ještě na té staré silnici B7 z Vídně do Brna. Před Wolkersdorfem, ze kterého se vyjíždí táhlým stoupáním, stálo četnické auto, které na místě vhodném pro montáž řetězů zastavovalo všechny nákladní automobily. Dál mohly pokračovat jen ty, kterým na pneumatiky hnaných náprav byly namontovány jejich posádkou sněhové řetězy. Pokud to někdo neudělal, tak tam musel stát až do doby, než se podařilo dotyčné stoupání zpojízdnit i pro nákladní automobily bez sněhových řetězů. Do té doby před kopcem byla nainstalována značka "Sněhové řetězy". Podle rakouského zákona takovým úsekem ale mohou projíždět osobní auta se zimními pneumatikami bez sněhových řetězů. Protože v kopci neblokoval dopravu žádný nákladní automobil, projeli jsme našim osobním autem na zimních pneumatikách nejen tento úsek, ale celou B7 z Vídně až na hranici hladce a bez problémů díky i vynikající práci rakouských silničářů.

Jak jednoduché! Ale musí se chtít něco rozumného dělat a ne jen posedávat a případně pospávat v autech s nápisem "Pomáhat a chránit".

7 0
možnosti