Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomoučtí vědci jako první na světě otestovali kvantové peníze budoucnosti

Důležitý experiment na cestě k možnému novému a lépe zabezpečenému systému virtuálních finančních transakcí úspěšně zvládli olomoučtí vědci. Jako první na světě převedli do praxe takzvané kvantové bankovky, navíc současně otestovali možnosti jejich ochrany proti padělání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a63k24u32b 56K28o74s 3396872870124

Když já tomu nerozumim. Umřel pan Nebožtík nebo pan Petřina?”

+1/0
29.3.2017 0:13

J65a59n 91Z91e89m69a71n 1656505844606

Když koukám v TV na americkou Válku skladů, tak tam se všechno jede v hotovosti. Neměl by tam někdo z Evropy zakročit a donutit je k bezhotovostním platbám?

0/0
28.3.2017 22:36

L61i81b14o46r 93P32e15t27r39á78š 6625739318719

Patlama matlama paprtala

0/0
28.3.2017 19:34

J67a88n 46H42o44r42s52k77ý 2196290547725

"...u kvantových peněz je ale potřeba, aby alespoň polovina fotonů přežila a dorazila do banky...“ doplnil Antonín Černoch. -- Asi jsem nadměrně konzervativní, ale já mám raději, že mi do banky přijdou všechny penízky, které mi tam zaměstnavatel pošle.:-)

0/0
28.3.2017 19:03

S73t10a43n32d16a 78K87a48d59e76ř38á33b22e57k 7105194344379

Ta veta nemluvi o tom, ze dorazi pulka penez, ale o tom, ze algoritmus je postaven tak, ze jde sestavit puvodni zpravu i z nekompletni dorucene informace. (ale podle smajlika pocitam, ze to spis sam vite)

0/0
28.3.2017 19:56

L43u86k34a13s 52Z37i36t33k96a 7178518427362

To zas bude raj pro kapsare. Proste sahne do kapsy co sviti :-D

0/0
28.3.2017 18:39

M40i72r92e87k 82B20á60r89t23a 2245547430431

8-oO jaké bezpečnosti to mluví?? ČNB tiskne peníze co rotačky stačí, takže tohle peníze neochrání v žádném stadiu vývoje...

0/0
28.3.2017 18:37

O75l88i41v35e17r 24N43e31u94m51a30n45n 3730206349

Ja dnesni svet miluju. A vas vsechny taky, jestli mate zajem...prijdte probliknu vas.

0/0
28.3.2017 18:29

S98t36a55n22d29a 14K44a44d39e46ř49á29b20e23k 7885534894369

Proboha, co to tady vedete za diskuze? Ze je chyba bitcoinu v tom, ze aby nekdo vydelal, musi nekdo prodelat? Povazuji se vice za fyzika nez ekonoma, ale Vy znate nejaky system, kde by neplatil zakon zachovani? I v tom pitomem systemu, kde se nehorazne tisknou penize plati, jen jsou ztraty rozprostreny na vsechny soucasne drzitele dane meny. Bitcoin ma naopak vyhodu v tom, ze jeho devalvace je dana a znama, ale zakon zakonani plati tady i jinde. Nezkousejte vymyslet ekonomicke perpetum mobile, nefunguje to...

+2/0
28.3.2017 18:19

O63l94i11v26e82r 73N30e47u84m19a36n29n 3770576219

Co je zakon zakonani ? Ale jinak jo :-)

0/0
28.3.2017 18:30

V33í43t 11G94a49b97r97i46e51l 6911156968119

" Povazuji se vice za fyzika nez ekonoma..."

Nejsi ty náhodnou jedním z takzvaných "lidových myslitelů"?

0/0
28.3.2017 18:35

S53t77a14n24d65a 50K71a92d51e34ř16á18b36e19k 7765254664809

ano, povazuji se za cloveka s racionalnim kritickym myslenim, ktery umi zobecnovat poznatky z ruznych oboru, jestli jste mel na mysli toto...

ale byl bych radsi, kdybychom se spise bavili o problemu, nez o me nebo Vasi osobe, co Vy na to?

0/0
28.3.2017 18:39

V35í25t 84G19a27b49r54i90e89l 6211126948299

Ne, jen by mě zajímalo, co vás vede k tomu, že se považujete za fyzika. Z té citace to zní tak, že jste vystudovaný ekonom nebo něco podobnéhop, ale moc byste chtěl být fyzik.

0/0
28.3.2017 18:42

S81t29a51n42d70a 53K84a56d83e16ř85á27b35e73k 7855714814419

posledni osobni, pak uz na Vas nebudu reagovat - nejsem ani studovany ekonom, ani fyzik

0/0
28.3.2017 18:46

V64í26t 76G30a86b82r14i32e23l 6331536488769

Tak proč se považujete za fyzika?

