Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do kotelen či pod zem. Olomouc hledá na sídlištích nová místa pro auta

Parkování v podzemí či v bývalých a již nevyužívaných kotelnách by mohlo spasit hustě obydlená olomoucká sídliště, na nichž lidé každý den stále hůř hledají místa pro svá auta. Město podle informací MF DNES vytipovává, kde by mohlo vzniknout až dva tisíce parkovacích stání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I77v77o 85S25t49o84j11a29s32p12a47l 2620330936438

Pokud lidi parkoviště mezi paneláky chtějí, ať si je tam klidně postaví, ale za své a ne za peníze města. Stačí když už budeme prý mít nový městský rozhlas za 70 milionů. A pár nových metrů tramvaje za 300 milionů atp... Kolik by stála ta parkoviště?

0/−1
7.4.2017 20:48

K35a62r94e45l 30V61á16l14e48k 6262699901135

Jednoduché řešení:

1)vybudovat záchytná parkoviště na okraji Olomouce, k parkovacímu lístku připojit volnou jízdenku na MHD na dobu 6 hodin, pokud přijíždí občan za kulturou, k jednání na úřady, je dost času na vyřízení záležitostí

2)zvýhodnit jízdné pro zaměstnané občany, aby do práce nepotřebovali jezdit svým vozem, protože když se podíváte v době raní či odpolední špičky, tak v os. autech do průmyslových zón a zejména do centra města jedou maximálně 2 osoby

3)u stávajících zájemců o investice do výstavby hyper nákupních center, či taurů, apod. dát za povinnost :investuj, ale pro veřejnost budeš mít v kapacitě parkování pro veřejnost za normální parkovné, po dobu 2 hodin i zdarma, tak jak to je jinde v Evropě.Né jak majitel Rezortu Hodolany sliboval, když zahájil jednání s místními, že bude významná firma mít volná parkovací místa pro své zaměstnance a firemní auta u něj na podzemním parkovišti, aby to kol jeho majetku bylo in, ale nyní si majitel Rezortu ani neukočíruje své zaměstnance, kteří musí parkovat, kde je volné místo po okolních ulicích a stále je pro ně a pro zákazníky rezortu málo místa.Tím otravují místní obyvatele hlukem, prachem, smogem a i často svou drzostí.

4)v prostoru Fibichovy točny MHD jednoznačně vybudovat podzemní veřejné parkoviště za "lidové" parkovné

5) jít do jednání s majiteli podzemního parkoviště v před nádraží,a v tomto prostoru plně využít za normální cenu parkovného parkování vozidel, neboť situace v tomto prostoru ul. Jeremenkovy a za prodejnou Albert na Kosmonautů je neúnosná ( myslím, že by to šlo, protože je před volbami a volební sliby se mají plnit)

6) v prostoru pozemku na ulici Kosmonautů u zastávky Vejdovského vybudovat parkovací dům, včetně využití podzemního parkoviště , je to místo dostupné ,téměř v centru a v dosahu MHD.

7)snížit počet parkovacích míst v centru města

8)nevím, proč vedení města nevstoupilo do jednání s investorem a v prostoru Palachova náměstí, za Terezkou bránou se nevybudovalo podzemní parkoviště?

0/0
7.4.2017 9:12

P33e46t33r 59N25i55v14n48i83c59k28ý 3752634915937

Problém je špatně definován. Místo hledání dalších volných míst na sídlištích, kde z principu žádná volná místa nejsou (navíc, opravdu je dobré udělat z každého prostranství mezi paneláky hnusné parkoviště?), by město mělo hledat možnosti, jak lidi přesvědčit, aby si auto nepořizovali. Jednak pozitivně: lepší veřejná doprava, sdílené bicykly, ... a taky negativně: zdanění, placení parkovného, zákaz vjezdu do center měst, modré zóny ... Aby se lidem prostě nevyplatilo mít auto, pokud s ním neparkují na svém soukromém pozemku, ale hodlají s ním zabírat veřejný prostor.

+4/0
7.4.2017 8:12

J77a13n 46D49e15r10k39a 8679458442632

To že auto nepotřebujete vy, neznamená, že ho nepotřebují / nechtějí i ostatní. Ano, je to jistě problém ale vámi navrhované opatření není ideální. Sdílení kol například v prosinci či lednu bude bezva. Taky na větší nákupy to bude super.

