Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Staré vagony dostanou po smrti dítěte signalizaci zavření otočných dveří

Desítky milionů korun plánují investovat České dráhy do vylepšení bezpečnosti starých vagonů s otočnými dveřmi. Ty dostanou světelnou signalizaci ukazující, zda jsou správně zavřené. Dopravce tak reaguje na tragédii, při které loni v létě u Olomouce vypadlo z vlaku dvouleté dítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i26ř76í 32C76h16u79d81ý 5788180163985

Základ je prostě nestát tam, kde to není spolehlivé. Jestli svítí nějaké světlo nebo ne, na tom už se nic nezmění.

+3/0
14.2.2017 20:08

P48a34v31e50l 92R15e62z92n69i49c98e88k 3305274484532

"Vlakvedoucí i průvodčí dveře zkontrolovaly"

jelikoz neni explicitne uvedeno zda obe role zastupovaly zeny, musi byt na konci mekke i, tedy zkontrolovali...

ach ta gramatika...

+3/0
14.2.2017 18:22

J11a90r31d12a 42K58a53n40í24k 5766849412813

Mně naopak po přečtení souvětí hned došlo, že se jednalo o ženský personál. Nechtěl bych vidět větnou konstrukci, ve které se autor bude pokoušet explicitně vyjádřit, že se jednalo o dvě ženy.

Někdy prostě grammar nazi hledají problém tam, kde není...

0/0
15.2.2017 10:02

M58i67r16e98k 45G38a55j78e64r 5301836269820

Je opravdu na case s tim neco delat. A pro nejmene dve mrtve deti uz je pozde.

+3/0
14.2.2017 16:25

J72a79n 27B86a11r58t67á35č79e87k 6855135660889

Už se opět dělá aféra tam kde není. Celou dobu (několik deesetiletí) to jezdí jak je a po jedné politováníhodné nehodě se vymýšlí nekoncpeční nápravná opatření, kdy selským rozumem ke zlepšení dojde až po vyřazení těchto vagonů výměnou za nové nebo novější.

+14/−2
14.2.2017 14:36

P79e90t35r 26M29u31n21z20a81r 1915891849886

Tak nebyla to první taková nehoda.

+5/0
14.2.2017 15:16

J91a74n 45V70a47l85o58u85c72h 6222367758360

A kde máte jistotu, že se to nestávalo? I nehodu u Stéblové s více než stovkou mrtvých se podařilo téměř dokonale ututlat (či minimálně ji vydávat za "běžnou" nehodu).

Taky nebyl každý "reportérem" a kdejaký prd nebyl hned na webu, takže v přehršli zpráv se smrtelná nehoda jeví jako něco, co je třeba vypíchnout, aby vykoukla z podprůměru.

Nicméně nic to nemění na faktu, že ČD nebyly schopny s tím nic udělat ani 10 let po nehodě téměř totožné.

+2/0
14.2.2017 18:15

I72v55a77n 78H30o94l77a49s 5747877388137

Tak velký problém je především ve stále výraznější absenci odpovědnosti rodičů za zdraví a život dítěte. Vlak prostě nikdy nebude dětský pokoj a je potřeba mít nad dítětem neustálý dohled (včetně toho, že když s ním jdu na WC, tak ho na představek vedu za ruku, protože tam může nastat lecjaký problém).

0/0
14.2.2017 22:41

J63a94r71d62a 97K34a96n25í68k 5746609442273

V tomhle případě bych viděl problém spíš v nedůvěře a mizivé schopnosti komunikace mezi spolucestujícími a obecně neznámými lidmi v malém prostoru.

V článku je uvedeno, že matka se věnovala druhému dítěti na toaletě, což jsem pochopil tak, že s sebou vzala obě děti, aby je měla co nejblíž. Ovšem aby se s oběma nasoukala do pidiprostoru toalety, to si dost dobře neumím představit (tuplem, když se dveře otevírají dovnitř toho kumbálku). Nedůvěra jí nedovolila domluvit se s někým v kupé, aby její ratolest na tu chvíli ohlídal.

0/0
15.2.2017 10:14

J48a27n 18B13a17r77t97á50č92e57k 6645415120719

Netvrdím, že se to nestávalo, nicméně vzhledem k počtu kilometrů, přepravených pasažérů a počtu těchto mimořádných událostí je to nesmysl. Spíše je to o zpovykanosti dnešní společnosti, hledajíc za každou cenu viníky, nezohledňujíc, že tragedie se bohužel stávají. Pak dochází ve jménu vezpečí k utahování šroubů v různých oblastech života takovým, způsobem, že zůstává rozum stát.

0/0
15.2.2017 14:58

M93i16c48h27a85l 16S66e82d90m85í32k 3749875396591

Zaklínají se normami jako posvátnou krávou, ale nové vagony pokud vím otočné dveře mít nesmí. Jen se povoluje provozovat starší techniku s nižší úrovní zabezpečení.

Když došlo k tragické srážce vlaků ve stanici kvůli ztrátě detekce vlaku na koleji díky popískovaní, taky to povolovala platná norma. Tvůrci SW automatizačního systému navrhovali diagnostiku ztráty detekce vlaku ve stanici obdobnou úplné blokové podmínce na volné trati bez vyhýbek, ale náčelníci to odmítli s tím, že to norma nepožaduje. Přitom rozdíl mezi normou požadovanou bezpečností na volné trati a ve stanici musel být každému jasný. Po nehodě dostali k doplnění SW povolení a dnes úspěšně funguje, i když to norma striktně nepožaduje.

+4/0
14.2.2017 14:28

P66e96t94r 43B61e80n77a 8698468679203

To je zase titulek "Staré vagony dostanou po smrti dítěte signalizaci zavření otočných dveří". Myslel jsem ze se tam rozsviti nejaka kontrolka kdyz ve vlaku zemre dite, nebo co ;-D

+8/0
14.2.2017 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.