0/0
28.3.2017 18:47

S73t68a14n63d74a 65K64a90d68e82ř73á48b97e58k 7445414764729

povazuji se vice za pravicaka nez levicaka; vice za masozravce nez vegetariana; vice za sachistu nez karbanika prsi; vice za automobilistu nez treba zahradkare. a nic jsem z toho nestudoval

snad Vam to uz bude konecne o me osobe stacit...

0/0
28.3.2017 18:56

V58í35t 94G35a73b41r97i25e29l 6281466988469

Ale proč fyzik? Píšete, že jste fyziku nikdy nestudoval, takže se dá předpokládat, že jí vůbec nerozumíte. Já se taky nepovažuji za lékaře...

0/0
28.3.2017 18:58

S78t19a47n80d62a 60K17a30d80e23ř58á89b76e77k 7715514514379

opravdu mne tato debata nebavi, rozdil asi bude v tom slove "vice"? chtel jsem tim rict, ze se vyznam lepe ve fyzice nez v ekonomice, ale obe temata mne zajimaji. a proc fyzika? protoze davam v ekonomickem tematu priklad se zakonem zachovani, ktery pochazi puvodne z fyziky a asi budete tezko hledat fyzika, ktery by ho zpochybnoval...

(a ted si prohlednete nasi diskuzi, co jsme z ni udelali - k rozumnym argumentum jsme se nedostali a je uz tak dlouha a zbytecna, ze se k nim ani nedostaneme - pokud to neni Vase taktika, jak prekonat argumentacni nouzi, tak se nad tim zamyslete, protoze diskuze nize, ktere jste se ucastnil a na kterou jsem puvodne reagoval, dopadla uplne stejne; nashle)

0/0
28.3.2017 19:15

V59í63t 96G58a22b12r42i69e88l 6441566288659

Jakou argumentační nouzi? Já jsem se s tebou o ničem nebavil, jen jsem chtěl vědět, proč se považuješ za fyzika.

0/0
28.3.2017 19:17

S53t88a72n36d66a 45K97a37d20e95ř58á10b44e28k 7575124884569

prominte, vice uz k tomu nemam co rict, jestli jste to nepochopil z toho, co jsem Vam uz napsal, pak asi neni mluva nasich kmenu kompatibilni. a muze to byt samozrejme i moje chyba, ale diskuze kazdopadne postrada smysl. howgh

0/0
28.3.2017 19:26

M87i69r63e49k 50B34á76r75t76a 2915287140881

:-) už jste viděl matematika, který umí pravopis?;-) V podstatě má ale pravdu....

0/0
28.3.2017 18:41

V64í36t 34G84a62b19r42i72e24l 6411406108639

Viděl. A ne jen na obrázku.

0/0
28.3.2017 18:43

M62i39r64e98k 53B23á11r73t91a 2785247290211

:-)A byl to dobrý matematik?;-)

0/0
28.3.2017 18:45

V95í59t 74G26a93b48r54i69e34l 6241816188249

U nás jsou jen dobří matematici.

0/0
28.3.2017 18:46

M38i73r25e56k 68B10á85r20t68a 2765327620891

Znal jsem jednoho výjimečného, kterého chtěli ve Švýcarsku na centrifugu. Gramatik neuvěřitelný..... Stejně tak pro praktický život nepoužitelný člověk. Nevzal to, protože měl ve "svém" závodě kancelář. Celá fabrika, jako jeden muž, hlesla :To je vůl...:-)

0/0
28.3.2017 18:52

P53e21t19r 49J16a22r88o13c44h 7250783755858

Ono to tak právě ale na trhu není, je to hra s nenulovým výsledkem a můžou hypoteticky vydělat všichni. Dobře se to dá představit třeba na trhu práce - obě strany si poskytují nějaké plnění a není nutné, aby někdo prodělal.

0/0
28.3.2017 18:35

S70t75a48n80d31a 49K69a78d96e53ř15á90b91e14k 7605434724959

Tak treba v tom Vasem pripade prodelal ten, ktery by danou praci udelal v pripade, ze by se puvodni strany nedohodly (pravidlo poptavky a nabidky). Vzdy najdete nekoho, kdo na tom prodela, jen neni tak lehce videt...

0/0
28.3.2017 18:44

J83a72r81o38s14l63a21v 35S78i73r98o59k97y 7390843914604

nesmysl Rv

0/0
28.3.2017 18:16

L15a88d28a 17N53o65v46a48k 4292263457

a co když vypnou proud...?

