Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Policie obvinila kvůli pádu dívky z rychlíku průvodčí a vlakvedoucí

Za tragédii, při které z rychlíku u Olomouce vypadlo dvouleté dítě a zemřelo, obvinili policisté průvodčí a vlakvedoucí. Ty podle nich porušily své povinnosti, když dostatečně nezkontrolovaly dveře, kterými těsně před odjezdem vlaku nastupoval cestující a špatně je zavřel. Oběma hrozí až šest let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R37o27m70a89n 12D39a39l42e68c33k63ý 2348323802684

To soudu nepřijde divné, že dvouleté dítě bez dozoru chodí po vlaku? Rodiče jsou potrestaní až až, a tím bych to uzavřel. Přehazovat vinu na průvodčí a vlakvedoucí mi přijde hloupé, ale určitě je to v souladu s předpisy. Ach jo, proč mám pocit, že se stále více vzdaluje soudní rozhodnutí na základě paragrafů od běžného selského rozumu. Litera zákona vládne :-(

0/0
27.2.2017 9:10

E15d16a 72D38r16á18b95e82k 7499542193607

zdá se vám bezpečné provozovat vlak, u kterého se zdánlivě zavřené ale nezajištěné dveře při dosažení rychlosti 111 km-h samy otevřou? A spoléhat tedy pouze na lidskou obsluhu a neomylnost při kontrole zavření? Co kdyby tomu vlaku při rychlosti 120 upadávalo kolo, taky by to řešili "pohledem před odjezdem"?

0/0
26.2.2017 19:06

J98o63h28n 34M97a35t16e25y 4840875772

Všechny dveře se dají ovládat z místa strojvedoucího, ale bohužel u normálních vlaků, ne u těch dobytčáků v kterých ČD vozí lidi... Když u aut (oproti vlaků za pár korun), lze hlídat kontrolkou správné zavření dveří a použít automatický zámek, tak holt to budou muset ČD taky udělat tak. Nejsnažší je to hodit na nějakýho pěšáka, chyba je ale v celém systému.

0/0
26.2.2017 15:04

M31i21r58o93s81l38a72v 51Z34i22k46m52u70n45d 6378472657408

Dveře soupravy sice centrálně nezavíral strojvedoucí, ale "vlakový doprovod" ... Povinnost doprovodného personálu je definována v předpise :

Kontrola dovření dveří se provádí ve stanici v rámci běžných pochůzek vedle

soupravy vlaku při respektování času pobytu dle JŘ.

Pokud byl plánovaný pobyt vlaku dodržen, dveře "centrálně" doprovodným personálem uzavřeny - ale nejsou blokovány - a pak je znovu někdo otevře, protože nastupuje a dveře za sebou "zavře", leč nedoklapne, tak doprovodný personál opakovaně nepůjde kolem soupravy ...

Nehledě na skutečnost, že z obvinění dvou osob je zřejmé, že není jasné, která z nich měla tu kontrolu provést. V takovém případě nelze "nade vší pochybnost" určit, která z nich měla kontrolu provádět. To má dokázat vyšetřovatel.

+3/0
24.2.2017 23:21

R43o31m45a92n 77Š40e77s49t97á64k 5974269643833

Podle mne nešťastná náhoda, netrestal bych nikoho.

Cestující, který (pravděpodobně) špatně zavřel dveře, mohl být přesvědčen, že jsou zavřené řádně.

Vlakový personál pohledem zkontroloval uzavření dveří, fyzicky obejít a zkontrolovat všechny dveře je podle mne nesplnitelná povinnost.

Matka dítěte věnovala dítěti přiměřenou pozornost, kterou od ní bylo spravedlivé v této situaci očekávat.

Uvidíme, jak se k tomu postaví soud.

Pozůstalé rodině upřímnou soustrast.

+5/−1
24.2.2017 13:21

P27e38t51r 27N57ě24m24e53c 4750133830487

No, pochopil jsem, že byly 2 ženské na 6 vagonů, (možná jich bylo o fous víc), stanoví-li předpis, aby dveře z venku zkontrolovaly, tak musí projít z venku okolo 3 vagonů. To se mi nezdá tak neřešitelný rébus.

Ovšem je ostudou, že v roce 2017:

1) vagony nejdou spolehlivě a bez použití síly uzavřít

2) se tak neděje automaticky

3) že po všech těch průserech se starými vagony ČD už dávno nenasadila minimálně tu signalizaci špatně zavřených dveří.

