Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Policie obvinila kvůli pádu dívky z rychlíku průvodčí a vlakvedoucí

Za tragédii, při které z rychlíku u Olomouce vypadlo dvouleté dítě a zemřelo, obvinili policisté průvodčí a vlakvedoucí. Ty podle nich porušily své povinnosti, když dostatečně nezkontrolovaly dveře, kterými těsně před odjezdem vlaku nastupoval cestující a špatně je zavřel. Oběma hrozí až šest let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R61o91m63a73n 58D45a92l28e12c58k69ý 2898933742804

To soudu nepřijde divné, že dvouleté dítě bez dozoru chodí po vlaku? Rodiče jsou potrestaní až až, a tím bych to uzavřel. Přehazovat vinu na průvodčí a vlakvedoucí mi přijde hloupé, ale určitě je to v souladu s předpisy. Ach jo, proč mám pocit, že se stále více vzdaluje soudní rozhodnutí na základě paragrafů od běžného selského rozumu. Litera zákona vládne :-(

0/0
27.2.2017 9:10

E19d58a 91D45r54á55b21e82k 7349412363467

zdá se vám bezpečné provozovat vlak, u kterého se zdánlivě zavřené ale nezajištěné dveře při dosažení rychlosti 111 km-h samy otevřou? A spoléhat tedy pouze na lidskou obsluhu a neomylnost při kontrole zavření? Co kdyby tomu vlaku při rychlosti 120 upadávalo kolo, taky by to řešili "pohledem před odjezdem"?

0/0
26.2.2017 19:06

J67o97h74n 72M12a41t28e64y 4840875742

Všechny dveře se dají ovládat z místa strojvedoucího, ale bohužel u normálních vlaků, ne u těch dobytčáků v kterých ČD vozí lidi... Když u aut (oproti vlaků za pár korun), lze hlídat kontrolkou správné zavření dveří a použít automatický zámek, tak holt to budou muset ČD taky udělat tak. Nejsnažší je to hodit na nějakýho pěšáka, chyba je ale v celém systému.

0/0
26.2.2017 15:04

M75i68r35o15s58l12a34v 56Z16i46k76m39u37n60d 6668802447238

Dveře soupravy sice centrálně nezavíral strojvedoucí, ale "vlakový doprovod" ... Povinnost doprovodného personálu je definována v předpise :

Kontrola dovření dveří se provádí ve stanici v rámci běžných pochůzek vedle

soupravy vlaku při respektování času pobytu dle JŘ.

Pokud byl plánovaný pobyt vlaku dodržen, dveře "centrálně" doprovodným personálem uzavřeny - ale nejsou blokovány - a pak je znovu někdo otevře, protože nastupuje a dveře za sebou "zavře", leč nedoklapne, tak doprovodný personál opakovaně nepůjde kolem soupravy ...

Nehledě na skutečnost, že z obvinění dvou osob je zřejmé, že není jasné, která z nich měla tu kontrolu provést. V takovém případě nelze "nade vší pochybnost" určit, která z nich měla kontrolu provádět. To má dokázat vyšetřovatel.

+3/0
24.2.2017 23:21

R97o35m76a43n 88Š96e76s55t47á95k 5884139603203

Podle mne nešťastná náhoda, netrestal bych nikoho.

Cestující, který (pravděpodobně) špatně zavřel dveře, mohl být přesvědčen, že jsou zavřené řádně.

Vlakový personál pohledem zkontroloval uzavření dveří, fyzicky obejít a zkontrolovat všechny dveře je podle mne nesplnitelná povinnost.

Matka dítěte věnovala dítěti přiměřenou pozornost, kterou od ní bylo spravedlivé v této situaci očekávat.

Uvidíme, jak se k tomu postaví soud.

Pozůstalé rodině upřímnou soustrast.

+5/−1
24.2.2017 13:21

P36e13t27r 11N65ě80m93e95c 4520223310347

No, pochopil jsem, že byly 2 ženské na 6 vagonů, (možná jich bylo o fous víc), stanoví-li předpis, aby dveře z venku zkontrolovaly, tak musí projít z venku okolo 3 vagonů. To se mi nezdá tak neřešitelný rébus.

Ovšem je ostudou, že v roce 2017:

1) vagony nejdou spolehlivě a bez použití síly uzavřít

2) se tak neděje automaticky

3) že po všech těch průserech se starými vagony ČD už dávno nenasadila minimálně tu signalizaci špatně zavřených dveří.

