Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zakázku na proměnu olomouckého nádraží získaly OHL ŽS s Alpine Bau

  17:05aktualizováno  17:05
Zakázku v odhadované hodnotě kolem tří miliard na modernizaci olomouckého vlakového nádraží získá sdružení firem OHL ŽS a Alpine Bau CZ. Správa železniční dopravní cesty je určila jako vítěze tendru. Původně vybraného vítěze musela po zásahu antimonopolního úřadu vyřadit.

Plánovaný vzhled hlavního nádraží po rekonstrukci olomouckého železničního uzlu. Pohled ze severovýchodu (od čtvrti Bělidla). | foto: Moravia Consult Olomouc

"Rozhodli jsme se plně respektovat rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a řídit se jeho pokyny, přestože jsme přesvědčeni, že výběrové řízení proběhlo maximálně transparentně a nediskriminačně," uvedl Jakub Ptačinský, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Zakázku, jejíž hodnota byla před výběrovým řízením odhadována na zhruba tři miliardy korun, původně získalo sdružení firem Eurovia, Subterra a Elektrizace železnic Praha, které nabídlo cenu 1,7 miliardy bez DPH. Nyní vybraný "nový" vítěz nabídl 1,89 miliardy.

"Společnost Eurovia CS jako vedoucí účastník sdružení společně s dalšími členy sdružení Subterrou a EŽ, respektuje rozhodnutí předsedy ÚOHS, že chyba, kterou sdružení udělalo v nabídce, je oprávněným důvodem k vyloučení," uvedla mluvčí Eurovie Petra Kučerová.

Původní vítěz později nabídl nižší částku než jakou měl v obálce

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) už v dubnu rozhodl, že SŽDC porušila zákon o veřejných zakázkách, protože nabídku původně vítězného sdružení měla naopak vyřadit. Nabídková cena totiž nebyla uvedena ve správném tvaru. Kontrolorům mimo jiné vadila změna ceny vítězného sdružení.

"Zadavatel nedodržel zásadu transparentnosti, když při posouzení nabídek vzal v potaz opožděné upozornění tohoto uchazeče, že jeho skutečná nabídková cena je nižší, než byla ta čtená při otevírání obálek. V důsledku těchto pochybení mohlo dojít k podstatnému ovlivnění výběru nejvhodnější nabídky," vysvětlil tehdy předseda ÚOHS Petr Rafaj.

Úřad proto výsledek výběrového řízení zrušil, SŽDC i sdružení stavebních firem ale proti tomu podaly rozklad. Případ byl proto znovu přezkoumán, antimonopolní úřad ale své rozhodnutí v červnu potvrdil.

Proměna olomouckého nádraží bude mimo jiné spočívat v modernizaci nástupišť a vybudování jednoho zcela nového, opravu podchodu a v neposlední řadě zhruba třinácti kilometrů kolejí.

Nový kabát navíc dostanou třeba i některé mosty. Stavební práce mají trvat přibližně tři roky, původně přitom měly začít už loni v říjnu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Budova Moravského divadla v Olomouci.
Nového šéfa olomoucké filharmonie navrhne radnici najatá firma

Výběrové řízení na nového ředitele olomoucké Moravské filharmonie se uskuteční „pod taktovkou“ externí personální firmy, kterou si najme radnice. Post se...  celý článek

Dosavadní krajský předseda hnutí ANO v Olomouckém kraji a poslanec Ladislav...
Olomoucký hejtman z ANO chce dál zůstat poslancem, čelí kritice straníků

Hejtman a poslanec Ladislav Okleštěk z ANO čelí kritice spolustraníků z regionu kvůli kumulaci funkcí. V dopise adresovaném krajskému vedení hnutí mu vytýkají,...  celý článek

ilustrační snímek
Muž na seznamce vyloudil fotky, pak ženu nutil k hrátkám před kamerou

Na neopatrnost při sdílení intimních fotografií doplatila mladá žena z Olomoucka. Na internetové seznamce si začala dopisovat s mužem, kterému své fotky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.