+1/−1
24.2.2017 16:31

J61a21k57u87b 70Š87a49f83a50n66d42a 7375427271251

A mají ty vagony obejít i z druhé strany jestli tam někdo neotevřel dveře? Vůbec nechápu, jak chcete zaručit zavření všech dveří. Leda by u každých stál jeden zaměstnanec.

+3/0
26.2.2017 9:59

B41l39a18ž52e18j 56M61o34t42y93č19k89a 8517257895540

a když jsme u toho slovíčkaření, tak bych trestatl každého řidiče, který si ráno neobejde auto a nedotáhne šrouby u kol;-)

+2/0
24.2.2017 12:58

J41o19s39e78f 65K91o20m92i20n75i80k 4430593945239

No, pokud by to nedotažené kolo někoho trefilo....

+1/0
24.2.2017 13:03

E84d39a 97D82r23á67b60e75k 7919982853247

tak by to byla nešťastná náhoda

0/0
26.2.2017 18:57

B93l61a97ž97e68j 59M22o10t28y13č48k58a 8497297245410

To jsou ty ochrané pomůcky, kdyby nebyla žádna automatika, tak by si matka nikdy nedovolila nechat dítě u dveří jedoucího vlaku.

0/0
24.2.2017 12:56

D41a75v28i74d 47H79o33f 5593521420756

děti jsou rychlé. Představte si situaci, kdy matka drží jedno dítě na wc (příp. mu utírá zadek) a druhé se rozeběhne k těm dveřím. To by musela mí min. tři ruce. Navíc vlakové toalety nejsou zas tak velké, aby se tam vešly v pohodě dvě děti s tím, že jednomu matka utírá zadek. Prostě shoda několika nešťastných událostí.

+3/0
24.2.2017 13:11

J86i80ř42í 47H78o79v76o25r41k22a 8767216822475

Takže strojvůdce dá signál, že je připraven k odjezdu. Průvodčí začne obcházet vagóny, aby se přesvědčil, zda jsou dveře zavřené. Obejde půl soupravy a vidí, že do "zkontrolovaných" dveří nastoupí opozdilec. Dokončí kontrolu a vrací se zpět zkontrolovat "opozdilce". Cestující ve vlaku jsou na nervy, co se děje, když mají být dávno na cestě. Výpravčí zjišťuje, zda vlak nemá poruchu a jestli nemá zrušit povolení k odjezdu, protože se blíží čas odjezdu jiného vlaku....

+8/0
24.2.2017 11:49

J93o94s81e90f 49K43o92m52i28n44i25k 4800213765239

Ano, máte pravdu - jen jste nedodal, že dvouleté dítě by v tomto případě přežilo.....

+2/−1
24.2.2017 12:53

J37a47k55u36b 83R34ý29d85l 1645682785710

Stále ale hrozí, že i přes tyto kontroly může dojít k selhání. Lidskému i technickému. Navrhuju úplně zrušit veškerou dopravu. Vždyť v dopravě umírají lidé!!

+2/0
24.2.2017 15:09

D14a81v29i64d 63H44o36f 5523831510686

bohužel přesně tak si to představují v předpisu, realita je jiná.

+1/0
24.2.2017 13:12

M13i98c81h43a61l 97S31k97l67e10n11á14ř 5736310847

A přitom by stačilo jenom centrální zamykání, kdyby vlakový personál zmáčkl jedno tlačítko nebo otočil kličkou, aby došlo k uzavření a zabezpečení všech dveří. A nebo, aby každý vagón vlakové soupravy měl svého člena vlakového personálu, který by se ujistil, že jsou dveře uzavřené. Bohužel tento problém s otevíráním dveří po nedovření je ve vlacích dlouhé roky. Sám jsem za dlouhé roky ježdění viděl několik otevřených dveří, které jsem zavíral sám nebo s něčí pomocí.

+1/0
24.2.2017 15:35

M98i22r74o19s26l31a69v 70Z88i69k97m78u61n45d 6848342387848

Vždyť personál ty dveře "centrálně" zavřel, ale u klasických souprav - včetně Německa a Švýcarska takové dveře zase otevřete. Blokace nastává až po rozjezdu a dosažení rychlost cca 5 km/h.