0/0
7.4.2017 9:24

P55a39v60e25l 34Ř46a61p64e94k 7712866919575

Každý má nějaké potřeby, a je přirozené za uspokojování těchto potřeb platit tržní cenu, což je jediný známý způsob, jak předejít tomu, abyste své potřeby uspokojoval na úkor druhých. Ani jídlo není zdarma, přestože jíst se musí. Neexistuje důvod, proč by stát měl zajišťovat parkovací místa pro váš soukromý majetek. Připadáte mi jak socka ve frontě na dávky.

+1/0
7.4.2017 10:30

J83a20n 82D16e85r40k52a 8359838122662

Kromě skutečně blbých urážek na úrovni haranta v pubertě tam máte co. Já parkuji auto ve své garáži, takže asi tak. :-PNicméně vím, že každý tuto možnost nemá a výrazné omezení nebo další zdanění není řešení.

0/0
7.4.2017 11:07

P97e21t69r 60N45i86v11n69i13c85k93ý 3882234475977

Jasně, než něco vymyslet a udělat je nejjednodušší najít 100 důvodů, proč něco nejde a ještě to podepřít extrémním argumentem o sdílení kol v lednu. ;-D CHTÍT auto může kdekdo, ale veřejným zájmem je, aby tímto svým sokromým majetkem nazabíral veřejný prostor.

Na sídlištích prostě volná místa NEJSOU. A pochybuji, že ty je ta tam přičaruješ. Budování podzemních garáží je jednak drahé, druhak i tak bude mít jen omezenou kapacitu a rozhodně nebude hned.

Veřejný prosto prostě není proto, aby ho někdo okupoval parkováním SOUKROMÉHO auta. Klidně ať se ty podzemní garáže vybudují (pak budou lidi remcat, že parkování je tam drahé), ale zároveň je třeba tlačit lidi (pozitivně i negativně), ať si auto nepořizují nebo ať parkují na svém soukromém pozemku.

Už před mnoha lety psali, že v Tokiu si člověk smí koupit auto jen tehdy, pokud donese doklad, že má kde parkovat (rozhodně ne na veřejném prostranství). K něčemu podobnému se v exponovaných lokalitách taky časem dopracujeme.

+1/0
7.4.2017 11:28

L63a80d91i15s12l29a28v 36B65u97r23d98a 2247204608605

Větší nákup si můžete klidně nechat přivézt.

0/0
7.4.2017 19:50

L88a40d49i55s72l10a73v 62B35u67r10d96a 2687694718845

Máte částečně pravdu, ale město přece dělá i to ostatní co píšete.

0/0
7.4.2017 19:49

P52a15v47e47l 33Ř64a83p39e42k 7222556619305

Automobily by měly zůstat jen pro postižené. Tudíž jediné, co by město mělo řešit, je kvalitní obsluha MHD, nikoli budovat další skladiště zevlujícího plechu. Tohle není důstojné 21. století, ba co víc, je to zcela absurdní.

0/−3
7.4.2017 7:57

Z76d50e18n24ě55k 54R43o50z47s34y11p55a33l 2142153596570

Podzemní garáže na ulici Synkova a Řezáčova jsou určitě bohulibý nápad. Zvlášť když se podíváte ne mapu záplavových území Olomouce. Obě ulice jsou pod vodou. A je taky dost pamětníků. Ale paměť a informace asi chybí těm, kdo nechávají zpracovat a kdo zpracovávají regulační plány.

+4/0
7.4.2017 7:12

P64a80v55e18l 60Ř75a86p95e75k 7582966369985

Zákon by měl výslovně zakázat budování parkovacích míst z erárních prostředků pro soukromé užití. Mně také nikdo nepostaví větší obývák, jen proto, že jsem jej zaskládal krámy od podlahy až ke stropu. No a soukromý investor, který by samozřejmě za parkování vybíral tržní cenu, by si už ohlídal, kde jeho objekt bude stát.

+2/0
7.4.2017 8:06

L21a78d95i21s26l52a54v 51B35u29r34d59a 2507584248435

Pokud vím, např. podzemní parkoviště v Šantovce je taky v záplavovém území.

0/0
7.4.2017 19:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.