+1/−1
24.2.2017 16:31

J78a94k23u61b 74Š38a11f62a28n16d79a 7785267221821

A mají ty vagony obejít i z druhé strany jestli tam někdo neotevřel dveře? Vůbec nechápu, jak chcete zaručit zavření všech dveří. Leda by u každých stál jeden zaměstnanec.

+3/0
26.2.2017 9:59

B33l39a42ž54e70j 48M37o73t41y59č10k64a 8957857525520

a když jsme u toho slovíčkaření, tak bych trestatl každého řidiče, který si ráno neobejde auto a nedotáhne šrouby u kol;-)

+2/0
24.2.2017 12:58

J68o23s86e24f 34K80o72m31i15n18i35k 4240313675229

No, pokud by to nedotažené kolo někoho trefilo....

+1/0
24.2.2017 13:03

E62d61a 40D49r47á12b40e81k 7839612363847

tak by to byla nešťastná náhoda

0/0
26.2.2017 18:57

B40l13a57ž75e59j 18M95o47t36y70č20k87a 8917267785530

To jsou ty ochrané pomůcky, kdyby nebyla žádna automatika, tak by si matka nikdy nedovolila nechat dítě u dveří jedoucího vlaku.

0/0
24.2.2017 12:56

D14a19v43i78d 86H79o79f 5223501360676

děti jsou rychlé. Představte si situaci, kdy matka drží jedno dítě na wc (příp. mu utírá zadek) a druhé se rozeběhne k těm dveřím. To by musela mí min. tři ruce. Navíc vlakové toalety nejsou zas tak velké, aby se tam vešly v pohodě dvě děti s tím, že jednomu matka utírá zadek. Prostě shoda několika nešťastných událostí.

+3/0
24.2.2017 13:11

J67i75ř95í 17H69o30v70o38r52k28a 8387546112805

Takže strojvůdce dá signál, že je připraven k odjezdu. Průvodčí začne obcházet vagóny, aby se přesvědčil, zda jsou dveře zavřené. Obejde půl soupravy a vidí, že do "zkontrolovaných" dveří nastoupí opozdilec. Dokončí kontrolu a vrací se zpět zkontrolovat "opozdilce". Cestující ve vlaku jsou na nervy, co se děje, když mají být dávno na cestě. Výpravčí zjišťuje, zda vlak nemá poruchu a jestli nemá zrušit povolení k odjezdu, protože se blíží čas odjezdu jiného vlaku....

+8/0
24.2.2017 11:49

J41o53s94e84f 43K41o77m81i69n52i40k 4430973395399

Ano, máte pravdu - jen jste nedodal, že dvouleté dítě by v tomto případě přežilo.....

+2/−1
24.2.2017 12:53

J31a63k33u62b 16R57ý88d50l 1445602825800

Stále ale hrozí, že i přes tyto kontroly může dojít k selhání. Lidskému i technickému. Navrhuju úplně zrušit veškerou dopravu. Vždyť v dopravě umírají lidé!!

+2/0
24.2.2017 15:09

D24a74v86i27d 56H32o56f 5273161910476

bohužel přesně tak si to představují v předpisu, realita je jiná.

+1/0
24.2.2017 13:12

M32i25c22h36a55l 54S82k21l95e94n81á36ř 5946870927

A přitom by stačilo jenom centrální zamykání, kdyby vlakový personál zmáčkl jedno tlačítko nebo otočil kličkou, aby došlo k uzavření a zabezpečení všech dveří. A nebo, aby každý vagón vlakové soupravy měl svého člena vlakového personálu, který by se ujistil, že jsou dveře uzavřené. Bohužel tento problém s otevíráním dveří po nedovření je ve vlacích dlouhé roky. Sám jsem za dlouhé roky ježdění viděl několik otevřených dveří, které jsem zavíral sám nebo s něčí pomocí.

+1/0
24.2.2017 15:35

M36i72r69o30s14l32a36v 85Z41i44k47m26u12n44d 6438322947908

Vždyť personál ty dveře "centrálně" zavřel, ale u klasických souprav - včetně Německa a Švýcarska takové dveře zase otevřete. Blokace nastává až po rozjezdu a dosažení rychlost cca 5 km/h.

