Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Policie obvinila kvůli pádu dívky z rychlíku průvodčí a vlakvedoucí

Za tragédii, při které z rychlíku u Olomouce vypadlo dvouleté dítě a zemřelo, obvinili policisté průvodčí a vlakvedoucí. Ty podle nich porušily své povinnosti, když dostatečně nezkontrolovaly dveře, kterými těsně před odjezdem vlaku nastupoval cestující a špatně je zavřel. Oběma hrozí až šest let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R20o50m56a42n 63D82a92l65e79c41k75ý 2618903232424

To soudu nepřijde divné, že dvouleté dítě bez dozoru chodí po vlaku? Rodiče jsou potrestaní až až, a tím bych to uzavřel. Přehazovat vinu na průvodčí a vlakvedoucí mi přijde hloupé, ale určitě je to v souladu s předpisy. Ach jo, proč mám pocit, že se stále více vzdaluje soudní rozhodnutí na základě paragrafů od běžného selského rozumu. Litera zákona vládne :-(

0/0
27.2.2017 9:10

E93d85a 92D14r98á40b91e17k 7909742773817

zdá se vám bezpečné provozovat vlak, u kterého se zdánlivě zavřené ale nezajištěné dveře při dosažení rychlosti 111 km-h samy otevřou? A spoléhat tedy pouze na lidskou obsluhu a neomylnost při kontrole zavření? Co kdyby tomu vlaku při rychlosti 120 upadávalo kolo, taky by to řešili "pohledem před odjezdem"?

0/0
26.2.2017 19:06

J29o42h48n 57M19a61t35e65y 4670985632

Všechny dveře se dají ovládat z místa strojvedoucího, ale bohužel u normálních vlaků, ne u těch dobytčáků v kterých ČD vozí lidi... Když u aut (oproti vlaků za pár korun), lze hlídat kontrolkou správné zavření dveří a použít automatický zámek, tak holt to budou muset ČD taky udělat tak. Nejsnažší je to hodit na nějakýho pěšáka, chyba je ale v celém systému.

0/0
26.2.2017 15:04

M39i19r94o26s78l12a96v 18Z95i55k17m59u73n51d 6258392327278

Dveře soupravy sice centrálně nezavíral strojvedoucí, ale "vlakový doprovod" ... Povinnost doprovodného personálu je definována v předpise :

Kontrola dovření dveří se provádí ve stanici v rámci běžných pochůzek vedle

soupravy vlaku při respektování času pobytu dle JŘ.

Pokud byl plánovaný pobyt vlaku dodržen, dveře "centrálně" doprovodným personálem uzavřeny - ale nejsou blokovány - a pak je znovu někdo otevře, protože nastupuje a dveře za sebou "zavře", leč nedoklapne, tak doprovodný personál opakovaně nepůjde kolem soupravy ...

Nehledě na skutečnost, že z obvinění dvou osob je zřejmé, že není jasné, která z nich měla tu kontrolu provést. V takovém případě nelze "nade vší pochybnost" určit, která z nich měla kontrolu provádět. To má dokázat vyšetřovatel.

+3/0
24.2.2017 23:21

R42o65m66a84n 10Š72e32s41t82á65k 5984659563743

Podle mne nešťastná náhoda, netrestal bych nikoho.

Cestující, který (pravděpodobně) špatně zavřel dveře, mohl být přesvědčen, že jsou zavřené řádně.

Vlakový personál pohledem zkontroloval uzavření dveří, fyzicky obejít a zkontrolovat všechny dveře je podle mne nesplnitelná povinnost.

Matka dítěte věnovala dítěti přiměřenou pozornost, kterou od ní bylo spravedlivé v této situaci očekávat.

Uvidíme, jak se k tomu postaví soud.

Pozůstalé rodině upřímnou soustrast.

+5/−1
24.2.2017 13:21

P94e32t62r 94N14ě24m23e14c 4920663810357

No, pochopil jsem, že byly 2 ženské na 6 vagonů, (možná jich bylo o fous víc), stanoví-li předpis, aby dveře z venku zkontrolovaly, tak musí projít z venku okolo 3 vagonů. To se mi nezdá tak neřešitelný rébus.

Ovšem je ostudou, že v roce 2017:

1) vagony nejdou spolehlivě a bez použití síly uzavřít

2) se tak neděje automaticky

3) že po všech těch průserech se starými vagony ČD už dávno nenasadila minimálně tu signalizaci špatně zavřených dveří.

