Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouc chce bojovat se smogem, chybí jí ale parkoviště a východní obchvat

Omezení dopravy či nízkoemisní zóny zvažuje Olomouc ve snaze zlepšit ovzduší v krajském městě. Letos ho citelně a dlouho dusila smogová poklice, radnice se tomu chce do budoucna vyhnout. U dopravy je ale v pasti. K zavedení zón a regulaci dopravy potřebuje odstavná parkoviště a hotovou východní tangentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e35t37r 61N74i21v93n11i17c26k69ý 3602154855387

Vyhlásit smogovou kalamitu až když nastane je POZDĚ. Vzduch už je nedýchatelný a klimatické podmínky už rozptyl uzavřely. Jestli to celé má mít smysl, tak všechna omezení MUSÍ být vyhlášena ještě v době před tím, než vznikne inverze a kdy je ještě dýchatelno a to udržet až do zlepšení rozptylových podmínek.

0/0
13.3.2017 11:58

J45a36n 21V38a23l77o90u63c73h 6412657368240

Takže smog budeme řešit i tím, že zpoplatníme parkoviště u kolejiště nádraží Nová ulice? Čili místní místo příjezdu z hlavní slinice objedou centrum, zakličkují z Polské a zaparkují za kolejemi (kde uberou místa "místním"), dojíždějící místo plynulého příezdu z Brněnské rovněž zakličkují. Platit totiž tam, kde SVIŽNÝM krokem jdete k Drápalovi a zpět čtvrthodinu, a ta vám při vyřizování ve městě chybí, nebude nikdo. Prostě za stejnou sumu bude hledat místo ve městě a zahlcovat už tak ucpanou tř. Svobody...

Už teď do města (při tom popojíždění) jede jen ten, kdo musí, či je to jeho životní styl (který nezmění při jakkkoli vysoké platbě).

Tím, že "zvýhodňujeme" chodce a tramvaje, se situace jen zhoršuje, protože se poskakuje po jednou autě, aby náhodou jeden chodec nemusel deset vteřin počkat; dynamická preference, kdy křižovatka dá volno nezpožděné tramvaji a čeká se, až ta odbaví zastávku, zatímco v koloně čekají 5 minut zpožděné busy, je taky celkem běžná. Preferencí tramvají (i třeba na výpadovce u OBI) se stávají křižovatky (tím, že pak nemají pravidelný cyklus) "nečitelnými", při pevném cyklu pravidelně projíždějící dokážou z 99% odhadnout chování a jet plynule (tedy s méně emisemi, tišeji), čímž na "stejné vlně" jedou i ti za ním. Prostě je třeba postupovat v symbióze, ne jen restrikcemi jednoho druhu dopravy.

+3/0
13.3.2017 11:25

D13a44v57i40d 42C10h28m34e33l36í63č76e24k 3949339114524

Olomouc je rozkradena a zadluzena na 30 let. Nema uz co prodavat ma pouze velke mandatorni vydaje na ktere i tak nema. Je to vysledek vladnuti dvou stran cssd a ods. Na venek vystupovali jako nesmiritelni ale opak byl pravdou. A protoze tady neexistovala zadna funkcni opozice vysledek se dostavil.

0/0
13.3.2017 8:22
Foto

M95a89r80t48i35n 47R36o97t71t73e40r 2715632299187

Je to humus!

Bydlím v Olomouci asi 4 roky, předtím na vesnici. Rozdíl je doslova brutální! Zhoršení zdraví docela markantní, hlavně dýchací cesty, hleny, rýma.

0/0
13.3.2017 8:08

M83a79r97t72i68n 39M27i14š67o 3142214987569

Ono by možná stačilo vrátit do center měst zeleň a udělat pořádně obchvaty....a ne vymýšlet zákazy a pod. Hlavně Olomouc je na tohle velmi nevhodná. Hodně věcí je tu v centru a bez auta se tam buď nedostanete nebo je Vám to k ničemu. Kolik lidí si pojede nakoupit do Šantovky šalinou????

+1/0
13.3.2017 6:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.