Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Staré vagony dostanou po smrti dítěte signalizaci zavření otočných dveří

Desítky milionů korun plánují investovat České dráhy do vylepšení bezpečnosti starých vagonů s otočnými dveřmi. Ty dostanou světelnou signalizaci ukazující, zda jsou správně zavřené. Dopravce tak reaguje na tragédii, při které loni v létě u Olomouce vypadlo z vlaku dvouleté dítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74i30ř44í 59C43h97u32d60ý 5918920503135

Základ je prostě nestát tam, kde to není spolehlivé. Jestli svítí nějaké světlo nebo ne, na tom už se nic nezmění.

+3/0
14.2.2017 20:08

P94a98v90e30l 41R37e15z48n83i37c92e80k 3505184864172

"Vlakvedoucí i průvodčí dveře zkontrolovaly"

jelikoz neni explicitne uvedeno zda obe role zastupovaly zeny, musi byt na konci mekke i, tedy zkontrolovali...

ach ta gramatika...

+3/0
14.2.2017 18:22

J38a46r77d29a 53K66a20n82í95k 5716589372693

Mně naopak po přečtení souvětí hned došlo, že se jednalo o ženský personál. Nechtěl bych vidět větnou konstrukci, ve které se autor bude pokoušet explicitně vyjádřit, že se jednalo o dvě ženy.

Někdy prostě grammar nazi hledají problém tam, kde není...

0/0
15.2.2017 10:02

M65i78r26e28k 31G12a42j75e33r 5681976649230

Je opravdu na case s tim neco delat. A pro nejmene dve mrtve deti uz je pozde.

+3/0
14.2.2017 16:25

J47a46n 37B63a18r34t20á25č32e54k 6255305580389

Už se opět dělá aféra tam kde není. Celou dobu (několik deesetiletí) to jezdí jak je a po jedné politováníhodné nehodě se vymýšlí nekoncpeční nápravná opatření, kdy selským rozumem ke zlepšení dojde až po vyřazení těchto vagonů výměnou za nové nebo novější.

+14/−2
14.2.2017 14:36

P88e17t34r 68M78u76n77z27a57r 1755621289166

Tak nebyla to první taková nehoda.

+5/0
14.2.2017 15:16

J54a41n 15V77a78l63o40u28c72h 6552427628330

A kde máte jistotu, že se to nestávalo? I nehodu u Stéblové s více než stovkou mrtvých se podařilo téměř dokonale ututlat (či minimálně ji vydávat za "běžnou" nehodu).

Taky nebyl každý "reportérem" a kdejaký prd nebyl hned na webu, takže v přehršli zpráv se smrtelná nehoda jeví jako něco, co je třeba vypíchnout, aby vykoukla z podprůměru.

Nicméně nic to nemění na faktu, že ČD nebyly schopny s tím nic udělat ani 10 let po nehodě téměř totožné.

+2/0
14.2.2017 18:15

I26v54a43n 34H11o96l72a72s 5527677988987

Tak velký problém je především ve stále výraznější absenci odpovědnosti rodičů za zdraví a život dítěte. Vlak prostě nikdy nebude dětský pokoj a je potřeba mít nad dítětem neustálý dohled (včetně toho, že když s ním jdu na WC, tak ho na představek vedu za ruku, protože tam může nastat lecjaký problém).

0/0
14.2.2017 22:41

J28a87r44d29a 88K60a10n88í28k 5646839272753

V tomhle případě bych viděl problém spíš v nedůvěře a mizivé schopnosti komunikace mezi spolucestujícími a obecně neznámými lidmi v malém prostoru.

V článku je uvedeno, že matka se věnovala druhému dítěti na toaletě, což jsem pochopil tak, že s sebou vzala obě děti, aby je měla co nejblíž. Ovšem aby se s oběma nasoukala do pidiprostoru toalety, to si dost dobře neumím představit (tuplem, když se dveře otevírají dovnitř toho kumbálku). Nedůvěra jí nedovolila domluvit se s někým v kupé, aby její ratolest na tu chvíli ohlídal.

0/0
15.2.2017 10:14

J45a65n 27B20a25r61t90á16č54e60k 6335835330749

Netvrdím, že se to nestávalo, nicméně vzhledem k počtu kilometrů, přepravených pasažérů a počtu těchto mimořádných událostí je to nesmysl. Spíše je to o zpovykanosti dnešní společnosti, hledajíc za každou cenu viníky, nezohledňujíc, že tragedie se bohužel stávají. Pak dochází ve jménu vezpečí k utahování šroubů v různých oblastech života takovým, způsobem, že zůstává rozum stát.

0/0
15.2.2017 14:58

M64i55c42h12a72l 15S78e59d75m95í97k 3839945416721

Zaklínají se normami jako posvátnou krávou, ale nové vagony pokud vím otočné dveře mít nesmí. Jen se povoluje provozovat starší techniku s nižší úrovní zabezpečení.

Když došlo k tragické srážce vlaků ve stanici kvůli ztrátě detekce vlaku na koleji díky popískovaní, taky to povolovala platná norma. Tvůrci SW automatizačního systému navrhovali diagnostiku ztráty detekce vlaku ve stanici obdobnou úplné blokové podmínce na volné trati bez vyhýbek, ale náčelníci to odmítli s tím, že to norma nepožaduje. Přitom rozdíl mezi normou požadovanou bezpečností na volné trati a ve stanici musel být každému jasný. Po nehodě dostali k doplnění SW povolení a dnes úspěšně funguje, i když to norma striktně nepožaduje.

+4/0
14.2.2017 14:28

P15e61t70r 25B57e64n41a 8548628369163

To je zase titulek "Staré vagony dostanou po smrti dítěte signalizaci zavření otočných dveří". Myslel jsem ze se tam rozsviti nejaka kontrolka kdyz ve vlaku zemre dite, nebo co ;-D

+8/0
14.2.2017 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.