Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První den olomouckých uzavírek: nehody i půlhodinová zpoždění autobusů

  15:30aktualizováno  15:30
Až půlhodinová zpoždění autobusů městské hromadné dopravy, dlouhé popojíždějící kolony i několik dopravních nehod. Tak vypadal v Olomouci první den se dvěma uzavírkami průtahu městem ve Velkomoravské a Lipenské ulici.

Dvě hlavní tepny silniční dopravy jsou v Olomouci uzavřeny od neděle, teprve pondělní ranní špička ale ukázala, jak kritická situace především na objízdných trasách bude. V řadě ulic se vytvořily dlouhé kolony.

„Nejhorší byla situace mezi půl osmou ráno a desátou hodinou dopolední,“ nastínila například Martina Krčová z olomouckého dopravního podniku, podle které se dopravní situace výrazně podepsala na zpoždění některých autobusových linek.

„Největší problémy se vyskytují na linkách č. 16 a 17, které mají i třicetiminutová zpoždění,“ popsala Krčová s tím, že maximální dopolední zpoždění čekalo na cestující jednoho ze spojů linky 16, kteří čekali na autobus čtyřicet minut.

Uzavírka má vliv na provoz většiny autobusů městské hromadné dopravy - konkrétně linek 10, 12, 14, 15, 16, 17, 19, 24, 26, 50 a 51. Podrobný harmonogram toho, jak se v jednotlivých dnech budou měnit trasy různých spojů a které zastávky nebudou v některých dnech obsluhovány či budou přesunuty, a také výlukové jízdní řády, lze najít na webu dopravního podniku.

Některé křižovatky řídí policie, v kolonách bylo několik nehod

Uzavření silnic a popojíždění v kolonách se neobešlo bez nehod, během ranních a dopoledních hodin došlo k třem menším nehodám, které se obešly bez zranění. Jedna z nehod se stala například v ulici Brněnská.

„Provoz zde nebyl přerušen, pouze omezen. Řidiči nabírali asi dvacetiminutová zpoždění.“ popsal dopravní situaci policejní mluvčí Josef Bednařík.

Policisté monitorují situaci ve městě a pokud je to nutné, řídí dopravu. Na většině míst však spoléhají na dopravní značení.

„Situace bývá nejhorší vždy v prvních dnech, komplikace ale budou zřejmě v ranních a odpoledních špičkách i nadále pokračovat. Řidiči by za současné situace k sobě měli být více ohleduplnější,“ dodal Bednařík.

Podle ČTK uzavírka mimo jiné zkomplikovala také práci olomouckému krajského soudu. Například projednávání případu brutálního přepadení seniora v Přerově (více o něm čtěte zde) bylo zahájeno se čtyřicetiminutovým zpoždění, protože přísedící soudu ráno uvízla v koloně automobilů.

„Normálně mi cesta do školy přes město trvá dvacet minut, dnes jsem jel zhruba padesát minut. Kolony byly na vnitřním obchvatu i po celé ulici Slavonínská, přes kterou vede objízdná trasa,“ potvrdil problémy i řidič Petr Protivánek.

Situace se sice kolem poledne uklidnila, avšak dopravní podnik i policisté očekávají nárůst komplikací v odpolední špičce.

Vůbec poprvé v Olomouci bude na rušné silnici „tichý asfalt“

Obě uzavírky, které současné dopravní problémy způsobují, jsou naplánovány do 4. listopadu. V prvním případě je uzavírka od okružní křižovatky ‚u Peugeotu‘ u Bystrovan po Hodolanskou křižovatku, která funguje jako křižovatka tvaru T, takže je ve směru od Lipníku zcela uzavřena.

Ve druhém případě je uzavírka v ulici Velkomoravská, a to od takzvaného ‚hoteláku‘ po křižovatku u učiliště dopravních staveb. Nelze tak projet ani od Brna ani od Albertovy ulice. Na ulici Velkomoravské je křižovatka u Zenitu zcela uzavřena a křižovatka u učiliště funguje jen ve tvaru T s tím, že silnice směrem od Zenitu je zcela uzavřena.

Opravy zde mají zlepšit život i lidem bydlícím v okolí této frekventované silnice. Vůbec poprvé v Olomouci zde totiž bude položen takzvaný tichý asfalt, který má výrazně snížit hluk způsobený projíždějícími auty.

Autoři:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.