Diskuze

Staré vagony dostanou po smrti dítěte signalizaci zavření otočných dveří

Desítky milionů korun plánují investovat České dráhy do vylepšení bezpečnosti starých vagonů s otočnými dveřmi. Ty dostanou světelnou signalizaci ukazující, zda jsou správně zavřené. Dopravce tak reaguje na tragédii, při které loni v létě u Olomouce vypadlo z vlaku dvouleté dítě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

J48i26ř80í 28C21h52u98d57ý

14. 2. 2017 20:08

Základ je prostě nestát tam, kde to není spolehlivé. Jestli svítí nějaké světlo nebo ne, na tom už se nic nezmění.

3 0
možnosti
PR

"Vlakvedoucí i průvodčí dveře zkontrolovaly"

jelikoz neni explicitne uvedeno zda obe role zastupovaly zeny, musi byt na konci mekke i, tedy zkontrolovali...

ach ta gramatika...

3 0
možnosti
JK

Mně naopak po přečtení souvětí hned došlo, že se jednalo o ženský personál. Nechtěl bych vidět větnou konstrukci, ve které se autor bude pokoušet explicitně vyjádřit, že se jednalo o dvě ženy.

Někdy prostě grammar nazi hledají problém tam, kde není...

0 0
možnosti
MG

M98i97r37e42k 97G86a89j91e34r

14. 2. 2017 16:25

Je opravdu na case s tim neco delat. A pro nejmene dve mrtve deti uz je pozde.

3 0
možnosti
JB

Už se opět dělá aféra tam kde není. Celou dobu (několik deesetiletí) to jezdí jak je a po jedné politováníhodné nehodě se vymýšlí nekoncpeční nápravná opatření, kdy selským rozumem ke zlepšení dojde až po vyřazení těchto vagonů výměnou za nové nebo novější.

14 2
možnosti
PM

P49e26t18r 55M40u52n52z59a18r

14. 2. 2017 15:16

Tak nebyla to první taková nehoda.

5 0
možnosti
MS

Zaklínají se normami jako posvátnou krávou, ale nové vagony pokud vím otočné dveře mít nesmí. Jen se povoluje provozovat starší techniku s nižší úrovní zabezpečení.

Když došlo k tragické srážce vlaků ve stanici kvůli ztrátě detekce vlaku na koleji díky popískovaní, taky to povolovala platná norma. Tvůrci SW automatizačního systému navrhovali diagnostiku ztráty detekce vlaku ve stanici obdobnou úplné blokové podmínce na volné trati bez vyhýbek, ale náčelníci to odmítli s tím, že to norma nepožaduje. Přitom rozdíl mezi normou požadovanou bezpečností na volné trati a ve stanici musel být každému jasný. Po nehodě dostali k doplnění SW povolení a dnes úspěšně funguje, i když to norma striktně nepožaduje.

4 0
možnosti
PB

P80e34t61r 92B76e26n94a

14. 2. 2017 13:25

To je zase titulek "Staré vagony dostanou po smrti dítěte signalizaci zavření otočných dveří". Myslel jsem ze se tam rozsviti nejaka kontrolka kdyz ve vlaku zemre dite, nebo co ;-D

8 0
možnosti