Diskuze

Do kotelen či pod zem. Olomouc hledá na sídlištích nová místa pro auta

Parkování v podzemí či v bývalých a již nevyužívaných kotelnách by mohlo spasit hustě obydlená olomoucká sídliště, na nichž lidé každý den stále hůř hledají místa pro svá auta. Město podle informací MF DNES vytipovává, kde by mohlo vzniknout až dva tisíce parkovacích stání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pokud lidi parkoviště mezi paneláky chtějí, ať si je tam klidně postaví, ale za své a ne za peníze města. Stačí když už budeme prý mít nový městský rozhlas za 70 milionů. A pár nových metrů tramvaje za 300 milionů atp... Kolik by stála ta parkoviště?

0 1
možnosti

Jednoduché řešení:

1)vybudovat záchytná parkoviště na okraji Olomouce, k parkovacímu lístku připojit volnou jízdenku na MHD na dobu 6 hodin, pokud přijíždí občan za kulturou, k jednání na úřady, je dost času na vyřízení záležitostí

2)zvýhodnit jízdné pro zaměstnané občany, aby do práce nepotřebovali jezdit svým vozem, protože když se podíváte v době raní či odpolední špičky, tak v os. autech do průmyslových zón a zejména do centra města jedou maximálně 2 osoby

3)u stávajících zájemců o investice do výstavby hyper nákupních center, či taurů, apod. dát za povinnost :investuj, ale pro veřejnost budeš mít v kapacitě parkování pro veřejnost za normální parkovné, po dobu 2 hodin i zdarma, tak jak to je jinde v Evropě.Né jak majitel Rezortu Hodolany sliboval, když zahájil jednání s místními, že bude významná firma mít volná parkovací místa pro své zaměstnance a firemní auta u něj na podzemním parkovišti, aby to kol jeho majetku bylo in, ale nyní si majitel Rezortu ani neukočíruje své zaměstnance, kteří musí parkovat, kde je volné místo po okolních ulicích a stále je pro ně a pro zákazníky rezortu málo místa.Tím otravují místní obyvatele hlukem, prachem, smogem a i často svou drzostí.

4)v prostoru Fibichovy točny MHD jednoznačně vybudovat podzemní veřejné parkoviště za "lidové" parkovné

5) jít do jednání s majiteli podzemního parkoviště v před nádraží,a v tomto prostoru plně využít za normální cenu parkovného parkování vozidel, neboť situace v tomto prostoru ul. Jeremenkovy a za prodejnou Albert na Kosmonautů je neúnosná ( myslím, že by to šlo, protože je před volbami a volební sliby se mají plnit)

6) v prostoru pozemku na ulici Kosmonautů u zastávky Vejdovského vybudovat parkovací dům, včetně využití podzemního parkoviště , je to místo dostupné ,téměř v centru a v dosahu MHD.

7)snížit počet parkovacích míst v centru města

8)nevím, proč vedení města nevstoupilo do jednání s investorem a v prostoru Palachova náměstí, za Terezkou bránou se nevybudovalo podzemní parkoviště?

0 0
možnosti

Problém je špatně definován. Místo hledání dalších volných míst na sídlištích, kde z principu žádná volná místa nejsou (navíc, opravdu je dobré udělat z každého prostranství mezi paneláky hnusné parkoviště?), by město mělo hledat možnosti, jak lidi přesvědčit, aby si auto nepořizovali. Jednak pozitivně: lepší veřejná doprava, sdílené bicykly, ... a taky negativně: zdanění, placení parkovného, zákaz vjezdu do center měst, modré zóny ... Aby se lidem prostě nevyplatilo mít auto, pokud s ním neparkují na svém soukromém pozemku, ale hodlají s ním zabírat veřejný prostor.

4 0
možnosti
Foto

J43a13n 27D46e12r52k51a

7. 4. 2017 9:24

To že auto nepotřebujete vy, neznamená, že ho nepotřebují / nechtějí i ostatní. Ano, je to jistě problém ale vámi navrhované opatření není ideální. Sdílení kol například v prosinci či lednu bude bezva. Taky na větší nákupy to bude super.

0 0
možnosti

Automobily by měly zůstat jen pro postižené. Tudíž jediné, co by město mělo řešit, je kvalitní obsluha MHD, nikoli budovat další skladiště zevlujícího plechu. Tohle není důstojné 21. století, ba co víc, je to zcela absurdní.

0 3
možnosti

Podzemní garáže na ulici Synkova a Řezáčova jsou určitě bohulibý nápad. Zvlášť když se podíváte ne mapu záplavových území Olomouce. Obě ulice jsou pod vodou. A je taky dost pamětníků. Ale paměť a informace asi chybí těm, kdo nechávají zpracovat a kdo zpracovávají regulační plány.

4 0
možnosti

Zákon by měl výslovně zakázat budování parkovacích míst z erárních prostředků pro soukromé užití. Mně také nikdo nepostaví větší obývák, jen proto, že jsem jej zaskládal krámy od podlahy až ke stropu. No a soukromý investor, který by samozřejmě za parkování vybíral tržní cenu, by si už ohlídal, kde jeho objekt bude stát.

2 0
možnosti