0/0
24.2.2017 23:24

J62a41n 11D35v61o64ř13á25k 4443642223407

Hodit tristní stav souprav na průvodčí je teda hrdinství... Já být průvodčí, tak od nynějška obejdu celou soupravu za účelem kontroly dveří. Raději z obou stran neboť někdo mohl chtít vystupovat špatně a dveře nedovřel. Přiběhl někdo další? Znovu. Zpoždění? Nezájem. Bezpečnost nade vše. Zejména u sedmivozových a delších souprav bych byl cestujícími milován, jak o ně pečuji. ;-O

+4/0
24.2.2017 11:41

M93a60r40t92i85n 14R65ů84ž61i28č98k77a 9714431248409

"Ty stanoví, že člen obsluhy vlaku se pohledem z prostoru nástupiště..."

dále se praví.

"...obě ženy si cestujícího nastupujícího zhruba půl minuty před odjezdem vlaku do třetího vagonu všimly, dveře ale zkontrolovaly jen pohledem"

tak kde udělaly chybu?

+3/0
24.2.2017 11:23

J27o44s64e87f 50K89o31m18i73n53i70k 4520423885219

Jestli udělaly chybu - to bude posuzovat soud. Policie vysvětlila mechanismus nehody.

0/0
24.2.2017 12:55

M60a53r22t24i31n 47R90ů87ž68i46č49k19a 9884251618369

jj

a bude to těžká doba

jen, že si článek trochu odporuje

0/0
24.2.2017 12:59

P84a52v53e12l 72D30r24o86t36á96r 7163834559744

Technicky vzato udělali chybu v tom, že kontrolu zavřenosti dveří prováděli pohledem z místa, odkud to nešlo provést - na kontrolu, zda všechny kliky mají správnou polohu, by museli mít od vlaku výrazný boční odstup, což nejde dělat, vyklánějí-li se z jiného vozu.

Od soudu odejdou nejspíš s mírnou podmínkou, a pokud mají pojistku na blbost, tak jejich spoluúčast na odškodném (které rodina vysoudí v civilním řízení) bude nepatrná.

0/0
24.2.2017 14:02

M95a21r52t18i98n 19R50ů10ž32i14č61k70a 9404651628249

hm ... život to už nevrátí

tak snad to zabrání dalším nehodám

+1/0
24.2.2017 14:42

J28a49n 83J52u85r31n37í39č69e97k 7457740874774

Policie nevysvětlila důvod, ale příčinu !!!!!!;-O;-€

+1/−1
24.2.2017 10:57

J89a24n 64J75u60r39n51í77č20e73k 7107860174784

http://sas.ujc.cas.cz/archiv.php?art=3056

+1/0
24.2.2017 11:03

Z24d94e40n10e32k 59B46e75d41n77a64r 7317216647109

Nechápu co se tu obhajuje? Kontrola dveří je v předpisu, pokud na to zaměstnanci dlabou je to nebezpečná a trestuhodná věc. Tady laxní přístup stál život 2 letého dítěte.

+2/−4
24.2.2017 10:25

J30o94s55e68f 32K80a11r34f64í33k 7832585956380

Asi jako, že si před jízdou máte vždy obejít celé auto a zkontrolovat všechny světla, kola šrouby, okna náklad a tak vůbec...

V toto případě musí zkontrolovat všechny dveře. Chyba? Jistě. Nic méně jak se píše, dveře se proti otevření zajistí až při rychlosti nějakých 10Km/h což je již průvodčí vevniř a nemá možnost ovlivnit, že zrovna v tu chvíli rozjezdu nějdo zevnitř neveme za kliku. Nepravděpodobné? Jistě, nikoliv však nemožné...

+3/0
24.2.2017 10:50

P28a51v65e35l 80D69r47o26t43á50r 7323534159644

Jenže zatímco manipulace s dveřmi za jízdy je PORUŠENÍM předpisů ze strany cestujícího a za případnou tragedii by nesl zodpovědnost cestující, tak nedovřenost dveří stojícího vlaku 30 sekund před signálem k odjezdu je něco, co měl odhalit člen obsluhy.

A ano, jste povinen si zkontrolovat auto. Pokud se vám to nechce dělat mechanicky, můžete klidně využít výrazně barevné značky, připevnitelné na jednotlivé matky, a kontrolovat utaženost vizuálně. A když to neuděláte a vaše auto někoho zabije upadnuvší pneumatikou, tak ANO, vy ponesete zodpovědnost.

