Diskuze

Staré motoráky najely už miliony kilometrů, teď dostanou „autopilota“

Trojice starých motoráků, které poslední roky jezdily na trati ze Šumperka do Koutů nad Desnou, mohou přispět k dosažení velkého milníku české železniční dopravy – souprav bez strojvedoucího. K testování novinky pro regionální vlaky je odkoupila společnost AŽD Praha.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No nevím skle že by bylo první v Evropě to se mi nezdá. V Londyne uz pěknou řádku let jezdí podobně malé vlásky uz dávno bez řidiče. A jsem si že by to bylo nějak hodně oddělené od ostatního.

0 0
možnosti
Foto

To se jim to jezdí, když mají na všech přejezdech přednost. Autopilot je pak triviální.

Je to nerovnoprávné a je na čase to změnit.

0 0
možnosti

Je to oprávněné, protože zastavovat vlak který váží několik desítek tun v případě osobních vlaků; či několik stovek tun v případě nákladního vlaku je trochu nesmysl.

1 0
možnosti

Autopilota pro zabezpečený provoz budou muset mít všichni účastníci nebo musí být mezi sebou řádně izolováni. Bez toho systém nikdy nemůže předvídat a tím ztrácí na bezpečnosti.

0 0
možnosti

Však se to tak na železnici dělá.

Např. nová vysokorychlostní trať Erturt-Lepizig je vybavena systémem ETCS2 (podél trati už nejsou semafory). Takže vozidlo, které systém ETCS2 nepodporuje, tam vůbec nesmí.

1 0
možnosti

Jak je to prosím se spolehlivostí jejich motorů? Motory LIAZ neměly zase tak moc pověst držáků, takže jestli jezdi doteď, tak pověst lhala.

0 0
možnosti

Jezdí... a dokonce nahrazují moderní vlaky, které za dnešních podmínek nezvládají jízdu...

0 0
možnosti

"Svazek se jí ujal poté, co povodněmi roku 1997 silně poničenou trať dopravce odmítl obnovit, a ta se tak následně stala první privátní tratí v Česku."

Pokud něco vlastní svazek obcí, nejde o privátní, ale veřejné vlastnictví. Trať v tomto případě pouze nevlastní stát.

4 0
možnosti

Jsem rád, že se železniční trať do Desné elektrifikovala. Až jednou dojde ropa, možná to bude jediný způsob dopravy.

2 1
možnosti

Dojde také uhlí a jak vyrobíš dostatek elektřiny?

1 5
možnosti

A strojvedoucí nebudou mít co žrát.

7 3
možnosti

Neboj, AŽD neumí nic pořádně udělat.;-)

4 1
možnosti

Podle autora budou vlaky na šíré trati jezdit bez strojvedoucích, před nádražím strojvedoucí nasedne a dál bude řídit on? Trošku špatně formulovaná myšlenka

3 0
možnosti

Hned v další větě máte napsáno, že opakem "širé trati" není nádraží, ale uzavřený prostor.

6 0
možnosti
Foto

Držím palce ať se to povede.

3 1
možnosti