0/0
24.2.2017 23:24

J78a51n 37D11v90o66ř87á43k 4703212713127

Hodit tristní stav souprav na průvodčí je teda hrdinství... Já být průvodčí, tak od nynějška obejdu celou soupravu za účelem kontroly dveří. Raději z obou stran neboť někdo mohl chtít vystupovat špatně a dveře nedovřel. Přiběhl někdo další? Znovu. Zpoždění? Nezájem. Bezpečnost nade vše. Zejména u sedmivozových a delších souprav bych byl cestujícími milován, jak o ně pečuji. ;-O

+4/0
24.2.2017 11:41

M77a55r42t77i45n 23R77ů74ž35i47č42k37a 9914721638289

"Ty stanoví, že člen obsluhy vlaku se pohledem z prostoru nástupiště..."

dále se praví.

"...obě ženy si cestujícího nastupujícího zhruba půl minuty před odjezdem vlaku do třetího vagonu všimly, dveře ale zkontrolovaly jen pohledem"

tak kde udělaly chybu?

+3/0
24.2.2017 11:23

J68o62s82e74f 72K28o93m78i57n96i31k 4170313815599

Jestli udělaly chybu - to bude posuzovat soud. Policie vysvětlila mechanismus nehody.

0/0
24.2.2017 12:55

M58a98r86t90i51n 46R82ů98ž70i56č63k59a 9414181988199

jj

a bude to těžká doba

jen, že si článek trochu odporuje

0/0
24.2.2017 12:59

P27a13v68e73l 18D38r95o38t59á61r 7623304489904

Technicky vzato udělali chybu v tom, že kontrolu zavřenosti dveří prováděli pohledem z místa, odkud to nešlo provést - na kontrolu, zda všechny kliky mají správnou polohu, by museli mít od vlaku výrazný boční odstup, což nejde dělat, vyklánějí-li se z jiného vozu.

Od soudu odejdou nejspíš s mírnou podmínkou, a pokud mají pojistku na blbost, tak jejich spoluúčast na odškodném (které rodina vysoudí v civilním řízení) bude nepatrná.

0/0
24.2.2017 14:02

M69a52r52t86i83n 38R15ů80ž21i80č85k62a 9214281188679

hm ... život to už nevrátí

tak snad to zabrání dalším nehodám

+1/0
24.2.2017 14:42

J62a70n 57J87u14r14n61í18č51e30k 7127570414894

Policie nevysvětlila důvod, ale příčinu !!!!!!;-O;-€

+1/−1
24.2.2017 10:57

J83a62n 60J78u85r20n17í54č34e70k 7137450904874

http://sas.ujc.cas.cz/archiv.php?art=3056

+1/0
24.2.2017 11:03

Z87d54e26n76e30k 91B98e91d71n60a86r 7647906437449

Nechápu co se tu obhajuje? Kontrola dveří je v předpisu, pokud na to zaměstnanci dlabou je to nebezpečná a trestuhodná věc. Tady laxní přístup stál život 2 letého dítěte.

+2/−4
24.2.2017 10:25

J62o35s56e49f 31K96a33r12f41í42k 7972595176450

Asi jako, že si před jízdou máte vždy obejít celé auto a zkontrolovat všechny světla, kola šrouby, okna náklad a tak vůbec...

V toto případě musí zkontrolovat všechny dveře. Chyba? Jistě. Nic méně jak se píše, dveře se proti otevření zajistí až při rychlosti nějakých 10Km/h což je již průvodčí vevniř a nemá možnost ovlivnit, že zrovna v tu chvíli rozjezdu nějdo zevnitř neveme za kliku. Nepravděpodobné? Jistě, nikoliv však nemožné...

+3/0
24.2.2017 10:50

P86a83v68e23l 73D30r95o14t35á37r 7493904909894

Jenže zatímco manipulace s dveřmi za jízdy je PORUŠENÍM předpisů ze strany cestujícího a za případnou tragedii by nesl zodpovědnost cestující, tak nedovřenost dveří stojícího vlaku 30 sekund před signálem k odjezdu je něco, co měl odhalit člen obsluhy.

A ano, jste povinen si zkontrolovat auto. Pokud se vám to nechce dělat mechanicky, můžete klidně využít výrazně barevné značky, připevnitelné na jednotlivé matky, a kontrolovat utaženost vizuálně. A když to neuděláte a vaše auto někoho zabije upadnuvší pneumatikou, tak ANO, vy ponesete zodpovědnost.

