Diskuze

VIDEO: Létající auto z Přerova může být ve vzduchu během pěti minut

První létající auto na světě, které dostalo registrační značky a smí na silnici, pochází z Přerovska. V hangárech bývalé vrtulníkové základny v Bochoři jej zkonstruovala firma podnikatele Pavla Březiny. Před cestou prototypu vírníku na letecký veletrh v Německu dostala možnost vyzkoušet stroj také MF DNES.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

Perpetuum mobile?

Ve vzduchu vírník, na rozdíl od vrtulníku, využívá princip autorotace - rotorové listy roztáčí už jen vítr. Na rozjezd stačilo asi padesát metrů a jsme nad zemí

0 0
možnosti
PM

Perpetuum mobile? A ten letecky benzin nebo Natural je k čemu?

Ve vzduchu vírník, na rozdíl od vrtulníku, využívá princip autorotace - rotorové listy roztáčí už jen vítr. Na rozjezd stačilo asi padesát metrů a jsme nad zemí

0 0
možnosti
Foto

Na pohon tlačné vrtule :-)

0 0
možnosti
RA

Ještě než se rozjedeme po startovací dráze, která v Bochoři zůstala po zrušené vojenské základně, roztočí pilot lopatky rotoru. To je ale naposledy, kdy je k tomu zapotřebí motor. Ve vzduchu vírník, na rozdíl od vrtulníku, využívá princip autorotace - rotorové listy roztáčí už jen vítr. Na rozjezd stačilo asi padesát metrů a jsme nad zemí.

A ještě se pane redaktore vrátit na ZŠ a zopakovat fyziku! bez energie odevdané tlačnou vrtulí by to létalo stejně dobře jako kovadlina. Tak totiž vzniká ten "vítr" :-D

0 2
možnosti

Bez energie odevzdané tlačnou vrtulí by to létalo jako kluzák, ne jako kovadlina.

A mimochodem, zde se myslí přímý náhon rotoru.

1 0
možnosti
JH

létající auto to není ani omyle! leda tak vírník s kabinou

1 2
možnosti
DP

D31a51d49a29k 78P94e68t21r

6. 4. 2017 12:11

Je to virník na cestu. si to přečti ještě jednou a pořádně.:-P

1 0
možnosti
MU

Jestli tohle (ve smyslu "letajici auto") bude nekdy masove rozsirene, tak to bude mrtvych tuplovane ... Ale jinak pekna vecicka. :-)

0 0
možnosti
JP

Létající auto /jezdici letadlo/ je slepá cesta vývoje kterou se čas od času někdo snaží znovu prošlápnout. Většinou to skončí strojem který spojuje nevýhody obou konstrukcí tak že to nakonec špatně léta a ještě hůř jezdí. Pri tom všem pesimizmu je ale nutné panu Březinovi přiznat že jeho konstrukce me osobne dava nejvíce smyslu ze vsech co jsem kdy videl. Neboť letové vlastnosti oproti normalnim virnikum zůstávají nezměněny a pokud pozemní pohon je schopen zajistit přepravu z garaze na letiště pak palec nahoru. Samozřejmě stále zůstává otázka zda to stoji za ta přidaná kila co je pak nutné vzit s sebou nahoru a pak tez cena. . .

4 0
možnosti

Článek o velmi zajímavém výtvoru ( samozřejmě žádné novince - psávalo se o vírnících již v sedmdesátých letech např. ve VTM) je totálně zabitý autorem, a vrcholem je to video!

Jinak panu Březinovi přeji mnoho úspěchů a moc mu závidím splněný sen o kafíčku na Václaváku. Borec!.R^

1 0
možnosti
DS

Nechci být rýpal, ale zřejmě tu někdo porušil letecké předpisy. A ještě se sám usvědčil. Jestli se neplatu tak pod 300 metrů se nad zastavěnou oblastí létat nesmí. Rv

http://www.caa.cz/navody/stiznosti-na-provoz-letadel

0 0
možnosti
OV

S výjimkou vzletu, přistání, nouzové situace a dále na povolení. Jste si jistý, že si o to povolení nepožádal?

3 0
možnosti
TK

T33o10m 64K63n12o66p95p

5. 4. 2017 21:24

Gratuluji panu Březinovi! jsme na prahu revoluce :) kdo by chtěl jezdit po těch zacpaných silnicích že :) [>-]R^ podle mě skvělý nápad!

2 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
19 0
možnosti