Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak proměnit část města? Přerov plánuje anonymní architektonickou soutěž

  11:49aktualizováno  11:49
Vnitřní obchvat, takzvaný průpich, k němuž se Přerov upíná několik let, město zásadně změní. A politici si nyní chtějí ohlídat, jak by se měly proměnit i přilehlé ulice. Ve hře je i bulvár, který který by spojil centrum s vlakovým nádražím.
Přerov dlouhodobě trápí potíže s dopravou. Řešením má být vnitřní obchvat městem.

Přerov dlouhodobě trápí potíže s dopravou. Řešením má být vnitřní obchvat městem. | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Rozhádaná přerovská opozice a koalice se snad poprvé od voleb na něčem shoduje. Politici napříč spektrem se totiž baví o proměně jedenácti hektarů od nádraží přes uzavřený blok domů kolem pivovaru a závodu Juta.

Oblast stejně velkou jako je historické jádro města by totiž měl zanedlouho protnout vnitřní obchvat, takzvaný průpich. A právě toho chce využít zdejší opozice a navrhla radním, aby vyhlásili anonymní ideovou architektonicko-urbanistickou soutěž, z níž by mohla vyjít vize uspořádání této části města.

Její výsledky by se pak zapracovaly do regulačního plánu, tudíž by radnice mohla ovlivňovat budoucí podobu této oblasti, ve které může vzniknout například bulvár spojující centrum s nádražím, zeleň či cyklostezky.

Trasa plánovaného průtahu Přerovem.

Trasa plánovaného vnitřního obchvatu.

Radní, kteří o návrhu opozice před několika dny jednali, sice vyhlášení soutěže prozatím odložili, podle mluvčího magistrátu Bohuslava Přidala však jen do té doby, než bude známé datum, kdy by se měl průpich začít stavět.

"Vedení města je jednoznačně pro. Radní chtějí o budoucí podobě této části města jednat i s majiteli zdejších pozemků. Zatím však neznáme datum zahájení stavby průpichu. To je jediný důvod, proč v této chvíli nechceme vyhlašovat architektonickou soutěž," popsal mluvčí přerovské radnice Bohuslav Přidal.

Takovou zprávu opozice vítá. "Jsme rádi, že se radní stejně jako my domnívají, že rozvoj města nelze nechat jen na soukromých developerech, jejichž zájem o trvale udržitelný rozvoj území bývá spíše výjimkou," míní opoziční zastupitel Zdeněk Schenk.

Podle architekta Jana Horkého bude nyní důležité uhlídat, aby nový regulační plán i přes základní prostorové uspořádání, neomezoval budoucí investice v této oblasti. "Plán by měl naopak dát investorům jistotu investic a ukázat směr budoucího rozvoje," míní architekt, podle kterého bude stavba průpichu razantním zásahem do přerovské zástavby.

"Je dobře, že si to politici uvědomují. Právě tato chvíle je ideální dobou k tomu zajistit, jak tato oblast bude do budoucna vypadat," doplnil.

Průpich, který má ulehčit Přerovu od přetížené dopravy, povede od autobusového nádraží přes areál bývalé Juty a slévárny Heinik s napojením na Velké Novosady a most Legií. Pokračovat bude přes Polní ulici a naváže na budoucí mimoúrovňové křížení v Předmostí a dálnici D1.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Řidič si při havárii na mostě ve Velkém Týnci urazil kolo, policistům pak řekl,...
Vyhýbal jsem se opilci, řekl řidič po nehodě. Sám nadýchal dvě promile

Zda za dopravní nehodu může opilý chodec, opilý řidič auta nebo oba, nyní vyšetřují policisté z Olomoucka. Poté, co dorazili k nabouranému autu, řidič obvinil...  celý článek

Mohelnická Hella Autotechnik se zaměřuje především na výrobu světlometů pro...
Policie obvinila devět lidí z krádeže stovky světlometů přímo z továrny

Policisté ze Šumperska obvinili devět lidí z rozsáhlé krádeže světlometů do aut přímo z továrny, ve které se vyrábějí. Podle kriminalistů světlomety odcizili...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Olomouckému dopravnímu podniku chybí řidiči, hrozí rušení spojů

Rušení některých spojů může už brzy hrozit cestujícím využívajícím autobusovou hromadnou dopravu v Olomouci. A to z neobvyklého důvodu, kterým je stále...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.