Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na D46 opět míří dělníci, přestavby nájezdů a sjezdů potrvají do roku 2020

Řidiči, kteří využívají dálnici D46 mezi Prostějovem a Olomoucí, museli v uplynulých letech přetrpět řadu zdržení kvůli opravám a přestavbám. Stále tomu však není konec. Cestu po této silnici budou stavební práce komplikovat s přestávkami ještě několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76e53t85r 14Š91i35m62e79k 2649827306818

Hlavně nechápu, proč konečně nedodelaji u zesova regulérní nájezd a sjezd na Olomouc

0/0
10.3.2017 21:54

J88i25ř37í 78P54e53r76n57i73c98a 6292420544894

Kdyby řidiči např. u Olšan dodržovali devadesátku, tak ty připojovací pruhy nejsou potřeba. Jezdím tam dost často a když na tempomat nastavím 96 (to znamená rychlost rovných 90), tak stejně rychle snad jede jedno auto z dvaceti. A když na konci tohoto úseku s omezenou rychlostí nastavím 117, protože už je potom dál 110, tak si kolikrát připadnu, jako kdybych jel krokem. Pšonci a mistři světa si tam jezdí, jako kdyby žádná pravidla neplatila. Takže všechno to je o lidech. Bohužel policajty tam člověk vidí jednou za rok a to ještě ne při měření.

0/0
10.3.2017 17:26

J29a62n 29K80ö62r12n41e80r 9366131194290

Na cesty z Brna do Prostějova mám už na léto naučenou trasu "vrchem" přes Jedovnice a Drahany. Kilometricky stejné (lehce nad 60 km), pokud se opravuje D1/D46 časově srovnatelné nebo i lepší. Navíc je tam krásně.

Jezdit po D46 je jako mlátit hlavou do zdi. Když toho necháte, uleví se vám.

+1/0
10.3.2017 13:09

T31o68m70á91š 59H44a93n22á47č10e56k 6905804590651

Tuto komunikaci znám opravdu důvěrně už hodně dlouho. Pamatuji dobu, kdy se stavěla. Po dokončení se jezdilo povolenou rychlostí 130km/h po celé délce, kromě úseku estakády nad Prostějovem. Tam bylo postupně vyzkoušeno mnoho způsobů regulace rychlosti, zejména v zimním období, kdy hrozilo namrzání vozovky.

V posledních letech byla jízda po D46 utrpení. Některé úseky se prakticky nedaly objet kvůli paralelním opravám místních komunikací, takže řidiči stáli často v dlouhých kolonách. Koordinace oprav nestála za nic. Pamatuji, že po dokončení nového povrchu byl úsek po týdnu!! provozu opět uzavřen a začala výměna svodidel.

Jaký je výsledek? D46 se na několika úsecích začíná podobat moderní rychlostní silnici. Bohužel s tím, že rychlost byla omezena na 110 km/h, místy i méně. Prý proto, že i po rekonstrukci D46 nesplňuje normy dálnice (poloměry zatáček, odstavné pruhy apod.) Takže tam, kde se starými auty mohlo po rozbité silnici jet 130, dnes po několika letech omezení provozu můžeme jezdit pomaleji. To opravdu stojí za to!

+2/0
10.3.2017 9:04

P22e21t76r 33B53á58č12a 8165106605835

Zbytečný jakmile bude d1 kolem Přerova bude tam stokrát menší provoz a netřeba nějaký pripojovaky. Stačilo by zabrat tam a ne zas rozkopavat na tři roky zbytečně d46.

+2/−1
10.3.2017 5:34

J30a28n 49S17o87u33k68u34p 1324174856805

Ono to má dvě strany.

Opravy D46 se musely plánovat roky zpět, dejme tomu 2-3 roky, kdy nebyl jasný výhled dostavby D1, plus k tomu celý schvalovací proces, který je zdlouhavý a komplikovaný. Pokud se rozhodnou jednou jít a projekt dospěje do takového bodu, je nutno prostě jej realizovat. Zase, tři roky plánovat opravy a pak na základě jednoho rozhodnutí (definitivně dodělat Říkovice - Přerov - Lipník), říct "ne, tak teď nebudem nic kopat, protože dokončují dálnice", to by bylo snad ještě horší (dokud není D1 dokončená, tak prostě není dokončená a zas přijde nějaký Bárta a bude utrum, nebude D1, nebude ani opravená D46).

Na druhou stranu je opravdu k zamyšlení, jakým způsobem je byrokratický schvalovací proces nehnutelně zařezaný termíny a podmínkami, poskytující - zdá se - v podstatě nulovou flexibilitu v takovém rozhodování.

Laicky řečeno, po zkušenostech z jiných staveb - můžeme být rádi, že se vůbec něco dělá.

+3/−1
10.3.2017 5:45

T49o84m48a41s 51M28e15r37v10a12r46t 6284697586789

Jenze to mate jen na Ostravu, Olomouc bude vzdy jezdit pres Prostejov.

0/0
10.3.2017 11:23

P65a69v28e62l 69S40c74h24e75l72i39n22g32e31r 1553368575

ŘSD: Vše děláme kvůli .... toho abychom naplnili nejenom své kapsy, ale především stranické pokladnice tradičních politických stran.Vítejte v ČR, kde papaláši znovu oje*ávají daňové poplatníky na úkor sebe, svých rodin,....tak jako před rokem 89 to dělali hoši z KSČ.

+2/−4
10.3.2017 5:26

J35a39n 36Š48m14í27d59a 7865938329822

... tzv.výměna u korytek. Před tím ale těch prasátek nebylo tolik.

+1/−3
10.3.2017 7:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.