Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velké vyhnání kamionů je pasé, město jim zakáže aspoň centrum

  16:25aktualizováno  16:25
Majitelé dopravních firem a řidiči kamionů se mohou nad mapou Olomouce zaradovat. Vedení města se nepodařilo prosadit velký plán na vyhnání těžkých nákladních aut. Rozsáhlý systém změn měl vozy s výjimkou zásobování pustit pouze na obchvat. Mimo jiné je tam mělo vytlačit 123 nových značek, v ulicích se však neobjeví.

Ilustrační snímek | foto: Libor TeichmannMF DNES

Politici proto přišli se skromnější vizí. Půjde-li vše dobře, od podzimu nebudou moci auta těžší než šest tun jet přes centrum Olomouce. Původní plány přitom počítaly s tím, že se téměř celé město s výjimkou pro dopravní obsluhu zbaví vozů nad šest a také dvanáct tun.

Velké plány, schválené radními na konci roku 2014 a představené současným vedení města vloni v květnu, jsou teď podle olomoucké radnice minulostí. A to především kvůli vlně nesouhlasu. Kromě několika soukromých firem a dotčených úřadů či institucí, jejichž posvěcení bylo potřeba, se postavila proti i obec Křelov.

„Křelovští svůj nesouhlas zdůvodnili tím, že by omezením průjezdu vozidel nad 12 tun v katastru olomouckých městských částí Řepčín a Hejčín došlo k přesunu těžké dopravy na komunikace vedoucí právě obcí Křelov. S tímto argumentem se však rozhodně neztotožňujeme,“ uvedl náměstek olomouckého primátora Aleš Jakubec.

Názorový střet s krajským městem připouští i starosta Křelova Jiří Spurný. Potvrzuje obavy tamních zastupitelů, že by se nákladní vozy přesunuly právě k nim. „Nezbylo by jim nic jiného - pokud se budou chtít dostat například do logistického centra u Horky nad Moravou - než jet přes Křelov,“ podotýká Spurný.

Šestitunový zákaz by mohl platit už v listopadu

Základem nyní již padlé olomoucké vize o celkovém vyhnání kamionů bylo rozdělení města na jednu zákazovou zónu s omezením pro vozy nad šest tun v centrální části a na tři zóny s omezením pro auta těžší než dvanáct tun v západní, severozápadní a severní části Olomouce.

Alespoň torza plánu se však radnice nechce vzdát ani teď. Do středu města chce zakázat vjezd nákladních aut vážících více než šest tun. „V tomto směru chceme najít okamžité řešení. Jsme si vědomi, že veřejnost tranzit v ulicích města skutečně obtěžuje,“ říká primátor Olomouce Antonín Staněk.

Sepsání potřebných podkladů má teď na starosti magistrátní odbor koncepce a rozvoje, jenž spadá pod náměstka Jakubce.

„Musíme zpracovat zadání, které chceme do konce prázdnin dát na stavební úřad. Bude na něm, jak rychle rozhodne. Domnívám se, že by to mohlo být do jednoho či dvou měsíců. V listopadu bychom to tedy mohli uskutečnit,“ přemítá Jakubec.

Ohledně „šestitunového zákazu“ je poměrně optimistický, už o něm podle svých slov s úředníky předběžně jednal.

Odbor koncepce a rozvoje ovšem znovu prověří také možnosti, jak by Olomouc mohla omezit průjezd kamionů i nad 12 tun. Také tady by šlo pouze o tranzitní dopravu, nikoli o zásobování.

„Zákaz nad šest tun neřeší celou situaci. Proto chceme řešit město Olomouc jako celek,“ říká náměstek.



Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.