+1/−1
24.2.2017 16:31

J21a81k74u16b 93Š31a12f48a34n42d95a 7535187311921

A mají ty vagony obejít i z druhé strany jestli tam někdo neotevřel dveře? Vůbec nechápu, jak chcete zaručit zavření všech dveří. Leda by u každých stál jeden zaměstnanec.

+3/0
26.2.2017 9:59

B47l29a40ž18e40j 98M42o64t51y88č30k35a 8177137375710

a když jsme u toho slovíčkaření, tak bych trestatl každého řidiče, který si ráno neobejde auto a nedotáhne šrouby u kol;-)

+2/0
24.2.2017 12:58

J10o13s74e61f 50K66o75m71i76n62i18k 4490613365189

No, pokud by to nedotažené kolo někoho trefilo....

+1/0
24.2.2017 13:03

E85d82a 30D75r83á62b58e50k 7369782263327

tak by to byla nešťastná náhoda

0/0
26.2.2017 18:57

B26l72a95ž93e44j 95M70o94t50y43č69k52a 8807527685400

To jsou ty ochrané pomůcky, kdyby nebyla žádna automatika, tak by si matka nikdy nedovolila nechat dítě u dveří jedoucího vlaku.

0/0
24.2.2017 12:56

D76a90v92i13d 25H79o43f 5523861370536

děti jsou rychlé. Představte si situaci, kdy matka drží jedno dítě na wc (příp. mu utírá zadek) a druhé se rozeběhne k těm dveřím. To by musela mí min. tři ruce. Navíc vlakové toalety nejsou zas tak velké, aby se tam vešly v pohodě dvě děti s tím, že jednomu matka utírá zadek. Prostě shoda několika nešťastných událostí.

+3/0
24.2.2017 13:11

J19i51ř61í 48H81o34v43o59r97k80a 8677726522905

Takže strojvůdce dá signál, že je připraven k odjezdu. Průvodčí začne obcházet vagóny, aby se přesvědčil, zda jsou dveře zavřené. Obejde půl soupravy a vidí, že do "zkontrolovaných" dveří nastoupí opozdilec. Dokončí kontrolu a vrací se zpět zkontrolovat "opozdilce". Cestující ve vlaku jsou na nervy, co se děje, když mají být dávno na cestě. Výpravčí zjišťuje, zda vlak nemá poruchu a jestli nemá zrušit povolení k odjezdu, protože se blíží čas odjezdu jiného vlaku....

+8/0
24.2.2017 11:49

J40o67s52e22f 77K94o41m92i27n73i45k 4840233175469

Ano, máte pravdu - jen jste nedodal, že dvouleté dítě by v tomto případě přežilo.....

+2/−1
24.2.2017 12:53

J39a53k17u16b 52R60ý53d88l 1945862285470

Stále ale hrozí, že i přes tyto kontroly může dojít k selhání. Lidskému i technickému. Navrhuju úplně zrušit veškerou dopravu. Vždyť v dopravě umírají lidé!!

+2/0
24.2.2017 15:09

D92a70v59i18d 27H50o21f 5833221900396

bohužel přesně tak si to představují v předpisu, realita je jiná.

+1/0
24.2.2017 13:12

M18i42c21h25a33l 86S12k96l20e35n22á68ř 5376590657

A přitom by stačilo jenom centrální zamykání, kdyby vlakový personál zmáčkl jedno tlačítko nebo otočil kličkou, aby došlo k uzavření a zabezpečení všech dveří. A nebo, aby každý vagón vlakové soupravy měl svého člena vlakového personálu, který by se ujistil, že jsou dveře uzavřené. Bohužel tento problém s otevíráním dveří po nedovření je ve vlacích dlouhé roky. Sám jsem za dlouhé roky ježdění viděl několik otevřených dveří, které jsem zavíral sám nebo s něčí pomocí.

+1/0
24.2.2017 15:35

M98i39r85o78s57l35a59v 56Z47i32k67m64u27n44d 6118332347478

Vždyť personál ty dveře "centrálně" zavřel, ale u klasických souprav - včetně Německa a Švýcarska takové dveře zase otevřete. Blokace nastává až po rozjezdu a dosažení rychlost cca 5 km/h.

