- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No nevím skle že by bylo první v Evropě to se mi nezdá. V Londyne uz pěknou řádku let jezdí podobně malé vlásky uz dávno bez řidiče. A jsem si že by to bylo nějak hodně oddělené od ostatního.
To se jim to jezdí, když mají na všech přejezdech přednost. Autopilot je pak triviální.
Je to nerovnoprávné a je na čase to změnit.
Je to oprávněné, protože zastavovat vlak který váží několik desítek tun v případě osobních vlaků; či několik stovek tun v případě nákladního vlaku je trochu nesmysl.
Autopilota pro zabezpečený provoz budou muset mít všichni účastníci nebo musí být mezi sebou řádně izolováni. Bez toho systém nikdy nemůže předvídat a tím ztrácí na bezpečnosti.
Však se to tak na železnici dělá.
Např. nová vysokorychlostní trať Erturt-Lepizig je vybavena systémem ETCS2 (podél trati už nejsou semafory). Takže vozidlo, které systém ETCS2 nepodporuje, tam vůbec nesmí.
Jak je to prosím se spolehlivostí jejich motorů? Motory LIAZ neměly zase tak moc pověst držáků, takže jestli jezdi doteď, tak pověst lhala.
Jezdí... a dokonce nahrazují moderní vlaky, které za dnešních podmínek nezvládají jízdu...
"Svazek se jí ujal poté, co povodněmi roku 1997 silně poničenou trať dopravce odmítl obnovit, a ta se tak následně stala první privátní tratí v Česku."
Pokud něco vlastní svazek obcí, nejde o privátní, ale veřejné vlastnictví. Trať v tomto případě pouze nevlastní stát.
Jsem rád, že se železniční trať do Desné elektrifikovala. Až jednou dojde ropa, možná to bude jediný způsob dopravy.
Dojde také uhlí a jak vyrobíš dostatek elektřiny?
Podle autora budou vlaky na šíré trati jezdit bez strojvedoucích, před nádražím strojvedoucí nasedne a dál bude řídit on? Trošku špatně formulovaná myšlenka
Hned v další větě máte napsáno, že opakem "širé trati" není nádraží, ale uzavřený prostor.