+3/−1
24.2.2017 14:04

J98a91k30u29b 72R19ý71d44l 1565942695890

Uvědomujete si, že i přes veškerou vaši snahu stejně jednou zemřete? To musí být k zbláznění takový pocit.. Opravdu byste poslal průvodčí na 6 let do kriminálu? Z mého pohledu je to prostě souhra mnoha nešťastnách událostí... umím si představit podmíněný trest a důkladné proškolení všech průvodčích v ČR..

+1/0
24.2.2017 15:11

P64e51t83r 44N32ě41m90e56c 4840763270517

když do auta berete cestující, také si přeci zkontrolujete, zda správně zavřeli dveře a zda se připoutali. Protože zodpovídáte za bezpečnou přepravu. Jediný rozdíl je ten, že máte zpravidla jen 4 dveře a kontrolku na palubce.

0/−2
24.2.2017 16:36

F26i23l47i58p 10H29r10b39e15k 2434120496210

Přesně tak, máte aspoň ty kontrolky, jak na dveře, tak na pásy, takže to vidíte jako řidič, aniž byste musel hnout zadkem - tak by to mělo být i v tom vlaku. Na druhé straně, upřímně, kolik dospělých pasažérů se vám na zadních sedadlech v autě připoutá? Moje zkušenost je bohužel taková, že spousta lidí na to dlabe a je těžké je přesvědčit.

0/−1
25.2.2017 20:35

P77e85t97r 72N51ě36m72e52c 4820643530297

Mě stačí říct připoutej se. A nerozjedu se,dokud se nepřipoutá. Jde o moji bezpečnost.

+1/−1
25.2.2017 20:56

E89d15a 17D10r44á14b32e73k 7779122593707

mně se poutají všichni (pravda, někteří až na výzvu)

0/0
26.2.2017 19:00

F22i44l37i94p 39H83r30b48e44k 2334530546910

Tak to jste šťastnej člověk. Nevím, za co mám od vás mínus. Někdo je prostě tvrdohlavý a i když ho požádám, řekne "ne, to je dobrý, mně ten pás vadí, já se nikde nepoutám". Mám mu jako přiložit pistoli k hlavě? Nebo tedy prostě nikam nejezdit? Bylo by to sice správné, ale asi si to nedokážete představit. Já jsem pro to vynaložil maximální úsilí, v případě průšvihu si rozbije čumák především on.

0/0
27.2.2017 8:51

J82a42k49u54b 97Š42a57f92a38n20d24a 7915397701381

A teď si vemte, že spousta aut nemá onu kontrolku ani na dveře ani na pásy (stejně, jako spousta vagonů nemá automatické dveře). Jak jako řidič zajistíte, že po celou dobu jízdy jsou všichni připoutáni? Za podmínky, že se plně věnujete řízení...

0/0
26.2.2017 10:04
Foto

I79v74o 42C74h36u36d60o17b98a 9760236971434

Vy jste mě teda dárečci ještě nedávno jste chtěli linčovat matku že si neuhlídá děti,teď by jste linčovali výpravčí který tam ani nebyl a až soud rozhodne o neznámém pachateli budete linčovat koho

0/0
24.2.2017 4:55

J15o84s66e60f 62K17a60r70f81í28k 7782685116760

Viník se musí najít a potrest, padni komu padni. Pokud nepoteče krev (v tomto případě mhohaletý trest odnětí svobody) dav spokojený nebude;-)

0/0
24.2.2017 10:43

J83a33n 22K12r10p23e91c 5686683894782

no, ne ze bych takovy vysledek necekal. predpis byl jasny a predpokladam ze zamestnanci byli radne proskoleni. to ze se nekdtere predpisy porusuji "aby se stihalo" je jasne a bezne snad v kazdem provoze kde pracuji lide. jen je na usudku "porusovatele" co si muze dovolit zanedbat a co ne. ve sve kariere se s vymluvou ze neco nejde podle predpisu stihat setkavam takrka denodenne. a na 99% se to stihat da, jen se nechce. ti lide, co ty predpisy vymysli jsou sice velmi casto povazovani za naproste idioty, ale oni to vetsinou idioti nejsou. maji za svuj vykon prace zodpovednost a kdyby nastavili nejakou proceduru tak, ze se neda stihnout, tak by jim za to nekdo velice rychle umyl hlavu. a ne jen proto, ze proceduru spatne stanovil, ale v pripade bezpecnosti hlavne proto, ze nebylo dosazeneho zamysleneho cile, predpis nebude funckni a lidi ho budou porusovat, a HLAVNE proto, ze v pripadnem sporu by vedeni a firmu z pripadneho problemu u evidentne spatne napsaneho predpisu tento nevyvynil.