0/0
24.2.2017 23:24

J23a97n 73D40v45o29ř11á91k 4893172223807

Hodit tristní stav souprav na průvodčí je teda hrdinství... Já být průvodčí, tak od nynějška obejdu celou soupravu za účelem kontroly dveří. Raději z obou stran neboť někdo mohl chtít vystupovat špatně a dveře nedovřel. Přiběhl někdo další? Znovu. Zpoždění? Nezájem. Bezpečnost nade vše. Zejména u sedmivozových a delších souprav bych byl cestujícími milován, jak o ně pečuji. ;-O

+4/0
24.2.2017 11:41

M12a31r57t60i50n 81R96ů42ž43i14č58k84a 9734911658329

"Ty stanoví, že člen obsluhy vlaku se pohledem z prostoru nástupiště..."

dále se praví.

"...obě ženy si cestujícího nastupujícího zhruba půl minuty před odjezdem vlaku do třetího vagonu všimly, dveře ale zkontrolovaly jen pohledem"

tak kde udělaly chybu?

+3/0
24.2.2017 11:23

J83o61s19e11f 87K30o23m61i91n67i93k 4660773645459

Jestli udělaly chybu - to bude posuzovat soud. Policie vysvětlila mechanismus nehody.

0/0
24.2.2017 12:55

M52a44r66t30i45n 16R66ů93ž28i35č90k14a 9194491878669

jj

a bude to těžká doba

jen, že si článek trochu odporuje

0/0
24.2.2017 12:59

P52a63v77e17l 37D96r20o91t80á18r 7953674819864

Technicky vzato udělali chybu v tom, že kontrolu zavřenosti dveří prováděli pohledem z místa, odkud to nešlo provést - na kontrolu, zda všechny kliky mají správnou polohu, by museli mít od vlaku výrazný boční odstup, což nejde dělat, vyklánějí-li se z jiného vozu.

Od soudu odejdou nejspíš s mírnou podmínkou, a pokud mají pojistku na blbost, tak jejich spoluúčast na odškodném (které rodina vysoudí v civilním řízení) bude nepatrná.

0/0
24.2.2017 14:02

M40a64r77t68i16n 49R17ů70ž29i25č27k67a 9894751968259

hm ... život to už nevrátí

tak snad to zabrání dalším nehodám

+1/0
24.2.2017 14:42

J14a21n 13J11u51r13n98í57č17e54k 7347730484374

Policie nevysvětlila důvod, ale příčinu !!!!!!;-O;-€

+1/−1
24.2.2017 10:57

J20a97n 21J41u94r35n36í50č43e47k 7587800434624

http://sas.ujc.cas.cz/archiv.php?art=3056

+1/0
24.2.2017 11:03

Z88d68e16n44e94k 65B14e84d63n79a45r 7377656297609

Nechápu co se tu obhajuje? Kontrola dveří je v předpisu, pokud na to zaměstnanci dlabou je to nebezpečná a trestuhodná věc. Tady laxní přístup stál život 2 letého dítěte.

+2/−4
24.2.2017 10:25

J60o25s42e31f 91K15a28r56f58í80k 7702875626770

Asi jako, že si před jízdou máte vždy obejít celé auto a zkontrolovat všechny světla, kola šrouby, okna náklad a tak vůbec...

V toto případě musí zkontrolovat všechny dveře. Chyba? Jistě. Nic méně jak se píše, dveře se proti otevření zajistí až při rychlosti nějakých 10Km/h což je již průvodčí vevniř a nemá možnost ovlivnit, že zrovna v tu chvíli rozjezdu nějdo zevnitř neveme za kliku. Nepravděpodobné? Jistě, nikoliv však nemožné...

+3/0
24.2.2017 10:50

P65a52v69e68l 45D67r47o47t89á78r 7823334349434

Jenže zatímco manipulace s dveřmi za jízdy je PORUŠENÍM předpisů ze strany cestujícího a za případnou tragedii by nesl zodpovědnost cestující, tak nedovřenost dveří stojícího vlaku 30 sekund před signálem k odjezdu je něco, co měl odhalit člen obsluhy.

A ano, jste povinen si zkontrolovat auto. Pokud se vám to nechce dělat mechanicky, můžete klidně využít výrazně barevné značky, připevnitelné na jednotlivé matky, a kontrolovat utaženost vizuálně. A když to neuděláte a vaše auto někoho zabije upadnuvší pneumatikou, tak ANO, vy ponesete zodpovědnost.