+1/0
28.3.2017 17:56

M54i77r25e16k 59T52u96r46e80č17e64k 4223112570502

Zalezi na tom jak dlouho a kdy dojde lidem hotovost. Pak nastane nekontrolovatelny utok na obchody s potravinami...8-o

+1/0
28.3.2017 18:15
Foto

P20e79t67r 67K22o40u85c24k42ý 5363294408476

Diamonds Are Forever

0/0
28.3.2017 17:38
Foto

J33a61r21e68k 18J42a20k71u24b55č62e60k 7589770378478

K cemu kvantove penize, pokud jde o 100% nepadelatelne penize, tak tuto funkci plni Bitcoin a spousta dalsich kryptomen.

Kryptomeny maji navic fixni a transparentni mnozstvi meny v obehu, takze libovolne mnozstvi novych minci tisknout nelze.

+1/−3
28.3.2017 17:28

V13í41t 76G95a73b96r77i36e88l 6391306228519

;-D

0/0
28.3.2017 17:29
Foto

J94a75r21e28k 44J34a22k98u31b12č39e43k 7949570288198

http://coinmarketcap.com/

;-)

+1/0
28.3.2017 17:32

V89í84t 91G82a82b64r39i55e42l 6691966718819

;-D

Mohl bys sem prosím dát svou fotku. Jsem vždy chtěl vědět, jak vypadají lidé dostatečně hloupí na to, aby uvěřili pohádce o bitcoinu.

0/−3
28.3.2017 17:33
Foto

J47a94r90e24k 95J12a36k27u35b45č78e15k 7459730968818

Tak za poslednich 5 let se mi investice zhodnotily. Jsou samozrejme rizika zapricinena externitami (pristup regulatoru, rozkol v komunite, kontaminace terorismem atd.) ktere muzou cenu bitcoinu srazit, ale z technickeho hlediska je to v poradku. Pokud mate jiny nazor, rad si ho poslechnu.

0/0
28.3.2017 17:37

V48í54t 87G87a51b96r56i46e57l 6211496428519

Až na to, že jsem se smál něčemu úplně úplně jinému, ale budiž... Bitcoin nikdy nebude masově rozšířený přesně kvůli tomu, co jsi psal jako jednu z výhod - omezené množství (a s tím související způsob těžby). Úplně vidím, jak se masy hrnou do nějakého peněžního systému, kde tvůrce ovládá až 10 % všech peněz na světě.

Jo, pro nadšence, investory a anarchisty, nájemné vrahy, drogové kartely a teroristy to bude na pár let dobrá hračka.

Smál jsem se tomu, že článek pojednává o kódování obrázku pomocí kombinací dvou různých spinů a ty do toho začneš tahat bitcoin.

+2/0
28.3.2017 17:46
Foto

J31a72r52e73k 13J40a86k42u40b67č40e91k 7729200788558

Clanek pojednava o vytvoreni nepadelatelne meny a tim padem je muj prispevek o nepadelatelne mene vytvorene v roce 2009 relevantni.

Jestli to bude masove nebo ne se uvidi, osobne si myslim, ze bitcoin bude postupne vytlacen jinou kryptomenou ktera uz masova bude. Osobne nechci mit menu, ktera se da vytisknout kdykoli se centralni bance zamane, proto do budoucna preferuji kryptomeny.

0/0
28.3.2017 17:58

V18í84t 82G90a10b53r81i55e74l 6341106478799

http://www.nature.com/articles/s41534-017-0010-x

0/0
28.3.2017 17:59
Foto

J74a62r60e15k 54J82a71k75u73b58č40e66k 7239180618258

http://olomouc.idnes.cz/olomoucti-vedci-kvantove-penize-bankovky-experiment-pde-/olomouc-zpravy.aspx?c=A170328_151202_olomouc-zpravy_stk

0/0
28.3.2017 18:04

T76o71m50á48š 60J73a30n48í87r69e75k 8960287736649

Jak se ti mohly investice zhodnotit, to nechapu ..... tak bud jsi "pravoverny" bitcoinovemu dzihadu a mas jen bitcoin a nezajima te nejaka cena vuci "bezcennym" fiat menam a nebo jsi trosku inteligentni, bitcoinu neveris a neco jsi vydelal "odrbanim" jinych, co do bitcoinu investovali ..... a vydelal myslim v realnych penezich, treba korunach. A co jsi vydelal ty, musel nutne nekdo prodelat, to je jak burza ... je to o stesti a rozumu:)

0/−1
28.3.2017 17:50
Foto

J60a22r78e79k 62J84a19k11u44b14č96e76k 7289680818488

Reaguji jenom na technicke veci, nejake prupovidky o dzihadu ignoruji. Nejedna se o hru s nulovym souctem. Pokud bitcoin za rok stoupne o 20%, ten co dnes proda nevydela nic a ten co koupi vydela 20%. A samozrejme naopak. Nekdo sazi, nekdo investuje do akcii, nekdo do kryptomen. Vy si urcite myslite ze investujete lip a tak je to v poradku. Verte si.

