Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouc chce bojovat se smogem, chybí jí ale parkoviště a východní obchvat

Omezení dopravy či nízkoemisní zóny zvažuje Olomouc ve snaze zlepšit ovzduší v krajském městě. Letos ho citelně a dlouho dusila smogová poklice, radnice se tomu chce do budoucna vyhnout. U dopravy je ale v pasti. K zavedení zón a regulaci dopravy potřebuje odstavná parkoviště a hotovou východní tangentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e30t18r 82N41i69v66n25i78c86k60ý 3902864565747

Vyhlásit smogovou kalamitu až když nastane je POZDĚ. Vzduch už je nedýchatelný a klimatické podmínky už rozptyl uzavřely. Jestli to celé má mít smysl, tak všechna omezení MUSÍ být vyhlášena ještě v době před tím, než vznikne inverze a kdy je ještě dýchatelno a to udržet až do zlepšení rozptylových podmínek.

0/0
13.3.2017 11:58

J62a15n 17V69a57l38o93u85c16h 6492767148200

Takže smog budeme řešit i tím, že zpoplatníme parkoviště u kolejiště nádraží Nová ulice? Čili místní místo příjezdu z hlavní slinice objedou centrum, zakličkují z Polské a zaparkují za kolejemi (kde uberou místa "místním"), dojíždějící místo plynulého příezdu z Brněnské rovněž zakličkují. Platit totiž tam, kde SVIŽNÝM krokem jdete k Drápalovi a zpět čtvrthodinu, a ta vám při vyřizování ve městě chybí, nebude nikdo. Prostě za stejnou sumu bude hledat místo ve městě a zahlcovat už tak ucpanou tř. Svobody...

Už teď do města (při tom popojíždění) jede jen ten, kdo musí, či je to jeho životní styl (který nezmění při jakkkoli vysoké platbě).

Tím, že "zvýhodňujeme" chodce a tramvaje, se situace jen zhoršuje, protože se poskakuje po jednou autě, aby náhodou jeden chodec nemusel deset vteřin počkat; dynamická preference, kdy křižovatka dá volno nezpožděné tramvaji a čeká se, až ta odbaví zastávku, zatímco v koloně čekají 5 minut zpožděné busy, je taky celkem běžná. Preferencí tramvají (i třeba na výpadovce u OBI) se stávají křižovatky (tím, že pak nemají pravidelný cyklus) "nečitelnými", při pevném cyklu pravidelně projíždějící dokážou z 99% odhadnout chování a jet plynule (tedy s méně emisemi, tišeji), čímž na "stejné vlně" jedou i ti za ním. Prostě je třeba postupovat v symbióze, ne jen restrikcemi jednoho druhu dopravy.

+3/0
13.3.2017 11:25

D53a63v29i56d 13C82h10m91e30l25í12č88e27k 3209399424124

Olomouc je rozkradena a zadluzena na 30 let. Nema uz co prodavat ma pouze velke mandatorni vydaje na ktere i tak nema. Je to vysledek vladnuti dvou stran cssd a ods. Na venek vystupovali jako nesmiritelni ale opak byl pravdou. A protoze tady neexistovala zadna funkcni opozice vysledek se dostavil.

0/0
13.3.2017 8:22
Foto

M63a76r57t64i90n 21R79o33t93t71e27r 2365312769917

Je to humus!

Bydlím v Olomouci asi 4 roky, předtím na vesnici. Rozdíl je doslova brutální! Zhoršení zdraví docela markantní, hlavně dýchací cesty, hleny, rýma.

0/0
13.3.2017 8:08

M92a61r14t34i32n 40M44i82š73o 3742694847909

Ono by možná stačilo vrátit do center měst zeleň a udělat pořádně obchvaty....a ne vymýšlet zákazy a pod. Hlavně Olomouc je na tohle velmi nevhodná. Hodně věcí je tu v centru a bez auta se tam buď nedostanete nebo je Vám to k ničemu. Kolik lidí si pojede nakoupit do Šantovky šalinou????

+1/0
13.3.2017 6:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.