+1/0
23.2.2017 21:00

F27r64a32n35t50i76š84e44k 23P87t53á52k 5628392318199

A drahy jako vzdy nenesou zadnou odpovednost!

+1/0
23.2.2017 18:55

J66o97s55e62f 15K35a59r75f82í85k 7742225846510

Každé neštěstí vyjma zásahu vyšší molci (mno i to je sporné) má vždy konkrétního viníka...

0/−1
24.2.2017 10:44

Z45d25e75ň81k44a 51V38e45s41e51l93á 8349865877390

Na jednu stranu je fakt, že personál asi nechtěl zdržovat odjezd vlaku. Na druhou stranu - pokud mají povinnost kontrolovat zavření dveří, neměl by to být zase tak velký problém k těm dveřím venkem doběhnout a prostě jimi nastoupit a pořádně za sebou zavřít...

P. S.: "Ty podle nich porušili své povinnosti, když dostatečně nezkontrolovaly dveře..." - Auuu...

0/−1
23.2.2017 17:54

P80e59t71r 77J13a34r69o22š 2374721915157

Bohuzel spousta pracovnich ukolu ve spouste zamestnani jsou nastaveny tak, ze se proste nektere odrbavaji, aby se vsechno stihnulo. A kdyz se proti tomu ohradite, nikdo vas neposloucha. Je to smutne, ale je to tak. Proste se tak dlouho chodi se dzbanem pro vodu, az se ucho utrhne. Vina zamestnance neni o nic vyssi, nez toho, kdo mu stanovuje podminky pro vykon jeho prace.

+4/−1
23.2.2017 18:02

O55n51d63ř12e71j 58Z71e52m37a76n 5800944788809

Vina zamestnance neni o nic vyssi, nez toho, kdo mu stanovuje podminky pro vykon jeho prace.

COŽE?!

Tohle opravdu, opravdu myslíte vážně?

+2/−5
23.2.2017 18:12

P31e65t14r 68J79a48r70o46š 2124361125447

Ja se neptam na vas pravni nazor. Pravo je tu od toho, aby za to co vymysli zamestnavatel, nenesl odpovednost on, ale zamestnanec.

Pokud vam sef prikaze vykrast banku, asi nemuze byt chyba jen na vasi strane. Je to extrem, ale o to je to evidentnejsi.

+3/−1
23.2.2017 18:24

O81n26d74ř13e48j 18Z52e46m82a92n 5770484318759

Vy jste teda hodně mimo...

A ke všemu to píšete pod článkem, kde to odnesl lidský život...

+1/−5
23.2.2017 18:35

P25e45t12r 13J77a76r98o32š 2134141185687

Mimo jste ponekud vy, kdyz obhajujete system, ktery tlaci lidi delat na hranici svych moznosti, a prenasi na ne plnou zodpovednost za chyby, ktere z toho tlaku plynou. Jak se rika, z exkrementu proste bic neupletete.

+2/−2
23.2.2017 19:04

O91n52d44ř19e49j 36Z10e37m76a54n 5760344388719

Ale vám se to povedlo.

0/−1
23.2.2017 19:28

V51a42c96l38a87v 65H46a14j32e34k 3436979579

to bych rád věděl v tomto případě čím je kdo tlačí?? Možná jízdní řád, ale ten nevytváří zaměstnavatel, ale SŽDC.

0/0
24.2.2017 7:11

J34a45n 58V23a70l94o78u26c98h 6122737528500

No nevytváří zaměstnavatel - když si provozovatel napíše, že tam bude provozovat soupravy s max. 100km/h (tak jako jezdily po koridoru mezi Zábřehem a Českou Třebovou Regionovy s max. 80), bude to v grafikonu časově zohledněno. Jenže pak bude muset leckde vyčkávat na předjetí vlaky rychlejšími, tím naroste jídzní doba, sníží se atraktivita, narostou náklady (na oběh bude potřeba více souprav, vlak při stejných nákladech ujede méně km, na kterých jsou závislé kompenzace...).

0/−1
24.2.2017 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.