0/0
28.3.2017 18:11

P38e15t83r 34J85a48r72o59c35h 7740903395568

Jestli můžu přispět svým názorem, spory mezi Core a BU mě děsí tolik, že jsem své peníze dočasně uložil v alts. Třeba v případě ETH se mi to neskutečně vyplatilo.

+1/0
28.3.2017 17:53
Foto

J64a97r20e23k 45J60a85k60u32b51č24e41k 7669520708428

Ano, sice spory ohledne scaleability uz bezi rok, ale v poslednich tydnech to eskaluje a ma to za nasledek premisteni kapitalu z bitcoinu do ETH, Dash a Monera. Alespon kazda z techto variant ma sve unique features a neni to pouze bezducha kopie typu litecoin.

+1/0
28.3.2017 17:55

T15o47m10á59š 63J90a72n41í34r90e11k 8860147886329

Maeket cap je virtualni hodnota, stejne jako bitcoin:o) Musis se panacku divat na hloubku trhu, kdybys nabidl najednou bitcoiny za usmolenych par set milionu Kc, tak je poptavkova cena na pulce dnesniho kurzu ... bitcoin je z investicniho hlediska nesmysl v kazdem ohledu. Vydelat na pitomcich par dobre mirenyma "investicema" rozhodne jde, to samozrejme nepopiram. Kdyz to ma sveho kupce, da se na tom vydelat. Prodavaji se i pouzite damske ponozky, o kalhotkach ani nemluve .... takze pokud bitcoin nekdo koupi, prodavej:)

0/0
28.3.2017 17:47
Foto

J38a54r12e33k 90J61a25k41u17b58č95e23k 7729260808248

Na poslednim bitcoin meetupu v Amsterdamu bych prumerne IQ navstevniku odhadl na 130. Hodnota je realna - minuly tyden jsem prodal 0.5 asi za 500 euro, coz byla v ten moment spotova cena (+-2%) na celem svete.

Jestli do toho investovat ted, to je otazka, zalezi hodne na risk apetite, sam si hraju za sebe a rozhodne netvrdim, ze cena pujde ze soucasnych hodnot nahoru. Za rok to klidne to muze vyjit na petinasobek i spadnout na hodnotu blizkou k nule.

0/0
28.3.2017 18:03

T16o67m21á34š 24J36a47n83í32r72e29k 8220587566969

Posledni vetou jste si odpovedel na otazku, zda je bitcoin mena, pripadne zda ma nejakou REALNOU hodnotu.

0/0
28.3.2017 19:06
Foto

J37a93r96e21k 18J75a90k54u10b97č87e13k 7459900748908

Posledni vetou jsem potvrdil pouze to, ze bitcoin je a bude volatilni. Realnou hodnota je ta za kterou ho muzu spotove prodat, coz je 1,040$. A tuto hodnotu neztraci ani kdyz slovo realnou napisete kapitalkama ;-)

+1/0
28.3.2017 20:32

T27o28m33á88š 61J89a62n84í53r31e39k 8140777126689

LOL, absolutni nepochopeni clanku co? Nesmysl jmenem bitcoin, by s pristupem kvantovych pocitacu, dal novy vyraz slovu "bezcenny":o) Ne snad, ze by mel nejakou realnou hodnotu ted, ale potom, co by kvantovy pocitac rozlouskl privatni master key (ktery muze kdykoliv zverejnit autor:o), tak uz by byl opravdu zcela bezcenny. Jedine, co zbude, budou skody napachane na prirode, propalenou energii, za ty roky, kdy zcela nesmyslne bezely miliony pocitacu na zcela nesmyslnou "tezbu" bitcoinu, misto, aby pocitaly neco uzitecneho nebo smysluplneho, co by mohlo lidstvo nejak obohatit. I ty takticke analyzy efektivniho rozmisteni atomovych bomb AKA SETI, je lepsi vyuziti procesoroveho casu ....

+1/−1
28.3.2017 17:43
Foto

J44a78r64e98k 12J64a49k89u68b15č68e32k 7319770448718

Poradil bych Vam odpustit si emoce a prostudovat zpusob, jakym zpusobem je z private key odvozeny public key a z neho pak bitcoin address. Jako clovek ktery pracuje v oboru moc sanci bruteforcingu a pokusech o hash collision v pristich 10 letech nedavam.

Kvantovy pocitac se blizi ale i kdyby byl trilionkrat na druhou rychlejsi nez dnesni high-end tak se bitcoin uzivatele nemaji ceho obavat.

Autor bitcoinu opravdu nic rozlustit nemuze, doporucil bych vam prostudovat si par zakladnich clanku a pokud mate cas tak i zdrojak (samozrejme je to open source).

+1/−2
28.3.2017 17:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.