+3/−1
24.2.2017 14:04

J40a94k66u68b 17R88ý81d32l 1255582515570

Uvědomujete si, že i přes veškerou vaši snahu stejně jednou zemřete? To musí být k zbláznění takový pocit.. Opravdu byste poslal průvodčí na 6 let do kriminálu? Z mého pohledu je to prostě souhra mnoha nešťastnách událostí... umím si představit podmíněný trest a důkladné proškolení všech průvodčích v ČR..

+1/0
24.2.2017 15:11

P70e22t57r 62N33ě77m50e17c 4970373740677

když do auta berete cestující, také si přeci zkontrolujete, zda správně zavřeli dveře a zda se připoutali. Protože zodpovídáte za bezpečnou přepravu. Jediný rozdíl je ten, že máte zpravidla jen 4 dveře a kontrolku na palubce.

0/−2
24.2.2017 16:36

F30i60l22i22p 34H63r48b68e79k 2834250626230

Přesně tak, máte aspoň ty kontrolky, jak na dveře, tak na pásy, takže to vidíte jako řidič, aniž byste musel hnout zadkem - tak by to mělo být i v tom vlaku. Na druhé straně, upřímně, kolik dospělých pasažérů se vám na zadních sedadlech v autě připoutá? Moje zkušenost je bohužel taková, že spousta lidí na to dlabe a je těžké je přesvědčit.

0/−1
25.2.2017 20:35

P12e80t73r 94N43ě36m20e27c 4870963350897

Mě stačí říct připoutej se. A nerozjedu se,dokud se nepřipoutá. Jde o moji bezpečnost.

+1/−1
25.2.2017 20:56

E36d54a 14D82r27á45b13e29k 7989482553757

mně se poutají všichni (pravda, někteří až na výzvu)

0/0
26.2.2017 19:00

F68i96l61i19p 81H76r85b95e94k 2494310966750

Tak to jste šťastnej člověk. Nevím, za co mám od vás mínus. Někdo je prostě tvrdohlavý a i když ho požádám, řekne "ne, to je dobrý, mně ten pás vadí, já se nikde nepoutám". Mám mu jako přiložit pistoli k hlavě? Nebo tedy prostě nikam nejezdit? Bylo by to sice správné, ale asi si to nedokážete představit. Já jsem pro to vynaložil maximální úsilí, v případě průšvihu si rozbije čumák především on.

0/0
27.2.2017 8:51

J21a64k11u64b 50Š41a62f86a32n97d18a 7445857621481

A teď si vemte, že spousta aut nemá onu kontrolku ani na dveře ani na pásy (stejně, jako spousta vagonů nemá automatické dveře). Jak jako řidič zajistíte, že po celou dobu jízdy jsou všichni připoutáni? Za podmínky, že se plně věnujete řízení...

0/0
26.2.2017 10:04
Foto

I22v42o 24C63h34u97d35o45b74a 9100446201214

Vy jste mě teda dárečci ještě nedávno jste chtěli linčovat matku že si neuhlídá děti,teď by jste linčovali výpravčí který tam ani nebyl a až soud rozhodne o neznámém pachateli budete linčovat koho

0/0
24.2.2017 4:55

J38o94s85e33f 17K16a15r79f11í64k 7572165926870

Viník se musí najít a potrest, padni komu padni. Pokud nepoteče krev (v tomto případě mhohaletý trest odnětí svobody) dav spokojený nebude;-)

0/0
24.2.2017 10:43

J46a97n 52K74r95p24e46c 5836613354662

no, ne ze bych takovy vysledek necekal. predpis byl jasny a predpokladam ze zamestnanci byli radne proskoleni. to ze se nekdtere predpisy porusuji "aby se stihalo" je jasne a bezne snad v kazdem provoze kde pracuji lide. jen je na usudku "porusovatele" co si muze dovolit zanedbat a co ne. ve sve kariere se s vymluvou ze neco nejde podle predpisu stihat setkavam takrka denodenne. a na 99% se to stihat da, jen se nechce. ti lide, co ty predpisy vymysli jsou sice velmi casto povazovani za naproste idioty, ale oni to vetsinou idioti nejsou. maji za svuj vykon prace zodpovednost a kdyby nastavili nejakou proceduru tak, ze se neda stihnout, tak by jim za to nekdo velice rychle umyl hlavu. a ne jen proto, ze proceduru spatne stanovil, ale v pripade bezpecnosti hlavne proto, ze nebylo dosazeneho zamysleneho cile, predpis nebude funckni a lidi ho budou porusovat, a HLAVNE proto, ze v pripadnem sporu by vedeni a firmu z pripadneho problemu u evidentne spatne napsaneho predpisu tento nevyvynil.