+3/−1
24.2.2017 14:04

J67a47k41u87b 85R51ý38d13l 1625692725370

Uvědomujete si, že i přes veškerou vaši snahu stejně jednou zemřete? To musí být k zbláznění takový pocit.. Opravdu byste poslal průvodčí na 6 let do kriminálu? Z mého pohledu je to prostě souhra mnoha nešťastnách událostí... umím si představit podmíněný trest a důkladné proškolení všech průvodčích v ČR..

+1/0
24.2.2017 15:11

P50e35t44r 64N21ě14m86e55c 4360353270587

když do auta berete cestující, také si přeci zkontrolujete, zda správně zavřeli dveře a zda se připoutali. Protože zodpovídáte za bezpečnou přepravu. Jediný rozdíl je ten, že máte zpravidla jen 4 dveře a kontrolku na palubce.

0/−2
24.2.2017 16:36

F75i53l96i24p 43H17r72b49e55k 2344170846680

Přesně tak, máte aspoň ty kontrolky, jak na dveře, tak na pásy, takže to vidíte jako řidič, aniž byste musel hnout zadkem - tak by to mělo být i v tom vlaku. Na druhé straně, upřímně, kolik dospělých pasažérů se vám na zadních sedadlech v autě připoutá? Moje zkušenost je bohužel taková, že spousta lidí na to dlabe a je těžké je přesvědčit.

0/−1
25.2.2017 20:35

P40e65t84r 48N45ě32m62e43c 4500593380337

Mě stačí říct připoutej se. A nerozjedu se,dokud se nepřipoutá. Jde o moji bezpečnost.

+1/−1
25.2.2017 20:56

E98d17a 86D62r45á69b74e61k 7189962913417

mně se poutají všichni (pravda, někteří až na výzvu)

0/0
26.2.2017 19:00

F16i81l59i44p 17H64r35b65e27k 2174370176200

Tak to jste šťastnej člověk. Nevím, za co mám od vás mínus. Někdo je prostě tvrdohlavý a i když ho požádám, řekne "ne, to je dobrý, mně ten pás vadí, já se nikde nepoutám". Mám mu jako přiložit pistoli k hlavě? Nebo tedy prostě nikam nejezdit? Bylo by to sice správné, ale asi si to nedokážete představit. Já jsem pro to vynaložil maximální úsilí, v případě průšvihu si rozbije čumák především on.

0/0
27.2.2017 8:51

J19a52k42u70b 30Š25a18f88a58n18d50a 7555427281271

A teď si vemte, že spousta aut nemá onu kontrolku ani na dveře ani na pásy (stejně, jako spousta vagonů nemá automatické dveře). Jak jako řidič zajistíte, že po celou dobu jízdy jsou všichni připoutáni? Za podmínky, že se plně věnujete řízení...

0/0
26.2.2017 10:04
Foto

I96v75o 25C96h93u63d32o36b43a 9140356981144

Vy jste mě teda dárečci ještě nedávno jste chtěli linčovat matku že si neuhlídá děti,teď by jste linčovali výpravčí který tam ani nebyl a až soud rozhodne o neznámém pachateli budete linčovat koho

0/0
24.2.2017 4:55

J94o14s81e20f 21K47a47r74f20í38k 7802635876150

Viník se musí najít a potrest, padni komu padni. Pokud nepoteče krev (v tomto případě mhohaletý trest odnětí svobody) dav spokojený nebude;-)

0/0
24.2.2017 10:43

J17a76n 64K40r35p54e23c 5286783414262

no, ne ze bych takovy vysledek necekal. predpis byl jasny a predpokladam ze zamestnanci byli radne proskoleni. to ze se nekdtere predpisy porusuji "aby se stihalo" je jasne a bezne snad v kazdem provoze kde pracuji lide. jen je na usudku "porusovatele" co si muze dovolit zanedbat a co ne. ve sve kariere se s vymluvou ze neco nejde podle predpisu stihat setkavam takrka denodenne. a na 99% se to stihat da, jen se nechce. ti lide, co ty predpisy vymysli jsou sice velmi casto povazovani za naproste idioty, ale oni to vetsinou idioti nejsou. maji za svuj vykon prace zodpovednost a kdyby nastavili nejakou proceduru tak, ze se neda stihnout, tak by jim za to nekdo velice rychle umyl hlavu. a ne jen proto, ze proceduru spatne stanovil, ale v pripade bezpecnosti hlavne proto, ze nebylo dosazeneho zamysleneho cile, predpis nebude funckni a lidi ho budou porusovat, a HLAVNE proto, ze v pripadnem sporu by vedeni a firmu z pripadneho problemu u evidentne spatne napsaneho predpisu tento nevyvynil.

