Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za vypadnutí dítěte z vlaku navrhla policie obžalovat dvě pracovnice drah

  12:57aktualizováno  12:57
Případ loňské tragické smrti dvouleté dívky, která poblíž Olomouce vypadla špatně zavřenými dveřmi z jedoucího rychlíku, zřejmě už brzy zamíří k soudu. Policie téměř rok po události ukončila vyšetřování a navrhla obžalovat dvě zaměstnankyně Českých drah z usmrcení z nedbalosti.

Na hlavním železničním koridoru z Olomouce na Prahu, poblíž stanice Štěpánov, vypadlo za jízdy z osobního vlaku malé dítě. (24. července 2016) | foto: ZZS OK

„Policejní vyšetřovatel ukončil vyšetřování a předložil spisový materiál s návrhem na podání obžaloby. Rozhodnutí o tom, zda bude podána obžaloba, či bude rozhodováno jinak, lze očekávat po prostudování obsáhlého spisového materiálu, a to nejdříve v pátek,“ uvedl žalobce olomouckého okresního státního zastupitelství Jaroslav Rašendorfer.

Podle policie odpovědnost za neštěstí nesou průvodčí a vlakvedoucí, kterým bude případně u soudu hrozit až šest let vězení. Dveře, kterými na nádraží v Olomouci 24. července 2016 odpoledne na poslední chvíli nastupoval do rychlíku Galán cestující, zkontrolovaly pouze na dálku pohledem (podrobnosti o dění před tragédií čtěte zde). Přehlédly tak, že nejsou správně zavřené.

Kvůli tomu je mechanismus zabraňující otevření za jízdy neuzamkl, a poté co vlak vyjel na volnou trať a zrychlil na 111 kilometrů v hodině, nápor vzduchu dveře otevřel. A to právě ve chvíli, kdy u nich stála dvouletá dívka, jejíž matka se v ten moment věnovala na blízké toaletě druhé dceři.

Policejní vyšetřování tak skončilo obviněním obou žen z usmrcení z nedbalosti, protože podle policistů zanedbaly povinnosti dané předpisy a nešly dveře řádně zkontrolovat.

Jak vypadalo otevření dveří vlaku, kterými vypadlo dvouleté dítě

České dráhy už dříve oznámily, že v reakci na tragédii plánují investovat do vylepšení bezpečnosti starých vagonů s otočnými dveřmi. Stále jich totiž provozují zhruba osm stovek. Dveře dostanou světelnou signalizaci ukazující, zda jsou správně zavřené.

„Personál tak bude před výpravou i kdykoliv během jízdy vlaku upozorněn na špatně zavřené, respektive nedovřené dveře, a to i tehdy, pokud budou na první pohled působit jako zavřené. Také tím budou varováni cestující uvnitř vozu,“ popsal mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

V současné době má podle dopravce signalizaci 150 vagonů a do konce letošního roku ji plánuje mít až na čtyřech stovkách vozů. V provozu se jich navíc má objevovat stále méně, protože jsou postupně nahrazovány novějšími nebo modernizovanými vagony s bezpečnějšími elektropneumatickými posuvnými dveřmi.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Snímek ze záchrany muže z řeky v Olomouci. (23. srpna 2017)
Hasiči zachránili opilého muže z řeky v centru, nemohl se dostat ven

Ve středu odpoledne vytáhli hasiči muže z řeky Moravy v centru Olomouce. Sám se v korytě pokoušel držet kamenů, nebyl se ale schopen dostat na břeh. Jako první...  celý článek

Pracovníci Lesů ČR omylem vykáceli jiný les, než měli. Jablonci nad Nisou nyní...
Kvůli kůrovci musíte kácet, nařídil Šumperk soukromým majitelům lesů

Desetitisíce stromů napadených kůrovcem musí neplánovaně kácet lesníci v Olomouckém kraji. Kůrovcová kalamita z minulých let totiž podle správců lesů nyní...  celý článek

Součástí slavnostně otevřeného areálu Střední průmyslové školy automobilní a
Špičkové dílny a učebny. Technickým školám pomohou stovky milionů i firmy

Stovky milionů korun z několika zdrojů mají v následujících letech pozdvihnout technické střední školy v Olomouckém kraji na špičkovou úroveň. Výuku má zlepšit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.