+1/0
23.2.2017 21:00

F72r77a85n28t35i63š15e30k 50P58t37á21k 5838362788569

A drahy jako vzdy nenesou zadnou odpovednost!

+1/0
23.2.2017 18:55

J68o20s76e65f 56K41a19r88f46í31k 7352475956740

Každé neštěstí vyjma zásahu vyšší molci (mno i to je sporné) má vždy konkrétního viníka...

0/−1
24.2.2017 10:44

Z53d42e60ň65k44a 37V29e60s74e11l52á 8849515397180

Na jednu stranu je fakt, že personál asi nechtěl zdržovat odjezd vlaku. Na druhou stranu - pokud mají povinnost kontrolovat zavření dveří, neměl by to být zase tak velký problém k těm dveřím venkem doběhnout a prostě jimi nastoupit a pořádně za sebou zavřít...

P. S.: "Ty podle nich porušili své povinnosti, když dostatečně nezkontrolovaly dveře..." - Auuu...

0/−1
23.2.2017 17:54

P86e67t47r 27J67a77r72o83š 2694201405687

Bohuzel spousta pracovnich ukolu ve spouste zamestnani jsou nastaveny tak, ze se proste nektere odrbavaji, aby se vsechno stihnulo. A kdyz se proti tomu ohradite, nikdo vas neposloucha. Je to smutne, ale je to tak. Proste se tak dlouho chodi se dzbanem pro vodu, az se ucho utrhne. Vina zamestnance neni o nic vyssi, nez toho, kdo mu stanovuje podminky pro vykon jeho prace.

+4/−1
23.2.2017 18:02

O95n81d14ř38e67j 34Z75e14m93a59n 5270914508369

Vina zamestnance neni o nic vyssi, nez toho, kdo mu stanovuje podminky pro vykon jeho prace.

COŽE?!

Tohle opravdu, opravdu myslíte vážně?

+2/−5
23.2.2017 18:12

P17e44t75r 22J71a89r79o80š 2594621865307

Ja se neptam na vas pravni nazor. Pravo je tu od toho, aby za to co vymysli zamestnavatel, nenesl odpovednost on, ale zamestnanec.

Pokud vam sef prikaze vykrast banku, asi nemuze byt chyba jen na vasi strane. Je to extrem, ale o to je to evidentnejsi.

+3/−1
23.2.2017 18:24

O38n96d80ř58e90j 55Z13e68m33a78n 5700714848609

Vy jste teda hodně mimo...

A ke všemu to píšete pod článkem, kde to odnesl lidský život...

+1/−5
23.2.2017 18:35

P74e34t23r 36J49a54r75o40š 2704371175567

Mimo jste ponekud vy, kdyz obhajujete system, ktery tlaci lidi delat na hranici svych moznosti, a prenasi na ne plnou zodpovednost za chyby, ktere z toho tlaku plynou. Jak se rika, z exkrementu proste bic neupletete.

+2/−2
23.2.2017 19:04

O48n50d87ř25e32j 50Z51e47m95a78n 5330454688719

Ale vám se to povedlo.

0/−1
23.2.2017 19:28

V88a80c12l37a73v 14H37a21j24e55k 3666329229

to bych rád věděl v tomto případě čím je kdo tlačí?? Možná jízdní řád, ale ten nevytváří zaměstnavatel, ale SŽDC.

0/0
24.2.2017 7:11

J41a53n 96V36a52l50o43u17c61h 6792187568300

No nevytváří zaměstnavatel - když si provozovatel napíše, že tam bude provozovat soupravy s max. 100km/h (tak jako jezdily po koridoru mezi Zábřehem a Českou Třebovou Regionovy s max. 80), bude to v grafikonu časově zohledněno. Jenže pak bude muset leckde vyčkávat na předjetí vlaky rychlejšími, tím naroste jídzní doba, sníží se atraktivita, narostou náklady (na oběh bude potřeba více souprav, vlak při stejných nákladech ujede méně km, na kterých jsou závislé kompenzace...).

0/−1
24.2.2017 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.