+1/0
23.2.2017 21:00

F77r38a54n64t36i63š52e60k 77P63t13á93k 5328752108129

A drahy jako vzdy nenesou zadnou odpovednost!

+1/0
23.2.2017 18:55

J49o67s30e60f 70K40a21r71f58í78k 7102415766370

Každé neštěstí vyjma zásahu vyšší molci (mno i to je sporné) má vždy konkrétního viníka...

0/−1
24.2.2017 10:44

Z93d12e42ň52k89a 86V75e44s97e66l32á 8849875737390

Na jednu stranu je fakt, že personál asi nechtěl zdržovat odjezd vlaku. Na druhou stranu - pokud mají povinnost kontrolovat zavření dveří, neměl by to být zase tak velký problém k těm dveřím venkem doběhnout a prostě jimi nastoupit a pořádně za sebou zavřít...

P. S.: "Ty podle nich porušili své povinnosti, když dostatečně nezkontrolovaly dveře..." - Auuu...

0/−1
23.2.2017 17:54

P49e69t37r 91J12a32r41o12š 2964271215157

Bohuzel spousta pracovnich ukolu ve spouste zamestnani jsou nastaveny tak, ze se proste nektere odrbavaji, aby se vsechno stihnulo. A kdyz se proti tomu ohradite, nikdo vas neposloucha. Je to smutne, ale je to tak. Proste se tak dlouho chodi se dzbanem pro vodu, az se ucho utrhne. Vina zamestnance neni o nic vyssi, nez toho, kdo mu stanovuje podminky pro vykon jeho prace.

+4/−1
23.2.2017 18:02

O68n76d61ř33e12j 89Z49e70m11a70n 5900724138839

Vina zamestnance neni o nic vyssi, nez toho, kdo mu stanovuje podminky pro vykon jeho prace.

COŽE?!

Tohle opravdu, opravdu myslíte vážně?

+2/−5
23.2.2017 18:12

P37e61t60r 82J18a16r18o80š 2184171975697

Ja se neptam na vas pravni nazor. Pravo je tu od toho, aby za to co vymysli zamestnavatel, nenesl odpovednost on, ale zamestnanec.

Pokud vam sef prikaze vykrast banku, asi nemuze byt chyba jen na vasi strane. Je to extrem, ale o to je to evidentnejsi.

+3/−1
23.2.2017 18:24

O84n63d90ř28e14j 89Z38e13m66a37n 5890844248779

Vy jste teda hodně mimo...

A ke všemu to píšete pod článkem, kde to odnesl lidský život...

+1/−5
23.2.2017 18:35

P88e14t53r 84J78a19r87o21š 2934371445697

Mimo jste ponekud vy, kdyz obhajujete system, ktery tlaci lidi delat na hranici svych moznosti, a prenasi na ne plnou zodpovednost za chyby, ktere z toho tlaku plynou. Jak se rika, z exkrementu proste bic neupletete.

+2/−2
23.2.2017 19:04

O37n35d90ř90e86j 56Z78e27m20a40n 5820884768629

Ale vám se to povedlo.

0/−1
23.2.2017 19:28

V37a43c56l12a69v 69H95a61j37e90k 3696779339

to bych rád věděl v tomto případě čím je kdo tlačí?? Možná jízdní řád, ale ten nevytváří zaměstnavatel, ale SŽDC.

0/0
24.2.2017 7:11

J18a91n 32V35a56l71o12u29c68h 6162157988980

No nevytváří zaměstnavatel - když si provozovatel napíše, že tam bude provozovat soupravy s max. 100km/h (tak jako jezdily po koridoru mezi Zábřehem a Českou Třebovou Regionovy s max. 80), bude to v grafikonu časově zohledněno. Jenže pak bude muset leckde vyčkávat na předjetí vlaky rychlejšími, tím naroste jídzní doba, sníží se atraktivita, narostou náklady (na oběh bude potřeba více souprav, vlak při stejných nákladech ujede méně km, na kterých jsou závislé kompenzace...).

0/−1
24.2.2017 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.